Ford próbował zwiększyć swoją obecność na europejskim rynku minivanów, wprowadzając model B-Max w 2012 roku, jednak jego starania były na próżno, ponieważ w ciągu siedmiu lat sprzedał zaledwie nieco ponad 270 000 egzemplarzy, a produkcję zakończono w 2017 roku.
Jedynym europejskim producentem samochodów, który odniósł sukces w segmencie MPV, była firma Renault. Ford, Volkswagen i Opel próbowali konkurować, ale nie zdołali zaimponować klientom. Wówczas marka z niebieską owale uznała, że jeśli zaproponuje mądrzejsze rozwiązania, będzie mogła osiągnąć lepsze wyniki sprzedaży. W konsekwencji stworzono model B-Max oparty na tej samej platformie, co mały model B-segmentu, Fiesta. Mimo że pojazd był montowany w Rumunii przy niższych kosztach produkcji, nie udało się przekonać klientów, że praktyczny minivan to sprytne rozwiązanie. Dodatkowo, samochód pojawił się w czasach, gdy nabywcy zaczęli zwracać uwagę na segment crossoverów i SUV-ów.
B-Max był jednak odważnym krokiem ze strony Forda. Wykorzystując tę samą platformę co Fiesta, podzielił z nią niektóre elementy designu, w tym opływowe reflektory, które otaczały wąski górny grill, gdzie centralnie umieszczono niebieską owale. Aby ukryć wysokość samochodu i dopełnić niezbędny obszar chłodzenia, producent zainstalował heksagonalny dolny grill, który zakrywał część zderzaka i dolnej osłony, a w dolnej części znalazły się wloty powietrza dla opcjonalnych lamp przeciwmgielnych oraz spojler, który miał poprawić ochronę pieszych. Z boków B-Max zaskakiwał klientów tylnymi drzwiami przesuwanymi, które znacznie ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z tylnej kanapy, zwłaszcza gdy otwarte były przednie drzwi, a w miejscu B-słupka brakowało.
Wnętrze charakteryzowało się wysoko zamontowanymi siedzeniami, dzięki czemu wszyscy pasażerowie mieli wystarczająco dużo miejsca na nogi. Dodatkowo, wysoka linia okien zapewniała odpowiednią przestrzeń na głowę dla pięciu dorosłych pasażerów. Na desce rozdzielczej Ford stworzył oddzielną strefę dla kierowcy z zegarami w stylu lornetki, które miały wyświetlacz TFT pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono ekran systemu infotainment, który był jednak bardzo mały i trudny do odczytania podczas jazdy. Niemniej jednak, sterowanie było łatwe dzięki pokrętłu oraz przyciskom umieszczonym poniżej. Z tyłu, oparcie kanapy o dzielonej konfiguracji 60/40 pozwalało na ładowanie długich przedmiotów, a nawet przednie siedzenie pasażera z boku mogło się składać.
Pod maską Ford zainstalował wybór turbodoładowanych silników benzynowych lub diesla, które przekazywały moc tylko na przednie koła, tak jak w modelu Fiesta. Moc silników wynosiła od 75 PS (74 hp) do 120 PS (118 hp), w zależności od wersji.
Nowy Ford B-MAX, który wkrótce trafi do sprzedaży w całej Europie, charakteryzuje się unikalnym designem, niezrównaną efektywnością paliwową oraz technologią w małych samochodach, jedną z najbardziej zaawansowanych w Europie.
System Ford Easy Access Door oferuje swobodny dostęp z przodu i z tyłu dzięki zawiasowym drzwiom przednim i przesuwanym tylnym, które integrują centralne słupki nadwozia.
Nowy model osiąga również najlepsze w swojej klasie wyniki w zakresie efektywności paliwowej oraz najniższe emisje CO2 zarówno w silnikach benzynowych, jak i diesla.
Innowacyjny nowy B-MAX jako pierwszy europejski samochód oferuje system łączności w samochodzie SYNC, aktywowany głosowo, z funkcją Pomocy w Nagłych Wypadkach. Jest to również pierwszy pojazd w swoim segmencie, który zapewnia funkcję Active City Stop.
„Ford B-MAX rzeczywiście kwestionuje tradycyjne myślenie o małych samochodach i wprowadza koncepcję, którą żaden inny producent nie próbował wcześniej,” powiedział Stephen Odell, przewodniczący i dyrektor generalny Ford of Europe. „Jego pomysłowy design otwiera drzwi – dosłownie – do ekscytujących nowych pomysłów na to, co jest możliwe w kompaktowym pojeździe.”
Nowa wizja dla pojazdów kompaktowych
Opierając się na globalnej platformie Forda dla samochodów klasy B – dzielonej z bardzo udanym nowym Fiesta – B-MAX przedstawia wizję firmy dla premium kompaktowego pojazdu wielozadaniowego (MAV), łącząc doskonałą przestronność i wszechstronność w stylowym i nowoczesnym nadwoziu.
