2012 Mortan Aero Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Mortan Aero Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2012 Mortan Aero Coupe

Morgan był jednym z ostatnich działających brytyjskich producentów samochodów. Przez większość swojej historii produkował auta oparte na podwoziu z jesionu i z otwartymi nadwoziami. Jednak model Aero Coupe z 2012 roku stanowił całkowicie nowy rozdział w historii tego producenta.

Wprowadzono nowe regulacje dotyczące bezpieczeństwa pasażerów w pojazdach, które Morgan musiał spełnić. Co więcej, aby uzyskać dostęp do konkretnych rynków, musiał produkować samochody wykonane z materiałów innych niż drewno. Choć rozważano użycie włókna węglowego lub Kevlaru, ostateczna decyzja padła na aluminium. I to właśnie stanowiło bazę dla Aero Coupe z 2012 roku.

Po ponad siedmiu dekadach produkcji roadsterów, Morgan zapowiedział wersję z zamkniętym nadwoziem Aero 8 na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku. Pojazd stanowił znakomite połączenie tradycyjnego rzemiosła i nowoczesnej technologii. Co więcej, silnik był nowoczesny, a lekka konstrukcja pozwalała na rywalizację z innymi znanymi europejskimi pojazdami GT. Mimo to, ponieważ samochód był składany ręcznie od podstaw, producent nie był w stanie produkować Aero Coupe w dużych ilościach. Design pojazdu łączył zaokrąglone, pełne linie brytyjskich roadsterów z lat 30. i 40. z nowymi technologiami, takimi jak reflektory przeniesione z modelu Mini. Aby dobrze wyglądać z przodu, reflektory musiały być zamontowane od wewnętrznej strony dużych błotników, skierowane w stronę V-kształtnej komory silnikowej, co nie było najprzyjemniejsze w branży. Z profilu producent zamontował zestaw wlotów za przednimi nadkolami, prowadzących do progów, w które wkomponowano wydechy. Z tyłu tylne błotniki były również szersze od reszty nadwozia, co nadawało Aero Coupe muskularny wygląd. W odróżnieniu od większości swoich odpowiedników, auto miało zamkniętą kabinę z pochyloną przednią szybą oraz zakrzywiony dach opadający w kierunku końca pojazdu. Z tyłu Morgan zamontował smukłe, wysokie lampy tylne, które podążały za krawędzią tylnych błotników. Aby zdać testy bezpieczeństwa, a jednocześnie zachować urok samochodu, producent ukrył zderzak za tylną osłoną.

Wnętrze Morgana zaprojektowano z płaską deską rozdzielczą, na której umieszczono dwie dużego rozmiaru tarcze przed kierowcą, a po bokach znajdują się dwa wskaźniki. Fotele sportowe z wysokim oparciem z przodu były oddzielone wysoką konsolą środkową, w której znajdował się wybierak biegów oraz hamulec ręczny. W nowoczesnym podejściu, skórzana kabina była ozdobiona licznymi chromowanymi detalami wokół tarcz, przycisków i klamek drzwiowych.

4.8 v8

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4799 Cm3
Moc270 Kw @ 6300 Rpm
362 Hp @ 6300 Rpm
362 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy361 Lb-Ft @ 3400 Rpm
489 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyDirect Petrol Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna170 Mph (274 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6 Speed Manualna Or Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość163.3 In (4148 Mm)
Szerokość68.9 In (1750 Mm)
Wysokość49.1 In (1247 Mm)
Masa własna2590 Lbs (1175 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2282 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.