Po udanym wprowadzeniu trzeciej generacji serii 6 w 2011 roku, niemiecki producent samochodów zaprezentował oczekiwaną wersję kabrioletu w 2012 roku.
Seria 6, zaprojektowana jako luksusowy pojazd osobowy lub grand tourer, zasługiwała na wersję z otwartym dachem, aby konkurować z głównymi rywalami w segmencie premium. I czas oczekiwania nie był długi, ponieważ oba modele były rozwijane równolegle.
Wyposażony w ten sam „nos rekina” co jego coupe, kabriolet serii 6 prezentował agresywny przód. Jego opadające reflektory i chromowana „grill nerkowy” były częścią charakterystycznego designu producenta. Dodatkowo, dolny zderzak posiadał szeroki dolny wlot powietrza oraz parę świateł dziennych LED. Z profilu grube słupki A, które podtrzymywały przednią szybę, były nachylone tak, aby powietrze mogło przepływać nad głowami pasażerów przy prędkościach powyżej 60 km/h (38 mph). Ponadto, wszystkie cztery okna boczne mogły być opuszczane. Z tyłu, trzecie światło stop było zintegrowane z pokrywą bagażnika.
Wnętrze mogło poszczycić się luksusowymi materiałami, w tym skórą i wysokiej jakości plastikiem. Deska rozdzielcza, pokryta miękkim materiałem, głównie odbijała ciepło, a nie je absorbowała. Jak w większości modeli BMW, przednie siedzenia miały wzmocnienia, aby pasażerowie nie przesuwali się podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Tylne siedzenia nie oferowały wystarczającej przestrzeni na nogi podczas długich podróży, ponieważ ławka była przesunięta do przodu, aby zrobić miejsce na chowany dach. Producent oferował jako opcję szybę przeciwwiatrową, którą można było zamontować za przednimi siedzeniami.
Pod maską, BMW oferował kabriolet serii 6 z 2012 roku w wersjach z silnikami benzynowymi lub turbodieselami o mocach sięgających od 308 KM (313 PS) do 443 KM (450 PS). Dla wybranych wersji producent oferował napęd na wszystkie koła.
BMW Serii 6 Cabriolet
Słowa takie jak „zapierający dech w piersiach”, „nieodparty” i „bezbłędny” są częścią historii kabrioletów BMW. Marka dodała nowy rozdział do tradycji samochodów z otwartym dachem, sięgającej dziesięcioleci. Nowy BMW Serii 6 Cabriolet spełnia oczekiwania wymagających miłośników motoryzacji, oferując finezyjne połączenie sportowej przyjemności z jazdy, nowatorskiego luksusu i błyskotliwego wyglądu. W ekskluzywnych kręgach rynku premium kabrioletów model z dachem 2+2 przekonuje swoimi najefektywniejszymi silnikami, zaawansowaną technologią podwozia oraz innowacyjnymi funkcjami komfortu, infotainmentu i bezpieczeństwa w swojej kategorii.
Smukła maska, cofnięty przedział pasażerski, długi rozstaw osi i płaska linia boczna odzwierciedlają charakterystyczne proporcje kabrioletu BMW. Nowy BMW Serii 6 Cabriolet łączy te cechy z klasycznym dachem w stylu „fin”. Potężnie wymodelowane powierzchnie i dynamiczna linia obiecują pewne właściwości jezdne. Luksusowa atmosfera wnętrza jest podkreślona kierowczo-orientowanym układem kokpitu, zapewniając uczucie ekskluzywnego bezpieczeństwa zarówno dla pasażera z przodu, jak i dla tych z tyłu. Wysokiej klasy funkcjonalność wnętrza jest najbardziej widoczna w nowym, wolnostojącym wyświetlaczu kontrolnym standardowego systemu iDrive.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet będzie dostępny z dwoma wariantami silnika od samego początku. Ośmiocylindrowy silnik w BMW 650i Cabriolet generuje moc 300 kW/407 km, natomiast ekskluzywna wersja sześciocylindrowego silnika w układzie rzędowym z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem i VALVETRONIC – produkująca 235 kW/320 km – została opracowana dla BMW 640i Cabriolet. Oba silniki standardowo współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Sport. Standardowe funkcje BMW EfficientDynamics obejmują funkcję Auto Start-Stop w BMW 640i Cabriolet.
