2012 Mercedes-Benz A-Class (W176)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Mercedes-Benz A-Class (W176)

Przejdź do galerii zdjęć2012 Mercedes-Benz A-Class (W176)

Mercedes-Benz wprowadził trzecią generację klasy A w 2012 roku, a w przeciwieństwie do swoich poprzedników była to wersja hatchback, a nie MPV.

Po tym, jak marka miała trudności z przekonaniem klientów, że mały minivan jest lepszym wyborem dla rodzin szukających luksusowego pojazdu miejskiego, zarząd Mercedesa zrozumiał, że klienci potrzebują hatchbacka. I tak na scenę wkroczyła linia W176, którą Mercedes-Benz stworzył przy wsparciu Renault. Francuski producent był znany z udanych pojazdów z napędem na przednie koła, więc obie firmy podpisały umowę, a hatchback klasy A zadebiutował w 2012 roku.

Nowy model miał świeży i sportowy przód z opadającymi reflektorami, które flankowały kratkę ozdobioną dwoma żebrami oraz logo z trzema gwiazdkami. W zależności od poziomu wyposażenia, samochód miał także zwykłą siatkę oraz sportowy zderzak, który przypominał te stosowane w wersjach AMG. Z profilu, klasy A miała rzeźbione drzwi z wznoszącą się linią, która zaczynała się od nadkoli przednich i wznosiła w stronę słupków C w tylnych drzwiach. Na koniec, z tyłu znajdował się lekko pochylony ku przodowi tylny klapa, która, w zależności od wersji, mogła być ozdobiona spojlerem dachowym.

W środku, model A z 2012 roku oferował parę kubełkowych foteli z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu, która mogła zwiększyć przestrzeń bagażową. Deska rozdzielcza była starannie zaprojektowana i miała okrągłe wloty powietrza oraz ekran umieszczony na szczycie centralnej konsoli. W obrębie zestawu wskaźników Mercedes-Benz umieścił dwie duże tarcze dla obrotomierza i prędkościomierza, dwa wskaźniki dla temperatury wody i poziomu paliwa, a także wyświetlacz LCD dla informacji z komputera pokładowego. Pojazdy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów miały dedykowaną konsolę dla funkcji PRND za kierownicą. Z kolei modele z manualnymi skrzynkami biegów miały dźwignię zmiany biegów umieszczoną na konsoli środkowej.

Mercedes-Benz oferował szeroki wybór silników, z których wiele zostało wyprodukowanych przez Renault.

Nowa klasa A Mercedesa-Benz otwiera nowy rozdział w segmencie kompaktów: wyraźnie emocjonalny design, mocne silniki o mocy od 80 kW (109 KM) do 155 kW (211 KM), niezwykle efektywna z emisją zaledwie 98 g CO2/km oraz najlepszym w klasie współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,27. Jednocześnie nowy model podkreśla, że dla Mercedesa-Benz bezpieczeństwo nie jest kwestią ceny – standardowe wyposażenie obejmuje między innymi system COLLISION PREVENTION ASSIST oparty na radarze. Ceny w Niemczech zaczynają się od 23,978.50 € (w tym 19% VAT) za model A 180 BlueEFFICIENCY.

„Mercedes-Benz staje się najbardziej dynamiczną marką premium na świecie. W ramach tego rozwoju klasa A stanowi ważny kamień milowy. Klasa A jest całkowicie nowa, w każdym detalu. W rozwoju motoryzacyjnym rzadko zdarza się mieć możliwość rozpoczęcia od czystej kartki. Nasi inżynierowie maksymalnie wykorzystali tę okazję”, tłumaczy dr Dieter Zetsche, Przewodniczący Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.

Design zewnętrzny: Najbardziej progresywny design w klasie kompaktowej

Nowa klasa A, stojąca o 18 centymetrów niżej niż poprzedni model, na pierwszy rzut oka komunikuje design i dynamizm. Ta radykalna forma, zaprezentowana i entuzjastycznie przyjęta na całym świecie w A-Class Concept, została konsekwentnie wdrożona w produkcji seryjnej. Wygląd nowego Mercedesa-Benz Klasy A odzwierciedla nową strategię designu Mercedesa-Benz. Taki rezultat nazywa się designem dwuboksowym z wyraźnym charakterem, sportowo emocjonalnym wyglądem zewnętrznym i wyjątkowo wysoką jakością wykończenia wnętrza.

„Przeniesienie nowego dynamicznego stylu Mercedesa-Benz do klasy kompaktowej było wyzwaniem, które sprawiło wielką przyjemność”, wyjaśnia Gorden Wagener, szef designu w Mercedes-Benz. „Żaden inny samochód w tym segmencie nie jest tak progresywny jak klasa A Mercedesa-Benz. Typowe dla Mercedesa jest rzeźbiarskie kształtowanie klasy A. Linie charakterystyczne, szczególnie po bokach, nadają Mercedesowi-Benz Klasie A strukturę i zwięzłość. Nowy dynamiczny styl jest dostrzegalny na pierwszy rzut oka również w wnętrzu.”

Zdefiniowane krawędzie i napięte powierzchnie wyróżniają design zewnętrzny nowej klasy A. Ciągła interakcja między powierzchniami wklęsłymi a wypukłymi tworzy charakterystyczną grę światła, szczególnie wzdłuż boków pojazdu, co przyczynia się do jego unikalnego wyglądu.

