Hyundai zaprezentował piątą generację modelu Grandeur/Azera w 2011 roku podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles, starając się zdobyć rynek dużych sedanów.
Koreański producent odnosił sukcesy na rynku budżetowych samochodów z innymi modelami, jednak segment dużych sedanów pozostawał dla niego zamknięty. Żaden z modeli XG30 czy TG nie zdołał zdobyć serc klientów. Po całkowitej zmianie języka designu, Hyundai wprowadził model Grandeur z rocznika 2012 jako ulepszenie dla tych, którzy już docenili Sonatę.
Chociaż trend nowoczesnego designu został zapomniany przez wielu producentów, nie oznacza to, że inni nie mogli go wykorzystać i poprawić. Hyundai udowodnił to modelem Grandeur (sprzedawanym jako Azera na wybranych rynkach). Ogólny wygląd samochodu cechowały płynne linie, a przedni zderzak miał opadające reflektory i szeroką chromowaną kratkę. Z profilu, linia pasa bocznego nagle wzrastała nad tylnymi drzwiami i na nadkolach. Dzięki tym liniom model ten próbował konkurować z Toyotą Avalon lub Buick LaCrosse.
Hyundai wyposażył Grandeur w szereg standardowych opcji wewnętrznych. Fotele przednie z podparciem były wyposażone w funkcje podgrzewania i chłodzenia, a kierowca mógł cieszyć się systemem nawigacji z ekranem dotykowym oraz jednostką infotainment na poziomie wyższej klasy. Umożliwiał on łączność Bluetooth do prowadzenia rozmów oraz strumieniowania muzyki dzięki systemowi dźwiękowemu Logic 7 z 12 głośnikami od Infinity. Co więcej, pasażerowie z tyłu mieli wystarczająco dużo miejsca na nogi, chociaż kanapa była najwygodniejsza dla dwóch osób.
Pod maską Hyundai zainstalował silnik V6 o pojemności 3,3 litra z systemem bezpośredniego wtrysku benzyny, połączony z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Niezależne zawieszenie w każdym rogu sprawiło, że samochód był wygodny na drodze.
Hyundai Motor America zaprezentowało całkowicie nową Hyundai Azera podczas północnoamerykańskiej premiery na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2011 roku. Azera jest piątym modelem, który przyjął charakterystyczny język designu Fluidic Sculpture firmy. Tucson, Accent, Elantra, Sonata oraz Azera zyskały nowoczesny, smukły i wyrafinowany styl, tworząc wrażenie ciągłego ruchu. Ten flagowy sedan w stylu Fluidic Sculpture charakteryzuje się również mocniejszym silnikiem Lambda II 3.3-litrowym GDI, sześciobiegową skrzynią biegów, najlepszą w swojej klasie kombinowaną efektywnością paliwową wynoszącą 23 mile na galon oraz szeroką gamą zaawansowanego wyposażenia bezpieczeństwa.
2012 AZERA SPEŁNIA MECHANIKĘ LOTU
Design Fluidic Sculpture Hyundai Azera czerpie inspirację z mechaniki lotu. Zewnętrzna część nowej Azery jest długa, lekka i niska. Unikalna, falista linia okien pozwala na uzyskanie dachu o smukłym kształcie, akcentowanego przez trzecie okno oraz okrągłe tylne lampy LED. Profil boczny monoformowy zawiera płynne linie. Przód jest męski z dużą, potężną chromowaną kratką i reflektorami HID, które integrują precyzyjne szczegóły. Całość dopełniają dostępne 19-calowe, wieloramienne koła.
Elegancki wygląd kontynuuje się wewnątrz, gdzie Hyundai stworzył ekskluzywną atmosferę, dzięki centralnemu panelowi i desce rozdzielczej. Te płynne powierzchnie komplementują design zewnętrzny i otaczają kierowcę oraz pasażerów.
PRZESTRONNE WNĘTRZE Z STANDARDOWĄ SKÓRĄ
Azera 2012 oferuje luksusowe wykończenia, które mogą konkurować z najlepszymi markami premium. Oferuje przestronną kabinę z ponad 45 calami miejsca na nogi i 40 calami przestrzeni na głowę dla pasażerów z przodu.
