2011 Volkswagen Golf VI Cabriolet

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2011 Volkswagen Golf VI Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2011 Volkswagen Golf VI Cabriolet

Po dziewięciu latach nieobecności na rynku, kabriolet Golf powrócił do rodziny Volkswagena, z składanym dachem i dopełnił ofertę niemieckiego producenta w kategorii kompaktowych pojazdów.

Volkswagen uznał, że wprowadzając model Eos w 2006 roku z chowanym twardym dachem, nie potrzebuje tradycyjnego kabrioletu z materiałowym dachem. Jednak klienci szybko zorientowali się, że Eos nie jest prawdziwym Golfem Cabrio, przynajmniej nie pod względem stylu czy odczuć, dlatego zaczęli domagać się zwykłej wersji z otwartym dachem dla ukochanego niemieckiego hatchbacka. W efekcie, w 2011 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie, producent zaprezentował kabriolet Golf Mk6, który był na rynku do 2016 roku, nie mając swojego następcy, ponieważ Golf Mk7 nie miał wersji z otwartym dachem.

Kabriolet Golf VI miał tę samą platformę co Eos, ale dzielił niektóre elementy karoserii z tradycyjną wersją hatchback z trzema drzwiami. Jego przednia część, na przykład, miała charakterystyczne reflektory Golfa o organicznych, zaokrąglonych kształtach i zintegrowanych światłach do jazdy dziennej. Prosta kratka grilla miała tylko dwa poziome żebra i wspierała logo marki pośrodku, natomiast na dolnym zderzaku znajdowała się druga kratka, która chłodziła silnik oraz boczne lampy przeciwmgielne w osobnych klastrach.

Z profilu, grube słupki A również pełniły funkcję systemu ochrony przed przewróceniem, a za nimi nie było słupków B ani C. Był jednak zamontowany składany słupek, który wysuwał się w razie awarii. Składany dach materiałowy zbudowany był z czterech łuków i mógł być całkowicie schowany za tylnymi siedzeniami w dedykowanej komorze w ciągu 9 sekund. Zamknięcie pojazdu zajmowało dwa sekundy dłużej, a obie operacje można było wykonać przy naciśnięciu przycisku przy prędkości do 30 km/h (19 mph). Mechanizm hydrauliczny uważany był za bardziej niezawodny niż wyłącznie elektryczny, mimo że dodawał nieco masy do pojazdu. Na tylnym zderzaku producent zamontował lampy LED, które pochodziły z Golfa GTI.

Wewnątrz, przednie kubełkowe siedzenia były dostępne z wysokimi lub standardowymi boczkami i były oddzielone wąskim konsolą centralną, w której znajdowała się dźwignia zmiany biegów. Deska rozdzielcza i zestaw wskaźników były identyczne z tymi, które montowano w pozostałych modelach Golfa. Z tyłu, producent zainstalował dwa indywidualne siedzenia oraz składany panel umożliwiający powiększenie bagażnika. Volkswagen musiał przesunąć kanapę do przodu, aby zrobić miejsce dla składanego dachu materiałowego za kabiną, co skutkowało ograniczonym miejscem na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.

Volkswagen odważył się zaoferować Golfowi VI Cabriolet szeroki wybór silników, w tym nowo opracowane wersje turbo-diesla, mimo skandalu Dieselgate. W większości wersji standardowo montowano pięcio- lub sześciobiegową skrzynię manualną, podczas gdy topowa jednostka TSI była dostępna wyłącznie z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową).

Podobnie jak ponad 680 000 egzemplarzy wcześniejszych kabrioletów VW Golf, nowy Volkswagen Golf Cabriolet również ma klasyczny miękki dach – a więc dach z tkaniny. Dlaczego tkanina, a nie stal jak w Eosie? Rzut oka na nowy model mówi sam za siebie: o długości 4246 mm, Golf Cabriolet ma znacznie bardziej zwartą budowę niż Eos o długości 4423 mm. Oba pojazdy mają całkowicie niezależne podejścia do stylizacji, pozycjonowania i projektu kabrioletu.

Dach Volkswagena Golfa Cabriolet

Choć Volkswagen wykorzystuje dach z tkaniny w Golfie, czteroosobowy samochód jest jednym z najcichszych kabrioletów. Jego ukojenie w cichym prowadzeniu przypisuje się złożonemu projektowi dachu z tkaniny oraz nowym uszczelkom okiennym i drzwiowym. Hałasy wiatru w wysokim zakresie częstotliwości powyżej 5000 Hz są uznawane za szczególnie irytujące, ponieważ utrudniają prowadzenie rozmowy podczas jazdy (wskaźnik artykulacji). Volkswagen dokładnie zbadał ten wskaźnik artykulacji i ocenił doświadczenia w innych pojazdach. Wyniki: Golf Cabriolet rzeczywiście ustanawia nowe standardy akustyki w kabrioletach.

