Po oddzieleniu się od Ford Motor Company, Mazda intensywnie pracowała nad zdobyciem swojej pozycji na rynku, a jednym z jej największych sukcesów był sedan 6/Atenza, który zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Moskwie w 2012 roku.
Pojazd z czterema drzwiami nawiązywał do linii i kształtu konceptu Takeri zaprezentowanego przez Mazdę na Tokyo Motor Show w 2011 roku. Był o kilka kroków przed wszystkim, co japoński producent samochodów wprowadził kiedykolwiek na rynek w segmencie średniej wielkości sedanów. W rezultacie znalazł się w gronie finalistów nagrody „Światowy Projekt Samochodu Roku 2013”.
Autorstwa Akiry Tamatani, Mazda 6 z 2012 roku charakteryzowała się obszernymi, zakrzywionymi liniami na nadwoziu, przypominającymi płynącą rzekę. Jej opadające reflektory flankowały szeroką, pięciokątną kratkę, a niżej na zderzaku umieszczono trapezoidalny obszar chłodzenia otoczony bocznymi wlotami dla lamp przeciwmgielnych. Z profilu, poszerzone nadkola wizualnie wydłużano rzeźbionymi liniami na drzwiach. Wysoka szyba pokrywy zapewniała opadający kąt, a za nią znajdował się krótki, podniesiony tył.
Wewnątrz kierowca miał przed sobą klasyczny zestaw wskaźników z dwoma dużymi analogowymi wskazówkami i wyświetlaczem TFT pomiędzy nimi. Na szczycie konsoli centralnej, łatwo dostępny dla kierowcy, znajdował się system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym. Można go było ulepszyć do premium systemu dźwiękowego Bose. Samochód standardowo był wyposażony w łączność Bluetooth oraz tempomat. Dzięki wzmocnionym przednim fotelom, pasażerowie mogli komfortowo siedzieć podczas trudnych manewrów w zakrętach. Z tyłu, kanapa była wystarczająco szeroka, aby pomieścić trzy osoby, jednak opadająca linia dachu nie zapewniała zbyt wiele miejsca na głowy wyższych osób.
Szeroka gama silników i skrzyń biegów obejmowała również system napędu na wszystkie koła. Dodatkowo, niezależne zawieszenie na wszystkie koła oferowało wysoki poziom komfortu.
Mazda 6 Sedan
Mazda zaprezentowała całkowicie nową Mazdę 6 na Moskiewskim Salonie Motoryzacyjnym w 2012 roku. Po modelu Mazda CX-5, całkowicie nowa Mazda 6 jest drugim przedstawicielem nowej generacji pojazdów Mazdy, które wykorzystują pełny zakres technologii SKYACTIV oraz język designu „KODO – Dusza Ruchu”. Mazda konsekwentnie dąży do oferowania stylowych, przemyślanych i dynamicznych samochodów, a nowe modele zapewniają również doskonałe osiągi ekologiczne.
Rozwój technologii ekologicznych Mazdy kierowany jest przez strategię Building Block, która na początku wymaga gruntownych usprawnień w podstawowych technologiach motoryzacyjnych. Kolejny krok opiera się na tych usprawnieniach poprzez stopniowe wprowadzanie urządzeń elektrycznych mających na celu poprawę efektywności paliwowej. Pierwszym takim urządzeniem był system i-stop, który zatrzymuje silnik w 2009 roku w modelu Mazda 3. Drugim urządzeniem, które zadebiutuje w nowej Mazdzie 6, jest i-ELOOP, unikalny system regeneracji energii hamowania Mazdy, który zaczyna ładować kondensator w momencie, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia. Energia elektryczna zgromadzona w kondensatorze może być następnie wykorzystana do zasilania elektrycznych komponentów w całym samochodzie. Dzięki odciążeniu silnika od znacznej części obowiązków związanych z dostarczaniem energii elektrycznej do tych komponentów, więcej energii paliwowej trafia bezpośrednio do napędu pojazdu, co prowadzi do dalszych usprawnień w efektywności paliwowej. Ponadto, zastosowano szereg zaawansowanych technologii aktywnego bezpieczeństwa. Nowa Mazda 6 zapewnia nie tylko precyzyjną reakcję i wysoką jakość, ekscytujące doświadczenie z jazdy, ale także doskonałe osiągi ekologiczne i bezpieczeństwa.
