2012 Kia cee'd Sportswagon

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Kia cee’d Sportswagon

Przejdź do galerii zdjęć2012 Kia cee'd Sportswagon

Kia zaprezentowała drugą generację swojego kompaktowego auta typu hatchback, modelu cee’d, w marcu 2012 roku podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie w Europie. Obok niego znalazła się wersja kombi, nazwana Sportswagon.

Koreański producent kontynuował swoją ofensywę na rynku europejskim z drugą generacją cee’d. Aby lepiej dopasować pojazd do potrzeb europejskich klientów, Kia zaprojektowała go w Niemczech i produkowała w Europie, w Słowacji. W rezultacie, auto oferowane było w konkurencyjnej cenie, chociaż było droższe od swojego poprzednika.

Podążając za nowym językiem designu stworzonym przez Petera Schreyera, druga generacja Sportswagon wyróżniała się nowym przodem, który podkreślał „twarz tygrysa” w grillu. Nowe reflektory wyglądały świeżo i trafiały do młodszej generacji dzięki swojemu opływowemu kształtowi. W dolnej części zderzaka producent zamontował szeroki grill oraz opcjonalne lampy przeciwmgielne. Dodatkowo, dwa wgłębienia na maskę podkreślały dynamiczny wygląd samochodu. Z profilu, wznosząca się linia okien Sportswagon kontynuowała się za tylnymi drzwiami, ponieważ tylny zwis był dłuższy, aby pomieścić powiększoną przestrzeń bagażową. Niezwykle jak na przystępne cenowo auto, kombi nie dzieliło tylnych drzwi z hatchbackiem. Ponadto, Kia zamontowała trzeci zestaw okien między słupkami C i D. Aby potwierdzić „sportowy” charakter nazwy Sportswagon, producent stworzył pochyloną tylną klapę, która elegancko kończyła sylwetkę pojazdu.

Podobnie jak jego hatchbackowy odpowiednik, Sportswagon oferował parę wygodnych siedzeń z przodu, oddzielonych wysokim konsolą centralną, która pomieściła podłokietnik, schowek z przesuwaną pokrywą, dźwignię zmiany biegów i hamulec ręczny. Jedną z zauważalnych popraw w stosunku do poprzedniej generacji były materiały otaczające kabinę, które nie wyglądały już na tanie, mimo że auto wciąż uważane było za budżetowe. W czasach, gdy większość producentów zaczynała montować ekrany dotykowe w systemach infotainment, Kia również dodała tę funkcję do modelu Sportswagon jako opcję. Zajmował on środkową część konsoli, pomiędzy nawiewami a panelem sterowania klimatyzacją. W centralnej części zestawu wskaźników, producent umieścił wyświetlacz TFT wewnątrz centralnego prędkościomierza, flankowanego przez obrotomierz po lewej stronie oraz wskaźniki paliwa i temperatury cieczy chłodzącej po prawej stronie. Z tyłu, producent zamontował kanapę dzieloną w proporcji 60/40, która mogła powiększyć przestrzeń bagażową z 528 litrów (18,6 cu-ft) do 1642 litrów (58 cu-ft).

W porównaniu do swojego poprzednika, model 2012 Sportswagon był o 40 mm (1,6”) niższy, co nadawało mu jeszcze sportowiego charakteru. Nie wyglądał jak małe LCV, lecz jak dłuższy hot hatch. Mimo to, dostępne silniki nie były polecane do szybkiej jazdy. Wersja podstawowa pojazdu napędzana była silnikiem benzynowym o mocy 99 KM (101 PS), który przekazywał moc na przednie koła. Najpotężniejsza wersja Sportswagon była wyposażona w silnik benzynowy 1.6 z turbodoładowaniem, oferujący 133 KM (135 PS), działający za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej lub automatycznej. Ponieważ Europejczycy uwielbiali silniki diesla, Kia oferowała wybór dwóch jednostek wysokoprężnych z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów.

Zaledwie trzy miesiące po premierze stylowego, zupełnie nowego hatchbacka Kia cee’d do rodziny dołącza drugi model – Kia cee’d Sportswagon. Zastępując wcześniejszy model Kia Ceed SW, wprowadza nową nazwę, która doskonale odzwierciedla charakter nowego auta: przygodowe, sportowe, nowoczesne i technologicznie zaawansowane, ale z jeszcze większą praktycznością i wartością, które uczyniły jego poprzednika wielkim sukcesem na rynku flotowym i biznesowym w Wielkiej Brytanii.

