2012 Mercedes-Benz GLK

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-Benz wprowadził odświeżoną wersję pierwszej generacji GLK w 2012 roku, rozwiązując wiele problemów oraz poprawiając go w wielu obszarach, w tym w układzie napędowym.

Niemiecki producent samochodów spóźnił się na imprezę kompaktowych crossoverów. BMW, Land Rover, Audi i Volvo były już obecne, gdy GLK pojawił się na rynku. Mimo to, klienci go docenili. Mercedes-Benz zbudował ten model na tej samej platformie co klasa C W204, co obniżyło koszty produkcji. Niestety, wiązało się to z pewnymi ograniczeniami. Jednak odświeżona wersja zaprezentowana na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych w 2012 roku rozwiązała kilka problemów zauważonych przez klientów, przekształcając go w lepszy pojazd. Po tym, producent zmienił nazewnictwo, a GLK stał się GLC.

Aktualizowana wersja zyskała zaokrąglone kształty na przedniej części, rezygnując z kanciastych linii swojego poprzednika. Dodatkowo, w zależności od poziomu wyposażenia i opcji, samochód mógł być wyposażony w wiele chromowanych wykończeń wokół grilla, reflektorów i dolnych osłon. Ponadto, okna również zyskały błyszczące wykończenia, co nie wszystkim przypadło do gustu. Ale wydaje się, że klienci Mercedes-Benz pokochali ten pomysł, a sprzedaż zaczęła rosnąć. Z profilu, odświeżony GLK wciąż miał prostokątny kształt, ale dzięki spojlerowi dachowemu na klapie bagażnika wyglądał sportowo.

W środku, projektanci Mercedes-Benz pracowali ponad normę, aby stworzyć znacznie lepsze wnętrze. Z przodu znajdował się ten sam zestaw foteli z podparciem dla kierowcy i pasażera z przodu. Pomiędzy nimi, konsola centralna nie miała lewarka zmiany biegów, co zwiększało przestrzeń do przechowywania. Przed kierowcą znajdowała się trójramienna kierownica, którą można było opcjonalnie wyposażyć w łopatki do zmiany biegów. Obok, na kolumnie kierowniczej, znajdował się dźwignia automatycznej skrzyni biegów. Zestaw wskaźników wyglądał podobnie, z widokiem binokularnym, a prędkościomierz zajmował centralne miejsce. Po lewej stronie znajdował się wskaźnik paliwa oraz temperatura płynu chłodzącego, natomiast po prawej stronie widniał obrotomierz. Na szczycie konsoli centralnej, Mercedes-Benz zainstalował wyświetlacz systemu infotainment COMMAND, który można było obsługiwać za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli centralnej obok podłokietnika. Z tyłu było wystarczająco dużo miejsca dla dzieci, ale nie za dużo dla dorosłych pasażerów na dzielonej kanapie.

Pod maską, producent zainstalował szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i turbo-diesli, połączonych z nową siedmiobiegową automatyczną (dwusprzęgłową) skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła lub, w zależności od rynku, tylko na tylne. Dla tych, którzy preferują manualną skrzynię biegów, producent oferował kilka wersji wyposażonych w sześciobiegową skrzynię ręczną.

Po światowej premierze w kwietniu 2012 roku, nowy Mercedes-Benz GLK prezentuje swoje pełne możliwości zarówno na drogach, jak i w terenie. Jego aspiracje do liderowania w segmencie kompaktowych SUV-ów podkreślają nowatorskie systemy wsparcia, silniki łączące efektywność z zwinnością, nowy design oraz rozszerzona gama wyposażenia i udogodnień.

Nowo zaprojektowana sylwetka nadaje GLK dodatkową dynamikę. Karoseria łączy klasyczne elementy pojazdów terenowych z językiem designu aktualnych modeli Mercedes-Benz. Surowe linie, rozległe powierzchnie i gładkie, podkreślające objętość przednie i tylne partie harmonizują z charakterystycznymi cechami nadwozia GLK, typowymi dla klasycznych, funkcjonalnych pojazdów terenowych. Oprócz korzyści w terenie, ten design oferuje także konkretne zalety w codziennym użytkowaniu. Wysoka pozycja siedzenia zapewnia doskonały widok na sytuację na drodze, a linie nadwozia zaprojektowano z myślą o doskonałej widoczności.

Projektanci w Centrum Kompetencji Wnętrz przeprowadzili gruntowną modernizację deski rozdzielczej. Szeroki element wykończeniowy z aluminium lub opcjonalnie z drewna rozciąga się na całą szerokość deski. Nowe okrągłe wloty powietrza oraz dodatkowe elementy wykończenia w srebrnym kolorze również przyciągają wzrok. W instrumentach dostępny jest opcjonalnie wyświetlacz kolorowy wysokiej jakości. Trójramienne sportowe koło kierownicy, nowe kolory tapicerki i wzory siedzeń oraz pośrednie oświetlenie ambientowe z technologią włókien LED, które dostępne jest po raz pierwszy w GLK, dodatkowo poprawiają atmosferę wewnątrz pojazdu.

