BMW czekał pół roku na premierę szóstej generacji sedana serii 3 oraz wersji kombi, która w Europie tradycyjnie nosiła nazwę Touring, a w Stanach Zjednoczonych Sports Wagon.
Niemiecki producent samochodów chciał utrzymać swoich klientów w niepewności, dlatego w maju 2012 roku zaprezentował pierwsze zdjęcia modelu 2012 BMW 3 Series Touring, znanego w kodzie fabrycznym jako F31. Oficjalna premiera miała jednak miejsce w jesieni 2012 roku na rynku europejskim, a wiosną 2013 roku w Stanach Zjednoczonych. Chociaż większość detali estetycznych i technicznych była już znana, producent zachował kilka niespodzianek. Na przykład, wbrew tradycji niemieckiej marki, kombi miało nieco dłuższy rozstaw osi i całkowitą długość, co pozwoliło na lepszą przestrzeń na nogi. Dodatkowo, dostępne było z panoramicznym szklanym dachem, który można było częściowo otworzyć, co nie było oferowane w wersji sedan.
Z przodu, model 2012 BMW 3 Series Touring dzielił części z wersją sedan. Złość na przednich reflektorach o wąskich wewnętrznych krawędziach nadawała pojazdowi bardziej agresywny wygląd. Ponadto, nerka (grill) była szersza i miała grubą chromowaną ramkę dookoła. W dolnej części zderzaka, w zależności od wersji i opcji, producent zainstalował szeroki wlot powietrza lub sportowy, będący częścią pakietu M Sport. Ten ostatni miał parę bocznych wlotów, otaczających środkową część z kratką w stylu kratki jajecznej.
Z profilu, 3 Series Touring dzielił te same części z wersją sedan aż do słupków B. Różnił się jednak długim dachem, który rozciągał się nad przestrzenią bagażową i lekko opadał. Kończył się odchyloną do przodu klapą bagażnika. Dłuższy o 50 mm (2 cale) rozstaw osi i zaprojektowane na nowo tylne drzwi ułatwiały wsiadanie i wysiadanie pasażerom siedzącym z tyłu. Dodatkowo, tylny zwis został wydłużony. W rezultacie, Touring był dłuższy o 97 mm (3,8 cala) niż jego sedanowy odpowiednik. Tylne światła w kształcie litery L podążały za językiem designu producenta i były wydłużone na klapie bagażnika z bocznych błotników. Jak wszystkie poprzednie modele Touring serii 3, F31 miał niezależnie otwierane tylne okno, co pozwalało klientom na wrzucenie małych przedmiotów do bagażnika bez konieczności otwierania całej klapy.
Wewnątrz, BMW zainstalowało premium wnętrze z płaską i niską deską rozdzielczą, na której znajdował się 8.8-calowy wyświetlacz kontrolny systemu infotainment umieszczony na szczycie centralnej konsoli. Można go było łatwo obsługiwać za pomocą pokrętła dostępnego z touchpadem umieszczonym między przednimi siedzeniami na konsoli centralnej. Inną nowością w samochodzie był kolorowy wyświetlacz head-up, który wyświetlał istotne informacje bezpośrednio na szybie przed kierowcą. Te elementy były wspólne z modelem 3 Series Sedan. Największą różnicą było z tyłu. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi, BMW dodało 17 mm (0,7 cala) do przestrzeni na kolana. Jednak ze względu na wysoki tunel środkowy, pomieszczenie trzech dorosłych pasażerów na dzielonym (40/20/40) tylnej kanapie było wyzwaniem. Dzięki temu systemowi oraz wydłużonemu tylnemu zwisowi, przestrzeń bagażowa modelu 2012 BMW 3 Series Touring mogła zostać zwiększona z 495 litrów (17.5 cu-ft) do 1,500 litrów (53 cu-ft).
BMW rozumiało potrzebę mocnych silników w swojej ofercie, ale wiedziało, że niektórzy klienci nie są szybkimi kierowcami. W związku z tym, oprócz najsilniejszego turbodoładowanego silnika rzędowego szóstego, producent oferował także oszczędne silniki turbodiesel z czterema lub sześcioma cylindrami. Niektóre wersje były dostępne z systemem napędu na wszystkie koła. Moc była przekazywana na tylne lub wszystkie koła za pomocą sześciobiegowej manualnej lub ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Nowa edycja modelu BMW 3-Series Touring zdobywa uznanie w segmencie premium sportowych kombi dzięki charakterystycznej dynamice BMW, zwiększonej funkcjonalności i wszechstronności, a także szeregowi standardowego wyposażenia dostosowanego do wyzwań codziennego życia. Większe wnętrze nowego samochodu jest niezwykle wszechstronne i zaprojektowane tak, aby dostosować się do nowoczesnego, aktywnego stylu życia swoich klientów. W tej roli nowa BMW 3-Series Touring przekonuje zarówno jako sportowa, elegancka i dynamiczna opcja na długie trasy, jak i komfortowe oraz przestronne auto do uprawiania sportów i rekreacji.