Sam dach składa się z łącznika, podsufitki, izolacyjnej warstwy wypełniającej oraz zewnętrznej osłony. Perfekcja w codziennej praktyczności: zespół rozwojowy zaprojektował połączenia szwów longitudinalnych materiałów osłonowych (panel centralny i dwa panele boczne) tak, aby pełniły rolę dodatkowego rowka drenażowego. Perfekcja w aerodynamice: między ramami dachowymi łącznika zamontowane są łącznie 4 poprzeczne łuki dachu oraz tzw. przedni łuk dachu (pierwszy duży element poprzeczny za ramą szyby). Z kolei miękki dach jest połączony z łukami dachu za pomocą pasków mocujących materiał, które są przymocowane śrubami. W rezultacie, nawet przy wyższych prędkościach, dach z tkaniny nie wypełnia się powietrzem. A to ma pozytywny wpływ na aerodynamikę.

Gdy dach jest złożony, górna powierzchnia przedniego łuku dachu zasłania górną powierzchnię skrzynki bagażowej. Znika potrzeba osobnej pokrywy. Wyniki: standardowy, w pełni automatyczny elektrohydrauliczny dach otwiera się (9,0 sekundy) i zamyka (11,0 sekundy) szybciej. Oprócz tego nie musi opadać tak głęboko w większej przestrzeni bagażowej (250 litrów z dachem w górze lub w dół).

Dach jest obsługiwany z centralnego przełącznika na konsoli środkowej. Otwieranie i zamykanie możliwe jest nawet podczas jazdy – przy prędkości do 30 km/h. Dwa hydrauliczne pompy aktywowane centralnym przełącznikiem generują niezbędne ciśnienie. Nawet w tej dziedzinie szczególną uwagę zwrócono na zapewnienie, by generowano jak najmniej hałasu; na przykład jednostka hydrauliczna jest otoczona izolacją. Zwolnienie i zablokowanie miękkiego dachu Volkswagena Golfa Cabriolet obsługiwane jest przez system blokady elektromechanicznej. Działa on w pełni automatycznie. Oznacza to, że nie jest konieczne dodatkowe ręczne zwalnianie ani zablokowywanie. System wykrywa, za pomocą 2 mikroswitchy, czy dach jest całkowicie otwarty lub zamknięty i informuje kierowcę o statusie OK za pomocą sygnału akustycznego oraz wizualnego komunikatu (w wyświetlaczu wielofunkcyjnym).

Aby zapewnić dobry widok za samochodem, podgrzewana tylna szyba dachu została zaprojektowana jako szczególnie duża dla kabrioletu; jest połączona z miękkim dachem za pomocą tzw. spawania wysokoczęstotliwościowego.

Bezpieczeństwo w Golfie Cabriolet

Ochrona przed przewróceniem: Od 1979 roku, kiedy zaprezentowano pierwszego Volkswagena Golfa Cabriolet, wszystkie generacje tej serii modeli miały pałąk ochronny. Musiało tak być, ponieważ w pierwszych latach Golf Cabrio nie wymyślono jeszcze automatycznie rozkładających się systemów ochrony przed przewróceniem. Gdy pod koniec lat 80. XX wieku pojawiły się pierwsze takie systemy, były one mało odpowiednie dla przystępnych cenowo samochodów, takich jak Golf Cabriolet. To zmieniło się w 2003 roku, gdy Volkswagen zaprezentował New Beetle Cabriolet z systemem ochrony przed przewróceniem, który mógł być rozkładany z tyłu za siedzeniami. System został zmodyfikowany dla Eosa, a – w swojej najnowszej wersji rozwojowej – teraz również chroni pasażerów Volkswagena Golfa Cabriolet.

Element ochrony przed przewróceniem w Golfie podnosi się za tylnymi zagłówkami w ciągu 0,25 sekundy od momentu, gdy pojazd przekroczy zdefiniowaną przyspieszenie poprzeczne lub kąt nachylenia. Dwa moduły ochrony przed przewróceniem w systemie składają się z jednego stałego profilu aluminiowego i jednego ruchomego profilu aluminiowego w środku, który jest napięty sprężyną. Wewnętrzny profil utrzymywany jest w swojej pozycji spoczynkowej przez wyłącznik magnetyczny. Gdy zostaje uruchomiony przez kontroler poduszki powietrznej w reakcji na nadchodzące przewrócenie, elektromagnes otwiera zatrzask i uwalnia wewnętrzny profil. Podczas jego wystrzału do góry, zatrzask wsparcia omija zębatą ścieżkę zamontowaną na wewnętrznym profilu i zapobiega opadnięciu wewnętrznego profilu w dół.

Największym osiągnięciem systemu zaprojektowanego na nowo dla Golfa jest to, że 2 rozkładane moduły zostały zaprojektowane jako znacznie bardziej kompaktowe. Po raz pierwszy w Volkswagenie kabriolecie z rozkładaną ochroną przed przewróceniem udało się wdrożyć przejście ładunkowe o szerokości 526 mm i wysokości 381 mm, w tym składanym oparciu tylnej kanapy. Wcześniej w tej okolicy znajdowało się tylko przejście na narty.