Czyste maszyny: silniki GLK

Gama silników zapewnia komfort jazdy i atrakcyjne osiągi we wszystkich modelach GLK przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa i emisji spalin. Do wyboru jest sześć modeli z silnikiem diesla oraz jeden z silnikiem benzynowym. GLK 250 BlueTEC 4MATIC wyposażony jest w czterocylindrowy silnik diesla, który generuje moc 150 kW (204 KM) oraz moment obrotowy 500 Nm przy pojemności skokowej 2143 cm3. Pomimo imponujących osiągów, model ten jest niezwykle oszczędny: średnie zużycie paliwa wynosi od 6,1 do 6,5 litra na 100 kilometrów (159 – 169 g CO2/km, tryb NEDC).

Dwa modele z napędem na tylne koła, GLK 200 CDI BlueEFFICIENCY oraz GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, są jeszcze bardziej oszczędne. Obie wersje zużywają 5,5 – 5,6 litra diesla na 100 kilometrów (143 – 147 g CO2/km, tryb NEDC). Najlepszym osiągiem wśród wersji diesla jest GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY. Pomimo wzrostu mocy o 25 kW (35 KM), najlepszy model diesla zużywa około 17% mniej paliwa, wynosząc od 6,9 do 7,0 litrów na 100 kilometrów (179 – 183 g CO2/km, tryb NEDC). Model GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY z silnikiem benzynowym wykorzystuje przełomową inżynierię nowej generacji silników V, wprowadzając technologię BlueDIRECT, aby wyróżnić się pod względem osiągów i zużycia paliwa.

Doskonała ekonomia paliwowa wszystkich modeli GLK jest wsparta przez kompleksowy pakiet działań BlueEFFICIENCY oraz nowoczesną technologię silnikową. Oprócz standardowej funkcji ECO start/stop, w skład tych działań wchodzi również siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS. Niskotopnie napędy osiowe, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz opony o niskim oporze toczenia również przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa.

Wzorowe bezpieczeństwo w standardzie

Systemy wsparcia znane z klas S i E są dostępne w standardzie, aby umożliwić dalszą poprawę aktywnego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa jazdy, a także umieścić kompaktowy SUV na szczycie jego segmentu. Elektryczne wspomaganie kierownicy z STEER CONTROL, które wspiera kierowcę w niestabilnych warunkach jazdy, wyzwalając impuls odczuwalny na kierownicy, skłaniający kierowcę do wykonania odpowiedniego manewru, System Wspomagania Hamowania (BAS), który zapewnia dodatkową moc hamowania w przypadku wykrycia nagłego hamowania, oraz ADAPTIVE BRAKE z asystentem ruszania z miejsca, funkcją HOLD, osuszaniem hamulców w deszczu oraz wstępnym przygotowaniem systemu hamulcowego wspierają kierowcę. Wysoki standard aktywnego bezpieczeństwa zapewnia zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywnym systemem tłumienia, ESP® Elektroniczny Program Stabilizacji z zintegrowanym stabilizatorem przyczepy oraz ostrzeżenie o utracie ciśnienia opon; w modelach 4MATIC dostępny jest również stały napęd na wszystkie koła oraz elektroniczny system trakcji 4ETS.

Opcjonalne wyposażenie obejmuje system detekcji zmęczenia ATTENTION ASSIST oraz anticipacyjny system bezpieczeństwa PRE-SAFE®. Dodatkowe systemy wsparcia, w tym aktywne warianty, są dostępne opcjonalnie. Przykładem jest aktywny asystent parkowania, umożliwiający automatyczne manewrowanie w i z miejsc parkingowych. Aby ułatwić manewrowanie w trudnych warunkach widoczności, dostępna jest kamera cofania z liniami prowadzącymi lub – po raz pierwszy w Mercedes-Benz – kamera 360°. Dodatkowe systemy są dostępne opcjonalnie jako pojedyncze elementy lub w specjalnych pakietach. Pakiet Wspomagania Jazdy Plus obejmuje DISTRONIC PLUS, w tym BAS PLUS, hamulec PRE-SAFE®, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz aktywny asystent martwego pola. Pakiet Parkingowy łączy opisaną kamerę 360° w tym aktywnym asystentem parkowania oraz PARKTRONIC. Pakiet Śledzenia Pasa obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu oraz asystenta martwego pola. Innym nowym rozwiązaniem jest pakiet Offroad Engineering w połączeniu z Inteligentnym Systemem Świateł (ILS). Offroad Light jest dostępny w tym przypadku na trudnym terenie. Konkretną regulację reflektorów zapewnia lepszą orientację w terenie poprzez szersze oświetlenie pola widzenia.

Odnowiona klasa GLK wprowadza integralną koncepcję bezpieczeństwa zgodną z filozofią marki Mercedes-Benz, która opiera się przede wszystkim na rzeczywistych scenariuszach wypadków. Bardzo mocna komora pasażerska GLK stanowi skuteczną podstawę ochrony pasażerów w połączeniu z przednimi i tylnymi strefami deformacyjnymi. GLK oferuje wiele standardowych elementów wyposażenia mających na celu ochronę swoich pasażerów. Oprócz poduszek powietrznych, poduszek dla miednicy oraz poduszek bocznych dla kierowcy i pasażera z przodu, dostępne są również poduszki okienne dla kierowcy, pasażera z przodu oraz pasażerów z tyłu, a także poduszka kolanowa dla kierowcy. Zmieniające się podczas wypadku pedały oraz aktywne zagłówki NECK-PRO dla kierowcy i pasażera z przodu zwiększają poziom ochrony. Aktywny przedni maska zmniejsza ryzyko obrażeń dla bardziej wrażliwych użytkowników dróg.