Technologia podwozia, która nie ma sobie równych w swojej kategorii, współpracuje z nowoczesnymi silnikami, zapewniając jeszcze większe możliwości dynamiczne i zauważalną poprawę komfortu jazdy w porównaniu do swojego poprzednika. Nowy BMW Serii 6 Cabriolet standardowo jest wyposażony w system Drive Dynamic Control, który pozwala kierowcom na wybór własnych ustawień zawieszenia, natomiast system Adaptive Drive dostępny jest jako opcja z elektrycznie sterowanymi amortyzatorami i stabilizacją przechyłów. Oprócz standardowego elektro-mechanicznego wspomagania kierownicy innowacyjną cechą w tej kategorii jest opcjonalny system Integral Active Steering.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet podkreśla swoje postępowe cechy licznymi funkcjami BMW ConnectedDrive, które nie mają sobie równych w tej klasie. Wybór opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy obejmuje kamerę cofania, Surround View, BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych oraz Asystenta Parkowania BMW. Nowy BMW Serii 6 Cabriolet jest jedynym samochodem w swojej kategorii dostępnym z wyświetlaczem Head-Up. Debiutujący w nowym kabriolecie, najnowsza generacja systemu używa szerszej palety kolorów do tworzenia jeszcze bardziej szczegółowego i wyraźnego obrazu.
Design: atletyczna elegancja, naturalna sportowość i błyszczący wygląd.
Luksusowe, ale dynamiczne doznania z jazdy nowego BMW Serii 6 Cabriolet odzwierciedlają atletyczna elegancja i sportowy wygląd zewnętrzny. Długa, smukła maska, cofnięty przedział pasażerski, długi rozstaw osi i płaska linia boczna tworzą proporcje typowe dla kabrioletu BMW. Precyzyjne połączenie wyraźnych linii i starannie wymodelowanych powierzchni nadaje nowemu BMW Serii 6 Cabriolet uderzający wygląd.
Jak linie wychodzące z przodu samochodu i biegnące wzdłuż całej jego długości, harmonijnie zaokrąglone powierzchnie nadwozia czerpią inspirację z ruchu fal powstających przez dziób motorówki przecinającej wodę. Kontynuując ten motyw, górna linia nadwozia prowadząca do wnętrza naśladuje charakter pokładu łodzi.
Przód: dynamiczna sylwetka zwrócona w kierunku drogi.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet także w swoim przednim designie ukazuje dynamiczny charakter. Duża, lekko pochylona ku przodowi atrapa chłodnicy BMW – jej „nos rekina” – nadaje samochodowi wrażenie pędu do przodu, podczas gdy szeroki wlot powietrza, wyraźnie wymodelowana maska oraz muskularne nadkola sugerują potężną technologię silnikową i imponującą przyczepność. Elementy chromowane umieszczone na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka dodatkowo podkreślają szerokość samochodu. Opcjonalne lampy przeciwmgielne składające się z trzech jednostek LED znajdują się przed tymi chromowanymi elementami.
Standardowe reflektory ksenonowe nowego BMW Serii 6 Cabriolet nawiązują do charakterystycznego „podwójnego okrągłego” wyglądu marki. Standardowo nad nimi znajduje się akcentująca taśma; zastąpiona jest ona przez oświetlenie LED, jeśli wybrano opcjonalne reflektory adaptacyjne. Światła dzienne mają formę pierścieni LED, których jasne białe światło oświetla charakterystyczny wygląd przedniej części. Pozioma taśma świetlna poniżej świateł dziennych pełni funkcję kierunkowskazów.
Widok z boku: wydłużone linie, atletyczne krzywe.
Nieprzerwane, płynne linie nadają sylwetce BMW Serii 6 Cabriolet elegancki wygląd. Mocne krzywe naśladujące naturalny ruch fal nadają bocznemu widokowi samochodu naturalną sportowość. Charakterystyczna linia nadwozia BMW na poziomie uchwytów drzwi powstaje w przednim nadkolu, które mieści kierunkowskaz, i ciągnie się aż do tylnych świateł.
Inna linia stylizacyjna powstaje z wybrzuszenia przedniego błotnika, rozciągając się mocno nad przednim kołem jak fala, a następnie opadając i kontynuując poziomo w kierunku tyłu. W połączeniu z linią nadwozia tworzy dynamiczny kształt trójkąta, który podkreśla pędzący charakter samochodu.
