Rumuński producent samochodów Dacia zaprezentował drugą generację modelu Sandero Stepway w 2012 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, obok swoich innych modeli, Sandero i Logana.
W związku z rosnącym zainteresowaniem crossoverami i SUV-ami, Dacia nie chciała przegapić okazji na wprowadzenie takich pojazdów, gdyż miała już dostępne odpowiednie podzespoły. W ten sposób Sandero zostało wybrane jako najlepsza opcja, co pozwoliło producentowi sprzedać wiele egzemplarzy dzięki przystępnej cenie, bogatemu wyposażeniu w swojej klasie oraz atrakcyjnemu designowi.
Design Sandero Stepway wyróżniał się innym przednim zderzakiem niż w wersji standardowej, posiadając niepomalowaną, odporną na zarysowania dolną część. Dacia zwiększyła prześwit o 40 mm w porównaniu do wersji podstawowej, co wymusiło dodanie plastikowych nakładek wokół nadkoli i paneli drzwiowych, co podkreśliło terenowy charakter pojazdu. Dodatkowo, Dacia oferowała Sandero Stepway z standardowymi szarymi relingami dachowymi.
Wewnątrz Dacia zastosowała unikalne materiały i wykończenia w Sandero Stepway. Na przednim panelu, zaokrąglony kokpit miał twardoplastikowe elementy na większości powierzchni, co jednak nie przeszkadzało klientom. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z trzema dużymi tarczami otoczonymi chromowanym wykończeniem, gdzie prędkościomierz zajmował centralne miejsce. Na środkowym panelu, w zależności od opcji, klienci mogli otrzymać zarówno standardowy system audio z łącznością Bluetooth, jak i jednostkę multimedialną MediaNav od Renault. Podobnie jak w standardowym Sandero i Logan, pasażerowie z tyłu nie mieli zbyt dużo miejsca na nogi, ale wystarczało to na codzienne użytkowanie i krótkie podróże.
Pod maską Dacia zainstalowała wybór turbodoładowanych silników benzynowych i diesla, które przekazywały moc na przednie koła za pomocą pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów.
Nowa Dacia Sandero Stepway, nowoczesny hatchback o muskularnym, „wszechstronnym” wyglądzie, zyskał jeszcze bardziej atrakcyjną stylistykę. Odpowiadając za połowę całkowitej sprzedaży poprzedniej generacji, nowy model z wyraźnym designem zewnętrznym i wewnętrznym ma zyskać jeszcze szerszą grupę klientów poszukujących charyzmatycznego pojazdu.
Nowe Sandero Stepway jest gotowe na przygódę dzięki podwyższonej prześwitowi, wyższemu o 40 mm niż Sandero w Europie Zachodniej i o 26 mm w krajach z podniesionymi systemami zawieszenia, takich jak Rumunia.
Stylistyka Nowego Sandero Stepway jest bardziej harmonijna i „terenowa” niż kiedykolwiek, dzięki przeprojektowanemu przodowi i specjalnym cechom nadwozia, w tym osłonom podwozia z przodu i z tyłu, lampom przeciwmgielnym, dwukolorowemu zderzakowi, wyraźnym nadkolom, 16-calowym felgom Flexwheels, dwukolorowym poprzecznym belkom dachowym oraz ekskluzywnemu lakierowi w kolorze niebieskim Azuryt.
Wyrazisty wnętrze i bogate wyposażenie
Nowe Sandero Stepway otrzymało specjalnie haftowaną tapicerkę i szare przeszycia, co nadaje odważniejszy wygląd.
Nowe Sandero Stepway będzie teraz dostępne w dwóch wersjach: podstawowej, zapewniającej dostęp do wyglądu Stepway w przystępnej cenie, oraz w pełni wyposażonej, z systemem multimedialnym MEDIA NAV, klimatyzacją, tempomatem, ogranicznikiem prędkości i czujnikami parkowania z tyłu.