Jego harmonijne proporcje sprawiają, że nowa BMW 3-Series Touring z każdej strony wygląda jakby była wyrzeźbiona z jednego kawałka materiału, dowodząc, że imponująca funkcjonalność i dynamiczny design nie muszą się wykluczać. Smukła sylwetka z płynnie opadającą linią dachu, okna boczne ciągnące się daleko w stronę tyłu oraz mocny tył tworzą charakterystyczny wygląd Touring i podkreślają ogromny potencjał nowej wersji BMW 3-Series już za pierwszym rzutem oka.
Na czołowej pozycji: więcej miejsca na bagaż i sprytne detale.
Dzięki wydłużeniu samochodu o 97 milimetrów oraz zwiększeniu rozstawu osi o 50 milimetrów, nowa BMW 3-Series Touring oferuje dodatkową przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Dodatkowo, ta przestrzeń może być dostosowana do różnych zastosowań, co pozwala nowemu samochodowi sprostać różnorodnym aktywnościom. Zwiększona pojemność bagażnika o 35 litrów (do 495 litrów) oznacza, że może on oferować więcej przestrzeni niż jakikolwiek z rywali Touring. Standardowe wyposażenie zaprojektowane z myślą o codziennych wyzwaniach, takie jak tylna kanapa dzielona 40:20:40, automatyczna klapa bagażnika z osobnym otwieranym tylnym oknem, stalowa osłona na niskim progu załadunkowym (62 centymetry od ziemi), oddzielna siatka ochronna oraz pokrowiec bagażnika, który można schować w komorze pod podłogą, podkreślają zdolność nowej BMW 3-Series Touring do adaptacji w zależności od sytuacji.
Opcje na miarę, takie jak system mocowania oparte na adaptacyjnych elementach do podłogi bagażnika, funkcja otwierania klapy bagażnika bez użycia rąk w ramach opcji Comfort Access oraz elektrycznie obracane złącze holownicze dodatkowo zwiększają komfort podróży na długich trasach i ułatwiają transport różnorodnego sprzętu.
Oprócz zwiększonej funkcjonalności i wszechstronności, nowa BMW 3-Series Touring również oferuje lepszy komfort jazdy, dostępność nowych pakietów wyposażeniowych Sport Line, Luxury Line i Modern Line oraz materiały i koncepcje kolorystyczne znane z niedawno wprowadzonego modelu BMW 3-Series Sedan. Opcjonalny pakiet M Sport będzie również dostępny od momentu wprowadzenia na rynek.
Oferta startowa obejmuje BMW 328i, 330d i 320d Touring.
Zwinność i dynamiczna wydajność to inne cechy, które wyróżniają nową BMW 3-Series Touring. Klienci mogą wybrać spośród trzech wyrafinowanych, oszczędnych i mocnych silników już przy wprowadzeniu na rynek, z których każdy korzysta z technologii BMW TwinPower Turbo. Oprócz nowego silnika benzynowego o czterech cylindrach rozwijającego 180 kW/245 hp oraz zmodyfikowanego silnika diesla 2.0 o mocy 135 kW/184 hp, oferta obejmuje także zoptymalizowany silnik diesla sześciocylindrowego o mocy 190 kW/258 hp, który łączy sportową dynamikę z wyraźnie zmniejszonym zużyciem paliwa i emisją. Wszystkie silniki spełniają normy EU5 dotyczące emisji spalin, a jednostka diesla 320d może być dodatkowo zoptymalizowana do spełnienia specyfikacji EU6, jeśli zajdzie taka potrzeba. Przełącznik Driving Experience Control z trybem ECO PRO otwiera dodatkowy potencjał oszczędności paliwa dla wszystkich wariantów silnikowych.
Sportowa sześciobiegowa skrzynia biegów przekazuje moc na tylne koła w modelach z silnikiem czterocylindrowym. BMW oferuje także innowacyjną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów – standardowo w modelu z silnikiem diesla sześciocylindrowym – jako opcję. Inną opcją jest ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy. Oba warianty skrzyni biegów współpracują z funkcją Auto Start-Stop, która redukuje zużycie paliwa.
Zaawansowana technologia zawieszenia, obejmująca dużą liczbę komponentów ze stopów lekkich i nową regulację, elektryczne wspomaganie kierownicy bez efektu momentu obrotowego, o 40 kilogramów niższą masę całkowitą oraz precyzyjny rozkład obciążenia osi dopełniają dynamicznego charakteru samochodu. Najnowocześniejsze systemy elektroniczne zwiększają dynamiczny potencjał nowej BMW 3-Series Touring i pomagają zapewnić doskonałe połączenie sportowych osiągów i komfortu jazdy. Nowy Touring można zamówić z zawieszeniem M Sport lub adaptacyjnym zawieszeniem M Sport opcjonalnie.
Design: Atletyczna elegancja, dynamiczne proporcje i elastyczna przestrzeń dla pasażerów i bagażu.
Seria BMW 3 zawsze była symbolem sportowych osiągów, elegancji i dynamicznego stylu. Nowa BMW 3-Series Touring dodaje do tych cech dodatkową funkcjonalność i wszechstronność. Jego większe wnętrze można dostosować do różnorodnych zastosowań i spełnia wszystkie wymagania nowoczesnych, aktywnych klientów. Smukła sylwetka z płynnie opadającą linią dachu, boczne okna sięgające daleko w kierunku tyłu oraz mocny tył tworzą charakterystyczny wygląd Touring i podkreślają ogromny potencjał nowej wersji BMW 3-Series już za pierwszym rzutem oka. Harmonijne proporcje sprawiają, że nowa BMW 3-Series Touring z każdej strony wygląda jakby była wyrzeźbiona z jednego kawałka materiału i dowodzi, że imponująca funkcjonalność i dynamiczny design nie muszą się wykluczać.
