Po wprowadzeniu drugiej generacji serii 1 w pięciodrzwiowej wersji, znanej pod kodem fabrycznym F20, w 2011 roku, producent samochodów rozszerzył ofertę o wersję trzydrzwiową w kolejnym roku.
Prezentowane podczas Auto Mobil International Leipzig 2012 nowe trzydrzwiowe auto typu hatchback od niemieckiego producenta było oczekiwane przez klientów, którzy chcieli mieć w swoim zasięgu bardziej przystępną cenowo wersję Bimmera, a jednocześnie cieszyć się podobnymi wrażeniami z jazdy jak w przypadku serii 3. Dodatkowo, z uwagi na krótsze wymiary, samochód lepiej sprawdzał się w miejskim ruchu. BMW opracowało serię 1 na tej samej platformie L7, co serie 3 i 4. Takie podejście pomogło producentowi obniżyć koszty produkcji oraz poprawić niektóre słabe strony poprzedniej generacji serii 1. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi (o 30 mm), tylne siedzenia przestały być zbędne dla pasażerów dorosłych, a nawet bagażnik stał się większy. Co ważne, auto zyskało na wydajności dzięki nowym silnikom i, co najważniejsze, nowej automatycznej skrzyni biegów.
Samochód został zaprojektowany po odejściu Chrisa Bangle’a z działu stylizacji niemieckiego producenta, a nowy wygląd przypisuje się Nicolasowi Huetowi. Stworzył on nowy przód, który charakteryzował się trójkątnymi, poziomymi reflektorami skierowanymi do wewnątrz. Posiadały one już znane światła corona dla świateł dziennych. Po bokach znajdował się powiększony grill, który dominował przednią część pojazdu. Niżej, w zderzaku, producent dodał szeroki wlot powietrza z okrągłymi lampami przeciwmgielnymi po bokach.
Z profilu, trzydrzwiowa seria 1 z 2012 roku zachowała ten sam kształt i rozstaw osi co jej pięciodrzwiowa wersja. W przeciwieństwie do niej, nawiązywała do poprzedniej generacji z bezramkowymi oknami oraz dłuższymi drzwiami, które ułatwiały dostęp do tylnych siedzeń. Aby podkreślić sportowy charakter auta, BMW obniżyło górną część tylnych okien, jak w coupe, mimo że auto miało nadwozie hatchback. Jednak zachowano słynny Hofmeister kick, który był charakterystycznym elementem designu całej gamy BMW od wczesnych lat 70. Z tyłu, klapa bagażnika miała pochyloną szybę, ozdobioną u góry spoilerem dachowym. Jak w przypadku swojego poprzednika, druga generacja serii 1 miała lampy tylnie zamontowane w rogach. Gdy klienci zamawiali auto z opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, automatycznie otrzymywali również L-kształtne banki LED do świateł tylnych.
Jak większość BMW z tamtych czasów, wnętrze było ukierunkowane na kierowcę. Przed nimi znajdował się minimalistyczny zestaw przyrządów z dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, plus wskaźnik poziomu paliwa. Inne informacje można było uzyskać za pomocą standardowego komputera pokładowego na ekranie zamontowanym pod głównymi wskaźnikami. Co więcej, BMW oferowało system infotainment iDrive jako standard w całej gamie, z 6.5- lub 8.8-calowym ekranem na centralnym panelu, który mógł pokazywać wszelkie istotne informacje o statusie pojazdu. Jak można się było spodziewać, najlepsze miejsca w samochodzie znajdowały się z przodu, chociaż były w standardowym kształcie, a boczne podparcia były minimalne i mało wspierające. Z tyłu, dzięki zwiększonemu rozstawowi osi, klienci zyskali dodatkowe 21 mm (0.8 cala) miejsca na kolana. Niestety, wysoki tunel środkowy wciąż wpływał na przestronność dla nóg.
Trzydrzwiowa seria 1 z 2012 roku oparta była na platformie z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła, która została przeniesiona z większego modelu, serii 3. Oznaczało to, że była także dostępna z systemem napędu na wszystkie koła w określonych wersjach, co spotkało się z entuzjazmem klientów. Kolejną istotną nowością było wprowadzenie ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, która poprawiła efektywność paliwową.
Sportowa i elegancka stylistyka nowego modelu trzydrzwiowego, wraz z dodatkowymi opcjami silnikowymi, to cechy, które podkreślają niezaprzeczalny profil BMW serii 1 jako uznawanego standardu czystej przyjemności z jazdy w segmencie premium kompaktów. Potężne silniki benzynowe i diesla z technologią BMW TwinPower Turbo, najnowszy projekt podwozia oraz napęd na tylne koła, który jest unikalny w tej klasie, zapewniają sportowe wrażenia z jazdy, co odzwierciedla dynamiczny i smukły wygląd nowego trzydrzwiowego BMW serii 1. Sportowy charakter jest szczególnie widoczny w pierwszym samochodzie BMW M Performance w segmencie kompaktów: BMW M135i to pojazd z wysokiej półki dzięki prosto sześciocylindrowemu silnikowi benzynowemu z technologią M Performance TwinPower Turbo i mocą 235 kW/320 hp, a także typowo M precyzyjnie zaprojektowanemu i wysokowydajnemu podwoziu, nie wspominając o zoptymalizowanej aerodynamice nadwozia i ekskluzywnym wnętrzu.