Szczególną uwagę poświęcono innym detalom wnętrza, takim jak opcjonalny panoramiczny dach, który wpuszcza więcej naturalnego światła do kabiny, oraz 3D akcenty z włókna węglowego. Oświetlenie ambientowe podkreśla nowoczesny wygląd pojazdu. Inne niespodziewane luksusowe dodatki to elektrochromiczne lusterko auto-przyciemniane z HomeLink® oraz elektryczna tylna zasłona słoneczna i manualne zasłony boczne. Zasłony te można dyskretnie schować, gdy nie są używane, a żaden inny samochód w tej klasie ich nie oferuje.
Siedzenia są niezwykle ważne w tym segmencie. Azera 2012 oferuje miejsca pierwszej klasy dla wszystkich pasażerów. Powierzchnie siedzeń pokryte skórą są standardem. Dziesięciostopniowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy oraz ośmiostopniowe siedzenie pasażera z przodu to standardowe wyposażenie. Siedzenie kierowcy ma opcjonalne przedłużenie poduszki oraz zintegrowany system pamięci dla siedzenia, kierownicy i lusterek bocznych. Kontrola temperatury w klimatyzacji i siedzeniach zapewnia całkowity komfort pasażerów.
- Wentylowane przednie siedzenia (opcjonalnie) – wentylatory w oparciach i siedziskach przednich siedzeń cyrkulują powietrze przez perforowaną skórę
- Podgrzewane przednie i tylne siedzenia standardowo
- Podwójna automatyczna kontrola klimatu standardowo
- Wloty powietrza w drugiej linii standardowo
- Chłodzona schowka standardowo
NAJLEPSZE W SWOJEJ KLASIE WYDAJNOŚCI SPECYFICZNEJ
Jest powiedzenie „nie ma zastępstwa dla pojemności”. Cóż, technologia bezpośredniego wtrysku benzyny zmieniła zasady gry. Silnik Lambda II 3.3-litrowy GDI jest sercem Hyundai Azera 2012. Oferuje najlepszą w swojej klasie wydajność 88.8 KM na litr, przy najmniejszej pojemności V6 w segmencie. Ten silnik ma wysokociśnieniowy system wtrysku bezpośredniego (ponad 2200 psi), co dramatycznie zwiększa moc i moment obrotowy, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin. Ten system eliminuje potrzebę dużego silnika V6 i zwiększa stopień sprężania z 10.4 do 11.5, aby uzyskać wyższą efektywność termiczną i moc. Posiada również całkowicie aluminiową konstrukcję, cztery zawory na cylinder, dysze chłodzące tłoki, łańcuch rozrządu na rolkach, powłokę CrN Physical Vapor Deposition (PVD) na krawędzi pierścienia oraz podwójne zmienne sterowanie zaworami (D-CVVT) dla szerokiego zakresu mocy. Trzystopniowy system zmiennego wlotu (VIS) dodatkowo rozszerza krzywą mocy, poprawiając przyspieszenie i osiągi pojazdu. Szacunkowa wydajność paliwowa dla Hyundai Azera wynosi 20 mpg w mieście / 29 mpg na autostradzie / 23 mpg w połączeniu.
Silnik połączony jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Hyundai z ręcznym sterowaniem SHIFTRONIC®. Ta skrzynia oferuje płynne zmiany biegów oraz szeroką gamę przełożeń, które idealnie odpowiadają charakterystyce silnika.
Napęd Hyundai Azera ma także aktywny tryb Eco, który modyfikuje sterowanie silnikiem i skrzynią biegów w celu poprawy efektywności paliwowej, co przekłada się na ponad pięcioprocentową poprawę w rzeczywistej efektywności paliwowej.
OGÓLNE WYMIARY
Hyundai Azera ma rozstaw osi wynoszący 112 cali, całkowitą długość 193.3 cala i szerokość 73.2 cala. Te zewnętrzne wymiary optymalnie umiejscawiają Azerę pomiędzy modelami Sonata i Genesis.
NAJLEPSZE W SWOJEJ KLASIE MIEJSCE NA GŁOWĘ I NOGI Z PRZODU
Hyundai Azera ma najlepsze w swojej klasie miejsce na głowę i nogi z przodu.