Wzmocnienia nadwozia: Golf Cabriolet oferuje maksymalne bezpieczeństwo dzięki swojemu systemowi ochrony przed przewróceniem, wzmocnionej ramie szyby oraz licznym innym modyfikacjom strukturalnym (spód, panele boczne, poprzeczki, drzwi). Dzięki licznym wzmocnieniom, Golf Cabriolet o długości 4,25 metra, szerokości 1,78 metra i wysokości (z dachem w górze) 1,42 metra wykazuje również ekstremalną sztywność skrętną. Niektóre z tych wzmocnień są widoczne, gdy kabriolet jest oglądany od spodu, na przykład, gdy Cabrio i „normalny” Golf stoją obok siebie na podniesionej platformie. W porównaniu wizualnym, obserwator może dostrzec znaczące różnice w podwoziach. Z przodu kabriolet ma osłonę silnika wykonaną z aluminium; razem z jego wspornikami zwiększa sztywność. Ponadto, mocowanie silnika, działające jako tłumik drgań, dodaje wyrafinowania w przedniej części. Po każdej stronie samochodu znajdują się 2 boczne wzmocnienia w obszarze progów oraz 2 przekątne wzmocnienia z przodu i z tyłu, a także wzmocnione połączenie tylnej ramy, co prowadzi do dalszych zysków w sztywności i znaczącego zmniejszenia drgań rezonansowych nadwozia.

Tak zwany współczynnik statycznej sztywności skrętnej osiąga wartość ponad 13 500 Newton metrów na stopień; pierwsza rezonansowa częstotliwość skrętna leży powyżej 17,5 Hz – pierwsza klasa dla kabrioletu. A ta sztywność, która jest również kluczowym czynnikiem dla optymalnej stabilności jazdy i komfortu jazdy, jest na pewno odczuwalna. Tymczasem ocynkowane nadwozie chroni samochód przed rdzą.

Kabrioletowe poduszki powietrzne: Systemy ochrony w Volkswagenie Golfie Cabriolet są uzupełnione wzmocnieniami w drzwiach oraz standardowymi przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi głowy i klatki piersiowej. Te ostatnie są specjalnie zaprojektowane dla kabrioletu, ponieważ oczywiście niemożliwe jest zamontowanie bocznych poduszek powietrznych w obszarze dachu. Poduszki powietrzne głowy i klatki piersiowej zintegrowane w bocznych sekcjach oparć siedzeń stają się dostępne obok kierowcy i pasażera z przodu na całej wysokości wnętrza Golfa Cabriolet. Standardowo wprowadzono również poduszkę powietrzną na kolano po stronie kierowcy. W połączeniu z pasem bezpieczeństwa, ta poduszka powietrzna pochłania energię z okolicy miednicy i nóg, co prowadzi do zmniejszenia obciążenia pasażerów. Idąc dalej: dzięki poduszce powietrznej na kolano, kierowca jest zintegrowany w trybie spowolnienia pojazdu szybciej przez uda i miednicę. To precyzyjnie inicjuje rotację górnej części ciała, aby poduszka powietrzna kierowcy mogła skontaktować się z górną częścią ciała pod optymalnym kątem. Sposób działania poduszki powietrznej na kolana ilustruje prawdziwą złożoność połączeń systemów bezpieczeństwa.

Stylizacja VW Golfa Cabriolet

Przód: Z przodu ten kabriolet jest oczywiście typowym Golfem. Niemniej jednak kabriolet ma jeszcze sportowszy wizerunek z tej perspektywy, dzięki pochylonej szybie. Szczególnie dynamiczny obraz powstaje, gdy Cabrio zamówiono z opcjonalnymi reflektorami bi-xenonowymi. W takim przypadku światło dzienne utworzone przez 15 diod LED jest automatycznie zintegrowane w podwójnej obudowie reflektorów.

Tył: Przyciemnione tylne światła LED zostały dostosowane z trzy- i pięciodrzwiowego Golfa. Oczywiście, projektanci i inżynierowie przearanżowali tylną sekcję. Klapa bagażnika kabrioletu zmienia się nisko w zderzak, a otwiera się wysoko, co ułatwia przechowywanie walizek lub zakupów. Elegancka chromowana listwa tworzy wizualny kontrast między dolną krawędzią miękkiego dachu a klapą bagażnika; ta ciągła chromowana listwa rozciąga się aż do słupków A.

Profil boczny: W profilu bocznym 3 cechy stylizacji kabrioletu są szczególnie przyjemne dla oka: bardziej pochylona szyba, wizualnie bardzo krótki bagażnik oraz miękki dach zintegrowany w te linie stylizacji. Gdy miękki dach jest złożony, Golf Cabriolet ma elegancki, wydłużony wygląd. Przy dachu w górze, zwarta i wyraźna linia stylizacyjna wokół wyimaginowanych słupków C i bagażnika odzwierciedla niezapomniany charakter wcześniejszego modelu i przenosi go w czasy współczesne – obejmując ponad całe dziesięciolecie.

Standardowo Golf Cabriolet opuszcza fabrykę Volkswagena w Osnabrück na wagowo optymalizowanych stalowych kołach 16-calowych z atrakcyjnymi pełnymi nakładkami oraz oponami 205. Pięć różnych kół aluminiowych jest również dostępnych jako opcje (jedno 16-calowe, trzy 17-calowe, jedno 18-calowe).

Wnętrze Golfa Cabriolet

Bardzo wyraźnie – wersja kabrioletowa Golfa podąża za wysokimi standardami stylizacji i jakości materiałów klasycznego Golfa hardtop 1:1 w swoim wnętrzu. Skutkuje to poziomem wyrafinowania, który jest oferowany jedynie w znacznie droższych kabrioletach. Podobnie jak Eos przed nim, Golf odróżnia się od wielu innych samochodów kabrioletowych w klasie kompaktowej w jednym kluczowym aspekcie wnętrza: rama szyby jest odświeżająco krótka, co optymalizuje wrażenie bycia w kabriolecie. Ponadto Volkswagen Golf Cabriolet oferuje największą długość wnętrza w swojej klasie. Goście siedzący z tyłu szczególnie zauważą 833 mm efektywnej przestrzeni na nogi.