Kia cee’d Sportswagon została zaprezentowana obok hatchbacka cee’d podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku i pod względem stylu, jakości, technologii, wyposażenia i bezpieczeństwa dorównuje mu we wszystkich aspektach. Podobnie jak jego poprzednik, została zaprojektowana i stworzona w studiach projektowych i centrum technicznym Kii we Frankfurcie, a produkowana jest w fabryce firmy w Żylinie na Słowacji. Model cee’d Sportswagon jest dostępny wyłącznie na rynkach europejskich.

Kia Ceed SW była jednym z wiodących modeli Kii na rynku flotowym i w tym roku sprzedaje się lepiej od hatchbacka wśród użytkowników biznesowych. Z bardziej odważnym stylem i zaawansowanymi technologiami, oczekuje się, że cee’d Sportswagon zyska jeszcze szerszą popularność wśród użytkowników dokonujących wyboru.

Na dominującym rynku flotowym, cee’d Sportswagon będzie sprzedawana wyłącznie w Wielkiej Brytanii z zaawansowanymi i wyjątkowo wydajnymi silnikami turbodiesel. Dzięki wysokim momentom obrotowym oraz niskim kosztom eksploatacyjnym, idealnie nadają się do przewożenia ciężkich ładunków oraz do pokonywania dużych przebiegów, które często są nakładane na samochody typu kombi przez operatorów biznesowych.

Silnik 1.4 CRDi o mocy 89 KM rozwija moment obrotowy 220 Nm już przy 1500 obr./min, natomiast silnik 1.6 CRDi o mocy 126 KM zwiększa moment obrotowy do 260 Nm przy jedynie 1900 obr./min. Oba napędy, w tym automatyczna skrzynia dostępna z silnikiem 1.6, to sześciobiegowe jednostki, podczas gdy modele z manualną skrzynią biegów wyposażone są w technologię Intelligent Stop & Go (ISG) Kii, która oszczędza paliwo i redukuje emisje.

W efekcie Kia cee’d Sportswagon z silnikiem 1.4 osiąga 67,3 mpg, a jej emisja CO2 wynosi zaledwie 109 g/km, co oznacza stawkę podatkową Benefit-in-Kind (BIK) na poziomie 15 procent w latach 2012-13. Manualne wersje 1.6, z emisją CO2 116 g/km, mieszczą się w 17-procentowej grupie BIK i są niemal równie oszczędne, z oficjalnym zużyciem paliwa wynoszącym 64,2 mpg. Z cenami zaczynającymi się od 16,895 funtów i sięgającymi 24,795 funtów, a także niskimi kosztami utrzymania i ubezpieczenia, nowa Kia cee’d Sportswagon jest tańszym w eksploatacji samochodem dla kierowców biznesowych, operatorów flot oraz klientów indywidualnych.

Sprawy praktyczne

Na poziomie praktycznym nowa Kia cee’d Sportswagon również zyska uznanie wśród osób poszukujących stylowego i pojemnego kombi o najmniejszej możliwej powierzchni. Przy długości nieco powyżej 4,5 metra, Kia cee’d Sportswagon jest bardziej kompaktowa niż jej główni europejscy rywale, a jedynie o 15 mm dłuższa niż cee’d SW. Mimo to oferuje większą pojemność bagażnika niż większość konkurencji – 528 litrów do poziomu pokrywy bagażnika przy wszystkich siedzeniach w pozycji pionowej oraz 1642 litry do dachu przy złożonych tylnych siedzeniach w proporcji 60:40.

Ułatwienie załadunku również zostało uwzględnione. Podłoga bagażnika jest na równi z otworem klapy tylnej, a oparcia i siedziska tylnych siedzeń w proporcji 60:40 składają się, zapewniając całkowicie płaską powierzchnię ładunkową. Każda wersja Kia cee’d Sportswagon ma schowek pod podłogą oraz boczne obszary ładunkowe, zwijany pokrowiec, haki do zabezpieczenia ładunku, oświetlenie bagażnika oraz gniazdo zasilania 12V w bagażniku.

Wyższe modele mają również przesuwne aluminiowe szyny ładunkowe oraz siatkę zabezpieczającą do mocowania przedmiotów i zapobiegania ich przesuwaniu się w bagażniku. Relingi dachowe są standardem w każdym modelu, aby umożliwić przewożenie dodatkowego ładunku na zewnątrz samochodu. Cee’d Sportswagon ma ładowność do 500 kg i może holować przyczepę hamowaną o masie 1500 kg (wersje z manualną skrzynią biegów).

