2012 Mercedes-Benz G-Class 5-door

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Mercedes-Benz G-Class 5-door

Przejdź do galerii zdjęć2012 Mercedes-Benz G-Class 5-door

Cztery lata po poprzednim liftingu, klasa G była gotowa na kolejną aktualizację, tym razem w celu dostosowania do surowszych europejskich norm emisji, ale także z dodatkowymi funkcjami bezpieczeństwa.

W przeciwieństwie do większości innych samochodów na drogach, klasa G została zaprojektowana w latach 70. i była nieustannie modernizowana. W latach 90. producent przeszedł z poprzedniego modelu W460 do oznaczenia W463, jednak podstawy SUV-a pozostały w dużej mierze niezmienione. Jeden z największych pojazdów opierał się na ramie kratownicowej z solidnymi osiami z przodu i z tyłu. Było to świetne w terenie, ale niekoniecznie sprawdzało się na drogach. Mimo to klienci uwielbiali ten kanciasty pojazd, który wymagał więcej siły do prowadzenia niż jakikolwiek inny model Mercedes-Benz. Po odświeżeniu w 2008 roku, które wprowadziło więcej wygód do wnętrza, producent musiał włożyć więcej wysiłku w dostosowanie pojazdu do norm emisji Euro 6, które miały wejść w życie w 2015 roku. Normy te wymusiły na producentach poprawę systemów bezpieczeństwa oraz dodanie specyficznych elementów do pojazdów, takich jak światła do jazdy dziennej. W efekcie klasa G z 2012 roku przeszła znaczące aktualizacje, co uszczęśliwiło klientów oraz księgowych producenta.

Przedni pas nadwozia przeszedł pewne zmiany. Jego grill miał trzy chromowane poziome listwy w wersji standardowej. Z kolei pakiet AMG i wersje AMG otrzymały podwójne listwy. Wszystkie wersje wyposażone były w reflektory Xenon w nowych zespołach świateł, podkreślonych przez paski LED jako światła dzienne. Niżej, na zderzaku, producent dodał plastikowy zderzak z owalnymi lampami przeciwmgielnymi, które pełniły też rolę świateł skrętnych.

Z profilu, wydłużona wersja klasy G z 2012 roku posiadała nowe osłony lusterek z kierunkowskazami, które wyglądały jak strzały skierowane na zewnątrz. Zastąpiły one wcześniej używane kierunkowskazy w formie linii z modelu 2008. Na przednich zderzakach producent zainstalował fałszywe wentylacje w tylnej części, powyżej linii pasa. Na cześć oryginalnego designu auta, producent zachował długą, poziomą listwę, która biegła od przodu do tyłu pojazdu. Uchwyt drzwi, który był typu chwyta, został wizualnie zintegrowany z tą listwą. Metalowe stopnie boczne ułatwiały pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, szczególnie tym siedzącym z tyłu, ponieważ drzwi były nadal wąskie w porównaniu do ogromnych rozmiarów klasy G.

Wnętrze również zostało odświeżone. Dodano nową kierownicę oraz panel instrumentów z systemem binokularowym dla prędkościomierza i obrotomierza. Pomiędzy tymi wskaźnikami znajdował się kwadratowy wyświetlacz TFT w kolorze, który pokazywał dodatkowe dane z systemu multimedialnego samochodu lub komputera pokładowego. Kolejną istotną aktualizacją był system multimedialny COMAND, który posiadał wolnostojący siedmiocalowy ekran na górze konsoli centralnej. Mercedes-Benz zainstalował kontroler do niego, zintegrowany w centralnym podłokietniku oddzielającym fotele przednie. Z tyłu, dzielona (60/40) kanapa mogła pomieścić trzech pasażerów, aczkolwiek z ograniczoną przestrzenią na nogi z powodu przeprojektowanych foteli przednich, które zintegrowały poduszki powietrzne boczne.

Pod maską, Mercedes-Benz oferował klasę G z wyborem dwóch silników: trzylitrowego turbodiesla lub 5,5-litrowego silnika benzynowego. Ten pierwszy to silnik V6, skierowany głównie do klientów europejskich, podczas gdy drugi był przeznaczony na rynek północnoamerykański. Obie wersje przekazywały moc na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC PLUS, która była standardem.

Po 33 latach Mercedes-Benz G-Class zyskuje nowe żywotności, co potwierdzają sprzedażowe wyniki tego najtrwalszego luksusowego SUV-a. W latach 2009-2021 sprzedaż wzrosła o ponad 50 procent. Teraz kompleksowa modernizacja sprawi, że ten klasyk wśród pojazdów terenowych stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny. Z nowym i luksusowym wnętrzem, dyskretnymi modyfikacjami zewnętrznymi, nowymi funkcjami bezpieczeństwa, nowym systemem infotainment oraz, w niektórych przypadkach, nowymi silnikami, Mercedes-Benz kolejny raz podniósł poprzeczkę w ewolucji G-Klasy.

Mercedes-Benz G-Class początkowo był zaprojektowany jako pojazd do użytku głównie w trudnym terenie, co zostało podkreślone przy jego premierze w 1979 roku. W trakcie długich lat produkcji specyfikacja była regularnie modyfikowana, aby odpowiadać potrzebom klientów – jednak zasadniczy charakter G-Klasy pozostał niezmieniony.