Typowe cechy długiego, sportowego przodu to wyraźny kształt litery V, oddzielne reflektory, kratka chłodnicy z centralną gwiazdą Mercedesa oraz podwójne szczeliny po obu stronach gwiazdy, a także dodatkowe wloty powietrza po bokach. Linia „opadająca” widoczna w profilu bocznym zanika w kierunku przodu pojazdu. Design reflektorów, wraz z konfiguracją funkcji świetlnych wewnątrz nich, stanowi kluczowy element koncepcji designu.

Moduły świetlne i diody LED za szkłem reflektorów są rozmieszczone w taki sposób, aby tworzyć charakterystyczny efekt „flare” dla świateł dziennych i kierunkowskazów. Tak zwany „flare” składa się z linii cechujących się w reflektorze, modułów LED dla świateł dziennych i zestawów żarówek dla kierunkowskazów. Ten efekt charakterystyczny nadaje samochodowi dynamiczny wygląd i pomaga zdefiniować nowe, młodzieńcze oblicze Mercedesa.

Idealna interakcja dynamicznego designu i doskonałej aerodynamiki jest najbardziej widoczna na dachu, z jego gładkimi powierzchniami i napiętą, łukowatą linią. Sylwetka ujawnia gładkie, płynne linie kończące się płaską krawędzią. Spojler dachowy, który wygodnie ukrywa wszystkie anteny, dodaje sportowego akcentu i nadaje strukturę zespołowi dachu. Linia boku wznosi się ku tyłu, tworząc wyraźny kształt klina. Widok boczny charakteryzuje się zmysłowo uformowanymi panelami bocznymi i wyrazistymi liniami. Przód konstrukcyjny krawędzi, ponad błotnikiem, opada łagodnie w tzw. „linii opadającej” w kierunku tyłu. Potężnie uformowane mięśnie nadwozia nad tylną osią podkreślają coupé-like charakter samochodu. Kolejna linia wznosi się z tuż przed archiwum tylnego koła, a następnie łagodnie zanika. Wszystkie te linie nadają głębię i dynamikę profilowi samochodu. Dynamiczne panele progu bocznego stanowią ostatni akcent u dołu pojazdu, podkreślając jego elegancką lekkość.

Szerszy nacisk na tylny koniec ujawnia się w efektownej grze powierzchni i krawędzi. Tylnie światła kontynuują linię muskularnych ramion ku tyłowi, a ich pozioma orientacja podkreśla potężną szerokość pojazdu. Funkcje oświetleniowe są opcjonalnie dostarczane przez włókna optyczne i moduły LED. Również tutaj interakcja między designem a aerodynamiką jest bardzo wyraźna: wykończenie powierzchni tylnych świateł jest nie tylko interesującą cechą designu, ale również poprawia przepływ powietrza wokół pojazdu dzięki wyraźnym krawędziom przełamania przepływu w tylnym odcinku.

Design wnętrza: Niezwykła postrzegana wartość

Punktem wyjścia dla designu wnętrza była rzeźba wnętrza „Mercedes-Benz Aesthetics No. 2”, zaprezentowana na Detroit Motor Show w 2011 roku, która skierowała uwagę na nowy język designu Mercedesa-Benz także we wnętrzu pojazdów. Pierwsza konkretna realizacja tego została pokazana w kwietniu 2011 roku w koncepcie klasy A.

„Inspiracja z designu samolotów kontynuowana jest w klasie A”, wyjaśnia projektant Jan Kaul. „Deska rozdzielcza jest wyraźnie podzielona na górną część inspirowaną profilem skrzydła i muskularną dolną sekcję. Tworzy to wrażenie, że górna sekcja jest wspierana przez mięśnie.”

Proces produkcji tego mięśnia pozwala na różnorodne tekstury powierzchni. Dzięki temu możliwe jest stworzenie różnych wyglądów powierzchni z atrakcyjną grą świateł dzięki trójwymiarowym strukturom osadzonym w folii.

„Wnętrze klasy A reprezentuje ogromny krok naprzód pod względem jakości – zarówno w materiałach użytych, jak i w konsekwencji designu”, mówi Kaul. Oba cele zostały osiągnięte dzięki specyficznemu językowi designu i różnorodnym opcjom kombinacji możliwych z wybranymi wysokiej jakości materiałami. Wszystkie elementy wykończenia mają elektroplatowane wykończenie, co skutkuje prawdziwymi metalowymi powierzchniami z efektem „zimnego dotyku”. Prace wykonano z dużą starannością i dbałością o szczegóły, tak aby wydawały się formowane w jednym kawałku.

Deska rozdzielcza zawiera pięć okrągłych nawiewów. „Jak błyszczące klejnoty podkreślają one wysoką jakość wnętrza pojazdu”, tłumaczy Kaul. Zewnętrzne pierścienie okrągłych nawiewów mają wysokiej jakości wykończenie elektroplatowane. Kierunek przepływu powietrza jest regulowany przez wkładkę, która przypomina turbinę samolotu i ujawnia skrupulatną dbałość o szczegóły. To także ma wykończenie elektroplatowane w srebrno-chromowym. Niezależny ekran wyświetlacza charakteryzuje się frontową płytą o wyglądzie czarnego fortepianowego lakieru i wpuszczoną srebrną ramką.

