2012 Caterham Supersport

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Caterham Supersport

Przejdź do galerii zdjęć2012 Caterham Supersport

Caterham od lat cieszy się renomą w świecie lekkich i szybkich pojazdów. Wykorzystuje ten sam przepis, który wprowadził słynny Colin Chapman pod koniec lat 50., gdy stworzył kultowy Lotus Seven, dodając jednocześnie nowoczesne akcenty do samochodu. Efektem jest zwinny dwuosobowy pojazd o prowadzeniu przypominającym gokarta oraz czasie przyspieszenia od 0 do 60 mph (0-97 km/h) typowym dla supersamochodów. Co więcej, były one bardzo przystępne cenowo, biorąc pod uwagę ich osiągi.

Kiedy Colin Chapman założył Lotus Cars pod koniec lat 40., jego idea brzmiała: „Uprościć, a potem dodać lekkości.” W rezultacie stworzył wyjątkowe samochody sportowe dla tych, którzy nie potrzebowali ani nie chcieli zbędnych elementów wewnątrz swoich pojazdów podczas jazdy po torze. Jednym z jego arcydzieł był Lotus Seven. Uważany był za kwintesencję lekkości, zaprojektowany z myślą o samochodach sportowych. Miał tylko silnik, skrzynię biegów, podwozie i minimalną karoserię, która zakrywała części mechaniczne, ale nie kokpit. W 1973 roku sprzedał prawa do produkcji tego pojazdu firmie Caterham Cars, która kontynuowała jego produkcję i ulepszanie na przestrzeni lat.

Supersport zachował oryginalną koncepcję. Charakteryzował się niską i długą komorą silnikową w porównaniu do całkowitej długości pojazdu. Odsłonięte elementy zawieszenia przedniego oraz minimalistyczne przednie błotniki, które zakrywały jedynie koła, dodawały charakteru Caterham Seven. Drzwi, podobnie jak w pozostałych pojazdach Caterham, były potrzebne jedynie w przypadku, gdy pasażerowie potrzebowali ochrony przed deszczem. Za kabiną znajdował się zestaw błotników zakrywających tylne koła, a samochód kończył się niemal pionową, ale lekko pochyloną do przodu, płytą.

Wewnątrz kokpitu kierowca i pasażerowie byli oddzieleni tunelem transmisyjnym, w którym producent zamontował krótki lewarek biegów. Przed nimi znajdowała się płaska deska rozdzielcza z kilkoma wskaźnikami pokazującymi obroty silnika, temperaturę oleju i wody, ciśnienie oleju oraz prędkościomierz. Kierowcę przed sobą miał grube, demontowalne koło kierownicy. Caterham zamontował parę cienkich plastikowych foteli kubełkowych z wysokim oparciem, które ledwo były wyściełane cienką warstwą materiału, aby zapewnić nie tylko pewien komfort, ale przede wszystkim tarcie, żeby pasażerowie nie ślizgali się podczas szybkich manewrów na zakrętach.

1.6 (142 KM)

ParametrWartość
Cylindry4
Pojemność1598 Cm3
Moc104 Kw @ 6900 Rpm
142 Hp @ 6900 Rpm
139 Bhp @ 6900 Rpm
Moment obrotowy120 Lb-Ft @ 5790 Rpm
163 Nm @ 5790 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Masa własna1146 Lbs (520 Kg)

R 2.0 Duratec (182 KM)

ParametrWartość
Cylindry4
Pojemność1998 Cm3
Moc134 Kw @ 7300 Rpm
182 Hp @ 7300 Rpm
180 Bhp @ 7300 Rpm
Moment obrotowy143 Lb-Ft @ 6100 Rpm
194 Nm @ 6100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Masa własna1179 Lbs (535 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.