2012 Mercedes-Benz G-Class Cabriolet

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Mercedes-Benz G-Class Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2012 Mercedes-Benz G-Class Cabriolet

W 2012 roku Mercedes-Benz zaprezentował kolejną modernizację swojego wiekowego modelu G-Class, cztery lata po poprzedniej, poprawiając wygląd zewnętrzny i wnętrze SUV-a.

G-Class rozpoczął swoją karierę w 1979 roku jako pojazd nastawiony na użytek wojskowy, przekształcając się w samochód cywilny. Z biegiem lat auto zyskało status ikony, a wielu zamożnych i znanych klientów pragnęło go mieć. W 2005 roku zarząd firmy ponownie zmodernizował pojazd, dostosowując go do norm emisji Euro 5 wprowadzonych w 2009 roku. Następnie w 2012 roku Mercedes-Benz powtórzył tę procedurę, aby przygotować SUV-a do normy Euro 5b, która miała wejść w życie w styczniu 2013 roku, oraz Euro 6, która nastąpiła we wrześniu 2015 roku. W związku z tym G-Class musiał być wyposażony w więcej systemów bezpieczeństwa oraz silników spełniających te normy emisji. Niemiecki producent, oprócz systemów bezpieczeństwa i oferty silnikowej, rozważył również poprawę wyglądu zewnętrznego oraz wnętrza tych pojazdów. Wersja z otwartym dachem była jednym z najdroższych modeli w ofercie, więc musiała być wzbogacona o wszelkie udogodnienia, aby przyciągnąć zamożnych klientów.

Z przodu, kabriolet G-Class z 2012 roku charakteryzował się nowym pasem przednim, który miał kratkę z trzema szczelinami oraz dużym trójramiennym logo na środku. Okrągłe reflektory Xenon były podkreślone nowymi paskami LED pełniącymi funkcję świateł dziennych, a na górze przednich błotników producent zachował te same lampy kierunkowskazów i parkingowe. Mimo surowego wyglądu, z widocznymi śrubami, były częścią atrakcyjności SUV-a. Niżej, na zderzaku, G-Class z 2012 roku posiadał owalne lampy przeciwmgielne, które pełniły również rolę świateł do skrętu.

W profilu, wersja z otwartym dachem G-Class z 2012 roku wyposażona była w parę wlotów powietrza umieszczonych na górnej tylnej stronie przednich błotników z lewej strony oraz w przedniej części z prawej strony, powyżej linii pasa SUV-a. Jako klasyczny detal, samochód zachował drzwi typu z uchwytem oraz czarną poziomą linię biegnącą od przodu do tyłu pojazdu. Producent zamontował nowy zestaw lusterek drzwiowych, które miały kierunkowskazy w kształcie strzały skierowane na zewnątrz. Za drzwiami, trójkątny słupek B miał zintegrowane trójkątne okno. Ukrywał również arch zabezpieczający, który chronił pasażerów w przypadku przewrócenia się samochodu.

Wewnątrz, klientów witała bogato wyposażona kabina z skórzanymi siedzeniami oraz przeprojektowanym kokpitem. Przed kierowcą znajdowało się nowe zestawienie przyrządów, które obejmowało prędkościomierz i obrotomierz w oddzielnych panelach. Między nimi umieszczono kolorowy wyświetlacz TFT, który pokazywał dane z komputer pokładowego samochodu. Nad centralnym panelem zamontowano siedmiocalowy ekran dla systemu infotainment COMAND z obsługą Bluetooth. Mercedes-Benz zintegrował kontroler tego systemu w centralnej podłokietniku znajdującym się między przednimi siedzeniami. Z tyłu nadal było ograniczone miejsce na nogi dla pasażerów. Mimo to, przynajmniej byli chronieni dzięki podwyższonym archom bezpieczeństwa zamontowanym w zewnętrznej części kanapy.

Kabriolet G-Class z 2012 roku był dostępny z silnikiem benzynowym V8 o pojemności 5,5 litra. Mercedes-Benz połączył go z automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS szóstej generacji, która była standardowym wyposażeniem i przesyłała moc do wszystkich kół. Trzy blokady dyferencjałów i skrzynia przekładniowa o dwóch biegach pozostały na miejscu, mimo że większość klientów ich nie wymagała. Jednak były częścią dziedzictwa tego samochodu.

Po 33 latach Mercedes-Benz G-Class ponownie zyskuje świeży impet, co potwierdzają wyniki sprzedaży tego najtrwalszego luksusowego SUV-a. W latach 2009-2021 sprzedaż wzrosła o ponad 50 procent. Wszystko wskazuje na to, że kompleksowy lifting uczyni ten klasyczny model jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją. Z nowym, luksusowym wnętrzem, subtelnymi modyfikacjami w wyglądzie zewnętrznym, nowymi funkcjami bezpieczeństwa, nowym systemem infotainment, a w niektórych przypadkach nowymi silnikami, Mercedes-Benz jeszcze bardziej ulepszył nagradzaną G-Class w kontynuacji swojej niezwykłej ewolucji.

