2011 Toyota HiLux Double Cab

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2011 Toyota HiLux Double Cab

Przejdź do galerii zdjęć2011 Toyota HiLux Double Cab

W obliczu skutków światowego kryzysu finansowego, który rozpoczął się pod koniec 2007 roku, Toyota zrozumiała, że nie jest to odpowiedni czas na zastąpienie siódmej generacji modelu Hilux, dlatego w 2011 roku wprowadziła drugą modernizację tego pojazdu.

W 2004 roku japoński producent samochodów zaprezentował siódmą generację modelu Hilux, którą odświeżono w 2008 roku. Jednak to nie wystarczyło. Klienci pragnęli czegoś nowego, mocniejszego i przyjemniejszego w prowadzeniu. To był czas, kiedy pick-upy stały się bardziej atrakcyjne dla prywatnych użytkowników, którzy kupowali je na wypady campingowe lub do lasu. Hilux uchodził również za jeden z najtrwalszych i najbardziej niezawodnych pojazdów. Niemniej jednak był to typ pojazdu, który nie radził sobie zbyt dobrze na asfaltowych nawierzchniach. Miał małą moc i nie zapewniał dużego komfortu pasażerom. W rezultacie producent zaprezentował model Toyota Hilux Double Cab z 2011 roku, zwłaszcza dla tych, którzy chcieli używać go w celach prywatnych, a nie na placach budowy czy w innych miejscach pracy. Ponadto, odświeżona wersja zawierała niektóre pomysły i technologie, które producent wykorzystał w modelu Land Cruiser.

Dla rocznika 2011, Hilux otrzymał całkowicie nowy przód. Wszystkie panele nadwozia i elementy karoserii zostały zaprojektowane na nowo, od zderzaka po słupki A. Jego kanciaste reflektory, lekko cofnięte po bokach, przypominały te z innych modeli Toyoty. Dodatkowo, kratka chłodnicy z trzema szczelinami, w której umieszczono logo marki, była nowa. Zderzak również miał świeży wygląd, z odwróconym trapezoidalnym wlotem powietrza po bokach, w którym znajdowały się dostępne lampy przeciwmgielne.

Z profilu, Toyota Hilux Double Cab z 2011 roku ujawniał swoje nowe przednie błotniki z zaokrąglonymi krawędziami. Wzniesione nadkola nad kołami nadawały pojazdowi bardziej surowy wygląd, ale także przypominały te z Land Cruisera. W zależności od wersji, dostępne były chromowane stopnie boczne. Toyota oferowała nawet opcję błyszczących klamek zamiast standardowych czarnych. Ponadto, wersje SR i SR+ miały wbudowane lampy kierunkowskazów w lusterkach drzwi. Dzięki czterodrzwiowej kabinie i szerokiemu otwarciu tylnych drzwi, wsiadanie i wysiadanie z tylnych siedzeń było łatwe, mimo wysokiego prześwitu. Z tyłu, przestrzeń ładunkowa była najkrótsza w rodzinie Hilux, ale wystarczająca na sprzęt campingowy i aktywności na świeżym powietrzu. Z tyłu Toyota zainstalowała nowe, przezroczyste światła tylne, które flankowały klapę bagażnika, na której znajdowało się wysoko zamontowane trzecie światło stopu.

Wewnątrz, Toyota zamontowała nową deskę rozdzielczą z większą ilością poziomych linii, co miało stworzyć obraz szerszej kabiny. W podstawowych wersjach znajdowało się proste radio na górze centralnej konsoli, podczas gdy w wyższych wersjach oferowano system infotainment z nawigacją satelitarną i kamerą wsteczną. Przed kierowcą znajdowała się trójwskazówkowa deska rozdzielcza, gdzie prędkościomierz zajmował centralne miejsce i był flankowany przez wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury. Toyota oferowała samochód z standardowym materiałowym wykończeniem, podczas gdy skóra znajdowała się na liście opcji. Z tyłu, składana kanapa była wystarczająco szeroka dla trzech pasażerów. Na wszystkich czterech drzwiach dostępne były elektryczne szyby i zamki.

Pod maską, Toyota Hilux Double Cab z 2011 roku oferował wybór dwóch silników turbodiesel o pojemności 2.4 i 3.0 litra, które standardowo współpracowały z pięciobiegową skrzynią manualną i dwubiegową skrzynią rozdzielczą, mogącą przesyłać moc na tylną oś lub na obie osie. Mocniejsza wersja była również dostępna z pięciobiegową skrzynią automatyczną. Klienci mogli również zamówić pick-up z ograniczonym ślizgiem tylnym, w zależności od rynku.

Pierwszy raz wydany w Japonii w 1967 roku, a rok później w całej Europie, legendarny Toyota Hilux przez prawie 45 lat dominował na rynku samochodów dostawczych na całym świecie.