Podobnie jak w przypadku designu zastosowanego w Eosie, przycisk aktywacji dachu zintegrowany jest w konsoli środkowej pomiędzy siedzeniami kierowcy i pasażera. Przearanżowane funkcje obejmują tylną kanapę i materiały tapicerskie. Golf Cabriolet ma również standardową praktyczną funkcję Easy Entry przednich siedzeń; ułatwia to pasażerom z tyłu wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

W skrzyni bagażowej o pojemności 250 litrów znajdują się praktyczne uchwyty na torby w bocznych panelach; tuż obok haków znajdują się mechanizmy zwalniające do składania oparcia tylnej kanapy w proporcji 50:50. Po złożeniu oparcia dodaje to dodatkowej przestrzeni bagażowej dzięki bardzo dużemu otworowi przejściowemu.

Demokracja kabrioletu

Już w 1979 roku Volkswagen zdemokratyzował jazdę z otwartym dachem, wprowadzając pierwszego VW Golfa Cabriolet. Udało się to osiągnąć, zakładając fundamenty dla tego demokratycznego ruchu trzydzieści lat wcześniej, przy pomocy Beetle Cabrio. Nowy Golf Cabriolet również ucieleśnia tę filozofię. Innym aspektem łączącym go z jego legendarnymi poprzednikami jest to, że przełamuje granice klasowe. Dlatego określenie salda konta swojego kierowcy – niezależnie od płci – jest naprawdę stratą czasu.

Standardowe wyposażenie Golfa Cabriolet

Przy wprowadzeniu na rynek w Niemczech, model zaczyna się od ceny 23 625 euro (VW Golf Cabriolet 1.2 TSI o mocy 77 kW / 105 KM). To oczywiście więcej niż porównywalnie wyposażony Golf Trendline z szyberdachem, ale znacznie mniej niż w przypadku większości innych kabrioletów czteroosobowych w tej klasie. Różnica cenowa w porównaniu do klasycznie zbudowanego Golfa „hardtop” wynika z wzmocnień nadwozia oraz systemu aktywacji miękkiego dachu, w tym wyrafinowanej elektrohydraulicznej napędu oraz aktywnego systemu ochrony przed przewróceniem. Nowy Golf ułatwia więc decyzję o jeździe przez cały rok w kabriolecie. A jego standardowy zestaw wyposażenia jest już całkiem długi.

Co dokładnie można uzyskać za 23 625 euro? Czteroosobowy kabriolet z w pełni automatycznym miękkim dachem, automatycznie rozkładającą się ochroną przed przewróceniem, niezwykle mocną ramą szyby, skuteczną siecią poduszek powietrznych oraz ESP, w tym asystentem podjazdu, wsparciem przy skręcie oraz stabilizacją przyczepy, a także światłami do jazdy dziennej. To krótki zarys jego cech związanych z bezpieczeństwem. Jednak Golf Cabriolet 1.2 TSI ma do zaoferowania jeszcze więcej…

Podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton, Volkswagen celowo oferuje tylko jedną linię wyposażenia dla kabrioletu Golfa. Dlatego porównanie z twardym Golfem Trendline nie jest idealne, ponieważ Kabriolet ma cechy, które są albo nowymi rozwiązaniami, albo zostały zaadoptowane z wyższych linii wyposażeniowych twardego odpowiednika kabrioletu.

Standardowe cechy zewnętrzne: Z przodu Volkswagen Golf Cabriolet wyposażony jest w chromowane listwy ozdobne na żebrach chłodnicy, a z tyłu posiada przyciemnione tylne światła LED i zderzak w stylu sportowym. Biegnąca od słupka A do słupka A, chromowana taśma otacza okna boczne oraz miękki dach. Również standardowo: zielono zabarwiona szyba termoizolacyjna, opony 205 w formacie 16-calowym z wagowo zoptymalizowanymi nakładkami oraz oczywiście elektrohydrauliczny napęd miękkiego dachu.

Standardowe cechy wewnętrzne i funkcjonalność: Wiele podstawowych funkcji wnętrza samochodu obejmuje szczegóły, które mają pozytywny wpływ na komfort podróży. Należą do nich system klimatyzacji, lampki do czytania z przodu (2), asystent w podjazdach, regulacja długości i wysokości kolumny kierowniczej oraz – w modelach z technologią BlueMotion – system Start/Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania (regeneracja baterii). Standardowe cechy obejmują również elektryczne lusterka boczne, elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy, bezprzewodowe zdalne sterowanie centralnym zamkiem oraz filtr kurzu i pyłków z wkładem węglowym. Również zawsze standardowo: regulowane w wysokości komfortowe fotele (z przodu) w tapicerce „Scout”, chromowane akcenty na przyciskach sterowania elektrycznymi szybami, dekoracyjne chromowane obrzeża wokół wskaźników i wentylacji, liczne schowki, funkcja Easy Entry dla pasażerów z tyłu oraz kierownica o trzech ramionach zapewniająca dobry chwyt. Schowek może być również chłodzony, a oparcie tylne składa się w proporcji 50:50.

