Toyota wprowadziła drugie odświeżenie siódmej generacji swojego znanego modelu Hilux w 2011 roku, odkładając wprowadzenie ósmej generacji o kilka lat z powodu światowego kryzysu finansowego.
Japoński producent, jak wielu innych, ucierpiał z powodu kryzysu finansowego, który rozpoczął się w 2007 roku. Mimo solidnej sytuacji finansowej, nie oznaczało to, że musiał wydawać pieniądze na nowe produkty bez umiaru. Jednak siódma generacja Hiluxa była już starym pojazdem, ponieważ była na rynku od siedmiu lat. Nawet po aktualizacji w 2008 roku zmiany nie były na tyle istotne, aby wyglądał jak nowy model, ale ten wprowadzony w 2011 roku był na zupełnie innym poziomie. Toyota przeprojektowała całą przednią część pojazdu od słupków A do przodu. Oprócz wersji Double Cab, bardziej odpowiedniej dla rodzin, oraz Extended Cab, która służyła jako alternatywa dla pojazdu roboczego/rodzinnego, Hilux był dostępny również w wersji Single Cab.
Toyota wiedziała, że odświeżenie powinno różnić się od wcześniejszej wersji, więc stworzyła nową przednią osłonę dla Hiluxa Single Cab z 2011 roku. Wyposażono go w przeprojektowane reflektory o kątem kształcie, otoczone kratką z trzema szczelinami, na której umieszczono logo marki oraz chromowaną listwę nad nim. Producent wprowadził także nowy zderzak z odwróconym trapezoidalnym wlotem powietrza w środku, po bokach z parą wlotów dla dostępnych lamp przeciwmgłowych.
Hilux Single Cab stworzono jako roboczego konia rodzinnego. Była to wersja, która oddała przestrzeń kabiny na obszar ładunkowy. W efekcie miał dwu-drzwiową kabinę z krótkim dachem, będącą wystarczającą jedynie dla dwóch pasażerów. W standardzie, pickup miał czarne zderzaki, klamki i pokrywy lusterek, aby zmniejszyć koszty napraw. Jednak największym udoskonaleniem w wersji single cab było to, że używano podwozia z wersji 4×4, nawet w pojazdach z systemami 2WD. Oznacza to, że prześwit był nieco wyższy niż u poprzednika. Z tyłu, klapa bagażnika miała trzecie światło stopu w górnej części, otoczone przez jasne lampy tylne zamontowane na końcach ćwierć paneli.
Wewnątrz, producent użył twardych materiałów plastikowych do przeprojektowanej deski rozdzielczej. Choć wyglądała lepiej niż wcześniej, dzięki podłużnym liniom, wciąż miała wygląd pojazdu użytkowego, szczególnie w wersji podstawowej. Klienci mogli nabyć pojazd nawet bez klimatyzacji czy radia na środkowej konsoli, gdzie umieszczono dźwignię zmiany biegów oraz dostępny selektor do skrzyni biegów. Dodatkowo, tapicerka wykonana była z tkaniny, a opcje skórzanych siedzeń nie były dostępne. Przed kierowcą znajdowało się to samo zestawienie wskaźników z trzema okrągłymi indywidualnymi zegarami, gdzie prędkościomierz zajmował centralną pozycję, flankowany przez obrotomierz po lewej i wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego po prawej stronie.
Pod maską, Toyota Hilux Single Cab z 2011 roku miała przerobiony silnik turbodiesel o pojemności 2.5 litra, sparowany z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. W wybranych krajach producent oferował system 4×4 z dwubiegową skrzynią rozdzielczą, która przekazywała moc na obie osie w razie potrzeby.
Pierwsza wersja legendarnego Toyoty Hilux została wydana w Japonii w 1967 roku, a rok później w Europie. Przez niemal 45 lat ta ikona rynku pick-upów dominowała na rynku globalnym.
Do tej pory ulubiony pick-up na świecie sprzedał się w liczbie ponad 13 milionów sztuk. W ubiegłym roku sprzedaż globalna osiągnęła 549 000 jednostek, co stanowi wzrost o 25% w porównaniu do roku poprzedniego. W Europie w 2010 roku sprzedano 21 866 pojazdów Hilux, co stanowi blisko 25% segmentu, czyniąc Toyotę liderem przez trzeci rok z rzędu.
