Jeep wprowadził drugą generację wersji SRT8 dla Grand Cherokee w 2012 roku, udowadniając, że duży, masywny amerykański SUV może dotrzymać kroku samochodom sportowym, przynajmniej jeśli chodzi o przyspieszenie na prostych odcinkach.
Amerykański producent samochodów starał się stworzyć mocnego Grand Cherokee od 1997 roku, kiedy to zaprezentował wersję z silnikiem 5.9. Następnie, w 2006 roku, wprowadził po raz pierwszy pełnoprawne oznaczenie SRT8 na tylnej klapie SUV-a, ustanawiając nowy standard mocy dla marki. Jednak w 2012 roku, dzięki udoskonalonej platformie odziedziczonej po Mercedes-Benz, zadebiutowała druga iteracja tego modelu.
Choć wielu klientów nie było zadowolonych z wyglądu nowego modelu, SRT 8 z 2012 roku miało wystarczająco wiele atutów, aby ich przekonać. Prześwit został zmniejszony w porównaniu do jego „braci”, a w przeprojektowanym dolnym zderzaku umieszczono szerokie wloty powietrza ozdobione diodowymi światłami dziennymi. Siedmiopręcikowa osłona chłodnicy otrzymała chromowane wykończenia. Mimo to, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, nie różniła się zbytnio od reszty linii Grand Cherokee z profilu, z wyjątkiem unikalnego pięcioramiennego wzoru kół.
W środku to był ogromny krok naprzód pod względem jakości, dopasowania i wykończenia. Klienci mogli również cieszyć się wysoko profilowanymi fotelami kubełkowymi z przodu, na których oparciach wyszyto logo SRT. Inną unikalną opcją w tej mocnej wersji były prawdziwe wykończenia z włókna węglowego. Zestaw wskaźników wyglądał podobnie do innych zainstalowanych w wersjach Grand Cherokee, ale ten posiadał nowe opcje dla wyświetlacza LCD umieszczonego pomiędzy wskaźnikami.
Pod maską tego ważącego 2336 kg (5150 lbs) potwora znajdował się silnik V8 o pojemności 6.4 litra, który miał system deaktywacji cylindrów. Mimo że nie był on zbyt oszczędny, ze względu na starszą pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów, nie mógł osiągnąć zachwycających wartości efektywności paliwowej.
Najpotężniejszy i najszybszy samochód marki Jeep w historii. Jeep Grand Cherokee SRT8 wyróżnia się agresywnym, muskularnym wyglądem, 20-calowymi felgami aluminiowymi, obniżonym profilem, funkcjonalnym designem oraz wyścigowym wnętrzem. Napędzany nowym silnikiem HEMI® V-8 o pojemności 6.4 litra, osiągającym moc 468 koni mechanicznych i moment obrotowy 624 Nm, model SRT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 sekund, osiągając prędkość maksymalną 257 km/h i zatrzymując się z 100 do 0 km/h w odległości 35 m. Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 to najlepiej prowadzący się model Jeepa, oferujący wyjątkowe wrażenia z jazdy dzięki nowoczesnemu aktywnemu zawieszeniu Adaptive damping oraz innowacyjnemu systemowi kontroli trakcji Selec-TrackTM. Światowej klasy hamulce dzięki nowym wysokowydajnym hamulcom Brembo z systemem ABS.
Model SRT osiąga niezrównany poziom wyposażenia w swojej kategorii, oferując panoramiczny dach Command-View®, system multimedialny Uconnect® z nawigacją, zaawansowany system audio Harman Kardon® o mocy 825 watów oraz systemy bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenie o kolizji i wykrywanie martwego pola z detekcją ruchu na tylnym pasie.
Nowy model SRT wzbogaca ofertę Grand Cherokee, która w Europie dostępna jest w takich wersjach jak: Laredo, Limited, Overland i Overland Summit.
Jeep Grand Cherokee SRT8 łączy ekskluzywny styl, funkcjonalność oraz zdolności terenowe flagowego SUV-a marki Jeep z sportowym charakterem i wysokowydajnymi elementami opracowanymi przez zespół Street and Racing Technology (SRT®) grupy Chrysler. Efektem tego jest najpotężniejszy i najszybszy samochód marki Jeep. Dzięki światowej klasy hamulcom, doskonałym właściwościom jezdnym, sportowemu, muskularnemu wyglądowi i potężnemu silnikowi HEMI V-8 o pojemności 6.4 litra model SRT wzbogaca ofertę Grand Cherokee o Sport Utility Vehicle, który łączy doskonałe osiągi z zaawansowaną technologią.
