2012 Chevrolet Camaro Convertible

2012 Chevrolet Camaro Convertible

Przejdź do galerii zdjęć2012 Chevrolet Camaro Convertible

Na przełomie 2009 i 2010 roku GM zaprezentowało kabriolet piątej generacji Camaro, rok po debiucie wersji coupe.

Chevrolet wiedział, że musi oferować Camaro zarówno jako coupe, jak i kabriolet. Oprócz drugiej generacji, wszystkie inne miały obie wersje. Jednak sytuacja ekonomiczna w 2010 roku była trudna. Z powodu światowego kryzysu finansowego GM stanęło przed dylematem sprzedaży swoich europejskich marek (Opel i Vauxhall), a marka australijska Holden również nie miała łatwo. Dodatkowo kolejne wyzwania związane z inżynierią pojazdów i wzmocnieniami podwozia opóźniły wprowadzenie Camaro Convertible do listopada 2010 roku, a dostawy rozpoczęły się w lutym 2011 roku jako model na rok 2012. Wprowadzono zmiany, w tym wzmocnienie od wieży do wieży pod maską, wzmocnienie tunelu podwozia, wzmocnienia V zawieszenia z przodu i z tyłu oraz inne. Jednak producent oświadczył, że „nie zmienił struktury, tulei ani twardości sprężyny w Camaro coupe”. W rezultacie samochód miał niemal takie same przyspieszenie i zachowanie na drodze jak jego zamknięta wersja. Na początku sprzedaży 2012 Chevrolet Camaro Convertible był dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: 1LT/2LT oraz 1SS/2SS.

Przedni zderzak został przejęty z wersji coupe. Posiadał okrągłe reflektory zintegrowane z wklęsłą czarną kratką, co podkreślała V-kształtna maska i zderzak. Dodatkowo kratka przypominała klientom drugą generację tego modelu. Na dolnej krawędzi zderzaka producent dodał drugie wloty powietrza o trapezoidalnym kształcie, co poprawiło design. W zależności od wersji wyposażenia i opcji flankował ją zestaw okrągłych lamp przeciwmgielnych.

Gdy SangYup Lee przygotował koncepcję designu, zastosował styl retro, więc otwarta wersja piątej generacji Camaro podążyła tymi samymi śladami. Długa maska była połączona ze skośną szybą, która była wsparciem dla grubych słupków A, które również pełniły funkcję ochrony przed przewróceniem się pojazdu. Wyrazista linia boczna, zdobiąca boki pojazdu, lekko opadała na tylną część drzwi i spotykała się z kształtem przypominającym butelkę Coca-Coli na tylnych błotnikach. Aby nadać pojazdowi sportowy wygląd, zespół projektowy dodał modelowany element na dolnej części drzwi oraz zestaw atrap wlotów powietrza z przodu tylnych kół. Po przykryciu 2012 Chevrolet Camaro Convertible miał podobny kształt do swojego brata coupe, z szeroką tkaninową osłoną za tylnymi oknami, co ograniczało widoczność. Na końcu, z tyłu, Chevrolet zamontował podwójne prostokątne światła tylne na tylnym zderzaku, które flankowały logo w kształcie kokardki. Pod zderzakiem Camaro Convertible miało podwójny system wydechowy, jak reszta gamy.

Dla modelu 2012 Chevrolet dodał szereg aktualizacji stylistycznych. Producent zainstalował nową, trójramienną kierownicę, która miała przyciski do tempomatu oraz do systemu multimedialnego. Przed kierowcą znajdowało się panel wskaźników, w którym Camaro wyświetlało prędkościomierz i obrotomierz w szerokich prostokątnych grupach, flankowanych wyświetlaczem LCD. Na środkowym panelu standardowo znajdował się odtwarzacz AM/FM. Jednak lepsze systemy dźwiękowe oferowane przez Boston Acoustics z odtwarzaczem CD lub zmieniarką były dostępne. Przednie fotele mogły przesuwać się i odchylać, co ułatwiało dostęp do tylnych siedzeń, podczas gdy osoby siedzące z tyłu mogły dzielić się dwuosobową kanapą.