Nowy pick-up będzie dostępny w 36 krajach europejskich oraz w ponad 135 na całym świecie. Przewiduje się, że sprzedaż w Europie w 2011 roku osiągnie niemal 26 000 sztuk, co oznacza, że historia sukcesu Toyoty Hilux będzie się dalej rozwijać.
Wyrafinowana jakość wnętrza i bardziej wyrafinowany design zewnętrzny
Model Hilux 2012 przeszedł znaczne zmiany w koncepcji wnętrza i wyglądu zewnętrznego. Modyfikacje wnętrza obejmują poprawioną jakość sensoryczną w całej kabinie i poziom komfortu porównywalny z samochodami osobowymi.
Nowoczesny, poziomy układ wskaźników w centralnej części wzmocnia przestronność kabiny. Centralny panel jest wyraźnie podzielony na dwie sekcje. Górna część zawiera system Toyota Touch, czyli 6,1-calowy ekran dotykowy. Dolna część to nowoczesne sterowanie klimatyzacją, zarówno manualną, jak i automatyczną.
Zestaw wskaźników dla kierowcy został zaprojektowany na nowo, aby zwiększyć czytelność, a wersje SR i SR+ są teraz wyposażone w wskaźniki Optitron. Nowy, bardziej nowoczesny design kierownicy zawiera różne elementy sterujące w zależności od wersji.
Jakość wykończenia została znacznie poprawiona dzięki zastosowaniu ciemniejszej kolorystyki i lepszej spójności kolorystycznej wewnątrz pojazdu. Wrażenie większej elegancji podkreślają nowe, srebrne elementy ozdobne w jednostce audio, na kierownicy oraz gałce zmiany biegów. Do wyboru jest cztery rodzaje obicia siedzeń, w tym skórzane, co zwiększa ich trwałość oraz różnorodność wersji.
Nowy design zewnętrzny nadaje Toyocie Hilux 2012 wyrazistą, natychmiast rozpoznawalną sylwetkę, a jednocześnie zachowuje legendarną wytrzymałość potrzebną w profesjonalnej pracy.
Przód pojazdu został całkowicie przeprojektowany od słupka A w stronę przodu. Łączy w sobie obraz solidności odpowiedni dla 'roboczego konia’ z bardziej zaokrąglonym, trójwymiarowym wyglądem, co odzwierciedla atrakcyjność SUV-a i rosnący segment rekreacyjny rynku pick-upów w Europie.
Płynne linie nowego projektu maski przedniej przechodzą w nową, bardziej wyrafinowaną kratkę chłodnicy o kształcie odwróconego trapezu. Kratka jest otoczona potężnymi reflektorami, które wystają poza obrys nadwozia, poprawiając widoczność sygnałów kierunkowskazów. Nowy projekt przedniego zderzaka zawiera dużą wentylację powietrza zintegrowaną z lampami przeciwmgielnymi.
W profilu, czyste, solidne nadwozie Toyoty Hilux 2012 zyskuje nowy design przednich i tylnych błotników, który zawiera mocno zaznaczoną linię biegnącą w kierunku tyłu, co nadaje silne wrażenie ruchu. Profil pojazdu podkreślają także nowe, wytrzymałe obręcze kół w rozmiarze 15″ oraz sportowe 17″, a także nowe lusterka zintegrowane z kierunkowskazami w wersjach SR i SR+.
Z tyłu nowe zespoły lamp oraz nowa lampka stopu na wysokim poziomie pasują do wyrazistego designu reflektorów, maksymalizując widoczność. Wersje 'robocze’ DLX wyróżniają się ponownym wprowadzeniem solidnego, płaskiego zderzaka.
Toyota Hilux 2012 będzie dostępna w ośmiu kolorach nadwozia, z czego dwa, Dark Steel i Silky Gold, są nowe.