Te same cechy terenowe
Nowe Sandero Stepway wciąż jest budowane na platformie B0, znanej z komfortu i stabilności jazdy. Dzięki podwyższonej prześwitowi, osłonom podwozia z przodu i z tyłu oraz błotnikom, Nowe Sandero Stepway zachowuje wszystkie swoje cechy terenowe.
Z Nowym Loganem, Nowym Sandero i Nowym Sandero Stepway, styl Dacii staje się bardziej wyrazisty i z wyższej półki.
Nowa tożsamość projektowa Dacii akcentuje jakość i moc. Trzy zrestylizowane modele dzielą ten sam harmonijny przód, promieniując na zewnątrz od logo Dacii w kratce. Design dużych reflektorów i kratki nadaje samochodom bardziej ekspresyjny wygląd.
Z profilu, proporcje nadwozia do przeszklonych powierzchni podkreślają wrażenie wytrzymałości, wspomagane przez wykonaną w technologii rzeźby linię talii, bardziej wyraziste nadkola i boki występujące w każdym nowym modelu.
Więcej atrakcji wewnątrz
Trzy nowe modele mają nową deskę rozdzielczą w ciemnym węglu lub dwukolorze (w zależności od modelu i wersji), z nowoczesnymi wskaźnikami, z chromowanymi okręgami i najnowszej generacji, niezwykle funkcjonalnymi przyciskami.
Obudowy wentylacji, logo na kierownicy i oznaczenie na dźwigni zmiany biegów mają chromowe wykończenie (w zależności od poziomu wyposażenia). Centralna deska jest podkreślona kolorowym elementem wykończeniowym (w zależności od wyposażenia), który pasuje do klamek drzwi i pasków na kierownicy.
Jakość estetyczna została zwiększona dzięki mądremu doborowi materiałów i lepszemu dopasowaniu.
Benzyna: TCe 90
Po raz pierwszy Nowa Dacia Logan i Nowa Dacia Sandero są dostępne z silnikiem TCe 90, nowym symbolem doskonałości układu napędowego grupy Renault. Ten wyjątkowy silnik łączy przyjemność z jazdy i komfort z kontrolowanym zużyciem paliwa (54,3 mpg) oraz emisją CO2 (120 g/km), co pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji.
Wyposażony w najnowszą technologię i techniki downsizingu, TCe 90 to trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 898 cm³ z turbodoładowaniem. Dzięki ultra-niskoinercyjnemu turbosprężarce i zmiennej synchronizacji zaworów dostarcza 66 kW (90 KM) przy 5 250 obr./min i generuje 135 Nm od niskich obrotów silnika (90% od 1 650 obr./min), co czyni go żywym i responsywnym silnikiem z płynnie przyspieszającym. Oferuje kierowcom najlepszy w swojej klasie balans między wydajnością jazdy a zużyciem paliwa.
Benzyna: 1.2 16v 75 (Euro 5)
Ten silnik o pojemności 1 149 cm³, generujący 55 kW (75 KM), jest imponującym wszechstronnym silnikiem, równie wygodnym w mieście, jak na otwartej drodze. Zużycie paliwa wynosi 47,8 mpg, a emisja CO2 wynosi 137 g/km w Nowej Dacii Logan i Nowym Sandero. Silnik 1.2 16V 75 jest również dostępny w wersji LPG, co pozwala na niższe koszty eksploatacji i tylko 125 g/km CO2 (w trakcie homologacji, nie dostępny w UK).
Diesel: dCi 75 i 90 (Euro 5)
Znany z przyjemności z jazdy, niezawodności i poszanowania dla środowiska, silnik 1.5 dCi jest dostępny w wersjach 55 kW (75 KM) i 66 kW (90 KM). Z momentem obrotowym zwiększonym o 20 Nm – 200 Nm przy 1 750 obr./min dla jednostki 75 KM i 220 Nm przy 1 750 obr./min dla jednostki 90 KM – silnik 1.5 dCi jest responsywny nawet przy najniższych obrotach silnika. Ta wydajność idzie w parze z jednym z najniższych wskaźników zużycia paliwa w segmencie, wynoszącym 74,3 mpg, oraz emisją CO2 wynoszącą 99 g/km dla Nowej Logan i Sandero, przy wspólnym cyklu, co oznacza spadek o 5 g. Oba silniki noszą naturalnie znak eco2 Dacii.
