2011 Toyota Hilux Extra Cab

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2011 Toyota Hilux Extra Cab

Przejdź do galerii zdjęć2011 Toyota Hilux Extra Cab

Toyota wprowadziła siódmą generację modelu Hilux w 2004 roku, a w 2008 roku odświeżyła go, jednak już w 2011 roku wymagał on kolejnej modernizacji, którą japoński producent zaprezentował w lipcu.

Światowy kryzys finansowy wciąż wpływał negatywnie na sprzedaż wszystkich producentów samochodów, w tym Toyoty. Mimo to, firma miała kilka asów w rękawie, aby poprawić swoją ofertę bez dużych wydatków, a odświeżenie dobrze znanego modelu okazało się jedną ze skutecznych strategii. W rezultacie, w lipcu 2011 roku, japoński producent przedstawił drugie facelift siódmej generacji Hiluxa, udostępniając go w trzech wersjach: Single Cab, Extra Cab i Double Cab. Wersja Extra Cab była zbalansowaną opcją, która poświęcała nieco przestrzeni w kabinie na większą przestrzeń ładunkową, jednocześnie mogąc pomieścić cztery osoby wewnątrz.

Japoński producent już wiedział, jak stworzyć udany facelift, i wykorzystał swoją wiedzę w przypadku modelu Toyota Hilux Extra Cab z 2011 roku. Cała przednia część była nowa, od zderzaka po słupki A. Otrzymała przeprojektowane reflektory z przezroczystymi soczewkami oraz bardziej kanciastym kształtem. Pomiędzy nimi znajdował się grill z trzema poziomymi żebrami, na którym na górze umieszczono logo producenta, poniżej chromowanej poprzeczki. Niżej, na zderzaku, odświeżony Hilux charakteryzował się nowym centralnym wlotem powietrza o odwróconym trapezoidalnym kształcie, flankowanym przez zestaw wlotów z dostępnymi lampami przeciwmgielnymi.

Z boku, aż do słupków B, Toyota Hilux Extended Cab 2011 wyglądał bardziej jak SUV niż pick-up. Jego zaokrąglone krawędzie i poszerzone nadkola nadawały pojazdowi muskularny wygląd. Toyota oferowała samochód z wyborem felg stalowych lub aluminiowych o średnicy od 15 do 17 cali. Dodatkowo, wersje SR i SR+ miały sygnalizatory kierunkowskazów zintegrowane z nakładkami lusterka. Była także opcja na krokodyle, co było przydatne, szczególnie w wersjach wyposażonych w systemy 4×4. Z tyłu, łóżko było identyczne do tego z modelu z 2008 roku. Zmieniły się jednak lampy tylne, a także trzecie światło stop, które zostało zintegrowane z górną częścią klapy bagażnika.

Wewnątrz, Toyota Hilux Extra Cab 2011 miała coś dla każdego. Wersja DLX, będąca roboczym koniem rodziny, miała tapicerkę materiałową i podstawowe radio zintegrowane w centralnym panelu. Wyższe wersje były dostępne z skórzaną tapicerką, a nawet z systemem infotainment z nawigacją satelitarną i kamerą cofania. Ponadto, postrzegana jakość materiałów została poprawiona, a deska rozdzielcza była całkowicie nowa. Miała więcej poziomych linii, co tworzyło wrażenie szerszej kabiny. W wewnętrznym, binocularowym zestawie wskaźników, producent zamontował prędkościomierz pośrodku, flankowany przez obrotomierz z lewej strony oraz wskaźniki paliwa i temperatury z prawej. Z tyłu, ciasna przestrzeń była przydatna jedynie w sytuacjach awaryjnych, ponieważ miejsca na siedzeniach dodatkowych nie zapewniały zbyt dużego komfortu. Przestrzeń na nogi również była problemem, ale uznawana za akceptowalną przy krótkich podróżach.

Pod maską, Toyota zainstalowała wybór dwóch silników turbodiesel: 2,5-litrowego oraz 3,0-litrowego. Oba były standardowo połączone z pięciobiegową skrzynią manualną, podczas gdy pięciobiegowa automatyczna znajdowała się na liście opcji dla modelu 3,0-litrowego. Inną poprawą wprowadzoną przez producenta była obecność solidnej ramy 4WD w całej gamie, nawet w pojazdach z systemem napędu tylko na tylne koła. Wersja z silnikiem 3,0 litra była dostępna jedynie z napędem na wszystkie koła oraz dwu-biegową skrzynią przekładniową.

Pierwszy raz wprowadzony w Japonii w 1967 roku, a rok później w całej Europie, legendarna Toyota Hilux od prawie 45 lat dominuję na globalnym rynku pick-upów.

