2012 Hyundai Accent sedan

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Hyundai Accent sedan

Przejdź do galerii zdjęć2012 Hyundai Accent sedan

W 2010 roku Hyundai zaprezentował czwartą generację modelu Accent w Korei, a sprzedaż na kontynencie północnoamerykańskim rozpoczęła się w następnym roku, podczas gdy model roku 2012 trafił na rynek.

Czwarta generacja Accenta zadebiutowała w 2011 roku na Targach Motoryzacyjnych w Montrealu, a sedan okazał się idealnym pojazdem dla dojeżdżających do pracy oraz firm wynajmujących samochody. Dodatkowo, jego niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji przyczyniły się do dużej sprzedaży. Co więcej, dostępność trzech poziomów wyposażenia, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, sprawiała, że każdy mógł znaleźć coś dla siebie w odpowiednim budżecie.

Od zewnątrz, zespół projektowy Hyundai starał się nadać samochodowi sportowy wygląd, wykorzystując sześciokątny grill oraz opadające reflektory. Dodatkowo, dolny zderzak wyposażono w parę wlotów na lampy przeciwmgielne, jeśli były zamontowane. Podstawowa wersja oferowała stalowe felgi, podczas gdy pozostałe dwa poziomy wyposażenia miały standardowe 16-calowe felgi aluminiowe. Dzięki czterem drzwiom i krótkiemu tyłowi, Accent prezentował się atrakcyjnie dla większości klientów poszukujących przystępnego cenowo auta.

Wewnątrz Hyundai zainstalował wszystkie niezbędne udogodnienia dla osób dojeżdżających. Accent był standardowo wyposażony w elektryczne szyby i centralny zamek. Dodatkowo, klimatyzacja również była w standardzie. Na koniec, przyzwoity system audio umilał podróż zarówno kierowcy, jak i pasażerom.

W zależności od rynku i wersji, Accent oferował silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem lub kilka opcji turbodiesla. Klienci mogli wybierać między pięciostopniową a sześciostopniową manualną skrzynią biegów, bądź sześciobiegową automatyczną.

Hyundai Motor America zaprezentowało zupełnie nowy model 2012 Hyundai Accent, który wyróżnia się najlepszą w swojej klasie standardową efektywnością paliwową i mocą, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2011 roku. To amerykańska premiera najnowszej wersji popularnego sedana subkompaktowego oraz nowego, bardziej funkcjonalnego pięciodrzwiowego Hyundai Accent.

Hyundai Accent redefiniuje oczekiwania w kategorii subkompaktów, oferując charakterystyczny i nowoczesny design „Fluidic Sculpture”, najlepszą w klasie standardową efektywność paliwową, wyjątkową przestronność oraz pełen zestaw standardowych funkcji bezpieczeństwa. Mimo zaskakujących technologii i znaczącego wzrostu liczby funkcji bezpieczeństwa, Hyundai utrzyma ceny na poziomie poprzedniej generacji, aby nadal oferować niezrównaną wartość dla klientów.

„Hyundai Accent 2012 ożywia segment subkompaktów, podobnie jak rewolucyjne modele Sonata i Elantra w swoich kategoriach,” powiedział Mike O’Brien, wiceprezydent ds. planowania produktów i korporacyjnego w Hyundai Motor America. „Przewodnia standardowa efektywność paliwowa Accenta to kolejny dowód na zaangażowanie Hyundaia w poprawę efektywności paliwowej, a także czwarte oznaczenie w ofercie Hyundaia dostarczające 40 mpg na autostradzie.”

ZAAWANSOWANA TECHNOLOGIA DLA DOSKONAŁEJ EFEKTYWNOŚCI PALIWOWEJ

Silnik 1.6-litrowy Gamma o aluminiowej konstrukcji w Hyundai Accent 2012 wykorzystuje najnowszą technologię silnika, aby osiągnąć przewodnią moc 138 KM i 123 lb-ft momentu obrotowego oraz najlepszą w klasie standardową efektywność paliwową wynoszącą 30 mpg w mieście i 40 mpg na autostradzie.