Z wydłużeniem samochodu o 97 milimetrów i zwiększeniem rozstawu osi o 50 milimetrów, nowa BMW 3-Series Touring oferuje dodatkową przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Co więcej, ta przestrzeń może być dostosowana do różnych zastosowań, co pozwala nowemu samochodowi sprostać różnym aktywnościom. Zwiększenie pojemności bagażnika o 35 litrów (do 495 litrów) oznacza, że oferuje on więcej przestrzeni niż jakikolwiek z rywali Touring. Standardowe wyposażenie zaprojektowane z myślą o codziennych wyzwaniach, takie jak tylna kanapa dzielona 40:20:40, automatyczna klapa bagażnika oraz estetycznie schowany pokrowiec bagażnika podkreślają wszechstronność nowej wersji BMW 3-Series. Oprócz dodatkowej funkcjonalności i wszechstronności, nowy samochód oferuje również klientom lepszy komfort jazdy, nowe linie wyposażenia oraz materiały i koncepcję kolorystyczną z recently launched BMW 3-Series Sedan.
Projekt nowej BMW 3-Series Touring jest identyczny do jego nowego wariantu Sedan aż do słupka B. Oznacza to, że Touring posiada także ekspresyjny przód, podkreślony precyzyjnymi liniami i wielowarstwowymi powierzchniami. Szerokość o 37 milimetrów podkreśla sportowy wygląd samochodu. Wyraziste, podwójne reflektory z akcentami LED tworzą wizualną całość z lekko nachyloną osłoną chłodnicy BMW i wzmacniają poczucie szerokości i sportowej obecności. Dwa większe zewnętrzne wloty powietrza pod reflektorami nadają nowemu Touringowi jeszcze więcej sportowego charakteru.
Najbardziej wyraźnym elementem designu pozostaje osłona chłodnicy BMW. Tutaj zdefiniowane kontury pokrywy silnika zbieżają się i nadają przedniej części jeszcze niższą i bardziej dynamiczną sylwetkę.
Nowa BMW 3-Series Touring również z boku prezentuje sportową i elegancką sylwetkę. Jej płynna sylwetka nadaje samochodowi poczucie wrodzonej dynamiki, zanim jeszcze obróci koło, podczas gdy długa, lekko łukowata linia dachu i duże okna podkreślają dodatkową przestrzeń Touring oraz jego cenną funkcjonalność. Sportowe wrażenie całości jeszcze bardziej podkreślają stromo nachylone słupki D, kąt tylnego okna oraz subtelnie zwężająca się geometria powierzchni okien. Linia dachu – która lekko opada ku tyłowi i jest wizualnie wydłużona przez spojler – oraz „Hofmeister kink” na dole słupka D generują poczucie dynamicznego napięcia. Precyzyjnie zrównoważony stosunek między przestrzenią nawierzchni a nadwoziem nadaje nowej BMW 3-Series Touring sportowy, elegancki i zwrotny wygląd, podczas gdy tylne światła sięgają daleko w boki nadwozia i łączą się z płynnymi liniami, tworząc harmonijną przejrzystość między bokami a tyłem.
Tył nowej BMW 3-Series Touring łączy w sobie sportową elegancję i nowoczesną funkcjonalność. Poziome linie i światła w kształcie L umieszczone daleko na krawędziach podkreślają szeroką podstawę kół oraz szerszy rozstaw osi o 48 milimetrów. Dwa zintegrowane paski LED umożliwiają smukły design świateł i zapewniają rozpoznawalny wygląd BMW zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. Umiejscowienie świateł na zewnętrznych krawędziach podkreśla niską sylwetkę samochodu na drodze. Duża klapa bagażnika i zaokrąglone tylne okno, które można otworzyć osobno, zapewniają optymalny dostęp do bagażnika. Szeroki otwór klapy bagażnika i niski próg załadunkowy ułatwiają ładowanie i rozładowywanie dużych przedmiotów.
Wzrost długości nowej BMW 3-Series Touring o 97 milimetrów oraz 50 milimetrów dłuższy rozstaw osi zwiększają przestrzeń na kolana tylnych pasażerów o 17 milimetrów oraz przestrzeń na głowę o dziewięć milimetrów. Dodatkowa przestrzeń ułatwia także wsiadanie i wysiadanie z samochodu. W bocznych kieszeniach drzwi umieszczono większe schowki, które pomieszczą butelki na napoje o pojemności jednego litra. Dodatkowo, dwa duże uchwyty na napoje zostały nowo zintegrowane w konsoli centralnej. Jeśli zajdzie taka potrzeba, uchwyty na napoje można wymienić na tacę na drobiazgi, którą można schować w wyznaczonej części schowka, gdy nie jest używana.