Czerpiąc z pełnego potencjału technologii SKYACTIV i designu KODO, Mazda 6 ma na celu podniesienie „przyjemności z jazdy” na nowy poziom. Jako flagowy model nowej generacji pojazdów, będzie opierać się na momentum, jakie stworzył sukces CX-5 i zapowiada nową erę dla Mazdy. Wprowadzenie na globalne rynki planowane jest na koniec 2012 roku.
„Przyjemność z prowadzenia” zaczyna się jeszcze przed włożeniem kluczyka
Powstanie flagowego modelu, który przynosi nową jakość przyjemności z jazdy.
„Przy opracowywaniu 3. generacji Mazdy 6 dążyliśmy do tego, co jest wewnętrzną wartością Mazdy: 'przyjemności z jazdy’. Chcieliśmy stworzyć samochód, który reaguje i zachowuje się dokładnie tak, jak tego oczekujesz. Częścią tego procesu było staranne projektowanie tych elementów samochodu, których często dotykasz, aby sprawiały wrażenie przedłużenia twojego ciała,” mówi Hiroshi Kajiyama, nowy Menedżer Programu Mazdy 6. „Wyrazisty design sugeruje moc i zwinność, z jaką porusza się auto. Szereg oryginalnych innowacji wspiera komfortowe i przyjemne doświadczenia z jazdy. Doskonałe inżynieria i rzemiosło Mazdy stworzyły samochód, który tak dobrze się prowadzi, że wydaje się odpowiadać bezpośrednio na intencje kierowcy, a nie na fizyczne manipulacje kierownicą, hamulcem i przyspieszeniem. Krótko mówiąc, nowa Mazda 6 oferuje 'przyjemność z jazdy’, której ludzie oczekują od Mazdy, ale doświadczenie zaczyna się nawet zanim usiądziesz za kierownicą i pozostaje z tobą długo po zakończeniu jazdy. Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć wyraz twarzy ludzi wysiadających z samochodu po pierwszym razie za kierownicą nowej Mazdy 6.”
Design
Nowa Mazda 6 to model produkcyjny powstały na bazie koncepcyjnego samochodu Mazda Takeri, który po raz pierwszy zaprezentowano na Tokio Motor Show w 2011 roku. „Nowa Mazda 6 ma solidną konstrukcję i niską, szeroką sylwetkę, która wyraża siłę i stabilność, tworząc wrażenie niesamowitej witalności, nie odbierając przy tym uniwersalnego, estetycznego uroku i pięknej formy, jaką prezentuje jako samochód CD,” mówi Główny Projektant Akira Tamatani. „Stworzyliśmy design, w którym dzikie i dynamiczne wyrażenia ruchu artystycznie realizują potężną obecność. Samo spojrzenie na samochód zwiększa oczekiwania dotyczące doświadczenia z jazdy, nawet zanim wsiądziesz do środka.”
Na pierwszy rzut oka, zewnętrzny design przekazuje zwierzęcą wytrwałość, godność i sportowy styl dzięki swojej gładkiej i potężnej sylwetce. Koordynowane wnętrze, w kluczowym czarnym kolorze, jest zarówno szykowne, jak i nowoczesne, nie rezygnując przy tym z ponadczasowego poczucia luksusu i jakości.
Zewnętrze
W widoku z przodu, wkomponowano 'podpis skrzydła’, jednoczący element nowego designu rodziny Mazdy, w głęboko rzeźbiony przód. Zagięcia na masce rozciągają się od końców podpisu skrzydła i spływają w linie charakterystyczne nadwozia. Razem z solidnym designem nosa, uzupełniają ogólną dynamiczną formę karoserii, która wyraża silną chęć ruchu.
Trzy linie charakterystyczne dominują w widoku bocznym – elegancka linia, która biegnie do przodu od tylnego koła, linia tylnych błotników sugerująca siłę napędu z tyłu pojazdu oraz linia przedniego błotnika, oznaczająca silne ramiona wspierające zwinne przednie koła. Kombinacja tych linii uchwyca formę drapieżnika zwinie gotowego do skoku w eksplozji ruchu.
Widok z tyłu pokazuje stabilność dzięki dobrze wyważonym proporcjom klinowatego nadwozia, wyraźnym tylnym błotnikom i zwężonej kabinie.
W reflektorach zastosowano po raz pierwszy sygnaturę luminescencyjną LED oraz pierścienie świetlne w samochodzie produkcyjnym Mazdy.