Sportowy charakter Sportswagona

Aby zapewnić, że cee’d Sportswagon ma smukłą, dynamiczną sylwetkę, o jakiej mówi jego nazwa, jest nieco dłuższa od poprzedniej cee’d SW, ale także o 10 mm węższa i 40 mm niższa, jednocześnie oferując pełne pięcioosobowe miejsce dla rodziny. Niezwykle jak na kombi w tej klasie, ma inne tylne drzwi niż hatchback cee’d, co pozwala na kontynuację stylowego, wznoszącego się kształtu dolnej grafiki okna aż do tyłu samochodu, nie powodując ciemności ani klaustrofobii dla pasażerów podróżujących z tyłu.

Podobnie jak w nowym hatchbacku cee’d, rozstaw osi – jeden z najdłuższych w klasie, wynoszący 2650 mm – pozostał bez zmian, ale szerokości toru zwiększyły się o 17 mm z przodu i 27 mm z tyłu, aby nadać samochodowi sportowszy wygląd, a także, w połączeniu z nową geometrią zawieszenia, większą stabilność przy dużych prędkościach i lepsze właściwości przy pokonywaniu zakrętów. Cee’d Sportswagon wyróżnia się na tle klasy, posiadając w pełni niezależne przednie i tylne zawieszenie, co ma naturalne korzyści dla komfortu jazdy i prowadzenia. Te cechy zostały jeszcze bardziej doskonalone w nowym modelu.

Kia cee’d Sportswagon ma bardziej sportowy i premium wygląd oraz odczucie niż jego poprzednik, podkreślone przez jego radykalnie różne proporcje. Posiada bardziej przesuniętą do przodu kabinę oraz nachyloną, przypominającą coupé linię dachu, co nadaje mu sportowy charakter i większą obecność. Nawet logo Kia jest nowe – prostsze, smuklejsze i bardziej nowoczesne, z napisem 'Kia’ w wzniesionej sekcji. Z przodu jest teraz umieszczone na masce, a nie w grillu – kolejna podwyżka klasy premium.

Peter Schreyer, dyrektor ds. projektowania Kii, mówi: 'Chcieliśmy zbudować na mocnych stronach, które uczyniły pierwszy model takim sukcesem, ale z dodatkowymi emocjami i charakterem oraz poprawionymi proporcjami i postawą.’

Nie pozostawiono żadnego kamienia na kamieniu w dążeniu do zapewnienia, że cee’d Sportswagon będzie w stanie dorównać swoim europejskim rywalom. Każdy detal poprzedniego modelu został dokładnie przeanalizowany. Jeśli coś wymagało zmiany, zostało to zmienione. Jeden z pozornie nieistotnych detali to klapka wlewowa. W Azji i Ameryce nabywcy wolą osobny dźwignię do otwierania wewnątrz auta, podczas gdy Europejczycy preferują, aby była połączona z systemem centralnego zamka, aby można ją było otworzyć za pomocą jednego naciśnięcia – więc to właśnie znajdziesz.

Europejska jakość, bezpieczeństwo i technologia

Ulepszenia jakości w cee’d Sportswagon są zarówno rzeczywiste, jak i postrzegane. Wąskie szczeliny nie wyglądałyby na miejscu w luksusowym samochodzie premium, podczas gdy większość wersji ma elegancką chromowaną ramkę okna. Model podstawowy ma chromowaną ramkę grilla, podczas gdy wszystkie inne wersje mają ramkę w kolorze grafitowym z czarnym, błyszczącym siatkowym grillem.

Pierwsze wrażenia są potwierdzane po wejściu do kabiny. Powierzchnie miękkiego dotyku, wysokiej jakości materiały i przykryte schowki, subtelne czerwone podświetlenie, dotykowe uchwyty drzwi i precyzyjnie dopasowane panele łączą się, tworząc solidne, dojrzałe wnętrze cee’d Sportswagon. To podkreśla poprawiona jakość wykończenia nowego pojazdu. Sztywność skręcająca nadwozia wzrosła o 51 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. Szyba przednia jest teraz wklejona, a nie montowana w uszczelce, co pozwala na ograniczenie hałasu zewnętrznego i zwiększa sztywność nadwozia. Zastosowano więcej wypełnienia w obszarach słupków, nowe uszczelki wokół ram drzwi, przeprojektowane lusterka oraz grubsze szyby przednich drzwi. Wszystko to przyczynia się do poprawy jakości wykończenia. Nawet uszczelki na progach drzwiowe zostały zmodyfikowane, aby utrudnić wnikanie hałasu do wnętrza.

Sztywniejsza konstrukcja nadwozia jest rezultatem kompleksowego pakietu wzmocnień w kluczowych obszarach, mającego na celu uczynienie nowej Kii cee’d Sportswagon jedną z najefektywniejszych w swojej klasie, ale także jedną z najbezpieczniejszych. Łącznie 57 procent nowego nadwozia wykonane jest ze stali wysokotężnej, a w strukturach słupków B zastosowano stal o ultra wysokiej twardości.

