W 2010 roku Hyundai zaprezentował czwartą generację modelu Accent w Korei, a sprzedaż na kontynencie północnoamerykańskim rozpoczęła się w następnym roku, podczas gdy model roku 2012 trafił na rynek.
Czwarta generacja Accenta zadebiutowała w 2011 roku na Targach Motoryzacyjnych w Montrealu, a sedan okazał się idealnym pojazdem dla dojeżdżających do pracy oraz firm wynajmujących samochody. Dodatkowo, jego niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji przyczyniły się do dużej sprzedaży. Co więcej, dostępność trzech poziomów wyposażenia, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, sprawiała, że każdy mógł znaleźć coś dla siebie w odpowiednim budżecie.
Od zewnątrz, zespół projektowy Hyundai starał się nadać samochodowi sportowy wygląd, wykorzystując sześciokątny grill oraz opadające reflektory. Dodatkowo, dolny zderzak wyposażono w parę wlotów na lampy przeciwmgielne, jeśli były zamontowane. Podstawowa wersja oferowała stalowe felgi, podczas gdy pozostałe dwa poziomy wyposażenia miały standardowe 16-calowe felgi aluminiowe. Dzięki czterem drzwiom i krótkiemu tyłowi, Accent prezentował się atrakcyjnie dla większości klientów poszukujących przystępnego cenowo auta.
Wewnątrz Hyundai zainstalował wszystkie niezbędne udogodnienia dla osób dojeżdżających. Accent był standardowo wyposażony w elektryczne szyby i centralny zamek. Dodatkowo, klimatyzacja również była w standardzie. Na koniec, przyzwoity system audio umilał podróż zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
W zależności od rynku i wersji, Accent oferował silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem lub kilka opcji turbodiesla. Klienci mogli wybierać między pięciostopniową a sześciostopniową manualną skrzynią biegów, bądź sześciobiegową automatyczną.
Hyundai Motor America zaprezentowało zupełnie nowy model 2012 Hyundai Accent, który wyróżnia się najlepszą w swojej klasie standardową efektywnością paliwową i mocą, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2011 roku. To amerykańska premiera najnowszej wersji popularnego sedana subkompaktowego oraz nowego, bardziej funkcjonalnego pięciodrzwiowego Hyundai Accent.
Hyundai Accent redefiniuje oczekiwania w kategorii subkompaktów, oferując charakterystyczny i nowoczesny design „Fluidic Sculpture”, najlepszą w klasie standardową efektywność paliwową, wyjątkową przestronność oraz pełen zestaw standardowych funkcji bezpieczeństwa. Mimo zaskakujących technologii i znaczącego wzrostu liczby funkcji bezpieczeństwa, Hyundai utrzyma ceny na poziomie poprzedniej generacji, aby nadal oferować niezrównaną wartość dla klientów.
„Hyundai Accent 2012 ożywia segment subkompaktów, podobnie jak rewolucyjne modele Sonata i Elantra w swoich kategoriach,” powiedział Mike O’Brien, wiceprezydent ds. planowania produktów i korporacyjnego w Hyundai Motor America. „Przewodnia standardowa efektywność paliwowa Accenta to kolejny dowód na zaangażowanie Hyundaia w poprawę efektywności paliwowej, a także czwarte oznaczenie w ofercie Hyundaia dostarczające 40 mpg na autostradzie.”
ZAAWANSOWANA TECHNOLOGIA DLA DOSKONAŁEJ EFEKTYWNOŚCI PALIWOWEJ
Silnik 1.6-litrowy Gamma o aluminiowej konstrukcji w Hyundai Accent 2012 wykorzystuje najnowszą technologię silnika, aby osiągnąć przewodnią moc 138 KM i 123 lb-ft momentu obrotowego oraz najlepszą w klasie standardową efektywność paliwową wynoszącą 30 mpg w mieście i 40 mpg na autostradzie.
Najbardziej charakterystyczną cechą silnika jest zastosowanie GDI, co jest nowością w kategorii subkompaktów. Dzięki precyzyjnemu kontrolowaniu wtrysku paliwa, GDI umożliwia lepszą efektywność paliwową, zwiększoną moc oraz zmniejszone emisje. Zastosowanie podwójnego zmiennego rozrządu (D-CVVT) na wałkach rozrządu ssących i wydechowych pozwala na zwiększenie efektywności, poprawę efektywności paliwowej i redukcję emisji. Inne elementy, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, to system zarządzania alternatorem, projekt wału korbowego o przesunięciu, zmienny system indukcji oraz elektroniczna kontrola przepustnicy. Aby zredukować koszty eksploatacji i zwiększyć niezawodność, Gamma posiada bezobsługowy cichy łańcuszek rozrządu. Gamma korzysta także z innowacyjnych powłok przeciw tarciowych, takich jak powłoka CrN Physical Vapor Deposition (PVD) oraz powłoka Diamond Like Carbon (DLC).