Na przestrzeni lat nowoczesna elektronika została zastosowana w celu dalszego poprawienia już i tak znakomitych możliwości terenowych. Jednocześnie Mercedes-Benz nieustannie pracował nad tym, aby jakość wnętrza i właściwości drogowe były na równi z luksusowymi sedanami produkowanymi w Stuttgarcie. Jego doskonałe osiągi w trudnym terenie, zdolność do holowania oraz luksusowy wygląd sprawiają, że Mercedes-Benz G-Class pozostaje silnym konkurentem nawet po trzech dekadach. Nawet dzisiaj ten klasyczny model nadal uważany jest za jeden z najlepszych pojazdów terenowych i niedawno znów zdobył tytuł „SUV roku” – po 33 latach obecności na rynku.

Dr Dieter Zetsche, Przewodniczący Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars: „Nasza G-Klasa od 33 lat jest siłą, z którą należy się liczyć. W swojej najnowszej fazie ewolucji, oferuje nowoczesne, mocne silniki, jeszcze bardziej ulepszony zestaw luksusowych opcji oraz najnowsze funkcje bezpieczeństwa, a także oczywiście swoje legendarne możliwości terenowe. Jednocześnie projekt pozostaje wierny swojemu pragmatycznemu, niepowtarzalnemu stylowi.”

Jeszcze bezpieczniejsza i bardziej luksusowa – G-Klasa jest w dużej mierze ręcznie składana w Grazu, w Austrii.

Najważniejsze nowe funkcje wnętrza w faceliftingu 2012 obejmują:

  • całkowicie nowy, wysokiej jakości kokpit z centralnym, wolnostojącym wyświetlaczem kolorowym 17,8 cm,
  • całkowicie nową konsolę środkową z centralnym kopułą i przestronnymi elementami wykończenia,
  • nowy zestaw wskaźników z okrągłymi wskaźnikami i wyświetlaczem TFT, a także nową wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów,
  • COMAND Online z dostępem do Internetu, obsługiwany przez COMAND Controller,
  • nowe, niezwykle funkcjonalne i ergonomiczne przyciski,
  • oraz nową jednostkę sterującą klimatyzacją.

Aby zapewnić, że Mercedes-Benz G-Class nie traci swojego charakteru, zachowano kilka bardzo charakterystycznych cech wnętrza:

  • uchwyt na desce rozdzielczej dla pasażera z przodu,
  • włączniki blokad różnicowych wyróżnione chromem,
  • dźwignia zmiany biegów na konsoli środkowej, a nie na kierownicy.
  • Wprowadzono kilka ostrożnych modyfikacji zewnętrznych:
  • nowe lusterka zewnętrzne,
  • nowe diodowe lampy dzienne,
  • a w przypadku modeli AMG, nowy grill chłodnicy z podwójnymi szczelinami, nowe zderzaki z dużymi wlotami powietrza oraz czerwone zaciski hamulcowe, a po raz pierwszy także 20-calowe felgi.

Doskonale zachowana funkcjonalność, niezawodność, jakość i wysoka klasa stylu pozostają niezmienione.

Pięć wariantów silnika

Rodzina „G” obecnie składa się z dwóch wariantów nadwozia – cztero-drzwiowego SUV-a o przedłużonym rozstawie osi oraz G 500 jako kabrioletu z krótkim rozstawem osi.

Model podstawowy dla cztero-drzwiowego SUV-a o przedłużonym rozstawie osi to G 350 BlueTEC z 6-cylindrowym silnikiem diesla o pojemności 2987 cm³. Ta jednostka generuje moc 155 kW (211 KM) przy 3400 obr./min i moment obrotowy wynoszący 540 Nm w zakresie prędkości od 1600 do 2400 obr./min. Technologia BlueTEC, opracowana przez Mercedes-Benz, jest stosowana w celu minimalizacji emisji silnika, szczególnie tlenków azotu (NOx). G 350 BlueTEC wykorzystuje AdBlue®, wodny roztwór mocznika, który jest wtryskiwany do strumienia spalin. Ten proces uwalnia amoniak, który przekształca do 80 procent tlenków azotu w nieszkodliwy azot i wodę za pomocą reakcji redukcyjnej w downstreamowym katalizatorze SCR. Ponieważ Mercedes-Benz G-Class jest często używany w odległych rejonach świata, tak jak pierwotnie zaprojektowano, inżynierowie uprościli sprawę, integrując korek wlewu AdBlue® w komorze wlewu pojazdu, dostępnej z zewnątrz. Jedna pełna butla AdBlue® wystarcza na około 12000 kilometrów.

Alternatywą dla silnika diesla jest G 500 z mocnym silnikiem V8 o pojemności 5,5 litra. Generuje moc 285 kW (387 KM) i oferuje doskonały moment obrotowy wynoszący 530 Nm. Ten sam silnik zapewnia również G 500 kabrioletowi dużą moc rezerwową na każdą sytuację.

Nowością w ofercie są modele G63 AMG i G65 AMG, dzięki którym marka wydajności Mercedes-Benz spełnia rosnące zapotrzebowanie na jeszcze większą moc. W tym celu AMG wyposażyło cztero-drzwiowy SUV o przedłużonym rozstawie osi G63 AMG w silnik V8 biturbo, generujący moc 400 kW (544 KM) i imponujący moment obrotowy wynoszący 760 Nm. Ten potężny silnik AMG V8 jest standardowo wyposażony w funkcję ECO start/stop, będącą niezwykle skutecznym sposobem na pomoc kierowcy w oszczędzaniu paliwa.