Do tej pory, ulubiony pick-up na świecie odnotował łączne globalne sprzedaże wynoszące ponad 13 milionów egzemplarzy. W ubiegłym roku globalna sprzedaż osiągnęła 549 000 sztuk, co stanowi wzrost o 25% w porównaniu do poprzedniego roku. W Europie w 2010 roku sprzedano 21 866 pojazdów Hilux, co reprezentuje blisko 25% segmentu i uczyniło pick-up Toyota liderem po raz trzeci z rzędu.

Nowy pick-up będzie dostępny w 36 krajach europejskich i w ponad 135 na całym świecie. Z przewidywaną sprzedażą w Europie wynoszącą prawie 26 000 sztuk w 2011 roku, historia sukcesu Toyota Hilux ma się dalej rozwijać.

Wyrafinowana jakość wnętrza i bardziej wyrafinowany design zewnętrzny

Hilux z 2012 roku został poddany szerokim zmianom zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Zmiany w wnętrzu obejmują poprawioną jakość sensoryczną w całej kabinie i poziomy komfort porównywalny z samochodami osobowymi.

Nowy, poziomy projekt zintegrowanego zestawu wskaźników wzmacnia przestronność kabiny. W centrum znajduje się wyraźnie podzielony na dwie sekcje zestaw. Górna część zawiera Toyota Touch, jednostkę multimedialną z 6,1-calowym ekranem dotykowym. Dolna część zawiera nowe projekty zarówno dla ręcznych, jak i automatycznych sterowników klimatyzacji.

Zestaw wskaźników kierowcy został przeprojektowany, aby poprawić czytelność wskaźników, a modele SR i SR+ są teraz wyposażone w wskaźniki Optitron. Nowy, nowocześniejszy projekt kierownicy zawiera różne przełączniki w zależności od wersji.

Postrzegana jakość została znacznie poprawiona dzięki zastosowaniu jednolitych ciemniejszych wykończeń z większą spójnością kolorystyczną w całym wnętrzu. To poczucie zwiększonej wyrafinowania dodatkowo wzmacnia nowa, srebrna ornamentacja wyświetlacza audio, kierownicy i gałki zmiany biegów. Wybór czterech rodzajów tapicerek siedzeń, w tym skórzanej, oferuje zwiększoną trwałość i wyraźniejsze zróżnicowanie modeli.

Nowy design zewnętrzny sprawia, że Toyota Hilux z 2012 roku zyskuje charakterystyczną, natychmiast rozpoznawalną obecność, zachowując jednocześnie legendarną wytrzymałość niezbędną do pracy profesjonalnej.

Przód pojazdu jest całkowicie nowy od słupka A w przód. Łączy w sobie obraz solidnej trwałości odpowiedniej dla „roboczego konia” z bardziej krągłym, trójwymiarowym wizerunkiem, który odzwierciedla atrakcyjność pojazdu przypominającego SUV dla rosnącego segmentu rekreacyjnego europejskiego rynku pick-upów.

Płynne linie nowego designu maski przechodzą w bardziej wyrafinowany, odwrócony trapezowy kształt grilla chłodnicy. Grill jest otoczony potężnymi kloszami reflektorów, które wystają poza krawędzie nadwozia, aby zwiększyć widoczność sygnalizacji świetlnej. Nowy projekt przedniego zderzaka zawiera dużą wlot powietrza z zintegrowanym miejscem na lampy przeciwmgłowe.

Z boku, czysta, solidna karoseria Toyoty Hilux z 2012 roku zyskuje na atrakcyjności dzięki nowemu projektowi przednich i tylnych błotników, który wprowadza mocną, tylno płynącą linię charakterystyczną, dodającą wrażenia ruchu. Profil pojazdu dodatkowo wzbogacają nowe, solidne 15-calowe i sportowe 17-calowe projekty kół stalowych i aluminiowych oraz nowe lusterka drzwiowe z zintegrowanymi sygnalizatorami w modelach SR i SR+.

Z tyłu, nowe zespoły lamp kombinowanych i nowe wysokie światło stopu dopasowują się do projektowanego designu reflektorów, maksymalizując widoczność. A modele „robocze” DLX oznaczają reintrodukcję solidnego, wytrzymałego designu płaskiego zderzaka.

Toyota Hilux z 2012 roku będzie dostępna w 8 kolorach nadwozia, z których dwa, Dark Steel i Silky Gold, są nowe.

Nowa struktura wersji

Aby stworzyć silniejsze zróżnicowanie między wersjami „roboczymi”, „podwójnym zastosowaniem” i „rekreacyjnymi”, Hilux z 2012 roku jest teraz dostępny w czterech wersjach: DLX, nowy DLX+, SR i SR+

Realizując rolę „roboczą”/”podwójnego zastosowania”, zupełnie nowa wersja DLX+ jest dostępna z napędem na 2 lub 4 koła oraz silnikami 2.5 D-4D w połączeniu z manualną skrzynią biegów we wszystkich trzech stylach nadwozia oraz z napędem 4WD 3.0 D-4D i manualną skrzynią biegów tylko w wersji Double Cab.