Mercedes-Benz G-Class został pierwotnie zaprojektowany jako pojazd do użytku głównie w trudnym terenie; i tak został zaprezentowany, w 1979 roku. W ciągu wielu lat produkcji specyfikacja była regularnie zmieniana, aby odzwierciedlać wymagania jego klientów – ale zasadniczy charakter G-Class pozostaje niezmienny.

Na przestrzeni lat zastosowano nowoczesną elektronikę, aby jeszcze bardziej poprawić już doskonałe możliwości terenowe. W międzyczasie Mercedes-Benz nie przestawał pracować nad podniesieniem standardów wnętrza oraz właściwości jezdnych, aby były na tym samym wysokim poziomie, co luksusowe sedany produkowane w Stuttgarcie. Doskonałe osiągi w trudnym terenie, zdolność holowania oraz luksusowy wygląd i wykończenie sprawiły, że Mercedes-Benz G-Class przetrwał już trzecią dekadę. Nawet dziś, ten klasyczny model jest uważany za jeden z najlepszych pojazdów terenowych i niedawno po raz kolejny otrzymał tytuł „SUV roku” – po 33 latach na rynku.

Dr Dieter Zetsche, przewodniczący zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars: „Nasza G-Class przez ostatnie 33 lata była siłą, z którą trzeba się liczyć. W swojej najnowszej ewolucji oferuje nowoczesne, mocne silniki, jeszcze lepsze wyposażenie luksusowe oraz najnowsze funkcje bezpieczeństwa, a oczywiście także swoje legendarne możliwości terenowe. Równocześnie design pozostał wierny swojemu ziemskiemu, niepowtarzalnemu stylowi.”

Jeszcze bezpieczniejsza i bardziej luksusowa – G-Class jest w dużej mierze ręcznie składana w Grazu, w Austrii.

Najważniejsze nowe elementy wnętrza w 2012 roku obejmują:

  • całkowicie nowa, wysokiej jakości deska rozdzielcza z centralnym, wolnostojącym wyświetlaczem kolorowym o przekątnej 17,8 cm,
  • nowa konsola centralna z centralnym kopułowym elementem i obszernymi elementami wykończeniowymi,
  • nowa tablica z okrągłymi wskaźnikami i kolorowym wyświetlaczem TFT, a także nowa wielofunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów,
  • system COMAND Online z dostępem do internetu, obsługiwany za pomocą kontrolera COMAND,
  • przebudowane, niezwykle funkcjonalne i ergonomiczne elementy sterujące,
  • oraz nowa jednostka sterująca klimatyzacją.

Aby zapewnić, że Mercedes-Benz G-Class nie straci swojego charakteru, zachowano kilka bardzo typowych cech wnętrza:

  • uchwyt na desce rozdzielczej dla pasażera z przodu,
  • przełączniki blokad dyferencjałów podkreślone chromem,
  • dźwignia zmiany biegów na konsoli centralnej, a nie na kierownicy.
  • Wprowadzono kilka ostrożnych modyfikacji w wyglądzie zewnętrznym:
  • nowe lusterka zewnętrzne,
  • nowe LED-owe światła do jazdy dziennej
  • oraz w modelach AMG nowy grill chłodnicy z podwójnymi szczelinami, nowe zderzaki z dużymi wlotami powietrza, a także czerwone zaciski hamulcowe i po raz pierwszy 20-calowe felgi.

Doskonała funkcjonalność, niezawodność, jakość i wysoka klasa stylu pozostają niezmienione.

Pięć wariantów silnikowych

Rodzina „G” obejmuje obecnie dwa warianty nadwozia – czterodrzwiowy, długozwotowy kombi i G 500 jako kabriolet z krótkim rozstawem osi.

Modelem podstawowym dla długozwotowego kombi jest G 350 BlueTEC z 6-cylindrowym silnikiem Diesla o pojemności 2987 cm³. Jednostka ta ma moc 155 kW (211 KM) przy 3400 obr./min i generuje moment obrotowy wynoszący 540 Nm w zakresie prędkości od 1600 do 2400 obr./min. Technologia BlueTEC opracowana przez Mercedes-Benz jest używana do minimalizacji emisji silnika, szczególnie tlenków azotu (NOx). G 350 BlueTEC wykorzystuje AdBlue®, wodny roztwór mocznika, który jest wtryskiwany do strumienia spalin. Proces ten uwalnia amoniak, który przekształca do 80 procent tlenków azotu w nieszkodliwy azot i wodę za pomocą redukcji w zespole katalitycznym SCR. Ponieważ Mercedes-Benz G-Class jest często używany w odległych zakątkach świata, jak rzeczywiście był zaprojektowany, inżynierowie uprościli sprawę, integrując korek wlewu AdBlue® z komorą wlewu pojazdu, dostępną z zewnątrz. Pełny zbiornik AdBlue® wystarcza na około 12 000 kilometrów.

Alternatywą dla silnika Diesla jest G 500, z mocnym silnikiem benzynowym V8 o pojemności 5,5 litra. Oferuje moc 285 kW (387 KM) i znakomity moment obrotowy wynoszący 530 Nm. Ten sam silnik zapewnia, że G 500 Cabriolet ma wystarczające rezerwy mocy, aby poradzić sobie z każdą sytuacją.