Uderzający kształt litery V i podkreślona szerokość tylnej części tworzą potężny wygląd.
Szerokie i płaskie powierzchnie definiują tył nowego BMW Serii 6 Cabriolet. Dominacja poziomych linii dodatkowo podkreśla szerszy rozstaw osi nowego samochodu w porównaniu do jego poprzednika. Dodatkowo zbieżne linie kierują uwagę na drogę, nawiązując do podejścia w przedniej części. Ten charakterystyczny kształt litery V powstaje z linii takich jak krawędzie boczne klapy bagażnika, obręcz tablicy rejestracyjnej i kontury odblasków umieszczonych w zderzaku. Lekko wklęsły dolny fragment klapy bagażnika tworzy efekty światła i cienia, nadając dodatkową lekkość tyłowi samochodu.
Dwuczęściowe zbiory tylnych świateł nadają charakterystyczny L-kształt marki, mający sportowy i dynamiczny styl. Wewnątrz jednostek dwa paski świetlne LED tworzą znany wygląd BMW w nocy. Wskazówki kierunkowskazów i światła hamowania również są jednostkami LED.
Wnętrze: miejsca dla czterech osób – wszystkie wykonane na miarę.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet zaprojektowano jako samochód 2+2. Jego wnętrze oferuje indywidualnie dopasowane siedzenia dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu. Wysokiej jakości materiały, starannie dobrane kolory oraz ponownie, misternie uformowane powierzchnie tworzą klimat definiowany przez luksus, dynamiczny wdzięk i stylową funkcjonalność. Charakterystycznym elementem wystroju wnętrza jest układ kokpitu skierowany w stronę kierowcy. Środkowa sekcja deski rozdzielczej, zawierająca wyświetlacz kontrolny systemu iDrive, centralne wloty powietrza i elementy sterujące systemem audio oraz klimatyzacją, jest lekko odchylona w stronę kierowcy. Dodatkowo, dźwignia zmiany biegów oraz przyciski do hamulca ręcznego, obsługi dachu i Drive Dynamic Control znajdują się na powierzchni rozszerzającej się w kierunku kierowcy i ustawionej niżej niż strona pasażera w centrum konsoli.
Obszar pasażera z przodu jest otoczony powierzchnią elegancko zakrzywioną od podłokietnika po krawędź konsoli centralnej, w górę i na zewnątrz do deski rozdzielczej, a następnie poziomo do wykończenia drzwi. To tworzy harmonijną otoczkę wokół obszaru pasażera z przodu, dając uczucie ekskluzywnego bezpieczeństwa. Kontur tylnej powierzchni dolnej linii, która nieco wchodzi do wnętrza między zagłówkami, podkreśla indywidualny układ siedzeń z tyłu.
Premiera: wolnostojący wyświetlacz kontrolny z designem płaskiego ekranu.
Czarno-panelowy zestaw wskaźników nowego BMW Serii 6 Cabriolet łączy tradycyjne okrągłe wskaźniki sportowe z nowoczesną technologią wyświetlania. System nawigacyjny, telefon i funkcje rozrywkowe są obsługiwane za pomocą standardowego systemu iDrive, którego wyświetlacz kontrolny ma innowacyjny wygląd. Monitor pokładowy po raz pierwszy przyjmuje formę wolnostojącego wyświetlacza w nowym BMW Serii 6 Cabriolet. Standardowy ekran 7-calowy można powiększyć do 10,2 cala, zamawiając opcjonalny system nawigacji Professional, a większy ekran ma wysokiej jakości galwanizowany obręcz. Minimalna głębokość wyświetlacza nadaje mu charakter jednostki płaskiego ekranu. Nowy układ wyświetlacza kontrolnego – który teraz sięga dalej w kierunku wnętrza – wpływa również na architekturę deski rozdzielczej, która wznosi się stromo przed kierowcą i pasażerem z przodu, niczym kokpit motorówki.
Wrażenie to jest jeszcze bardziej wzmocnione przez strukturę paneli wykończenia drzwi. Ich powierzchnie mają mocno napięty wygląd i, podobnie jak czarna powierzchnia dolnej linii, wciągają się i wznoszą, aby stworzyć gładkie przejście do deski rozdzielczej, nadając wnętrzu efekt owinięcia wokół kierowcy i pasażera z przodu.