Atrakcyjne ceny zaczynające się od 36 235,50 €

Szeroki zakres wyposażenia i udogodnień dla GLK obejmuje detale, które zazwyczaj są zarezerwowane dla wyższych klas pojazdów. GLK-Class oferuje zatem jedną z najszerszych gam modelowych w segmencie kompaktowych SUV-ów (ceny na rynek niemiecki, w tym 19% VAT):

  • GLK 200 CDI BlueEFFICIENCY: 36 235,50 €
  • GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY: 38 377,50 €
  • GLK 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: 42 721,00 €
  • GLK 220 BlueTEC 4MATIC: 44 149,00 €
  • GLK 250 BlueTEC 4MATIC: 46 142,25 €
  • GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: 49 742,00 €
  • GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY: 50 099,00 €

Design: solidny charakter w nowej odsłonie

Nowo zaprojektowana sylwetka nadaje GLK dodatkową pewność siebie. Karoseria łączy klasyczne elementy pojazdów terenowych z językiem designu aktualnych modeli Mercedes-Benz. Surowe linie, rozległe powierzchnie i gładkie, podkreślające objętość przednie i tylne partie harmonizują z charakterystycznymi cechami nadwozia GLK, typowymi dla funkcjonalnych pojazdów terenowych. Należą do nich krótkie zwisy, pionowy przód, smukłe słupki dachowe, stroma szyba przednia oraz napięta linia dachu. Projekt nadwozia nie jest celem samym w sobie. Zamiast tego, wykorzystuje typowe dla pojazdów terenowych zalety w segmencie kompaktowych SUV-ów. Osiągnięte cechy ATV, takie jak kąt natarcia i zejścia oraz prześwit, umożliwiają off-roadowe przygody w każdej chwili. Starannie zaprojektowane nadwozie oraz dobra widoczność w połączeniu z wysoką pozycją siedzenia zwiększają dogodność w codziennym użytkowaniu i zapewniają relaksującą jazdę.

Pod nowo zaprojektowanymi lampami wszystkie modele oferują standardowo diodowe światła dzienne w chromowanej oprawie. Grille chłodnicy z dwoma listwami oraz centralną gwiazdą podążają za językiem designu aktualnych modeli osobowych. Listwy są malowane na srebrno; chromowane wstawki są dostępne opcjonalnie. Lampy to nowa interpretacja charakterystycznego designu lamp Mercedes. W podstawowym modelu z reflektorami odbiciowymi widnieje chromowy element łączący dwa reflektory. W modelach wyposażonych w Inteligentny System Świateł (ILS), reflektor bi-xenonowy składa się z jednostki projekcyjnej, reflektora i elementu z diodami LED do świateł pozycyjnych, nad którym znajdują się kierunkowskazy składające się z pojedynczych diod LED.

Szczególną cechą widoku bocznego są belki dachowe, które mają zupełnie nowy design dostosowany do nowego języka designu. Polerowana belka galerii spoczywa na czarnych plastikowych podporach i nadaje sylwetce bardziej elegancki kształt. Jako miły efekt uboczny tego nowego projektu, nowe belki ważą znacznie mniej niż ich poprzednicy. To jest szczególnie korzystne dla dynamiki jazdy, ponieważ redukcja wagi w strefie dachu pojazdu ma znacznie większy wpływ niż ekwiwalentne oszczędności wagi w innych obszarach, takich jak podwozie.

Tylny zderzak nadaje odważny, sportowy charakter tylnej części GLK dzięki szerokim liniom oraz smukłym tylnym światłom. Szczególnie wyraziste są nowe style symulowanego osłonki podwozia – opcjonalnie w chromie – oraz chromowane końcówki wydechu zintegrowane w tylnym zderzaku, które również są standardowe. Tylne światła przeszły całkowitą metamorfozę zarówno pod względem wyglądu, jak i funkcji. Włókna optyczne i diody LED są również wykorzystywane, aby tylna część GLK miała unikalny i charakterystyczny design nocny, a nowa diodowa lampa rejestracyjna dodaje wykończenia.

Nowe koła pojawiają się w ramach liftingu modelu, w rozmiarach 43,2 cm (17-calowe), 48,3 cm (19-calowe) oraz 50,8 cm (20-calowe) z różnymi wykończeniami malarskimi lub wysokim połyskiem. Aerodynamicznie zoptymalizowane 43,2 cm (17-calowe) koło jest również dostępne.

Pakiet sportowy AMG dla GLK

Dla klientów GLK, którzy doceniają sportową elegancję, dostępny jest kompleksowy pakiet sportowy AMG Exterior, zawierający charakterystyczne cechy designu znanej firmy zajmującej się customizacją. Obejmuje on AMG przedni i tylny zderzak, specyficzną kratkę chłodnicy z dwoma chromowanymi listwami, diodowe światła dzienne AMG, 48,3 cm (19-calowe) felgi AMG z pięcioma szprychami oraz sportowe ustawienia zawieszenia.

Wnętrze: Jeszcze bardziej eleganckie wnętrze, wysoki komfort użytkowania

Projektowanie nowego wnętrza GLK było wymagającym zadaniem. Szerokość kompaktowego SUV-a miała być podkreślona, aby zwiększyć poczucie przestrzeni wewnątrz pojazdu. Jednocześnie twórcy pragnęli również wzmocnić odczucie jakości. Ich starania przyniosły imponujące rezultaty: wnętrze GLK oferuje komfort, ergonomię i typowy dla Mercedes-Benz czynnik dobrego samopoczucia, które zazwyczaj są zarezerwowane dla wyższych klas pojazdów.