Zespół Street and Racing Technology (SRT®) to wewnętrzna jednostka grupy Chrysler, odpowiedzialna za rozwój wysokowydajnych modeli najbardziej ekskluzywnych samochodów w ofercie grupy. Każdy pojazd SRT spełnia pięć sprawdzonych standardów, które obejmują funkcjonalny, wydajny design, wnętrza inspirowane wyścigami, wyjątkową jazdę, prowadzenie i zdolności, benchmarkowe hamulce oraz oszałamiające układy napędowe.
Wraz z wprowadzeniem modelu Jeep Grand Cherokee SRT8, marka Jeep osiągnęła nowy poziom doskonałości w rozwoju systemów 4WD oraz znanej wszechstronności swoich pojazdów: w Jeep Grand Cherokee SRT8 osiągi i komfort luksusowej limuzyny połączone z ekskluzywnymi detalami SRT zapewniają kierowcy pewność panowania nad każdym warunkiem drogowym, na autostradzie, na słabo przyczepnych nawierzchniach oraz na torze wyścigowym.
Jeep Grand Cherokee SRT8 napędzany jest nowym silnikiem HEMI V-8 o pojemności 6.4 litra z technologią oszczędzania paliwa, która wyłącza cztery z ośmiu cylindrów, gdy pełna moc nie jest potrzebna, zapewniając lepszą ekonomikę paliwową i zmniejszone emisje. Potężny układ napędowy HEMI V-8 osiąga moc 468 koni mechanicznych (344 kW) i moment obrotowy 624 Nm, sprzężony jest ze sprawdzoną pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami zmiany biegów na kierownicy oraz systemem Auto Stick na podłodze. Dzięki potężnemu silnikowi HEMI 6.4, model SRT osiąga doskonałe osiągi: 0-100 km/h w 5 sekund, prędkość maksymalną 257 km/h i zatrzymanie z 100-0 km/h na odległość 35 m.
Najlepiej prowadzący się model Jeepa kiedykolwiek jest wyposażony w nowe, aktywne zawieszenie Adaptive damping o regulacji SRT, zarządzane przez nowy system Jeep Selec-TrackTM z pięcioma dynamicznymi trybami.
Zdolności 4×4 marki Jeep zapewnia aktywny na żądanie system czteronapędowy Quadra-Trac z tylnym elektronicznym różnicowym z ograniczonym poślizgiem (ELSD).
Jak wszystkie pojazdy oznaczone logo SRT, Jeep Grand Cherokee SRT8 oferuje światowej klasy hamulce. Moc hamowania zapewniają nowe hamulce Brembo o wysokiej wydajności z systemem ABS.
Standardowe wyposażenie w modelu wysokowydajnym SRT oferuje pełną gamę zaawansowanych technologicznie funkcji, które poprawiają komfort i rozrywkę na pokładzie dla wszystkich pasażerów, w tym panoramiczny dach Command-View®, system multimedialny i nawigacyjny UConnect® z aktywowanym głosem Bluetooth UConnect Phone, nowoczesny system nagłośnienia Harman Kardon® o mocy 825 watów, a także innowacyjne systemy bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenie o kolizji i wykrywanie martwego pola z detekcją ruchu na tylnym pasie. Wprowadzenie Jeep Grand Cherokee SRT8 do salonów Jeepa w Europie rozpoczęło się pod koniec pierwszego kwartału 2012 roku.
Design
Obniżona o 3 cm wysokość zawieszenia, 20-calowe felgi aluminiowe, nowy spojler na klapie bagażnika, funkcjonalne podwójne czarne wyciągi ciepła na przedniej masce oraz podwójne sportowe rury wydechowe zdradzają niepowtarzalne DNA samochodów oznaczonych SRT. Wyścigowe, ekskluzywne wnętrza Jeep Grand Cherokee SRT8 wyróżniają się nową kierownicą SRT z zamontowanymi łopatkami do zmiany biegów, akcentami z włókna węglowego oraz skórzanym wykończeniem, czarnymi podgrzewanymi siedzeniami z Nappy oraz alcantary z profilowanymi bolstersami i kontrastującym przeszyciem.
W zgodzie ze sportowym charakterem, nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 ma obniżony o 3 cm, agresywny profil, który podkreśla niepowtarzalne DNA pojazdów z oznaczeniem SRT. Zewnętrzny design obfituje w funkcjonalne cechy, które wzmacniają sportowy i muskularny wygląd samochodu, w tym spojler na klapie bagażnika, 5-ramienne felgi aluminiowe 20-calowe, nowe nadkola, podwójne czarne wyciągi ciepła na przedniej masce oraz podwójny układ wydechowy.
Jednoczęściowa przednia osłona zawiera nowe wielofunkcyjne lampy LED do jazdy dziennej. Ikoniczna, kolorowa na karoserię siedmiokomorowa przednia kratka ma unikalne tło w kolorze czarnym i chromowane wstawki, co dodaje agresywnego wyglądu.
Zintegrowana dolna kratka przednia jest pomalowana na połysk czarny, a nowo zaprojektowana osłona podwozia ma zintegrowane kanały hamulcowe, aby poprawić chłodzenie i wydajność hamowania. Uzupełnieniem nowego przodu jest nowa maska z funkcjonalnymi podwójnymi wyciągami ciepła dla lepszego chłodzenia silnika HEMI. Z tyłu unikalna jednoczęściowa osłona zawiera osobny dyfuzor powietrza oraz oferuje podwójny układ wydechowy.
Wnętrze inspirowane wyścigami
Przestronne i komfortowe wnętrze Jeep Grand Cherokee SRT8 cechuje nowoczesna technologia i ekskluzywne detale. Standardowe wyposażenie obejmuje nową, skórzaną, podgrzewaną kierownicę z zamontowanymi łopatkami i regulowaną kolumnę kierownicy.
Proszę czekać na System Informacji Elektronicznej dla Pojazdu (EVIC), który jest dostępny z poziomu horyzontalnych ramion kierownicy i ma ekskluzywne strony wydajności SRT – unikalną funkcjonalność specyficzną dla technologii wyścigowej. Ta funkcjonalność pokazuje natychmiastowe informacje zwrotne na temat pomiarów wejścia kierownicy, mocy, momentu obrotowego, czasu 0-100 km/h, dystansu hamowania 100-0 km/h, siły g, a także rozszerzone informacje o silniku.
Nowe fotele skórzane i z alcantary SRT, z profilowanymi bolstersami i regulowanymi aktywnymi zagłówkami z przodu, zapewniają komfort podczas codziennej jazdy oraz niezbędny „uchwyt”, aby utrzymać kierowcę i pasażerów w miejscu podczas dynamicznej jazdy. Dwa przednie fotele mają wyszywane logo SRT i kontrastowe przeszycia. Standardowe siedzenia podgrzewane (przód i tył) oraz wentylowane (przód) zapewniają dodatkowy komfort wszystkim pasażerom.
Perforowana skórzana gałka zmiany biegów, akcenty z włókna węglowego, skórzany panel przyrządów i panele wykończone drzwi oraz jasne, wyścigowe pedały i nakładki na pedały dodają wyszukanej, sportowej estetyki w kabinie.
Jeep Grand Cherokee SRT8 dostępny jest w czterech kolorach nadwozia: Brilliant Black, Bright Silver, Mineral Gray oraz Deep Cherry. Wnętrze wykończone jest czarną skórą Nappa i siedzeniami z alcantary z kontrastowym przeszyciem.
Układ napędowy i skrzynia biegów
Nowy silnik HEMI® V-8 o pojemności 6.4 litra osiąga moc 468 koni mechanicznych i moment obrotowy 624 Nm, a także technologię oszczędzania paliwa, aby poprawić wydajność paliwową i zmniejszyć emisje. Potężny silnik 6.4-litrowy jest sprzężony z sprawdzoną pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która ma zamontowane na kierownicy łopatki do zmiany biegów oraz standardowy Auto Stick.
Jeep Grand Cherokee SRT8 napędzany jest nowym silnikiem HEMI® V-8 o pojemności 6.4 litra, który jest wyposażony w technologię oszczędzania paliwa. Fuel Saver zmienia silnik HEMI na tryb czterocylindrowy, gdy moc nie jest potrzebna, oraz na tryb V-8, gdy bardziej wymagana jest moc, aby zoptymalizować ekonomikę paliwową i zmniejszyć emisje. Nowy silnik osiąga 468 koni mechanicznych (344 kW) i 624 Nm momentu obrotowego, co stanowi poprawę o 43 konie mechaniczne i 55 Nm w porównaniu do 6.1-litrowego silnika HEMI V-8, który napędzał poprzednią generację Jeepa Grand Cherokee SRT8. Aktywny kolektor dolotowy i wałek rozrządu o wysokim skoku z fazowaniem rozrządu zapewniają maksymalny moment obrotowy przy niskich obrotach, optymalizując jednocześnie moc przy wyższych obrotach w szerszym zakresie. 90% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne w zakresie od 2800 do 6000 obr./min, co pozwala na dynamiczne starty i poprawioną wydajność na prostych odcinkach. Dzięki potężnemu silnikowi V-8 HEMI, Jeep Grand Cherokee SRT8 osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5 sekund, osiąga prędkość maksymalną 257 km/h i zatrzymuje się z prędkości 100 do 0 km/h w 35 m.
Te osiągi odpowiadają poprawionej efektywności paliwowej: model SRT osiąga 13% wzrostu na autostradzie dzięki standardowej technologii oszczędzania paliwa oraz nowemu aktywnemu układowi wydechowemu. Fuel Saver wyłącza cztery z ośmiu cylindrów, gdy pełna moc nie jest wymagana, a aktywny układ wydechowy pozwala na szeroki zakres obrotów przy pracy w trybie czterocylindrowym dla poprawy ekonomiki paliwowej.
Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów
Potężny silnik HEMI V-8 o pojemności 6.4 litra jest mated z sprawdzoną pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów W5A580, co pozwala na wybór dynamicznego zmieniania biegów na drodze i torze wyścigowym. Nowe standardowe łopatki do zmiany biegów zamontowane na kierownicy dołączają do standardowego Auto Stick na podłodze. Obie metody dają kierowcy możliwość szybkiej zmiany biegów, podczas gdy kalibracja sterownika skrzyni biegów zapobiega sytuacjom, które mogłyby doprowadzić do nadmiernych obrotów silnika. W pełni adaptacyjne sterowanie elektroniczne wszystkich zmian biegów czyni napęd reaktywnym, minimalizując przy tym szarpanie. AutoStick pozwala kierowcy na wybór pomiędzy trybem w pełni automatycznym a interaktywnym trybem manualnym poprzez przesunięcie dźwigni zmiany biegów w lewo lub w prawo.
Prowadzenie i system zawieszenia
Nowe, dostosowane do SRT, aktywne zawieszenie o regulacji Adaptive damping pozwala na poprawę prowadzenia na drogach. Zaawansowany system kontroli trakcji Jeep Selec-TrackTM posiada pięć dynamicznych trybów, aby zoptymalizować osiągi pojazdu w każdych warunkach i zapewnić najlepsze doświadczenia z jazdy.
Jeep Grand Cherokee SRT8 został zaprojektowany, aby jeszcze bardziej poprawić prowadzenie na drogach. Najlepiej prowadzący się model Jeepa kiedykolwiek jest wyposażony w nowe, dostosowane do SRT, aktywne zawieszenie Adaptive damping zarządzane przez nowy system Jeep Selec-TrackTM. System ten współdziała z różnymi systemami (kontroli stabilności, aktywnego tłumienia, strategii zmiany biegów, proporcjonowania momentu w transferze, wydajności Elektronicznego Różnicowego z Ograniczonym Poślizgiem, kontroli przepustnicy oraz dezaktywacji cylindrów), aby automatycznie dostosować dynamiczne parametry pojazdu do nawyków kierowcy oraz warunków jazdy. Kierowcy mogą ręcznie wybierać między pięcioma dynamicznymi trybami dla specyficznych warunków jazdy:
- Auto: zapewnia najbardziej komfortową jazdę i automatycznie dostosowuje się do każdej sytuacji drogowej przy użyciu aktywnego wytłumienia zawieszenia;
- Sport: zapewnia lepszą kontrolę nad nadwoziem dla sportowej, przyjemnej jazdy po ulicy;
- Holowanie: zapewnia bezpieczne zmniejszenie przechyłu oraz odbicia dla zwiększonej zdolności holowania;
- Tor: zapewnia wysokowydajny, twardy „torowy” wybór zawieszenia, aby zablokować ruch nadwozia dla ostatecznego doświadczenia prowadzenia;
- Śnieg: zapewnia najbardziej konserwatywny dynamiczny tryb, dzięki któremu pojazd bezpiecznie utrzyma prostą linię w trudnych warunkach zimowych.
