Dwa lata po wprowadzeniu nowego składu, model Soul zyskał odświeżenie na rynek amerykański, a nowa wersja została zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2011 roku przez KMA (KIA Motors America).
Kiedy południowokoreański producent zaprezentował model Soul na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku (sprzedaż rozpoczęła się w 2009), czasy w branży motoryzacyjnej były trudne z powodu światowego kryzysu finansowego. Jednak producent nie poddał się i wspierał sprzedaż oraz swój nowy produkt, który zdobył klientów dzięki swojej wszechstronności oraz przestronnemu wnętrzu połączonemu z kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi.
Dla modelu 2012 Soul otrzymał większe reflektory oraz stylizację „tiger-nose” dla górnej kratki, umieszczonej nad zderzakiem. Dodatkowo, zintegrowano drugą, szerszą strefę chłodzenia w dolnej części pojazdu, flankowaną przez okrągłe lampy przeciwmgielne zamontowane niżej. Aby jeszcze bardziej podkreślić crossoverowy styl, Kia dodała plastikowe wstawki wokół nadkoli oraz na progach. Na koniec, z tyłu, pionowa klapa bagażnika była flankowana lepiej zintegrowanymi światłami tylnymi, zamontowanymi wysoko na słupkach C.
Wewnątrz, deska rozdzielcza została zaprojektowana od podstaw i wyposażona w nowe nawiewy po bokach oraz nad środkowym panelem. Kierowcy mieli przed sobą podobny zestaw wskaźników o stylizacji lornetkowej. Dla wyższych poziomów wyposażenia, Kia oferowała pakiet obejmujący system nawigacji satelitarnej z ekranem dotykowym zamontowanym na środkowym panelu oraz kamerą cofania.
Pod maską, najważniejszą zmianą było zastąpienie wcześniejszej czterobiegowej skrzyni biegów nową sześciobiegową. Była ona dostępna jako opcja dla całej gamy modeli, podczas gdy sześciobiegowa skrzynia manualna była dostępna w niektórych wersjach.
Kia Motors America (KMA) świętuje światową premierę całkowicie nowego subkompaktowego sedana Kia Rio 2012 oraz gruntownie ulepszonego modelu Kia Soul 2012 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku 2011.
Produkt, który zapoczątkował transformację Kia Motors opartą na designie, powraca do Nowego Jorku z odświeżonym wyglądem, większą mocą i tym samym nietypowym charakterem, który konsumenci na całym świecie pokochali w tym kompaktowym crossoverze. Niezwykle udany Kia Soul został dostrojony na rok 2012 z licznymi ulepszeniami technologicznymi i napędu, aby zapewnić więcej mocy i lepszą wydajność paliwową.
„Po zaledwie dwóch latach modelowych, wprowadziliśmy do Soul 2012 znaczne poprawki dotyczące mocy, stylu i oszczędności paliwa, czyniąc ten ikoniczny pojazd idealnym rozwiązaniem dla klientów poszukujących czegoś nieco innego,” powiedział Michael Sprague z Kia. „Soul zawsze wyróżniał się z tłumu i przyciągnął nowych klientów do marki Kia, a firma jest na dobrej drodze do serii rekordowych sukcesów. W obliczu rosnących cen paliw, to odświeżenie dodaje jeszcze więcej stylu i radości z jazdy, poprawiając jednocześnie efektywność paliwową o 10 procent.”
Więcej Mocy, Mniej Paliwa
Kia Soul 2012 wzmocni przyjemność z jazdy dzięki znacznemu wzrostowi mocy, nowym sześciobiegowym skrzyniom biegów oraz możliwości osiągania do 34 mil na galon na autostradzie. Nowy silnik GDI o pojemności 1,6 litra generuje 135 KM (100 kW), co stanowi wzrost o 11 procent w porównaniu do poprzedniego silnika. Dla kupujących poszukujących większego wzrostu mocy, dostępny jest nowy czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra, oferowany ze sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną – zaawansowaną technologią, która jest rzadkością w tej klasie.