Unikalny system Ford Easy Access Door zapewnia nowy poziom wygody, dostępu i elastyczności. Obejmuje on konwencjonalne, zawiasowe drzwi przednie oraz przesuwane drzwi tylne, połączone w nowym projekcie nadwozia. Integruje to tradycyjną strukturę centralnego słupka w drzwiach przednich i tylnych, zamiast tworzyć część samej skorupy nadwozia.
Gdy zarówno drzwi przednie, jak i tylne są otwarte, oferują niezwykły dostęp do wnętrza, z ogromnym, otwartym przejściem o szerokości ponad 1,5 metra, co znacznie ułatwia wsiadanie lub wysiadanie z tylnych siedzeń, zajmowanie się dziećmi w fotelikach czy załadunek i rozładunek zakupów.
Elastyczny system siedzeń z tylnymi kanapami dzielonymi w proporcji 60/40 można złożyć płasko za pomocą prostego mechanizmu „jedna ręka, jeden ruch”. Siedzenie pasażera z przodu również można złożyć, tworząc rozległą, płaską powierzchnię ładunkową od przodu do tyłu, odpowiednią dla ładunków do 2,34 metra długości.
Zapewniając wyjątkowe bezpieczeństwo
Inżynierowie Forda opracowali innowacyjne rozwiązania, aby zapewnić Fordowi B-MAX te same doskonałe poziomy ochrony w razie wypadku, co pojazdy o bardziej konwencjonalnej strukturze.
Struktura zarówno drzwi przednich, jak i tylnych została wzmocniona ultra-wysokowytrzymałą stalą borową w kluczowych obszarach nośnych, aby ramy drzwi współpracowały ze sobą, aby pochłonąć energię w przypadku bocznych uderzeń.
Stale wysokowytrzymałe i ultra-wysokowytrzymałe stanowią 58 procent struktury nadwozia i drzwi, zapewniając, że jest ona mocna i sztywna, a jednocześnie wysoko wydajna pod względem wagi.
Najlepsza w swojej klasie efektywność paliwowa dla benzyny i diesla
Ford B-MAX wprowadza nowe standardy efektywności paliwowej w klasie kompaktowych pojazdów MAV. Silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 1.0 litra, nagrodzony tytułem „Międzynarodowego Silnika Roku 2012”, dostępny jest w wersjach 100 PS i 120 PS, przy czym model 120 PS osiąga najlepsze w klasie emisje CO2 w wysokości 114g/km.
Ford B-MAX dostępny jest z silnikami diesla Duratorq TDCi o pojemności 1.6 litra (95 PS) oraz 1.5 litra (75 PS), które oferują doskonałą efektywność paliwową; model 1.6 litra osiąga najlepsze w klasie emisje CO2 w wysokości 104g/km.
Idealny rozmiar dla nowoczesnej motoryzacji
Ford B-MAX wykorzystuje technologie premium wymagane przez klientów, którzy chcą „dobrze dopasować” swoje nowe auto – około 40 procent klientów B-MAX ma wybrać ten model po posiadaniu wcześniej większego pojazdu, podczas gdy 20 procent miało wcześniej mniejszy samochód.
Zaawansowane funkcje obejmują system sterowania głosowego Ford SYNC, integrację urządzeń i interfejs łączności z funkcją Pomocy w Nagłych Wypadkach, zaprojektowaną w celu pomocy pasażerom w skontaktowaniu się z lokalnymi służbami ratunkowymi w razie wypadku.
Wysokiej jakości, współczesne materiały we wnętrzu podkreślają rzemiosło i szczegóły, z funkcjami komfortu obejmującymi ekskluzywny ośmio-głośnikowy system audio Sony DAB, system Key Free, przycisk Ford Power, kamerę tylnią oraz pełną skórzaną tapicerkę.
Ford B-MAX pozostaje wierny DNA marki Ford, oferując doskonałe osiągi podczas jazdy, z kontrolą wektoryzacji momentu obrotowego dla lepszego przyczepności i zakrętów. Samochód zapewnia doskonałą zwrotność i manewrowość, zaprojektowaną do dynamicznej jazdy w mieście.
Jest to również pierwszy pojazd w swoim segmencie, który oferuje Active City Stop, zaprojektowany, aby pomóc kierowcom unikać kolizji przy niskich prędkościach z zatrzymującym się lub wolno poruszającym się ruchem drogowym z przodu.
Pomysłowy nowy B-MAX przedstawia wizję Forda dla bardziej stylowych i wszechstronnych kompaktowych samochodów
Całkowicie nowy Ford B-MAX ustala nowy standard dla samochodów kompaktowych z unikalną koncepcją nadwozia, dynamicznym designem i stylowym wnętrzem.
System Ford Easy Access Door zapewnia swobodny dostęp z przodu i z tyłu dzięki zawiasowym drzwiom przednim oraz przesuwanym tylnym, które integrują centralne słupki nadwozia.
„B-MAX rzeczywiście kwestionuje tradycyjne myślenie o małych samochodach, wprowadzając koncepcję, której nie próbował żaden inny producent,” powiedział Stephen Odell, przewodniczący i dyrektor generalny Ford of Europe. „Jego pomysłowy design otwiera drzwi – dosłownie – do ekscytujących nowych pomysłów na to, co jest możliwe w kompaktowym pojeździe.”
