2012 Mercedes-Benz G 63 AMG

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Mercedes-Benz G 63 AMG

Przejdź do galerii zdjęć2012 Mercedes-Benz G 63 AMG

W modelu Mercedes-Benz G 63 AMG z 2012 roku niemiecki producent podniósł poprzeczkę w wojnie o moc, którą prowadził z innymi producentami samochodów na świecie.

Dla tych, którzy nie byli usatysfakcjonowani osiągami G 55 AMG, marka z trzema gwiazdkami w logo stworzyła nowy pojazd: G 63 AMG. Choć niektórzy sądzili, że pod jego maską kryje się silnik V12 z naturalnym dolotem, w rzeczywistości znajdował się tam biturbo 5.5-litrowy silnik V8. W rezultacie dostarczał on więcej koni mechanicznych i momentu obrotowego, pozwalając SUV-owi o kształcie przypominającym szopę rozpędzić się od zera do 100 km/h (0-62 mph) szybciej niż jego podwójnie doładowany brat G 55 AMG. Mimo że była to różnica zaledwie o dziesiątą sekundy, G 63 AMG był szybszy. Co więcej, nowa wersja wyposażona była w istotne dodatkowe funkcje, które poprawiały jej wygląd.

Na przodzie model G 55 AMG z 2012 roku zyskał zmodyfikowaną przednią część, która posiadała diodowe światła do jazdy dziennej podkreślające okrągłe reflektory. W czasach, gdy prawie wszyscy inni producenci używali reflektorów o opływowym kształcie, G-Wagon wciąż zachował okrągłe lampy, jak jego przodek z 1979 roku. Dodatkowo, G 63 miał nową osłonę chłodnicy ozdobioną podwójnymi poziomymi żebrami z chromowanymi wykończeniami, charakterystycznymi dla wersji AMG. Dolny zderzak został zaprojektowany na nowo w porównaniu do reszty gamy G-Class, z prostokątnym wlotem powietrza po bokach osłoniętym dwoma otworami, wszystko przykryte siatką.

W profilu model G 63 AMG z 2012 roku mógł się pochwalić dużymi, 20-calowymi kołami ze stopów lekkich, dostępnymi w wykończeniu tytanowo-szarym lub matowo-czarnym. Nadkola były ozdobione wyprofilowanymi elementami, które wizualnie łączyły się z chromowanymi stopniami bocznymi, ułatwiającymi wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Podobnie jak w pozostałych modelach G-Class z tego samego roku, potężny SUV miał kierunkowskazy w kształcie litery V w kapsułach lusterka drzwiowego. Producent zachował podwójne wydechy boczne, które były unikalnym znakiem rozpoznawczym samochodów z silnikami AMG. Na koniec, z tyłu G 63 AMG wyposażony był w prostokątne tylne światła LED z zaokrąglonymi światłami do cofania.

Producent odświeżył również wnętrze SUV-a, zaczynając od zera. Dodano nową deskę rozdzielczą, która zawierała przeprojektowany zestaw wskaźników z indywidualnymi wskazówkami dla prędkościomierza i obrotomierza. Pomiędzy nimi umieszczono prostokątny wyświetlacz TFT w kolorze, który pokazywał dane z komputer pokładowego samochodu oraz systemu audio. Co więcej, na górze centralnej konsoli zamontowano siedmiocalowy dotykowy ekran COMAND z nawigacją. Jego kontroler znajdował się pomiędzy nowymi, skórzanymi fotelami przednimi. Ten sam materiał wykorzystano do tapicerki składanego siedzenia w tylnej części.

Pod maską znalazł się przeprojektowany i ręcznie wykonany silnik V8 biturbo o pojemności 5.5 litra. Moc była przekazywana na wszystkie koła za pomocą dwubiegowej skrzyni rozdzielczej oraz siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów SPEEDSHIFT. Podobnie jak wszystkie inne modele G-Class W463, G 63 AMG miał trzy ręcznie blokowane dyferencjały.

Mercedes-Benz G 63 AMG i G 65 AMG: Szczyt Klasy G

Affalterbach – Wysoka technologia dla klasycznego off-roadu AMG: nowy G 63 AMG imponuje nowoczesną technologią napędu, wyrazistym designem i zwiększoną oszczędnością paliwa. Wszystko to w dużej mierze zawdzięcza silnikowi AMG V8 biturbo o pojemności 5.5 litra, który osiąga moc 400 kW (544 KM) oraz automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Jeszcze bardziej ekskluzywny jest nowy G 65 AMG: jego silnik AMG V12 biturbo o pojemności 6.0 litrów osiąga 450 kW (612 KM) i moment obrotowy wynoszący 1000 niutonometrów – to rekord w segmencie off-road.