Najbardziej charakterystyczną cechą silnika jest zastosowanie GDI, co jest nowością w kategorii subkompaktów. Dzięki precyzyjnemu kontrolowaniu wtrysku paliwa, GDI umożliwia lepszą efektywność paliwową, zwiększoną moc oraz zmniejszone emisje. Zastosowanie podwójnego zmiennego rozrządu (D-CVVT) na wałkach rozrządu ssących i wydechowych pozwala na zwiększenie efektywności, poprawę efektywności paliwowej i redukcję emisji. Inne elementy, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, to system zarządzania alternatorem, projekt wału korbowego o przesunięciu, zmienny system indukcji oraz elektroniczna kontrola przepustnicy. Aby zredukować koszty eksploatacji i zwiększyć niezawodność, Gamma posiada bezobsługowy cichy łańcuszek rozrządu. Gamma korzysta także z innowacyjnych powłok przeciw tarciowych, takich jak powłoka CrN Physical Vapor Deposition (PVD) oraz powłoka Diamond Like Carbon (DLC).

Wiele innych systemów zostało poprawionych w porównaniu do modelu poprzedniej generacji, a każdy z nich przyczynia się do zwiększonej efektywności paliwowej. Hyundai Accent 2012 może być wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną lub automatyczną z manualną kontrolą SHIFTRONIC, oferując płynne i efektywne przekazywanie mocy. Opony niskoprolne oraz opływowy kształt (0.30 cd) zmniejszają opór z drogą i powietrzem. Ten aerodynamiczny kształt obejmuje również podniesiony brzeg bagażnika, nadkola osłaniające opony i zoptymalizowany osłonę silnika. Wreszcie, funkcja ActiveECO modyfikuje kontrolę silnika i przekładni, aby wygładzić reakcję przepustnicy. Włączając funkcję ActiveECO, kierowcy mogą osiągnąć nawet 7-procentowy wzrost efektywności paliwowej w rzeczywistych warunkach.

Pomimo dodatkowych elementów, funkcji bezpieczeństwa i technologii zaimplementowanych w całkowicie nowym Hyundai Accent, Hyundai unika typowo związanej z tym kary w postaci zwiększonej wagi. Niska waga pojazdu odpowiada nie tylko za poprawę efektywności paliwowej, ale także wszystkich innych dynamicznych aspektów. W rzeczywistości, Hyundai Accent oferuje zdecydowanie najlepszy stosunek mocy do wagi w swojej klasie, zapewniając kierowcom zarówno niskie zużycie paliwa, jak i responsywną wydajność. Kluczowe cechy, które przyczyniają się do niskiej wagi pojazdu, to silnik 1.6-litrowy Gamma GDI z aluminiowym blokiem, który jest mocniejszy i o 40 lbs lżejszy niż poprzedni silnik 1.6-litrowy Alpha, amortyzatory monotubowe, zintegrowany hamulec ręczny oraz bardzo płaski konwerter momentu obrotowego.

40 MPG – 18 PROCENT POPRAWY EFEKTYWNOŚCI PALIWOWEJ

Efektywność paliwowa Hyundai Accent 2012 na autostradzie wynosząca 40 mpg jest poprawą o 18 procent w porównaniu do 34 mpg w modelu poprzednim.

Efektywność paliwowa Accent to 30 mpg w mieście i 40 mpg na autostradzie, zarówno w przypadku sześciobiegowej skrzyni automatycznej, jak i manualnej. Te dane dają Hyundai Accent zasięg jazdy tylko na autostradzie do 456 mil.

BEZPIECZEŃSTWO

Hyundai nie wierzy, że konsumenci powinni płacić premium za bezpieczeństwo, dlatego długa lista funkcji bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Accent 2012. Łącznie w pojazdach znajduje się sześć poduszek powietrznych, które chronią pasażerów w przypadku kolizji, w tym dwie poduszki przednie, dwie boczne zamontowane w przednich fotelach oraz poduszki boczne dla pasażerów z przodu i tyłu. Nowe standardowe aktywne zagłówki w przednich siedzeniach Accenta pomagają zapobiegać urazom kręgosłupa, automatycznie redukując przestrzeń między głową pasażera a zagłówkiem podczas niektórych kolizji tylnych, i są wysoko rekomendowane przez organizacje bezpieczeństwa, takie jak Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Aktywne zagłówki z przodu nie są dostępne w modelach Fiesta, Yaris, Aveo ani Mazda2.

Struktura Hyundaia Accenta jest zaprojektowana w taki sposób, aby chronić pasażerów, wykorzystując mechanizm rozpraszania obciążenia kolizji, a tylne drzwi mają wewnętrzne belki. Struktura pojazdu rozkłada siłę uderzenia na trzy sposoby, aby zminimalizować deformację podłogi i utrzymać integralność kabiny.

Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) i kontrola trakcji współpracują ze sobą, aby zapewnić pewne prowadzenie w każdych warunkach. Zarządzanie stabilnością pojazdu (VSM) integruje kontrolę ESC i elektryczne wspomaganie kierownicy (MDPS), aby zapewnić wsparcie w trudnych warunkach lub podczas nagłych zakrętów. System może dostarczyć do ośmiu niutonometrów przeciwnie do kierunku, gdy jest to konieczne, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem.

Kluczowym elementem bezpieczeństwa każdego pojazdu jest jego układ hamulcowy. Hyundai Accent jest jedynym samochodem w segmencie subkompaktów, który oferuje cztery hamulce tarczowe jako standardowe wyposażenie. W standardzie znajduje się również system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz wspomaganiem hamowania (BA). EBD analizuje wpływ obciążenia pojazdu na rozkład ciężaru i rozdziela siłę hamowania między przednią a tylną oś, aby maksymalizować zdolność do zatrzymywania. W przypadku nagłego hamowania, BA zapewnia maksymalne wykorzystanie siły hamowania.

MAŁY NA ZEWNĄTRZ, DUŻY W ŚRODKU

Wszystkie modele Accent mają rozstaw osi wynoszący 101,2 cala, o 2,8 cala dłuższy niż w poprzedniej generacji. Szerokość 66,9 cala w modelach 2011 wzrosła o 0,2 cala w 2012 roku. Całkowita długość czterodrzwiowego Hyundaia Accenta zwiększyła się o 3,5 cala do 172 cali. Całkowita długość nowej wersji pięciodrzwiowej wynosi 162 cale. W rezultacie Accent cieszy się doskonałą objętością wnętrza i przestrzenią dla pasażerów. Choć zewnętrzne wymiary samochodu są zgodne z wymiarami tradycyjnych subkompaktów, Hyundai Accent jest klasyfikowany przez EPA jako sedan kompaktowy, dzięki swojej objętości wnętrza. Toyota Yaris i Ford Fiesta są klasyfikowane jako samochody subkompaktowe. Ponadto pięciodrzwiowy Hyundai Accent oferuje najlepszą w klasie przestrzeń ładunkową, większą niż Nissan Juke i Infiniti EX 35. Accent ma najlepszą w klasie przestrzeń na ramiona z przodu i z tyłu, a pięciodrzwiowy model ma również więcej przestrzeni ładunkowej niż wiele jego konkurentów w segmencie kompaktowych pięciodrzwiowych.

PEWNE DYNAMIKI JAZDY

Pierwszym krokiem do pewnej dynamiki jazdy jest sztywna konstrukcja. W tym celu Hyundai Accent 2012 wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości, co pozwala uzyskać mocną, lekką i sztywną karoserię, która jest o 22 procent sztywniejsza niż w poprzedniej generacji. Zwiększenie sztywności konstrukcji dało inżynierom Hyundaia większą elastyczność w zakresie strojenia zawieszenia. Ostateczny rezultat to lepsza równowaga między precyzją prowadzenia a komfortem jazdy. Accent wykorzystuje przednie zawieszenie typu MacPherson z sprężynami śrubowymi i amortyzatorami gazowymi typu twin-tube. Tylne zawieszenie to układ ośki skrętnej z sprężynami śrubowymi i amortyzatorami monotubowymi.

Wszystkie modele Accent mają elektryczne wspomaganie kierownicy zamontowane na kolumnie, które natychmiast dostosowuje się do zmieniających się warunków jazdy, poprawiając efektywność paliwową w porównaniu do konwencjonalnego systemu kierowniczego. Średnica skrętu Hyundaia Accenta wynosząca 34,1 stopy jest lepsza niż w modelach Versa, Fiesta i Fit. Model SE pięciodrzwiowy ma unikalną kalibrację kierownicy, aby uzyskać sportowe odczucie.