Zarówno kierowcy, jak i pasażerowie mogą być pewni, że nowa BMW 3-Series Touring doskonale sprosta stawianym jej wymaganiom. Szeroki wachlarz opcji zwiększających pojemność ładunkową, inteligentne detale optymalizujące funkcjonalność oraz imponująco przyjazna obsługa tworzą platformę, na której sportowe kombi prezentuje swoje atuty z autorytetem i pewnością siebie. Zwiększenie pojemności ładunkowej o 35 litrów (do 495 litrów) daje nowej BMW 3-Series Touring wiodące wskaźniki w tej dziedzinie. Przykładowo, w bagażniku można zmieścić siedem standardowych skrzynek z napojami lub trzy torby golfowe, które można załadować przez próg bagażnika (zaledwie 62 centymetry nad ziemią), który jest chroniony stalowym paskiem.
Praktyczne cechy: funkcjonalność i wszechstronność na najwyższym poziomie.
Standardowo wyposażone zaczepy, para haków na płaszcze, siatka bagażowa oraz pas mocujący bezpiecznie stabilizują ładunek, podczas gdy schowek pod podłogą bagażnika oraz głęboki schowek po lewej stronie bagażnika mogą pomieścić różne drobne przedmioty. Pokrywa bagażnika może być również schowana pod podłogą ładunkową, co umożliwia przechowywanie jej w samochodzie nawet gdy nie jest używana. W standardowym wyposażeniu znajduje się także oddzielna siatka ochronna, którą można wykorzystać na różne sposoby, nawet gdy tylne oparcia foteli są złożone (40:20:40). Duże otwarcie do załadunku pozwala na przewóz czterech dorosłych osób i kilku par nart lub snowboardów w tym samym czasie.
Oprócz zwiększenia pojemności ładunkowej – przestrzeń między nadkolami również się powiększyła – wariant Touring przekonuje swoim wysokim stopniem wszechstronności. Tylna ławka siedzeń może być dzielona w stosunku 40:20:40, co pozwala na zwiększenie pojemności ładunkowej do maksymalnie 1,500 litrów. Złożenie wszystkich oparć tworzy prawie poziomą powierzchnię ładunkową z gładkim przejściem do boków wnętrza. Duże otwarcie klapy bagażnika ułatwia ładowanie dużych przedmiotów, co oznacza, że nawet sprzęt AGD można przewieźć w BMW 3-Series Touring, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Nowa BMW 3-Series Touring standardowo wyposażona jest w elektryczne otwieranie klapy bagażnika. Naciśnięcie przycisku na pilocie, słupku A lub samej klapie otwiera pełny dostęp do bagażnika, a naciśnięcie przycisku na dolnej krawędzi klapy zamyka ją z powrotem. Klapa bagażnika może być również otwierana zdalnie za pomocą funkcji Smart Opener dostępnej w ramach opcji Comfort Access. Aby to zrobić, wystarczy krótki ruch nogą pod środkiem tylnego zderzaka, aby otworzyć klapę.
Nowa BMW 3-Series Touring standardowo wyposażona jest w tylne okno, które otwiera się osobno od klapy bagażnika. Okno odblokowuje się elektrycznie za pomocą przycisku na ramieniu wycieraczki tylnej i otwiera ręcznie. Ta praktyczna funkcja ułatwia ładowanie i rozładowywanie drobnych przedmiotów bagażowych – zwłaszcza, gdy przestrzeń jest ograniczona, ponieważ tylne okno nie otwiera się do tyłu. Te szczegóły świadczą o niezwykłej wszechstronności i funkcjonalności nowej BMW 3-Series Touring. Jej wysoki poziom elastyczności sprawia, że jest doskonałym wyborem dla aktywnych klientów, którzy cenią sobie różnorodne zajęcia rekreacyjne i stawiają różnorodne wymagania swoim samochodom. W tej roli nowy model kombi przekonuje zarówno jako sportowa i elegancka opcja na długie wyprawy, jak i komfortowy i przestronny nośnik ładunku do uprawiania sportów i rekreacji.
Dodatkowy komfort w podróży na długich dystansach i łatwość transportu zapewnia opcjonalny pakiet przechowywania, który obejmuje szereg funkcji do wnętrza oraz różne zgrabne i praktyczne dodatki do bagażnika. Należą do nich siatka do przechowywania po lewej stronie klapy bagażnika, odwracalny segment podłogi z kanałem na brud i osłoną na spodzie oraz adaptacyjny system mocowania. Ten ostatni składa się z aluminiowej teleskopowej rurki, która umożliwia podział bagażnika zgodnie z potrzebami – co daje znacznie większe możliwości adaptacji niż systemy z przymocowanymi szynami. Gdy nie jest używany, system mocowania można schować w schowku pod podłogą ładunkową. Do wyboru są także aluminiowe belki dachowe oraz elektrycznie sterowany panoramiczny dach z dużą powierzchnią szklanych powierzchni. Dodatkowo, nowa BMW 3-Series Touring może być wyposażona w złącze holownicze, które elektrycznie obraca się w przód i w tył, w razie potrzeby. To zgrabne i praktyczne rozwiązanie nie tylko daje sportowemu kombi dodatkowe możliwości jako pojazd holowniczy, ale także ułatwia montaż nowoczesnych uchwytów rowerowych na tylnej części samochodu.