Ekskluzywne i charakterystyczne: dach w stylu fin.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet ponownie wyposażony jest w dach z miękkiego materiału z elektrycznym napędem w architekturze „fin”. Dach wielowarstwowy – który został ponownie zoptymalizowany pod względem właściwości akustycznych i sztywności konstrukcji – zapewnia doskonałą izolację termiczną, co umożliwia komfortowe użytkowanie nowego kabrioletu przez cały rok. Finy projektują się wzdłuż boków 6 Serii do tylnej części, jeszcze bardziej podkreślając elegancką sylwetkę samochodu niż w przypadku jego poprzednika i nadając mu niepowtarzalny wygląd. Dzięki temu przejście linii dachu do tyłu jest płynne jak w hardtopie coupé. Proste, podgrzewane, szklane tylne okno jest umieszczone bezpośrednio za tylnymi siedzeniami i może być opuszczane oddzielnie od dachu.
Automatyczna operacja otwierania i zamykania dachu aktywowana jest standardowo za pomocą przycisku na konsoli centralnej. Opcja Comfort Access pozwala na inicjowanie tego procesu za pomocą przycisku zdalnego sterowania na kluczyku samochodowym. Otwarcie dachu zajmuje 19 sekund, a zamknięcie 24 sekundy. Oba te operacje mogą być aktywowane podczas jazdy z prędkościami do 40 km/h (25 mph).
Dach finowy nowego BMW Serii 6 Cabriolet dostępny jest w trzech wariantach kolorystycznych, w tym nowym efekcie srebra antracytowego, który dodaje stylowego blasku. Dostępne są dwa nienaftowe wykończenia karoserii oraz siedem metalicznych odcieni. Jako alternatywa dla standardowego wykończenia ze skóry Dakota, klienci mogą również zamówić ekskluzywne wykończenie ze skóry Nappa, dostępne w czterech wersjach kolorystycznych. Oprócz deski rozdzielczej, konsola centralna i górne sekcje panelu drzwi tylnej oraz wykończeń bocznych również mogą być wykończone ekskluzywną skórą Nappa na życzenie. Dodatkowo, elementy wnętrza pokryte ekskluzywną skórą Nappa mogą być zamawiane z opcjonalnym szwem w kontrastującym kolorze. Podwójny szew wyróżnia się na tle skóry, nadając wyjątkowy akcent elegancji wystrojowi wnętrza.
Optymalny komfort siedzenia; pojemność bagażnika można zwiększyć w razie potrzeby.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet ma długość 4 894 milimetrów (192,6 cali), co czyni go o 74 milimetry (2,9 cala) dłuższym od swojego poprzednika. Jego wydłużony rozstaw osi wynosi teraz 2 855 milimetrów (112,4 cala). Samochód zwiększył się również o 39 milimetrów (1,5 cala) w szerokości i obecnie mierzy 1 894 milimetry (74,5 cala), podczas gdy jego wysokość została obniżona o 9 milimetrów (0,35 cala) (obecnie 1 365 mm / 53,7 cala). Te wymiary nie tylko tworzą zdecydowanie bardziej potężne i jednocześnie eleganckie wrażenie całości, ale także podnoszą przestronność wnętrza na nowy poziom. Mimo niższej wysokości nowy BMW Serii 6 Cabriolet oferuje większą przestrzeń na głowę zarówno z przodu, jak i z tyłu. Dodatkowo regulacja wysokości siedzeń kierowcy i pasażera z przodu obejmuje szerszy zakres. Zwiększenie szerokości wnętrza odczuwalne jest z czterech siedzeń, a pasażerowie z tyłu zyskują dodatkową przestrzeń na nogi. Kąt nachylenia oparcia tylnego siedzenia został dodatkowo zoptymalizowany w porównaniu do modelu poprzedniego, osiągając praktycznie ten sam kąt co w sedanach BMW.