Zastosowano subframe w kształcie litery i z bardziej sztywnym przednim zderzakiem, deską rozdzielczą i członami bocznymi. W strefie deski dodano podparcia poziome i wzdłużne. Wzmocniono również słupy A, wewnętrzne szyny drzwiowe oraz górne i dolne struktury nadwozia. Nowe poprzeczne belki łączą mocowania przedniego i tylnego zawieszenia, podczas gdy kąt członów ochrony czołowej został zmniejszony, aby poprawić deformację. A wokół tylnego relingu dachowego i otworu klapy bagażnika zastosowano stelaż w kształcie pierścienia. Cee’d Sportswagon zapewnia również lepsze bezpieczeństwo pieszych w przypadku zderzenia i jest łatwiejsza i tańsza do naprawy po wypadku przy niskiej prędkości (9 mph lub mniej).

Rozbudowane standardowe wyposażenie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa poprzedniej generacji cee’d SW – w tym Elektroniczna Kontrola Stabilności (ESC), Zarządzanie Stabilnością Pojazdu (VSM), Kontrola Wspomagania Startu na Wzniesieniu (HAC) i sześć poduszek powietrznych – zostało wzbogacone o nowe funkcje w Sportswagona. Wszystkie wersje mają sygnalizację awaryjnego zatrzymania (ESS), która powoduje, że tylne światła hamulcowe migają podczas awaryjnego zatrzymania, aby powiadomić kierowców z tyłu. W zależności od modelu dostępne są również statyczne i aktywne światła zakrętowe, kolorowa kamera tylna, system asystenta parkowania równoległego (PPAS), który automatycznie prowadzi samochód na miejsca przy krawężniku oraz system warnujący o opuszczeniu pasa ruchu.

Komfort kierowcy i pasażerów również został znacznie poprawiony. Większość modeli ma teraz funkcję Flex Steer w standardowym układzie Kierownicy z napędem elektrycznym z trzema ustawieniami – Comfort, Normal i Sport – dzięki czemu poziom wspomagania można zwiększyć podczas parkowania i zmniejszyć, aby uczynić samochód bardziej stabilnym przy prędkości autostradowych.

Elektroniczna hamulec ręczny, podgrzewana kierownica, automatyczne światła i wycieraczki, większe otwory wentylacyjne zapewniające więcej powietrza do tylnej przestrzeni na nogi, automatyczna klimatyzacja w dwóch strefach z miękkim i szybkim przepływem powietrza, 10-pozycyjne regulowane fotel kierowcy z pamięcią i elektryczne wsparcie lędźwiowe to nowe funkcje w średniej wielkości kombi Kii.

Systemy audio zostały ulepszone i są teraz w pełni zintegrowane z deską, co zapewnia lepszy wygląd oraz funkcjonalność. Oferują Bluetooth z rozpoznawaniem głosu w 10 językach i strumieniowaniem muzyki, łączność iPoda za pomocą oryginalnego kabla i 600 MB pamięci MP3 w jednostce centralnej. Wysokiej klasy system Audio plus Navigation ma teraz 20% mocniejszy kontroler i pozwala na rozpoznawanie głosu w 13 językach, pełne wprowadzanie kodów pocztowych z UK podczas ustawiania instrukcji nawigacyjnych, informację o kanale komunikatów o ruchu drogowym oraz pełne pobieranie numerów telefonów z telefonu komórkowego właściciela.

Kia cee’d Sportswagon w Wielkiej Brytanii

Cee’d Sportswagon dostępny jest w czterech wersjach wyposażeniowych – nazwanych '1′, '2′, '3′ i '4′ w teraz powszechnym stylu Kia w UK – z opcją wersji '4 Tech’ cee’d Sportswagon '4′.

Wszystkie modele od '1′ mają szeroką listę standardowego wyposażenia, w tym schowek pod podłogą bagażnika i boczny, zwijany i demontowany pokrowiec ładunkowy, lampkę bagażnika oraz tylne gniazdo zasilania 12V i relingi dachowe. W standardzie są również elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka, regulacja kierownicy w zakresie nachylenia i wysokości oraz regulowane wysokości siedzenia kierowcy, klimatyzacja, sterowanie z kierownicy, elektryczne szyby przednie z funkcją automatycznego otwierania i zamykania, światła dzienne, zdalne centralne zamykanie, chłodzona schowek, płasko składające się tylne siedzenia w proporcji 60:40, ambientowe oświetlenie z przodu, system audio kompatybilny z iPodem z radiem i odtwarzaczem CD, port USB i łączność Bluetooth, ESC i VSM, HAC (Kontrola Wspomagania Startu na Wzniesieniu), sześć poduszek powietrznych, automatyczne zamykanie drzwi w zależności od prędkości i aluminiowe felgi we wszystkich wersjach 1.6-litra.