Nowa struktura wersji
Aby stworzyć wyraźniejsze różnice między wersjami 'roboczymi’, 'uniwersalnymi’ i 'rekreacyjnymi’, Hilux 2012 jest teraz dostępny w czterech wersjach: DLX, nowa DLX+, SR i SR+.
Nowa wersja DLX+ spełnia rolę 'roboczą’/’uniwersalną’ i jest dostępna z napędem 2WD lub 4WD oraz 2.5 D-4D, połączonym z manualną skrzynią biegów we wszystkich trzech stylach nadwozia, a także z napędem 4WD 3.0 D-4D i manualną skrzynią biegów w wersji Double Cab.
Modele DLX są wyposażone w system ABS, blokadę dyferencjału, elektryczne szyby, zdalne zamykanie drzwi oraz elektryczne, podgrzewane lusterka.
Opcjonalny pakiet Styling do DLX+ Double Cab dodaje zderzak w kolorze nadwozia, osłony nadkoli, szersze opony i przednie lampy przeciwmgielne.
Z trzema rodzajami nadwozia, dwoma silnikami, manualną i automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na jedną lub dwie osie, wybór pick-upa w Europie zaspokaja potrzeby jeszcze szerszej bazy klientów profesjonalnych i rekreacyjnych.
Nowy silnik 2Wd 2.5 D-4D Toyoty Hilux 2012 spełnia normy Euro V
Dzięki wprowadzeniu zmiennej turbiny z zaworem 2012 Hilux 2WD, modele 2.5 D-4D korzystają z dodatkowych 24 KM. Udoskonalony silnik 2494 cm³, 16-zaworowy, DOHC czterocylindrowy układ wtryskowy teraz generuje 144 KM przy 3 600 obr./min i 343 Nm momentu obrotowego przy 2 000 obr./min, co odpowiada mocy wersji z napędem 4WD 2.5 litra.
Zwiększenie mocy osiągnięto dzięki zastosowaniu zmiennej turbiny w silniku elektrycznym oraz nowym wtryskiwaczom. Nowe wtryskiwacze oferują dokładniejszy wtrysk paliwa, co poprawia reakcję na gaz i osiągi.
Silnik 2.5 D-4D jest trwały, niezawodny i cichy, a dodatkowo korzysta z szeregu rozwiązań zwiększających wydajność i osiągi. Wysokowydajny intercooler turbosprężarki nie tylko zwiększa moc, ale także wpływa na poprawę emisji spalin. Złożony system kontroli wiru optymalizuje mieszankę powietrzno-paliwową przy niskich prędkościach obrotowych, zwiększając dostępność momentu bez potrzeby przyspieszania. A chłodnica recyrkulacji spalin (EGR) optymalizuje temperaturę gazów EGR, poprawiając wyniki emisji.
W wyniku zwiększenia mocy o 24 KM, Toyota Hilux 2012 2.5 D-4D 2WD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h.
Pomimo tych znacznych wzrostów wydajności, zużycie paliwa w cyklu mieszanym zmniejszyło się o 1,0 l/100 km do 7,3 l/100 km, a emisja CO2 obniżyła się o 26 g/km do zaledwie 193 g/km.
W celu uzupełnienia zwiększonej mocy, wersje Toyoty Hilux 2012 2WD są teraz wyposażone w mocniejszą konstrukcję podwozia modeli 4WD. To nie tylko zwiększa prześwit pojazdu, ale również podnosi zdolność holowania modeli z napędem na jedną oś do 2,5 tony.
Silnik 3.0 D-4D generuje 171 KM i w połączeniu z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,6 l/100 km, a emisja CO2 to 227 g/km.
W przypadku modelu z opcjonalną, 5-biegową automatyczną skrzynią biegów przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawia się do 12 sekund, a prędkość maksymalna wzrasta do 175 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km, z emisją CO2 wynoszącą 223 g/km.
Oba układy napędowe osiągają wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych – 2.5 D-4D generuje 343 Nm w zakresie 1 600 – 2 800 obr./min, a modele 3.0 D-4D w manualnej wersji osiągają podobne wartości w jeszcze szerszym zakresie 1 400 – 3 400 obr./min, oferując optymalne osiągi przy każdej prędkości i na każdym terenie.