Silnik ten, generujący 160 KM (119 kW), co stanowi wzrost o 13 procent w porównaniu do poprzedniego silnika, oraz 143 funt-stóp (194 Nm) momentu obrotowego, jest standardem w trzech modelach Kia Soul.
Kia szacuje, że efektywność paliwowa silnika 1,6 litra wynosi imponujące 28/34 mpg w ruchu miejskim oraz na autostradzie (8.4-6.9L/100km), co jest o 10 procent bardziej efektywne niż w przypadku poprzedniego silnika, podczas gdy silnik 2,0 litra oferuje oszczędne 27/33 mpg (8.7-7.1L/100km) zarówno dla skrzyni automatycznej, jak i manualnej.
Więcej Stylu i Wyrafinowania
Oprócz ulepszeń osiągów Soul 2012, nowy model wprowadza również szereg znaczących zmian w designie. Na zewnątrz, Kia Soul otrzymał nowe reflektory projektorowe z diodami LED, nową maskę oraz nowe zderzaki przedni i tylny. Nowe i nowoczesne diodowe tylne światła poprawiają unikalny design Kia Soul, podczas gdy ogólny kształt pojazdu został dopracowany, aby nadać Soul gładką i bardziej aerodynamiczną sylwetkę.
Przestronne, Nowoczesne Wnętrze
Kia Soul otacza swoich pasażerów bardziej zaawansowaną technologicznie, futurystyczną kabiną na rok 2012, oferującą hojny zestaw technologii w doskonałej ogólnej wartości. Soul zdobył nagrodę „Najlepsze Wnętrze” od Ward’s AutoWorld w 2010 roku, a pasażerowie w modelu 2012 znajdą prawdziwy komfort w przestronnej kabinie.
Nowością w roku 2012 jest dostępność premium systemu audio Infinity w modelach Soul+ oraz standardowo w modelach Soul! i Soul sport dla bardziej zaawansowanego doświadczenia słuchowego. Nowością w 2012 roku jest również system komunikacji i infotainment UVO zasilany przez Microsoft®, który umożliwia korzystanie z funkcji hands-free w pojeździe. Dostępny jest również Pakiet Premium z podgrzewanymi przednimi siedzeniami, skórzanym wykończeniem siedzeń, automatyczną klimatyzacją oraz systemem nawigacyjnym wśród innych luksusowych udogodnień.
#################################################
Kia Soul EV
Kia Motors America (KMA) zorganizowała światową premierę modelu Soul EV 2015 podczas Chicago Auto Show 2014. Planowana na sprzedaż w trzecim kwartale 2014 roku, Soul EV będzie pierwszym całkowicie elektrycznym, zeroemisyjnym samochodem Kia sprzedawanym w USA i rozszerza linię ekologicznych pojazdów marki. Soul EV dołączył do odświeżonego modelu Optima Hybrid 2014 na scenie obok koncepcyjnego modelu hybrydowego Niro, ilustrując zamiar Kia, aby przewodzić branży w dostarczaniu technologicznie zaawansowanych pojazdów, które również zmniejszają nasze uzależnienie od zasobów nieodnawialnych. Zobowiązanie Kia do ochrony środowiska zostało dodatkowo podkreślone, gdy Underwriters Laboratory (UL) uhonorowało model Soul EV pierwszą w historii branżową walidacją środowiskową za integrację ponad 20 materiałów bio-przyjaznych.
„Nowy Soul EV jest na czołowej pozycji programu 'Czysta Mobilność’ Kia i zaoferuje naszym klientom jeszcze bardziej przyjazną dla środowiska opcję, gdy trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku,” powiedział Orth Hedrick, wiceprezydent ds. planowania produktu w KMA. „Soul EV zachowuje zabawny i nietypowy styl oraz efektywność pakowania i użyteczności, które sprawiły, że napędzany benzyną Soul zyskał tak ogromną popularność wśród konsumentów. A do tej zwycięskiej kombinacji dodaje użyteczny zasięg w rzeczywistych warunkach i wiele opcji ładowania, czyniąc go idealnym EV dla każdego.”