Cee’d Sportswagon '2′ dodaje światła zakrętowe, LED-owe światła dzienne i tylne lampy kombinowane, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z LED-owymi wskaźnikami oraz światłami przy krawężniku, skórzaną wyściółkę kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, więcej chromowanych akcentów, tylny środkowy podłokietnik, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, siatkę ładunkową, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania oraz funkcję Flex Steer.

Cee’d Sportswagon '3′ dodatkowo ma przyciemniane szyby, automatyczne światła z funkcją 'follow-me-home’, wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, regulowane wysokości siedzenia pasażera, elektryczne wsparcie lędźwiowe w obu przednich siedzeniach, czarną i srebrną tapicerkę materiałową, automatyczną przyciemnianą lusterko wsteczne, klimatyzację automatyczną w dwóch strefach z kontrolą przepływu powietrza oraz siedmiocalowy ekran dotykowy nawigacji satelitarnej z europejskim mapowaniem, wprowadzeniem kodu pocztowego z UK i wbudowaną kolorową kamerą tylną.

Cee’d Sportswagon '4′ wprowadza system szyn i przegrody bagażnika oraz siatkę zabezpieczającą, większe (17-cale) felgi, oświetlenie na przednich klamkach, czarne skórzane fotele z kontrastowymi szarymi wstawkami oraz trzystopniowym podgrzewaniem, podgrzewaną kierownicę, elektroniczny hamulec postojowy, przycisk start/stop silnika oraz inteligentny system dostępu, wentylację tylną, premium konsolę centralną z przesuwaną pokrywą oraz wyświetlaczem LCD w kolorze wysokiej rozdzielczości, zaś cee’d '4 Tech’ wyróżnia się panoramicznym dachem, 10-stopniowym, elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy z pamięcią, systemem asystenta parkowania równoległego w tym czujnikami parkowania z przodu, systemem ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu oraz reflektorami adaptacyjnymi Xenon z automatycznym poziomowaniem.

Jak w każdym modelu Kii, nowa cee’d Sportswagon objęta jest całkowicie przenoszalną siedmioletnią gwarancją na 100 000 mil.

KIA cee’d SPORTSWAGON: KLASA BIZNESOWA

Kia Ceed SW była jednym z wiodących modeli Kii na rynku flotowym i w tym roku sprzedaje się lepiej czterokrotnie od hatchbacka wśród użytkowników biznesowych. Z bardziej odważnym stylem i zaawansowanymi technologiami, nowa cee’d Sportswagon ma oczekiwaną jeszcze szerszą popularność wśród użytkowników dokonujących wyboru.

Sukces kompaktowego kombi Kii na rynku biznesowym oparty jest nie tylko na cenie, ale także na korzystnych specyfikacjach, co w jeszcze większym stopniu jest widoczne w lepiej wyposażonym cee’d Sportswagon.

Nawet podstawowy model cee’d Sportswagon '1′ nie pozostawia nic do życzenia. Najważniejsze elementy standardowego wyposażenia obejmują elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka, regulację kierownicy w zakresie nachylenia i wysokości, regulowane wysokości siedzenia kierowcy, klimatyzację, sterowanie z kierownicy, system audio kompatybilny z iPodem oraz aluminiowe felgi we wszystkich wersjach 1.6-litra.

W wyższych wersjach dodawane są światła zakrętowe, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania, Flex Steer, automatyczne światła i wycieraczki przednie, automatyczna klimatyzacja w dwóch strefach, siedmiocalowy ekran dotykowy nawigacji satelitarnej, skórzane fotele, wyświetlacz LCD w kolorze pełnej gamy, panoramiczny dach, 10-stopniowy, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią, system asystenta parkowania równoległego, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu i reflektory adaptacyjne Xenon.

A jak w każdym modelu Kii, nowa cee’d Sportswagon objęta jest siedmioletnią, w pełni przenośną gwarancją na 100,000 mil.

Na dominującym rynku flotowym, cee’d Sportswagon będzie sprzedawana wyłącznie w Wielkiej Brytanii z zaawansowanymi i wyjątkowo wydajnymi silnikami turbodiesel. Dzięki wysokim momentom obrotowym oraz niskim kosztom eksploatacyjnym, idealnie nadają się do przewożenia ciężkich ładunków oraz do pokonywania dużych przebiegów, które często są nakładane na samochody typu kombi przez operatorów biznesowych. Silnik 1.4 CRDi turbodiesel jest nowością w kompaktowym modelu kombi Kii, podczas gdy 1.6 CRDi turbodiesel rozwija moment obrotowy o 5 Nm więcej niż w poprzednim modelu Kia Ceed SW.