Każdy nowy model AMG o wysokich osiągach oferuje doskonałą kombinację „więcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa” – G 63 AMG nie jest wyjątkiem. „Silny zawodnik” w ofercie AMG został dodatkowo wzmocniony nowoczesnym napędem nowego ML 63 AMG. Projekt został gruntownie przekształcony, dzięki czemu, po raz pierwszy w 33-letniej historii Klasy G, klienci AMG mogą cieszyć się szeregiem nowoczesnych systemów: wtryskiem bezpośrednim benzyny z kontrolą sprayową, funkcją start/stop ECO oraz zarządzaniem generatorem. Silnik AMG V8 biturbo o pojemności 5.5 litra rozwija maksymalną moc 400 kW (544 KM) i moment obrotowy 760 niutonometrów. Dzięki temu nowy G 63 AMG przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 5.4 sekundy, osiągając nową prędkość maksymalną 210 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Nowy G 63 AMG przewyższa G 55 AMG KOMPRESSOR o 27 kW (37 KM) i 60 niutonometrów. Jego bezpośredni poprzednik był wyraźnym faworytem wśród nabywców Klasy G, osiągając wskaźnik sprzedaży ponad 40 procent.

AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC i funkcja start/stop ECO

Wydajność pojazdu charakteryzuje się również znacznymi postępami w zakresie oszczędności paliwa. Zużycie paliwa wynoszące 13.8 litrów na 100 kilometrów (NEDC łączone) to redukcja o 2.1 litra w porównaniu do modelu poprzedniego, co oznacza oszczędności paliwa rzędu 13 procent. Te oszczędności można przypisać nowoczesnemu silnikowi biturbo ośmiocylindrowemu, jak również automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, systemowi zarządzania generatorem oraz funkcji start/stop ECO. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów oferuje trzy tryby jazdy oraz automatyczną funkcję podwójnego wysprzęglania podczas redukcji biegów, co pozwala na niesamowitą różnorodność. W trybie „Controlled Efficiency” (C) funkcja start/stop ECO jest aktywna, wyłączając silnik ośmiocylindrowy, gdy pojazd jest nieruchomy. Tryb „C” charakteryzuje się również gładkimi reakcjami na gaz i skrzynię biegów oraz wczesnymi zmianami biegów; pojazd zazwyczaj uruchamiany jest na drugim biegu w tym trybie. Zegar AMG zawiera zielony symbol „ECO”, wskazujący, kiedy funkcja start/stop ECO jest włączona.

W trybach Sport (S) i Manual (M) funkcja start/stop ECO jest wyłączona, a połączenie silnika i skrzyni biegów pokazuje znacznie większą zwinność. Krótkie, precyzyjnie określone opóźnienia zapłonu i wtrysku oznaczają krótsze czasy zmiany biegów przy pełnym obciążeniu. Wydajność automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC została dodatkowo zwiększona dzięki nowemu konwerterowi oszczędności paliwa z wahadłem odśrodkowym, łożyskiem redukującym tarcie oraz zarządzaniu termicznemu oleju w skrzyni biegów.

Fascynujący dźwięk charakterystyczny dla V8 AMG

Rzut oka na sportowy układ wydechowy AMG powinien uspokoić wszelkie wątpliwości, że wszystkie te osiągnięcia w zakresie efektywności nie odbyły się kosztem emocjonalnego przekazu. Podwójne rury wydechowe po obu stronach z tyłu wydobywają charakterystyczny dźwięk ośmiocylindrowego silnika AMG, który jest tak istotny dla wielu miłośników tego pojazdu. Najnowsza technologia katalityczna została zastosowana, aby zapewnić, że G 63 AMG spełnia normy emisji spalin EU 5 oraz wymagania rynku amerykańskiego (standard LEV-II, on-board diagnosis II i diagnostyka sondy lambda).

Nowe ustawienia zawieszenia, optymalny komfort akustyczny

Ustawienia zawieszenia/amelioracji w sportowym podwoziu AMG zostały dostosowane do bardziej dynamicznych charakterystyk prowadzenia nowego modelu. Aby zredukować wibracje i hałasy, inżynierowie projektujący w Mercedes-AMG wprowadzili szeroką gamę środków NVH (hałas, wibracje, sztywność). Optymalne łożyska dla automatycznej skrzyni biegów, skrzynki rozdzielczej i silnika redukują poziom wibracji i hałasu. To wszystko zapewnia bardziej komfortową jazdę i pomaga utrzymać kierowcę w dobrej formie i pełnym czuwaniu, szczególnie na długich dystansach.