Kupujący, którzy dodają do konfiguracji radio-CD system RCD 310 za 655 euro – z 6 głośnikami, 4 x 20 Watów mocy audio, funkcją MP3, multimedia AUX-IN oraz podwójnym tunerem – zapłacą łącznie 24 280 euro i mają naprawdę wszystko, czego potrzebują, aby cieszyć się życiem w kabriolecie.

Opcjonalne cechy Golfa Cabriolet

Niemniej jednak musi być wystarczająco dużo miejsca na dalszą personalizację samochodu, ponieważ to również reprezentuje pewną swobodę. Oprócz klasycznych indywidualnych dodatków, dostępnych jest 7 wstępnie skonfigurowanych pakietów z nowym Golfem Cabriolet, z których każdy oferuje skonsolidowaną korzyść cenową: pakiety „Performance”, „Design & Style”, „Comfort”, „Technology”, „Light & Sight”, „Mirror” oraz „Winter”.

Kupujący nowego kabrioletu mogą wybierać między dwoma pakietami „Performance” i „Design & Style”. „Design & Style” to zasadniczo pierwszy poziom rozszerzenia, aby uczynić Volkswagena jeszcze bardziej ekskluzywnym i sportowym. Z kolei „Performance” obejmuje wszystkie cechy pakietu „Design & Style” i dodaje wiele innych szczegółów, takich jak skórzana tapicerka. Oba pakiety są połączone z kołami aluminiowymi.

„Pakiet Design & Style”

Osoby wybierające pakiet „Design & Style” (910 euro) zyskują takie cechy jak sportowe fotele z nowymi stylami tapicerki w Alcantarze (centralny panel siedzenia) oraz tapicerce „Catch Up” (boczne wsparcia siedzenia), trójramienna kierownica w „Cool Leather” (mniej nagrzewająca się w słońcu), pedały z chromowanymi nakładkami, skórzany chwyt hamulca ręcznego i chwyt zmiany biegów, chromowane obrzeże na przełączniku świateł rotacyjnych, chromowane akcenty na przełącznikach sterowania lusterkami, dekoracyjne wstawki „Black Stripe” dla deski rozdzielczej i wykończenia drzwi, kieszenie na siedzeniach z przodu oraz wsparcia lędźwiowe z przodu.

„Pakiet Performance”

„Pakiet Performance” (3 295 euro) zawiera, poza detalami „Design & Style”, takie cechy jak skórzana tapicerka w stylu „Vienna” („Cool Leather”) z ogrzewaniem siedzeń i wsparciem lędźwiowym z przodu, tkane dywaniki, czujnik deszczu oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, pedały ze stali nierdzewnej, inne chromowane detale na zewnątrz oraz reflektory bi-xenonowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, dynamicznymi i statycznymi światłami skrętnymi, automatycznym włączaniem świateł podczas wjazdu i wyjazdu oraz podświetlaniem tablicy rejestracyjnej w technologii LED i światłami przeciwmgielnymi z chromowanymi akcentami. „Pakiet Performance” jest połączony z jednym z systemów audio.

„Pakiet Comfort”

„Pakiet Comfort” (455 euro) składa się z deflektora wiatru, centralnej podłokietnika z miejscem do przechowywania i gniazda akcesoriów 12 Volt, schowka przed tylnym obszarem siedzenia, drugiego gniazda 12 Volt w bagażniku oraz systemu cruise control.

„Pakiet Technology”

Za jedyne 65 euro, pakiet „Technology” dodaje czujnik deszczu do wycieraczek, automatycznie opuszczające się lusterko wsteczne, 2 lampy w obszarze podłogi, automatyczne włączanie świateł oraz funkcję Light Assist automatycznego sterowania światłami drogowymi (automatyczne opuszczanie świateł przy obecności nadjeżdżających pojazdów lub pojazdów z przodu). Pakiet „Technology” jest powiązany z ParkPilot (540 euro) i wielofunkcyjnym wyświetlaczem „Plus” (55 euro).

„Pakiet Light & Sight”

Osoby, które nie chcą włączać Park Pilota, wielofunkcyjnego wyświetlacza „Plus” ani systemu Light Assist (cena indywidualna: 142 euro) w pakiecie „Technology” mogą zamówić „Pakiet Light & Sight” osobno za 175 euro. Składa się on z czujnika deszczu, automatycznie przyciemnianego lusterka wstecznego, oświetlenia w obszarze nóg oraz automatycznego włączania świateł z funkcją „Leaving home” i „Coming home”.

„Pakiet Mirror”

Ten pakiet uzupełnia „Pakiet Light & Sight” o elektrycznie składane lusterko boczne oraz aktywowaną funkcję opuszczania lusterka po stronie pasażera w czasie cofania oraz oświetlenie otoczenia.

„Pakiet Winter”

„Pakiet Winter”, tradycyjnie oferowany w wielu Volkswagenach, i często zamawiany, ułatwia jazdę w najzimniejszym sezonie. Ten pakiet zawiera automatycznie podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby, system czyszczenia reflektorów, podgrzewane fotele z przodu oraz lampkę ostrzegawczą o niskim poziomie wody w spryskiwaczach. Cena: 415 euro. Przy zamówieniu razem z tapicerką skórzaną lub reflektorami ksenonowymi, cena zostaje obniżona do 285 euro; osoby wybierające skórzaną tapicerkę i reflektory ksenonowe płacą tylko 55 euro.