Sześciobiegowe skrzynie biegów stają się standardem w całym asortymencie. Modele z manualną skrzynią biegów wyposażone są w technologię Intelligent Stop & Go (ISG), która poprawia oszczędność paliwa, obniża emisję CO2 oraz stawkę podatkową Benefit-in-Kind (BIK) na poziomie 15 procent dla 1.4 CRDi i 17 procent dla manualnego 1.6 CRDi w latach 2012-13.

Z cenami zaczynającymi się od 16,895 funtów i sięgającymi 24,795 funtów, z oszczędnością paliwa przekraczającą 60 mpg w przypadku wszystkich modeli manualnych oraz niskimi kosztami eksploatacyjnymi i ubezpieczenia, nowa Kia cee’d Sportswagon będzie tanim w utrzymaniu samochodem dla kierowców biznesowych, operatorów flotowych oraz klientów detalicznych.

Serwisowanie

Rutynowe serwisowanie potrzebne jest tylko raz w roku lub co 20,000 mil zarówno dla wersji benzynowych, jak i diesel.

Care-3 – pakiet serwisowy Kii dla klientów detalicznych – jest dostępny dla cee’d Sportswagon i oferuje stały koszt i serwis odporny na inflację przez pierwsze trzy lub pięć lat. Wszystkie prace będą wykonywane przez przeszkolonych techników produktowych, używających oryginalnych części zamiennych Kii i określonych olejów.

Pakiet Care-3 kosztuje zaledwie 299 funtów, w tym VAT, co obejmuje pierwsze trzy usługi, podczas gdy pakiet Care-3 Plus kosztuje 549 funtów, w tym VAT, co obejmuje pierwsze pięć usług.

Oba pakiety są przenośne w przypadku sprzedaży pojazdu, a jeśli pojazd z pakietem Care-3 zostanie sprzedany, nowy właściciel może przejść na pięcioletni pakiet serwisowy. Koszt pierwszego badania MoT pojazdu można dodać za dodatkowe 30 funtów.

EUROPEJSKI W ZDANIU

Rodzina cee’d jest fundamentalna dla polityki Kii, która stworzyła konkretne samochody w i dla rynków, na których są sprzedawane, a Kia Ceed SW i nowa cee’d Sportswagon doskonale to ilustrują. Podczas gdy w koreańskim rynku krajowym niewielki jest popyt na kombi, Kia uznaje ich znaczenie w Europie i zaplanowała je od samego początku etapu projektowania dla pierwszej rodziny cee’d.

Asortyment cee’d jest projektowany i opracowywany w studiach projektowych i centrum technicznym Kii w Frankfurcie, a produkowany jest w fabryce firmy w Żylinie na Słowacji. Sprzedawane jest wyłącznie na rynkach europejskich. Od samego początku było więc kluczowe, aby było postrzegane jako europejskie – nie tylko w stylu i prowadzeniu, ani też poprzez dostępność nowoczesnych silników diesla, ale również w setkach drobnych szczegółów, które oddzielają europejskie preferencje od tych w innych częściach świata.

Haptika – jak przedmioty wyglądają i poruszają się – oraz ergonomia, rozmieszczenie kontrolek i ich wzajemne odniesienie były niezwykle ważne i miały duże znaczenie w projektowaniu. Europejczycy lubią regulacje siedzisk w formie pokrętła, ponieważ oferują dokładne dostosowanie kąta oparcia, a preferują dźwignię kierunkowskazu po lewej stronie kolumny kierowniczej, a nie po prawej. Projektanci cee’d zwrócili na to uwagę. W Europie jakość to też w dużej mierze to, jak rzeczy się czują i wyglądają, a nie tylko ich trwałość, więc projektanci zajęli się także tymi kwestiami.

W nowym asortymencie cee’d jeszcze więcej szczegółów ma na celu zapewnienie, że auto jest pod wieloma względami bardziej europejskie niż jego europejscy konkurenci. Żaden kamień nie został pozostawiony na kamieniu. Każdy szczegół poprzedniego modelu został dokładnie przeanalizowany. Jeśli coś wymagało zmiany, to zostało zmienione. Jednym z pozornie nieistotnych detali jest klapka wlewu paliwa. W Azji i Ameryce nabywcy preferują osobny przycisk do otwierania w samochodzie, podczas gdy Europejczycy wolą, aby był połączony z systemem centralnego zamka, aby można go było otworzyć jednym naciśnięciem – więc to właśnie znajdziesz.