Nowa wizja dla pojazdów kompaktowych
Opierając się na globalnej platformie Forda dla samochodów klasy B – dzielonej z docenianym nowym Fiesta – B-MAX przedstawia wizję firmy dla premium kompaktowego pojazdu wielozadaniowego (MAV), łącząc doskonałą przestronność i wszechstronność ze stylowym i nowoczesnym nadwoziem.
Ford B-MAX ma nieco ponad 4 metry długości, jest tylko o 13 cm dłuższy od pięciodrzwiowego Fiata i o pełne 30 cm krótszy od C-MAX, co idealnie odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na mniejsze samochody, dostosowane do zatłoczonych warunków miejskich, nie rezygnując z przestrzeni wewnętrznej ani komfortu pasażerów.
Jego przełomowa koncepcja została opracowana po intensywnym projekcie innowacyjnym, w którym zespoły Forda spędziły znaczną ilość czasu obserwując kierowców w ich codziennych rutynach – podczas zakupów czy odbierania dzieci ze szkoły – aby dokładnie zrozumieć, czego klienci naprawdę oczekują od kompaktowego samochodu.
Unikalny system Ford Easy Access Door
Unikalny system Ford Easy Access Door oferuje konwencjonalne, zawiasowe drzwi przednie oraz przesuwane drzwi tylne. Tradycyjna struktura centralnego słupka jest zintegrowana w drzwiach przednich i tylnych, zamiast tworzyć część samej skorupy nadwozia.
Kiedy zarówno drzwi przednie, jak i tylne są otwarte, zapewniają niezrównany dostęp do wnętrza, z przejściem szerszym niż 1,5 metra. To około dwa razy szersze, niż to oferowane przez konkurencję z alternatywnymi koncepcjami drzwi, co znacznie ułatwia wsiadanie lub wysiadanie z tylnych siedzeń, zajmowanie się dziećmi w fotelikach, czy ładowanie i rozładowywanie zakupów.
Podwójne przesuwne tylne drzwi Forda B-MAX również ułatwiają dostęp w zatłoczonych ulicach czy w wąskich miejscach parkingowych. Drzwi przednie i tylne można otworzyć niezależnie od siebie, więc można uzyskać dostęp do przedniego lub tylnego wnętrza w razie potrzeby.
Elastyczne i łatwe w użyciu wnętrze
B-MAX łączy system Ford Easy Access Door z elastycznym i łatwym w użyciu systemem siedzeń. Kanapy tylne dzielone w proporcji 60/40 można złożyć płasko za pomocą prostego mechanizmu 'jedna ręka, jeden ruch’. Siedzenie pasażera z przodu również można złożyć, tworząc rozległą, płaską powierzchnię ładunkową, zdolną pomieścić ładunki o długości do 2,34 metra.
Obszerne wejście ułatwia załadunek dużych przedmiotów, takich jak meble w paczkach czy nawet mały rower przez boczne drzwi. Regulowana podłoga ładunkowa w bagażniku tworzy płaską przestrzeń ładunkową po obniżeniu tylnych siedzeń, z dodatkowym miejscem na cenne przedmioty, które można ukryć przed wzrokiem.
Kierowcy korzystają z wyższej pozycji siedzenia „dowódcy” w B-MAX, z całkowitą wysokością pojazdu o 12 cm wyższą niż w Fiesta. To również znacząco poprawia przestrzeń na nogi i głowy tylnych pasażerów.
Inżynieryjna doskonałość ochrony
„Zachowanie bezpieczeństwa pasażerów i dostarczenie wszystkich korzyści systemu Ford Easy Access Door było naszym kluczowym celem,” powiedział Klaus-Peter Tamm, główny inżynier programu w Ford of Europe. „Zespół rozwojowy wykorzystał innowacyjne rozwiązania inżynieryjne – i złożył wiele wniosków o patenty – w rozwoju tego unikalnego samochodu.”
Drzwi przednie i tylne są wzmocnione ultra-wysokowytrzymałą stalą borową w kluczowych obszarach nośnych, przy czym stal wysokowytrzymała i ultra-wysokowytrzymała stanowią 58 proc. struktury nadwozia i drzwi.
W przypadku uderzenia bocznego, ramy drzwi współpracują, aby pochłonąć energię zderzenia. W ekstremalnych przypadkach, specjalne zderzaki (które blokują drzwi), wzmocniony mechanizm zatrzasku oraz zintegrowany słupek centralny współpracują, aby zapewnić, że drzwi pozostają mocno przymocowane do struktury dachu i podłogi.
Nowy Ford B-MAX oferuje siedem nowoczesnych poduszek powietrznych: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne 3D Thorax, poduszki powietrzne kurtynowe biegnące przez całą długość kabiny oraz poduszka powietrzna na kolana kierowcy. B-MAX jest również pierwszym Fordem, który umożliwia dezaktywację poduszki powietrznej pasażera z przodu dla osób przewożących fotelik dla dzieci ustawiony tyłem do kierunku jazdy, za pomocą standardowego przełącznika montowanego na końcu deski rozdzielczej.