Zestaw wskaźników składa się z dwóch dużych okrągłych instrumentów, z których każdy ma małą tarczę osadzoną w środku. Gdy jest w stanie spoczynku, igły tarcz stoją na godzinie 6. Wskaźniki mają białą obudowę, chociaż w sportowych liniach designu i wyposażenia takich jak Urban i AMG Sport są one w kolorze czerwonym. Tarczki w sportowych liniach i pakietach są w kolorze srebrnym z efektem szachownicy. Trójramienna kierownica wyposażona jest w 12 przycisków funkcyjnych i elektroplatowane wykończenie.

Centralny stożek i konsola, a także rozmieszczenie różnych elementów, takich jak jednostka centralna, dolny panel sterowania, jednostka sterująca klimatyzacją, komory ładunkowe, pokrętło i podłokietnik, odzwierciedlają ustalenia ekspertów ds. ergonomii w Mercedes-Benz.

Bogaty wybór pokryć foteli, zarówno pod względem materiału (np. skóra, materiał, ARTICO/materiał), kombinacji kolorów, jak i geometrii, zapewnia szeroki zakres opcji indywidualizacji. Fotele sportowe zintegrowanymi zagłówkami są dostępne we wszystkich opcjonalnych liniach designu i wyposażenia. Sportowy charakter foteli podkreśla otwarcie między górną krawędzią oparcia a zagłówkiem. Z tyłu przednich foteli to otwarcie jest wykończone ramką w srebrnym chromie i, w połączeniu z pakietem Light and Sight, może także mieć oświetlenie ambientowe.

Projektant Jan Kaul podsumowuje: „Gdybyś usiadł w klasie A z zamkniętymi oczami – nigdy byś nie pomyślał, otwierając oczy, że siedzisz w pojeździe klasy kompaktowej.”

Podwozie i zawieszenie: Zwinność i wyrafinowana sportowość

Wyrafinowana sportowość oznacza maksymalną zwinność w połączeniu z poczuciem bezpieczeństwa, nienaruszoną stabilnością jazdy i wysokim poziomem komfortu, które są charakterystyczne dla marki. Zawieszenie nowej klasy A Mercedesa-Benz ma tylną osią z czterema wahaczami, elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcjami asystującymi oraz ESP® z „Rozszerzoną Kontrolą Trakcji” (XTC). Podczas rozwoju eksperci ds. zawieszenia intensywnie korzystali z symulacji i symulatorów jazdy w centrum rozwoju Mercedesa w Sindelfingen jako część tzw. cyfrowego testu jazdy i obsługi.

Warunki do osiągnięcia dynamicznych właściwości jezdnych są doskonałe w klasie A Mercedesa-Benz. Dzieje się tak, ponieważ w porównaniu z poprzednikiem obniżono znacząco środek ciężkości (o 24 mm) i pozycję siedzącą (o 174 mm). Nową cechą jest czterowahaczowa tylna oś: siły są pochłaniane przez trzy wahacze sterujące i jeden wahacz prowadzący na każde koło. Oznacza to, że dynamika podłużna i poprzeczna jest niemal niezależna od siebie. Nośniki kół i łączniki sprężyn są wykonane z aluminium w celu zmniejszenia mas niesprężystych. Celem było osiągnięcie wysokiej zwinności w połączeniu z dużą stabilnością jazdy dzięki małemu kącie ześlizgu na tylnej osi.

Dostępne są trzy ustawienia podwozia i zawieszenia: zawieszenie komfortowe oraz opcjonalne zawieszenie sportowe dla sportowej, ale komfortowej jazdy (w połączeniu z pakietem Dynamic Handling lub sportową linią AMG). Dodatkowo model A 250 Sport ma sportowe, „zapewne przez AMG” wysokowydajne zawieszenie. Dzięki temu uzyskano niskie dynamiczne zachowanie przechyłu i niski kąt wychylenia przy ruszaniu. Ponadto pojazd ma również mniejsze skłonności do podsterowności w wyższym zakresie przyspieszenia bocznego: kierowca może zatem kontrolować zmiany kierunku z niskim wkładem w kierownicę, ale z dużą precyzją kierowania. Podczas przyspieszania z zakrętów pokonywanych z dużą prędkością tendencja do podsterowności jest jeszcze bardziej zmniejszona dzięki „Rozszerzonej Kontroli Trakcji” (XTC): dzięki tej funkcji ESP® zapewnia wsparcie w zakresie stabilności kierowania, generując moment obrotowy na przednich i tylnych kołach znajdujących się po wewnętrznej stronie zakrętu.

Kierownica: mechaniczna z elektrycznym wspomaganiem

Elektryczne wspomaganie kierownicy klasy A zostało przeprojektowane. Silnik elektryczny systemu wspomagania znajduje się teraz bezpośrednio na przekładni kierowniczej jako system EPS z podwójnymi zębatkami. System kierowniczy ma ważny wpływ na ogólną efektywność pojazdu, ponieważ funkcja wspomagania kierownicy wymaga energii tylko wtedy, gdy faktycznie obracana jest kierownica. System Direct-Steer jest dostępny w połączeniu z pakietem Dynamic Handling lub sportową linią AMG. Dzięki temu uzyskuje się zauważalnie bardziej bezpośrednią przekładnię kierowniczą w zależności od kąta obrotu, co znacząco poprawia gościnność i zwinność pojazdu. Kierownica przekazuje wysokie poczucie bezpieczeństwa, ponieważ kierowca doświadcza spójnej i precyzyjnej reakcji na wszystkie ruchy kierownicy.