Opcjonalnie dostępny jest worek na narty z otworem w oparciu tylnego siedzenia, mieszczący dwie pary nart. Nowy BMW Serii 6 Cabriolet dysponuje 300 litrów (10,6 stóp sześciennych) przestrzeni bagażowej przy otwartym dachu, co pozwala na pomieszczenie dwóch 46-calowych torb golfowych i jednej torby biznesowej. Przy zamkniętym dachu, zmienny schowek na miękki dach można złożyć w jednym ruchu, aby zwiększyć pojemność bagażnika do 350 litrów (12,3 stóp sześciennych).
Nowo zaprojektowane lekkie siedzenia, kompleksowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet jest wyposażony w nowo zaprojektowane lekkie siedzenia z zintegrowanym systemem pasów bezpieczeństwa i dostępne jest w trzech wariantach. Oprócz standardowych elementów, klienci mogą również zamówić fotele sportowe z integralnymi zagłówkami lub fotele komfortowe z szerszym zakresem regulacji. Wszystkie warianty siedzeń wyposażone są w zagłówki aktywowane w przypadku wypadku.
Zakres standardowego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa obejmuje również poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne głowy i klatki piersiowej zintegrowane w ramie siedzenia, automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń, ograniczniki siły pasa i napinacze pasów z przodu, mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych z tyłu oraz system ochrony przed przewróceniem. System ochrony przed przewróceniem, opracowany specjalnie dla nowego BMW Serii 6 Cabriolet, składa się z dwóch słupków umieszczonych za tylnymi zagłówkami. Gdy centralna elektronika bezpieczeństwa zarejestruje niebezpieczeństwo przewrócenia samochodu, aktywowany jest mechanizm zwolnienia pirotechnicznego, w wyniku czego wysoko wytrzymałe aluminiowe pręty opuszczają swoją pozycję spoczynkową w ułamku sekundy.
Starannie przemyślane ulepszenia w zakresie użycia materiałów i rozwoju nośnej struktury samochodu znacznie poprawiły jego konstrukcję pod względem zwrotności i bezpieczeństwa. Jego statyczna sztywność skrętna jest teraz o około 50 procent większa niż w jego poprzedniku. W trosce o optymalizację wagi, drzwi, maska i mocowania sprężyn przedniej osi wykonane są z aluminium, podczas gdy przednie panele, klapa dachu i bagażnik wykonane są z kompozytu włókna szklanego.
Wspaniała moc: silniki ośmiocylindrowe i sześciocylindrowe z BMW TwinPower Turbo.
Natychmiastowa moc i wspaniały moment obrotowy są wyróżniającymi cechami dwóch dostępnych silników w nowym BMW Serii 6 Cabriolet od samego początku. Silnik V8 i sześciocylindrowa jednostka w układzie rzędowym obydwa mają technologię BMW TwinPower Turbo i bezpośredni wtrysk, łącząc swój sportowy charakter z doskonałą gładkością i wyjątkową efektywnością.
Osiem-cylindrowy silnik 4,4-litrowy w nowym BMW 650i Cabriolet rozwija maksymalnie 300 kW/407 km w zakresie od 5 500 do 6 400 obr./min i generuje szczytowy moment obrotowy wynoszący 600 Nm (443 lb-ft) w zakresie od 1 750 do 4 500 obr./min. Ten unikalny silnik, którego turbiny są umieszczone w obszarze w kształcie litery V pomiędzy bankami cylindrów, produkuje natychmiastową i stałą falę mocy, co czyni go prawdziwą ucztą dla entuzjastów jazdy. Nowy BMW 650i Cabriolet wykonuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5,0 sekundy, a elektronika silnika interweniuje, aby zatrzymać przyspieszenie przy 250 km/h (155 mph). Ten szczytowy silnik ma również niezwykłą efektywność dla modelu w swojej klasie, co potwierdzają średnie zużycie paliwa wynoszące 10,7 litra na 100 kilometrów w europejskim teście (26,4 mpg imp) oraz emisje CO2 wynoszące 249 gramów na kilometr.
Sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym znajdujący się pod maską nowego BMW 640i Cabriolet uzupełnia technologię BMW TwinPower Turbo i bezpośredni wtrysk benzyny o pełną zmienność kontroli zaworów VALVETRONIC. Dzięki temu 3,0-litrowa jednostka rozwija maksymalnie 235 kW/320 km przy 5 800 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm (332 lb-ft) w zakresie 1 300 do 4 500 obr./min. Ten silnik przyspiesza BMW 640i Cabriolet od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5,7 sekundy i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h (155 mph). Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 7,9 litra na 100 kilometrów (35,8 mpg imp), przy emisji CO2 wynoszącej 185 gramów na kilometr.