Ford opracował i wdrożył unikalną procedurę testową, aby potwierdzić koncepcję nadwozia nowego B-MAX. Program testów pięcioletnich obejmował 5000 wirtualnych kolizji i 40 rzeczywistych wypadków; trzy lata poświęcono na zapewnienie bezpieczeństwa tylnych drzwi. Proces testowania obejmował konstrukcję systemu testowego, który był używany do testowania wzmocnionych zatrzasków.
Zestaw aktywnych technologii bezpieczeństwa
B-MAX będzie oferowany z zestawem aktywnych technologii bezpieczeństwa zaprojektowanych, aby pomóc kierowcom w utrzymaniu kontroli nad pojazdem i uniknięciu sytuacji wypadkowych.
B-MAX jest pierwszym pojazdem w swoim segmencie, który oferuje dodatkowe bezpieczeństwo dzięki systemowi Active City Stop, zaprojektowanemu, aby pomóc kierowcom unikać kolizji przy niskich prędkościach z zatrzymującym się lub wolno poruszającym się ruchem drogowym z przodu.
Po raz pierwszy wprowadzony przez Forda w Focusie w 2011 roku, Active City Stop monitoruje ruch z przodu i stosuje hamulce, jeśli wykryje, że zderzenie z pojazdem z przodu jest nieuniknione. W testach system ten udowodnił skuteczność w zapobieganiu zderzeniom przy prędkościach do 15 km/h oraz redukcji siły uderzeń przy prędkościach sięgających 30 km/h. System otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced w 2011 roku.
Jak w przypadku wszystkich Fordów, B-MAX ma elektroniczny program stabilizacji – system hamulcowy i stabilizacyjny, który pomaga kierowcy utrzymać kontrolę nad pojazdem w ekstremalnych warunkach.
Nowy Ford B-MAX z pomysłowym projektem drzwi i systemem SYNC oferuje połączony kompaktowy samochód z niezrównanym dostępem.
Całkowicie nowy Ford B-MAX oferuje klientom mądrzejszy i bardziej wszechstronny kompaktowy samochód, z przełomową koncepcją drzwi, która zapewnia niezrównany dostęp oraz niektóre z najbardziej zaawansowanych technologii małych samochodów.
Inteligentne technologie oferowane przez B-MAX obejmują SYNC, aktywowany głosowo system łączności w samochodzie z nagradzaną funkcją Pomocy w Nagłych Wypadkach oraz wiele funkcji komfortowych klasy premium.
„B-MAX jest pełen pomysłowych rozwiązań, od swojej unikalnej koncepcji drzwi po potężny system sterowania głosowego SYNC,” powiedział Nick Collins, dyrektor globalnej linii pojazdów małych Forda. „Klienci mogą oczekiwać mądrzejszego i bardziej zdolnego kompaktowego samochodu.”
Przełomowa koncepcja pojazdu
B-MAX przedstawia wizję Forda dla premium kompaktowego pojazdu wielozadaniowego, łącząc doskonałą przestronność i wszechstronność w stylowym i nowoczesnym nadwoziu.
System Ford Easy Access Door został opracowany w ramach projektu innowacyjnego, w którym inżynierowie „działali incognito”, aby obserwować kierowców w ich codziennych rutynach – podczas zakupów lub odbierania dzieci ze szkoły – aby dokładnie zrozumieć, czego klienci szukają w kompaktowym samochodzie.
Rozwiązanie, które opracowali, łączy konwencjonalne, zawiasowe drzwi przednie oraz przesuwane drzwi tylne w nowym projekcie nadwozia. Integruje to tradycyjną strukturę centralnego słupka w drzwiach przednich i tylnych, co tworzy ogromne, jasne otwarcie – szersze niż 1,5 metra.
To około dwa razy szersze niż to, co oferują konkurenci z alternatywnymi koncepcjami drzwi i znacznie ułatwia wsiadanie lub wysiadanie z tylnych siedzeń, zajmowanie się dziećmi w fotelikach lub ładowanie i rozładowywanie zakupów.
Podwójne przesuwne tylne drzwi B-MAX również ułatwiają dostęp w zatłoczonych ulicach lub w wąskich miejscach parkingowych. Drzwi przednie i tylne można otworzyć całkowicie niezależnie, aby uzyskać dostęp do przedniego lub tylnego wnętrza w razie potrzeby.
Technologia Ford SYNC z Pomocą w Nagłych Wypadkach
Nowy B-MAX jest pierwszym europejskim Fordem oferującym uznaną przez branżę system SYNC.
SYNC to zaawansowany interfejs sterowania głosowego, integracji urządzeń i łączności. Umożliwia użytkownikom podłączenie telefonów komórkowych i odtwarzaczy muzycznych przez Bluetooth lub USB, wykonywanie połączeń telefonicznych bez użycia rąk oraz kontrolowanie muzyki i innych funkcji za pomocą poleceń głosowych.
Może automatycznie przenieść informacje kontaktowe z podłączonego urządzenia Bluetooth do pojazdu, pozwala aktywować połączenia kontaktowe za pomocą prostych poleceń głosowych i głośno odczytuje wiadomości tekstowe z kompatybilnych telefonów podłączonych przez Bluetooth.