Wprowadzany jest także nowy model podstawowy, BMW 114i, wyposażony w silnik czterocylindrowy o mocy 75 kW/102 hp. Dwa dodatkowe modele z silnikami benzynowymi oraz cztery wersje diesla – w tym BMW 116d EfficientDynamics Edition o mocy 85 kW/116 hp i emisji CO2 wynoszącej 99 gramów na kilometr – dopełniają nową linię trzydrzwiowych modeli BMW serii 1. BMW M135i i BMW 114i będą również dostępne jako modele pięciodrzwiowe. Z wyjątkiem BMW 114i i BMW 116d EfficientDynamics Edition, wszystkie modele w BMW serii 1 mogą być dostarczane z unikalną, ośmiobiegową skrzynią automatyczną jako opcja. Ponadto funkcja Auto Start/Stop jest dostępna zarówno w skrzyniach manualnych, jak i automatycznych. Pakiet technologii BMW EfficientDynamics obejmuje także tryb ECO PRO, który można aktywować za pomocą przycisku Driving Experience Control, standardowego we wszystkich modelach. W przyszłości nowa BMW serii 1 będzie również oferować inteligentną technologię napędu na cztery koła xDrive. BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive będą pierwszymi modelami serii 1, które będą miały tę technologię napędu na cztery koła.
Dynamiczne i wydłużone linie trzydrzwiowego BMW serii 1 tworzą sylwetkę, która jest rozpoznawalna w segmencie kompaktów i nadają temu pojazdowi charakterystyczny wygląd, odróżniając go od pięciodrzwiowego modelu. Szerokie drzwi z bezramowymi oknami o holistycznym wyglądzie, który sięga nawet do słupka B, a także szczególnie niska i płaska linia dachu, przyczyniają się do sportowego i eleganckiego charakteru pojazdu. Dla klientów poszukujących bardziej indywidualnej i ekskluzywnej wersji BMW serii 1, nowy model trzydrzwiowy jest oferowany w wersjach BMW Sport Line i BMW Urban Line, z dodatkowymi opcjami i wyposażeniem. Co więcej, dostępny jest także pakiet M Sport dla nowego trzydrzwiowego BMW serii 1.
Podobnie jak wersja pięciodrzwiowa, nowe trzydrzwiowe BMW serii 1 oferuje lepszą zwinność i komfort jazdy w porównaniu do poprzedniego modelu. Wnętrze jest także bardziej przestronne. Na przykład, nowe trzydrzwiowe BMW serii 1 można skonfigurować z opcją siedzeń dla dwóch lub trzech pasażerów w tylnej części pojazdu. Ekskluzywny wygląd i odczucie wnętrza, szeroki zakres standardowych funkcji i wyposażenia, w tym klimatyzacja, a także wiele opcjonalnych systemów wspomagania kierowcy i usług mobilnych BMW ConnectedDrive podkreślają status premium i progresywny charakter nowego trzydrzwiowego BMW serii 1.
Design: sportowa elegancja jako znak intensywnej przyjemności z jazdy.
Nowe trzydrzwiowe BMW serii 1 jest natychmiast rozpoznawalne jako dynamiczny i sportowy indywidualista w segmencie premium kompaktów. Długa maska, przesunięta do tyłu kabina pasażerska, długi rozstaw osi i krótkie zwisy to typowe elementy stylistyczne, które czynią ten pojazd prawdziwym BMW z każdej perspektywy. Jednocześnie nowe BMW serii 1 ma własny młody i sportowy język designu, nadając kompaktowemu modelowi trzydrzwiowemu indywidualną osobowość. Z boku, płynne linie nadwozia ilustrują sportową łaskotę pojazdu. Ten sportowy i elegancki wygląd autentycznie wyraża równowagę zwinności i komfortu, która jest uosobiona przez ten pojazd.
W porównaniu do swojego poprzednika, nowy model oferuje nie tylko atrakcyjny wygląd i lepsze osiągi oraz prowadzenie – zapewnia także więcej przestrzeni wewnętrznej. To osiągnięto poprzez inteligentne zwiększenie wymiarów zewnętrznych i proporcji nowego modelu. Długość nowego trzydrzwiowego BMW serii 1 wynosi 4324 milimetry (o 85 milimetrów więcej niż wcześniej), rozstaw osi wynosi 2690 milimetrów (o 30 milimetrów więcej), a całkowita szerokość to 1765 milimetrów (o 17 milimetrów szersza) – wysokość wynosi nadal 1421 milimetrów. Zatem szerokość toru została zwiększona (przód: + 51 milimetrów, tył: +72 milimetry), a w tylnej części pojazdu zyskano większą przestrzeń na nogi (+21 milimetrów) oraz bagażnik o pojemności 360 litrów (o 30 litrów więcej niż w poprzednim modelu).