Elektryczne wspomaganie kierownicy umożliwia także różne funkcje asystujące, które są aktywowane przez jednostkę sterującą ESP®. Należą do nich:

  • Contrakierowanie w przypadku nadsterowności
  • Korekta kierowania podczas hamowania na nawierzchniach o różnym poziomie przyczepności (hamowanie z podziałem siły)
  • Łagodzenie wpływu napędu na przednie koła na kierowanie
  • Kompenzowanie wiatru bocznego i nachyleń drogi
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy umożliwia również aktywne wspomaganie parkowania.

W przypadku wszystkich wariantów silnika klasa A Mercedesa-Benz jest wyposażona w hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Zaciski na tylnej osi i wzmacniacze hamulców są wykonane z aluminium. Szczególnie wygodną funkcją jest funkcja HOLD, znana z większych modeli: podczas zatrzymywania, na przykład na czerwonym świetle, kierowca musi jedynie lekko mocniej nacisnąć pedał hamulca, a hamulec pozostanie zaciśnięty, aż do momentu ponownego ruszenia. Hamulec jest automatycznie zwalniany, gdy kierowca naciśnie pedał przyspieszenia. W wersjach z manualną skrzynią biegów funkcja Hill Hold automatycznie zapobiega niezamierzonemu staczaniu się pojazdu przy ruszaniu na wzniesieniu.

Klasa A Mercedesa-Benz jest wyposażona w elektryczny hamulec postojowy, który działa dzięki silnikom siłowym działającym na zaciski tylnej osi. Hamulec postojowy jest aktywowany za pomocą przycisku znajdującego się pod przełącznikiem świateł po lewej stronie deski rozdzielczej. Tworzy to dodatkową przestrzeń w konsoli centralnej, ponieważ dźwignia hamulca ręcznego nie jest już potrzebna. Po naciśnięciu przycisku przy prędkości powyżej czterech km/h, hamulec postojowy działa jako hamulec awaryjny, aktywując wszystkie cztery hamulce kół za pomocą hydraulicznej jednostki ESP®.

W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 7G-DCT hamulec postojowy oferuje szczególnie wygodny tryb działania: gdy kierowca wystarczająco przyspieszy po zapnięciu pasów bezpieczeństwa, hamulec postojowy automatycznie się zwalnia.

Aerodynamika: Oszczędzanie paliwa w sposób aerodynamiczny

Przy współczynniku oporu (Cd) wynoszącym 0,27, eksperci aerodynamiki w Mercedes-Benz stworzyli kolejny arcydzieło z klasą A Mercedesa-Benz. A model A 180 BlueEFFICIENCY Edition, który ma się pojawić później, jest w stanie przebić ten rekord w segmencie hatchbacków: dzięki licznym udoskonaleniom aerodynamicznym, ten świecznik efektywności osiąga wartość Cd wynoszącą 0,26.

Liczne badania symulacji przepływu na komputerze i wiele precyzyjnych regulacji w tunelu aerodynamicznym doprowadziły do wyraźnego celu: dalszego udoskonalenia podstawowego kształtu designu klasy A w celu osiągnięcia wyjątkowego współczynnika oporu. Nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza dla modelu hatchback z krótkim tylnym zwiskiem. Jednak poprawa wartości Cd zaledwie o jedną setną zmniejszy zużycie paliwa o jedną dziesiątą litra na 100 km podczas jazdy na autostradzie przy prędkości około 120 km/h. Na podstawie danych NEDC odpowiada to redukcji CO2 o jeden gram na kilometr.

Przy wartości Cd wynoszącej 0,27 i powierzchni czołowej 2,20 m2, powierzchnia oporu (CdA) jest mniejsza niż 0,6 m2 – norma dla pojazdów hatchback w tym segmencie.

Szczegółowe prace związane z tym rozwojem podkreślają następujące przykłady:

  • Charakterystyczne boczne spoilery obok tylnej szyby („finlets”) pomagają stworzyć projekt, który znacząco redukuje zakłócające wiry podłużne generowane na słupkach D.
  • Straty przepływu w przednich nadkolach znacznie zmniejszono dzięki opatentowanym ząbkowanym spoilerom kół z przodu i tyłu, szczelinom w nadkolach oraz optymalnym nakładkom na piasty. Te środki prowadzą do ulepszonego przepływu powietrza wokół nadkoli.
  • Mercedes-Benz klasa A ma regulowaną zasłonę chłodnicy, już znaną w większych seriach modelowych. Żaluzje za kratką chłodnicy są w większości zamknięte, gdy nie ma potrzeby chłodzenia.
  • Podwozie również zostało aerodynamicznie udoskonalone: główna płyta podłogowa ma rozległe wykończenie do tylnych nadkoli, po którym następuje dodatkowe wykończenie tylnej osi. Tylni tłumik także przeszedł aerodynamiczną optymalizację.
  • Nowa klasa A ma lusterka zewnętrzne, które zostały zoptymalizowane pod względem wielu szczegółów i już udowodniły swoje doskonałe właściwości aerodynamiczne w dużych seriach modelowych, takich jak klasa S, E i C, a także klasa B. Pozycja lusterka zewnętrznego jest dostosowana w odniesieniu do słupka A w taki sposób, aby przepływ powietrza kierować wzdłuż okna bocznego bez znaczących zakłóceń.