W twardych, zimnych liczbach, cee’d Sportswagon jest o 15 mm dłuższy, o 10 mm węższy i – częściowo w wyniku obniżenia wysokości jazdy o 10 mm – o 40 mm niższy niż jego poprzednik. Rozstaw osi, jeden z najdłuższych w klasie wynoszący 2650 mm, pozostał bez zmian, ale szerokości toru zwiększyły się o 17 mm z przodu i 27 mm z tyłu, aby nadać samochodowi sportowszy wygląd, a także większą stabilność przy dużych prędkościach i lepsze właściwości przy pokonywaniu zakrętów.

Przy długości zaledwie ponad 4,5 metra cee’d Sportswagon jest bardziej kompaktowy niż wszyscy jego główni europejscy rywale, a mimo to oferuje większą pojemność bagażnika niż którykolwiek z nich – 528 litrów do poziomu pokrywy bagażnika przy wszystkich siedzeniach w pozycji pionowej oraz 1642 litry do dachu przy złożonych tylnych siedzeniach w proporcji 60:40. To o 10 procent więcej niż w co najmniej jednym wiodącym europejskim kombi.

Ułatwienia załadunku również zostały uwzględnione. Podłoga bagażnika jest na równi z otworem klapy tylnej, a siedziska i oparcia tylnych siedzeń w proporcji 60:40 składają się, zapewniając całkowicie płaską powierzchnię ładunkową. Każda wersja cee’d Sportswagon ma podłogowy schowek, boczne obszary ładunkowe, zwijany pokrowiec, haki do mocowania ładunku, lampkę bagażnika oraz gniazdo zasilania 12V w bagażniku.

Wyższe modele mają również przesuwne aluminiowe szyny ładunkowe oraz siatkę zabezpieczającą, aby mocować przedmioty i zapobiegać ich przesuwaniu się w tylnym bagażniku. Relingi dachowe są standardem w każdym modelu, aby umożliwić przewożenie dodatkowego ładunku na zewnątrz samochodu. Cee’d Sportswagon ma ładowność do 500 kg i może holować przyczepę hamowaną o masie 1500 kg (wersje z manualną skrzynią biegów).

Najbardziej oczywistą zmianą między Kia Ceed SW a cee’d Sportswagon są ich proporcje. Nowy model ma bardziej przesuniętą do przodu kabinę oraz nachyloną, przypominającą coupé linię dachu, która nadaje mu sportowy wygląd i większą obecność, nie ograniczając jednocześnie przestrzeni dla pasażerów, która była znakomita w oryginalnym samochodzie. Niezwykle jak na kombi w tej klasie, ma inne tylne drzwi niż hatchback cee’d, co pozwala na kontynuację stylowego, wznoszącego się kształtu dolnej grafiki okna aż do tyłu samochodu, nie powodując ciemności ani klaustrofobii dla pasażerów podróżujących z tyłu.

Peter Schreyer, dyrektor ds. projektowania Kii, mówi: 'Chcieliśmy zbudować na mocnych stronach, które uczyniły pierwszy model takim sukcesem, ale z dodatkowymi emocjami i charakterem oraz poprawionymi proporcjami i postawą.’

Atletyczny wygląd nowego cee’d Sportswagon podkreślają znacznie szersze przednie i tylne tory oraz wysokość, zwiększoną przez dostępność kół o średnicy do 17 cali, ściśle otoczonych przez stylowe nadwozie. Przy mocno nachylonych słupkach A, niskiej linii pasa oraz wyraźnej szybie, cee’d Sportswagon ma coś z profilu coupé, podczas gdy przód zdominowany jest przez najnowszą interpretację grilla 'tiger-nose’ Kii, otoczonego lampami z signature LED-owymi światłami dziennymi w większości modeli.

Nawet logo Kia jest nowe – prostsze, smuklejsze i bardziej nowoczesne, z napisem 'Kia’ w wzniesionej sekcji. Z przodu jest teraz umieszczone na masce, a nie w grillu – kolejna niewielka, ale znacząca zmiana klasy premium.

Poprawiono aerodynamikę, aby cee’d Sportswagon lepiej penetrował powietrze przy dużych prędkościach. Współczynnik oporu wynosi 0.30. Nawet drobna poprawa w Cd przynosi wymierne korzyści w oszczędności paliwa. Aerodynamicy Kii spędzili ponad 100 godzin w tunelu aerodynamicznym w badawczo-rozwojowym centrum firmy w Namyang, w Korei, aby udoskonalić współczynnik Cd auta.

Ulepszenia jakości są zarówno rzeczywiste, jak i postrzegane. Wąskie szczeliny nie wyglądałyby na miejscu w samochodzie premium, podczas gdy większość wersji ma elegancką ramkę okna w chromie. Model podstawowy ma chromowaną ramkę grilla, podczas gdy wszystkie inne wersje mają ramkę grafitową z czarną, błyszczącą siatką w grillu.