Podobnie jak model pięciodrzwiowy, przód nowego trzydrzwiowego BMW serii 1 zdominowany jest przez dużą kratkę nerkową BMW, wyprofilowane jednostki reflektorów oraz trójczęściowy wlot powietrza. Kratka pochyla się do przodu, podkreślając dynamiczny charakter nowego kompaktowego modelu, a trójwymiarowe powierzchnie otaczające nerki tworzą żywe efekty świetlne. Górna krawędź podwójnych okrągłych reflektorów jest częściowo zasłonięta przez akcentujące wykończenie lub podświetlenie LED, jeśli pojazd jest wyposażony w opcjonalne reflektory Bi-Xenon. Wewnątrz pierścieni świateł reflektorów zintegrowane są kierunkowskazy, a wskaźniki boczne są zintegrowane w zewnętrznych lusterkach.
Charakterystycznym elementem stylizacji nadwozia modelu trzydrzwiowego jest sportowy i elegancki profil boczny pojazdu, na którym dominują szerokie drzwi. Bezramowe okna drzwi i tylne okna tworzą spójny i holistyczny element wizualny, który rozciąga się w stronę tylnej części, podkreślając dynamiczny wygląd pojazdu. Wrażenie to dodatkowo podkreśla widoczna zakrzywiona wklęsłość w pobliżu łuku Hofmeister u podstawy słupka C. Sprawia to, że wydłużona linia dachu wygląda wyjątkowo płasko. Wystająca, wyprofilowana krawędź progu oraz opadająca linia wzdłuż dolnej powierzchni drzwi sugerują dynamiczny ruch do przodu w połączeniu z niskim zawieszeniem. Charakterystyczna koncepcja napędu kompaktowego BMW widoczna jest w odważnej stylizacji nadkoli tylnych.
Szerokie tylne błotniki kończą się na równi z kołami, dzięki czemu potężna sylwetka nowego trzydrzwiowego BMW serii 1 jest wyraźnie podkreślona z tyłu. Światła tylne, umieszczone daleko po bokach, są otoczone trójwymiarowymi ramkami. Jeśli pojazd jest wyposażony w opcjonalne reflektory Xenon, pakiet obejmuje również światła tylne składające się z L-kształtnych banków LED. Trzecie światło stopu zintegrowane jest w spojlerze dachowym. Kontury zarówno tylnego zderzaka, jak i przedniego zderzaka dominują w kształtach V, które prowadzą wzrok w dół w kierunku nawierzchni drogi, tworząc perspektywę, która podkreśla stabilną i niską pozycję nowego trzydrzwiowego BMW serii 1.
Premium wnętrze i kokpit skoncentrowany na kierowcy.
Dynamiczne linie i kontury powierzchni kokpitu skoncentrowanego na kierowcy są typowe dla BMW i tworzą poczucie postępu i ruchu – wszystkie elementy wnętrza wykonane są z materiałów wysokiej jakości, co dodaje luksusowego charakteru nowemu trzydrzwiowemu BMW serii 1. Projekt przestronnego wnętrza jest sportowy i funkcjonalny, idealny do czystej przyjemności z jazdy. Deska rozdzielcza, konsola centralna i panele drzwi odzwierciedlają koncepcję warstw, która dominuje w wyglądzie i odczuciu wnętrza. Te sekcje komponentów nakładają się, tworząc wrażenie holistycznej i organicznej struktury złożonej z dopasowanych modułów.
W połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji i radiem BMW Professional, nowe trzydrzwiowe BMW serii 1 jest wyposażone w system sterowania BMW iDrive. Oprócz kontrolera znajdującego się na konsoli centralnej, system wyposażony jest w wolnostojący monitor ekranowy. W zależności od wybranego modelu, wyświetlacz kontrolny ma przekątną 6,5 cala lub 8,8 cala i jest zintegrowany z deską rozdzielczą.
Fotele przednie są wyposażone w standardową funkcję Easy Entry, co ułatwia pasażerom dostęp do tylnej części kabiny. Z dużymi kieszeniami w drzwiach, przestronnym schowkiem i dwoma uchwytami na kubki na konsoli centralnej jest wiele miejsca na przechowywanie przedmiotów podróży. Dostępny jest opcjonalny pakiet storage, który zawiera schowki w tylnych bocznych panelach oraz kieszenie siatkowe na plecach przednich foteli. Bagażnik o pojemności 360 litrów można powiększyć do 1200 litrów poprzez złożenie tylnej kanapy w proporcji 60:40. Jeśli zamówiono opcjonalny system przeładunkowy, tylna oparcie można złożyć w konfiguracji 20:40.
Indywidualizacja z liniami BMW.
Nowe trzydrzwiowe BMW serii 1 oferowane jest w wyborze trzech kolorów nie-metalicznych oraz ośmiu metalicznych wykończeniach. Jeden kolor nie-metaliczny i pięć metalicznych dostępnych jest dla modelu M135i. W standardowym wnętrzu znajduje się wykończenie w kolorze Satin Silver i tapicerka w wzornictwie Move. Dostępne są również opcjonalne wykończenia wnętrza oraz fotele tapicerowane skórą Dakota (oferowane w dwóch różnych kolorach). Wszystkie warianty tapicerki są również oferowane dla opcjonalnych sportowych foteli. Nabywcy, którzy chcą spersonalizować nowe trzydrzwiowe BMW serii 1, mogą wybrać jeden z pakietów linii BMW, które obejmują ekskluzywne cechy projektowe i wyposażeniowe, które wzmacniają sportowy lub progresywny charakter nowego kompaktowego modelu.
