2012 Bentley Continental GTC

2012 Bentley Continental GTC

Przejdź do galerii zdjęć2012 Bentley Continental GTC

Marka Bentley produkuje otwarte grand tourery od prawie wieku, a w 2012 roku zaprezentowała model Continental GTC na North American International Auto Show.

Brytyjski producent samochodów wprowadził drugą generację modelu Continental w 2011 roku w wersji coupe, a następnie czekał jeszcze rok, zanim ujawniono wersję z otwartym dachem, czyli GTC. Stworzono go z myślą o komfortowych podróżach na długich trasach, zarówno z dachem podniesionym, jak i opuszczonym, w zależności od nastroju pasażerów i warunków pogodowych. Chociaż nie miał problemu z zapewnieniem rozwiązania z chowanym twardym dachem, producent uznał, że trójwarstwowy dach z płótna będzie znacznie bardziej odpowiedni dla klientów luksusowych kabrioletów.

Na pierwszy rzut oka auto nie wyglądało jak nowy model, ale w rzeczywistości wprowadzono do niego istotne zmiany. Żaden element nie był podobny do tych z poprzedniej generacji GTC. Z przodu samochód miał cztery reflektory, ale w smuklejszym designie oraz zintegrowane diody LED do świateł do jazdy dziennej, które przypominały świecące perły. Siatkowata osłona chłodnicy na górze została uzupełniona przez zestaw trzech dolnych wlotów powietrza, co zwiększyło powierzchnię chłodzenia. Z profilu samochód dzielił kilka części ze swoją wersją coupe, takich jak przednie błotniki i panele drzwiowe. Jednak słupki A, które wspierały przednią szybę, były grubsze i pełniły funkcję ochrony przed przewróceniem. Z tyłu GTC miał płaską pokrywę bagażnika, a pod zderzakiem umieszczono dwa cienkie, owalne chromowane rury wydechowe.

Wnętrze oferowało wysoki poziom luksusu, z siedzeniami pokrytymi skórą. Z przodu znajdował się zestaw foteli kubełkowych z wsparciem, natomiast z tyłu GTC wyposażono w kanapę profilowaną dla dwóch osób. Z powodu przestrzeni na chowany dach, miejsce na nogi było mniejsze niż w modelu GT Coupe, ale wciąż wystarczające dla dorosłych, głównie podczas krótkich podróży. Kierowca miał przed sobą kokpit ozdobiony metalowymi wykończeniami oraz przyrządy w stylu binokli, gdzie obrotomierz i prędkościomierz znajdowały się po bokach wyświetlacza TFT oraz dwóch dodatkowych wskaźników dla poziomu paliwa i temperatury wody. Na centralnej konsoli producent zainstalował ekran dotykowy dla systemu multimedialnego.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.