Po raz pierwszy użyto „Soul Red”, nowego koloru powstałego dzięki unikalnemu procesowi technologicznemu opracowanemu przez Mazdę, który łączy głębię i odcienie podkreślające dynamiczną formę samochodu oraz intensywność wyrażającą sportowość.
Wnętrze
Układ kokpitu nastawiony na kierowcę oferuje dużo przestrzeni. Trzy wskaźniki rozmieszczone symetrycznie w osłonie wskaźników potęgują oczekiwania związane z ekscytującą jazdą.
Przestrzeń po stronie pasażera zapewnia poczucie zarówno otwartości, jak i bezpieczeństwa dzięki dekoracyjnej poziomej linii rozciągającej się przez centralny panel do nawiewów klimatyzacyjnych oraz dzięki okalającej formie deski rozdzielczej.
Miękkie materiały wykorzystano w obszarach często dotykanych, takich jak wykończenie drzwi i górna część deski rozdzielczej.
Solidna, dekoracyjna deska rozdzielcza występuje w dwóch kolorach: 'Bordeaux metal’ i 'Dark metal’.
Białe oznaczenia skal są wyraźnie widoczne z tarczy wskaźnika, która łączy wzór wrzecionowy z siatkowym, aby uzyskać wrażenie głębi oraz wysokiej jakości rzemiosła. Okalający metalowy pierścień dopełnia gustowny design, który wyraża pasję do jazdy.
Rzemiosło
Nowa generacja Mazd jest opracowywana w ramach koncepcji rzemiosła projektowego, która włącza estetyczne poczucie projektanta do podstawy szczegółowego i precyzyjnego inżynierii. Pełne wdrożenie tej koncepcji w nowej Mazdzie 6 umożliwiło wysoką jakość wykończenia premium z harmonią formy i jakości, nie rezygnując jednocześnie z funkcjonalności. Zwrócono uwagę nie tylko na obszary, które pasażerowie widzą i dotykają, ale także na odczucia i dźwięki związane z obsługą pojazdu, aby stworzyć poczucie jedności w całym samochodzie. Ogólne poczucie jakości oddziałuje na wszystkie zmysły i tworzy oczekiwanie, że nowa Mazda 6 zaoferuje wyższe poziomy przyjemności z jazdy, niezależnie od tego, dokąd ją zabierzesz.
Szczegóły wszystkich części, w tym wzór designu, formowanie, faktura powierzchni i wykończenie połysku, są starannie wykonane zgodnie z jednolitą filozofią.
W kabinie deska rozdzielcza jest ukierunkowana poziomo, a gładka ciągłość między górną częścią deski rozdzielczej a wykończeniem drzwi tworzy wrażenie prostoty i schludności.
Zadbano o to, aby dekoracje przypominające metal, takie jak satynowe pokrycie chromem, były odpowiednie.
Elementy, z których kierowca często korzysta, takie jak kierownica, gałka zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego, są starannie wykonane, aby osiągnąć gładkie i jednolite odczucie.
Układ wyświetlacza wskaźników i urządzeń sterujących otaczających fotel kierowcy został zoptymalizowany z uwzględnieniem zarówno cech ludzkiego wzroku, jak i ruchów ramion oraz rąk.
Pakowanie
W dynamicznej i eleganckiej formie nadwozia zrealizowanej w designie KODO zapewniono przestronne i komfortowe otoczenie. Oferuje ono środowisko, w którym kierowca może się zrelaksować i skupić na przyjemności z jazdy. Uczucie oczekiwania wzbudza się za każdym razem, gdy patrzysz na samochód, przesuwasz ręką po błotniku, chwytasz kierownicę lub regulujesz lusterko.
Dwa podstawowe cele kierowały rozwojem pakowania. Pierwszym było osiągnięcie przestronnej, komfortowej kabiny, która idealnie odpowiada designowi KODO. Drugim celem było udoskonalenie interfejsu człowiek-maszyna (HMI), aby stworzyć środowisko kokpitu, w którym kierowca mógłby czuć się całkowicie swobodnie. Pakowanie nowej Mazdy 6 spełnia te trzy cele i zapewnia kierowcy oraz pasażerom doskonałe otoczenie, w którym można rozkoszować się „przyjemnością z jazdy”.
Przestronna, komfortowa kabina, która idealnie odpowiada designowi KODO
Długość rozstawu osi wynosząca 2830 mm pozwala na uzyskanie przestronnej tylnej części, dużej przestrzeni wewnętrznej i szerokiego płótna dla swobodnej ekspresji KODO.
Duże koła o średnicy 19 cali tworzą poczucie niezachwianej stabilności.