Wiele innych systemów zostało poprawionych w porównaniu do modelu poprzedniej generacji, a każdy z nich przyczynia się do zwiększonej efektywności paliwowej. Hyundai Accent 2012 może być wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną lub automatyczną z manualną kontrolą SHIFTRONIC, oferując płynne i efektywne przekazywanie mocy. Opony niskoprolne oraz opływowy kształt (0.30 cd) zmniejszają opór z drogą i powietrzem. Ten aerodynamiczny kształt obejmuje również podniesiony brzeg bagażnika, nadkola osłaniające opony i zoptymalizowany osłonę silnika. Wreszcie, funkcja ActiveECO modyfikuje kontrolę silnika i przekładni, aby wygładzić reakcję przepustnicy. Włączając funkcję ActiveECO, kierowcy mogą osiągnąć nawet 7-procentowy wzrost efektywności paliwowej w rzeczywistych warunkach.
Pomimo dodatkowych elementów, funkcji bezpieczeństwa i technologii zaimplementowanych w całkowicie nowym Hyundai Accent, Hyundai unika typowo związanej z tym kary w postaci zwiększonej wagi. Niska waga pojazdu odpowiada nie tylko za poprawę efektywności paliwowej, ale także wszystkich innych dynamicznych aspektów. W rzeczywistości, Hyundai Accent oferuje zdecydowanie najlepszy stosunek mocy do wagi w swojej klasie, zapewniając kierowcom zarówno niskie zużycie paliwa, jak i responsywną wydajność. Kluczowe cechy, które przyczyniają się do niskiej wagi pojazdu, to silnik 1.6-litrowy Gamma GDI z aluminiowym blokiem, który jest mocniejszy i o 40 lbs lżejszy niż poprzedni silnik 1.6-litrowy Alpha, amortyzatory monotubowe, zintegrowany hamulec ręczny oraz bardzo płaski konwerter momentu obrotowego.
40 MPG – 18 PROCENT POPRAWY EFEKTYWNOŚCI PALIWOWEJ
Efektywność paliwowa Hyundai Accent 2012 na autostradzie wynosząca 40 mpg jest poprawą o 18 procent w porównaniu do 34 mpg w modelu poprzednim.
Efektywność paliwowa Accent to 30 mpg w mieście i 40 mpg na autostradzie, zarówno w przypadku sześciobiegowej skrzyni automatycznej, jak i manualnej. Te dane dają Hyundai Accent zasięg jazdy tylko na autostradzie do 456 mil.
BEZPIECZEŃSTWO
Hyundai nie wierzy, że konsumenci powinni płacić premium za bezpieczeństwo, dlatego długa lista funkcji bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Accent 2012. Łącznie w pojazdach znajduje się sześć poduszek powietrznych, które chronią pasażerów w przypadku kolizji, w tym dwie poduszki przednie, dwie boczne zamontowane w przednich fotelach oraz poduszki boczne dla pasażerów z przodu i tyłu. Nowe standardowe aktywne zagłówki w przednich siedzeniach Accenta pomagają zapobiegać urazom kręgosłupa, automatycznie redukując przestrzeń między głową pasażera a zagłówkiem podczas niektórych kolizji tylnych, i są wysoko rekomendowane przez organizacje bezpieczeństwa, takie jak Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Aktywne zagłówki z przodu nie są dostępne w modelach Fiesta, Yaris, Aveo ani Mazda2.
Struktura Hyundaia Accenta jest zaprojektowana w taki sposób, aby chronić pasażerów, wykorzystując mechanizm rozpraszania obciążenia kolizji, a tylne drzwi mają wewnętrzne belki. Struktura pojazdu rozkłada siłę uderzenia na trzy sposoby, aby zminimalizować deformację podłogi i utrzymać integralność kabiny.
Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) i kontrola trakcji współpracują ze sobą, aby zapewnić pewne prowadzenie w każdych warunkach. Zarządzanie stabilnością pojazdu (VSM) integruje kontrolę ESC i elektryczne wspomaganie kierownicy (MDPS), aby zapewnić wsparcie w trudnych warunkach lub podczas nagłych zakrętów. System może dostarczyć do ośmiu niutonometrów przeciwnie do kierunku, gdy jest to konieczne, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem.
Kluczowym elementem bezpieczeństwa każdego pojazdu jest jego układ hamulcowy. Hyundai Accent jest jedynym samochodem w segmencie subkompaktów, który oferuje cztery hamulce tarczowe jako standardowe wyposażenie. W standardzie znajduje się również system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz wspomaganiem hamowania (BA). EBD analizuje wpływ obciążenia pojazdu na rozkład ciężaru i rozdziela siłę hamowania między przednią a tylną oś, aby maksymalizować zdolność do zatrzymywania. W przypadku nagłego hamowania, BA zapewnia maksymalne wykorzystanie siły hamowania.