Nowym modelem z najwyższej półki od teraz jest G65 AMG, który spełnia wymagania dotyczące silnika 12-cylindrowego w G-Klasie. Jego parametry osiągów są równie imponujące: 450 kW (612 KM) oraz 1000 Nm momentu obrotowego są do dyspozycji. G65 AMG jest zatem najpotężniejszym seryjnie produkowanym SUV-em na świecie.

Automatyczna skrzynia biegów dla niższego zużycia i większej przyjemności z jazdy

G 350 i G 500 są standardowo wyposażone w automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC PLUS. Już w szóstej generacji, ta wielobiegowa automatyczna skrzynia biegów została opracowana przez Mercedes-Benz i produkowana jest od 1960 roku. Nowa wersja została dokładnie zrewidowana, aby zoptymalizować zużycie i komfort w porównaniu do swojego poprzednika. Nowa generacja konwertera momentu obrotowego zapewnia lepszą dynamikę reakcji oraz redukcję poziomów hałasu i drgań dzięki nowemu układowi hydraulicznemu, a także wzmocnionym tłumikom i zoptymalizowanej obudowie konwertera momentu obrotowego. Ekstremalne zmniejszenie poślizgu kół w obudowie konwertera momentu obrotowego, w połączeniu z większym mechanicznym odsprzęgleniem, pomaga znacząco zmniejszyć zużycie;
w dodatku, program zmiany biegów w trybie ECO został zmieniony na korzyść niższych obrotów silnika przy prędkościach cruising;
optymalizowane łożyska oraz uszczelki oraz nowy olej do automatycznej skrzyni biegów (FE-ATF) o zmniejszonej lepkości, w połączeniu z optymalizowanym pakietem dodatków.

W porównaniu do poprzedniej skrzyni biegów, ta poprawia komfort zmiany biegów i redukuje zużycie paliwa, nie wspominając już o dodaniu przyjemności z jazdy. Poprawiona trwałość nowego oleju oznacza również, że odstępy między wymianami oleju wydłużyły się z 50 000 (stary) do 125 000 kilometrów (nowy).

Automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS siedmiobiegowa używana w modelach AMG zapewnia więcej niż wystarczającą moc transmisyjną. Jej najważniejsze cechy: trzy tryby skrzyni biegów, automatyczna funkcja podwójnego sprzęgła oraz wyraźnie zdefiniowane opóźnienia zapłonu i wtrysku, które zapewniają krótszy czas zmiany biegów przy pełnym obciążeniu.

Techniczna przewaga w terenie

Techniczne walory Mercedes-Benz G-Class są bardzo cenione. Ogromny moment obrotowy jego silników czyni luksusowy SUV doskonałym pojazdem do holowania, podczas gdy trzy elektrycznie sterowane 100-procentowe blokady różnicowe, które można aktywować w ruchu w trybie niskiego biegu, redukcja oraz sztywny most to cechy, które czynią go bezkonkurencyjnym w trudnym, terenowym terenie.

Fundamentalne dla zdolności pojazdu w nawet najtrudniejszym terenie jest jego dip-przygotowana i malowana proszkowo rama drabinkowa, wykonana ze stali blachowej o grubości do czterech milimetrów, z solidnymi sekcjami podłużnymi i poprzecznymi. Taki design jest znacznie bardziej stabilny i lepiej przystosowany do użytku w terenie niż konstrukcja integralna. Mocna rama drabinkowa nie tylko ma stabilność na siły skrętne, ale także tworzy najniższy punkt struktury, chroniąc główny zespół, zbiornik paliwa i układ wydechowy przed kontaktem z powierzchnią, na przykład podczas pokonywania przeszkód.

Zawieszenie zapewnia maksymalne możliwości terenowe

Zawieszenie Mercedes-Benz G-Class jest również specjalnie zaprojektowane do jazdy w wymagającym terenie. Kluczowymi czynnikami są jego wysoka prześwit i długa droga skoku sprężyn. Razem stanowią podstawę znakomitych możliwości terenowych G-Klasy. Oto liczby:

  • zdolność do wspinania się na stoki do 80% w zależności od nawierzchni,
  • 21 cm prześwitu,
  • maksymalna głębokość pokonywania wody i błota do 60 cm,
  • kąt nachylenia do 54%,
  • kąt najazdu/odjazdu do 36° z przodu i 27° z tyłu (różni się w przypadku AMG).

Systemy mechaniczne i elektroniczne działają w parze

Mercedes-Benz G-Class jest jedynym pojazdem terenowym, który łączy elektroniczny system trakcji 4ETS z skrzynią rozdzielczą i trzema 100% blokadami różnicowymi, co pozwala następującym systemom bezpiecznie i niezawodnie poruszać pojazd do przodu:

stały napęd na cztery koła zaprojektowany jest w celu maksymalnej trakcji i rozdziela moc między osie przednią i tylną w proporcji 50:50

elektroniczny system trakcji 4ETS kieruje moc napędu do kół z najlepszą przyczepnością, co znacznie ułatwia pokonywanie dróg pokrytych śniegiem i lodem oraz wymagających tras off-road

trzy 100% blokady różnicowe precyzyjnie kierują moc napędu tam, gdzie dostępna jest najlepsza przyczepność. Mogą być włączane indywidualnie podczas ruchu. Wystarczy, że jedno koło znajdzie przyczepność, aby poruszyć pojazd do przodu

niska przełożenie pomaga zapewnić maksymalną trakcję na trudnych nawierzchniach, na przykład w błocie lub piasku. Może być włączane przy prędkości do 40 km/h w trybie N skrzyni biegów, przy użyciu przełącznika Low Range.

Najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa

Nowa generacja G-Klasy oferuje również szereg wzorcowych funkcji bezpieczeństwa. Na przykład luksusowy SUV posiada całkowicie przeprojektowane ESP® z automatycznym systemem kontroli, który obejmuje pomoc przy starcie oraz funkcję HOLD, obie ułatwiające ruszanie pod górę. W sytuacji nagłego hamowania, gdy kierowca nagle zwalnia pedał gazu i naciska na hamulec, system hamulcowy zwiększa ciśnienie w przewodach hamulcowych, co powoduje przyciśnięcie klocków hamulcowych do tarcz. To zapewnia maksymalny efekt, gdy tylko hamulec jest naciśnięty. Ta funkcja „wstępnego napełnienia” wspiera już standardowo zainstalowany system wspomagania hamulców (BAS).

Również nowe w G-Klasie są dwa systemy oparte na radarze: Blind Spot Assist oraz adaptacyjny tempomat DISTRONIC PLUS.

DISTRONIC PLUS automatycznie dostosowuje odległość do pojazdu z przodu. W razie potrzeby może zastosować hamulce, aby zatrzymać SUV-a, a następnie przyspieszyć ponownie. To odciąża kierowcę, szczególnie w warunkach jazdy w korkach. Jeśli odległość zaczyna się zbyt szybko zmniejszać, system daje wizualne i akustyczne ostrzeżenia, co skłania kierowcę do reakcji, a wtedy także interweniuje system wspomagania hamulców (BAS).

Blind Spot Assist wydaje ostrzeżenie, jeśli zidentyfikuje obecność pojazdu, który można dostrzec tylko z trudem, czyli w „martwym polu” kierowcy. Ostrzeżenie przyjmuje formę alertu akustycznego oraz sygnału w odpowiednim lusterku zewnętrznym.

Dla klientów zamawiających opcjonalne sprzęgło przyczepowe, system ESP® zawiera funkcję stabilizacji przyczepy, która zwalcza wszelkie zagrożenie sinusoidalnego oscylowania lub 'fishtailing’ przyczepy. Ta dodatkowa funkcja ESP® rozpoznaje przyczepę, jak tylko wtyczka elektryczna zostanie włożona do gniazda na pojeździe holującym. System stabilizacji przyczepy ESP® wykorzystuje czujniki ESP®, aby przeciwstawić się wszelkiemu 'fishtailing’ przyczepy przy prędkościach przekraczających 65 km/h, poprzez naprzemienne naciskanie hamulców w lewy i prawy przedni kołach. To zazwyczaj wystarcza do wyeliminowania problemu i zapobieżenia dalszemu ryzyku. W bardzo poważnych przypadkach oscylacji 'fishtailing’, moment obrotowy silnika jest również redukowany, a pojazd holujący hamuje na wszystkich czterech kołach, aby jak najszybciej przywrócić go do bezpiecznego zakresu prędkości.

Użytecznym wsparciem podczas parkowania jest system PARKTRONIC, który teraz monitoruje obszar zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. W Mercedes-Benz G-Class można go połączyć z kamerą cofania, co zwiększa widoczność i bezpieczeństwo podczas manewrów.

G-Klasa dla profesjonalistów

Oprócz luksusowych wersji swojego SUV-a Mercedes-Benz G-Class, Mercedes-Benz oferuje również model G-Class Professional. Ta nieco uproszczona, bardziej praktyczna wersja skupia się na wytrzymałości i niezawodności G-Klasy. Została specjalnie stworzona do ekstremalnych zadań w trudnym terenie i jako taka doskonale nadaje się do użytku przez służby ratunkowe. Oczywiście są również osoby prywatne, które wybierają klasyczny model do ekstremalnych zastosowań off-road i ekspedycyjnych.

Design: Nowe wnętrze dla prawdziwego charakteru

Zewnętrzna część Mercedes-Benz G-Class niewiele zmieniła się od 1979 roku. Zachowuje ponadczasowy design, który sprawił, że stał się liderem w segmencie pojazdów terenowych. Ten luksusowy SUV od Mercedes-Benz od dawna uważany jest za ikonę wzornictwa. Dlatego nawet w przypadku tego ostatniego faceliftingu nie wydawało się konieczne wprowadzenie wielkich zmian.

Zamiast tego, delikatne ulepszenie zewnętrznego designu wprowadziło G-Klasę na współczesny poziom. Ulepszenia obejmują nowe lusterka zewnętrzne z zintegrowanymi kierunkowskazami i oświetleniem przedniej strefy, malowane w kolorze nadwozia. Sygnał ostrzegawczy dla opcjonalnie dostępnego nowego systemu Blind Spot Assist jest również zintegrowany tutaj. Funkcja pamięci pozwala na przechowywanie ustawień osobistych dla maksymalnie trzech kierowców dla elektrycznie składanych lusterek.

Nowością są również diodowe lampy do jazdy dziennej umieszczone poniżej okrągłych reflektorów w jednostce lampy oraz opcjonalne 18-calowe dwukolorowe koła aluminiowe.