W porównaniu do poprzedniego modelu, przednie koło zostało przesunięte do przodu o 100 mm w stosunku do słupka A, co skutkuje zmniejszeniem zwisu. Tylny dziób jest również krótszy niż w poprzednim modelu. Sylwetka samochodu, z dużą masą przesuniętą w stronę tyłu, nadaje poczucie eksplodującej mocy gotowej do ujawnienia w każdej chwili.
Przestronność ramion wynosi 1450 mm w przednim siedzeniu (o 20 mm szersza niż w poprzednim modelu), a duży promień narożników na konsoli centralnej zapewnia wygodne miejsce do siedzenia.
Tylne siedzenia oferują dużo miejsca na nogi, z prześwitem na kolana o 43 mm większym niż w poprzednim modelu i jednym z najlepszych w swojej klasie. Przestrzeń na nogi wynosi 984 mm, co stanowi 37 mm więcej niż w poprzednim modelu. Długość tylnej poduszki siedzenia została zwiększona o 20 mm, a długość oparcia o 33 mm. Tylny środkowy podłokietnik został powiększony o 60 mm.
Bagażnik zaprojektowano z perspektywy ergonomicznej. Górna szerokość otwarcia jest o 32 mm szersza niż w poprzednim modelu, co ułatwia załadunek. Hinge w kształcie łabędzia umożliwia łatwe i płynne otwieranie i zamykanie bagażnika.
Kokpit środowisko
Regulowane przednie siedzenie w połączeniu z regulowaną kierownicą w tilcie i teleskopowej umożliwia precyzyjne dopasowanie pozycji jazdy.
Multi commander umożliwia intuicyjną kontrolę nad szeregiem funkcji, takich jak audio, system nawigacji i czułość automatycznych wycieraczek, za pomocą wyświetlacza centralnego.
Informacje o zarządzaniu podróżą są wyświetlane na 3,5-calowym wyświetlaczu multimedialnym w grupie wskaźników. Informacja o nawigacji jest pokazywana na 5-calowym wyświetlaczu w centralnym panelu. Oddzielając informacje na kategorie i wyświetlając je na dwóch różnych ekranach, poprawiono czytelność i łatwość obsługi.
Dynamika jazdy
Jeśli chodzi o dynamikę jazdy, celem było zapewnienie ekscytującego doświadczenia, które można odczuć tylko wtedy, gdy kierowca i samochód stają się jednością. Fundamentalnym przekonaniem Mazdy jest to, że płynna, liniowa reakcja na działanie kierowcy jest podstawą przyjemności z jazdy, a pełna satysfakcja nie może być osiągnięta tylko dzięki prędkości i mocy. To było motywacją do wprowadzenia technologii SKYACTIV w całym samochodzie, w tym w silniku, skrzyni biegów, nadwoziu i układzie jezdnym.
Dążąc do realizacji zarówno zwinności, jak i liniowości poprzez zjednoczenie kierowcy i samochodu, Mazda skoncentrowała się na zapewnieniu doskonałych poziomów wysokiej wydajności poprzez system kontroli, który reaguje na intencje kierowcy. W zakresie charakterystyki przyspieszenia oznacza to naturalne, liniowe przyspieszenie w odpowiedzi na działanie pedału bez najmniejszego drżenia lub opóźnienia. W charakterystyce zakręcania oznacza to wierne reagowanie na sygnał z kierownicy, zapewniając natychmiastową informację zwrotną z drogi i łagodnie zwiększając przechył, tak aby nie było konieczności dostosowania kierowania w celu utrzymania pożądanej linii zakrętu. Wreszcie, w zakresie charakterystyki hamowania, oznacza to wydajność hamulców, która daje kierowcy poczucie pełnej kontroli, nawet przy zwalnianiu hamulców. Skupiając się blisko na wrażliwości człowieka, Mazda dążyła do zrównoważenia fundamentalnie sprzecznych charakterystyk ruchu: wyrafinowanego, elastycznego ruchu oraz lekkiego, zwinnego ruchu. Odpowiednie dla flagowego modelu Mazdy, niezwykle oszałamiające osiągi jazdy, w tym doskonała stabilność przy wysokich prędkościach, która daje poczucie pełnej kontroli, zostały zrealizowane, co zapewnia przyjemną, komfortową jazdę niezależnie od dystansu.