Modele DLX są wyposażone w system ABS, blokadę tylnego dyferencjału, elektryczne okna, zdalne zamykanie drzwi oraz elektryczne, podgrzewane lusterka.

Opcjonalny pakiet stylizacyjny dla DLX+ Double Cab dodaje zderzak w kolorze nadwozia i osłony nadkoli, szersze opony i lampy przeciwmgłowe z przodu.

Dzięki wyborowi trzech typów nadwozia, dwóch silników, manualnej i automatycznej skrzyni biegów oraz napędu na dwa lub cztery koła, pick-up, który wybierają Europejczycy, spełnia teraz wymagania jeszcze szerszej bazy klientów, zarówno profesjonalnych, jak i rekreacyjnych.

Unowocześniony 2Wd 2.5 D-4D, silnik Toyoty Hilux z 2012 roku teraz spełnia normy Euro V

Dzięki wprowadzeniu turbosprężarki z regulacją zmiennej geometrii, modele Hilux 2WD, 2.5 D-4D w 2012 roku zyskują 24 konie mechaniczne mocy. Udoskonalona jednostka 2494 cm³, 16-zaworowa, DOHC, czterocylindrowa z wtryskiem common-rail generuje teraz 144 KM przy 3 600 obr./min i 343 Nm momentu obrotowego przy 2 000 obr./min, osiągając poziom mocy odpowiadający wersjom z napędem 4WD 2.5 litra.

Ten wzrost mocy osiągnięto dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii z silnikiem elektrycznym oraz nowym wtryskiwaczom. Nowe wtryskiwacze oferują dokładniejszy wtrysk paliwa, poprawiając reakcję na pedał gazu i osiągi.

Trwały, niezawodny i cichy, silnik 2.5 D-4D korzysta z kilku rozwiązań poprawiających wydajność i efektywność. Wysokowydajny chłodnica turbosprężarki nie tylko zwiększa moc, ale także poprawia wydajność emisji. Wyrafinowany system kontroli wiru optymalizuje mieszankę powietrzno-paliwową przy niskich prędkościach obrotowych silnika, zwiększając dostępność momentu obrotowego bez konieczności przyspieszania. Chłodnica recyrkulacji spalin (EGR) optymalizuje temperaturę gazów EGR, aby poprawić wydajność emisji.

W wyniku zwiększenia mocy o 24 KM, Toyota Hilux 2.5 D-4D 2WD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

Pomimo tych znacznych wzrostów wydajności, zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostało zredukowane o 1,0 l/100 km do 7,3 l/100 km, a emisja CO2 obniżona o 26 g/km do zaledwie 193 g/km.

W celu uzupełnienia tego wzrostu mocy, wersje Toyoty Hilux 2WD z 2012 roku są teraz wyposażone w mocniejszą konstrukcję podwozia modeli 4WD. To nie tylko poprawia prześwit pojazdu, ale także zwiększa zdolność holowania modeli napędu na dwa koła do 2,5 tony.

Silnik 3.0 D-4D generuje 171 KM, a w połączeniu z 5-biegową manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,6 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 227 g/km.

Wyposażony w opcjonalną, 5-biegową automatyczną skrzynię biegów, przyspieszenie od 0 do 100 km/h polepsza się do 12 sekund, a prędkość maksymalna wzrasta do 175 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km, a emisja CO2 to 223 g/km.

Obie jednostki napędowe korzystają z wysokiego momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych – 2.5 D-4D generuje 343 Nm w zakresie od 1 600 do 2 800 obr./min, a manualne wersje silnika 3.0 litra osiągają ten moment w jeszcze szerszym zakresie od 1 400 do 3 400 obr./min, oferując optymalne osiągi przy dowolnej prędkości, na każdym terenie.

2.5L D-4D 5MT 2WD (144 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2498 Cm3
Moc106 Kw @ 3400 Rpm
144 Hp @ 3400 Rpm
142 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy253 Lb-Ft @ 2800 Rpm
343 Nm @ 2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony205/80R16
Długość207.1 In (5260 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna3891 Lbs (1765 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6636 Lbs (3010 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

2.5L D-4D 5MT 4WD (144 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2498 Cm3
Moc106 Kw @ 3400 Rpm
144 Hp @ 3400 Rpm
142 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy253 Lb-Ft @ 2800 Rpm
343 Nm @ 2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony205/80R16
Długość207.1 In (5260 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi121.5 In (3086 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna4321 Lbs (1960 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6636 Lbs (3010 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.