Elegancka funkcjonalność daje życie całemu wnętrzu.
Wnętrze nowej BMW 3-Series Touring jest identyczne jak w nowo wprowadzonym modelu Sedan. Wyraźne skupienie na kierowcy w kokpicie zapewnia łatwy dostęp do wszystkich kluczowych funkcji. Ekstremalnie przejrzyste okrągłe wskaźniki z wyświetlaczem Black Panel oraz wolnostojący monitor iDrive w nowoczesnym designie poprawiają atmosferę funkcjonalnej elegancji. Kontroler iDrive, umieszczony w zasięgu ręki na konsoli środkowej, oraz podłokietnik – z opcjonalną regulacją przód/tył i funkcją składania – między przednimi siedzeniami dopełniają wyjątkowo wysokiego poziomu przyjazności użytkownika i luksusu. Wysokiej jakości połączenia materiałów i nieosiągalna jakość wykonania kształtują premium atmosferę we wnętrzu nowej BMW 3-Series Touring. Duża liczba wariantów kolorystycznych i tapicerskich oferuje możliwość szerokiej gamy kombinacji, a wszystkie powierzchnie wykończeniowe można łączyć w ich podstawowej konfiguracji z wyborem jednej tkaniny i dwóch odcieni skórzanych. Oprócz podstawowego poziomu wykończenia klienci mają również wybór trzech innych linii wyposażeniowych oraz pakietu M Sport, dzięki którym mogą dostosować wygląd samochodu do swoich upodobań. Sport Line, Luxury Line i Modern Line odzwierciedlają różne podejścia do charakteru auta. Starannie skoordynowane cechy zawarte w każdej linii wykraczają poza czysto zewnętrzne elementy projektowe i obejmują opcje materiałowe i kolorystyczne. Jeśli chodzi o postrzeganie premium, harmonię designu i ekspresyjność, zakres nowych linii BMW wykracza daleko poza odpowiadające im pakiety w tej klasie.
Linia Sport: Linia Sport dodaje głębi dynamicznemu repertuarowi BMW 3-Series Touring, oferując szereg rzucających się w oczy zewnętrznych elementów w wysokim połysku czarnym. Osiem czarnych listew osłony chłodnicy w chromowanym otoczeniu nadaje przedniej części szczególnie sportowy i czujny wygląd. Czarne wstawki w przednim zderzaku przyciągają dodatkową uwagę do wlotów powietrza i nadkoli. 17- lub 18-calowe lekkie felgi w podwójnym wzorze (felgi 18-calowe są dwukolorowe) zapewniają dodatkową dozę sportowego stylu, podczas gdy dostępne na życzenie lusterka zewnętrzne w wysokim połysku czarnym i pasujący kolor karoserii dla słupków B dodają dodatkowych akcentów. Przy końcu wydechu, również w czarno-chromowym wykończeniu, dopełnia sportowy wygląd zewnętrzny. Wewnątrz kontrastujące czarne i czerwone akcenty nadają sportowy i ekskluzywny charakter. Czerwone pierścienie wykończeniowe, czerwone skale na okrągłych wskaźnikach, czerwone szwy na sportowej kierownicy oraz podstawa wykończenia w wysokim połysku czarnym z koralowymi akcentami podkreślają sportowy nastrój kabiny. Standardowe sportowe fotele można zamówić w trzech wariantach tapicerskich i czterech kolorach.
Klucz zapłonowy dla wersji Sport Line nowej BMW 3-Series Touring jest oznaczony czarnym wykończeniem i czerwonymi detalami.
Linia Luxury: Dyskretne akcenty w wysokim połysku chromowym nadają zewnętrznej stronie BMW 3-Series Touring szczególnie elegancki i ekskluzywny urok. Przednia część wyróżnia się 11 chromowanymi listwami osłony chłodnicy. Ponadto dwa lekko przesunięte paski chromowe w wlotach powietrza przedniego zderzaka oraz poziomy pasek wykończeniowy w wysokim połysku chromowym powyżej wlotu powietrznego dodają kolejne atrakcyjne detale. W odróżnieniu od Sport Line, ramki okienne i uszczelki wykończone są w chromie. Specjalne 17- lub 18-calowe lekkie felgi w wieloramiennym wzorze podkreślają styl Linia Luxury. Z tyłu ten wariant Touring można rozpoznać po ekskluzywnym, wykończonym w wysokim połysku chromowym pasku nad tylnym zderzakiem oraz chromowanej końcówce wydechu. Elementy chromowe – takie jak obramowanie radia i jednostek klimatyzacyjnych – również przyciągają uwagę wewnątrz wersji Luxury Line Touring. Wysokopołyskowe drewniane paski, fotele z charakterystycznym przeszyciem oraz wybór dwóch materiałów tapicerskich w czterech klasycznie eleganckich kolorach podkreślają ekskluzywność tego wariantu. Klucz zapłonowy dla wersji Luxury Line nowej BMW 3-Series Touring ma wykończenie chromowe.