Chassis & Nadwozie
Całkowicie nowa Mazda 6 sedan ma precyzyjnie dostosowane zawieszenie SKYACTIV-Chassis z przednimi kolumnami i tylnym zawieszeniem wielowahaczowym, co zapewnia zwinne osiągi jazdy w zakresie niskich i średnich prędkości oraz stabilność przy wysokich prędkościach.
System elektrycznego wspomagania kierownicy w typie kolumny oferuje precyzyjną kontrolę, reagując na niewielkie sygnały z kierownicy, nie zmuszając do zmiany pozycji rąk trzymających kierownicę, co przyczynia się do liniowego odczucia kierownicy. Nowe wspomaganie poprawia stabilność na prostych odcinkach i zapobiega ściąganiu kierownicy na wyboistych nawierzchniach.
Optymalizowane krzywe wspomagania hamulców zapewniają skuteczne, precyzyjne i pewne osiągi hamulców nawet w obszarach o dużych przeciążeniach. To wynik łatwej do kontrolowania początkowej siły pedałowania oraz zwiększonej stabilności, dzięki wyższej wydajności chłodzenia hamulców.
Solidna struktura SKYACTIV-Nadwozie wykorzystuje szeroką gamę stali o ultrawysokiej wytrzymałości, co zmniejsza wagę, jednocześnie poprawiając sztywność skrętną o około 30%.
Wysiłki inżynieryjne w zakresie NVH skoncentrowały się na osiągnięciu klasy wiodącej ciszy w kabinie oraz tworzeniu przyjemnego, a zarazem ekscytującego dźwięku silnika podczas przyspieszania. Poprawiona wydajność NVH pochodzi głównie z efektywnego blokowania ścieżek hałasów dochodzących od silnika i drogi do kabiny oraz projektowania elementów w celu efektywnego pochłaniania energii dźwiękowej.
Optymalizowane projekty podwozia poprawiają osiągi aerodynamiczne poprzez korygowanie przepływu powietrza pod pojazdem i minimalizację wiru za sobą poprzez skierowanie przepływu powietrza w górę dzięki konstrukcji tłumika głównego. Współczynnik oporu powietrza wynosi docelowo 0,26 (w zależności od wersji). Przyczynia się to do stabilności przy wysokich prędkościach oraz wydajności paliwowej.
Układ napędowy
Modele z silnikiem SKYACTIV-G 2.0 (silnik benzynowy) oferują obfite cechy momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika, umożliwiając przyspieszenie, które dokładnie odpowiada intencjom kierowcy w różnych sytuacjach jazdy, oraz przyczyniają się do precyzyjnej i liniowej reakcji, wysokiej jakości oraz przyjemnej jazdy oraz doskonałej ekonomii paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm / 4000 rpm, a maksymalna moc to 110 kW / 6000 rpm.
SKYACTIV-G 2.5 (silnik benzynowy), który zadebiutuje w nowej Mazdzie 6, jest lekki i dostarcza klasy wiodący maksymalny moment obrotowy wynoszący 256 Nm / 3250 rpm. Maksymalna moc wynosi 141 kW / 5700 rpm. Wał przeciwbalansowy przyczynia się do redukcji drgań silnika oraz niskiego poziomu hałasu.
SKYACTIV-G 2.0 można połączyć z automatyczną skrzynią biegów SKYACTIV-Drive 6-biegową lub skrzynią biegów SKYACTIV-MT 6-biegową. SKYACTIV-G 2.5 łączy się z przekładnią SKYACTIV-Drive. Precyzyjne i zwinne osiągi jazdy wspierane są przez SKYACTIV-Drive, który został zaprojektowany do kontrolowania siły napędowej i prędkości biegów w odpowiedzi na działanie pedału przyspieszenia, a także przez SKYACTIV-MT oferujący lekkie i wyraźne przełożone uczucie.
Osiągi ekologiczne i bezpieczeństwa dla przyjemności z jazdy i spokoju
Osiągi ekologiczne i bezpieczeństwa zostały dalej poprawione w całkowicie nowej Mazdzie 6, aby klienci mogli cieszyć się jazdą z poczuciem bezpieczeństwa. W zakresie osiągów ekologicznych dodanie i-stop i i-ELOOP poprawia już doskonałą efektywność paliwową osiągniętą dzięki technologii SKYACTIV. Podstawą osiągów bezpieczeństwa nowej Mazdy 6 jest jej doskonałe prowadzenie, które reaguje natychmiast na sygnały kierowcy, doskonała widoczność oraz odporność na wypadki sztywnego nadwozia SKYACTIV. Oprócz tego zastosowano szereg zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, które wspierają kierowcę w bezpiecznej obsłudze pojazdu. Na przykład, System Monitorowania Tylnych Pojazdów (RVM) i Adaptacyjny System Oświetlenia Przedniego (AFS) poprawiają świadomość kierowcy oraz pole widzenia w nocy. Inteligentne wsparcie hamowania w mieście (SCBS) podejmuje działania mające na celu uniknięcie lub zmniejszenie intensywności wypadku. Wreszcie, doskonałe pasywne bezpieczeństwo minimalizuje szkody, gdy już do wypadków dojdzie.