Projektanci w Centrum Kompetencji Wnętrz przeprowadzili gruntowną modernizację deski rozdzielczej: szeroki element wykończeniowy z aluminium lub opcjonalnie z drewna rozciąga się na całą szerokość deski. Nowe okrągłe wloty powietrza oraz dodatkowe elementy wykończenia w srebrnym kolorze również przyciągają wzrok. Wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz jest opcjonalnie dostępny dla zestawu wskaźników. Trójramienne sportowe koło kierownicy, nowe kolory tapicerki i wzory siedzeń oraz pośrednie oświetlenie ambientowe z technologią włókien LED, które po raz pierwszy wprowadzono w GLK, dodatkowo podnoszą atmosferę dobrego samopoczucia wewnątrz pojazdu. Modele z automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC są wyposażone w dźwignię DIRECT SELECT w ergonomicznie wygodnej pozycji na rurze kierownicy. Umożliwia to zwolnienie miejsca w konsoli centralnej na schowek, który jest wykończony precyzyjnie w srebrnym kolorze i może być zamykany za pomocą chowanej pokrywy.

Pakiet sportowy wewnętrzny znacznie ulepszony

Pakiet sportowy wewnętrzny, który był dostępny dla poprzedniego modelu, został ulepszony i obejmuje czarne sportowe fotele z materiału ARTICO / mikrofibry DINAMICA ze szwami w kolorze szaro-alpaki (alternatywnie skórzana tapicerka w kolorze czarnym). Inne elementy to trójramienne wielofunkcyjne koło kierownicy z nappa leather, centralne panele drzwi w materiałach ARTICO z diagonalnym przeszyciem, dźwignia zmiany biegów z nappa leather z chromowanym wykończeniem oraz sportowe pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej.

Infotainment: lepsza rozrywka, lepsze informacje

GLK jest standardowo wyposażony w radio AUDI 20 CD, z następującymi funkcjami:

  • Podwójny tuner
  • Wyświetlacz TFT o przekątnej 14,7 cm (5,8″)
  • Odtwarzacz CD kompatybilny z mp3/wma/aac
  • Interfejs USB z wyświetlaniem okładek CD
  • Gniazdo AUX-IN w centralnej podłokietniku
  • Interfejs Bluetooth® z funkcją głośnomówiącą oraz strumieniowym przesyłaniem muzyki
  • Klawisz telefoniczny

GLK łączy się online z specjalnymi ofertami infotainment, zapewnia swoim pasażerom akustykę koncertową oraz nowe możliwości rozrywkowe dla pasażerów z tyłu:

  • System multimedialny COMAND Online: szybka nawigacja twardodyskowa z wysokiej rozdzielczości wyświetlaczem kolorowym o przekątnej 17,8 cm, bezpłatne korzystanie z zintegrowanych aplikacji Mercedes-Benz oraz możliwością przeglądania stron internetowych, system głosowego sterowania LINGUATRONIC, interfejs USB i gniazdo AUX-IN w centralnej podłokietniku, telefon moduł z Bluetooth® (profil SAP) w podłokietniku do telefonii i łączności z Internetem, system awaryjny Mercedes-Benz eCall.
  • W połączeniu z COMAND oferowany jest tuner telewizyjny do odbioru telewizji cyfrowej (DVB-T) po raz pierwszy w GLK
  • System dźwiękowy Harman Kardon® Logic 7® z systemem DSP 7-kanałowym i wzmacniaczem 2-kanałowym o całkowitej mocy 510 W, w połączeniu z dwunastoma wysokowydajnymi głośnikami, Dolby Digital 5.1 i DTS.
  • Becker® MAP PILOT: w pełni zintegrowany moduł nawigacyjny z wyświetlaniem map 2D/3D, informacje nawigacyjne wyświetlane na wyświetlaczu Audio 20 CD, obsługa za pomocą centralnego kontrolera oraz dźwiękowe wydawanie rekomendacji dotyczących jazdy przez głośniki pojazdu
  • Centralny kolorowy wyświetlacz w zestawie wskaźników oferujący jakość fotorealistyczną
  • Integracja Apple iPad® w wersji Plus. Wygodna, ergonomiczna i bezpieczna stacja dokująca dla iPada® dostępna jest opcjonalnie w tylnej części GLK. Uchwyt można przechylać i obracać o 180°, a wszystkie połączenia pozostają dostępne. Dodatkowo, bateria może być ładowana za pomocą zintegrowanego interfejsu USB przy użyciu przewodu ładującego

Trzy nowe aplikacje są dostępne dla COMAND Online – do wiadomości, cen akcji oraz pomocy w znalezieniu miejsca parkingowego. Planuje się wprowadzenie około dziesięciu nowych aplikacji każdego roku. Daimler utworzył grupę rozwoju aplikacji specjalnie w tym celu w Palo Alto w Kalifornii/USA oraz w Bangalore w Indiach.