Nowością w ofercie są modele G63 AMG i G65 AMG, które spełniają wymagania dotyczące jeszcze większej mocy. W tym celu AMG wyposażyło czterodrzwiowy długozwotowy model G63 AMG w silnik V8 bi-turbo o mocy 400 kW (544 KM) i imponującym maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 760 Nm. Ten potężny silnik V8 AMG jest wyposażony w standardzie w funkcję ECO start/stop, co jest niezwykle skutecznym sposobem pomagania kierowcy w redukcji zużycia paliwa.

Nowym modelem z górnej półki jest G65 AMG, który spełnia wymaganie posiadania silnika 12-cylindrowego w G-Class. Jego osiągi są odpowiednio imponujące: 450 kW (612 KM) i 1000 Nm czekają na kierowcę. G65 AMG jest zatem najsilniejszym produkowanym seryjnie SUV-em na świecie.

Automatyczna skrzynia biegów dla mniejszego zużycia i większej przyjemności z jazdy

G 350 i G 500 są standardowo wyposażone w automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC PLUS. Obecnie w szóstej generacji, wielostopniowa automatyczna skrzynia biegów została opracowana przez Mercedes-Benz i produkowana jest od 1960 roku. Nowa wersja została dokładnie przeprojektowana w celu optymalizacji zużycia paliwa i komfortu w porównaniu do poprzednika. Nowa generacja konwertera momentu obrotowego zapewnia lepszą dynamikę reakcji oraz zmniejszenie poziomu hałasu i drgań dzięki nowemu układowi hydraulicznemu, a także ulepszonym tłumikom i zoptymalizowanej obudowie konwertera momentu obrotowego. Ekstremalne zmniejszenie poślizgu kół zębatych, w połączeniu z

  • większym mechanicznym odsprzęgleniem tłumika, skutkuje znacznym zmniejszeniem zużycia;
  • dodatkowo, program zmiany biegów w trybie ECO został zmieniony na korzystniejszy z niższych obrotów silnika podczas jazdy ze stałą prędkością;
  • optymalizowane współczynniki tarcia łożysk i uszczelek oraz nowy olej do skrzyni biegów (FE-ATF) o zmniejszonej lepkości w połączeniu z ulepszonym pakietem dodatków.

W porównaniu do poprzedniej skrzyni biegów, to zwiększa łatwość zmiany biegów i zmniejsza zużycie paliwa, nie wspominając o większej przyjemności z jazdy. Poprawiona trwałość nowego oleju oznacza również, że interwały wymiany oleju wydłużono z 50 000 (stare) do 125 000 kilometrów (nowe).

Automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS z siedmioma biegami używana w modelach AMG zapewnia więcej niż wystarczającą transmisję mocy. Jej najważniejsze cechy: trzy tryby przekładni, automatyczna funkcja podwójnego sprzęgła oraz zdefiniowane opóźnienia zapłonu i wtrysku dla zapewnienia krótszych czasów zmiany biegów przy pełnym obciążeniu.

Techniczna przewaga w terenie

Techniczne cechy Mercedes-Benz G-Class są wysoko cenione. Ogromny moment obrotowy silników sprawia, że luksusowy SUV jest doskonałym pojazdem do holowania, podczas gdy trzy elektrycznie kontrolowane 100-procentowe blokady dyferencjału, które można aktywować podczas jazdy z niskim biegiem, redukcja biegów i sztywny most to cechy, które czynią go niezrównaną propozycją w trudnym terenie.

Fundamentem zdolności pojazdu w najtrudniejszym terenie jest jego ocynkowana i malowana proszkowo rama drabinkowa, wykonana z blachy stalowej o grubości do czterech milimetrów, z solidnymi sekcjami podłużnymi i poprzecznymi. Taka konstrukcja jest znacznie bardziej wytrzymała i lepiej nadaje się do użytku terenowego niż zintegrowana konstrukcja nadwozia. Silna rama drabinkowa nie tylko ma stabilność, aby radzić sobie z siłami skrętnymi, ale także tworzy najniższy punkt konstrukcji, chroniąc w ten sposób główne zespoły, zbiornik paliwa i układ wydechowy przed kontaktem z powierzchnią, na przykład podczas pokonywania przeszkód.

Zawieszenie zapewnia maksymalne możliwości terenowe

Zawieszenie Mercedes-Benz G-Class jest również specjalnie zaprojektowane do jazdy w trudnym terenie. Kluczowymi czynnikami są jego wysoka prześwit i długi skok amortyzatorów. Razem stanowią podstawę doskonałych możliwości terenowych G-Class. Oto dane:

  • zdolność wspinania się na stromy teren do 80% w zależności od podłoża,
  • 21 cm prześwitu,
  • maksymalna głębokość brodzenia wynosząca 60 cm w wodzie i błocie,
  • kąt nachylenia do 54%,
  • kąt podejścia/zejścia do 36° z przodu i 27° z tyłu (różni się w modelach AMG).
  •  