16-calowe, 17-calowe i 18-calowe koła aluminiowe

16-calowe koło aluminiowe w programie to „Atlanta” z 5 podwójnymi szprychami oraz oponami 205. W formacie 17-calowym Volkswagen oferuje 3 wzory kół dla Volkswagena Golfa Cabriolet: „Seattle” (5 podwójnych szprych), „Porto” (10 szprych) oraz „Salamanca” (10 szprych). 18-calowe koło to „Charleston” (5 podwójnych szprych) z czarną pomalowaną obręczą. Wszystkie 17-calowe koła aluminiowe dostarczane są z oponami 225.

Cechy indywidualne

Indywidualne cechy pakietów są również dostępne osobno. Ci, którzy chcą dodatkowo zwiększyć stopień personalizacji, mogą zamówić niemal wszystkie dodatki dostępne w Golfie z twardym dachem. Kluczowe opcje to technologie i systemy takie jak ParkPilot (sygnał akustyczny i wizualny wyświetlany w systemie audio podczas parkowania), sportowe zawieszenie (o 15 mm niższe), automatyczny system klimatyzacji („Climatronic”), skórzana wielofunkcyjna kierownica, MEDIA-IN (port USB), systemy radio-CD lub radio-CD-nawigacyjne RNS 315 (funkcja nawigacji dla RCD 310) oraz RNS 510 (w tym napęd DVD, 30 GB dysku twardego, ekran dotykowy, wyświetlanie znaków drogowych i slot na kartę SD) oraz 2 różne przygotowania do telefonu mobilnego.

Kolory i wersje siedzeń

Kolory nadwozia: Kupujący Golfa Cabriolet mogą wybierać spośród 9 kolorów nadwozia przy wprowadzeniu na rynek. Zaczynają się od płaskiego koloru „Pure White” (standardowego). Następnie dostępnych jest 7 opcjonalnych odcieni metalicznych: „Dark Purple,” „Shark Blue,” „Sunset Red,” „Reflex Silver,” „Tungsten Silver,” „United Grey” oraz „Night Blue.” Oferowany jest również lakier perłowy „Deep Black”, który oczywiście jest również opcją specjalną.

Pokrycia siedzeń: 9 różnych pokryć siedzeń wizualnie uzupełnia kolory nadwozia. Standardowa tapicerka dla kabrioletu to „Scout” w kolorze „Titan Black.” Na następnym poziomie dostępne są opcjonalne tapicerki siedzeń „Scout / Merlin” w kolorach „Titan Black” i „Pearl Grey”, gdzie boczne wsparcia siedzeń są w designie „Merlin”, a powierzchnie siedzeń w teksturowej tkaninie „Scout”.

Osoby wybierające pakiet „Design & Style” automatycznie otrzymują ergonomiczne sportowe fotele obite kombinacją Alcantary/tkaniny („Catch Up” wzór tkaniny) w kolorze „Titan Black” lub „Titan Black / Sunset Red”. W tym przypadku wewnętrzne powierzchnie bocznych wsparć siedzeń są w tkaninie „Catch Up” (dla „Sunset Red” dekoracyjne szwy siedzenia są również czerwone).

Skórzana tapicerka „Vienna” w Cool Leather jest dostępna jako opcja w połączeniu z pakietem „Performance” w Golfie Cabriolet, który obejmuje przednie sportowe fotele. Skórę można skonfigurować w jednym z 4 kolorów „Truffle”, „Black”, „Ceramique” lub „Salsa Red”.

Zrównoważona wydajność jest możliwa

6 silników turbo z bezpośrednim wtryskiem jest idealnych do jazdy w kabriolecie. Oferują zakres mocy od 77 kW / 105 KM do 155 kW / 210 KM. Radością jest również szybka i oszczędna technologia dwusprzęgłowa (DSG), która jest dostępna z 4 silnikami. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba diesle (TDI) będą dostępne z technologią oszczędzającą energię BlueMotion (regeneracja baterii i systemy Start/Stop). Ilustrując, jak efektywnie nowy Volkswagen wykorzystuje paliwo, Golf Cabriolet 1.6 TDI o mocy 105 KM z technologią BlueMotion: oferuje łączną konsumpcję paliwa zaledwie 4,4 l/100 km (równoważne 117 g/km CO2).

1.2 TSI o mocy 77 kW / 105 KM

Turbo doładowany silnik czterocylindrowy 1.2-litra stosuje zasadę downsizingu TSI przy zaledwie 1197 cm3 pojemności silnika. Oferuje maksymalną moc przy minimalnym zużyciu paliwa. Pakiet technologii BlueMotion jest dostępny jako opcja w tej wersji Volkswagena Golfa Cabriolet. Golf Cabriolet o mocy 77 kW / 105 KM przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 11,7 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 188 km/h. To kontrastuje z wartościami oszczędności paliwa i emisji, które wyznaczają standardy dla otwartych samochodów z silnikami benzynowymi: 5,9 l/100 (139 g/km CO2) w wersji standardowej lub 5,7 l/100 km i 132 g/km CO2 z technologią BlueMotion. Silnik 1.2 TSI osiąga swoją maksymalną moc przy 5000 obr/min. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 175 Newton metrów dostępny jest w zakresie od 1550 do 4100 obr/min. Silnik 1.2 TSI dostarczany jest w standardzie z 6-biegową skrzynią manualną.

