2011 Renault Twingo R.S.

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2011 Renault Twingo R.S.

Przejdź do galerii zdjęć2011 Renault Twingo R.S.

Renault Sport był odpowiedzialny za tworzenie sportowych wersji małych aut dla francuskiego producenta Renault oraz pracował nad najmniejszym trzydrzwiowym modelem, Twingo, udoskonalając go w każdym aspekcie i przekształcając z zwykłego samochodu do codziennych zakupów w małego sportowca.

Renault Sport, będący częścią Grupy Renault, był czymś więcej niż tylko działem; to była oddzielna jednostka, która brała wersje produkcyjne, demontowała je, a następnie tworzyła sportowe odpowiedniki. Powstało tam kilka znanych europejskich hot hatchy, takich jak Clio Renault Sport czy Megane R.S. Kiedy producent postanowił poprawić wizerunek małego Twingo, inżynierowie z Renault Sport zastosowali podobną recepturę, a efekt zdumiał klientów. Dzięki przystępnej cenie, trzydrzwiowy hatchback stał się atrakcyjny dla młodych kierowców, którzy pragnęli szaleć nim na zakrętach.

Transformacja rozpoczęła się od wyglądu zewnętrznego pojazdu. Renault Sport przeprojektował przedni zderzak, dodał parę okrągłych lamp przeciwmgielnych oraz stworzył splitter na dolnej części zderzaka. Dodatkowo umieścił na nim chromowane logo R.S. Z profilu, pojazd segmentu A chwalił się zestawem 16-calowych felg aluminiowych, które nie były dostępne w pozostałych wersjach Twingo. Przednie i tylne błotniki były szersze, aby pomieścić opony 195/45. Ponadto, zestaw aerodynamicznie profilowanych progów nadwozia sprawiał, że samochód wydawał się niższy. Na koniec, z tyłu, Renault Sport dodał spojler na dachu oraz przebudowany zderzak z dyfuzorem i chromowanym końcowym odcinkiem układu wydechowego.

Wewnątrz nastąpiła całkowita metamorfoza. Zamiast nudnych siedzeń i plastiku budżetowego, Twingo R.S. oferował wnętrze o sportowym charakterze. Z przodu producent umieścił zestaw foteli z wysokim oparciem, pokrytych skórą z kontrastowym przeszyciem. Nawet pasy bezpieczeństwa były kolorowe, a nie tylko czarne, jak w pozostałych wersjach. Mimo to, Renault nie mogło umieścić ich niżej, więc pozycja siedzenia pozostała wysoka, co sprzyjało przestrzeni dla pasażerów na tylnej kanapie, którzy mogli wsunąć nogi pod przednie siedzenia.

W przeciwieństwie do pozostałych wersji Twingo, wersja R.S. miała obrotomierz zamontowany przed kierowcą, za kierownicą. Dodatkowo, wyposażona była w światło zmiany biegów, które świeciło na zielono przy zbliżaniu się do 7 000 obrotów na minutę. Aby podkreślić sportowy charakter, Renault dodało zestaw aluminiowych pedałów w wzór w szachownicę. Mimo to, zegary pozostały umiejscowione w centrum deski rozdzielczej, lekko pochylone w stronę kierowcy. Zawierały okrągły wskaźnik z satynowo-chromowanym otokiem dla cyfrowego prędkościomierza oraz dodatkowy wyświetlacz LCD dla innych informacji z komputera pokładowego.

1.6 5MT (133 KM)

ParametrWartość
Cylindry4
Pojemność1598 Cm3
Moc98 Kw @ 6750 Rpm
133 Hp @ 6750 Rpm
131 Bhp @ 6750 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4400 Rpm
160 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna125 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony195 / 45 R16
Długość145.6 In (3698 Mm)
Szerokość66.5 In (1689 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.5/56.7 In (1
Rozstaw osi93.2 In (2367 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Aerodynamika (Cd)0.688
Masa własna2313 Lbs (1049 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3153 Lbs (1430 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.