Systemy mechaniczne i elektroniczne współpracują ze sobą

Mercedes-Benz G-Class jest jedynym pojazdem terenowym, który łączy elektroniczny system trakcji 4ETS z skrzynią transferową i trzema 100% blokadami dyferencjału, umożliwiającymi poniższe systemy poruszanie pojazdem w sposób bezpieczny i niezawodny:

stały napęd na cztery koła jest zaprojektowany z myślą o maksymalnej trakcji i rozdziela moc między osie przednią i tylną w proporcji 50:50

elektroniczny system trakcji 4ETS prowadzi moc napędową do kół z najlepszą przyczepnością, co znacznie ułatwia pokonywanie śliskich dróg oraz wymagających tras terenowych

trzy 100% blokady dyferencjałów precyzyjnie stosują moc napędową tam, gdzie dostępna jest najlepsza przyczepność. Mogą być włączane indywidualnie podczas ruchu pojazdu. Tylko jedno koło musi znaleźć przyczepność, aby ruszyć pojazd do przodu

niskie przełożenie pomaga zapewnić maksymalną przyczepność na trudnych nawierzchniach, na przykład w błocie lub na piasku. Może być włączane przy prędkości do 40 km/h w trybie N, korzystając z przełącznika Low Range.

Najnowsze funkcje bezpieczeństwa

Nowa generacja G-Class oferuje również szereg wzorcowych funkcji bezpieczeństwa. Na przykład luksusowy SUV ma całkowicie przebudowany system ESP® z automatycznym sterowaniem, który obejmuje wsparcie przy ruszaniu oraz funkcję HOLD, obydwie ułatwiające ruszanie na wzniesieniach. A w sytuacji awaryjnego hamowania, gdy kierowca nagle zwalnia pedał gazu i naciska pedał hamulca, system hamulcowy zwiększa ciśnienie w przewodach hamulcowych, co powoduje przyciśnięcie klocków hamulcowych do tarcz. To zapewnia maksymalny efekt natychmiast po naciśnięciu hamulca. Funkcja „wstępnego napełnienia” wspiera już standardowy system wspomagania hamowania (BAS).

Nowością w G-Class są również dwa systemy oparte na radarze: Blind Spot Assist oraz adaptacyjny tempomat DISTRONIC PLUS.

DISTRONIC PLUS automatycznie dostosowuje odległość do pojazdu przed nim. W razie potrzeby może zastosować hamulce, aby zatrzymać SUV-a, a następnie ponownie przyspieszyć. To odciąża kierowcę, szczególnie w warunkach jazdy w korkach. Jeśli odległość zaczyna się zbyt szybko zmniejszać, system wydaje sygnały wizualne i akustyczne, zachęcając kierowcę do podjęcia działań, wówczas także interweniuje system wspomagania hamowania (BAS).

Blind Spot Assist wydaje ostrzeżenie, jeśli zidentyfikuje obecność pojazdu, który jest widoczny tylko z trudnością, innymi słowy w „martwym punkcie” kierowcy. Ostrzeżenie przybiera formę akustycznego alarmu i sygnału w odpowiednim lusterku zewnętrznym.

Dla klientów zamawiających opcjonalne złącze do przyczepy, system ESP® obejmuje funkcję stabilizacji przyczepy, która działa, aby powstrzymać wszelkie groźby sinusoidalnego oscylowania, czyli 'fishtailing’ ze strony przyczepy, co sprawia, że jazda z przyczepą jest znacznie bezpieczniejsza. Ta dodatkowa funkcja ESP® wykrywa przyczepę, jak tylko wtyczka elektryczna zostanie włożona do gniazda w pojeździe holującym. System stabilizacji przyczepy ESP® korzysta z czujników ESP®, by przeciwdziałać wszelkiemu 'fishtailing’ przyczepy przy prędkościach wyższych niż 65 km/h poprzez naprzemienne stosowanie hamulców do lewego i prawego przedniego koła. Zazwyczaj wystarcza to do wyeliminowania problemu i zapobieżenia dalszemu ryzyku. W bardzo poważnych przypadkach oscylacji 'fishtailing’, moment obrotowy silnika jest również zmniejszany, a pojazd holujący jest hamowany na wszystkich czterech kołach, aby jak najszybciej przywrócić jego prędkość do bezpiecznego zakresu.

Użytecznym wsparciem w parkowaniu jest system PARKTRONIC, który monitoruje obszar zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. W Mercedes-Benz G-Class można go połączyć z kamerą do wstecznego widzenia, co poprawia zarówno widoczność, jak i bezpieczeństwo podczas cofania.

G-Class dla profesjonalistów

Oprócz luksusowych wersji swojego SUV-a G-Class, Mercedes-Benz oferuje również model G-Class Professional. Ta nieco uproszczona, bardziej praktyczna wersja skupia się na wytrzymałości i niezawodności G-Class. Została specjalnie stworzona do ekstremalnych operacji w trudnym terenie i dlatego jest doskonale nadająca się do użycia przez służby ratunkowe, na przykład. Oczywiście są również osoby prywatne, które wybierają klasyczny model do ekstremalnego użytku terenowego i ekspedycyjnego.

Projekt: Nowe wnętrze dla prawdziwego charakteru

Zewnętrzna forma Mercedes-Benz G-Class zmieniła się niewiele od 1979 roku. Zachowuje ponadczasowy design, który uczynił go pionierem w segmencie pojazdów terenowych. Ten luksusowy SUV od Mercedes-Benz od dawna jest uważany za ikonę designu. Dlatego nawet przy tym ostatnim liftingu wydawało się, że nie ma potrzeby wprowadzania większych zmian.