System, który już znalazł zastosowanie w ponad 4 milionach pojazdów w Ameryce Północnej, ma być dostępny w ponad 3,5 miliona nowych pojazdów w Europie do 2015 roku. SYNC umożliwia również Fordowi B-MAX oferowanie innowacyjnej nowej funkcji Pomocy w Nagłych Wypadkach, zaprojektowanej, aby pomagać pasażerom w skontaktowaniu się z lokalnymi służbami ratunkowymi w razie wypadku. Pomoc w Nagłych Wypadkach zdobyła nagrodę w kategorii „Najlepsza Mobilna Innowacja w Motoryzacji, Transporcie lub Usługach Użyteczności” na Globalnych Nagród Mobilnych 2012 w Barcelonie.
System ten jest w stanie komunikować się z służbami ratunkowymi w ponad 30 krajach i jest udostępniany klientom bezpłatnie przez cały okres eksploatacji ich pojazdu. Dzięki lokalizatorowi GPS w pojeździe, Pomoc w Nagłych Wypadkach komunikuje się z operatorem służb ratunkowych w odpowiednim języku, aby wezwać pomoc w razie potrzeby.
Technologie ECOnetic pomagają osiągnąć najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową
Ford B-MAX wprowadza nowe standardy efektywności paliwowej w klasie kompaktowych pojazdów wielozadaniowych, a wszystkie modele Forda są wyposażone w najnowsze silniki benzynowe i diesla z technologią niskiej emisji CO2 ECOnetic.
Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od silnika trzylitrowego Ford EcoBoost o pojemności 1.0 litra, dostępnego w wersjach 100 PS i 120 PS. Wyposażony w system Auto-Start-Stop Forda jako standard, silnik 120 PS EcoBoost osiąga najlepsze w swojej klasie emisje CO2 wynoszące 114 g/km oraz zużycie paliwa 4,9 l/100 km (57,6 mpg).
Inne opcje silników benzynowych obejmują jednostkę Duratec o pojemności 1.4 litra (90 PS) oraz silnik Duratec o pojemności 1.6 litra (105 PS), który jest sparowany z automatyczną skrzynią biegów PowerShift o wysokiej wydajności z zaawansowaną technologią podwójnego sprzęgła.
B-MAX dostępny jest z wyborem dwóch silników diesla Duratorq TDCi, oba oferujące doskonałe osiągi i efektywność paliwową. Silnik 1.6-litra (95 PS) osiąga najlepsze w swojej klasie emisje CO2 wynoszące 104 g/km oraz zużycie paliwa 4.0 l/100 km (70.6 mpg). Silnik 1.5-litra (75 PS), blisko pokrewny do silnika 1.6-litra, pojawia się po raz pierwszy w europejskiej ofercie Forda. Osiąga emisje CO2 wynoszące 109 g/km oraz zużycie paliwa 4.1 l/100 km (68.9 mpg).
Technologia ECOnetic jest standardem we wszystkich pojazdach B-MAX i obejmuje elektryczne wspomaganie kierownicy, które wymaga mniej energii niż systemy hydrauliczne; wskaźnik zmiany biegów, aby podkreślić najefektywniejsze punkty zmiany biegów; oraz system informacji dla kierowców Ford Eco Mode, który pomaga kierowcom przyjąć bardziej ekonomiczny styl jazdy. Inteligentne ładowanie regeneracyjne, które ładować akumulator w najbardziej ekonomicznym punkcie podróży, również jest dostępne w silnikach 1.0 EcoBoost oraz 1.5/1.6-litrowych silnikach Duratorq.
Zaawansowane technologie podwozia zwiększające przyjemność z jazdy
Podwozie nowego B-MAX zostało starannie dostrojone przez specjalistów ds. dynamiki pojazdów firmy, aby zapewnić takie same doznania z jazdy jak siostrzany model Ford Fiesta.
W opracowywaniu Forda B-MAX szczególną uwagę zwrócono na osiągnięcie zwrotności i manewrowości, które są szczególnie cenne w dynamicznej jeździe po mieście.
Kluczowe technologie podwozia obejmują standardową kontrolę wektoryzacji momentu obrotowego – jak w najnowszym Fordzie Focus – dla lepszej przyczepności i zwrotności. B-MAX wykorzystuje także system elektrycznego wspomagania kierownicy, który charakteryzuje się dostosowaniem do prędkości, co zapewnia lekkie kierowanie przy prędkościach parkingowych oraz precyzyjne, pewne prowadzenie przy wyższych prędkościach.
B-MAX jest pierwszym pojazdem w swoim segmencie, który zapewnia dodatkowe poczucie bezpieczeństwa dzięki systemowi Active City Stop, zaprojektowanemu, aby pomóc kierowcom unikać niskich prędkości kolizji z zatrzymującym się lub wolno poruszającym się ruchem drogowym z przodu.