Generalnie mówiąc, zewnętrzny design G-Klasy podkreśla jej wytrzymałość, celowość i znakomite możliwości terenowe. Widok z boku charakteryzuje się wyraźnymi liniami i szerokimi, płaskimi powierzchniami. Listwy boczne, linia pasa oraz krawędź dachu są ustawione równolegle. Również surowy i funkcjonalny w poziomej linii jest listwa ochronna na wysokości klamki drzwi. Dwa duże okna w tylnej części są kolejną cechą długo-osiowego SUV-a.

Cechy charakterystyczne przodu pojazdu to przede wszystkim wyraźny grill chłodnicy z trzema żebrami z centralną gwiazdą, stromo nachylone słupki A oraz pionowa przednia szyba. Okrągłe reflektory są wyposażone w nowoczesną technologię bi-xenonową, podczas gdy owalne lampy przeciwmgielne zintegrowane w przednim zderzaku zawierają funkcję oświetlenia skrętnego.

G-Class, dzięki swojemu szerokiemu rozstawowi i charakterystycznemu wykończeniu nadkoli, prezentuje się bardzo stabilnie z tylu. Tylna lampa przeciwmgielna i lampa cofania są zintegrowane w tylnym zderzaku. Dostęp do bagażnika możliwy jest przez dużą tylną klapę, zawiasową po lewej stronie, na której znajduje się wydatnie zamontowane koło zapasowe.

G 500 standardowo korzysta z 18-calowych pięcioramiennych kół z lekkiego stopu (265/60 R18 na 7.5 J x 18 ET63). W standardowym wyposażeniu modelu G 350 BlueTEC znajdują się 16-calowe pięcioramienne koła z lekkiego stopu (265/70 R16 na 7.5 J x 16 ET63).

Nowe opcje dla zewnętrznej części Mercedes-Benz G-Class obejmują kolory czarny magnetyt, szary tenor i szary indyn. W sumie paleta kolorów obejmuje 21 odcieni, w tym 18 metalicznych i osiem designo.

Wnętrze – z dodatkowymi luksusem i komfortem

Niska linia okien i podwyższona pozycja siedzenia zawsze zapewniały wyjątkową widoczność wewnątrz G-Class – co jest korzystne nie tylko w trudnym terenie. Fundamentalny charakter off-roadowy tego pojazdu tworzy udaną symbiozę z wysokiej jakości luksusowym wyposażeniem. Wystarczy jedno spojrzenie – i dotyk – aby zauważyć, że użyto tutaj tylko najlepszych materiałów. Każdy detal to znakomity przykład starannego rzemiosła.

Mercedes-Benz podniósł ten wysoki standard estetyczny jeszcze bardziej, wprowadzając nowy kokpit z nowym zestawem wskaźników oraz zupełnie nową konsolą centralną z centralną kopułą. Wiele charakterystycznych elementów we wnętrzu zostało jednak zachowanych. Należą do nich uchwyt dla pasażera z przodu, włączniki dla trzech blokad różnicowych, które są jasno umiejscowione w polu widzenia kierowcy i wyróżnione chromowymi wykończeniami, oraz zaprojektowana na nowo dźwignia wyboru biegów w konsoli centralnej. Kiedy jest ciemno, oświetlenie ambientowe pomaga stworzyć stylową atmosferę.

Kokpit ma dobrą aranżację i funkcjonalną strukturę. Kokpit zawiera zestaw wskaźników z dwoma sportowymi okrągłymi wskaźnikami oraz pośrodku wielofunkcyjny wyświetlacz TFT o przekątnej 11,4 cm, który wyświetla informacje z komputera pokładowego dotyczące systemów wspomagania.

Kierowca siedzi za nową, elektrycznie regulowaną kierownicą wielofunkcyjną z czterema ramionami, wykończoną skórą nappa oraz dwunastoma przyciskami funkcyjnymi. Kierownica może być regulowana elektrycznie i automatycznie unosi się w górę, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

Centralna kopuła, z otworami wentylacyjnymi na środku i wolnostojącym centralnym wyświetlaczem, ma kształt lekko wypukły i zwęża się w kierunku podstawy. Grupy przycisków, tematycznie zgrupowane, z doskonale zaprojektowanymi i jednocześnie niezwykle funkcjonalnymi przełącznikami, są intuicyjne w obsłudze. System COMAND Online jest sterowany za pomocą kontrolera COMAND z przodu podłokietnika.

Przełączniki dla trzech blokad różnicowych mają wysokiej jakości chromowane wykończenie. Różne sterowniki są również nowe i wysokiej jakości w designie.

Stylowe detale pojazdu obejmują hojne użycie wysokiej jakości wykończenia. G 350 BlueTEC standardowo wyposażony jest w wykończenie z drewna czarnego poplanu, podczas gdy G 350 ma wykończenie z drewna orzechowego (dostępne również jako opcja dla G 350 BlueTEC). Opcje alternatywne obejmują designo czarny lakier fortepianowy, szampański biały oraz matowe wykończenie z jasnego drewna poplanu (standardowe w G63 AMG i G65 AMG), a także wykończenie z włókna węglowego AMG, w tym kierownicę skórzano-drewnianą designo z wykończeniem czarnym lakierem fortepianowym designo.