Osiągi ekologiczne
Nowa Mazda 6 jest pierwszym modelem, który przyjmuje system regeneracji energii hamowania „i-ELOOP”, który przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej w rzeczywistych sytuacjach jazdy. To pierwszy na świecie system regeneracji energii hamowania w samochodzie osobowym, który wykorzystuje kondensator. Modele z silnikiem SKYACTIV-G 2.5 są wyposażone w i-ELOOP.
„i-stop”, oryginalny system stopu biegu jałowego Mazdy, został wprowadzony do nowej Mazdy 6. System ten może pochwalić się czasem ponownego uruchamiania silnika wynoszącym 0,35 sekundy, co jest wynikiem klasy wiodącej.
Nagrodzona nanotechnologia w katalizatorze poprawia proces ponownego przetwarzania spalin i redukuje ilość potrzebnego metalu szlachetnego.
Technologie aktywnego bezpieczeństwa
Przesunięcie dolnej części słupka A o 100 mm do tyłu w porównaniu do modelu wyjściowego oraz zamontowanie lusterka wstecznego na drzwiach, a nie na podstawie słupka A, pomaga poprawić widoczność do przodu i boczną widoczność.
System Kontroli Świateł Długich (HBC) wykorzystuje czujnik do wykrywania nadjeżdżających pojazdów i automatycznie przełącza się między światłami długimi a krótkimi, aby pomóc uniknąć oślepienia innych kierowców podczas jazdy nocą.
Adaptacyjny System Oświetlenia Przedniego (AFS) przewiduje zakręty na podstawie stopnia wprowadzenia kierownicy i prędkości pojazdu oraz skręca reflektory w kierunku, w którym pojazd rzeczywiście zmierza. Poprawia to widoczność podczas jazdy nocą.
Asystent Ruszania na Wzniesieniu (HLA) pomaga zapobiec cofaniu się Mazdy 6, gdy stopa kierowcy przemieszcza się z pedału hamulca na pedał przyspieszenia podczas ruszania na wzniesieniu.
Awaryjny sygnał hamowania (ESS) powoduje, że światła awaryjne szybko migają w przypadku nagłego hamowania przy prędkości 50 km/h lub wyższej, aby ostrzec pojazdy jadące za nim.
System Monitorowania Tylnych Pojazdów (RVM) uruchamia się przy prędkości 30 km/h lub wyższej i wykrywa nadjeżdżające samochody z tyłu lub poruszające się w martwym polu po obu stronach, ostrzegając kierowcę, gdy włącza kierunkowskaz, aby zmienić pas.
System Ostrzegania o Zjeździe z Pasa (LDWS) używa kamery do oceny pozycji linii na drodze i ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa, minimalizując tym samym ryzyko zderzenia z powodu nieuwagi lub zmęczenia kierowcy.
Inteligentne Wsparcie Hamowania w Mieście (SCBS) wykorzystuje czujnik wiązki bliskiej podczerwieni, aby pomóc w zapobieganiu i, w przypadkach, gdy nie jest to możliwe, zmniejszyć skutki czołowych zderzeń z niską prędkością (do 30 km/h) poprzez automatyczne włączenie hamulców pojazdu.
Technologie pasywnego bezpieczeństwa
Lekka, ale jednocześnie wysoce sztywna konstrukcja SKYACTIV-BODY zapewnia doskonałą odporność na zderzenia i została zaprojektowana tak, aby osiągać najwyższe oceny bezpieczeństwa w testach na całym świecie.
Struktura z wieloma drogami obciążenia oraz przednia część w kształcie krzyża X zwiększają absorpcję energii uderzenia, poprawiając tym samym bezpieczeństwo podczas zderzeń czołowych, bocznych i tylnych.
Projekt przednich siedzeń z antywhiplash pomaga zredukować obrażenia szyi w przypadku zderzenia z tyłu.