Po raz pierwszy wprowadzony przez Forda w Focusie w zeszłym roku, Active City Stop monitoruje ruch z przodu i stosuje hamulce, jeśli wykryje, że zderzenie z pojazdem z przodu jest nieuniknione. W testach system ten udowodnił zapobieganie kolizjom przy prędkościach do 15 km/h oraz zmniejszenie siły uderzeń przy prędkościach sięgających 30 km/h. System otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced w 2011 roku.
Premium technologie w kompaktowym opakowaniu
B-MAX posiada wiele technologii premium, które są często wymagane przez klientów szukających „dobrego dopasowania” do swojego nowego samochodu. Około 40 procent klientów Forda B-MAX ma wybrać ten model po posiadaniu większego pojazdu. W skład tych funkcji wchodzi ekskluzywny ośmio-głośnikowy system audio Sony, system pomocy w uruchamianiu pod górę, system Key Free, przycisk Ford Power, kamerka tylna i podgrzewana szyba Quickclear.
„Całkowicie nowy Ford B-MAX wprowadza inteligentne, przystępne technologie dla nabywców samochodów kompaktowych,” powiedział Beyer. „Wprowadziliśmy szereg funkcji, które naprawdę poprawiają doświadczenie z jazdy, czyniąc Forda B-MAX idealnym rozwiązaniem dla zajętego życia naszych klientów.”
Nowy Ford B-MAX – Zmniejszone koszty paliwa dla kierowców w segmencie kompaktowych pojazdów wielozadaniowych dzięki efektywności paliwowej najlepszej w swojej klasie
Całkowicie nowy Ford B-MAX obniży rachunki za paliwo dla kierowców w segmencie kompaktowych pojazdów wielozadaniowych dzięki efektywności paliwowej najlepszej w swojej klasie zarówno w silnikach benzynowych, jak i diesla.
B-MAX jest wyposażony w nowy silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 1.0 litra, który niedawno zdobył tytuł „Międzynarodowego Silnika Roku 2012”, a także dostępny jest z silnikiem diesla Duratorq TDCi o pojemności 1.6 litra, który osiąga najlepsze w swojej klasie emisje CO2 wynoszące 104 g/km.
Dyrektor linii małych pojazdów Forda, Nick Collins, powiedział: „B-MAX okaże się prawdziwym zwycięzcą na stacjach paliw, z najbardziej oszczędnymi silnikami w swojej klasie. A nabywcy silników benzynowych będą mieli prawdziwą przyjemność, ponieważ nowy silnik 1.0-litra EcoBoost zapewnia radość z jazdy w połączeniu z niezwykłą efektywnością paliwową.”
Silniki benzynowe i diesla wiodące w swojej klasie
Ford B-MAX wprowadza nowe standardy efektywności paliwowej w klasie kompaktowych pojazdów wielozadaniowych z najnowszymi silnikami benzynowymi i diesla Forda wyposażonymi w technologię niskiej emisji CO2 ECOnetic.
Silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 1.0 litra jest dostępny w wersjach 100 PS i 120 PS i wykorzystuje najnowsze technologie silnikowe, aby dostarczyć moc silnika o większej pojemności przy zachowaniu efektywności mniejszej jednostki.
Wyposażony w system Ford Auto-Start-Stop jako standard, silnik 120 PS EcoBoost osiąga najlepsze w swojej klasie emisje CO2 wynoszące 114 g/km oraz zużycie paliwa 4,9 l/100 km (57,6 mpg) – 15 procent mniej niż najbliższy rywal benzynowy.
Inne opcje silników benzynowych obejmują jednostkę Duratec o pojemności 1.4 litra (90 PS) oraz silnik Duratec o pojemności 1.6 litra (105 PS), który jest połączony z automatyczną skrzynią biegów PowerShift o wysokiej wydajności z zaawansowaną technologią podwójnego sprzęgła.
B-MAX dostępny jest z wyborem dwóch silników diesla Duratorq TDCi. Silnik 1.6-litrowy (95 PS) osiąga najlepsze w swojej klasie emisje CO2 wynoszące 104 g/km i zużycie paliwa 4.0 l/100 km (70.6 mpg).
Silnik 1.5-litrowy (75 PS), blisko pokrewny do silnika 1.6-litrowego, pojawia się po raz pierwszy w europejskiej ofercie Forda. Osiąga emisje CO2 wynoszące 109 g/km i zużycie paliwa 4.1 l/100 km (68.9 mpg).
Funkcje niskiej emisji CO2 minimalizują zużycie paliwa
Inżynierowie Forda zminimalizowali zużycie paliwa w B-MAX dzięki zoptymalizowanej konstrukcji, która wykorzystuje najnowsze technologie niskiej emisji CO2 ECOnetic, w tym:
Elektryczne wspomaganie kierownicy, które wymaga mniej energii niż hydrauliczne systemy wspomagania kierownicy
Wskaźnik zmiany biegów, aby zaznaczyć najefektywniejsze punkty zmiany biegów
System informacji dla kierowcy Ford Eco Mode, który pomaga kierowcom adoptować bardziej ekonomiczny styl jazdy
Inteligentne ładowanie regeneracyjne, które ładować akumulator w najbardziej ekonomicznym punkcie podróży (w silnikach 1.0 EcoBoost i 1.5/1.6-litra Duratorq TDCi)
Efektywność paliwowa w B-MAX jest również zwiększona przez smukły, aerodynamiczny kształt, który został intensywnie optymalizowany przy użyciu zaawansowanej analizy dynamiki płynów (CFD) i testów w tunelu aerodynamicznym, aby osiągnąć współczynnik oporu (Cd) wynoszący tylko 0,324.