Linia BMW Sport wyróżnia się elementami zewnętrznymi wykończonymi na wysoki połysk czarnym: szczeliny kratki nerkowej, wspornik oraz ramki wlotów powietrza, a także wykończenie tylnego zderzaka. Inne elementy wyposażenia to 16-calowe lekkie felgi aluminiowe o gwiazdkowym wzorze, czarne wykończenie rury wydechowej i wykończenia progów z wkładkami aluminiowymi oraz napisem „BMW Sport”. Dodatkowymi opcjami są nasadki lusterka w wysokim połysku czarnym oraz 17-calowe lekkie felgi aluminiowe w dwóch kolorach. Wśród ekskluzywnych cech wnętrza znajdują się sportowe fotele z wybraną tapicerką, sportowa skórzana kierownica z kontrastowymi czerwonymi szwami, przesuwany podłokietnik, wykończenie wnętrza w wysokim połysku czarnym oraz akcenty w matowym kolorze Czerwony Korali. Wygląd zegarów odznacza się specjalnymi skalami chronologicznymi i cyframi. Klucz do samochodu ma czerwony akcent. Ton klimatyzacji wnętrza można przełączać między pomarańczowym a białym, a dodatkowe oświetlenie znajduje się na konsoli centralnej i w podłokietnikach.
Trzydrzwiowe BMW serii 1 można dostarczyć z pakietem BMW Urban Line, który łatwo rozpoznać po chromowanych szczelinach kratki nerkowej z białymi bokami, a także białym wsporniku w środkowym wlocie powietrza z przodu. Wyłącznie w połączeniu z BMW Urban Line, ramki wlotów powietrza z przodu u obu stron są wykończone w kolorze pojazdu. Dodatkowa indywidualność uzyskiwana jest dzięki białemu paskowi wykończenia na tylnym zderzaku, 16-calowym lekkim felgom aluminiowym w kształcie litery V lub opcjonalnym 17-calowym kołom o białym, lśniącym wykończeniu oraz wykończeniom progów z wkładkami aluminiowymi i napisem „BMW Urban”. Białe nasadki lusterka zewnętrznego są również dostępne jako opcja. Ekskluzywny charakter wnętrza podkreślany jest przez wybrane fotele tapicerowane tkaniną lub skórą, sportową skórzaną kierownicę, przesuwany podłokietnik i wykończenie wnętrza wykonane z innowacyjnego szkła akrylowego. Inne opcje wykończenia wnętrza to białe lub czarne z akcentami w matowym kolorze Oxide Silver. Pakiet BMW Urban Line oferuje również efekty oświetlenia nastrojowego z ambientowym i powitalnym światłem w wariantach kolorowych pomarańczowym i LED Royal Blue lub białym i Royal Blue. Oświetlenie na słupku B wzmacnia to doświadczenie. Klucz samochodu ma białe detale.
BMW M135i: typowa stylizacja nadwozia M dla zoptymalizowanego wlotu powietrza, „uciecha sportowego samochodu” w wnętrzu.
Potencjał wysokich osiągów BMW M135i odzwierciedla się w jego indywidualnych cechach zewnętrznych i wewnętrznych, które są integralnymi częściami wyposażenia seryjnego w tym samochodzie BMW M Performance. Detale nadwozia są typowe dla auta zaprojektowanego z myślą o aerodynamicznych wymaganiach związanych z dynamicznymi sytuacjami jazdy o wysokich osiągach – to takie szczegóły przekazują unikalny styl i charakter M. Przedni zderzak wyraża typową stylistykę M, odzwierciedlając pewne i responsywne prowadzenie pojazdu, z dużymi otworami wlotowymi potrzebnymi do zaspokojenia wymagań chłodzenia wysokowydajnego silnika sześciocylindrowego, jednostek pomocniczych i przerośniętych hamulców. Konkurencyjny charakter auta można zobaczyć także w trójwymiarowych klapach na zewnętrznych wlotach powietrza, szczególe inspirowanym wyścigami samochodowymi. Te wloty powietrza zajmują miejsce zarezerwowane dla świateł przeciwmgielnych w innych wersjach trzydrzwiowego BMW serii 1. Oddzielone są przez poziome wsporniki w odcieniu Ferric Grey metalic – to detal wzornictwa, który odróżnia samochody BMW M Performance.
Oprócz wysokiej jakości, błyszczącej linii Shadow Line BMW oraz nasadek lusterka w kolorze Ferric Grey, specjalnie wyprofilowane progi boczne i 18-calowe lekkie felgi aluminiowe M z mieszanymi oponami intensyfikują profil boczny BMW M135i. Tylny zderzak, którego dolna część jest wykończona w kolorze Dark Shadow metalic, również obejmuje podwójne rury wydechowe.