Linia Modern: Zewnętrzne elementy wykończenia w aluminium z satynowym wykończeniem podkreślają nowoczesną estetykę Linii Modern, podczas gdy osłona chłodnicy BMW z 11 żebrami oraz podwójne listwy wykończeniowe w aluminium z satynowym wykończeniem kontynuują ten wątek. Gdzie indziej, 17- lub 18-calowe felgi w stylu turbinowym nadają świeżego charakteru zewnętrznemu designowi BMW 3-Series Touring. Jasna deska rozdzielcza i ciemna kierownica w odcieniu ostrygu tworzą bardzo szczególną atmosferę. Skórzana tapicerka lub zestaw tkanin skórzanych w odcieniach ostrygu lub czarnego oraz wybór czterech powierzchni wykończeniowych z akcentami w chromie perłowym zapewniają atrakcyjne połączenie materiałów. Opcjonalna unikalna struktura trójwymiarowa powierzchni drewna również stwarza nowe doznania dla palców. Ostry klucz zapłonowy dla wersji Modern Line nowej BMW 3-Series Touring jest wykończony matowym srebrem.
Pakiet M Sport: Opcjonalny pakiet M Sport dostarcza nowej BMW 3-Series Touring świeżego zastrzyku adrenaliny, który przenika nie tylko jej zewnętrzny, ale i wnętrze. Oprócz zupełnie nowego pakietu aerodynamicznego, obejmującego liczne elementy nadwozia oraz wykończenie w wysokim połysku Shadowline BMW Individual, ekskluzywny, opcjonalny kolor lakieru zewnętrznego Estoril Blue metallic zapewnia niezapomniany sportowy wygląd, wspierany przez 18- lub 19-calowe felgi w charakterystycznym stylu M oraz wewnątrz samochodu przez takie elementy jak wykończenia progowe M, nowo zaprojektowana skórzana kierownica M, pedał podłogowy M oraz M Shortshifter (w modelach z manualną skrzynią biegów). Kierowca i pasażer z przodu mogą zasiąść w sportowych fotelach z tkaniny Hexagon Anthracite/Alcantara z kontrastowym przeszyciem w królewskim niebieskim kolorze, oferowanych wyłącznie w ramach pakietu M Sport. Elementy wykończeniowe w Aluminium Hexagon z akcentami w matowym Estoril Blue lub w wysokim połysku czarnym dopełniają wnętrze. Do cech technicznych pakietu M Sport należą zawieszenie M Sport oraz opcjonalne hamulce M Sport z kontrastującym niebieskim wykończeniem.
Szczyt przyjemności z jazdy i dynamicznej wydajności: sportowe dostarczanie mocy, doskonała efektywność i zwiększony komfort na długich dystansach.
Trzy mocne, wyrafinowane i oszczędne silniki będą dostępne w nowej BMW 3-Series Touring od momentu wprowadzenia na rynek, z których wszystkie korzystają z najnowszej technologii BMW TwinPower Turbo. Oprócz nowego silnika benzynowego o czterech cylindrach napędzającego BMW 328i Touring oraz zrewidowanego silnika diesla 2,0 pod maską BMW 320d Touring, zoptymalizowany silnik diesla sześciocylindrowego nadaje BMW 330d Touring sportowe osiągi, a jednocześnie znacząco obniżone zużycie paliwa i emisje. Wszystkie silniki spełniają normę EU5 dotyczącą emisji, podczas gdy jednostka diesla 320d może być dodatkowo zoptymalizowana, aby spełnić specyfikację EU6, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Sportowa sześciobiegowa skrzynia biegów przekazuje moc na tylne koła w modelach z silnikiem czterocylindrowym. BMW oferuje również innowacyjną ośmiobiegową automatyczną skrzynię, która standardowo jest montowana w modelu z silnikiem diesla sześciocylindrowego, jako opcję. Oba warianty skrzyni biegów współpracują z funkcją Auto Start-Stop, która redukuje zużycie paliwa.
Zaawansowana technologia zawieszenia, obejmująca dużą liczbę komponentów ze stopów lekkich i nową regulację, wspomaganie kierownicy elektrycznej bez efektu momentu obrotowego, niska masa pojazdu oraz dokładne rozkład obciążenia osi dopełniają dynamicznego ogólnego konceptu samochodu. Wszystko to oznacza, że nowa BMW 3-Series Touring łączy zwiększony komfort z typowymi dla marki sportowymi właściwościami jezdnymi, które są oczekiwane przez właścicieli.
BMW 328i Touring: czterocylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo wyznacza standardy w zakresie dynamiki jazdy i efektywności.
W zgodzie z dynamiczną tematyką nowej BMW 3-Series, ten innowacyjny silnik turbodoładowany oferuje dużą moc i wydajność, responsywne przyspieszenie, silny moment obrotowy, wysoki suwak obrotów i niską wagę. Nowoczesny silnik czterocylindrowy przynosi niezrównaną przyjemność z jazdy i charakteryzuje się również niższym zużyciem paliwa i emisjami w porównaniu do swojego poprzednika. Wzrost mocy i efektywności jest głównie wynikiem zastosowania technologii BMW TwinPower Turbo, która wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, takie jak precyzyjne bezpośrednie wtryskiwanie benzyny, turbosprężarka o podwójnym wirniku, zmienne wyprzedzenie zapłonu Double-Vanos oraz zmienne wyprzedzenie zaworów Valvetronic. Dodatkowo, silnik ma szczególnie lekką i zwężoną konstrukcję, co wynika w części z aluminiowego bloku silnika. Ma to oczywiste korzyści dla dynamiki jazdy: zmniejszone obciążenie przedniej osi sprawia, że sportowe kombi BMW zyskuje jeszcze większą zwinność i poprawione właściwości kierownicze oraz zakrętowe.