1.4 TSI o mocy 90 kW / 122 KM

Na następnym poziomie mocy nowego Golfa Cabriolet napędza efektywnie działający silnik 1.4 TSI o mocy 90 kW / 122 KM (przy 5000 obr/min). Ten silnik może być łączony z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową jako opcja. Obie wersje pojawią się tej jesieni. Silnik czterocylindrowy rozwija swój maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Newton metrów w zakresie od 1500 do 4000 obr/min. (Wszystkie dane dotyczące oszczędności paliwa i osiągów jazdy dla Golfa Cabriolet 1.4 TSI o mocy 122 KM cytowane w tym komunikacie prasowym to wartości prognozowane.)

Z łącznym zużyciem paliwa wynoszącym 6,4 l/100 km (równoważne 149 g/km CO2), silnik turbo czyni kabriolet z manualną skrzynią jednego z najbardziej oszczędnych samochodów w swojej klasie mocy. Golf Cabriolet o mocy 122 KM może osiągnąć maksymalną prędkość 197 km/h. Ten Golf Cabriolet pokonuje klasyczny sprint 0-100 km/h w 10,5 sekundy. Osiągi jazdy są identyczne w wersji DSG; jego łączne zużycie paliwa jest jeszcze lepsze i wynosi 6,3 l/100 km (147 g/km CO2).

1.4 TSI o mocy 118 kW / 160 KM

Silnik twincharged o mocy 118 kW / 160 KM (przy 5800 obr/min), który jest wzmacniany zarówno przez turbosprężarkę, jak i sprężarkę, może być również łączony z 7-biegowym DSG. Jest dokładnie tak samo oszczędny w paliwie jak mniejszy 1.4 TSI. Łączne zużycie paliwa z manualną skrzynią wynosi 6,4 l/100 km (tutaj: 150 g/km CO2); przy zmianach biegów przez DSG, zużycie paliwa spada do 6,3 l/100 km (148 g/km CO2). Silnik TSI rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Newton metrów w zakresie od 1500 do 4500 obr/min. W obu wersjach skrzyni biegów Volkswagen Golf Cabriolet z tym silnikiem osiąga 100 km/h w 8,4 sekundy; jego maksymalna prędkość wynosi 216 km/h.

2.0 TSI o mocy 155 kW / 210 KM

Na najwyższym poziomie mocy, Golf Cabriolet napędzany jest przez silnik 155 kW / 210 KM (przy 5300 obr/min) TSI. W tym przypadku moc silnika dociera do przednich kół za pomocą standardowego 6-biegowego DSG. I to odbywa się bardzo oszczędnie, pomimo zwiększonej mocy: na 100 km zużywa 7,5 litra (równoważne 175 g/km CO2), które są bezpośrednio wtryskiwane do silnika o momencie obrotowym do 280 Newton metrów (od 1700 obr/min). Mimo to osiąga maksymalną prędkość 235 km/h. Golf Cabriolet 2.0 TSI pokonuje sprint do 100 km/h w 7,3 sekundy. (Wszystkie dane dotyczące oszczędności paliwa i osiągów jazdy dla Volkswagena Golfa Cabriolet 2.0 TSI podane w tym komunikacie prasowym to wartości prognozowane, ponieważ ta wersja również pojawi się późną jesienią.)

1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 KM

Wejście do programu TDI oferowane jest przez silnik czterocylindrowy 1.6-litra o mocy 77 kW / 105 KM (przy 4400 obr/min) i maksymalnym momencie obrotowym 250 Newton metrów (od 1500 do 2500 obr/min). Opcjonalnie ta wersja TDI może być wyposażona w pakiet technologii BlueMotion (BMT) (system Start/Stop i regeneracja baterii). Łączne zużycie paliwa Golfa Cabriolet 1.6 TDI z technologią BlueMotion wynosi zaledwie 4,4 l/100 (równoważne 117 g/km CO2). Odpowiednie wartości bez BMT to 4,8 l/100 km i 125 g/km CO2. W każdym przypadku otwarty Golf 1.6 TDI jest najbardziej oszczędnym Volkswagenem kabrioletem w historii. Obie wersje osiągają prędkość 100 km/h w 12,1 sekundy; a ich maksymalna prędkość to 188 km/h.

2.0 TDI o mocy 103 kW / 140 KM

Najsilniejszy silnik TDI z systemem common rail w Golfie Cabriolet to silnik czterocylindrowy o pojemności 1968 cm3 o mocy 103 kW / 140 KM (przy 4200 obr/min); ten TDI jest standardowo połączony z pakietem technologii BlueMotion. Silnik, który wprowadza się tej jesieni, będzie dostępny z 6-biegowym DSG jako opcja.

