Proton odświeżył swojego pierwszego minivana, Exorę, w 2012 roku, zaledwie trzy lata po wprowadzeniu modelu na rynek malezyjski, nadając mu odpowiedni wygląd i moc, na które czekała klientela.
Malezyjski producent samochodów długo i intensywnie pracował nad stworzeniem MPV, aby konkurować z innymi azjatyckimi producentami w tym silnie konkurencyjnym segmencie. Gdy w końcu udało mu się wyprodukować odpowiedni model, szybko okazało się, że klienci oczekują więcej. I więcej zyskali, zaczynając od Exory z 2012 roku.
Na przodzie producent zrezygnował z chromowanych ozdób, które zdobiły kratkę, co sprawiało, że przypominała charakterystyczny przód Holdena. Zastąpiono je jedną chromowaną poziomą listwą, pod którą zawieszono logo Proton. Ponadto zderzak został przeprojektowany i miał pionowe boczne wloty powietrza, a lampy przeciwmgielne przeniesiono do dolnej kratki. Z profilu nie było znaczących zmian poza aerodynamicznym pakietem, który był oferowany jako opcja i obejmował spojler na dachu klapy bagażnika.
W wnętrzu, Exora z 2012 roku otrzymała nowe wykończenia i utraciła większość dekoracji przypominających aluminium na drzwiach i w centralnym panelu. Jednak funkcjonalność tego siedmiomiejscowego MPV pozostała niezmieniona. Niestety, nie było zbyt dużo miejsca na nogi dla osób siedzących w trzecim rzędzie. Ale to był ten sam problem, który dotyczył każdego innego pojazdu o podobnych rozmiarach.