Aktywne bezpieczeństwo: Systemy wsparcia umieszczają GLK na szczycie jego segmentu rynkowego

Systemy wsparcia znane z klas S i E są dostępne w standardzie, aby umożliwić poprawę aktywnego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa jazdy, a także umieścić kompaktowy SUV na szczycie jego segmentu rynkowego. Elektryczne wspomaganie kierownicy z STEER CONTROL w standardzie, które wspiera kierowcę w niestabilnych warunkach jazdy, wyzwalając impuls odczuwalny na kierownicy, skłaniający kierowcę do wykonania odpowiedniego manewru.

System Wspomagania Hamowania (BAS), który zapewnia dodatkową moc hamowania w przypadku wykrycia nagłego hamowania, oraz ADAPTIVE BRAKE z asystentem ruszania z miejsca, funkcją HOLD, osuszaniem hamulców w deszczu oraz wstępnym przygotowaniem systemu hamulcowego w przypadku wykrycia nagłego hamowania, wspierają kierowcę. Wysoki standard aktywnego bezpieczeństwa zapewnia zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywnym systemem tłumienia, ESP® Elektroniczny Program Stabilizacji z zintegrowanym stabilizatorem przyczepy oraz ostrzeżeniem o utracie ciśnienia opon; w modelach 4MATIC dostępny jest również stały napęd na wszystkie koła oraz elektroniczny system trakcji 4ETS.

Opcjonalne wyposażenie obejmuje system detekcji zmęczenia ATTENTION ASSIST lub anticipacyjny system bezpieczeństwa PRE-SAFE®. Dodatkowe systemy wsparcia, w tym aktywne warianty, są dostępne opcjonalnie. Przykładem jest aktywny asystent parkowania, umożliwiający automatyczne manewrowanie w i z miejsc parkingowych. Aby ułatwić manewrowanie w złych warunkach widoczności, dostępna jest kamera tylnia z liniami prowadzącymi lub – po raz pierwszy w Mercedes-Benz – kamera 360°. Ten element wykorzystuje informacje z obrazów czterech kamer znajdujących się z przodu, z tyłu oraz w obudowach lusterek zewnętrznych, aby wygenerować widok z lotu ptaka pojazdu oraz jego otoczenia. Nieskręcony obraz jest prezentowany w czasie rzeczywistym na centralnym wyświetlaczu COMAND. Oprócz funkcji kamery cofania, umożliwia monitoring obszarów po bokach pojazdu oraz przed nim, co pomaga unikać przypadkowych kolizji podczas manewrowania. Linie prowadzące oferują dodatkową pomoc, a kamera 360° wskazuje zakres ruchu pojazdu zgodnie z kątem skrętu kierownicy.

Dodatkowe systemy są dostępne opcjonalnie jako pojedyncze elementy lub w specjalnych pakietach. Pakiet Wspomagania Jazdy Plus obejmuje DISTRONIC PLUS, w tym BAS PLUS, hamulec PRE-SAFE®, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz aktywny asystent martwego pola. Pakiet Parkingowy łączy opisaną kamerę 360° z aktywnym asystentem parkowania do automatycznego manewrowania w i z miejsc parkingowych oraz PARKTRONIC. Pakiet Śledzenia Pasa obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu oraz asystenta martwego pola.

Właściwy kierunek: rekomendacje z STEER CONTROL

Lifting modelu zapewnia GLK wspomaganie kierownicy oparte na elektromagnetyzmie. Ta konfiguracja wykorzystuje zmienny współczynnik kierowniczy, który staje się zauważalnie bardziej bezpośredni wraz ze wzrostem kąta skrętu kierownicy. To zapewnia kierowcy lepsze informacje zwrotne z drogi i zmniejsza konieczność manewrowania. Z kolei prowadzi to do poprawy prowadzenia i zwinności. Elektryczny system kierowniczy oferuje dodatkowo wspomaganie zależne od prędkości, co zapewnia zwiększony komfort kierowania w całym zakresie prędkości.

System STEER CONTROL aktywuje się, gdy systemy wsparcia zdiagnozowały niestabilne warunki jazdy, które można złagodzić prostymi ruchami kierownicy. W tym celu na kierownicy określany jest odpowiedni poziom momentu obrotowego zgodnie z aktualnymi warunkami jazdy, a następnie ustalany przez system elektrycznego wsparcia kierownicy. W przypadku nadsterowności – gdy tylna część pojazdu pcha się w stronę krawędzi zakrętu – STEER CONTROL skłania kierowcę do skręcania w przeciwnym kierunku, aż pojazd odzyska stabilność. Podobnie, w przypadku podsterowności – gdy przednia część pojazdu pcha się w stronę krawędzi zakrętu – kierowca jest zachęcany do zwiększenia kąta skrętu kierownicy. System może również pomóc w kompensacji wychylenia, gdy GLK hamuje na nawierzchni o różnym poziomie tarcia po prawej i lewej stronie, np. na zimowych drogach pokrytych lodem z jednej strony. STEER CONTROL nasuwa kierowcy wskazówki, w jakim kierunku skręcić kierownicę, aby skompensować wychylenie.

Nawet jeśli kierowca zignoruje zalecenia STEER CONTROL, wystarczające rezerwy pozostają dostępne do stabilizacji pojazdu przy użyciu dynamicznych systemów kontroli prowadzenia, takich jak ADAPTIVE BRAKE, ESP® czy 4ETS. STEER CONTROL zawsze wspiera kierowcę w roli „doradczej”, nigdy go nie zastępując.