Do tej pory, ulubiony samochód dostawczy świata osiągnął łączne globalne sprzedaże przekraczające 13 milionów sztuk. W zeszłym roku globalna sprzedaż wyniosła 549 000 sztuk, co stanowi wzrost o 25% w porównaniu do roku poprzedniego. W Europie w 2010 roku sprzedano 21 866 pojazdów Hilux, co stanowi prawie 25% segmentu, czyniąc pickupa Toyoty liderem przez trzeci kolejny rok.

Nowy pickup będzie dostępny w 36 krajach europejskich i w ponad 135 na całym świecie. Przewidywana sprzedaż w Europie w 2011 roku wyniesie niemal 26 000 sztuk, co oznacza, że sukces Toyoty Hilux będzie kontynuowany.

Wyrafinowana jakość wnętrza i bardziej wyrafinowany design zewnętrzny

Hilux z 2012 roku przeszedł znaczne zmiany w designie zarówno wnętrza, jak i wnętrza. Zmiany w wnętrzu obejmują poprawioną jakość sensoryczną w całej kabinie oraz poziom komfortu na poziomie samochodów osobowych.

Nowy, poziomy układ wskaźników w centralnej części wzmacnia wrażenie przestronności kabiny. Centralna sekcja wyraźnie dzieli się na dwie części. Górna część zawiera system Toyota Touch, 6,1-calowy ekran dotykowy multimediów. Dolna część zyskuje nowy design sterowania zarówno manualną, jak i automatyczną klimatyzacją.

Zespół wskaźników kierowcy został przeprojektowany, aby poprawić czytelność wskaźników, a modele SR i SR+ są teraz wyposażone w wskaźniki Optitron. Nowy, bardziej nowoczesny design kierownicy zawiera przyciski różniące się w zależności od klasy.

Postrzegana jakość znacznie poprawiła się dzięki zastosowaniu jednolicie ciemniejszych wykończeń z większą spójnością kolorystyczną w całym wnętrzu. To poczucie zwiększonej wyrafinowania dodatkowo wzmacniają nowe, srebrne ozdoby w jednostce audio, na kierownicy oraz gałce dźwigni zmiany biegów. Wybór czterech wykończeń tapicerki foteli, w tym skórzanej, oferuje lepszą trwałość i silniejszą różnicę klasową.

Nowy design zewnętrzny nadaje Toyocie Hilux z 2012 roku charakterystyczną, natychmiast rozpoznawalną obecność, zachowując jednocześnie legendarną wytrzymałość niezbędną do pracy profesjonalnej.

Przód pojazdu jest całkowicie nowy od słupka A do przodu. Łączy w sobie wizerunek odporności na warunki, odpowiedni dla 'roboczego konia’, z bardziej zaokrąglonym, trójwymiarowym wizerunkiem, odzwierciedlającym SUV-owy urok dla rosnącego segmentu rekreacyjnego na rynku pick-upów w Europie.

Płynne linie nowego projektu maski przechodzą w nową, bardziej wyrafinowaną kratkę chłodnicy w kształcie odwróconego trapezu. Kratka jest flankowana przez potężne zespoły reflektorów, które wystają poza krawędzie nadwozia, zwiększając widoczność sygnałów kierunkowskazów. Nowy projekt przedniego zderzaka zawiera duży wlot powietrza flankowany zintegrowanym miejscem na lampy przeciwmgielne.

W profilu, czysta, solidna karoseria Toyoty Hilux 2012 roku została wzbogacona o nowy projekt przednich i tylnych błotników, które zawierają mocną, tylno-przesuwaną linię charakterystyczną, dodającą silny sens ruchu. Profil pojazdu dodatkowo podkreślają nowe, solidne 15-calowe i sportowe 17-calowe projekty kół stalowych i aluminiowych oraz nowe lusterka drzwiowe z zintegrowanymi sygnalizatorami kierunkowskazów w modelach SR i SR+.

Z tyłu nowością są nowe zespoły lamp kombinacyjnych oraz nowa, wysoka lampa stop, które dopasowują się do wypukłego designu reflektorów, maksymalizując widoczność. A modele 'robocze’ w wersji DLX oznaczają powrót wytrzymałego, płaskiego projektu zderzaka.

Toyota Hilux 2012 dostępna będzie w gamie 8 kolorów nadwozia, z czego dwa, Dark Steel i Silky Gold, są nowe.

Nowa struktura klas

Aby stworzyć silniejszą różnicę pomiędzy wersjami 'roboczymi’, 'uniwersalnymi’ i 'rekreacyjnymi’, Hilux 2012 jest teraz dostępny w czterech klasach: DLX, nowa DLX+, SR i SR+

Wypełniając rolę 'roboczą’/’uniwersalną’, całkowicie nowa klasa DLX+ jest dostępna z napędem 2WD lub 4WD z silnikami 2.5 D-4D sparowanymi z manualną skrzynią biegów we wszystkich trzech stylach nadwozia oraz z napędem 4WD 3.0 D-4D i manualną skrzynią biegów tylko w wersji Double Cab.