Pod maską producent zrezygnował z 3.4-litrowego silnika V6 oferowanego początkowo w Camaro i zostawił tylko 3.6-litrowy silnik jako podstawową wersję dla 1LT/2LT, współpracującą z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Oprócz tego, dostępny był 6.2-litrowy silnik V8 dla tych, którzy szukali większych osiągów.

 NOWY KABRIOLET CAMARO ŁĄCZY PRZYJEMNOŚĆ JAZDY Z ODKRYTYM DACHEM Z PRECYZYJNYM
INŻYNIERSTWEM

• W sprzedaży od lutego 2011
• Starannie wykonany materiał pokrywający
• Akustyczny podsufitka dla ciszy i łatwego w użyciu jednego zaczepu
• Wytrzymała, wzmocniona konstrukcja wspiera osiągi zbliżone do sportowego coupe
• Lepsza sztywność skrętna niż w kabriolecie BMW 3-Series
LOS ANGELES – Lider segmentu, Chevrolet Camaro, otwiera nowy rozdział, gdy kabriolet Camaro 2011 zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Los Angeles. Nowy kabriolet zacznie produkcję w styczniu i trafi do sprzedaży w lutym. Zawiera on ulepszoną strukturę nadwozia oraz starannie zaprojektowany mechanizm dachu – kombinację, która ma dostarczyć radości z jazdy zbliżonej do sportowego coupe oraz precyzyjnej jakości.

„Wprowadzenie nowego kabrioletu otwiera przed stylistyką i osiągami Camaro nowe grono potencjalnych klientów”, powiedział Chris Perry, wiceprezydent marketingu Chevroleta. „Odkrycie Camaro w XXI wieku cieszy się ogromną popularnością, więc naturalnym krokiem jest rozszerzenie i podniesienie oferty w nowych kierunkach.”

Kabriolet będzie oferowany w podobnych konfiguracjach modeli jak coupe Camaro. Model standardowy będzie posiadał silnik V-6 o mocy 312 koni mechanicznych z bezpośrednim wtryskiem, zapewniającym 29 mpg na autostradzie. Model SS będzie wyposażony w silnik V-8 o pojemności 6,2L, generującym 426 koni mechanicznych. Standardowo dostępna będzie sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, z opcjonalną sześciobiegową automatyczną.

Camaro przejęło prowadzenie w amerykańskiej sprzedaży w swoim segmencie z oryginalnym modelem coupe, który zadebiutował wiosną 2009 jako model 2010. Prawo do zakupu jednego z pierwszych kabrioletów zostało ostatnio sprzedane na aukcji Barrett-Jackson za 205,000 dolarów, a cały dochód został przekazany na cele charytatywne. 2011 Neiman Marcus Edition Camaro kabriolety, grupa 100 ekskluzywnych samochodów z elementami zaprojektowanymi na zamówienie i ceną 75,000 dolarów za sztukę, wyprzedały się w zaledwie trzy minuty.
CamaroZ28.Com

Kabriolet Camaro oferuje doskonałe wykończenie, a także nieprzejednaną dynamikę jazdy, zbliżoną do coupe. Ulepszona struktura nadwozia pomaga zapobiegać drganiom deski rozdzielczej i kierownicy, co zapewnia mocne i pewne wrażenie w każdych warunkach jazdy. Dach ma gładkie, dobrze dopasowane wykończenie, a akustyczna pianka w podsufitce przyczynia się do cichej jazdy przy podniesionym dachu.
Kabriolet Camaro jest oferowany w wersjach 1LT/2LT (V-6) oraz 1SS/2SS (V-8) w cenie od 30,000 dolarów MSRP (w tym 850 dolarów za transport). Dostępnych jest dziewięć kolorów nadwozia, a dachy oferowane są w czerni lub beżu. Tylny asystent parkowania jest standardem we wszystkich modelach kabrioletów.