ŚWIATOWA EFEKTYWNOŚĆ WAGI
Światowa efektywność wagi jest celem programowym dla wszystkich modeli Hyundai. Ta strategia zapewnia jednocześnie doskonałą efektywność paliwową i osiągi. Ważąc zaledwie 3605 funtów, Hyundai Azera jest o ponad 200 funtów lżejsza od Buicka LaCrosse (3835 funtów) i o ponad 400 funtów lżejsza od Forda Taurusa (4015 funtów). Priorytet na efektywności wagi pozwala Hyundai Azerze na osiągnięcie świetnej kombinacji zwinności, osiągów i efektywności paliwowej.
ZBALANSOWANE ROZWIĄZANIA KIEROWNICZE I ZAWIESZENIA
Hyundai Azera jest wyposażona w przednie zawieszenie typu MacPherson, sprężyny spiralne oraz przedni stabilizator o średnicy 24 mm. Zaawansowane niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia precyzyjną geometrię, co przekłada się na komfort jazdy i dynamiczne właściwości jezdne. Możliwości zaawansowanego przedniego oraz tylnego zawieszenia są maksymalizowane dzięki zastosowaniu amortyzatorów Sachs Amplitude Selective Dampers (ASD), co umożliwia elastyczne dostosowanie w mniejszych skokach amortyzatorów. Zawieszenie ASD zapewnia:
- Poprawiony komfort jazdy z lepszą kontrolą nad karoserią i kołami
- Zwiększony komfort prowadzenia bez kompromisów w zakresie właściwości jezdnych
- Optymalny kontakt z nawierzchnią drogi
Standardowo montowane są opony 245/45R18 na 18-calowych felgach z litych stopów Hyper silver. Opcjonalnie można wybrać 19-calowe felgi lity Hyper silver z oponami 245/40R19.
ZAWRACAJĄCE UWAGĘ STANDARDOWE TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA: CZĘŚĆ ZOBOWIĄZANIA HYUNDAI I ZACZYNA SIĘ OD SIEDZIEŃ
Hyundai Azera oferuje wyjątkowy poziom standardowych funkcji bezpieczeństwa w segmencie dużych samochodów, aż po miejsce, w którym ludzie spędzają najwięcej czasu – siedzenia. Inżynierowie Hyundaia opracowali system siedzeń redukujący skutki uderzeń dla Hyundai Azera. Ten system siedzeń eliminuje potrzebę aktywnych przednich zagłówków i ma na celu zmniejszenie urazów głowy i szyi o 17 procent w porównaniu do przednich siedzeń w poprzedniej generacji Hyundai Azera, która miała aktywne przednie zagłówki. Ten rezultat osiągnięto dzięki optymalizacji struktury oparć siedzeń, aby jeszcze lepiej pochłaniały uderzenia.
Hyundai Azera posiada system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), który optymalnie zarządza ESC (elektroniczna kontrola stabilności) i elektrycznym wspomaganiem kierownicy (MDPS).
VSM działa w celu kontrolowania dwóch skutków. Pierwszym jest sytuacja, gdy kierowca przyspiesza lub hamuje na nawierzchni o różnej przyczepności (slippery z jednej strony, sucha nawierzchnia z drugiej) i pojazd chce zjechać w jednym kierunku. VSM wykrywa tę sytuację i wysyła sygnał do MDPS, aby zastosować wspomaganie kierownicy. VSM przeciwdziała tej tendencji i automatycznie zapewnia osiem niutonometrów przeciw kierunkowych. VSM działa w ten sam sposób w przypadku nagłych zmian pasa ruchu lub szybkiego pokonywania zakrętów.
Hyundai Azera wyposażona jest w dziewięć poduszek powietrznych, w tym podwójne przednie, boczne poduszki zamontowane w przednich i tylnych siedzeniach, boczne kurtyny powietrzne oraz poduszkę powietrzną na kolana kierowcy.