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów Sport i BMW EfficientDynamics jako standard.
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów Sport, która jest standardowo wyposażona w nowym BMW Serii 6 Cabriolet, wyróżnia się połączeniem sportowości, komfortu zmiany biegów oraz efektywności, które nie ma sobie równych w tej klasie. Minimalne poślizgi konwertera oraz szybkie i precyzyjne zmiany biegów odróżniają ją od konkurencji. Innowacyjna konfiguracja zestawu przekładni pozwala tej skrzyni na oferowanie ośmiu biegów i odpowiednio szerokiego zakresu biegów – co optymalizuje moc przyspieszenia samochodu, a jednocześnie pozwala kierowcy oszczędzać paliwo, prowadząc samochód na niskich obrotach – mimo swojej kompaktowej konstrukcji i niskiej wagi. Kierowca może również zmieniać biegi ręcznie za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy.
Oprócz efektywności silników i ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Sport, szeroki zakres działań BMW EfficientDynamics również przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin. Technologie takie jak regeneracja energii hamowania, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), operacja zależna od zapotrzebowania komponentów pomocniczych, inteligentna konstrukcja o niskiej wadze oraz opony o niskim oporze toczenia zapewniają maksymalną efektywność. Dodatkowo nowy BMW 640i Cabriolet wyposażony jest również w automatyczne aktywne sterowanie klapami powietrza oraz funkcję Auto Start-Stop. Gdy kierowca zatrzymuje się na skrzyżowaniach lub w korku, silnik automatycznie się wyłącza. Gdy tylko kierowca zwolni pedał hamulca, silnik uruchamia się ponownie. Jeśli kierowca korzysta z funkcji Auto Hold, silnik włącza się po naciśnięciu pedału przyspieszenia.
Nowoczesna technologia podwozia, w tym elektryczne wspomaganie kierownicy; opcjonalny Integral Active Steering.
Nowoczesna technologia podwozia daje nowemu BMW Serii 6 Cabriolet narzędzia potrzebne do zapewnienia sportowych cech jezdnych oraz wyjątkowego komfortu. Zarówno podwójna oś przednia, jak i integralna oś tylna wykonane są głównie z aluminium. Ustawienie podwozia jest nastawione na wymagania kierowców o sportowych ambicjach, chociaż amortyzatory reagują również wrażliwie na nierówności nawierzchni przy wysokim przyspieszeniu bocznym. Opcjonalny system Adaptive Drive, który zawiera Dynamic Control Damper i aktywny system stabilizacji przechyłu Dynamic Drive, oferuje kierowcy jeszcze bardziej precyzyjną reakcję. Elektronicznie kontrolowane amortyzatory dostosowują się zarówno do warunków nawierzchni, jak i stylu jazdy kierowcy, aby zapobiegać niepożądanym ruchom nadwozia. System stabilizacji przechyłu redukuje czynniki takie jak kołysanie nadwozia w szybkim pokonywaniu zakrętów oraz nagłe zmiany kierunku.
Elektryczne wspomaganie kierownicy z Servotronic zapewnia znane z BMW połączenie precyzji, komfortu i efektywności, co jest unikalne w tej klasie BMW Serii 6 Cabriolet. Nowy BMW Serii 6 Cabriolet jest pierwszym samochodem w swojej klasie, który można zamówić – opcjonalnie – z układem Integral Active Steering. System ten łączy system Active Steering dla przedniej osi, już dostępny w modelu poprzednim, z tylną osią kierowniczą, co pozwala na kontrolę kąta skrętu oraz asysty siły zarówno z przodu, jak i z tyłu za pomocą silników elektrycznych. Precyzyjnie dostosowane ruchy kół otwierają drogę do niezwykłej zwinności w dynamicznych sytuacjach jazdy. Integral Active Steering również imponująco reaguje na krętych górskich przełęczach i w miejskim ruchu.
Drive Dynamic Control umożliwia wybór ustawień zawieszenia.