MAŁY NA ZEWNĄTRZ, DUŻY W ŚRODKU
Wszystkie modele Accent mają rozstaw osi wynoszący 101,2 cala, o 2,8 cala dłuższy niż w poprzedniej generacji. Szerokość 66,9 cala w modelach 2011 wzrosła o 0,2 cala w 2012 roku. Całkowita długość czterodrzwiowego Hyundaia Accenta zwiększyła się o 3,5 cala do 172 cali. Całkowita długość nowej wersji pięciodrzwiowej wynosi 162 cale. W rezultacie Accent cieszy się doskonałą objętością wnętrza i przestrzenią dla pasażerów. Choć zewnętrzne wymiary samochodu są zgodne z wymiarami tradycyjnych subkompaktów, Hyundai Accent jest klasyfikowany przez EPA jako sedan kompaktowy, dzięki swojej objętości wnętrza. Toyota Yaris i Ford Fiesta są klasyfikowane jako samochody subkompaktowe. Ponadto pięciodrzwiowy Hyundai Accent oferuje najlepszą w klasie przestrzeń ładunkową, większą niż Nissan Juke i Infiniti EX 35. Accent ma najlepszą w klasie przestrzeń na ramiona z przodu i z tyłu, a pięciodrzwiowy model ma również więcej przestrzeni ładunkowej niż wiele jego konkurentów w segmencie kompaktowych pięciodrzwiowych.
PEWNE DYNAMIKI JAZDY
Pierwszym krokiem do pewnej dynamiki jazdy jest sztywna konstrukcja. W tym celu Hyundai Accent 2012 wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości, co pozwala uzyskać mocną, lekką i sztywną karoserię, która jest o 22 procent sztywniejsza niż w poprzedniej generacji. Zwiększenie sztywności konstrukcji dało inżynierom Hyundaia większą elastyczność w zakresie strojenia zawieszenia. Ostateczny rezultat to lepsza równowaga między precyzją prowadzenia a komfortem jazdy. Accent wykorzystuje przednie zawieszenie typu MacPherson z sprężynami śrubowymi i amortyzatorami gazowymi typu twin-tube. Tylne zawieszenie to układ ośki skrętnej z sprężynami śrubowymi i amortyzatorami monotubowymi.
Wszystkie modele Accent mają elektryczne wspomaganie kierownicy zamontowane na kolumnie, które natychmiast dostosowuje się do zmieniających się warunków jazdy, poprawiając efektywność paliwową w porównaniu do konwencjonalnego systemu kierowniczego. Średnica skrętu Hyundaia Accenta wynosząca 34,1 stopy jest lepsza niż w modelach Versa, Fiesta i Fit. Model SE pięciodrzwiowy ma unikalną kalibrację kierownicy, aby uzyskać sportowe odczucie.
DESIGN FLUIDYCZNEJ RZEŹBY
Hyundai Accent 2012 dołącza do linii Hyundai, prezentując coraz bardziej popularny design „Fluidic Sculpture” firmy. Linie zewnętrzne pojazdu mają być futurystyczne, dynamiczne i eleganckie. W segmencie, który zazwyczaj kojarzy się z stonowanym designem, Accent wyróżnia się na tle konkurencji. Choć stylizacja zapewnia atrakcyjny wygląd, jest również funkcjonalna, charakteryzując się opływowym współczynnikiem oporu powietrza 0,30 dla sedana Hyundai Accent i 0,31 dla pięciodrzwiowego Accenta. Charakterystyczna sześciokątna atrapa chłodnicy Hyundaia oraz szczegółowo zaprojektowane reflektory zwrócone wstecz nadają Accentowi kompaktowy, sportowy wygląd. Modele pięciodrzwiowe SE zawierają sportowy spojler montowany na dachu oraz pionowe światła tylne. Aby uzyskać asertywny wygląd, dostępne są 16-calowe felgi aluminiowe w wersji GLS i standardowo w SE.
PALETTA KOLORÓW
Hyundai Accent 2012 GLS jest dostępny z szarym lub beżowym dwukolorowym wnętrzem. Pięciodrzwiowe wersje GS i SE są dostępne z szarym wnętrzem lub jednolitym czarnym wnętrzem. Wszystkie modele Accent mają wykończenie słupków podobne do tkaniny, wykonane z włóknistego materiału i skały wulkanicznej, co zapewnia elegancki wygląd i odczucie.
Hyundai Accent charakteryzuje się odważną paletą kolorów zewnętrznych, obejmującą zarówno jasne, jak i ciemne kolory, w tym Century White, Ironman Silver, Cyclone Gray, Ultra Black, Boston Red, Mocha Bronze, Marathon Blue, Clearwater Blue oraz Electrolyte Green.
CECHY I UDOGODNIENIA WARTOŚCIUJĄCE DROŻSZE SAMOCHODY