Chevrolet wprowadził drugą generację modelu Trailblazer na wybrane rynki poza Stanami Zjednoczonymi, a był on głównie odpowiednikiem Isuzu MU-X oraz rozwinięciem modelu Chevrolet Colorado.
Od drugiej generacji, producent zmienił nazwę modelu, wprowadzając markę Trailblazer. Co więcej, firma zrewolucjonizowała cały koncept tego pojazdu. Podczas gdy jego poprzednik był oparty na platformie GMT360/GMT370, model z 2012 roku bazował na zmodyfikowanej ramie GMT31XX. Dodatkowo, miał krótszy rozstaw osi i stanowił mieszankę crossovera i SUV-a.
Wygląd pojazdu został nieco zmiękczony. Nie miał już tak dominującego przodu, ale raczej mógłby być pomylony z crossoverem. Jednak jego powiększone przednie i tylne błotniki nadawały Trailblazerowi muskularny wygląd. Ponadto, wyraźne wzniesienie linii okiennej za tylnymi drzwiami oraz małe okno w obszarze bagażnika nie przypominały niczego z modelu TrailBlazer opartego na KC.
Wnętrze Trailblazera oferowało trzy rzędy siedzeń, z środkowym i tylnym rzędem składającym się. Niestety, ponieważ pojazd był zbudowany na ramie pickupa, miał wysoki obszar ładunkowy z tyłu, co utrudniało wsiadanie. Na szczęście producent oferował boczne stopnie. Z przodu, fotele kubełkowe zapewniały pewne wsparcie boczne, a konsola środkowa oddzielała je, zawierając schowek i dźwignię zmiany biegów. Zestaw wskaźników składał się z dwóch dużych wskazówek oraz wyświetlacza LCD pomiędzy nimi.
Pod maską Chevrolet oferował Trailblazera z wyborem silników benzynowych i diesla, o mocy od 150 PS (148 hp) do 240 PS (238 hp).
Chevrolet Trailblazer, nowy, mocny SUV tej marki, zaprezentował się po raz pierwszy na specjalnym wydarzeniu przed Międzynarodowym Saloniem Samochodowym w Bangkoku w 2012 roku.
Po raz pierwszy zaprezentowany w formie koncepcyjnej na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Dubaju w 2011 roku, Chevrolet Trailblazer trafi do sprzedaży na całym świecie, zaczynając od Tajlandii w czerwcu 2012 roku.
Oparty na nowej architekturze średniej wielkości pojazdów typu body-on-frame opracowanej przez General Motors, Trailblazer został zaprojektowany z myślą o najwyższym komforcie jazdy i dynamiczności prowadzenia w warunkach miejskich i na autostradzie, jednocześnie oferując doskonałe zdolności terenowe.
Wewnątrz całkowicie nowego Chevroleta Trailblazer znajduje się przestronność oraz intuicyjne siedzenia w trzech rzędach, które można składać na płasko, co stanowi istotny krok Chevroleta na konkurencyjnym rynku średniej wielkości SUV-ów.
Dostępny w wersjach z napędem na jedną i cztery osie, Trailblazer napędzany jest nowymi silnikami turbodiesel Duramax o pojemności czterech cylindrów, które oferują najlepszą w swojej klasie moc i moment obrotowy, a jednocześnie efektywność i doskonałość.
Martin Apfel, prezydent GM w Azji Południowo-Wschodniej oraz Chevrolet Sales Thailand, powiedział, że wprowadzenie nowego Trailblazera, który będzie produkowany w zakładzie GM w Tajlandii w Rayong, zwiększy obecność Chevroleta na szybko rozwijających się rynkach SUV-ów na świecie.
„Zgodnie z nazwą, Trailblazer wytyczy szlak dla nowych pojazdów Chevroleta wchodzących na rynek. Zbudowano go z myślą o wymaganiach klientów, oferując wszystko, czego potrzebują od ciężkiego SUV-a,” dodał.