Inżynierowie również zmniejszyli zużycie paliwa, minimalizując wagę w całej konstrukcji pojazdu, szczególnie w strukturze nadwozia i drzwi, która wykorzystuje 58 procent stali wysokowytrzymałej i ultra-wysokowytrzymałej, aby zapewnić, że jest mocna i sztywna, a przy tym wysoko efektywna wagowo.
Nowy Ford B-MAX to połączenie stali wysokowytrzymałej, pomysłowego projektu i technologii, które pomagają chronić pasażerów.
Całkowicie nowy Ford B-MAX został zaprojektowany, aby zapewnić wyjątkową ochronę w sytuacjach wypadkowych dzięki zastosowaniu więcej niż 50 procent stali wysokowytrzymałej w skorupie nadwozia i drzwiach, a także innowacjom, które zapewnia system Ford Easy Access Door.
B-MAX jest również pierwszym pojazdem w swoim segmencie, który oferuje Active City Stop, zaprojektowany, aby pomóc kierowcom unikać niskich prędkości kolizji z zatrzymującym się lub wolno poruszającym się ruchem drogowym z przodu.
„Zachowanie bezpieczeństwa pasażerów i dostarczenie wszystkich korzyści systemu Ford Easy Access Door było naszym kluczowym celem,” powiedział Klaus-Peter Tamm, główny inżynier programu, Ford of Europe. „Zespół rozwojowy zastosował innowacyjne rozwiązania inżynieryjne – i złożył wiele wniosków o patenty – w rozwoju tego unikalnego samochodu.”
Zapewniając wyjątkową ochronę
Od innowacyjnej konstrukcji drzwi i nadwozia po zaawansowany system zabezpieczeń, B-MAX został zaprojektowany, aby zapewnić wyjątkową ochronę pasażerów.
Drzwi przednie i tylne są wzmocnione ultra-wysokowytrzymałą stalą borową w kluczowych obszarach nośnych, przy czym stal wysokowytrzymała i ultra-wysokowytrzymała stanowią 58 procent struktury nadwozia i drzwi.
W przypadku uderzenia bocznego, ramy drzwi współpracują, aby pochłonąć energię zderzenia. W ekstremalnych przypadkach, specjalne zderzaki (które blokują drzwi razem), wzmocniony mechanizm zatrzasku oraz zintegrowany słupek centralny współpracują, aby zapewnić, że drzwi pozostają mocno przymocowane do struktury dachu i podłogi.
Nowy Ford B-MAX oferuje siedem nowoczesnych poduszek powietrznych: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne 3D Thorax, poduszki powietrzne kurtynowe biegnące przez całą długość kabiny oraz poduszka powietrzna na kolana kierowcy. B-MAX jest pierwszym Fordem, który umożliwia dezaktywację poduszki powietrznej pasażera z przodu dla osób przewożących fotelik dla dzieci ustawiony tyłem do kierunku jazdy, za pomocą standardowego przełącznika montowanego na końcu deski rozdzielczej.
Ford opracował i wdrożył unikalną procedurę testową, aby potwierdzić koncepcję nadwozia nowego B-MAX. Program testów pięcioletnich obejmował 5000 wirtualnych kolizji i 40 rzeczywistych wypadków oraz budowę specjalnego systemu testowego, który był używany do testowania wzmocnionych zatrzasków.
Zestaw aktywnych technologii bezpieczeństwa
B-MAX będzie oferowany z zestawem aktywnych technologii bezpieczeństwa, zaprojektowanych, aby pomóc kierowcom utrzymać kontrolę nad pojazdem i uniknąć sytuacji wypadkowych.
B-MAX jest pierwszym pojazdem w swoim segmencie, który oferuje dodatkowe bezpieczeństwo dzięki systemowi Active City Stop, zaprojektowanemu, aby pomóc kierowcom unikać niskich prędkości kolizji z zatrzymującym się lub wolno poruszającym się ruchem drogowym z przodu.
Po raz pierwszy wprowadzony w Focusie w 2011 roku, Active City Stop monitoruje ruch z przodu i stosuje hamulce, jeśli wykryje, że zderzenie z pojazdem z przodu jest nieuniknione. W testach system ten udowodnił skuteczność w zapobieganiu kolizjom przy prędkościach do 15 km/h oraz zmniejszaniu siły uderzeń przy prędkościach sięgających 30 km/h. System otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced w 2011 roku.
Jak w przypadku wszystkich Fordów, B-MAX posiada elektroniczny program stabilizacji – system hamulcowy i stabilizacyjny, który pomaga kierowcy utrzymać kontrolę nad pojazdem w ekstremalnych warunkach.
Nowy Ford B-MAX: Pomysłowy projekt drzwi i SYNC zapewniają połączony kompaktowy samochód z wyjątkowym dostępem.