Fotele z komfortem na długie podróże

Fotele w G-Klasie są wyposażone, nawet w standardzie, w liczne funkcje ułatwiające wygodę. Należą do nich na przykład funkcja pamięci dla fotela kierowcy, ogrzewanie foteli z przodu i z tyłu oraz wysokie wygodne zagłówki NECK-PRO w przednich fotelach. Fotele posiadają również elektryczne wsparcie lędźwiowe dla kierowcy i pasażera z przodu, co czyni je szczególnie komfortowymi podczas długich podróży. Taki komfort podróży można jeszcze bardziej zwiększyć przez dodanie opcjonalnego pakietu komfortowego fotela, obejmującego fotele wielokonturowe i klimatyzowane.

W standardowym modelu G 350 BlueTEC pasażerowie zajmują miejsca na wysokiej jakości, czarnych fotelach obitych tkaniną. Fotele skórzane w odcieniach szarości, czerni i kasztanu są dostępne dla G 500 (dostępne również jako opcja dla G 350 BlueTEC). G63 AMG w standardowej wersji oferuje wybór ośmiu kolorów skór designo, w tym dla falowanych skórzanych paneli środkowych drzwi (dostępne również jako opcja dla G 500 i G 350 BlueTEC). G65 AMG standardowo wyposażony jest w pakiet designo Exclusive, który obejmuje fotele sportowe w skórze w dwukolorowym designie (wybór sześciu kolorów) z pikowanym wzorem diamentowym na fotelach i panelach drzwi – ten pakiet jest również dostępny jako opcja dla G63 AMG.

Najnowocześniejszy system infotainment z dostępem do Internetu

Wizualnym oraz funkcjonalnym wyróżnikiem, który jest montowany standardowo we wszystkich wersjach G-Klasy, jest nowy system COMAND Online „System Zarządzania Kokpitem i Danymi” z dostępem do Internetu i 6-cyfrowym odtwarzaczem DVD. To radio samochodowe i odtwarzacz CD/DVD w jednym. Bluetooth, telefonia i uproszczona obsługa telefonu samochodowego są wliczone w zakres tego systemu. Wolnostojący, wysokiej rozdzielczości wyświetlacz TFT o przekątnej 17,8 cm (800 x 480 pikseli) jest umieszczony nad centralną kopułą. Umiejscowienie monitora w tym miejscu minimalizuje rozpraszanie kierowcy.

COMAND Online obsługiwany jest za pomocą tzw. „Kontrolera”, umieszczonego tuż przed podłokietnikiem w konsoli centralnej. To optymalna ergonomiczna pozycja, pozwalająca na łatwą i bezpieczną obsługę. Kontroler to wysokiej jakości przycisk obrotowy z galwanizowanym wykończeniem, który można intuicyjnie poruszać w ośmiu kierunkach. Funkcje można również aktywować lub potwierdzać przez obracanie i naciskanie go. Przyjazna dla użytkownika nowa logika sterowania dla głównych menu oraz dla menu podrzędnych, które otwierają się krok po kroku, umożliwia kierowcom przeglądanie menu w sposób bezpieczny i ukierunkowany.

COMAND Online obejmuje następujące funkcje:

  • FM radio z podwójnym tunerem z różnorodnością fazową i dodatkowym tunerem RDS/TMC dla informacji drogowych,
  • wstępny wzmacniacz sygnału audio 4 x 25 W,
  • sześciocyfrowy odtwarzacz DVD,
  • dostęp do Internetu,
  • wbudowany system nawigacyjny z wyświetlaniem mapy, w tym widokiem z lotu ptaka i mapą 3D,
  • wbudowany dysk twardy do danych nawigacyjnych i dodatkowych funkcji (np. serwer muzyczny),
  • system sterowania głosowego LINGUATRONIC,
  • funkcje off-road, takie jak rejestrowanie trasy czy funkcja kompasu, które umożliwiają kierowcy orientację w trudnym terenie. W tym przypadku kierunek kompasu wyświetlany jest zarówno na wyświetlaczu nowego zestawu wskaźników, jak i na ekranie COMAND.

COMAND Online wspiera również następujące komponenty:

  • system dźwiękowy Harman Kardon Logic7®,
  • Media Interface,
  • odbiornik DAB (Digital Audio Broadcast),
  • odbiornik TV.

COMAND Online zapewnia dostęp do Internetu, co pozwala na swobodne przeglądanie internetu i szybki dostęp do usługi online Mercedes-Benz, gdy samochód stoi. Te integralne usługi obejmują informacje o pogodzie oraz wyszukiwanie miejsc za pomocą Google. Trasa wcześniej skonfigurowana na komputerze za pomocą Google Maps może być wysłana do samochodu w ten sposób.

Funkcja nawigacji w COMAND Online oferuje również nowe funkcje, takie jak wyświetlanie w 3D z trójwymiarowymi widokami miast. Nowością jest również możliwość rejestrowania przejechanych tras i powtarzania ich później, przechowywania lub importowania specyficznych osobistych celów za pomocą karty SD, a także wyświetlanie czterech alternatywnych tras na mapie nawigacyjnej, w tym wariantu szczególnie oszczędnego.

COMAND Online zawiera również cyfrowe instrukcje obsługi dla Mercedes-Benz G-Class. Właściciele mogą w ten sposób przeglądać wygodnie tę dokumentację referencyjną, wzbogaconą o specjalne grafiki, na wyświetlaczu COMAND.

Nowe usługi online dla COMAND Online

Trzy aplikacje Mercedes-Benz są dostępne dla klientów do użytku z COMAND Online:

  • do przeglądania prognoz pogody i map,
  • do lokalnych wyszukiwań w Google, wyświetlających obrazy Google Street View,
  • oraz zdjęcia Google Panoramio, z opcją wyszukiwania miejsc w rozległych archiwach Google.