Zaprojektowany z myślą o transporcie rodzinnym oraz do codziennych dojazdów, Chevrolet Trailblazer sprawdza się zarówno w terenie, jak i w miejskim ruchu oraz podczas jazdy autostradowej,” dodał Apfel. „Osiągnie idealny balans, nie tylko dla konsumentów w Tajlandii i Azji Południowo-Wschodniej, ale wszędzie tam, gdzie będzie sprzedawany na świecie.”
Trailblazer został opracowany równolegle z całkowicie nowym Chevroletem Colorado, średniej wielkości pickupem, przez wysoko wykwalifikowany zespół inżynierów GM, którzy wykorzystali swoje doświadczenie, aby dodać cechy pojazdów osobowych do architektury średniej wielkości trucków.
Członkowie zespołu mieszkali w Tajlandii podczas opracowywania obu pojazdów, immersując się w konkurencyjny rynek trucków i SUV-ów oraz obserwując, jak Tajowie korzystają ze swoich pojazdów oraz jakie warunki drogowe napotykają. Zebrane spostrzeżenia doprowadziły do rozwoju modeli Chevroleta Trailblazer, które obejmują dwa poziomy specyfikacji: średni poziom LT i najbardziej zaawansowany LTZ.
Napęd i Skrzynia Biegów
Trailblazer będzie napędzany zupełnie nową rodziną czterocylindrowych turbodieselowych silników Duramax, o pojemnościach 2.5L i 2.8L. Silniki te zawierają szereg technologii, które mają na celu uzyskanie optymalnej równowagi między mocą, osiągami a ekonomiką paliwową.
Najbardziej zaawansowana wersja 2.8L wyposażona jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, co zapewnia optymalną moc i efektywność w całym zakresie obrotów silnika, oraz wałek wyrównawczy dla większej gładkości pracy. Oba silniki są zaprojektowane z myślą o trwałości do 240,000 kilometrów, co zwiększa ich niezawodność i trwałość, a także przyczynia się do obniżenia kosztów użytkowania.
Oferowane będą dwie opcje napędu – pięciobiegowa manualna skrzynia biegów oraz sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z elektroniczną kontrolą zmiany biegów i możliwością bezpośredniego połączenia.
Silnik o pojemności 2.8 litra ma moc 180 koni mechanicznych (132 kW) oraz moment obrotowy 346 lb-ft (470 Nm) z dostępną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (324 lb-ft / 440 Nm z pięciobiegową manualną). Silnik o pojemności 2.5 litra ma moc 150 koni mechanicznych (110 kW) oraz moment obrotowy 258 lb-ft (350 Nm).
Komfort jazdy i Prowadzenie
Fundamentem zarówno możliwości Trailblazera w terenie, jak i w ruchu drogowym jest jego solidna architektura typu body-on-frame. Dzięki wsparciu niezależnego pięciołącznikowego tylnego zawieszenia, typowego dla bardziej luksusowych SUV-ów, Trailblazer nie wykazuje typowych cech konwencjonalnych SUV-ów typu body-on-frame. W rzeczywistości oferuje połączenie najlepszej w swojej klasie luksusowej jazdy i responsywności. Użycie sprężyn śrubowych we wszystkich elementach zawieszenia zapewnia również lepszą artykulację zawieszenia, co jest przydatne w warunkach terenowych, a jednocześnie zapewnia dynamikę prowadzenia podobną do samochodów osobowych na drodze.
„Naszym celem w opracowywaniu Trailblazera było osiągnięcie dynamiki jazdy i prowadzenia, które dorównują, a w wielu przypadkach przewyższają, te w podobnych crossoverach,” powiedział Brad Merkel, globalny dyrektor linii pojazdów GM ds. średniej wielkości ciężarówek i SUV-ów. „Trailblazer będzie dostosowany do szerokiego zakresu stylów jazdy i wymagań. Jest responsywny jak samochód osobowy i oferuje premium jakość jazdy, a jednocześnie zapewnia zdolności terenowe, które nasi klienci oczekują. To sprawia, że to kompletny SUV.”