Pakt stabilności: AGILITY CONTROL – zawieszenie z selektywnym systemem tłumienia

Z zawieszeniem AGILITY CONTROL GLK demonstruje wysoki standard elastyczności i potrafi rozwiązać konflikt między różnymi celami, które są realizowane przy projektowaniu zawieszenia SUV: z jednej strony, inżynierowie podwozia i zawieszenia dążą do stworzenia pojazdu, który jest sportowy i zwinny, a jednocześnie zapewnia komfortową i miękką jazdę oraz dobrze sprawdza się w terenie. Gdy nacisk kładziony jest na sportowe, adaptacyjne prowadzenie, sprężyny, a przede wszystkim amortyzatory, wymagają pewnej twardości. To z kolei wyklucza pożądany komfort zawieszenia, który jest typowy dla marki, i nakłada ograniczenia na zdolności terenowe. Jeśli pojazd wyposażony jest w miększe dampers w dążeniu do komfortu zawieszenia i osiągów terenowych, wówczas naturalnie zmniejsza to dynamikę jazdy. „Tłumienie zależne od skoku” stanowi wyjście z tej sytuacji. Amortyzator jest skonfigurowany tak, że jego siły tłumienia są stosowane elastycznie. Podczas normalnej jazdy po umiarkowanie wyprofilowanych drogach lub na wolnych trasach terenowych system działa w trybie miękkim, co służy dobremu samopoczuciu pasażerów i osiągom pojazdu w terenie. Aby zapewnić, że to dobro będzie również utrzymywane, gdy kierowca przyjął odważniejszy styl jazdy lub podczas nagłych manewrów, dampers przełączają się do twardszego trybu, aby zapewnić wysoki poziom stabilności jazdy w takich sytuacjach.

Aby uniknąć nieprzyjemnych skutków w przypadku uszkodzenia opon, wszystkie modele GLK są wyposażone w system ostrzegania o utracie ciśnienia w oponach. System ten wykrywa nagłe spadki ciśnienia w oponie i wyzwala odpowiednie ostrzeżenie w zestawie wskaźników. Monitorowanie ciśnienia w oponach jest opcjonalnie dostępne, aby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo w tym zakresie. Niewłaściwe ciśnienie w oponach lub „znikające” straty ciśnienia są sygnalizowane komunikatem „Sprawdź opony”, natomiast szybkie straty ciśnienia aktywują komunikat „Uwaga, awaria opony”. System monitorowania ciśnienia w oponach automatycznie identyfikuje nowo założone koła.

„Pakiet Offroad Engineering” zapewnia doskonałe osiągi w terenie

Pakiet Offroad Engineering wciąż jest dostępny, zapewniając, że pojazd dobrze radzi sobie z terenem poza utwardzonymi drogami, dzięki Regulacji Prędkości Zjazdu (DSR), offroadowemu programowi jazdy (dostosowanie punktów zmiany biegów i charakterystyki gazu), mocnej osłonie podwozia i podwyższonemu zawieszeniu.

Gdy na pokładzie znajduje się „Pakiet Offroad Engineering”, tzw. „przełącznik terenowy” w konsoli centralnej zwiększa zdolności GLK w trudnym terenie. Po naciśnięciu przycisku uruchamia się specjalny program jazdy, który zmienia punkty zmiany biegów skrzyni 7G-TRONIC, „zmiękcza” charakterystykę gazu oraz aktywuje funkcje offroadowe ESP® z offroadowym ABS i specjalnym systemem 4ETS. Interwencja sterowania silnika jest następnie ograniczana, a system dodatkowo zezwala na wyższe wartości poślizgu kół. Ta strategia sterowania poprawia trakcję w terenie, zwłaszcza na nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia, takich jak piasek, żwir czy gruz. Offroadowe ABS GLK miał premierę w aktualnej klasie M. Wykrywa on najróżniejsze warunki gruntowe poprzez ciągłe porównanie modeli poślizgu kół. To prowadzi do najlepszych strategii hamowania na wyjazdy offroadowe na skałach, piasku, gruzie, żwirze czy brei.

W tej wersji wyposażeniowej z pakietem Offroad Engineering, dostępny jest manualny program jazdy (M), w którym poszczególne biegi można wybierać za pomocą łopatek na wielofunkcyjnym kole kierownicy. Ten tryb obsługi gwarantuje maksymalną przyjemność z jazdy w terenie. Dodatkowy przełącznik aktywuje Regulację Prędkości Zjazdu (DSR), która automatycznie utrzymuje ustawioną prędkość między 4 a 18 km/h na stromych zjazdach. Kierowca może w każdej chwili zmieniać prędkość za pomocą dźwigni tempomatu.

Prześwit wynoszący 210 milimetrów oraz minimalne zwisy nadwozia (824 mm z przodu, 957 mm z tyłu) zapewniają kąt natarcia wynoszący 23 stopnie oraz kąt zejścia wynoszący 25 stopni; kąt rampy wynosi 19 stopni. GLK jest w stanie pokonywać nachylenia do 70 procent; maksymalny kąt nachylenia wynosi 35 stopni. Wraz z stosunkowo zwartą rozstawem osi wynoszącym 2755 milimetrów i stosunkowo niską wagą pojazdu, to zapewnia, że GLK może dobrze radzić sobie nawet w terenie topograficznie trudnym.