Silna konstrukcja

Architektura Camaro została zaprojektowana z myślą o modelu kabrioletu, co oznacza, że klienci mogą cieszyć się przyjemnością jazdy z odkrytym dachem przy zachowaniu dynamiki jazdy zbliżonej do coupe. Cztery strategiczne wzmocnienia zwiększają już sztywną konstrukcję nadwozia, eliminując powszechne problemy z drganiami deski rozdzielczej i kierownicy. Należą do nich:
• Wzmocnienie od słupa do słupa pod maską
• Wzmocnienie do wsparcia skrzyni biegów
• Wzmocnienie tunelu podwozia
• Wzmocnienia podwozia z przodu i z tyłu w kształcie „V”.
„Naszym celem w rozwoju było uczynienie kabrioletu jak najbardziej zbliżonym do coupe, jeśli chodzi o jakość jazdy, prowadzenie i ogólną wydajność,” powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro.
Przykładem siły kabrioletu Camaro jest jego tuning zawieszenia – a dokładniej, brak zmian między modelami kabrioletu i coupe.
„Aby zrekompensować zredukowaną strukturę otwartego samochodu, inżynierowie często upłynniają zawieszenie, co sprawia, że kabriolet staje się idealny do jazdy po alejach,” powiedział Oppenheiser. „Zamiast tego wybraliśmy trudniejszą, ale lepszą drogę wzmocnienia struktury zamiast łagodzenia zawieszenia. Nie zmieniliśmy ani jednego wspornika, poduszki czy stawki sprężyny w stosunku do coupe Camaro.”
Rezultatem jest kabriolet, który zachowuje prawie wszystkie osiągi przyspieszenia, stabilności na drodze i możliwości wydajności coupe Camaro.

Dodatkowe wzmocnienia strukturalne w celu poprawy właściwości akustycznych i wibracyjnych, a także przyczyniają się do eliminacji drgań deski rozdzielczej i kierownicy. Należą do nich: hydroformowana rura w słupkach A, wewnętrzny wzmocnienie w nagłówku przedniej szyby, wzmocniony słupek zawiasu z przodu oraz wzmocnienia wewnątrz progów.
Zmiany strukturalne w nadwoziu kabrioletu Camaro zapewniają mu lepszą sztywność zginania i skręcania niż jego najbliższy konkurent oraz lepszą sztywność skrętną niż kabriolet BMW 3-Series.

Wyjątkowe wykończenie dachu

Na początku projektanci i inżynierowie dążyli do wyeliminowania powszechnego wyglądu wsporników dachu kabrioletu i odnieśli sukces, używając kompozytowych stawów zamiast aluminiowych oraz wydłużając materiał pokrywający poniżej linii pasa i modyfikując linie szwów dachu. Rezultatem jest dach, który ma gładki, napięty i starannie dopasowany wygląd, który również zachowuje smukłą linię dachu coupe.

Dach składany elektrycznie chowa się w około 20 sekund. Jest produkowany we współpracy z tym samym producentem, co dach kabrioletu Corvette i działa w podobny sposób. Oznacza to, że składa się w prosty wzór „Z” i zamyka za pomocą jednego, wygodnego uchwytu umieszczonego w centrum nagłówka przedniej szyby. Inne modele kabrioletów w tym segmencie nadal oferują dachy z podwójnymi zaczepami, zmuszając kierowców do obsługi obiema rękami, sięgając przez samochód.
Po obróceniu zaczepu w pozycję otwartą, naciśnięcie jednego przycisku opuszcza szyby i uruchamia dach. Samochód nie musi być zaparkowany, aby dach mógł zostać aktywowany, co pozwala na szybkie opuszczenie dachu podczas zatrzymania na światłach.
Dach wykonany jest z grubego, wytrzymałego płótna i ma akustyczny materiał podsufitki, który zapewnia cichą, przypominającą jazdę coupe, kiedy dach jest podniesiony. Zawiera również szklane tylne okno oraz ogrzewanie tylnej szyby.

Składana, jednoczęściowa osłona bagażnika jest standardem w modelach 2LT i 2SS oraz opcjonalna w 1LT/1SS. Przykrywa złożony dach, aby nadać mu wykończony wygląd. Akcesoryjna osłona przeciwwiatrowa jest dostępna u dealerów Chevroleta. Montuje się ją za tylnymi siedzeniami, aby ograniczyć turbulencje wiatru podczas jazdy z dachem otwartym.