Bezpieczeństwo
Linia Chevroleta Trailblazer oferuje imponującą gamę aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa, w tym:
Elektroniczną kontrolę stabilności
System antyblokujący
Wspomaganie hamowania hydraulicznego
Kontrola trakcji
Dynamiczne proporcjonowanie hamulców tylnych (pierwsze użycie tylnego hamulca w rynku)
Elektroniczną dystrybucję siły hamowania
Wspomaganie hamowania awaryjnego
Kontrolę hamowania silnika
Kontrolę zjazdu ze wzniesienia
Ochronę przed poduszkami powietrznymi dla kierowcy i pasażerów
Zewnętrzny design – elegancka siła
Odważny wygląd Trailblazera został stworzony przez Centrum Projektowe GM w Ameryce Południowej w São Caetano do Sul w Brazylii i dzieli szereg cech stylistycznych z pokrewnym pojazdem, Chevroletem Colorado, zgodnie z globalnym DNA wzornictwa Chevroleta.
Elementy zewnętrzne obejmują projekt „nadwozie w kołach”, który zapewnia wysokie kąty podejścia i zejścia. Dramaturgiczny wybrzuszenie na masce w połączeniu z podniesionym krawędziem zostały zaprojektowane, aby nadać Chevroletowi Trailblazer silny, zdecydowany wygląd, podczas gdy wyżej umieszczone lampy projektorowe są umiejscowione poniżej wybrzuszenia, podkreślając wizualną siłę przodu pojazdu.
Również wyraźny jest nowoczesny dwudzielny grill – nieodłączny znak rozpoznawczy Chevroleta – który jest wypełniony trójwymiarową siatką. Uzupełniają go polerowane aluminiowe elementy dekoracyjne w zderzakach, progach, linii pasa, klapie i bagażniku.
„Trailblazer oferuje doskonałe połączenie zdolności, od pokonywania szlaków terenowych po codzienną jazdę po mieście, które chcieliśmy wizualnie przekazać,” powiedział Matt Noone, dyrektor ds. wzornictwa GM do Brasila. „W projekcie jest oczywista siła, ale jednocześnie bardzo wysublimowany wygląd zgodny z premium SUV-ami na świecie. Z każdego kąta Chevrolet Trailblazer wygląda zwinnie i sportowo, z wyrafinowanym wykończeniem, które sprawia, że klienci pragną go posiadać.”
Trailblazer będzie dostępny w siedmiu kolorach nadwozia: Biały Szczyt, Czarny Szafir, Iskrzący Czerwony, Brązowy Koniak, Niebieska Góra, Królewski Szary oraz Srebrny Switchblade.
Wnętrze – Przestronne, Wyszukane i Elastyczne
Charakterystyczne elementy Chevroleta są kontynuowane we wnętrzu, przekazując wrażenie przestronności, elastyczności i luksusowego wyglądu wszystkich interfejsów sterujących. Z opływową deską rozdzielczą, zintegrowanym centrum sterowania i charakterystycznym podwójnym projektem kokpitu Chevroleta, wnętrze całkowicie nowego Chevroleta Trailblazer łączy cechy samochodów osobowych z odwagą, której oczekuje się od prawdziwego SUV-a. Wnętrze dla siedmiu pasażerów oferuje intuicyjną elastyczność z trzema rzędami siedzeń, które można składać na płasko oraz najlepszą w swojej klasie przestronność w trzecim rzędzie.
„Zaprojektowaliśmy siedzenia tak, aby były elastyczne i intuicyjne. Nie ma potrzeby przeglądania instrukcji obsługi, aby dowiedzieć się, jak skonfigurować siedzenia,” powiedział Noone. „Trzeci rząd w całkowicie nowym Chevrolet Trailblazer nie jest przypadkowy. To autentyczny trzeci rząd, gdzie ludzie mogą siedzieć komfortowo podczas długich podróży. W połączeniu z luksusowym wykończeniem wnętrza łatwo dostrzec, dlaczego Trailblazer jest naprawdę uniwersalnym pojazdem.”
Dodatkowe szczegóły wnętrza obejmują: