2012 Jeep Wrangler JK Unlimited

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Jeep Wrangler JK Unlimited

Przejdź do galerii zdjęć2012 Jeep Wrangler JK Unlimited

Kiedy Jeep wprowadził model JK Wrangler w 2007 roku, zaskoczył wszystkich wersją Unlimited, ale już w 2011 roku zaczęły się ujawniać jego słabości, więc producent postanowił zaktualizować ten wytrzymały SUV.

Po światowym kryzysie finansowym większość producentów znalazła się w trudnej sytuacji, a finanse Chryslera były w strefie czerwonej. Dzięki wsparciu europejskiego koncernu Fiat, który w 2009 roku zakupił udziały w amerykańskim producencie, Jeep zmodernizował trzecią generację Wranglera. W 2010 roku poprawiono wnętrze, a w 2011 roku zaprezentowano kompletną wersję na rok modelowy 2012, w tym nowy silnik Pentastar, nową skrzynię biegów oraz nieco zmienioną stylistykę. Wrangler był dostępny w kilku wersjach, zaczynając od Sahara, kończąc na potężnym Rubiconie, z wyborem dwóch nadwozi: krótkim i Unlimited. Podczas gdy pierwsza była łatwa w prowadzeniu i parkowaniu w ciasnych miejscach w miastach, druga była doskonałym towarzyszem podróży dla maksymalnie pięciu osób, nie psując wszystkim humoru brakiem miejsca na nogi.

Z przodu, w zależności od wersji, 2012 Jeep Wrangler Unlimited miał zderzak inny niż jego poprzednik, z lampami przeciwmgielnymi umieszczonymi w centralnej części pojazdu. Jego wpuszczone reflektory i nachylony ku tyłowi, nadwoziowy, siedmioszczelinowy grill pozostały bez zmian. Nadkola natomiast pochodziły z linii Rubicon, z przerwą między ich przednią częścią a zderzakiem. Szczególną uwagę zwracał przedni słupek, na którym znajdowała się sylwetka Wranglera wspinającego się po skałach w dolnym prawym rogu.

Z profilu pojazdu widoczne były subtelne modyfikacje, w zależności od opcji. Klienci mogli wyposażyć SUV-a w nadwozie z kolorowym, sztywnym dachem i zdejmowanymi panelami nad głowami pasażerów. Producent zapewnił Wranglerowi Unlimited pełnowymiarowe boczne kroki, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Z tyłu, bocznie otwierane drzwi, wsparte na zawiasach, utrzymywały zapasowe koło, podobnie jak wszystkie wcześniejsze generacje Wranglera, takie jak CJs i legendarny Willy’s.

Kabina, która została odświeżona w 2010 roku na rok modelowy 2011, miała nowe siedzenia, panele drzwiowe oraz nową deskę rozdzielczą. To był zupełnie inny pojazd, wyposażony w grubsze i lepiej izolujące akustycznie elementy. W rezultacie kabina była cichsza, zwłaszcza przy zamontowanym sztywnym dachu. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, z wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury po bokach. Wszystkie były otoczone chromowanymi obramowaniami. Na szczycie centralnej konsoli Jeep umieścił system multimedialny Uconnect, opracowany wspólnie z Fiatem. Oferował nawigację i ekran dotykowy, mógł łączyć się z telefonami przez Bluetooth, a kierowca mógł korzystać z przycisków na kierownicy, aby odbierać lub kończyć połączenia, wybierać stacje muzyczne i uzyskiwać inne dane z komputera pokładowego.

Jednak najważniejsza aktualizacja miała miejsce pod maską. Tam Chrysler zrezygnował z wcześniejszego silnika 3.8 o żeliwnej konstrukcji na rzecz silnika 3.6 o aluminiowej budowie z czterema wałkami rozrządu. Nowa jednostka generowała dodatkowe 83 KM (85 PS) i lepszy moment obrotowy w średnim zakresie, co było kluczowe dla jazdy w terenie. Na koniec pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z krótszym przełożeniem dla pierwszego biegu zastąpiła wcześniejszą czterobiegową skrzynię. Dzięki tym poprawkom Wrangler przewyższył swojego poprzednika we wszystkich aspektach, w tym czasie przyspieszenia i efektywności paliwowej. Dla rynku europejskiego silnik 2.8 turbodiesel pozostał jedyną opcją.

Jeep wprowadza zupełnie nowy silnik benzynowy 3.6-litrowy Pentastar V-6, który będzie montowany w modelach Jeep Wrangler i Jeep Wrangler Unlimited z 2012 roku. Napęd V-6 o pojemności 3.6 litra zapewnia lepszą efektywność paliwową, poprawione właściwości jezdne na drodze oraz większą moc i moment obrotowy. Silnik benzynowy zyskuje teraz ulepszona automatyczną skrzynię biegów, co umożliwia płynniejsze zmiany biegów i lepsze osiągi. Drastycznie poprawione osiągi na drodze łączą się z jeszcze większymi możliwościami w terenie. Nowy silnik benzynowy dołącza do 2.8-litrowego silnika turbo diesel w europejskiej ofercie.

W Europie nowy silnik benzynowy 3.6-litra będzie dostępny w modelach Jeep Wrangler i Jeep Wrangler Unlimited Sport, Sahara oraz Rubicon od listopada 2011 roku.

Silnik Pentastar V-6 o pojemności 3.6 litra

Kompaktowy i lekki, całkowicie aluminiowy silnik Pentastar V-6 o pojemności 3.6 litra waży o ponad 40 kg (90 lbs) mniej niż poprzedni silnik V-6 o pojemności 3.8 litra, który był wykonany z żeliwnego bloku. Silnik Pentastar jest niezwykle cichy, zbudowany z bloku aluminiowego poddawanego wysokiemu ciśnieniu, wyposażonego w żeliwne tuleje cylindrów oraz aluminiowe głowice cylindrów. Silnik został zaprojektowany tak, aby spełniać wszystkie znane przyszłe standardy emisji na całym świecie i obecnie ma certyfikat Euro 5.

Silnik V-6 o pojemności 3.6 litra jest produkowany w zakładzie silnikowym w Trenton w Michigan (USA).

Skrzynie biegów

Automatyczna skrzynia biegów A580 przynosi korzyści Jeep Wrangler tak samo jak nowy silnik benzynowy, oferując bardziej dopracowane zmiany biegów i wybór przełożeń. Zwiększenie liczby biegów pozwala silnikowi pracować w bardziej efektywnym zakresie obrotów, co przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej. Więcej biegów umożliwia również silnikowi pozostanie w zakresie momentu obrotowego, co zwiększa przyspieszenie. Nowy Wrangler (dwu-drzwiowy) może pochwalić się 37-procentową poprawą czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h, który teraz wynosi 8.1 sekundy. Dodatkowo, niższy współczynnik przełożenia pierwszego biegu w nowej automatycznej skrzyni biegów daje Wranglerowi większe możliwości w terenie dzięki niższemu ogólnemu współczynnikowi wspinaczki.

Elektroniczny wybór zakresu jest standardem dla wszystkich modeli Jeep Wrangler z automatyczną skrzynią biegów. Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) została również zoptymalizowana do bezproblemowej współpracy z nowym silnikiem V-6 o pojemności 3.6 litra.

Obok sprawdzonej sześciobiegowej skrzyni manualnej NSG 370, w nowym Jeep Wrangler znajdziemy nową obudowę sprzęgła, koło zamachowe oraz sprzęgło z długim skokiem. Udoskonalenia wynikają z adaptacji skrzyni biegów do silnika V-6 o pojemności 3.6 litra.

Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest produkowana w Kokomo, Indiana (ITP2), a sześciobiegowa skrzynia manualna w Gaggenau, Niemcy.

Inżynieria

Jeep Wrangler zapewnia niezrównane możliwości terenowe z legendarnym napędem na cztery koła i jest wytwarzany z przeszło siedmioma dekadami doświadczenia w inżynierii 4×4. Wrangler wciąż oferuje konstrukcję nadwozia na ramie, przedni i tylny system zawieszenia pięciowahaczowego, żywe osie oraz elektroniczne blokady.

Jeep Wrangler teraz oferuje wybór dwóch skrzyń biegów: sześciobiegowej manualnej oraz pięciobiegowej automatycznej.

Wraz z nowym układem napędowym, inżynierowie Jeepa dokładnie zoptymalizowali właściwości jazdy i dźwięk nadwozia Jeepa Wranglera. Nowe modyfikacje silnika i skrzyni biegów oraz zmienione kalibracje zawieszenia przyczyniają się do ogólnych ulepszeń, które są natychmiast dostrzegalne zarówno na drodze, jak i w terenie.

Jakość dźwięku we wnętrzu została znacznie poprawiona dzięki udoskonaleniom w systemie mocowania układu napędowego, tłumieniu hałasu w przegrodzie i zastosowaniu pierwszej pokrywy silnika Jeepa Wranglera, która skutecznie izoluje kabinę od hałasów pochodzących z silnika i nawierzchni drogi.

Na zewnątrz hałas silnika jest ledwie słyszalny na biegu jałowym. W przypadku nowego silnika V-6 o pojemności 3.6 litra, wszystkie akcesoria są montowane bezpośrednio do silnika, bez użycia wsporników. To pomaga zapewnić, że wszystkie akcesoria, w tym pompa wspomagania kierownicy, alternator i sprężarka klimatyzacji, są mocno zakotwiczone i mniej podatne na drgania i hałas.

Amortyzatory również zostały dostrojone i zaprojektowane z myślą o optymalnej równowadze między zaawansowanym prowadzeniem na drodze a solidnymi możliwościami w terenie.

Osie i Przekładnie Transferowe

Jeep Wrangler jest teraz dostępny z większą liczbą przełożeń osie, co pozwala klientom optymalizować efektywność paliwową i/lub zdolności pojazdu. Wrangler dostępny jest z przełożeniami 3.21, 3.73 lub 4.10 w zależności od modelu. Ponadto, Jeep Wrangler oferuje zdolności holownicze do 2500 kg.