DESIGN FLUIDYCZNEJ RZEŹBY

Hyundai Accent 2012 dołącza do linii Hyundai, prezentując coraz bardziej popularny design „Fluidic Sculpture” firmy. Linie zewnętrzne pojazdu mają być futurystyczne, dynamiczne i eleganckie. W segmencie, który zazwyczaj kojarzy się z stonowanym designem, Accent wyróżnia się na tle konkurencji. Choć stylizacja zapewnia atrakcyjny wygląd, jest również funkcjonalna, charakteryzując się opływowym współczynnikiem oporu powietrza 0,30 dla sedana Hyundai Accent i 0,31 dla pięciodrzwiowego Accenta. Charakterystyczna sześciokątna atrapa chłodnicy Hyundaia oraz szczegółowo zaprojektowane reflektory zwrócone wstecz nadają Accentowi kompaktowy, sportowy wygląd. Modele pięciodrzwiowe SE zawierają sportowy spojler montowany na dachu oraz pionowe światła tylne. Aby uzyskać asertywny wygląd, dostępne są 16-calowe felgi aluminiowe w wersji GLS i standardowo w SE.

PALETTA KOLORÓW

Hyundai Accent 2012 GLS jest dostępny z szarym lub beżowym dwukolorowym wnętrzem. Pięciodrzwiowe wersje GS i SE są dostępne z szarym wnętrzem lub jednolitym czarnym wnętrzem. Wszystkie modele Accent mają wykończenie słupków podobne do tkaniny, wykonane z włóknistego materiału i skały wulkanicznej, co zapewnia elegancki wygląd i odczucie.

Hyundai Accent charakteryzuje się odważną paletą kolorów zewnętrznych, obejmującą zarówno jasne, jak i ciemne kolory, w tym Century White, Ironman Silver, Cyclone Gray, Ultra Black, Boston Red, Mocha Bronze, Marathon Blue, Clearwater Blue oraz Electrolyte Green.

CECHY I UDOGODNIENIA WARTOŚCIUJĄCE DROŻSZE SAMOCHODY

1.4L 5MT FWD (107 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc79 Kw @ 6300 Rpm
107 Hp @ 6300 Rpm
106 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy100 Lb-Ft @ 5000 Rpm
136 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R16
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.5 In (1
Rozstaw osi101 In (2565 Mm)
Pojemność bagażnika13.7 Cuft (388 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2282 Lbs (1035 Kg)

1.6L 4AT FWD (123 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc90 Kw @ 6300 Rpm
122 Hp @ 6300 Rpm
121 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy114 Lb-Ft @ 4200 Rpm
155 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R16
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.5 In (1
Rozstaw osi101 In (2565 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.7 Cuft (388 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2395 Lbs (1086 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)

1.6L 5MT FWD (123 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc90 Kw @ 6300 Rpm
122 Hp @ 6300 Rpm
121 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy114 Lb-Ft @ 4200 Rpm
155 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R16
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.5 In (1
Rozstaw osi101 In (2565 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.7 Cuft (388 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2365 Lbs (1073 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)

1.6L 6AT FWD (138 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc101 Kw @ 6300 Rpm
137 Hp @ 6300 Rpm
135 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy123 Lb-Ft @ 4850 Rpm
167 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.5 In (1
Rozstaw osi101 In (2565 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.7 Cuft (388 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2463 Lbs (1117 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie33 Mpg Us (7.1 L/100Km)

1.6L 6MT FWD (138 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc103 Kw @ 6300 Rpm
140 Hp @ 6300 Rpm
138 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy123 Lb-Ft @ 4850 Rpm
167 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.5 In (1
Rozstaw osi101 In (2565 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.7 Cuft (388 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2396 Lbs (1087 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie34 Mpg Us (6.9 L/100Km)

1.4L 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
220 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R16
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.5 In (1
Rozstaw osi101 In (2565 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.7 Cuft (388 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2895 Lbs (1313 Kg)

1.6L 4AT FWD (128 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1582 Cm3
Moc94 Kw @ 4000 Rpm
128 Hp @ 4000 Rpm
126 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1900-2750 Rpm
260 Nm @ 1900-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R16
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.5 In (1
Rozstaw osi101 In (2565 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.7 Cuft (388 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2965 Lbs (1345 Kg)

1.6L 6MT FWD (128 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1582 Cm3
Moc94 Kw @ 4000 Rpm
128 Hp @ 4000 Rpm
126 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1900-2750 Rpm
260 Nm @ 1900-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55 R16
Długość172 In (4369 Mm)
Szerokość66.9 In (1699 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.5 In (1
Rozstaw osi101 In (2565 Mm)
Pojemność bagażnika13.7 Cuft (388 L)
Aerodynamika (Cd)0.3

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.