Soul EV będzie początkowo dostępny w Kalifornii i Oregonie na zachodzie oraz w kilku stanach wschodnich, w tym Nowym Jorku, New Jersey i Marylandzie, regionach z największymi rynkami EV i infrastrukturą. KMA planuje wprowadzenie pojazdu na inne rynki w niedalekiej przyszłości, gdy infrastruktura i popyt będą rosły. Ceny modelu Soul EV zostaną ogłoszone bliżej daty wprowadzenia pojazdu na rynek.
Akumulator o wysokiej gęstości energetycznej i użyteczna moc
Głównym zmartwieniem kupujących EV jest często kwestia zasięgu. Soul EV rozwiązuje ten problem, wykorzystując bardzo gęsty akumulator litowo-jonowy polimerowy. Znajdujący się pod podłogą akumulator o pojemności 27 kWh, chłodzony powietrzem, o wydajności 200 watogodzin/kg, spodziewany jest na zasięg wynoszący od około 80 do 100 mil rzeczywistej jazdy przy pełnym naładowaniu, a wyniki testów wewnętrznych przekroczyły 100 mil w niektórych przypadkach.
Akumulator litowo-jonowy polimerowy o napięciu 360 V i 96 ogniwach został zaprojektowany w celu zapewnienia dużej pojemności, stabilności termicznej i bezpieczeństwa. Z tego względu akumulator posiada katodę z niklu, kobaltu i manganu, która zwiększa pojemność, oraz anodę na bazie grafitu, która zwiększa trwałość, jednocześnie zmniejszając wagę. Dodatkowo ogniwa wykorzystują elektrolit w żelu, a każde ogniwo zawiera ceramiczne przegrody, co znacznie poprawia stabilność termiczną i bezpieczeństwo.
W celu maksymalizacji efektywności i zasięgu, Soul EV korzysta z trzeciej generacji systemu rekuperacji energii, który odzyskuje do 12 procent energii kinetycznej pojazdu, która jest z powrotem przekazywana do akumulatora podczas jazdy na luzie i hamowania. Właściciele Soul EV mogą wybierać spośród czterech trybów rekuperacji: tryb „Jazda” lub „Hamowanie” w trybie Eco „Wyłączonym”, oraz tryb „Jazda” lub „Hamowanie” w trybie Eco „Włączonym” (ustawienie „Hamowanie” w trybie Eco „Włączonym” generuje największą regenerację).
Soul EV ułatwia ładowanie, podłączając do dowolnego standardowego gniazdka 120 V lub konwencjonalnej ładowarki EV 240 V. Dwa porty ładowania są standardem, w tym port SAE J1772 dla poziomu 1 i 2 AC oraz port szybkiego ładowania CHAdeMo DC (480 V). Znaleziony za przesuwaną klapką w przedniej kratce, dwa porty oferują elastyczność i zwiększają atrakcyjność Soul EV, czyniąc ładowanie wygodniejszym w garażu właściciela lub w trasie. Czas ładowania różni się, wynosząc od 24 godzin dla całkowicie rozładowanego akumulatora przy użyciu standardowego gniazdka 120 V do poniżej pięciu godzin przy podłączeniu do gniazdka 240 V. Osobne naładowanie do 80 procent można osiągnąć w zaledwie 33 minuty przy użyciu ładowarki o mocy 50 kW. Kia nawiązała współpracę z trzema dostawcami ładowarek – Bosch, Leviton i AeroVironment™ – co daje właścicielom Soul EV możliwość wyboru jednostki najlepiej dopasowanej do ich potrzeb domowych. Dodatkowo, dealerzy Kia sprzedający Soul EV oferują ładowanie bezpłatnie dla właścicieli Soul EV, co jeszcze bardziej ułatwia ładowanie.