Pierwsze wrażenia są potwierdzane po wejściu do wnętrza. Elegancki nowy brelok z metalowymi wstawkami jest jedynie zapowiedzią tego, co czeka. Powierzchnie miękkiego dotyku, wysokiej jakości materiały, tłumione osłony przeciwsłoneczne oraz schowki z pokrywami, czerwone podświetlenie, dotykowe uchwyty drzwi oraz precyzyjnie dopasowane panele tworzą solidne, dojrzałe uczucie wnętrza nowego cee’d. Nawet działanie klapy bagażnika zostało poddane analizie i teraz oferuje poprawioną siłę samodomykania.

Wzrost jakości podkreślany jest przez poprawioną jakość wykończenia nowego auta. Sztywność skręcająca nadwozia wzrosła o 51 procent w porównaniu do poprzedniego modelu, wspomagana przez szybę przednią, która jest teraz wklejona, a nie osadzona w uszczelce, co pozwala na ograniczenie hałasu zewnętrznego. Zastosowano nowe uszczelki wokół ram drzwi, więcej wypełnienia w obszarach słupków, przeprojektowane lusterka drzwiowe oraz grubsze szyby przednich drzwi. Nawet uszczelki na progach drzwiowych zostały zmodyfikowane, aby utrudnić wnikanie hałasu do wnętrza.

Rozmieszczenie deski rozdzielczej skupionej na kierowcy zawiera intuicyjne kontrolki jasno pogrupowane, z doskonałą uwagą na szczegóły. Znana trzypanelowa sportowa deska rozdzielcza Kii została uzupełniona przez wyświetlacz LCD z prędkością i różnymi funkcjami w wersjach '4′ i '4 Tech’, podczas gdy poziomy '3′ i wyżej mają system audio i nawigacji z siedmiocalowym ekranem dotykowym oraz wbudowaną kamerą do parkowania.

Nowe kształty siedzeń oferują większe wsparcie boczne, z 10-pozycyjną regulacją elektryczną i pamięcią po stronie kierowcy w wersji '4 Tech’. Uchwyty drzwiowe w stylu fin, asymetryczna konsola centralna otaczająca głęboki schowek, jasne chromowane akcenty w większości modeli, powierzchnie miękkiego dotyku oraz wyściełane panele drzwiowe i schowki to wszystko dowody na uwagę poświęconą szczegółom oraz poprawioną jakość cee’d Sportswagon.

1.4L CVVT 6MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc74 Kw @ 5500 Rpm
101 Hp @ 5500 Rpm
99 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy101 Lb-Ft @ 4200 Rpm
137 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2884 Lbs (1308 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

1.4L CVVT Start & Stop FWD 6MT (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc74 Kw @ 5500 Rpm
101 Hp @ 5500 Rpm
99 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy101 Lb-Ft @ 4200 Rpm
137 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2884 Lbs (1308 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

1.6L GDI 6AT FWD (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc99 Kw @ 6300 Rpm
135 Hp @ 6300 Rpm
133 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy122 Lb-Ft @ 4850 Rpm
165 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2901 Lbs (1316 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

1.6L GDI 6MT FWD (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc99 Kw @ 6300 Rpm
135 Hp @ 6300 Rpm
133 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy122 Lb-Ft @ 4850 Rpm
165 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2901 Lbs (1316 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

1.6L GDI Start & Stop 6MT FWD (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc99 Kw @ 6300 Rpm
135 Hp @ 6300 Rpm
133 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy122 Lb-Ft @ 4850 Rpm
165 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2901 Lbs (1316 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

1.4L CRDi 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
201 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3111 Lbs (1411 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.4L CRDi Start & Stop 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
201 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3111 Lbs (1411 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km

1.6L CDRi 6AT FWD (128 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1582 Cm3
Moc94 Kw @ 4000 Rpm
128 Hp @ 4000 Rpm
126 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1900-2750 Rpm
260 Nm @ 1900-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3177 Lbs (1441 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.6L CDRi 6MT FWD (128 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1582 Cm3
Moc94 Kw @ 4000 Rpm
128 Hp @ 4000 Rpm
126 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1900-2750 Rpm
260 Nm @ 1900-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3131 Lbs (1420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.6L CDRi 6MT Start & Stop FWD (128 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1582 Cm3
Moc94 Kw @ 4000 Rpm
128 Hp @ 4000 Rpm
126 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1900-2750 Rpm
260 Nm @ 1900-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość177.4 In (4506 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.5 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18.6 Cuft (527 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3131 Lbs (1420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2116 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.