Zamiast tego subtelne ulepszenie zewnętrznego designu wprowadziło G-Class w nowoczesność. Ulepszenie obejmuje nowe zewnętrzne lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami i oświetleniem przedniej części, pomalowane na kolor pojazdu. Sygnał ostrzegawczy dla opcjonalnie dostępnego nowego systemu Blind Spot Assist jest również zintegrowany w tym miejscu. Funkcja pamięci pozwala trzem kierowcom na zapisanie swoich osobistych ustawień dla elektrycznie składanych luster.

Nowością są także LED-owe światła do jazdy dziennej, umieszczone pod okrągłymi lampami w jednostce reflektorowej oraz opcjonalne 18-calowe felgi ze stopów lekkich w dwóch kolorach.

Ogólnie rzecz biorąc, zewnętrzny design G-Class podkreśla jego wytrzymałość, celowość i doskonałe możliwości terenowe. Profil boczny charakteryzuje się wyraźnymi liniami i szerokimi, płaskimi powierzchniami. Listwy boczne, linia dachu i krawędź dachu są ustawione równolegle. Podobnie surowa i funkcjonalna w poziomym układzie jest listwa ochronna na wysokości klamki drzwi. Dwa duże okna z tyłu to kolejna cecha długozwotowego kombi.

Cechy charakterystyczne przedniej części pojazdu to przede wszystkim wyrazisty grill z trzema żebrami, z centralną gwiazdą, stromo nachylone słupki A oraz pionowa szyba. Okrągłe reflektory są wyposażone w nowoczesną technologię bi-xenon, podczas gdy owalne światła przeciwmgielne zintegrowane w przednim zderzaku mają funkcję oświetlenia zakrętu.

Dzięki szerokiemu rozstawowi osi i charakterystycznej osłonie nadkoli, G-Class prezentuje bardzo solidny wygląd z tyłu. Tylne światło przeciwmgielne i światło cofania są zintegrowane w tylnym zderzaku. Dostęp do komory ładunkowej odbywa się przez dużą tylną klapę, zawiasową po lewej stronie, która ma na widoku zamontowane na zewnątrz koło zapasowe.

G 500 jest standardowo wyposażony w 18-calowe pięcioramienne felgi ze stopów lekkich (265/60 R18 na 7.5 J x 18 ET63). Standardowa specyfikacja G 350 BlueTEC obejmuje 16-calowe pięcioramienne felgi ze stopów lekkich (265/70 R16 na 7.5 J x 16 ET63).

Nowe opcje zewnętrzne Mercedes-Benz G-Class obejmują kolory magnetyt czarny, szary tenorowy i szary indowy. W sumie gama kolorów lakieru obejmuje 21 kolorów, w tym 18 metalicznych i osiem odcieni designo.

Wnętrze – z dodatkowym luksusem i komfortem

Niska linia okien i podwyższona pozycja siedzenia zawsze zapewniały wyjątkową widoczność we wszystkich kierunkach w G-Class – co jest korzystne nie tylko w trudnym terenie. Fundamentalny terenowy charakter pojazdu tworzy udaną symbiozę z wysokiej klasy luksusowym wyposażeniem. Już na pierwszy rzut oka – i dotyk – widać, że użyto tutaj tylko najlepszych materiałów. Każdy szczegół jest doskonałym przykładem starannego rzemiosła.

Mercedes-Benz dodatkowo podniósł ten wysoki standard estetyczny, wprowadzając nową deskę rozdzielczą z nową tablicą rozdzielczą i całkowicie nową konsolą centralną z centralną kopułą. Wiele charakterystycznych elementów wnętrza zostało jednak zachowanych. Należą do nich uchwyt dla pasażera z przodu, przełączniki trzech blokad dyferencjału, które są wyraźnie umieszczone w polu widzenia kierowcy i podkreślone chromową obudową, oraz nowa dźwignia wyboru na konsoli centralnej. Gdy jest ciemno, oświetlenie ambientowe pomaga tworzyć elegancką atmosferę.

Kokpit jest dobrze zaprojektowany i funkcjonalny. Deska rozdzielcza zawiera tablicę wskaźników z dwoma sportowymi okrągłymi zegarami oraz, w środku, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT o przekątnej 11,4 cm, który pokazuje informacje z komputera pokładowego o systemach wspomagania.

Kierowca siedzi za nową, elektrycznie regulowaną, czteroramienną kierownicą wielofunkcyjną z obręczą wykończoną skórą nappa i dwanaście przycisków funkcyjnych. Kierownica może być elektrycznie regulowana i automatycznie przechyla się w górę, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

Centralna kopuła, z otworami wentylacyjnymi w środku i wolnostojącym centralnym wyświetlaczem, ma kształt lekko wypukły i zwęża się w kierunku podstawy. Tematycznie zgrupowane zestawy sterujące, z nienagannie zaprojektowanymi, a jednocześnie niezwykle funkcjonalnymi przełącznikami, są intuicyjne w użyciu. System COMAND Online jest sterowany za pomocą kontrolera COMAND znajdującego się z przodu podłokietnika.