Offroad Light dla lepszej widoczności w terenie

Podczas jazdy z niskimi prędkościami w mylących terenach offroadowych, jak najszersze i najjaśniejsze możliwe oświetlenie obszaru przed pojazdem jest korzystne, aby umożliwić szybsze i skuteczniejsze rozpoznawanie przeszkód. Dlatego, podobnie jak w modelu GL, specjalne Offroad Light jest również dostępne dla nowego GLK w połączeniu z pakietem Offroad Engineering i Inteligentnym Systemem Świateł (ILS). Offroad Light włącza się automatycznie, gdy kierowca aktywuje terenowy program jazdy przy włączonych reflektorach. W tym celu moduły reflektorów bi-xenonowych przesuwają się na zewnątrz o 6 stopni, moc świetlna palnika ksenonowego zwiększa się o 3 W, a rozkład światła staje się symetryczny. Dodatkowo, diodowe światła skrętne po obu stronach są włączane w tryb stałego świecenia, a dynamiczne oświetlenie zakrętów oraz regulacja zasięgu są dezaktywowane. Te ustawienia zapewniają szersze i jaśniejsze oświetlenie obszaru bezpośrednio przed pojazdem w porównaniu z ILS, które jest zoptymalizowane do użytku na drodze, umożliwiając szybsze rozpoznawanie przeszkód.

Offroad Light jest aktywne do prędkości 50 km/h. Gdy kierowca spadnie poniżej tego progu, ILS automatycznie ponownie aktywuje funkcje świetlne zoptymalizowane do użytku na drodze.

Bezpieczeństwo pasywne: Wzorowe bezpieczeństwo w standardzie

Odnowiona klasa GLK wprowadza integralną koncepcję bezpieczeństwa zgodną z filozofią marki Mercedes-Benz, która opiera się przede wszystkim na rzeczywistych scenariuszach wypadków. Bardzo mocna komora pasażerska GLK stanowi skuteczną podstawę systemów ochrony pasażerów w połączeniu z przednimi i tylnymi strefami deformacyjnymi.

W rozwijaniu aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa nowego GLK, Mercedes-Benz korzystał z doświadczeń z własnych działań badawczych nad wypadkami, które rozpoczęły się ponad 60 lat temu i wciąż odgrywają kluczową rolę w ciągłej ewolucji bezpieczeństwa motoryzacyjnego. Ta wiedza uzupełniana jest najnowszymi informacjami z rzeczywistych scenariuszy wypadków, szczegółowymi symulacjami oraz szerokimi serią testów. Całkowita suma tej wiedzy jest włączona w proces rozwoju i zastosowana w konkretnych środkach ochronnych.

Holistyczne podejście, które jest realizowane w interesie wysokiego standardu bezpieczeństwa, manifestuje się w szczególności w integralnej koncepcji bezpieczeństwa, którą Mercedes-Benz zrealizował również dla nowego GLK. Oprócz samego przestrzegania regulacji dotyczących testów zderzeniowych, ta pionierska filozofia bezpieczeństwa koncentruje się na wszystkich aspektach jazdy, które są istotne dla bezpieczeństwa pasażerów i innych użytkowników dróg. Koncepcja bezpieczeństwa Mercedes podzieliła te aspekty na cztery fazy:

  • Bezpieczna jazda: unikanie niebezpieczeństw, ostrzeganie i udzielanie wsparcia na czas
  • W przypadku niebezpieczeństwa: działanie w sposób anticipacyjny z PRE-SAFE®
  • W przypadku wypadku: odpowiednia ochrona
  • Po wypadku: łagodzenie skutków, szybka pomoc

GLK oferuje następujące standardowe elementy wyposażenia mające na celu ochronę swoich pasażerów:

  • Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka kolanowa dla kierowcy, poduszki miednicowe dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki okienne dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu
  • Rozpoznawanie zajętości fotela pasażera z przodu
  • Pedały zmieniające się w przypadku kolizji
  • Punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX z tyłu oraz punkty mocowania Top Tether na tylnej części oparcia tylnej kanapy
  • 5 zagłówków, regulowanych pod względem wysokości i kąta nachylenia dla kierowcy, pasażera z przodu oraz z tyłu, zagłówki NECK-PRO zmieniające się w przypadku kolizji dla kierowcy i pasażera z przodu
  • 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, w tym mechaniczna regulacja wysokości pasa oraz ograniczniki siły zamknięcia dla kierowcy i pasażera z przodu, a także automatyczna regulacja wysokości pasa na zewnętrznych fotelach z tyłu, wyświetlanie statusu pasów dla tylnych miejsc w zestawie wskaźników
  • Ochrona pieszych z aktywną maską

Opcjonalne dostępne są poduszki boczne dla pasażerów z tyłu.

Mercedes na ratunek: system awaryjny Mercedes-Benz „MB eCall”

Gdy nowy GLK jest wyposażony w COMAND Online, automatyczny system awaryjnego powiadamiania eCall od Mercedes-Benz jest na pokładzie automatycznie. Po poważnym wypadku służby ratunkowe mogą być powiadomione automatycznie i otrzymują szczegółowe informacje w ciągu kilku minut, w tym takie szczegóły jak lokalizacja wypadku czy model pojazdu. Jak to działa: jeśli w trakcie wypadku aktywowane są poduszki powietrzne lub napinacze pasów, a COMAND Online jest połączony z telefonem komórkowym, eCall przekaże dokładną pozycję GPS pojazdu oraz jego numer identyfikacyjny (VIN). Ta informacja jest przesyłana za pomocą SMS do centrum komunikacyjnego w biurze obsługi awaryjnej, a dane lokalizacyjne są również przesyłane za pomocą metody DTMF (dual-tone multi-frequency). Nawet jeśli pasażerowie są nieprzytomni lub niepewni swojego położenia, na przykład podczas podróży służbowej, służby ratunkowe powiadomione przez centrum komunikacyjne będą szybko informowane o dokładnych informacjach.