Nowa Dacia Sandero Stepway: TCe 90 i dCi 90
Wyposażona w TCe 90, najnowszy przykład mechanicznej ekspertyzy Grupy, Nowa Sandero Stepway zużywa 52,3 mpg przy emisji CO2 wynoszącej 125 g/km.
Wersja dCi 90 nosi znak eco² Dacii, w uznaniu za niskie zużycie (68,9 mpg) i poziomy emisji (105 g/km) w cyklu mieszanym.
DaciaPlug&Radio
Nowy Logan, Sandero i Sandero Stepway są dostępne z rozwiązaniem multimedialnym Dacia Plug&Radio. Plug&Radio składa się z szerokiego ekranu i odtwarzacza CD zgodnego z MP3, a także technologii Bluetooth®, gniazdka na desce rozdzielczej i złączy USB, oraz przycisków na kierownicy. Dzięki technologii Bluetooth® kierowcy mogą prowadzić rozmowy bez użycia rąk, z zsynchronizowaną książką kontaktów i historią połączeń oraz słuchać ulubionych melodii przez audio streaming przez głośniki samochodowe.
System multimedialny MEDIA NAV
Po debiucie w Dacii Lodgy i Dokker, MEDIA NAV jest dostępny we wszystkich trzech nowych modelach. Prosty i przyjazny w użytkowaniu system, płynnie wbudowany w centralną deskę, obejmuje nawigację w samochodzie, radio, łączność Bluetooth® bezprzewodową oraz audio streaming, wszystko sterowane za pomocą 7-calowego (18-cm) ekranu dotykowego. Nawigacja w systemie jest łatwa, poprzez stronę Menu. Pasażerowie mogą również podłączyć swoje urządzenia mobilne za pomocą portów USB i jack, zamontowanych na centralnej desce dla lepszego dostępu i ergonomii, a następnie odtwarzać je korzystając z dotykowych przycisków na ekranie lub przycisków na kierownicy.
Intuicyjny ekran dotykowy oferuje grafikę w 2D i „Widok z Ptasiej Perspektywy” (3D). Klienci mogą aktualizować i dodawać zawartość mapową za pomocą złącza USB i strony internetowej Naviextra.
Ogranicznik prędkości/tempomat oraz czujniki parkowania z tyłu
System tempomatu – nowość w gamie Dacii – będzie dostępny (w zależności od wersji) w Nowym Logan i Sandero, obok ogranicznika prędkości. Tylnie czujniki parkowania są teraz dostępne w zależności od poziomu wyposażenia.
Bezpieczeństwo pasywne
Dla maksymalnej ochrony pasażerów, Nowa Dacia Logan, Sandero i Sandero Stepway korzystają z całej wiedzy inżynierów Renault w zakresie bezpieczeństwa. Pas bezpieczeństwa są wyposażone w skalibrowane ograniczniki obciążenia, zapewniające ochronę klatki piersiowej w przypadku wypadku. Wszystkie trzy modele mają także punkty mocowania Isofix w dwóch tylnych bocznych siedzeniach dla łatwego i 100% bezpiecznego montażu fotelików dziecięcych. Każdy poziom wyposażenia ma standardowo przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz ESC.
Szeroka gama akcesoriów
Aby dodatkowo spersonalizować, Dacia proponuje szeroką gamę akcesoriów do codziennego użytku, w tym osłony boczne, dywaniki, wieszaki na zagłówki i siatki do bagażnika. Weekendowe wyjazdy i wakacje nigdy nie były prostsze dzięki boksom dachowym, uchwytom na narty, zaczepom holowniczym, uchwytom na rowery i przenośnym lodówkom. Klienci mogą również dostosować swoją Dacię używając pasów ozdobnych, ekskluzywnych felg i osłon światła przeciwmgielnego.