Lusterka zewnętrzne i niska wysokość słupków A odzwierciedlają fakt, że prace prowadzone w tunelu aerodynamicznym dotyczyły nie tylko optymalizacji warunków przepływu, ale także minimalizacji hałasu wiatru. A oprócz aerodynamiki i akustyki aerodynamicznej często należy uwzględnić jeszcze jedną dyscyplinę: pod względem zarządzania wodą także przepływ wokół lusterek zewnętrznych i słupków A musi być optymalizowany w tunelu aerodynamicznym, aby zapewnić dobrą widoczność na tył i na boki podczas deszczowej pogody.

W porównaniu z poprzednimi seriami modeli, w przypadku Mercedesa-Benz klasa A eksperci aerodynamiki szczególnie wykorzystali symulację przepływu (CFD, Computational Fluid Dynamics): każdy element był najpierw poprawiany przez kilka cykli przy użyciu symulacji przepływu, zanim jego właściwości aerodynamiczne zostały poddane testom w tunelu aerodynamicznym.

Cyfrowa symulacja przepływu opiera się na tzw. objętościach skończonych jako modelu matematycznego. Sieć objętościowa składa się z około 60 milionów heksaedrów, czyli sześcianów, i opiera się na danych CAD nowej klasy A. To umożliwia symulację cyklu jazdy w wolnym obszarze w dużym wirtualnym tunelu aerodynamicznym. Inżynierowie Mercedesa generują przepływ powietrza przy określonym poziomie turbulencji.

Ustanawiając nowe standardy pod względem wartości Cd i zużycia: Edycja BlueEFFICIENCY

Wkrótce zadebiutuje model A 180 CDI BlueEFFICIENCY Edition, który charakteryzuje się jeszcze lepszymi wynikami zużycia. Należy do najbardziej efektywnych pojazdów w swojej klasie: dzięki szeregowi dodatkowych środków optymalizacji aerodynamicznej udało się zredukować jego wartość Cd z 0,27 (model standardowy) do 0,26.

Środki te obejmują:

  • częściowe zakrycie górnej części kratki chłodnicy
  • optymalizowane aerodynamicznie osłony łączników sprężyn w celu poprawy przepływu powietrza pod podwoziem w tylnej osi
  • obniżenie zawieszenia o 15 mm

Silniki wysokoprężne: trzy efektywne zakresy mocy

Nowy podstawowy silnik z serii OM 607 rozwija moc 80 kW (109 KM), dostarcza 260 Nm do wału korbowego i przy manualnej skrzyni zużywa 3,8 litra na 100 km, co odpowiada 98 g CO2/km. To 22% poprawy w porównaniu do poprzedniego modelu A 160 CDI, który miał tylko 60 kW (82 KM) i zużywał 4,9 litra. Nowy silnik wysokoprężny A 220 CDI jest o 25% lepszy od swojego poprzednika: rozwija moc 125 kW (170 KM) i 350 Nm momentu obrotowego, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 7G-DCT zużywa tylko 4,3 litra/100 km (dane wstępne). W przypadku poprzedniego modelu A 200 CDI wyniki wyniosły 103 kW (140 KM), 5,7 litra i 149 g CO2/km.

Silniki benzynowe: turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni dla wszystkich

Porównanie nowego modelu z poprzednim A 200 pokazuje, co udało się osiągnąć w silnikach benzynowych: nowy silnik o mocy 115 kW (156 KM) i 250 Nm momentu obrotowego zapewnia lepsze osiągi, ale zużywa tylko 5,4 litra/100 km (127 g CO2/km – dane dla 7G-DCT), co jest o 26% mniej niż jego poprzednik (100 kW, 185 Nm, 7,4 l/100 km, 174 g CO2/km). Nawet nowy model szczytowy z 7G-DCT i mocą 155 kW (211 KM) oraz momentem obrotowym 350 Nm jest znacznie bardziej efektywny, z zużyciem 6,1 litra i emisją CO2 wynoszącą 143 g.

Całkowicie nowe silniki i skrzynie biegów to nie jedyne decydujące czynniki w tej wzorcowej efektywności. Dzięki systemowi modułowemu możliwe było dobranie optymalnie zaprojektowanej skrzyni biegów do każdego silnika wysokoprężnego i benzynowego. Całościowy pakiet dopełniają progresywne aerodynamiki z wartością Cd wynoszącą zaledwie 0,27, a także szereg innych ulepszeń.

„Nowe modele czterocylindrowe Mercedesa-Benz zajmują wiodącą pozycję dzięki swoim osiągom, wysokiej efektywności i bardzo niskim emisjom. Imponują płynnością, doskonałym dostarczaniem mocy i oferują klientom wyrafinowanie na najwyższym poziomie”, mówi profesor dr Thomas Weber, członek zarządu Daimlera odpowiedzialny za badania grupy i rozwój Mercedes-Benz Cars.