Modele DLX wyposażone są w system zapobiegania blokowaniu kół (ABS), zamek różnicowy z tyłu, elektryczne szyby, zdalne zamykanie drzwi oraz elektryczne, podgrzewane lusterka drzwiowe.

Opcjonalny pakiet stylizacyjny dla DLX+ Double Cab dodaje przedni zderzak w kolorze nadwozia oraz osłony nadkoli, szersze opony i przednie lampy przeciwmgielne.

Z wyborem trzech typów nadwozia, dwóch silników, skrzyni manualnej i automatycznej oraz napędu na dwie lub cztery koła, pick-up, który wybiera Europa, teraz spełnia wymagania jeszcze szerszej bazy klientów zarówno profesjonalnych, jak i rekreacyjnych.

Ulepszony silnik 2Wd 2.5 D-4D, teraz spełniający normy Euro V

Dzięki wprowadzeniu zmiennego turbosprężania, modele Hilux 2WD, 2.5 D-4D z 2012 roku zyskują dodatkowe 24 KM mocy. Udoskonalona jednostka 2494 cc, 16-zaworowa, DOHC czterocylindrowa z wspólną szyną teraz rozwija 144 KM przy 3600 obr./min i 343 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr./min, co odpowiada mocy wariantów napędu na cztery koła 2.5 litra.

Zwiększenie mocy osiągnięto dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii z silnikiem DC oraz nowym wtryskiwaczom. Nowe wtryskiwacze oferują bardziej precyzyjny wtrysk paliwa, poprawiając reakcję na gaz i wydajność.

Trwały, niezawodny i cichy silnik 2.5 D-4D korzysta także z kilku działań zwiększających wydajność i efektywność. Wysokowydajny intercooler nie tylko zwiększa moc, ale również poprawia efektywność emisji. Wyrafinowany system kontroli wiru optymalizuje mieszankę powietrzno-paliwową przy niskich prędkościach obrotowych silnika, zwiększając dostępność momentu obrotowego bez potrzeby przyspieszania. A chłodnica recyrkulacji spalin (EGR) optymalizuje temperaturę gazu EGR, aby poprawić wydajność emisji.

W wyniku zwiększenia mocy o 24 KM, Toyota Hilux 2.5 D-4D 2WD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

Mimo tych znacznych wzrostów wydajności, zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostało zredukowane o 1,0 l/100 km do 7,3 l/100 km, a emisja CO2 obniżona o 26 g/km do tylko 193 g/km.

W uzupełnieniu do zwiększonej mocy, wersje Toyoty Hilux 2WD z 2012 roku są teraz wyposażone w bardziej solidną konstrukcję podwozia modeli 4WD. To nie tylko poprawia prześwit pojazdu, ale także zwiększa zdolność holowniczą modeli z napędem na dwie osie do 2,5 tony.

Silnik 3.0 D-4D generuje 171 KM i w połączeniu z 5-biegową skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Średnie zużycie paliwa to 8,6 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 227 g/km.

Wyposażony w opcjonalną, 5-biegową skrzynię automatyczną, przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawia się do 12 sekund, a prędkość maksymalna wzrasta do 175 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 223 g/km.

Oba układy napędowe korzystają z wysokiego momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów silnika – 2.5 D-4D generując 343 Nm między 1600 a 2800 obr./min, a manualne wersje silnika 3.0-litra osiągają ten poziom między jeszcze szerszym zakresem 1400-3400 obr./min – oferując optymalną wydajność przy każdej prędkości, w każdych warunkach.

3.0L D-4D 5AT 4WD (171 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2982 Cm3
Moc126 Kw @ 3600 Rpm
171 Hp @ 3600 Rpm
169 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 3200 Rpm
361 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony265/65 R17
Długość207.1 In (5260 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna4475 Lbs (2030 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6790 Lbs (3080 Kg)
Spalanie miasto21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Spalanie trasa32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Średnie spalanie27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Emisja CO2227 G/Km

3.0L D-4D 5MT 4WD (171 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2982 Cm3
Moc126 Kw @ 3600 Rpm
171 Hp @ 3600 Rpm
169 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy253 Lb-Ft @ 3400 Rpm
343 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony265/65 R17
Długość207.1 In (5260 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna4453 Lbs (2020 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6790 Lbs (3080 Kg)
Spalanie miasto24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2203 G/Km

2.5L D-4D 5MT 4WD (144 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc106 Kw @ 3400 Rpm
144 Hp @ 3400 Rpm
142 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy253 Lb-Ft @ 2800 Rpm
343 Nm @ 2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony205/80 R16
Długość207.1 In (5260 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna4321 Lbs (1960 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6636 Lbs (3010 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.