Przełączniki dla trzech blokad dyferencjału mają wysokiej jakości wykończenie chromem. Różne elementy sterujące są również nowe i mają wysoką jakość wykonania.

Stylowe detale pojazdu obejmują hojne użycie wysokiej jakości wykończeń. G 350 BlueTEC standardowo wyposażony jest w wykończenie z drewna olchowego w kolorze antracytowym, podczas gdy G 350 ma wykończenie z orzecha burl (dostępne również jako opcja dla G 350 BlueTEC). Opcjonalne alternatywy obejmują czarny lakier fortepianowy designo, kremowy biały oraz jasnobrązowy matowy wykończenie z drewna olchowego (standardowe w G63 AMG i G65 AMG), a także wykończenie z włókna węglowego AMG, w tym kierownicę ze skórzanym/włóknem węglowym z wykończeniem w czarnym lakierze fortepianowym designo.

Fotele z komfortem na długie trasy

Fotele w G-Class, nawet w standardowej specyfikacji, są wyposażone w liczne funkcje komfortowe. Należą do nich na przykład funkcja pamięci dla fotela kierowcy, ogrzewanie foteli z przodu i z tyłu oraz wysokiej jakości zagłówki NECK-PRO na przednich siedzeniach. Fotele mają także elektryczne wsparcie lędźwiowe zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu, co czyni je szczególnie wygodnymi podczas długich podróży. Taki komfort jazdy można jeszcze zwiększyć, dodając opcjonalny pakiet komfortu siedzeń, obejmujący fotele wielokonturowe i klimatyzowane.

W standardowym modelu G 350 BlueTEC pasażerowie zajmują miejsca na wysokiej jakości, czarnych fotelach tapicerowanych materiałem. Fotele skórzane w kolorze szarym, czarnym i kasztanowym są dostępne dla G 500 (również opcjonalnie dla G 350 BlueTEC). G63 AMG w wersji standardowej oferuje wybór ośmiu kolorów skóry designo, w tym dla pofałdowanych paneli drzwi (również jako opcja dla G 500 i G 350 BlueTEC). G65 AMG standardowo jest wyposażony w pakiet designo Exclusive, który obejmuje sportowe fotele w skórze w dwóch kolorach (wybór sześciu kolorów) z pikowaniem w diamentowym wzorze dla siedzeń i paneli drzwi – ten pakiet jest również dostępny jako opcja dla G63 AMG.

Nowoczesna infotainment z dostępem do internetu

Wizualnym, jak i funkcjonalnym wyróżnieniem, które jest standardowo wyposażone we wszystkich wersjach G-Class, jest nowy system COMAND Online „System zarządzania kabiną i danymi” z dostępem do internetu i 6-płytowym odtwarzaczem DVD. To radio samochodowe i odtwarzacz CD/DVD w jednym. Telefony Bluetooth oraz uproszczona obsługa telefonu komórkowego są włączone w zakres tego systemu. Wolnostojący, wysokiej rozdzielczości kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 17,8 cm (800 x 480 pikseli) znajduje się nad centralną kopułą. Umiejscowienie monitora w tym miejscu minimalizuje możliwość rozpraszania uwagi kierowcy.

COMAND Online jest obsługiwany za pomocą tzw. „Kontrolera”, umiejscowionego tuż przed podłokietnikiem na konsoli centralnej. To optymalne ergonomiczne miejsce, które umożliwia łatwą i bezpieczną obsługę. Kontroler to bardzo wysokiej jakości pokrętło z przyciskiem, które można intuicyjnie poruszać w ośmiu kierunkach. Funkcje można również aktywować lub potwierdzać przez obracanie i naciskanie go. Przyjazna dla użytkownika nowa logika sterowania dla menu głównego oraz podmenu, które otwierają się krok po kroku, umożliwia kierowcom przeglądanie menu w sposób bezpieczny i celowy.

COMAND Online obejmuje następujące funkcje:

  • FM radio z podwójnym tunerem z różnorodnością fazową i dodatkowym tunerem RDS/TMC do informacji o ruchu drogowym,
  • podstawowy wzmacniacz sygnału audio 4 x 25 W,
  • 6-płytowy odtwarzacz DVD,
  • dostęp do internetu,
  • zintegrowany system nawigacyjny z wyświetlaniem map, w tym widokiem z lotu ptaka i mapą 3D,
  • zintegrowany dysk twardy dla danych nawigacyjnych i dodatkowych funkcji (np. serwer muzyczny),
  • system głosowy sterowania LINGUATRONIC,
  • funkcje terenowe, takie jak rejestracja trasy czy funkcja kompasu są również wbudowane, umożliwiając kierowcy odnalezienie drogi w trudnym terenie. W takim przypadku kierunek kompasu jest wyświetlany zarówno na wyświetlaczu nowej tablicy wskaźników, jak i na ekranie COMAND.

COMAND Online obsługuje również następujące komponenty:

  • system dźwiękowy Harman Kardon Logic7® surround,
  • Interfejs multimedialny,
  • odbiornik DAB (Digital Audio Broadcast),
  • odbiornik telewizyjny.