Skrzynia biegów 7G-DCT: Dynamiczna i efektywna

W oparciu o ponad 50-letnie doświadczenie w rozwoju i produkcji skrzyń biegów automatycznych, Mercedes-Benz wkroczył na nowe terytorium techniczne z dwusprzęgłową skrzynią biegów 7G-DCT: nowy system to zautomatyzowana manualna skrzynia biegów z trzema wałami składająca się z dwóch podprzekładni, z każdą swoją sprzęgłem. Zarówno uruchomienie sprzęgieł, jak i zmiana biegów odbywa się całkowicie automatycznie i bez jakiejkolwiek przerwy w mocy ciągłej. To pozwala na szczególnie komfortowy, ale mimo to dynamiczny sposób jazdy.

Dzięki siedmiu biegom oferuje wyjątkowo dużą rozpiętość do 7,99. Oznacza to, że przy ruszaniu na wzniesieniu z dużym obciążeniem dostępny jest bardzo krótki współczynnik przełożenia, na przykład, podczas gdy w czasie jazdy silnik może być znacznie obniżony. Efektywność tej skrzyni biegów prowadzi do 9% poprawy w zużyciu paliwa w porównaniu do CVT stosowanego w klasie A Mercedesa do tej pory oraz poprawia zużycie w przypadku manualnej skrzyni biegów.

Przy długości 367 milimetrów i wadze 86 kilogramów, 7G-DCT jest bardziej kompaktowy i lżejszy od dostępnych do tej pory skrzyń biegów w tej klasie momentu. Sprzęgła są w formie wielotarczowych sprzęgieł chłodzonych olejem. Specjalnie opracowany płyn hydrauliczny jest aktywnie chłodzony, co zapewnia poprawne działanie skrzyni biegów nawet w ekstremalnych warunkach, mimo stosunkowo niskiego poziomu napełnienia wynoszącego sześć litrów. Nadmiar ciepła silnika może również być przekazywany do skrzyni biegów, co poprawia jej efektywność.

Po raz pierwszy w tego typu jednostce, skrzynia biegów ma olej zasilany przez dwie pompy olejowe – jedną mechaniczną i jedną elektryczną. Elektryczna pompa utrzymuje ciśnienie oleju, gdy silnik jest wyłączony dzięki funkcji start/stop. Oznacza to, że skrzynia biegów jest natychmiast gotowa do pracy po ponownym uruchomieniu silnika, a pojazd może ruszyć ponownie bez opóźnienia. Dodatkowo elektryczna pompa może wspierać mechaniczną pompę, gdy występują obciążenia szczytowe, co umożliwia bardziej kompaktowy i efektywny projekt mechanicznej pompy.

Kolejną nową cechą jest elektryczne uruchamianie hydrauliki dla blokady parkingowej, która jest blokowana mechanicznie. Funkcja „park by wire” umożliwia umieszczenie dźwigni wyboru skrzyni biegów według życzenia: znajduje się w postaci dźwigni na kolumnie kierowniczej z prawej strony za kierownicą w klasie A. W połączeniu z elektrycznym hamulcem postojowym stworzono dodatkową przestrzeń w konsoli centralnej na dodatkowe przestrzenie ładunkowe.

Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby zmiany biegów:

ECONOMY: w tym trybie skrzynia biegów wykonuje zmiany biegów całkowicie automatycznie i szczególnie komfortowo. Bieg jest wybierany z uwzględnieniem szczególnie oszczędnego stylu jazdy przy niskich obrotach
SPORT: skrzynia biegów wykonuje zmiany biegów całkowicie automatycznie. Czas zmiany i reakcji są krótsze, a zmiany biegów następują przy wyższych obrotach silnika
MANUAL: w tym trybie kierowca obsługuje skrzynię biegów ręcznie za pomocą łopatek za kierownicą. Obroty silnika, przy których zmienia się biegi mogą być zatem swobodnie wybierane

W trybie ECO lub Sport kierowca ma możliwość ręcznego interweniowania w procesie zmiany biegów za pomocą łopatek. Skrzynia biegów powraca do wybranego trybu automatycznego po tym, jak łopatki pozostaną nieaktywne przez dwanaście sekund lub po dłuższej przerwie podczas jazdy w dół lub po krętych drogach.

Kluczowym czynnikiem przyczyniającym się do ogólnej efektywności i dynamiki klasy A jest ściśle skoordynowana praca skrzyń biegów i silników. Ciągła wymiana danych między jednostkami sterującymi zapewnia, że silniki działają w idealnym punkcie roboczym przez cały czas. Skrzynia 7G-DCT jest produkowana w zakładzie Daimlera w Stuttgart-Hedelfingen.

Sześciobiegowa skrzynia manualna: Komfortowe zmiany biegów ręcznych

Nowa sześciobiegowa skrzynia manualna została opracowana równolegle z 7G-DCT. Jest niezwykle kompaktowa i dzieli część wspólnych elementów.

Trzywałowa skrzynia biegów jest również bardzo kompaktowa (długość 345 mm) i lekka (masa sucha 46 kg) i zawiera wiele specjalnych cech dla szczególnie przyjemnej zmiany biegów. Zintegrowany magnes na wałku zmiany biegów jest wykrywany przez czujnik Halla. W ten sposób identyfikowana jest pozycja jałowa, co umożliwia funkcję start/stop. Sygnalizacja biegu wstecznego włącza światła cofania.