Silnik BMW TwinPower Turbo o pojemności 1997 cm³ osiąga maksymalną moc 180 kW/245 hp przy 5000 obrotów na minutę. Jednostka napędowa o napędzie benzynowym wykorzystuje technologię twin-scroll turbo, aby utrzymać maksymalny moment obrotowy 350 Nm (258 lb-ft) od 1250 do 4800 obrotów na minutę. Te dane przekładają się na niezwykle dynamiczne osiągi; nowa BMW 328i Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 6,0 sekund w drodze do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (155 mph). Silnik natychmiast reaguje na każde polecenie kierowcy o szybszy postęp i generuje energiczne oraz niemal liniowe dostarczanie mocy od chwilowego przyspieszenia aż po wyższe zakresy obrotów.
W teście w cyklu EU nowa BMW 328i Touring osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące zaledwie 6,8 litra na 100 kilometrów (41,5 mpg), co pozwala mu przebić wydajność ustępującej BMW 325i Touring o mocy 160 kW/218 hp o pełne 10 procent. To samo dotyczy jego emisji CO2, które wynoszą zaledwie 159 gramów na kilometr. Postęp technologiczny również doskonale widoczny jest w nowej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, która może pochwalić się poprawą o nawet 11 procent w efektywności paliwowej w porównaniu do swojego poprzednika (6,5 litra / 43,4 mpg imp oraz 152 gramy CO2).
Optymalizowany silnik diesla o układzie prostym sprawia, że BMW 330d Touring jest jeszcze bardziej sportowym i efektywnym osiągnięciem.
Rigorystyczny rozwój technologii BMW TwinPower Turbo przyniósł także dodatkowe korzyści w zakresie dynamiki i efektywności dla tej znanej jednostki diesla o sześciu cylindrach. Najnowsza wersja tego silnika, znanego z dużej mocy i gładkiej pracy, pozwala nowej BMW 330d Touring umocnić swoją reputację wyjątkowo sportowego kombi diesla. Odpowiedzi silnika i jego moc maksymalna zostały poprawione, podczas gdy zużycie paliwa i emisje CO2 znacznie spadły.
Zrewidowany silnik diesla 3-litrowy o sześciu cylindrach ma niższe wewnętrzne tarcie niż jego poprzednik, jest lżejszy i współpracuje z ulepszonym systemem wtryskowym. W rezultacie maksymalna moc wzrasta o 10 kilowatów do 190 kW/258 hp, a maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 560 Nm/413 lb-ft (+20 Nm/15 lb-ft) – i dostępny jest od 1500 do 3000 obrotów na minutę. Reaktywność sześciocylindrowej jednostki napędowej jest wzmocniona przez zmodyfikowany dopływ powietrza z krótszymi długościami rurek oraz odchudzoną wał korbowy.
Optymalizowany system wtrysku typu common-rail, którego wtryskiwacze elektromagnetyczne pracują pod maksymalnym ciśnieniem 1800 bar, przyczynia się również do wzrostu mocy i momentu obrotowego. Zmiany w etapie wstępnego wtrysku zapewniają jeszcze bardziej wydajne spalanie tej jednostki diesla, szczególnie responsywne dostarczanie mocy oraz lepsze właściwości akustyczne. Lżejsze koło turbinowe zaostrza reakcje turbodoładowania i zapewnia natychmiastowe dostarczanie mocy przy niskich obrotach.
W rezultacie silnik – dzięki aluminiowemu blokowi – osiąga doskonałą równowagę między ekonomią paliwową a wydajnością. W połączeniu ze standardowo wyposażoną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów nowa BMW 330d Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5,6 sekund oraz osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155 mph). Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 5,1 litra na 100 kilometrów (55,4 mpg) w teście EU i emisjach CO2 wynoszących 135 gramów na kilometr, potężne nowe sportowe kombi przewyższa swojego sześciobiegowego poprzednika o pełne 15 procent. Silnik bezproblemowo spełnia normy emisji EU5 w standardzie.
BMW 320d Touring: imponujący moment obrotowy, wyjątkowa gładkość i dalej poprawiona ekonomia.
Nowa BMW 320d Touring napędzana jest silnikiem diesla BMW TwinPower Turbo o czterech cylindrach z jego odpowiednika. Jednostka napędowa rozwija tę samą wysoką moc, co wcześniej, jednak cechuje się lepszą ekonomią i niższymi emisjami. Także wyposażona jest w aluminiowy blok silnika, osiągając wysokie standardy w różnych obszarach, a jej bezpośredni wtrysk typu common-rail oraz turbosprężarka z zmienną geometrią wirnika pozwalają jej połączyć imponującą siłę z dalszą redukcją zużycia paliwa i emisji.