Dodatkowe szczegóły
Szereg drobnych szczegółów odróżnia modele kabrioletu Camaro, w tym:
• Antena radia OnStar/XM/AM-FM przenosi się na klapę bagażnika w modelach LT bez pakietu RS
• Antena radia jest wbudowana w tylny spojler w modelach LT i SS z pakietem RS
• Cylinderek zamka bagażnika przeniesiono do strefy tylnej kanapy, aby uzyskać czystszy wygląd zewnętrzny
• Nowa konstrukcja subwoofera znajduje się w bagażniku pomiędzy tylnymi siedzeniami.
Ponieważ łączona antena radia OnStar/XM/AM-FM jest zamontowana na dachu modeli coupe, musiała zostać przeniesiona w kabriolecie. W modelach LT z pakietem RS i modelach SS, które mają tylny spojler, mała antena OnStar/XM w kształcie „fin” jest zamontowana na klapie bagażnika, a antena radia AM/FM jest ukryta wewnątrz tylnego spojlera. Ten zgłoszony do opatentowania projekt tworzy smuklejszy wygląd. W modelach LT bez tylnego spojlera (bez pakietu RS) łączona antena znajduje się w centrum klapy bagażnika.
Przeniesienie cylindrów zamka bagażnika również poprawia wygląd kabrioletu Camaro, przenosząc go z panelu między lampami tylnymi do dyskretnej strefy pomiędzy tylną kanapą a lewą stroną wnętrza kierowcy. Zmiana ta zachowuje pełny, zablokowany dostęp do bagażnika, z kluczykiem zdalnym również zapewniającym łatwy dostęp do bagażnika.
Na koniec, subwoofer – czyli jednostka o średnicy 8 cali w podstawowym systemie dźwiękowym lub 10-calowy subwoofer w dostępnej wersji Boston Acoustics – został przeniesiony z bagażnika do obszaru pomiędzy tylnymi siedzeniami.

Wydajność

Modele kabrioletu Camaro LT są oferowane z silnikiem V-6 o pojemności 3,6L z bezpośrednim wtryskiem (DI), który dostarcza więcej mocy dzięki zwiększonej wydajności, zachowując jednocześnie oszczędność paliwa i obniżając emisję – w tym 25-procentowy spadek emisji węglowodorów przy rozruchu na zimno. Silnik ma moc 312 koni mechanicznych (232 kW) i moment obrotowy 278 lb-ft (370 Nm). Maksymalna oszczędność paliwa z bezpośrednim wtryskiem V-6 wynosi 29 mil na galon na autostradzie.
W modelach Camaro SS oferowane są dwa silniki V-8 o pojemności 6,2L, w tym L99 w pojazdach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów i LS3 w modelach z manualną skrzynią. Oba silniki pochodzą z LS3, który zadebiutował w Corvette z 2008 roku, mają aluminiowy blok (z żeliwnymi wkładkami cylindrowymi) oraz aluminiowe głowice cylindrów. Moc L99 wynosi 400 koni mechanicznych (298 kW), a moment obrotowy 410 lb-ft (556 Nm). LS3 generuje 426 koni mechanicznych (318 kW) i 420 lb-ft (569 Nm).
L99 ma oszczędzający paliwo system zarządzania aktywnością silnika, który oszczędza paliwo przez wyłączanie połowy cylindrów silnika w trakcie niektórych warunków jazdy przy lekkim obciążeniu, takich jak jazda po autostradzie.

Wszystkie modele Camaro mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Sześciobiegowa manualna skrzynia Aisin AY6 jest standardem w modelu z silnikiem 3,6L, a sześciobiegowa automatyczna HydraMatic 6L50 jest opcjonalna. Sześciobiegowa manualna skrzynia Tremec TR 6060 jest standardem w modelu SS, a sześciobiegowa automatyczna Hydra-Matic 6L80 jest opcjonalna.

O Chevrolecie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.