2011 Renault Twingo R.S.

2011 Renault Twingo R.S.

Przejdź do galerii zdjęć2011 Renault Twingo R.S.

Renault Sport był odpowiedzialny za tworzenie sportowych wersji małych aut dla francuskiego producenta Renault oraz pracował nad najmniejszym trzydrzwiowym modelem, Twingo, udoskonalając go w każdym aspekcie i przekształcając z zwykłego samochodu do codziennych zakupów w małego sportowca.

Renault Sport, będący częścią Grupy Renault, był czymś więcej niż tylko działem; to była oddzielna jednostka, która brała wersje produkcyjne, demontowała je, a następnie tworzyła sportowe odpowiedniki. Powstało tam kilka znanych europejskich hot hatchy, takich jak Clio Renault Sport czy Megane R.S. Kiedy producent postanowił poprawić wizerunek małego Twingo, inżynierowie z Renault Sport zastosowali podobną recepturę, a efekt zdumiał klientów. Dzięki przystępnej cenie, trzydrzwiowy hatchback stał się atrakcyjny dla młodych kierowców, którzy pragnęli szaleć nim na zakrętach.

Transformacja rozpoczęła się od wyglądu zewnętrznego pojazdu. Renault Sport przeprojektował przedni zderzak, dodał parę okrągłych lamp przeciwmgielnych oraz stworzył splitter na dolnej części zderzaka. Dodatkowo umieścił na nim chromowane logo R.S. Z profilu, pojazd segmentu A chwalił się zestawem 16-calowych felg aluminiowych, które nie były dostępne w pozostałych wersjach Twingo. Przednie i tylne błotniki były szersze, aby pomieścić opony 195/45. Ponadto, zestaw aerodynamicznie profilowanych progów nadwozia sprawiał, że samochód wydawał się niższy. Na koniec, z tyłu, Renault Sport dodał spojler na dachu oraz przebudowany zderzak z dyfuzorem i chromowanym końcowym odcinkiem układu wydechowego.

Wewnątrz nastąpiła całkowita metamorfoza. Zamiast nudnych siedzeń i plastiku budżetowego, Twingo R.S. oferował wnętrze o sportowym charakterze. Z przodu producent umieścił zestaw foteli z wysokim oparciem, pokrytych skórą z kontrastowym przeszyciem. Nawet pasy bezpieczeństwa były kolorowe, a nie tylko czarne, jak w pozostałych wersjach. Mimo to, Renault nie mogło umieścić ich niżej, więc pozycja siedzenia pozostała wysoka, co sprzyjało przestrzeni dla pasażerów na tylnej kanapie, którzy mogli wsunąć nogi pod przednie siedzenia.

W przeciwieństwie do pozostałych wersji Twingo, wersja R.S. miała obrotomierz zamontowany przed kierowcą, za kierownicą. Dodatkowo, wyposażona była w światło zmiany biegów, które świeciło na zielono przy zbliżaniu się do 7 000 obrotów na minutę. Aby podkreślić sportowy charakter, Renault dodało zestaw aluminiowych pedałów w wzór w szachownicę. Mimo to, zegary pozostały umiejscowione w centrum deski rozdzielczej, lekko pochylone w stronę kierowcy. Zawierały okrągły wskaźnik z satynowo-chromowanym otokiem dla cyfrowego prędkościomierza oraz dodatkowy wyświetlacz LCD dla innych informacji z komputera pokładowego.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.