Wszyscy użytkownicy COMAND Online mają również dostęp do aplikacji na Facebooku.

Dostępne są również inne aplikacje: darmowa aplikacja informacyjna, aplikacja Yelp (tylko w wersji amerykańskiej) oraz aplikacje do sprawdzania cen akcji i wyszukiwania parkingów:

  • Dzięki aplikacji informacyjnej użytkownik jest zawsze na bieżąco z wydarzeniami na świecie. Sortowana według kategorii, takich jak wiadomości finansowe czy sportowe, zawsze znajduje najnowsze wiadomości.
  • Aplikacja Yelp (tylko w wersji amerykańskiej) pozwala użytkownikom wyszukiwać restauracje z poziomu pojazdu, korzystając z społecznej bazy danych uzupełnianej przez społeczność Yelp. Aplikacja Yelp oferuje wybór według różnych kategorii restauracji, w ramach których możliwe jest wyszukiwanie rekomendacji w pobliżu bieżącej pozycji, punktu docelowego zaprogramowanego w systemie nawigacyjnym lub w innym konkretnym miejscu.
  • Aplikacja wyszukująca parkingi wyciąga aktualne zajętości wielopoziomowych parkingów w czasie rzeczywistym, a także inne informacje takie jak godziny otwarcia i opłaty. Aplikacja dostarcza dane w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Gdy znajdzie się odpowiednia okazja parkingowa, kierowca może rozpocząć nawigację do tego celu lub zadzwonić pod podany numer telefonu.

Indywidualizacja: Coś dla każdego gustu

G-Klasa ma wysoki poziom wyposażenia już na starcie, a szeroka gama opcji dodatkowych zaspokaja wiele dodatkowych życzeń dotyczących indywidualizacji. Oprócz tego dostępna jest obszerna gama designo, która ma na celu spełnienie nawet najbardziej egzotycznych wymagań. Niektóre sugestie z sekcji designo 'Manufaktur’, czyli wykończenia ręcznego, są nawet zawarte w katalogu.

Dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej ulepszyć swoją G-Klasę, stworzono pięć pakietów wyposażenia premium, specjalnie dla G-Klasy.

Pakiet Chrome zawiera stylowe elementy designu w postaci dodatkowych chromowanych wykończeń zarówno wnętrza, jak i zewnętrza (standardowe dla modeli G63 AMG i G65 AMG).

Pakiet obejmuje:

  • grill chłodnicy z chromowanymi wkładkami,
  • chromowane wykończenie wokół przełączników regulacji fotela,
  • chromowane obwódki wokół głośników w przednich drzwiach,
  • ochronną listwę progową dla bagażnika z napisem „Mercedes-Benz” lub „AMG”.
  • Pakiet Exclusive jeszcze bardziej podkreśla wysoką jakość Mercedes-Benz G-Class.

Pakiet obejmuje:

  • kokpit skórzany,
  • oświetlone panele progowe,
  • podsufitka z alcantary antracytowej,
  • Pakiet Komfort fotela.

Zewnętrzny pakiet ze stali nierdzewnej tworzy olśniewający wygląd.

Pakiet obejmuje (standardowe dla modeli G63 AMG i G65 AMG):

  • podesty po obu stronach,
  • pokrywa koła zapasowego ze stali nierdzewnej z gwiazdą Mercedes-Benz w 3D.
  • Pakiet Sportowy podkreśla dynamiczne cechy G-Klasy.

Pakiet obejmuje:

  • pakiet zewnętrzny ze stali nierdzewnej,
  • poszerzone nadkola AMG w kolorze pojazdu,
  • 18-calowe 5-podwójne koła z lekkiego stopu, malowane na szaro tytanowym (z oponami 265/60 R 18 na 7.5 J x 18 ET43),
  • wstawki w paskowanym antracytowym wykończeniu,
  • wykończenia z włókna wypchniętego designo,
  • sportowy układ wydechowy (dostępny tylko dla G 500),
  • Pakiet designo Exclusive (standardowy dla G65 AMG, opcjonalny dla G63 AMG) podnosi ekskluzywność na najwyższy poziom.

Pakiet obejmuje:

  • sportowe fotele AMG z przodu,
  • panele siedzisk i drzwi oraz wkładki w drzwiach w skórze designo z efektownym pikowanym wzorem,
  • górna i dolna część kokpitu wykończona w czarnej skórze nappa designo,
  • znaczniki AMG na zagłówkach przednich siedzeń (tylko V12),
  • skórę w dwóch kolorach designo z efektem pikowanej diamentowej struktury, w połączeniu z sześcioma kolorami skór i Pakietem Komfort fotela.

Zawsze na czołowej pozycji: Ewolucja G-Klasy

1979 – G-Klasa została po raz pierwszy zaprezentowana prasie na południu Francji. Rozpoczęcie produkcji modeli 230 G, 240 GD, 280 GE i 300 GD.

1980 – Do gamy modeli dodano zamknięty model dostawczy z krótkim lub długim rozstawem osi.

1981 – Pierwszy facelifting. Automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, podłużne siedzenia ławkowe do przestrzeni ładunkowej, dodatkowe zbiorniki paliwa, „tropikalny dach”, osłony reflektorów, wyciągarka kablowa, twardy dach dla kabrioletu oraz mechaniczne wały napędowe są dostępne jako opcje dla 280 GE i 300 GD. Wybór pięciu kolorów lakieru wzrósł do 22.