Kia Soul EV z napędem na przednie koła jest zasilany elektrycznym silnikiem o mocy 81,4 kW (109 KM), generującym przyzwoite 210 lb-ft momentu obrotowego. Chłodzony cieczą silnik synchroniczny z magnesem trwałym wykorzystuje wielowarstwowe magnesy, co przyczynia się do poprawy efektywności i redukcji hałasu, który często występuje w innych pojazdach elektrycznych. Silnik przesyła swoją moc na przednie koła za pomocą jednostki redukcyjnej o stałym przełożeniu. Przyspieszenie od 0 do 60 mph ma trwać mniej niż 12 sekund, a maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do około 90 mph. Położenie akumulatora pod podłogą zapewnia stabilne odczucie niższego środka ciężkości, co wspomaga jazdę i prowadzenie pojazdu oraz zapewnia, że EV pozostaje wierny renomie Soul jako pojazdu przyjemnego w prowadzeniu. Dodatkowe wzmocnienia krzyżowe pod nisko zamontowanym akumulatorem przyczyniają się do 5,9-procentowej poprawy sztywności skrętnej w porównaniu do Soul z napędem na benzynę.
Ulepszona aerodynamika i brak hałasu silnika, w połączeniu z materiałami dźwiękochłonnymi, skutkują wyjątkowo cichą jazdą. Dla bezpieczeństwa pieszych, Soul EV jest wyposażony w system wirtualnego dźwięku silnika (VESS), który emituje dźwięk ostrzegawczy przy prędkościach poniżej 12 mph i gdy samochód jest wsteczny.
Minimalna Inwazja Akumulatora
Soul EV oferuje dużo przestrzeni wewnątrz kabiny dzięki minimalnej inwazji akumulatora. Dzięki płaskiemu projektowi akumulatora i jego położeniu pod podłogą, tylna przestrzeń na nogi została nieznacznie zmniejszona o 3,1 cala (z 39,1 do 36 cali) w porównaniu do Soul bez EV, jednak Soul EV wciąż oferuje więcej miejsca na nogi z tyłu niż inni kluczowi konkurenci w kategorii EV. Tylna przestrzeń na ramiona i biodra pozostaje niezmieniona w porównaniu do Soul z napędem na benzynę, dzięki czemu Soul EV jest jednym z najbardziej przestronnych modeli w tej klasie. Przestrzeń bagażowa została minimalnie zmniejszona (zredukowana o 5,1 stopy sześcienne do 19,1), ponieważ miejsce pod podłogą bagażnika jest wykorzystywane na wentylator chłodzący akumulator i przechowywanie standardowej przenośnej ładowarki 120 V.
Unikalny Design Wewnątrz i Na Zewnątrz
Odważny design zewnętrzny Soul jest również obecny w modelu EV. Od „pływającego” dachu po zielony wygląd, który sprawia, że auto wydaje się nosić okulary przeciwsłoneczne, wygląd EV inspirowany jest koncepcją Kia Track’ster 2012 i zachowuje ikoniczną, szeroką postawę oryginalnego Soul. Początkowo Soul EV będzie dostępny w trzech opcjach kolorystycznych: perłowa biała dolna część z niebieskim dachem, dolna część karibskiego niebieskiego koloru z białym dachem i jasnosrebrny z białym dachem. Podpisująca dwukolorowa tematyka malarska jest ekskluzywna dla EV i została zainspirowana podobnym rozwiązaniem zauważonym na Track’ster. Przedni zderzak, ekskluzywny dla EV, wykorzystuje większą kratkę, aby pomieścić porty ładowania, a inne unikalne cechy zewnętrzne Soul EV to kolorowe wykończenia w przednim i tylnym zderzaku, reflektory projektorowe, diodowe lampy pozycyjne i diodowe tylne światła. Oznaczenie „Eco Electric” zastępuje ozdobny element „Soul”, który występuje w samochodzie z silnikiem benzynowym, a Soul EV dostaje własny zestaw charakterystycznych 16-calowych kół aluminiowych pokrytych specjalnie zaprojektowanymi oponami o niskim oporze toczenia (SLRR), które oferują o 10 procent mniejszy opór niż standardowe opony o niskim oporze toczenia, co przyczynia się do poprawy zasięgu.