Ponadto, wykończenia progów z wkładkami aluminiowymi z napisem „M135i” pasują do wnętrza, które wyraża radość z czystej przyjemności z jazdy. Szczegóły wnętrza obejmują ekskluzywne tapicerki Hexagon/Alcantara, skórzaną kierownicę M z przyciskami wielofunkcyjnymi i niebieskim akcentem, podsufitkę BMW Individual w kolorze antracytowym, wykończenie wnętrza w Aluminium Hexagon z matowymi akcentami Estoril Blue lub błyszczącymi czarnymi liniami, wybierak biegów i ręczny hamulec z skórzanymi rękawami, pedał do jazdy M, wskaźnik prędkości i obrotomierz z czerwonymi skalami chronologicznymi. Kolor oświetlenia wnętrza jest zmienny, a klucz samochodu ma niebieskie detale.
Silniki: prosto sześciocylindrowy silnik benzynowy z M Performance TwinPower Turbo dla BMW M135i na czołowej pozycji w linii silników.
Ten silnik wzbogaca szeroki wybór silników dostępnych dla nowego trzydrzwiowego BMW serii 1. Jednocześnie jest istotnym składnikiem portfolio, które pozycjonuje samochody BMW M Performance na szczycie segmentu wydajności. BMW M135i napędzany jest prostym sześciocylindrowym silnikiem z technologią M Performance TwinPower Turbo, która jest znana z natychmiastowych osiągów i wysokich obrotów, a także poziomu wydajności, który jest imponujący w tej klasie wydajności. Pakiet technologiczny obejmuje turbosprężarkę TwinScroll, bezpośredni wtrysk High Precision Injection z centralnymi wielootworowymi wtryskiwaczami, zmienną kontrolę zaworów VALVETRONIC oraz zmienny czas rozrządu Double VANOS. Ten silnik o pojemności 3.0 litrów dostarcza maksymalną moc na poziomie 235 kW/320 hp przy 5 800 obr./min. Ta imponująca moc wynika z maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 450 Nm, który jest dostępny w zakresie od 1 300 do 4 500 obr./min.
BMW M135i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5.1 sekundy (automatyczna: 4.9 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h – górny limit dozwolony przez elektroniczny system kontroli prędkości pojazdu. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 8.0 litrów (7.5 litrów)/100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 188 gramów (175 gramów) na kilometr. Ekskluzywna jednostka napędowa kompaktowego samochodu M Performance również zawiera dostosowany system chłodzenia, kontrolę wydajności M oraz strojenie dźwięku silnika, a także nowo opracowaną sześciobiegową skrzynię manualną z smarowaniem suchym. Jako opcja dostępna jest dynamiczna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia sportowa z łopatkami zmiany biegów zintegrowanymi w kierownicy.
Szeroki wybór silników benzynowych i jednostek napędowych diesla czterocylindrowych.
W momencie wprowadzenia na rynek, nowe trzydrzwiowe BMW serii 1 będzie wyposażone w czterocylindrowe silniki benzynowe i diesla z technologią BMW TwinPower Turbo, obejmujące zakres mocy od 75 kW/102 hp do 160 kW/218 hp. Podobnie jak silnik sześciocylindrowy w BMW M135i, wszystkie silniki benzynowe zaprojektowane zgodnie z pakietem technologii BMW EfficientDynamics mają technologię TwinTurbo, bezpośredni wtrysk, zmienną kontrolę zaworów VALVETRONIC i zmienny czas rozrządu Double VANOS. Silniki reagują na każdy ruch pedału gazu i natychmiast reagują swoją wysoką mocą obrotową, za którą BMW jest znane.
Silnik o pojemności 2.0 litrów nowego BMW 125i z technologią TwinPower Turbo osiąga moc maksymalną 160 kW/218 hp przy 5 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm i jest dostępny w zakresie od 1 350 do 4 800 obr./min. Spontaniczne reakcje tego silnika ułatwiają przyspieszenie od 0 do 100/km w 6.4 sekundy (automatyczna: 6.2 sekundy). Prędkość maksymalna nowego trzydrzwiowego BMW 125i wynosi 245 km/h. Imponująca wydajność nowego silnika znajduje odzwierciedlenie w średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6.6 litrów/100 km oraz poziomie emisji CO2 wynoszącym 154 gramów na kilometr w cyklu testowym UE.
Wersja silnika 1.6-litrowego nowej generacji silników benzynowych jest oferowana dla BMW 116i i BMW 114i. Aby zapewnić niskie zużycie i emisje bez kompromisów w zakresie sportowych osiągów, ten lekki silnik jest wyposażony w aluminiowy blok silnika i głowicę cylindrów, a także technologię BMW TwinPower Turbo. Czterocylindrowy silnik w nowym trzydrzwiowym BMW 116i osiąga maksymalną moc 100 kW/136 hp przy 4 350 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 220 Nm osiągany jest przy 1 350 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane jest w zaledwie 8.5 sekundy (automatyczna: 8.7 sekundy), a nowe trzydrzwiowe BMW 116i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Osiągi i wydajność zostały znacznie poprawione w porównaniu do modelu poprzedniego. Średnie zużycie paliwa wynosi od 5.5 do 5.7 litrów na 100 kilometrów, a poziom CO2 wynosi od 129 do 132 gramów na kilometr (wartości w cyklu testowym UE, w zależności od wybranego formatu opon).