Od niskiej wartości 1750 obr/min, TDI rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Newton metrów (do 2500 obr/min). Te kluczowe parametry wydajności czterocylindrowego silnika przyspieszają VW Golf Cabriolet do 100 km/h zaledwie w 9,9 sekundy; jego maksymalna prędkość wynosi 207 km/h. W przypadku wersji DSG maksymalna prędkość jest nieznacznie niższa i wynosi 205 km/h. Jak można się spodziewać, łączne zużycie paliwa Golfa Cabriolet 2.0 TDI jest wyjątkowo niskie: 4,5 l/100 km z manualną skrzynią, 5,1 litra w wersji DSG. Odpowiednie wartości CO2 wynoszą 119 g/km i 134 g/km (DSG). (Wszystkie dane dotyczące oszczędności paliwa i osiągów jazdy dla Golfa Cabriolet 2.0 TDI podane w tym komunikacie prasowym to wartości prognozowane, ponieważ ta wersja również pojawi się późną jesienią.)

Technologie BlueMotion w szczegółach

System Start/Stop: Kierowca zbliża się do czerwonego światła, zatrzymuje Volkswagena Golfa Cabriolet, wrzuca bieg neutralny i odpuszcza sprzęgło (z DSG wystarczy nacisnąć pedał hamulca). Sprawia to, że silnik chwilowo się wyłącza. W wielofunkcyjnym wyświetlaczu pojawia się tekst „Start (A) Stop”. Gdy światło drogowe znowu zmienia się na zielone, kierowca naciska sprzęgło (lub w przypadku DSG po prostu zwalnia hamulec), a silnik startuje, a tekst „Start (A) Stop” znika, kierowca wrzuca bieg i wznawia jazdę. W zasadzie kierowca nie musi wykonywać żadnych dodatkowych czynności operacyjnych w porównaniu do konwencjonalnego samochodu, a mimo to oszczędza do 0,2 l/100 km w mieście, korzystając z systemu Start/Stop.

W odróżnieniu od pojazdów bez systemu Start/Stop, modele technologii BlueMotion mają dodatkowy moduł danych akumulatora (do pozyskiwania chwilowego statusu naładowania akumulatora), wytrzymały rozrusznik silnika, przetwornik DC/DC (zapewniający stabilność napięcia w elektrycznym systemie pojazdu) oraz wyjątkowo trwałą szklaną matę akumulatora głębokiego cyklu na pokładzie.

Regeneracja baterii: Regeneracja umożliwia jak najefektywniejsze wykorzystanie energii zużytej podczas jazdy. Podczas zwalniania i faz hamowania Golfa Cabriolet – tzn. zawsze, gdy kierowca puszcza pedał gazu lub hamuje – system podnosi napięcie alternatora (generatora), a ta energia elektryczna jest wykorzystywana do naładowania akumulatora pojazdu. Dzięki kontrolie alternatora w zależności od wydajności silnika i optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie alternatora może zostać obniżone, gdy jest to pożądane – np. podczas przyspieszania lub podczas stałego utrzymywania pożądanej prędkości. Alternator można nawet całkowicie wyłączyć. To odciąża silnik, co z kolei zmniejsza zużycie paliwa. Ponadto akumulator – zawsze optymalnie naładowany – dostarcza elektryczny system pojazdu wystarczającą ilość energii podczas zatrzymania silnika (np. na światłach). Regeneracja baterii wymaga specjalnego oprogramowania do zarządzania energią oraz zmodyfikowanego oprogramowania kontrolera silnika.

6-biegowe i 7-biegowe DSG

Z wyjątkiem TSI i TDI z mocą 77 kW / 105 KM, wszystkie inne silniki nowego Golfa Cabriolet mogą być łączone z dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG). Może to być 6-biegowe lub 7-biegowe DSG, w zależności od wartości momentu obrotowego silnika. Oba warianty DSG charakteryzują się maksymalną oszczędnością i dynamiką zmiany biegów, jakie nigdy wcześniej nie zostały osiągnięte. Oprócz różnej liczby biegów do przodu, kolejnym sposobem, w jaki systemy DSG różnią się technicznie, są rodzaje sprzęgieł. Podczas gdy w 7-biegowym DSG stosowane są dwa suche sprzęgła, sprzęgło dwusprzęgłowe 6-biegowego DSG działa w mokrej kąpieli olejowej. Prawdziwe dla obu skrzyń biegów: nawet najbardziej doświadczeni kierowcy zawodowi nie zmieniają biegów tak szybko, jak wersje DSG. Więcej niż jakakolwiek inna automatyczna skrzynia, skrzynie dwusprzęgłowe mają potencjał do zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym emisji. W porównaniu z automatyczną skrzynią z sprzęgłem hydrodynamicznym, oszczędności paliwa mogą wynosić aż 20 procent, w zależności od silnika.

Historia pierwszego Golfa Cabriolet

1.6L TDI BlueMotion 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna116.8 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3309 Lbs (1501 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4232.9 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

2.0L TDI BlueMotion 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3406 Lbs (1545 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

2.0L TDI BlueMotion 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3353 Lbs (1521 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.2L TSI 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550-4100 Rpm
175 Nm @ 1550-4100 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3122 Lbs (1416 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.2L TSI BlueMotion 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550 Rpm
175 Nm @ 1550 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3133 Lbs (1421 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
201 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany-Doładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3210 Lbs (1456 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 2000 Rpm
240 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3272 Lbs (1484 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
201 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3261 Lbs (1479 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 2000 Rpm
240 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3314 Lbs (1503 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika1.3 Galony (4.9 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3303 Lbs (1498 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.