Po wprowadzeniu na rynek w 2014 roku, całkowicie nowy Soul został doceniony za swoje premium wnętrze i znacznie obniżony poziom hałasu. Soul EV będzie od razu rozpoznawalny dzięki tym samym cechom. Podobnie jak jego benzynowy odpowiednik, wnętrze ma okrągły motyw, który przyjemnie kontrastuje z kanciastym wyglądem na zewnątrz. W środku, Soul EV odróżnia się od swojego benzynowego odpowiednika jasnobiałym wykończeniem na konsoli centralnej, panelu instrumentów i panelach drzwiowych, co nadaje przestrzeni pasażerskiej jasny i nowoczesny wygląd. Wyróżniając się największym w branży wykorzystaniem materiałów bio, Soul EV otrzymał pierwszą w historii walidację dotyczącą ochrony środowiska od UL za 10,9 funta treści organicznej w plastiku wewnętrznym. Na pierwszym planie jest użycie farby wolnej od BTX na otoczeniu systemu audio, osłonie wentylacyjnej i konsoli centralnej. Bioplastiki pochodzące z celulozy i trzciny cukrowej są używane w wielu miejscach w kabinie, w tym w panelach drzwiowych, podsufitce, wykończeniu siedzeń, słupkach dachu i wykładzinie. W sumie organiczne, bio-materiałowe materiały są używane w 19 różnych częściach wnętrza, co czyni Soul EV liderem segmentu pojazdów elektrycznych w zastosowaniu przyjaznych dla środowiska materiałów. Oddzielnie od walidacji dotyczącej treści bio, znaczne wykorzystanie materiałów antybakteryjnych również pomaga utrzymać czystość wnętrza i jest obecne w selektorze biegów, kontrolkach audio i HVAC, przełącznikach panelu instrumentów oraz w dolnej konsoli centralnej. W sumie materiały przyjazne dla środowiska są używane w 23 różnych częściach wnętrza, co czyni Soul EV liderem segmentu pojazdów elektrycznych w zastosowaniu przyjaznych dla środowiska materiałów.
Soul EV oferuje unikalne opcje kolorystyczne wnętrza, które doskonale dopełniają wygląd zewnętrzny. Oferowane będą dwa materiały do wykończenia wnętrza: standardowa przyjazna dla środowiska tkanina lub opcjonalna skóra. Oba są szare z kontrastującym niebieskim przeszyciem na materiałowych siedzeniach i niebieskimi lamówkami na skórzanych siedzeniach. Dodatkowe niebieskie przeszycia znajdują się na kierownicy i podłokietniku konsoli centralnej.
Standardowe wyposażenie Soul EV obejmuje nawigację, wyświetlacz tylnej kamery, bezprzewodową obsługę Bluetooth®, elektryczne okna, elektryczne siedzenie kierowcy, tempomat, wbudowaną ładowarkę 6,6 kW oraz ekskluzywny system HVAC zaprojektowany w celu wydłużenia zasięgu jazdy poprzez minimalizację zużycia energii.