Trzydrzwiowe BMW 114i wprowadzane jest jako model podstawowy w serii. Silnik o pojemności 1.6 litra w tym modelu osiąga maksymalną moc 75 kW/102 hp przy 4 000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 180 Nm osiągany przy 1 100 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane jest w zaledwie 11.2 sekundy, a nowe trzydrzwiowe BMW 114i osiąga prędkość maksymalną 195 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi od 5.5 do 5.7 litrów na 100 kilometrów, a poziom emisji CO2 wynosi od 129 do 132 gramów na kilometr (wartości w cyklu testowym UE, w zależności od wybranego formatu opon).
Wyznaczanie standardów dla wydajności i mocy: silniki diesla czterocylindrowe w BMW serii 1.
Dzięki szeregu zoptymalizowanych rozwiązań technicznych i sprawdzonej technologii BMW TwinPower Turbo, czterocylindrowe silniki diesla oferowane dla nowego trzydrzwiowego BMW serii 1 nadal zajmują najwyższą pozycję na rynku pod względem mocy i wydajności. Inteligentny rozwój podstawowego silnika z aluminiowym blokiem silnika, turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem Common Rail jest jedną z cech, które kontynuują historię sukcesu BMW 118d: poprzedni model został nazwany „Światowym Zielonym Samochodem Roku” – a nowa wersja z pewnością kontynuuje tę tradycję.
Najbardziej sportowy model diesla w nowej BMW serii 1 startuje z jeszcze większą przyjemnością z jazdy niż jego poprzednik, w połączeniu z niezwykle niskim zużyciem paliwa. A ta kombinacja jest unikalna w segmencie kompaktów. Trzydrzwiowe BMW 125d napędzane jest silnikiem o pojemności 2.0 litrów z technologią BMW TwinPower Turbo, który ma dwustopniowe turbodoładowanie z zmienną geometrią turbiny dla jednostki turbodoładowanej o wysokim ciśnieniu. Bezpośredni wtrysk Common Rail oparty jest na wtryskiwaczach piezoelektrycznych o maksymalnym ciśnieniu 2000 barów. Dzięki temu reakcje są jeszcze szybsze i moc jest wyższa o 10 kW w porównaniu do modelu poprzedniego: nowe BMW 125d dostarcza 160 kW/218 hp przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 450 Nm (wzrost o 50 Nm) dostępny jest w zakresie od 1500 do 2500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane jest w zaledwie 6.5 sekundy (automatyczna: 6.3 sekundy), a nowe trzydrzwiowe BMW 125d osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. Oprócz poprawy mocy, zużycie paliwa silnika jest o około 4% niższe niż wcześniej – wynosi zaledwie 4.9 litra (4.8 litra)/100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 129 gramów (126 gramów) na kilometr w cyklu testowym UE.
Silniki diesla o pojemności 2.0 litra w trzydrzwiowym BMW 118d oraz trzydrzwiowym BMW 116d również mają zmienną geometrię turbiny oraz bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail oparty na wtryskiwaczach elektromagnetycznych o maksymalnym ciśnieniu 1600 barów. Silnik trzydrzwiowego BMW 118d osiąga moc maksymalną 105 kW/143 hp przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 320 Nm, który jest dostępny między 1750 a 2500 obr./min. Silnik przyspiesza pojazd od 0 do 100 km/h w 8.9 sekundy (automatyczna: 8.6 sekundy), prędkość maksymalna to 212 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi od 4.4 do 4.5 litrów na 100 kilometrów, a poziom CO2 wynosi od 115 do 118 gramów na kilometr (wartości w cyklu testowym UE, w zależności od wybranego formatu opon).
Nowe trzydrzwiowe BMW 116d, dysponujące mocą 85 kW/116 hp przy 4000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 260 Nm, osiąganym w zakresie 1750-2500 obr./min, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10.3 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 200 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 4.3 do 4.5 litrów (automatyczna: 4.4 – 4.5 litrów) na 100 kilometrów, a poziom CO2 wynosi od 114 do 117 gramów (115 – 119 gramów) na kilometr (wartości w cyklu testowym UE, w zależności od wybranego formatu opon).
Oprócz mocnych i wydajnych silników, do nowego BMW serii 1 opracowano również inne nowinki technologiczne – na przykład standardową sześciobiegową skrzynię manualną oraz opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która jest jedyną taką w segmencie samochodów kompaktowych. Ponadto, szeroki zakres technologii BMW EfficientDynamics znacząco przyczynia się do redukcji zarówno zużycia paliwa, jak i emisji spalin. Pakiet obejmuje regenerację energii hamowania, funkcję Auto Start/Stop, która może być również używana w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, tryb ECO PRO, który jest aktywowany za pomocą standardowego przycisku Driving Experience Control i promuje zrelaksowany i oszczędny styl jazdy. W zależności od modelu, inne innowacje obejmują wskaźnik zmiany biegów, elektryczne wspomaganie kierownicy, automatyczne sterowanie klapą powietrzną, zoptymalizowany tylny dyferencjał oraz zawieszenie, mapowany pompę oleju, pompę paliwa napędzaną ciśnieniem lub obrotami, odłączany sprężarka klimatyzacji oraz opony o obniżonym oporze toczenia.