Dzięki Drive Dynamic Control zalety sportowości i komfortu mogą być dostosowywane w zależności od potrzeb. Kierowca może wybrać własne ustawienia zawieszenia w trybach NORMAL, SPORT i SPORT+ za pomocą przycisku na konsoli centralnej. Jeśli opcja Adaptive Drive została wybrana, może również skorzystać z ustawienia COMFORT. W tym trybie, oprócz dostosowania progresji pedału przyspieszenia, reakcji silnika, charakterystyki wspomagania kierownicy, progów reakcji DSC i dynamiki zmiany biegów automatycznej skrzyni, Drive Dynamic Control również dostosowuje reakcje amortyzatorów i ustawienia stabilizacji przechyłu. W samochodach wyposażonych w Integral Active Steering, podstawowe ustawienie kierownicy również jest dostosowywane w zależności od wybranego trybu, a nie tylko poziomu wspomagania. W rezultacie, w trybach SPORT i SPORT+ reakcje sportowe samochodu są jeszcze bardziej wyostrzone.
Lekkie hamulce o konstrukcji pływającego zacisku z wewnętrznymi wentylowanymi tarczami są łatwe w precyzyjnej obsłudze, a ich efektywność jest wzmocniona przez system Dynamic Stability Control (DSC). Ten system stabilności jazdy łączy technologie takie jak system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), Dynamic Traction Control (DTC), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC), Asystent Startowy, automatyczna funkcja suszenia hamulców oraz kompensacja wyblaknięcia hamulców. Standardowe wyposażenie obejmuje również 18-calowe lekkie felgi w nowym
BMW 650i Cabriolet lub 17-calowe obręcze w nowym BMW 640i Cabriolet, a także opony runflat i wskaźnik runflat.
Nowoczesne funkcje zwiększające komfort i ekskluzywne opcje z BMW ConnectedDrive.
Wśród standardowych funkcji zwiększających komfort w nowym BMW Serii 6 Cabriolet znajdują się 2-strefowa automatyczna klimatyzacja z trybem kabrioletu, system audio hi-fi z odtwarzaczem CD i gniazdem AUX-IN, wielofunkcyjna kierownica, elektrycznie sterowane fotele przednie z funkcją pamięci oraz czujnik deszczu z zintegrowanym automatycznym sterowaniem światłami drogowymi. Na liście opcji znajdują się reflektory adaptacyjne, podgrzewana kierownica, aktywna wentylacja foteli, aktywne fotele oraz system nawigacji Professional z twardym dyskiem do przechowywania map i osobistych zbiorów muzycznych.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet dostępny jest z jeszcze szerszą gamą systemów wsparcia kierowcy i usług mobilnych z BMW ConnectedDrive. Może być zamawiany z technologią taką jak system ostrzegania o zmianie pasa, system ostrzegania o opuszczeniu pasa, informacje o ograniczeniach prędkości, BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych, kamerą cofania, Surround View oraz Asystentem Parkowania BMW. Innowacyjne technologie optymalizują integrację z Apple iPhone i innymi smartfonami, a także odtwarzaczami muzycznymi. Dodatkowo, oprócz dostępu do Internetu, BMW ConnectedDrive umożliwia również wyświetlanie wiadomości e-mail otrzymanych na smartfonie na wyświetlaczu kontrolnym, a także korzystanie z usług opartych na Internecie do nawigacji i rozrywki.
Co więcej, najnowsza generacja wyświetlacza Head-Up – unikalna cecha w tej klasie – debiutuje w nowym BMW Serii 6 Cabriolet. System ten wyświetla informacje związane z jazdą na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Grafika i symbole są teraz wyświetlane w pełnej gamie kolorów, co pozwala na realistyczne przedstawienie znaków drogowych, na przykład.
BMW Serii 6 Cabriolet: ekskluzywna przyjemność z jazdy i unikalne dziedzictwo.
Nowy BMW Serii 6 Cabriolet to rezultat pracy najbardziej udanego producenta samochodów premium, budującego na niezrównanej tradycji. Urok ekskluzywnej przyjemności z jazdy otwartymi kabrioletami BMW wciąż ma silny wpływ po ponad 70 latach. Niezwykła historia kabrioletów BMW sięga legendarnego modelu BMW 328 – który stanowił podstawę zwycięskiego pojazdu w 1940 roku Mille Miglia – przez bardzo pożądany model BMW 507 z lat 50., aż po dynamicznego i przełomowego poprzednika nowego BMW Serii 6 Cabriolet.