Na drodze, termodynamicznie zoptymalizowane doładowanie zapewnia imponujące dostarczanie mocy w całym zakresie obrotów. Elektroniczny siłownik dostosowuje łopatki turbiny z błyskawiczną prędkością w odpowiedzi na zmiany obciążenia silnika, co pozwala jednostce reagować z taką samą błyskawiczną prędkością przy niskich obrotach, jak i pod pełnym obciążeniem, gdy kierowca domaga się pełnej mocy. Wtryskiwacze elektromagnetyczne dostarczają paliwo do cylindrów przy maksymalnym ciśnieniu 2000 bar, podczas gdy precyzyjne dawkowanie paliwa i wysoka jakość atomizacji powodują czyste i jednorodne spalanie.
Nie zmieniając maksymalnej mocy wynoszącej 135 kW/184 hp przy 4000 obrotów na minutę oraz imponującego momentu obrotowego 380 Nm (280 lb-ft) dostępnego w zakresie 1750-2750 obrotów na minutę, nowa BMW 320d Touring zapewnia niezwykle dynamiczne osiągi i spełnia swoje sporty zadanie także z mocą diesla. Osiągi są odpowiednio żywiołowe; sprint od 0 do 100 km/h (62 mph) trwa zaledwie 7,7 sekundy, a ta zwinna wersja diesla może przyspieszać aż do 230 km/h (143 mph).
Średnie zużycie paliwa nowej BMW 320d Touring wynoszące 4,7 litra na 100 kilometrów (60,1 mpg) w teście EU i emisje CO2 wynoszące 124 gramy na kilometr przewyższają wyniki jej równie mocnego poprzednika o 2 procent. A jej przewaga jeszcze się zwiększa, gdy wybiera się nową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów: ekonomia paliwowa pozostaje taka sama na poziomie 4,6 l/100 km (61,4 mpg), a emisje CO2 wynoszące 122 g/km stanowią poprawę o 10 procent, co pozwala nowej BMW 320d Touring bronić pozycji jako potężnego i efektywnego pojazdu wyposażonego w jeden z najczystszych i najbardziej oszczędnych silników diesla dostępnych na rynku. W rzeczy samej, wyposażona w opcjonalną technologię BluePerformance, w tym katalizator zmagazynowania NOX, jednostka diesla już spełnia normy EU6.
Wkrótce kolejne warianty silników: BMW 320i Touring, BMW 318d Touring i BMW 316d Touring.
Pod koniec 2012 roku BMW doda kolejne trzy warianty silników, które są już dostępne w modelu 3-Series Sedan, do oferty nowego Touring. Wszystkie silniki są jeszcze czystsze i bardziej oszczędne niż ich odpowiedniki. Na przykład, 2.0-litrowy silnik benzynowy o czterech cylindrach z technologią TwinPower Turbo w BMW 320i rozwija 135 kW/184 hp przy 5000 obrotów na minutę i maksymalny moment obrotowy 270 Nm (199 lb-ft) od 1250 obrotów na minutę. Wysoka moc i imponujący moment obrotowy to także cechy charakterystyczne dwóch turbodiesli, które pochodzą z tej samej podstawowej jednostki 2-litrowej jak nowa BMW 320d Touring. Jednostka napędowa w BMW 318d Touring generuje 105 kW/143 hp przy 4000 obrotów na minutę, podczas gdy maksymalny moment obrotowy 320 Nm (236 lb-ft) dostępny jest między 1750 a 2500 obrotami na minutę. Ultra-oszczędna BMW 316d Touring, z kolei, osiąga swoją maksymalną moc 85 kW/116 hp przy 4000 obrotach na minutę i pozwala kierowcy cieszyć się maksymalnym momentem obrotowym 260 Nm (192 lb-ft) między 1750 a 2500 obrotami na minutę.
Sześciobiegowa skrzynia manualna dla BMW 328i Touring oraz 320d Touring.
Sportowe sześciobiegowe skrzynie biegów dla nowej serii BMW 3-Series oferują łatwą, precyzyjną zmianę biegów i optymalne odstępy przełożeń. Skrzynia w BMW 320d Touring wyposażona jest w suche smarowanie, co znacząco zwiększa wydajność oraz poprawia jakość zmiany biegów dzięki zmniejszeniu strat tarcia, podczas gdy zastosowanie innowacyjnych materiałów ciernych z węglowych, w jednostkach synchronizacyjnych także zapewnia bardziej komfortową zmianę biegów. Przełożenie skrzyni biegów w nowej BMW 328i Touring jest optymalnie dostosowane do charakterystyki wydajności silnika turbo, a odstępy przełożeń pozwalają na mocne osiągi przyspieszenia i szybkie przyspieszanie w średnim zakresie, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa.
Innowacyjna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów: standard w BMW 330d Touring, opcjonalnie dostępna w innych modelach.
Dzięki dodatkowym przełożeniom, wysokowydajna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów łączy komfort zmiany biegów, sportowe osiągi oraz efektywność na niespotykanym dotąd poziomie, w opcji, która nie jest jeszcze dostępna u żadnego konkurenta w segmencie premium kombi. Ponadto, automatyczna skrzynia biegów jest całkowicie zgodna z całościowym sportowym konceptem nowej serii BMW 3-Series.