Maksymalne ograniczenie zużycia paliwa osiągane jest przez funkcje dostępne w trzydrzwiowym BMW 116d EfficientDynamics Edition. Pojazd napędzany jest silnikiem diesla o pojemności 1.6 litra, a także wyposażony jest w dodatkowe rozwiązania technologiczne mające na celu redukcję zużycia paliwa i emisji – przy zoptymalizowanej wydajności układu napędowego, aerodynamice i oporze toczenia. Przy mocy 85 kW/116 hp i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 260 Nm, trzydrzwiowe BMW 116d EfficientDynamics przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10.5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 195 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 3.8 litrów na 100 kilometrów, a poziom emisji CO2 to 99 gramów na kilometr (wartości w cyklu testowym UE), co pozwala na umiejscowienie pojazdu na szczycie linii BMW pod względem wydajności.
Zaawansowana technologia zawieszenia dla optymalnej równowagi zwinności i komfortu jazdy.
Zaawansowana technologia zawieszenia, która obejmuje przednią oś z podwójnymi stawami z amortyzatorami oraz pięcioramienną tylną oś, w połączeniu z precyzyjnym elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz znacznie szerszym rozstawem osi w porównaniu do poprzedniego modelu, zapewnia sportową zwinność i doskonały komfort jazdy w odpowiednich proporcjach. Wysoki udział aluminium w produkcie przedniej osi zapewnia skuteczne zmniejszenie mas niesprężynowych. Waga pojazdu jest niemal idealnie zbilansowana pomiędzy dwoma osiami; ten stosunek 50:50 podkreśla wrodzone dynamiczne korzyści pojazdu z napędem na tylne koła, przekładając się na doskonałe doznania z jazdy.
Servotronic, system wspomagania kierownicy zależny od prędkości, oraz Zmienna Kierownica Sportowa (standard w BMW M135i) są dostępne jako opcje. Sportowa Kierownica zmniejsza kąt ruchu kierownicy wymagany do skrętu przednich kół za pomocą zmiennego zestawienia zębatki i zestawu zębach. Manewry parkowania i skręcania można więc wykonywać bezpiecznie i komfortowo przy minimalnym wysiłku. Jednak w wyższych prędkościach legendarna precyzja kierownicy BMW i trzymanie linii na prostych drogach są oczywiście gwarantowane. W ofercie dostępnych specjalnych wyposażenia znajduje się także Adaptacyjne Zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami oraz Zawieszenie M Sportowe; oba polegają na obniżeniu pojazdu o dziesięć milimetrów.
BMW M135i: maksymalna zwinność w połączeniu z niezrównaną precyzją dzięki strojeniu zawieszenia specyficznego dla M.
Technologia zawieszenia specyficzna dla modelu umożliwia BMW M135i wykorzystanie wydajności swojego niezwykle mocnego silnika, pozwalając kierowcy doświadczyć niezwykłych, ekscytujących dynamik jazdy. Dzięki indywidualnej kontroli układu zawieszenia i tłumienia, a także specyficznej elastokinematyce przedniej osi, pojazd BMW M Performance jest w stanie zapewnić kierowcy szczególnie sportowe cechy jazdy. Dodatkowo jego Zmienny System Kierownicy Sportowej sam określa swój zestaw cech. Harmonijna interakcja silnika, zawieszenia i aerodynamiki nagradza fascynującymi doznaniami z jazdy, pod pełną kontrolą kierowcy w każdej chwili.
Pojazd BMW M Performance jest standardowo wyposażony w hamulce sportowe M z stałymi zaciskami z czterema tłokami na przedniej osi i dwoma tłokami na osi tylnej. System wyposażony jest w nadwymiarowe tarcze hamulcowe i ciemnoniebieskie metalowe zaciski z logo M. System hamulców sportowych M jest również dostępny we wszystkich innych modelach nowej serii trzydrzwiowej BMW serii 1, w połączeniu z opcjonalnym Pakietem M Sport.
Standardowe 18-calowe lekkie felgi aluminiowe w BMW M 135i są wyposażone w opony o różnych rozmiarach: 225/40 R18 na przedniej osi i 245/35 R18 z tyłu. Opony o wysokiej przyczepności, zaprojektowane specjalnie dla tego modelu, gwarantują, że zarówno moment obrotowy przyspieszenia, jak i moment obrotowy hamowania są optymalnie przenoszone na nawierzchnię drogi. BMW 125i i BMW 125d są wyposażone w 17-calowe lekkie felgi aluminiowe, wszystkie inne modele mają 16-calowe felgi. Alternatywnie, dostępna jest szeroka gama opcjonalnych lekkich felg aluminiowych o średnicach 16, 17 i 18 cali.
DSC Kontrola Stabilności Jazdy z dodatkowymi funkcjami, zoptymalizowana waga i kompleksowa ochrona pasażerów.
Standardowy system Dynamicznej Kontroli Stabilności (DSC) obejmuje system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), system Dynamicznej Kontroli Przyczepności (DTC), system Kontroli Hamowania na Zakręcie (CBC) oraz system Dynamicznej Kontroli Hamowania (DBC). Te możliwości są teraz uzupełniane o dodatkowe funkcje, takie jak Asystent Hamulca, Kompensacja Wypalenia, funkcjonalność Suchego Hamowania oraz Asystent Startu Pod Górę. W trybie DTC progi reakcji systemu kontroli stabilności jazdy są automatycznie ustawiane na wyższym poziomie. Dzięki temu łatwiej jest ruszyć na luźnym piasku lub w głębokim śniegu. Ponadto kontrolowane poślizgi na kołach napędowych dają pojazdowi możliwość dynamicznego nadsterowności podczas pokonywania zakrętów. Gdy tryb DSC jest wyłączony, aktywowane jest Aktywne Hamulce Różnicowe (ADB-Sport) na tylnej osi. Aby zoptymalizować trakcję podczas przyspieszania w ostrych zakrętach, starannie obliczona siła hamowania jest stosowana do każdego koła napędowego, które system wykrywa jako poślizg, co umożliwia pozostałemu kołu napędowemu na tej osi kontynuowanie napędu pojazdu do przodu.
Zasada inteligentnego lekkiego projektowania, na której oparta jest konstrukcja nadwozia, znacznie zwiększa zarówno zwinność pojazdu, jak i bezpieczeństwo pasażerów. Celowe użycie stalowych klas o wysokiej wytrzymałości i ultra-wysokiej wytrzymałości zwiększa sztywność skrętną nadwozia, a także siłę komory bezpieczeństwa pasażerów, przy zoptymalizowanej wadze. Dzięki dużym, przestronnym strefom deformacyjnym i precyzyjnie obliczonym trasom obciążenia, znaczne siły generowane w przypadku kolizji są pochłaniane i kierowane z dala od kabiny pasażerskiej. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne zintegrowane w oparciach foteli, poduszki powietrzne na głowę dla przednich i tylnych foteli, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa we wszystkich fotelach, ograniczniki siły pasów i napinacze pasów dla przodu, oraz mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych w tylnej części.
Standardowe wyposażenie: Kontrola Doświadczenia Jazdy z trybem ECO PRO.
Standardowy przycisk Kontroli Doświadczenia Jazdy znajdujący się na konsoli centralnej pozwala kierowcy na wybór indywidualnego poziomu strojenia pojazdu. Oprócz charakterystyki silnika oraz systemu Dynamicznej Kontroli Stabilności (DSC), charakterystyki opcjonalnego systemu Servotronic oraz programu zmiany biegów, jak również dynamiki zmiany biegów opcjonalnej automatycznej skrzyni biegów można również precyzyjnie dostosować. Oprócz trybów COMFORT i SPORT, tryb ECO PRO jest również dostępny jako standard. Tryb SPORT + jest również dostępny, w połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią sportową, Zmienną Kierownicą Sportową lub pakietem BMW Sport Line. W pojazdach wyposażonych w system nawigacji Professional, wskaźniki sportowe na wyświetlaczu kontrolnym informują kierowcę o bieżących osiągach silnika i poziomach momentu obrotowego.
BMW ConnectedDrive: świat w zasięgu ręki, od Asystenta Parkingowego po Twittera.
W segmencie kompaktowym wybór opcjonalnych systemów wspomagających kierowcę i usług mobilnych oferowanych przez BMW ConnectedDrive dla nowych trzydrzwiowych modeli BMW serii 1 nie ma sobie równych. Inteligentne połączenie, które efektywnie łączy kierowcę, pojazd i otaczający świat, optymalizuje komfort, bezpieczeństwo oraz zwiększa możliwości infotainment pojazdu. Dostępny jest szereg systemów, w tym Asystent Świateł Drogowych, Adaptacyjne Reflektory, Asystent Parkingowy, kamera tylna, Ostrzeżenie przed Opuszczeniem Pasa Ruchu, w tym Ostrzeżenie przed Kolizją, tempomat z aktywacją hamulca oraz informacja o ograniczeniu prędkości z wskaźnikiem zakazu wyprzedzania.
Innowacyjne technologie BMW doskonale zintegrowały iPhone’a firmy Apple z systemami pojazdu, a także z wieloma innymi smartfonami i odtwarzaczami muzycznymi; dostęp do usług internetowych jest dostępny dla wszystkich urządzeń. Nieograniczony dostęp do Internetu jest dostępny dla kierowcy BMW i jego pasażerów za pośrednictwem opcjonalnej wbudowanej karty SIM. Dzięki opcji Aplikacje każdy z iPhone’em może uzyskać dostęp do stacji radiowych w Internecie i przeglądać posty na Facebooku i Twitterze na monitorze pokładowym. Informacja o Ruchu w Czasie Rzeczywistym, kolejna nowość, dostarcza kierowcy świeże i dokładne informacje o ruchu oraz zalecenia dotyczące zmiany trasy.
Wysokiej jakości zakres standardowego wyposażenia, w tym klimatyzacja i bezkluczykowy rozruch silnika.