Duża rozpiętość 6,7 pozwala na obniżenie obrotów silnika, zapewniając jednocześnie wystarczającą moc ciągnącą podczas ruszania z pełnym ładunkiem w klasie A Mercedesa-Benz i przyczepie o masie całkowitej do 3,4 tony. Sprzęgło jest obsługiwane hydraulicznie, a biegi są uruchamiane za pomocą kabli.

Wałek rozrządu z trzema i czwartymi biegami oraz biegiem wstecznym nie pracuje w kąpieli olejowej. To zmniejsza moment oporu, ułatwiając zmianę biegów, zwłaszcza w niskich temperaturach. Synchronizacja trzech stożków pierwszych dwóch biegów służy temu samemu celowi, podczas gdy kolejne biegi są wyposażone w synchronizację dwu stożkową. Waga zoptymalizowanej odlewanej aluminium widlaków jest zamontowana na łożyskach antyfrakcyjnych na prętach zmiany biegów, aby zredukować siły zmiany biegów.

Bezpieczeństwo bierne: Silna podstawa i inteligentna ochrona

„Jedna gwiazda to wszystko, czego potrzebujesz” – filozofia bezpieczeństwa Mercedesa-Benz odnosi się również do nowej klasy A. Jej wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa, niektóre cechy, które zazwyczaj występują w znacznie wyższych kategoriach pojazdów, obejmują napinacze pasów i ograniczniki siły pasów dla tylnych siedzeń, system anticipacyjnej ochrony pasażerów PRE-SAFE® oraz aktywną maskę dla ochrony pieszych. W skład wyposażenia wchodzą również standardowo siedem poduszek powietrznych oraz automatyczny system alarmowy Mercedesa.

Nowa klasa A Mercedesa-Benz przeszła rygorystyczny program testów zderzeniowych marki. Obejmuje on nie tylko około 30 różnych konfiguracji zderzeniowych, które są wymagane do ocen bezpieczeństwa i międzynarodowej homologacji, ale także dziewięć autorskich testów zderzeniowych, takich jak test opadania dachu czy test uderzenia w słup, opracowanych przez markę.

Zdolność nowej klasy A do spełnienia wymagań, które w niektórych przypadkach znacznie wykraczają poza warunki ustawowe, jest również potwierdzona wewnętrznym testem kolizji czołowej przeciwko przyszłemu luksusowemu sedanowi Mercedesa-Benz: mimo wysokiej prędkości uderzenia i faktu, że jest to mniejszy uczestnik wypadku, klasa A zapewnia swoim pasażerom nienaruszoną przestrzeń pasażerską oraz doskonałe szanse na przeżycie.

Struktura nadwozia stanowi podstawę wysokiego standardu bezpieczeństwa biernego, zarówno pod względem materiału – proporcja blachy o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości wynosi 67 procent – jak i pod względem struktury. Kluczowymi cechami struktury przedniej są systematyczne wdrożenie dostępnej długości zderzenia wynoszącej 435 mm, rozkład sił na kilku płaszczyznach, nowa koncepcja grodzi i podłogi oraz subframe jako element deformacji.

W sumie trzy płaszczyzny członów podłużnych – składające się z prostych członów podłużnych przednich, drugiej, górnej płaszczyzny przymocowanej do przedniej części składającej się z wyciskanych sekcji aluminiowych box oraz trzeciej płaszczyzny u dołu przed subframe – pozwalają na kontrolowane odprowadzanie energii uderzenia.

Subframe zapewnia wsparcie dla momentu obrotowego dla poprzecznego silnika / bloku przekładni i służy do zamocowania komponentów dla przedniej osi i kierownicy. Składa się z kilku blach stalowych, niektóre z ultra wysokiej wytrzymałości, oraz rury hydroformowanej. Aby zoptymalizować jej właściwości deformacyjne, subframe jest połączony za pomocą dwóch aluminiowych wsporników prowadzących do przodu do aluminiowego mocowania chłodnicy znajdującego się pod przednią częścią. W przypadku zderzenia czołowego siły mają szansę na wcześniejsze rozładowanie się w subframe przez tę trzecią ścieżkę obciążenia, aby zapewnić jak najlepsze rozproszenie energii.

W tylnej części nadkola przedniego znajduje się plastikowy klin zderzeniowy, który pomaga zapewnić, że koła nie przesuwają się pod przednie drzwi w przypadku zderzenia o dużej sile, niezależnie od kątów skrętu. Oznacza to, że będzie można otworzyć drzwi nawet po poważnym wypadku.

Grodzia zawiera również specjalny element: tak zwane „ślizgacze”, które znajdują się przed dwoma środkowymi członami podłużnymi, odprowadzają siły w kierunku podłogi. Ciągła struktura podłogi składa się z czterech prostych członów podłużnych. Wzmocnienia dachu tunelu z przodu i z tyłu łączą się z tunelem, tworząc kolejny zamknięty profil wspierający przednią część.

Kontrolowana deformacja: ochrona w zderzeniach bocznych

Sztywne struktury boczne i zdefiniowane zarządzanie deformacją pomagają zapewnić przestrzeń na przeżycie dla pasażerów w przypadku uderzenia bocznego. Elementy te obejmują tak zwane „wsparcie słupkowe”, człon umieszczony ukośnie w tylnej przestrzeni stopy między tunelem centralnym a boczną ścianą podłogi, który ma zapobiegać zerwaniu podłogi w przypadku zderzenia bocznego z drzewem.