1982 – 230 G wyposażono w system wtrysku paliwa, stając się 230 GE. Fotele Recaro, ogrzewanie dodatkowe, opony o szerokim profilu na lekkich obręczach i poszerzenie nadkoli można zamówić jako opcje.

1983 – 230 GE jest dostępne opcjonalnie z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Drugi facelifting wprowadza cztery nowe metaliczne kolory i pięciobiegową skrzynię biegów – oraz ośmiocalowe podwójne wzmacniacze hamulców i nową składaną miękką pokrywę dla kabrioletu.

1985 – Facelifting dodaje blokady różnicowe, centralne zamki, licznik obrotów oraz podzielony tylny zderzak do standardowego wyposażenia.

1986 – Dostępny staje się katalizator zamkniętego obiegu dla 230 GE.

1987 – Czwarty facelifting przynosi elektryczne okna, automatyczną antenę, razem z pokrywą bagażnika i siatką na ładunek oraz większy zbiornik paliwa. Odsłonięcie modelu 250 GD z 62 kW/84 KM.

1988 – Nowy silnik sześciocylindrowy diesla dla 300 GD. Fotele kierowcy i pasażera z przodu wyposażone są w podłokietniki.

1989 – Wprowadzenie nowej serii modeli 463 z napędem na cztery koła oraz ręcznie wybieranym ABS na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie.

1990 – Seria 463 wprowadzona z modelami 230 GE, 300 GE, 250 GD oraz 300 GD. Klienci mogą wybierać z trzech wariantów nadwozia.

1992 – Nowy model 350 GD TURBODIESEL zostaje zaprezentowany. Tempomat, stalowa pokrywa koła zapasowego, boczne stopnie, pokrywa bagażnika oraz wykończenie z orzechowego drewna dostępne są jako opcje.

1993 – Odsłonięcie specjalnego modelu 500 GE. Oferuje szereg luksusowych wykończeń i jest produkowany w limitowanej edycji 500 sztuk.

1994 – Drugi facelifting serii 463 wprowadza wentylowane wewnętrznie przednie tarcze hamulcowe i poduszkę powietrzną kierowcy.

1995 – Wszystkie modele G-Klasy wyposażone są w zdalnie sterowane centralne zamki oraz immobilizery.

1996 – Mercedes-Benz G-Class Cabriolet z elektrohydrauliczną miękką pokrywą zostaje zaprezentowany, razem z G 300 TURBODIESEL. Facelifting i zwiększenie standardowego wyposażenia o system czyszczenia reflektorów, tempomat oraz poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu.

1997 – Elektronika pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów staje się dostępna dla G 300 TURBODIESEL oraz G 320. 290 GD TURBODIESEL z mocą 88 kW/120 KM zastępuje 290 GD z silnikiem diesla o naturalnym zasysaniu.

1998 – Mercedes-Benz wprowadza nowy G 500 z silnikiem V8 (218 kW/296 KM).

500 7AT AWD (388 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc285 Kw @ 6000 Rpm
387 Hp @ 6000 Rpm
382 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy391 Lb-Ft @ 2800-4800 Rpm
530 Nm @ 2800-4800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika25.4 Galony (96.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60 R 18
Długość180 In (4572 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość76.8 In (1951 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.1 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Aerodynamika (Cd)0.54
Masa własna5390 Lbs (2445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto12 Mpg Us (19.6 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Emisja CO2348 G/Km

500 7AT AWD (422 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc310.4 Kw @ 5250-5500 Rpm
422 Hp @ 5250-5500 Rpm
416 Bhp @ 5250-5500 Rpm
Moment obrotowy450 Lb-Ft @ 2000-4750 Rpm
610 Nm @ 2000-4750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika25.4 Galony (96.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60 R 18
Długość180 In (4572 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość76.8 In (1951 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.1 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Pojemność bagażnika45.2 Cuft (1280 L)
Aerodynamika (Cd)0.54
Masa własna5721 Lbs (2595 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto16.2 Mpg Us (14.5 L/100Km)
Spalanie trasa21.4 Mpg Us (11 L/100Km)
Średnie spalanie19.1 Mpg Us (12.3 L/100Km)
Emisja CO2289 G/Km

300 CDI Professional AWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc135 Kw @ 3800 Rpm
184 Hp @ 3800 Rpm
181 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600u20132600 Rpm
400 Nm @ 1600u20132600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika25.4 Galony (96.1 L)
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/75 R16
Długość180 In (4572 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość76.8 In (1951 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.1 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Pojemność bagażnika45.2 Cuft (1280 L)
Aerodynamika (Cd)0.54
Masa własna5699 Lbs (2585 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7848 Lbs (3560 Kg)
Spalanie miasto16.1 Mpg Us (14.6 L/100Km)
Spalanie trasa23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Średnie spalanie20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Emisja CO2307 G/Km

350 BlueTEC 7AT AWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc155 Kw @ 3400 Rpm
211 Hp @ 3400 Rpm
208 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy398 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
540 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika25.4 Galony (96.1 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/70 R 16
Długość180 In (4572 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość76.8 In (1951 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.1 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Aerodynamika (Cd)0.54
Masa własna5512 Lbs (2500 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2295 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.