Klimatyzacja jest jednym z największych obciążeń energetycznych w każdym pojeździe elektrycznym, ale system HVAC Soul EV został zaprojektowany w celu zapewnienia optymalnego komfortu, jednocześnie pomagając wydłużyć zasięg pojazdu poprzez minimalizację zużycia energii. Soul EV wykorzystuje cztery kluczowe technologie w celu maksymalizacji efektywności HVAC: dostępna pompa ciepła (opcjonalnie w wersji podstawowej, standardowo w „+”), indywidualną wentylację, wentylację zaplanowaną oraz kontrolę poboru powietrza. Pompa ciepła i nadmiar ciepła odzyskanego z systemów elektrycznych Soul EV pomagają ogrzać powietrze w kabinie. Indywidualna wentylacja pozwala na wybór trybu „Tylko kierowca”, który zatrzymuje przepływ powietrza do wlotów wentylacyjnych po stronie pasażera oraz do wlotów wentylacyjnych w tylnej części kabiny, co pozwala skoncentrować przepływ powietrza na kierowcy i redukuje ilość energii potrzebnej do osiągnięcia komfortowej temperatury wewnętrznej. Wentylacja zaplanowana zmniejsza zużycie energii przez EV, wstępnie ogrzewając lub chłodząc przestrzeń pasażerską przed uruchomieniem pojazdu, podczas gdy nadal jest on podłączony do ładowarki. Kontrola poboru powietrza reguluje przepływ powietrza wewnętrznego i zewnętrznego, aby zminimalizować zużycie HVAC, regulując temperaturę w kabinie poprzez staranne zarządzanie cyrkulacją powietrza.
Nowoczesna Technologia
Dostępna bez dodatkowych opłat przez pierwsze pięć lat użytkowania, UVO EV Services, specjalna wersja nagradzanego systemu telematycznego i infotainment Kia, jest jeszcze intensywniej wykorzystywana w Soul EV. Wykorzystując osadzone rozwiązanie łączności zasilane przez sieć Verizon oraz integralną aplikację na smartfony, UVO EV Services oferuje właścicielom innowacyjne, w czasie rzeczywistym, doświadczenie łączności w pojeździe, które obejmuje nawigację i dodatkowe funkcje wygody, które są specjalnie dostosowane do Soul EV, pomagając właścicielom na bieżąco monitorować status ładowania ich pojazdu. UVO EV Services dostarcza informacje o bieżącym poziomie naładowania akumulatora, odległości do wyczerpania oraz możliwości wyszukiwania pobliskich stacji ładowania. Dodatkowo, za pomocą aplikacji UVO EV, właściciele mogą wstępnie ustawić czas ładowania oraz poziomy ładowania, a także wstępnie klimatyzować kabinę pojazdu zdalnie, kontrolując ustawienia HVAC. Wstępne klimatyzowanie pojazdu reguluje temperaturę w kabinie z wyprzedzeniem, co pomaga zredukować pobór energii, gdy Soul EV jest odłączany od stacji ładowania. UVO na bieżąco aktualizuje właścicieli EV o ich oszczędnościach CO2 i ich względnym pozytywnym wpływie na środowisko.
Po raz pierwszy w Soul EV, UVO EV Services zawiera aplikacje do pobrania, które są dostępne na standardowym 8-calowym ekranie dotykowym nawigacji Soul EV. Właściciele EV mogą pobierać aplikację Yelp®, internetowy przewodnik po miejskich lokalach, który pomaga ludziom znaleźć fajne miejsca do jedzenia, zakupów, relaksu i zabawy. Właściciele Soul EV będą także cieszyć się iHeartRadio, bezpłatną, kompleksową usługą radia cyfrowego, która pozwala klientom słuchać swoich ulubionych stacji na żywo lub tworzyć własne stacje muzyczne bez reklam. Sound Hound, który jest również dostępny i dostępny przez ekran dotykowy, słucha tego, co jest grane i wyświetla wszystkie związane z tym informacje, takie jak teksty piosenek, artysta, tytuł i okładka albumu.
Soul EV jest dostarczany z pięcioletnią bezpłatną subskrypcją usług danych SiriusXM™ oraz Travel Link, co daje dostęp do informacji o stacjach ładowania i podróży, takich jak warunki drogowe, pogoda i alerty bezpieczeństwa, a także wyniki sportowe, godziny seansów filmowych i ceny akcji za pośrednictwem graficznego interfejsu ekranu i elektronicznego przewodnika programowego.