COMAND Online zapewnia dostęp do internetu, co umożliwia swobodne przeglądanie sieci i szybki dostęp do usługi Mercedes-Benz Online, gdy samochód jest w stanie spoczynku. Te integralne usługi obejmują informacje o pogodzie i wyszukiwanie POI za pośrednictwem Google. Trasa skonfigurowana wcześniej na komputerze za pomocą Google Maps może być również w ten sposób przesyłana do samochodu.

Funkcja nawigacji w COMAND Online ma do zaoferowania również nowe funkcje, takie jak wyświetlacz 3D z trójwymiarowymi widokami miast. Nowością jest także to, że przejechane trasy można zarejestrować i powtórzyć później, można zapisać lub zaimportować konkretne osobiste lokalizacje za pomocą karty SD, a także nawigacja może wyświetlić cztery alternatywne trasy na mapie nawigacyjnej, w tym szczególnie ekonomiczną opcję.

COMAND Online zawiera również cyfrowe instrukcje obsługi dla Mercedes-Benz G-Class. Właściciele mogą w ten sposób przeglądać wygodnie tę pracę referencyjną, wzbogaconą tutaj o specjalne grafiki, na jednostce wyświetlacza COMAND.

Nowe usługi online dla COMAND Online

Trzy aplikacje Mercedes-Benz są dostępne dla klientów do użytku z COMAND Online:

  • do wywoływania prognoz pogody i map,
  • do wyszukiwania lokalnego w Google, wyświetlania zdjęć Google Street View,
  • oraz zdjęć Google Panoramio, z opcją wyszukiwania miejsc w obszernych archiwach Google.

Wszyscy użytkownicy COMAND Online mają także dostęp do aplikacji Facebook.

Dostępne są także inne aplikacje: darmowa aplikacja wiadomości, aplikacja Yelp (tylko w wersji amerykańskiej), oraz aplikacje do wyszukiwania cen akcji i parkingów:

Dzięki aplikacji z wiadomościami użytkownik jest zawsze na bieżąco z tym, co dzieje się na świecie. Posegregowane według kategorii, takich jak wiadomości finansowe czy sportowe, zawsze znajduje najnowsze komunikaty informacyjne.
Aplikacja Yelp (tylko w wersji amerykańskiej) umożliwia użytkownikom wyszukiwanie restauracji z poziomu pojazdu, korzystając z społecznościowej bazy danych wypełnionej przez społeczność Yelp. Aplikacja Yelp oferuje wybór według różnych kategorii restauracji, w ramach których można szukać rekomendacji blisko aktualnej lokalizacji, w zaprogramowanym w systemie nawigacyjnym punkcie docelowym lub w innym określonym miejscu.
Aplikacja, która wyszukuje parkingi, wywołuje aktualne obłożenie parkingów w czasie rzeczywistym, a także inne informacje, takie jak godziny otwarcia i opłaty. Aplikacja dostarcza dane w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Gdy znajdzie się odpowiednią możliwość parkowania, kierowca może rozpocząć nawigację do tego celu lub zadzwonić na podany numer telefonu.

Indywidualizacja: Coś dla każdego gustu

G-Class ma wysoki poziom wyposażenia już na początku, podczas gdy szeroka gama opcji dodatkowych obejmuje wiele dodatkowych życzeń dotyczących indywidualizacji. Na to wszystko składa się również kompleksowa gama designo, zaprojektowana, aby spełnić nawet najbardziej wyszukane wymagania. Niektóre propozycje z działu designo 'Manufaktur’, czyli sekcji ręcznych wykończeń, są nawet zawarte w katalogu.

Dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej podnieść swój G-Class, przygotowano szereg pięciu wysokiej klasy pakietów wyposażeniowych, specyficznie dla G-Class.

Pakiet Chrome obejmuje eleganckie elementy designu w postaci dodatkowych chromowanych wykończeń zarówno do wnętrza, jak i na zewnątrz (standardowe dla modeli G63 AMG i G65 AMG).

Pakiet obejmuje:

  • grill z chromowanymi wstawkami,
  • chromowane wykończenie wokół panelu drewnianego dla przełączników regulacji foteli,
  • chromowane obramowania głośników w przednich drzwiach,
  • osłonę ochronną dla komory ładunkowej z napisem „Mercedes-Benz” lub „AMG”.
  • Pakiet Exclusive jeszcze bardziej podnosi klasę Mercedes-Benz G-Class.

Pakiet obejmuje:

  • deska rozdzielcza w skórze,
  • podświetlane listwy progowe,
  • wykończenie sufitówki w alcantary antracytowej,
  • pakiet komfortu siedzeń.

Pakiet Exterior Stainless Steel zapewnia olśniewający wygląd.

Pakiet obejmuje (standardowe dla modeli G63 AMG i G65 AMG):

  • listwy boczne po obu stronach,
  • stalową pokrywę koła zapasowego ze 3D gwiazdą Mercedes-Benz.
  • Pakiet Sports podkreśla dynamiczne cechy G-Class.