Pojazd szybko nawiązuje również połączenie głosowe z centrum komunikacyjnym. Komunikacja odbywa się nie w języku kraju, w którym pojazd się znajduje, lecz w języku, który kierowca ustawił dla COMAND Online. Możliwe jest również ręczne wykonanie połączenia awaryjnego, ponieważ „wejście awaryjne Mercedes-Benz” jest zawsze na pierwszym miejscu w książce telefonicznej. eCall zostanie wprowadzony w kilku etapach: 1 czerwca 2012 roku system automatycznego powiadamiania zostanie wprowadzony w dziewięciu krajach europejskich – Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Austria, Belgia, Holandia i Szwajcaria. Kolejne 19 krajów zostanie dodanych pod koniec 2012 roku. Wszystkie modele Mercedesa, które zostaną zaprezentowane po 1 czerwca 2012 roku, będą oferować system awaryjny Mercedes-Benz w połączeniu z COMAND Online. Z wyjątkiem ewentualnych opłat za połączenia komórkowe, klienci Mercedes nie poniosą żadnych kosztów za system eCall Mercedes-Benz.

System napędowy: Efektywny, czysty, mocny: system napędowy GLK

Nowoczesna gama silników w połączeniu z kompleksowymi środkami BlueEFFICIENCY zapewniają komfort jazdy oraz atrakcyjne osiągi we wszystkich modelach GLK przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa i emisji spalin.

Do wyboru jest sześć modeli z silnikiem diesla oraz jeden z silnikiem benzynowym. GLK 250 BlueTEC 4MATIC szczyci się najsilniejszym czterocylindrowym silnikiem diesla w świecie SUV-ów. Silnik z bezpośrednim wtryskiem o mocy 150 kW (204 KM) i generujący moment obrotowy wynoszący 500 Nm przy pojemności 2143 cm3 umożliwia GLK znakomitą wydajność. Do kluczowych zalet należy moment obrotowy silnika, jego maksymalna prędkość i elastyczność. Mimo swoich imponujących osiągów, model ten jest niezwykle oszczędny: średnie zużycie paliwa wynosi od 6,1 do 6,5 litra diesla na 100 kilometrów (porównawcze zużycie NEDC). Emisja CO2 wynosi od 159 do 169 gramów na kilometr. Podobnie jak model GLK 220 BlueTEC 4MATIC, spełnia on również normę emisji EU6 oraz standard US BIN 5.

250 4MATIC 7AT AWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2000 Rpm
350 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3803 Lbs (1725 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2174 G/Km

250 7AT RWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200 Rpm
350 Nm @ 1200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3671 Lbs (1665 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5159 Lbs (2340 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2164 G/Km

350 4MATIC 7AT AWD (306 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc225.1 Kw @ 6500 Rpm
306 Hp @ 6500 Rpm
302 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 4000 Rpm
370 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna148 Mph (238 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3847 Lbs (1745 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5335 Lbs (2420 Kg)
Spalanie miasto22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

200 CDI 6MT RWD (143 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc105 Kw @ 3900 Rpm
143 Hp @ 3900 Rpm
141 Bhp @ 3900 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2000 Rpm
350 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3803 Lbs (1725 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

200 CDI 7AT RWD (143 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc105 Kw @ 3900 Rpm
143 Hp @ 3900 Rpm
141 Bhp @ 3900 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2000 Rpm
350 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5335 Lbs (2420 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

220 BlueTEC 4MATIC 7AT AWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3600 Rpm
170 Hp @ 3600 Rpm
168 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4023 Lbs (1825 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5512 Lbs (2500 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

220 CDI 4MATIC 7AT AWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3900 Rpm
170 Hp @ 3900 Rpm
168 Bhp @ 3900 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Tronic Plus
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4145 Lbs (1880 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5512 Lbs (2500 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2161 G/Km

220 CDI 6MT RWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3900 Rpm
170 Hp @ 3900 Rpm
168 Bhp @ 3900 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3803 Lbs (1725 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2143 G/Km

220 CDI 7AT RWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3900 Rpm
170 Hp @ 3900 Rpm
168 Bhp @ 3900 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3847 Lbs (1745 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5335 Lbs (2420 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

250 BlueTEC 4MATIC 7AT AWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc150 Kw @ 4200 Rpm
204 Hp @ 4200 Rpm
201 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600 Rpm
500 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4023 Lbs (1825 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5512 Lbs (2500 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

350 CDI 4MATIC 7AT AWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc195 Kw @ 3800 Rpm
265 Hp @ 3800 Rpm
261 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 2000 Rpm
620 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4023 Lbs (1825 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5512 Lbs (2500 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2181 G/Km

200 6MT RWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc135 Kw @ 5500 Rpm
184 Hp @ 5500 Rpm
181 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 3000 Rpm
300 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R 17
Długość178.3 In (4529 Mm)
Szerokość74.25 In (1886 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/ 62.5 In (1
Rozstaw osi108.5 In (2756 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3605 Lbs (1635 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5093 Lbs (2310 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2170 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.