System 4×4
Aktywny na żądanie system czteronapędowy Quadra Trac z tylnym Elektronicznym Różnicowym z Ograniczonym Poślizgiem (ELSD) zapewnia zdolności terenowe Jeepa i zwiększa bezpieczeństwo napędu na cztery koła podczas podróży po nawierzchniach o słabej przyczepności.
Jeep Grand Cherokee SRT8 wyposażony jest w standardowy aktywny na żądanie transfer 4×4 Quadra Trac. Ten system 4×4 wykorzystuje dane z różnych czujników, aby zidentyfikować poślizg opon w najwcześniejszym możliwym momencie i podjąć działania korygujące. System wykorzystuje przewidywanie przepustnicy, aby wyczuć szybki ruch przepustnicy przy zatrzymaniu i maksymalizuje przyczepność, zanim wystąpi poślizg. Gdy wykryty zostanie poślizg opony, system może przekazać do 100 procent dostępnego momentu obrotowego do jednego tylnego koła z lepszą przyczepnością. Transfer przypadku poprawia także prowadzenie, proporcjonując moment obrotowy między osiami przednią a tylną, aby utrzymać zamierzony przez kierowcę kurs.
Nowy Grand Cherokee SRT8 wyposażony jest także w system kontroli trakcji hamulcowego (BTCS) na przednim różnicowym oraz tylnym Elektronicznym Różnicowym z Ograniczonym Poślizgiem (ELSD). ELSD pomaga eliminować poślizg tylnych kół i rozdziela moment obrotowy na koło z przyczepnością, poprawiając prowadzenie pojazdu.
Hamowanie i kierownica
Światowej klasy wydajność hamulców SRT osiągnięto dzięki nowym hamulcom Brembo o wysokiej wydajności z systemem ABS.
Wszystkie pojazdy opracowane przez zespół SRT są znane z doskonałych hamulców, a Jeep Grand Cherokee SRT8 został zaprojektowany, aby dostarczyć wydajność hamowania na najwyższym poziomie. Moc hamowania Jeep Grand Cherokee SRT8 pochodzi z nowych hamulców Brembo o wysokiej wydajności z systemem ABS. Odległość hamowania wynosząca 35 metrów z 100 do 0 km/h jest możliwa dzięki nowym zaciskom Brembo z 6 tłokami (przód) i 4 tłokami (tył), oraz wentylowanym tarczom o średnicy 38 cm (przód) i 35 cm (tył).
System kierowniczy, dostosowany do wydajności, jest poprawiony dzięki nowej, mocnej pompie i chłodnicy pompy. Zmienione przełożenie daje kierowcom bezpośrednie odczucie i odpowiedź na kierownicy.
Bezpieczeństwo
Jeep Grand Cherokee SRT8 oferuje pełną gamę aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. Cechy bezpieczeństwa obejmują również innowacyjne ostrzeżenie o kolizji, wykrywanie martwego pola oraz detekcję ruchu na tylnym pasie, które są standardowo montowane w celu dalszego poprawienia bezpieczeństwa i ochrony pasażerów.