Pakiet obejmuje:

  • pakiet Exterior Stainless Steel,
  • wzmocnione nadkola AMG w kolorze pojazdu,
  • 18-calowe pięcioramienne lekkie felgi, malowane na szaro tytanowym (z 265/60 R 18 na 7.5 J x 18 ET43),
  • wstawki w pasy antracytowe,
  • dobrej jakości dywaniki podłogowe designo,
  • system sportowy wydechowy (dostępny tylko dla G 500),
  • pakiet designo Exclusive (standardowy w G65 AMG, opcjonalny w G63 AMG) podnosi ekskluzywność do najwyższego poziomu.

Pakiet obejmuje:

  • przednie sportowe fotele AMG,
  • wykończenia siedzeń i panele drzwiowe w skórze designo z pikowaniem w diamentowym wzorze,
  • górna i dolna część deski rozdzielczej wykończona czarną skórą designo nappa,
  • znaki AMG na zagłówkach przednich siedzeń (tylko V12),
  • dwukolorowa skóra designo z pikowaniem w diamentowym wzorze, w połączeniu z sześcioma kolorami skóry oraz pakietem komfortu siedzeń.

Zawsze na czołowej pozycji: Ewolucja G-Class

1979 – G-Class po raz pierwszy przedstawiona prasie w południowej Francji. Rozpoczyna produkcję modeli 230 G, 240 GD, 280 GE i 300 GD.

1980 – Wprowadzono zamknięty model furgonowy z krótkim lub długim rozstawem osi.

1981 – Pierwszy lifting. Automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, systemy długiej kanapy w ładowni, dodatkowe zbiorniki paliwa, „tropikalny dach”, osłony lamp ochronnych, wciągarka, twardy dach dla kabrioletu i mechaniczne wyjście mocy są dostępne jako opcje dla 280 GE i 300 GD. Wybór pięciu różnych kolorów lakieru wzrósł do 22.

1982 – 230 G wyposażony w system wtrysku paliwa i staje się 230 GE. Fotele Recaro, ogrzewanie, szerokie opony na lekkich kołach i poszerzenia nadkoli można zamawiać jako opcje.

1983 – 230 GE dostępne opcjonalnie z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Drugi lifting wprowadza cztery nowe metaliczne kolory oraz pięciobiegową skrzynię biegów do listy wyposażenia – oraz ośmiocalowe podwójne wzmacniacze hamulców i nowy składany miękki dach dla kabrioletu.

1985 – Lifting dodaje blokady dyferencjałów, centralne zamki, licznik obrotów i dzielony tylny zderzak do standardowego wyposażenia.

1986 – Dostępny zamknięty katalizator dla 230 GE.

1987 – Czwarty lifting wprowadza elektryczne szyby, automatyczną antenę, zintegrowany pokrywę bagażnika oraz większy zbiornik paliwa. Prezentacja 250 GD z mocą 62 kW/84 KM.

1988 – Nowy sześciocylindrowy silnik Diesla dla 300 GD. Fotele kierowcy i pasażera z przodu są wyposażone w podłokietniki.

1989 – Wprowadzenie nowej serii modeli 463 z napędem na cztery koła i ręcznie wybieralnym ABS na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie.

1990 – Seria modeli 463 zadebiutowała w 230 GE, 300 GE, 250 GD oraz 300 GD. Klienci mogą wybierać spośród trzech wariantów nadwozia.

1992 – Nowy 350 GD TURBODIESEL zostaje zaprezentowany. Tempomat, stalowa pokrywa koła zapasowego, boczne listwy ochronne, pokrywa komory ładunkowej i wykończenie z orzecha burl są dostępne jako opcje.

1993 – Prezentacja modelu specjalnego 500 GE. Oferuje szereg luksusowych elementów wyposażenia i jest produkowany w limitowanej edycji 500 egzemplarzy.

1994 – Drugi lifting serii 463 wprowadza wewnętrznie wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i poduszkę powietrzną kierowcy.

1995 – Wszystkie modele G-Class wyposażone są w centralne zamki zdalne oraz immobilizer.

1996 – Mercedes-Benz G-Class Cabriolet z elektrycznym miękkim dachem jest prezentowany, obok G 300 TURBODIESEL. Lifting i upgrade standardowego wyposażenia z systemem czyszczenia lamp, tempomatem i poduszką powietrzną pasażera z przodu.

1997 – Elektronika pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów staje się dostępna dla G 300 TURBODIESEL oraz G 320. 290 GD TURBODIESEL z mocą 88 kW/120 KM zastępuje 290 GD z silnikiem Diesla bez turbosprężarki.

1998 – Mercedes-Benz wprowadza nowy G 500 z silnikiem V8 (218 kW/296 KM).

500 7AT (387 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc285 Kw @ 6000 Rpm
387 Hp @ 6000 Rpm
382 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy391 Lb-Ft @ 2800-4800 Rpm
530 Nm @ 2800-4800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/60 R 18
Długość168.3 In (4275 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość77 In (1956 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.1 In (1
Rozstaw osi94.5 In (2400 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.54
Masa własna5247 Lbs (2380 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6283 Lbs (2850 Kg)
Spalanie miasto11.8 Mpg Us (19.9 L/100Km)
Spalanie trasa19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Średnie spalanie15.8 Mpg Us (14.9 L/100Km)
Emisja CO2384 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.