W górnej części słupka B stosowane są stalowe o wysokiej wytrzymałości, aby zminimalizować inwazję i zachować komorę pasażerską w przypadku zderzenia bocznego. Dolna część słupka B jest łagodniejsza, ze względu na rozpraszanie energii. Eksperci ds. bezpieczeństwa w Mercedes-Benz nazwali system zarządzania pęknięciami po wewnętrznej stronie słupka B „ząbkami wampira”. W przypadku poważnego zderzenia bocznego, zwijacz pasa bezpieczeństwa dociska do wewnętrznej ściany słupka B. Aby zapobiec prowadzeniu tego do poprzecznego pęknięcia, które mogłoby wpłynąć na integralność strukturalną, małe, ząbkowate wgłębienia definiują kierunek pęknięcia.

Ochrona pieszych: kompleksowe środki, w tym aktywna maska

Ochrona użytkowników dróg, którzy są najbardziej narażeni na niebezpieczeństwo, zawsze była priorytetem podczas rozwoju samochodów osobowych Mercedesa. Nowa klasa A Mercedesa-Benz ma liczne środki ochrony mające na celu zmniejszenie ryzyka obrażeń pieszych. Aby zmniejszyć obciążenia, które występują w przypadku uderzenia pieszego w maskę pojazdu, przestrzeń deformacyjna między maską a komponentami pod nią została zoptymalizowana. Osiąga się to częściowo poprzez odpowiednie umiejscowienie komponentów, takich jak jednostki sterujące czy zbiorniki płynów w komorze silnika.

W przypadku klasy A, z jej sportowym, nisko osadzonym nadwoziem, stosuje się również aktywną maskę. W przypadku uderzenia pieszego, wyrafinowane czujniki w połączeniu z inteligentnymi algorytmami uruchamiają siłowniki w obszarze zawiasów maski. Podnoszą maskę o 65 milimetrów. Dodatkowa przestrzeń, która powstaje pomiędzy maską a komponentami w komorze silnika, powoduje, że głowa jest poddawana stosunkowo niskim wewnętrznym siłom przyspieszenia w momencie uderzenia.

Właściwości deformacyjne maski zostały opracowane specjalnie, aby spełniać te wymagania. Redukcje obciążeń uderzeniowych można osiągnąć dzięki zastosowaniu aluminium i wzmocnieniu wewnętrznej twarzy maski.

Na wszystkich siedzeniach: inteligentne systemy zabezpieczeń

250 4MATIC 7AT AWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R 17
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

250 4MATIC Sport 7AT AWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R 18
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

250 7AT FWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R 17
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi66.9 In (1699 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3186 Lbs (1445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie38 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

250 Sport 7AT FWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R 18
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3186 Lbs (1445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

160 CDI 6MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1750u20132750 Rpm
220 Nm @ 1750u20132750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO298-105 G/Km

180 CDI 7AT FWD (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc80 Kw @ 3200-4600 Rpm
109 Hp @ 3200-4600 Rpm
107 Bhp @ 3200-4600 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1400u20132800 Rpm
249 Nm @ 1400u20132800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R 15
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2109-116 G/Km

180 CDI BlueEFFICIENCY 6MT FWD (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc80 Kw @ 4000 Rpm
109 Hp @ 4000 Rpm
107 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
260 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R 15
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO292 G/Km

180 CDI FWD FWD (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc80 Kw @ 4000 Rpm
109 Hp @ 4000 Rpm
107 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
260 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R 15
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO298-105 G/Km

200 CDI 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc100 Kw @ 3600 Rpm
136 Hp @ 3600 Rpm
134 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1600u20133000 Rpm
300 Nm @ 1600u20133000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3186 Lbs (1445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4431 Lbs (2010 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2111-121 G/Km

200 CDI 7AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc100 Kw @ 3600 Rpm
136 Hp @ 3600 Rpm
134 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1600u20133000 Rpm
300 Nm @ 1600u20133000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2109-116 G/Km

220 CDI 7AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3400 Rpm
170 Hp @ 3400 Rpm
168 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1400u20133400 Rpm
350 Nm @ 1400u20133400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225 /45 R 17
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3274 Lbs (1485 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4431 Lbs (2010 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2109-115 G/Km

180 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1250u20134000 Rpm
201 Nm @ 1250u20134000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R 15
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3020 Lbs (1370 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4266 Lbs (1935 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

180 7AT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1250u20134000 Rpm
201 Nm @ 1250u20134000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R 15
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto32 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

180 Blue EFFICIENCY 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1250u20134000 Rpm
201 Nm @ 1250u20134000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R 15
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3020 Lbs (1370 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4266 Lbs (1935 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

200 6MT FWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc115 Kw @ 5300 Rpm
156 Hp @ 5300 Rpm
154 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1250u20134000 Rpm
249 Nm @ 1250u20134000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3020 Lbs (1370 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4266 Lbs (1935 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2136 G/Km

200 7AT FWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc115 Kw @ 5300 Rpm
156 Hp @ 5300 Rpm
154 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1250u20134000 Rpm
249 Nm @ 1250u20134000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto32 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

220 4MATIC 7AT FWD (183 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc135 Kw @ 5500 Rpm
184 Hp @ 5500 Rpm
181 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
300 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R 18
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.