Przestronność i pojemność ładunkowa z wyższej półki
Wymiary wnętrza i zewnętrzne trzech nowych modeli są tak przestronne, jak nigdy, godne segmentu powyżej. Przestrzeń na łokcie z tyłu w Nowym Sandero wynosi 1436 mm, co zapewnia wystarczająco dużo miejsca na wygodne siedzenie trzech dorosłych lub instalację trzech fotelików dziecięcych.
Pojemność bagażnika, wynosząca nawet 510 dm3 VDA dla Nowego Logana (320 dm3 VDA dla Sandero), pozostaje niepokonana biorąc pod uwagę cenę i kompaktowe wymiary zewnętrzne pojazdu. Praktyczność i wszechstronność również pozostają mocnymi stronami, dzięki tylnej kanapie dzielonej w proporcjach 60/40.
Kabina została wzbogacona, aby zapewnić pasażerom więcej możliwości przechowywania, szczególnie dzięki dodatkowemu centralnemu schowkowi. Przestrzenie do przechowywania w przednich i tylnych drzwiach są wystarczająco duże, aby pomieścić odpowiednio butelkę 1,5-litrową i 0,5-litrową.
Komfort jazdy i efektywność
Jak wszystkie modele w gamie Dacii, Nowy Logan, Sandero i Sandero Stepway mają doskonały prześwit, umożliwiający im pokonywanie wszelkich warunków drogowych. Posiadają również mocną ochronę podwozia, zapewniającą imponującą wydajność na nieutwardzonych trasach.
Komfort akustyczny został również poprawiony dzięki dodatkowym materiałom wygłuszającym w komorze silnika oraz kontrolowanym hałasom drogowym.
Dacia, niezawodna marka, która doskonale odpowiada na potrzeby klientów
Klienci Dacii mają proste i jasno określone potrzeby. Szukają przestronnych, prostych i niezawodnych pojazdów, które są inteligentne i przystępne. Oferta Dacii jest praktyczna i idealnie odpowiada oczekiwaniom jej klientów.
Marketing coraz szerszej gamy pojazdów (Logan, Logan MCV, Sandero Stepway, Duster, Lodgy, Dokker, Dokker Van), Dacia osiąga niezwykłe wyniki jakościowe. W najnowszych wynikach ADAC z 2012 roku, wzorcowej niemieckiej organizacji, niezawodność pojazdów Dacii cały czas się poprawiała przez ostatnie trzy lata, a Sandero zajmuje czwarte miejsce w swojej kategorii. W lutym marka zdobyła pierwsze miejsce w niezawodności w badaniu przeprowadzonym wśród 30 000 klientów przez organizacje konsumenckie w Belgii, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Portugalii.
Dacia buduje trwale niezawodne samochody i zdobywa zaufanie swoich klientów
Pojazdy Dacii, podobnie jak Renault, są testowane w najbardziej ekstremalnych warunkach. Oprócz tradycyjnych testów na stanowiskach badawczych, grupa Renault poddaje swoje pojazdy wymagającym testom w warunkach rzeczywistych, aby potwierdzić ich trwałość. Logan, na przykład, był testowany na dystansie 1,9 miliona kilometrów. Samochody Dacii są projektowane od początku z myślą o sprzedaży międzynarodowej, szczególnie na rynkach wschodzących. Rozwija się je zgodnie z wymagającymi specyfikacjami, biorąc pod uwagę różnorodność warunków drogowych i atmosferycznych w takich krajach.
Wszystkie modele Dacii objęte są trzyletnią gwarancją producenta na 60 000 mil, z obsługą we wszystkich punktach serwisowych w sieci i najwyższej jakości naprawami z użyciem części producenta. Gwarancja ma na celu pozyskanie nowych klientów, zwiększenie świadomości marki oraz budowę relacji zaufania z klientami.
Dacia korzysta z wiedzy o jakości grupy Renault, która stała się wiodącym producentem samochodów pod względem niezawodności, głównie w wyniku globalnej polityki jakości grupy wprowadzonej w 2003 roku.
Dacia polega na wiedzy grupy Renault i Alliance w zakresie standardów i procesów.