Hyundai Azera oferuje również nowoczesny pakiet hamulcowy. Pakiet ten obejmuje hamulce tarczowe na cztery koła (12.6 cala z przodu i 11.2 cala z tyłu) oraz system ABS (system zapobiegający blokowaniu kół), który zapewnia maksymalną siłę hamowania, gdy wykryto nagłe zatrzymanie, oraz elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), aby automatycznie dostosować siłę hamowania na osie przednią i tylną, w zależności od obciążenia pojazdu.
Dodatkowo Hyundai Azera oferuje imponujące pasywne cechy bezpieczeństwa, w tym system dolnych zaczepów i zaczepów do fotelików dla dzieci (LATCH) oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc.
ZAawansowana ŁĄCZNOŚĆ I STANDARDOWA NAWIGACJA
Nawigacja z ekranem dotykowym i kamerą cofania jest standardem we wszystkich modelach Azera. Żaden inny samochód w tej klasie nie oferuje nawigacji z kamerą cofania jako standardowego wyposażenia. Ta łatwa w użyciu jednostka może być kontrolowana za pomocą siedmiocalowego ekranu dotykowego WVGA lub aktywacji głosowej przez mikrofon umieszczony w podsufitce. System posiada 8 GB pamięci flash i jest dopasowany do systemu dźwiękowego, który odtwarza płyty CD, uzyskuje dostęp do plików muzycznych cyfrowych przez Bluetooth streaming audio lub umożliwia kierowcy i pasażerom dostęp do ich osobistych urządzeń muzycznych przez wejścia iPod/USB/auxiliary. Dźwięk Bluetooth bezprzewodowo przesyła muzykę z wybranych telefonów komórkowych do jednostki głównej. Dodatkowo, z telefonem obsługującym Bluetooth można znaleźć lokalną restaurację i zadzwonić w celu dokonania rezerwacji przed wyznaczeniem trasy.
Hyundai Azera jest dostępna z dwoma systemami audio. Standardowy system to Dimension AM/FM/Satellite Radio/CD/MP3 z siedmioma głośnikami i złączami do iPod®/USB/auxiliary. Można również wybrać system audio Infinity o mocy 550 watów, Logic 7 z 12 głośnikami, w tym ośmiocalowym subwooferem i zewnętrznym wzmacniaczem. Interfejs radia satelitarnego XM jest również zintegrowany z jednostką główną i zawiera logotypy kanałów oraz usługi danych XM, takie jak XM NavWeather®, XM Stock Ticker i XM Sports Ticker. Azera oferuje również standardową technologię HD Radio™.
System telefonu Bluetooth hands-free z rozpoznawaniem głosu, pobieraniem książki adresowej i streamingiem audio jest standardem.
HYUNDAI BLUE LINK
Hyundai Blue Link to telematyka standardowa w Hyundai Azera z 90-dniowym okresem próbym. Blue Link można obsługiwać za pomocą przycisków umieszczonych w lusterku wstecznym wewnątrz Azery, przez internet oraz za pomocą smartfona. Blue Link jest dostępny w trzech pakietach: Assurance, Essentials i Guidance.
„Blue Link łączy bezpieczeństwo, usługi i infotainment w kompletny pakiet, który ma na celu uproszczenie życia właścicieli Hyundai oraz zredukowanie rozproszenia uwagi podczas jazdy,” powiedział Barry Ratzlaff, dyrektor ds. satysfakcji klientów i rozwoju biznesu usługowego w Hyundai Motor America. „Dokładnie zbadaliśmy, jak kierowcy polegają na smartfonach i systemach nawigacyjnych jako innowacyjnym połączeniu ze światem zewnętrznym. Blue Link wprowadza tę bezproblemową łączność bezpośrednio do samochodu z technologią taką jak wiadomości tekstowe głosowe, pobieranie wyszukiwania punktów POI, nawigacja krok po kroku i miesięczne raporty o pojeździe. Nasz zaawansowany system rozpoznawania głosu z pomocą agenta oferuje rozwiązanie XXI wieku do przeprowadzania wyszukiwań POI w pojeździe. To unikalne i innowacyjne podejście pozwala Hyundai na szybkie i dokładne wyszukiwanie i pobieranie informacji o POI do pojazdów bez zbędnych kosztów tradycyjnych systemów operacyjnych konkurencji.”
PALETTA KOLORÓW