Układ napędowy modeli Sport i Sahara obejmuje przednią oś Dana 30 i tylną oś Dana 44. Przekładnia transferowa Command-Trac® NV241 z dwoma biegami posiada współczynnik przełożenia 2.72:1 w zakresie niskim.

Model Rubicon wyposażony jest w ciężkie osie Dana 44 z przodu i z tyłu oraz dwubiegową przekładnię transferową Rock-Trac® NV241 z współczynnikiem przełożenia 4.0:1 w zakresie niskim. Rubicon zawiera również elektryczne różnicówki z przodu i z tyłu oraz odłączaną stabilizator, co przenosi Jeepa Wranglera na najwyższy poziom zdolności.

Silnik 2.8-litra CRD

Nowy silnik V-6 o pojemności 3.6 litra dołącza do nowego silnika turbo diesel o pojemności 2.8 litra z technologią Stop/Start, oszczędzającą paliwo. Silnik diesel zapewnia moc 200 hp DIN (147 kW), co stanowi 13-procentową poprawę w porównaniu do poprzedniego silnika diesel o pojemności 2.8 litra. Moment obrotowy silnika wynosi 410 N•m (302 lb-ft) z sześciobiegową skrzynią manualną i 460 N•m (339 lb-ft) z pięciobiegową skrzynią automatyczną.

3.6L V6 5AT AWD (285 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3604 Cm3
Moc209.6 Kw @ 6350 Rpm
285 Hp @ 6350 Rpm
281 Bhp @ 6350 Rpm
Moment obrotowy252 Lb-Ft @ 4800 Rpm
342 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie11.9 X 1.1 (302 X 28) Tarcze wentylowane
Hamulce tylne12.44 X 0.47 (316 X 12) Tarcze lite
Rozmiar oponyP255/70R18
Długość152.8 In (3881 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość70.9 In (1801 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.9 In (1
Rozstaw osi3.8 In (97 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Pojemność bagażnika17.15 Cuft (486 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna4156 Lbs (1885 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5600 Lbs (2540 Kg)
Spalanie miasto14.6 Mpg Us (16.1 L/100Km)
Spalanie trasa25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Średnie spalanie20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Emisja CO2273 G/Km

3.8L V6 4AT AWD (198 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3778 Cm3
Moc145.6 Kw @ 5000 Rpm
198 Hp @ 5000 Rpm
195 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy232 Lb-Ft @ 4000 Rpm
315 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie11.9 X 1.1 (302 X 28) Tarcze wentylowane
Hamulce tylne12.44 X 0.47 (316 X 12) Tarcze lite
Rozmiar oponyP255/70R18
Długość152.8 In (3881 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość70.9 In (1801 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.9 In (1
Rozstaw osi3.8 In (97 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Pojemność bagażnika17.15 Cuft (486 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna4123 Lbs (1870 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4945 Lbs (2243 Kg)
Spalanie miasto14.1 Mpg Us (16.7 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2282 G/Km

3.8L V6 4AT AWD (199 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3778 Cm3
Moc146.4 Kw @ 5000 Rpm
199 Hp @ 5000 Rpm
196 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy232 Lb-Ft @ 4000 Rpm
315 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie11.9 X 1.1 (302 X 28) Tarcze wentylowane
Hamulce tylne12.44 X 0.47 (316 X 12) Tarcze lite
Rozmiar oponyP255/70R18
Długość152.8 In (3881 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość70.9 In (1801 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.9 In (1
Rozstaw osi3.8 In (97 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Pojemność bagażnika17.15 Cuft (486 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna4176 Lbs (1894 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5600 Lbs (2540 Kg)
Spalanie miasto14.1 Mpg Us (16.7 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie19.1 Mpg Us (12.3 L/100Km)
Emisja CO2285 G/Km

2.8L CRD 5AT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2776 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3600 Rpm
200 Hp @ 3600 Rpm
197 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy302 Lb-Ft @ 2000 Rpm
410 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie11.9 X 1.1 (302 X 28) Tarcze wentylowane
Hamulce tylne12.44 X 0.47 (316 X 12) Tarcze lite
Rozmiar oponyP255/70R18
Długość152.8 In (3881 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość70.9 In (1801 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.9 In (1
Rozstaw osi3.8 In (97 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Pojemność bagażnika17.15 Cuft (486 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna4350 Lbs (1973 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5699 Lbs (2585 Kg)
Spalanie miasto22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Spalanie trasa29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Średnie spalanie26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Emisja CO2230 G/Km

2.8L CRD 6MT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2776 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3600 Rpm
200 Hp @ 3600 Rpm
197 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy302 Lb-Ft @ 2000 Rpm
410 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie11.9 X 1.1 (302 X 28) Tarcze wentylowane
Hamulce tylne12.44 X 0.47 (316 X 12) Tarcze lite
Rozmiar oponyP255/70R18
Długość152.8 In (3881 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość70.9 In (1801 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/61.9 In (1
Rozstaw osi3.8 In (97 Mm)
Prześwit9 In (229 Mm)
Pojemność bagażnika17.15 Cuft (486 L)
Aerodynamika (Cd)0.55
Masa własna4471 Lbs (2028 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5699 Lbs (2585 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2217 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.