Aby podkreślić zaangażowanie marki Jeep w innowacje technologiczne, Jeep Grand Cherokee SRT8 oferuje także pełną gamę zaawansowanych aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują:
- Program Stabilizacji Elektronicznej (ESP) z Elektroniczną Mitigacją Przewrócenia (ERM);
- System Antyblokujący Hamulce (ABS): Wyczuwanie i zapobieganie zablokowaniu kół, co poprawia kontrolę nad kierowaniem w ekstremalnych warunkach hamowania i/lub śliskim podłożu;
- System kontroli trakcji hamulca (BTCS): Pomaga zapobiec ślizganiu się kół napędowych podczas przyspieszania z miejsca lub przy niskich prędkościach, stosując indywidualne hamulce do ślizgających się kół;
- Asystent Startu Pod Górę (HSA): Pomaga kierowcom przy starcie pojazdu z postoju na wzniesieniu, utrzymując poziom ciśnienia hamulca przez krótki czas po zdjęciu nogi z pedału hamulca. Jeśli przepustnica nie zostanie przyciśnięta w krótkim czasie po zdjęciu nogi z pedału hamulca, ciśnienie hamulca zostanie zwolnione;
- Kontrola przechyłu przyczepy (TSC): Redukuje przechyły przyczepy oraz poprawia prowadzenie w niekorzystnych warunkach holowania spowodowanych wiatrem bocznym i ruchem drogowym. System monitoruje ruch pojazdu względem zamierzonej przez kierowcę ścieżki, a następnie stosuje naprzemienne ciśnienie hamulca, aby spowolnić pojazd, a następnie zwiększa ciśnienie na jednym z przednich kół, aby przeciwdziałać przechyłowi spowodowanemu przez przyczepę;
- Asystent Parkowania z sensorami z przodu i z tyłu oraz kamerą ParkView® do cofanięcia;
- Reflektory HID Bi-Xenon o wysokiej intensywności z systemem SmartBeam® (dostosowuje się do światła otoczenia i nadjeżdżających pojazdów, aby zapewnić maksymalne oświetlenie);
- Zaawansowane poduszki powietrzne wielostopniowe oraz pełnowymiarowe poduszki powietrzne boczne;
- Poduszki powietrzne w oknach z przodu i z tyłu;
- Poduszka powietrzna na kolano kierowcy;
- Aktywne zagłówki: Rozwijają się w przypadku kolizji z tyłu. Zagłówki mają na celu zmniejszenie obrażeń poprzez zminimalizowanie przerwy pomiędzy zagłówkiem a głową pasażera;
- Kolumna kierownicza absorbująca energię: Regulowana kolumna kierownicza ma skalibrowany element zginający, który deformuje się podczas ruchu kolumny w celu optymalnej gospodarki energią;
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu: Funkcja ułatwiająca kierowcy, automatycznie wyczuwająca wilgoć na szybie i aktywująca wycieraczki;
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe z napinaczami;
- System mocowania fotelika dziecięcego (ISOFIX): Zaprojektowany, aby ułatwić montaż kompatybilnych fotelików dziecięcych;
- System Monitorowania Ciśnienia w Oponach: Zawiera moduły czujników ciśnienia zintegrowane w zaworach wszystkich czterech kół, które wysyłają ciągłe sygnały radiowe do odbiornika, aby informować pasażerów, gdy ciśnienie jest zbyt niskie;
- System Reakcji na Wypadki (EARS): Ułatwia służbom ratunkowym widoczność i dostęp do pasażerów w przypadku wypadku, włączając oświetlenie wnętrza i odblokowując drzwi po aktywacji poduszki powietrznej. Również odcina dopływ paliwa do silnika;
- Aktywny Tempomat: System zmniejsza ustawioną prędkość tempomatu, gdy zbliża się do innego pojazdu w tym samym pasie lub gdy inny pojazd wjeżdża w ten sam pas. System przyspiesza do ustawionej prędkości, gdy pojazd z przodu przyspiesza lub zmienia pas.
Dodatkowe bezpieczeństwo i ochronę dla kierowcy i pasażerów zapewniają innowacyjne systemy ostrzeżenia o kolizji oraz wykrywania martwego pola z detekcją ruchu na tylnym pasie, oferowane jako standard.
Wykorzystując radarowe czujniki, system ostrzeżenia o kolizji wykrywa, kiedy pojazd zbliża się do innego pojazdu zbyt szybko i ostrzega kierowcę, aby mógł podjąć działania mające na celu uniknięcie kolizji;
Wykrywanie martwego pola wykorzystuje podwójne radary ultra-szerokopasmowe, aby wspierać kierowcę podczas zmiany pasów lub gdy obok przejeżdżają niewidoczne pojazdy. System informuje kierowcę o pojazdach w martwym polu poprzez podświetlenie ikon w lusterku bocznym i dźwiękowy sygnał wybrany przez kierowcę; Detekcja ruchu na tylnym pasie to specjalny system, który w sytuacjach parkingowych ostrzega kierowców wyjeżdżających z miejsc parkingowych przed nadjeżdżającym ruchem. Aktywuje się za każdym razem, gdy pojazd znajduje się w ruchu wstecznym.
Komfort i infotainment
Wyjątkowa technologia zapewniająca komfort i rozrywkę pasażerom. Nowoczesny system audio Harman Kardon® o mocy 825 watów z 19 głośnikami i subwooferem wprowadza zupełnie nową, zaawansowaną funkcję w linii Grand Cherokee.