Koła i hamulce są również całkowicie nowe. G 63 AMG standardowo wyposażony jest w nowe aluminiowe felgi AMG o pięciu ramionach. Felgi w kolorze szarym tytanowym o wymiarach 9.5 x 20 z wysokim połyskiem są wyposażone w opony 275/50 R 20. Jako ekskluzywna opcja, pojazd może być wyposażony w matowe czarne aluminiowe felgi AMG z wysokim połyskiem na rantach. Nowe hamulce AMG o wysokich osiągach zapewniają doskonałą wydajność w zakresie hamowania, regulacji i wytrzymałości. Wentylowane, perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 375 x 36 milimetrów z przodu oraz 330 x 20 milimetrów z tyłu zapewniają optymalne właściwości termiczne i doskonałe wartości hamowania. Oś przednia jest wyposażona w system hamulcowy z sześcioma tłokami zaciskowymi przeniesionymi z ML 63 AMG, z systemem z pojedynczym tłokiem na tylnej osi. Zaciski hamulcowe są pomalowane na czerwono wokół całej średnicy, a także dostępne w kolorze srebrnym.

Całkowicie przestrojone ESP® z dodatkowymi funkcjami komfortowymi

Nowa generacja Klasy G oferuje również szereg wzorowych funkcji bezpieczeństwa. Na przykład, luksusowy samochód off-roadowy ma całkowicie przestrojone ESP®, z automatycznymi systemami sterującymi, w tym asystentem uruchamiania oraz funkcją HOLD, które ułatwiają ruszanie na wzniesieniach. W sytuacji awaryjnego hamowania, gdy kierowca nagle zwalnia pedal gazu i wciska pedał hamulca, układ hamulcowy zwiększa ciśnienie w przewodach hamulcowych i dociska okładziny hamulcowe do tarcz. To zapewnia maksymalną skuteczność zaraz po wciśnięciu hamulca. Funkcja „wstępnego napełniania” wspiera standardowo zamontowany asystent hamowania.

Dla klientów zamawiających opcjonalne przyczepne sprzęgło, funkcja stabilizacji przyczepy ESP® zapewnia zwiększone bezpieczeństwo przy holowaniu przyczepy. Ta dodatkowa funkcja ESP® wykrywa przyczepę, gdy tylko wtyczka zasilająca zostanie włożona do gniazda w pojeździe holującym. System stabilizacji przyczepy ESP® wykorzystuje czujniki ESP®, przeciwdziałając kołysaniu przyczepy przy prędkościach wyższych niż 65 km/h poprzez na zmianę aplikację hamulca na lewe i prawe przednie koła. To zazwyczaj wystarcza, aby wyeliminować problem i zapobiec dalszym ryzykom. W przypadku bardzo silnych sytuacji kołysania moment obrotowy silnika jest również redukowany, a pojazd holujący jest hamowany na wszystkich czterech kołach, aby jak najszybciej przywrócić pojazd do bezpiecznego zakresu prędkości.

Charakterystyczny styl AMG z nową twarzą marki

Wygląd ośmiocylindrowego modelu szczytowego również z pewnością nadąża za czasami. Na wzór SL 63 AMG i SL 65 AMG, G 63 AMG również przyjął nową twarz marki AMG. Wysokopółyskowa czarna „twin-blade” atrapa chłodnicy z czterema wstawkami w kolorze chromu sprawia, że nowy model Klasy G od razu rozpoznaje się jako AMG. Design atrap chłodnicy jest spójny z klasycznymi konturami samochodu, z wyglądem off-roadowym idealnie zintegrowanym w ogólnym wyglądzie pojazdu.

Inną zupełnie nową cechą jest zderzak AMG, z trzema dużymi otworami jako wloty powietrza dla modułu chłodzenia. Pionowe wstawki z wysokopółyskowego stali nierdzewnej tworzą wyraźnie męski wygląd G 63 AMG. Nowe lampy LED do jazdy dziennej są zamontowane poniżej reflektorów bi-xenonowych. Podobnie jak wcześniej, tylko model AMG ma charakterystyczne nadkola, stalowe progowe i boczne listwy ochronne ze stalowymi wstawkami. Inne wyróżniające cechy to logo „V8 BITURBO” na przednim błotniku oraz tablica typu G 63 AMG na tylnych drzwiach.