Całkowicie nowy Ford B-MAX oferuje klientom mądrzejszy i bardziej wszechstronny kompaktowy samochód, z przełomową koncepcją drzwi, która zapewnia wyjątkowy dostęp oraz niektóre z najbardziej zaawansowanych technologii małych samochodów.
Inteligentne technologie oferowane przez B-MAX obejmują SYNC, aktywowany głosowo system łączności w samochodzie z nagradzaną funkcją Pomocy w Nagłych Wypadkach, a także szereg funkcji komfortowych klasy premium.
„B-MAX jest pełen pomysłowych rozwiązań, od swojej unikalnej koncepcji drzwi po potężny system sterowania głosowego SYNC,” powiedział Nick Collins, dyrektor globalnej linii pojazdów małych Forda. „Klienci mogą oczekiwać mądrzejszego i bardziej zdolnego kompaktowego samochodu.”
Przełomowa koncepcja pojazdu
B-MAX przedstawia wizję Forda dla premium kompaktowego pojazdu wielozadaniowego, łącząc doskonałą przestronność i wszechstronność w stylowym i nowoczesnym nadwoziu.
System Ford Easy Access Door został opracowany w ramach projektu innowacyjnego, w którym inżynierowie „działali incognito”, aby obserwować kierowców w ich codziennych rutynach – podczas zakupów lub odbierania dzieci ze szkoły – aby dokładnie zrozumieć, czego klienci szukają w kompaktowym samochodzie.
Rozwiązanie, które opracowali, łączy konwencjonalne, zawiasowe drzwi przednie oraz przesuwane drzwi tylne w nowym projekcie nadwozia. Integruje to tradycyjną strukturę centralnego słupka w drzwiach przednich i tylnych, co tworzy ogromne, jasne otwarcie – szersze niż 1,5 metra.
To około dwa razy szersze niż to, co oferują konkurenci z alternatywnymi koncepcjami drzwi i znacznie ułatwia wsiadanie lub wysiadanie z tylnych siedzeń, zajmowanie się dziećmi w fotelikach lub ładowanie i rozładowywanie zakupów.
Podwójne przesuwne tylne drzwi B-MAX również ułatwiają dostęp w zatłoczonych ulicach lub w wąskich miejscach parkingowych. Drzwi przednie i tylne można otworzyć całkowicie niezależnie, aby uzyskać dostęp do przedniego lub tylnego wnętrza w razie potrzeby.
Technologia Ford SYNC z Pomocą w Nagłych Wypadkach
Nowy B-MAX jest pierwszym europejskim Fordem oferującym uznaną przez branżę system SYNC.
SYNC to zaawansowany interfejs sterowania głosowego, integracji urządzeń i łączności. Umożliwia użytkownikom podłączenie telefonów komórkowych i odtwarzaczy muzycznych przez Bluetooth lub USB, wykonywanie połączeń telefonicznych bez użycia rąk oraz kontrolowanie muzyki i innych funkcji za pomocą poleceń głosowych.
Może automatycznie przenieść informacje kontaktowe z podłączonego urządzenia Bluetooth do pojazdu, pozwala aktywować połączenia kontaktowe za pomocą prostych poleceń głosowych i głośno odczytuje wiadomości tekstowe z kompatybilnych telefonów podłączonych przez Bluetooth.
SYNC umożliwia również Fordowi B-MAX oferowanie innowacyjnej nowej funkcji Pomocy w Nagłych Wypadkach, zaprojektowanej, aby pomagać pasażerom w skontaktowaniu się z lokalnymi służbami ratunkowymi w razie wypadku. Pomoc w Nagłych Wypadkach zdobyła nagrodę w kategorii „Najlepsza Mobilna Innowacja w Motoryzacji, Transporcie lub Usługach Użyteczności” na Globalnych Nagród Mobilnych 2012 w Barcelonie.
System ten jest w stanie komunikować się z służbami ratunkowymi w ponad 30 krajach i jest udostępniany klientom bezpłatnie przez cały okres eksploatacji ich pojazdu. Dzięki lokalizatorowi GPS w pojeździe, Pomoc w Nagłych Wypadkach komunikuje się z operatorem służb ratunkowych w odpowiednim języku, aby wezwać pomoc w razie potrzeby.
Elastyczne i łatwe w użyciu wnętrze
Elastyczny i łatwy w użyciu system siedzeń z tylnymi siedzeniami dzielonymi w proporcji 60/40 można złożyć płasko za pomocą prostego mechanizmu 'jedna ręka, jeden ruch’. Siedzenie pasażera z przodu również można złożyć, tworząc rozległą płaską powierzchnię ładunkową mogącą pomieścić ładunki o długości do 2,34 metra.
Obszerne wejście ułatwia załadunek dużych przedmiotów, takich jak meble w paczkach czy nawet rower przez boczne drzwi. Regulowana podłoga ładunkowa w bagażniku tworzy płaską przestrzeń ładunkową po obniżeniu tylnych siedzeń, z dodatkowym miejscem na cenne przedmioty, które można ukryć przed wzrokiem.