Stylowe wnętrze z nowym wyglądem i zwiększonym komfortem

Wnętrze oferuje jeszcze więcej innowacji w porównaniu do modelu poprzedniego. Poza standardowymi zmianami w liftingu, w tym nowym panelu instrumentów i nowoczesnymi systemami infotainment i asystującymi, G 63 AMG ma zegar AMG z kolorowym wyświetlaczem TFT, głównym menu AMG oraz osobnym wyświetlaczem biegów, a także białym podświetleniem progów AMG na wszystkich drzwiach. Elegancki dźwignia zmiany biegów E-SELECT z charakterystycznym medalionem AMG to znany element z innych modeli, takich jak SLS AMG. Ekskluzywne środowisko na pokładzie tworzy skórzana tapicerka designo z marszczonym wykończeniem drzwi. Opcje dostępne dla jeszcze bardziej stylowego wnętrza obejmują wykończenie węglowe AMG oraz pakiet designo Exclusive.

Ekskluzywne osiągi dwunastocylindrowego silnika: nowy G 65 AMG

Jeszcze bardziej ekskluzywny, a także najsilniejszy na świecie produkowany pojazd terenowy, to nowy G 65 AMG. Z maksymalną mocą 450 kW (612 KM) i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 1000 niutonometrów, model V12 najwyższej klasy zachwyca koneserów swoimi niezrównanie dynamicznymi właściwościami jezdnymi. G 65 AMG przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 5.3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h (ograniczoną elektronicznie). To pierwszy pojazd Klasy G wyposażony w silnik AMG V12 biturbo o pojemności 6.0 litrów, który posiada nowe turbosprężarki z powiększonym przekrojem spiralnym, zoptymalizowane kanały odprowadzające, wielozapłonowy system zapłonu z dwunastoma podwójnymi cewkami zapłonowymi oraz mocniejszy moduł sterujący silnikiem. Efektem jest poprawa spalania, co prowadzi do płynniejszej pracy i dostarczania mocy. Wysokiej jakości pokrywa silnika z węgla i aluminium dodaje ostatecznego wizualnego akcentu do tego obszernego pakietu nowych cech. Podobnie jak w G 63 AMG, automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC odpowiada za przekazywanie mocy na wszystkie cztery koła.

W zakresie wyglądu, G 65 AMG różni się od swojego modelu V8 przez wysokopółyskową atrapę chłodnicy w kolorze chromu, pięcioramienne aluminiowe felgi AMG o wymiarach 9.5 x 20, pomalowane na szaro tytanowym z wysokim połyskiem, opony 275/50 R 20 oraz logo V12 BITURBO na błotnikach. Do cech wnętrza należy wyświetlacz powitalny z ekskluzywną animacją AMG V12 BITURBO, skórzana tapicerka designo exclusive i skórzane wykończenie panelu instrumentów. Unikalnym akcentem jest charakterystyczny dla V12 diamentowy wzór siedzeń, w tym wytłoczony medalion AMG na zagłówkach. Ta charakterystyczna cecha tapicerki powtarza się na centralnych panelach drzwi. Szeroki zakres standardowego wyposażenia obejmuje czarne wykończenia z fortepianowego lakieru designo oraz dywaniki designo z oznaczeniem V12. Ekskluzywną opcją ze studia AMG Performance są aluminiowe felgi AMG malowane na matowy czarny kolor z wysokim połyskiem na rantach.

5.5L V8 7AT AWD (536 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc400 Kw @ 5500 Rpm
536 Hp @ 5500 Rpm
536 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy561 Lb-Ft @ 2000-5000 Rpm
761 Nm @ 2000-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieVentilated
Hamulce tylneVentilated
Rozmiar opony275/50 R 20
Długość184.3 In (4681 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość76.2 In (1935 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Aerodynamika (Cd)0.54
Masa własna5622 Lbs (2550 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7054 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto13.7 Mpg Us (17.2 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Emisja CO2322 G/Km

5.5L V8 7AT AWD (571 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc420 Kw @ 5500 Rpm
571 Hp @ 5500 Rpm
563 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy561 Lb-Ft @ 1750-5250 Rpm
761 Nm @ 1750-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Plus7G Tronic)
Hamulce przednieVentilated
Hamulce tylneVentilated
Rozmiar opony275/50 R 20
Długość184.3 In (4681 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość76.2 In (1935 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Aerodynamika (Cd)0.54
Masa własna5633 Lbs (2555 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto13.7 Mpg Us (17.2 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Emisja CO2322 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.