2012 Toyota Prius C

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Toyota zaprezentowała model Prius C na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2012 roku. To auto stworzone z myślą o miejskich warunkach, które zapewniało swoim użytkownikom doskonałą efektywność paliwową w miastach.

Po ustąpieniu kryzysu finansowego, a także przy rosnącej liczbie klientów odwiedzających salony Toyoty, japoński producent postanowił rozszerzyć swoją ofertę pojazdów hybrydowych. Choć na pierwszy rzut oka Prius C wyglądał jak zwykły Prius z innym tyłem, w rzeczywistości był to przerobiony samochód. Nie dzielił silnika ani baterii z klasycznym modelem Prius w nadwoziu liftback. Co więcej, nie był stworzony z myślą o długich trasach autostradowych, lecz głównie o dojazdach miejskich. Innym istotnym atutem tego auta w porównaniu do jego „nie-C” brata była niższa cena. Toyota ogłosiła, że dostosowała zawieszenie i układ napędowy Priusa C, aby osiągnąć mniejsze zużycie paliwa w miastach, stąd literka C w nazwie modelu.

Z przodem, który nie miał żadnej wspólnej części z dobrze znanym modelem Prius, wersja C charakteryzowała się trójkątnymi reflektorami z falistym kształtem na dolnych krawędziach. Zderzak mieścił emblemę producenta, umieszczoną tuż nad wąskim, trapezoidalnym grillem górnym. Niżej, na przednim zderzaku, Toyota zainstalowała dodatkowy obszar chłodzenia, flankowany przez ułożone w stos lampy kierunkowskazów i okrągłe światła przeciwmgielne.

Prius C, w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, był bardziej odpowiedni do parkowania w ciasnych miejscach. Miał 460 mm (1,5 stopy) mniej długości niż jego brat liftback. Krótki przód i stroma szyba przednia zapewniały przestronną kabinę, która miała lekko zakrzywiony dach. Z tyłu, niemal pionowa klapa bagażnika była ozdobiona spojlerem dachowym, a po bokach miała przezroczyste światła tylne z chromowaną obudową. Mimo że nie miał takiego samego współczynnika oporu powietrza jak jego zwykły odpowiednik, był lżejszy, co czyniło Priusa C lepszym w miejskich warunkach. Toyota celowała w młodszych klientów, dlatego nawet oferowała wersję sportową z 16-calowymi felgami aluminiowymi, obutymi w opony o niskim profilu, jako alternatywę dla standardowych 15-calowych kół.

Wewnątrz, deska rozdzielcza nie była tak elegancka jak w modelu Prius bez C, ale zachowywała podobne pomysły projektowe. Posiadała panel wskaźników umieszczony na górze deski blisko szyby przedniej, z prędkościomierzem skierowanym w stronę kierowcy. W centralnym panelu znajdował się system infotainment z ekranem dotykowym i kilkoma przyciskami do obsługi mediów. Na konsoli centralnej Toyota umieściła selektor biegów, który miał formę PRND, w przeciwieństwie do małego dźwigni przypominającego joystick w standardowym Priuse. Japoński producent zamontował akumulator pod tylnymi siedzeniami, co skutkowało wyżej umieszczoną kanapą z tyłu, co miało wpływ na przestronność nad głową. Dzięki systemowi dzielonego składania (60/40), klienci mogli powiększyć bagażnik o pojemności 17,1 cu-ft (484 litry), co było szczególnie przydatne dla studentów.

Toyota zamontowała pod maską silnik o pojemności 1,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona, połączony z silnikiem elektrycznym. Łączna moc systemu Hybrid Synergy Drive wynosiła 99 KM (100 PS), co było wystarczające jak na samochód ważący 2 500 lbs (1 134 kg). Nie zyskałby wielu fanów na torze wyścigowym, ale mógłby być mistrzem w segmencie ekologicznym, ponieważ osiągał 53 mpg (4,4 l/100 km).

Po amerykańskiej premierze całkowicie nowego modelu 2012 Toyota Prius c na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2012 roku, Toyota Motor Sales (TMS), U.S.A., Inc., planuje wprowadzenie tego dynamicznie zaprojektowanego, pięciodrzwiowego hatchbacka na rynek w marcu 2012 roku oraz wprowadzenie technologii Hybrid Synergy Drive do segmentu subkompaktowego.

Litera „c” w nazwie Prius c oznacza „miasto”. Zaprojektowany z myślą o użytkowaniu w miastach, z angażującym doświadczeniem jazdy, praktycznością hatchbacka oraz miejskim wskaźnikiem spalania wynoszącym 53 mpg, Toyota Prius c oferuje najwyższy wskaźnik mpg w mieście wśród pojazdów bez wtyczki. Całkowicie nowy model Prius c dołącza do rodziny Prius, która obejmuje trzecią generację Prius Liftback, wszechstronny nowy Prius v oraz Prius Plug-in Hybrid, który zadebiutuje na początku 2012 roku.

Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji czternaście lat temu, na całym świecie sprzedano ponad dwa miliony jednostek Prius. Prius pozostaje wiodącą marką ekologiczną na świecie i poczynił znaczne kroki w budowaniu zaufania konsumentów do technologii hybrydowej. Dzięki modelowi Prius c, Toyota udostępni najsprawdzoną technologię hybrydową na rynku dla klientów poszukujących subkompaktowego samochodu w cenie początkowej poniżej 19 000 dolarów.

Unikalne miejsce w rodzinie Prius

Nowy Prius c, jako produkt wejściowy do rodziny Prius, zyska uznanie wśród młodszych nabywców szukających inteligentnie zaprojektowanego, oszczędnego samochodu subkompaktowego z zaawansowanym napędem i technologią. Toyota Prius c zaoferuje angażującą dynamikę jazdy oraz znakomitą zwrotność w mieście. Gdy model 2012 Prius c pojawi się w salonach tej wiosny, nowy hatchback zaoferuje:

Najwyższy wskaźnik miejskiego spalania wśród pojazdów bez wtyczki
Najbardziej dostępny Prius z ceną początkową poniżej 19 000 dolarów, sprawdzoną hybrydową jednostką napędową oraz technologią premium
Premium doświadczenie w subkompakcie dzięki szerokiemu zakresowi dostępnych funkcji wygodnych i zaawansowanej elektroniki pokładowej, w tym standardowemu wyświetlaczowi TFT o przekątnej 3,5 cala, możliwości korzystania z telefonu bez użycia rąk, gniazdu USB z łącznością z iPod® oraz dostępnym systemie audio Display z nawigacją i Entune™

Skala całkowicie nowego modelu Toyota Prius c staje się oczywista w porównaniu do znanych proporcji średniej wielkości modelu Prius Liftback. Prius c jest mniejszy i lżejszy niż jego średniej wielkości odpowiednik, z długością krótszą o 19,1 cala (157,3 vs. 176,4 cala OAL) oraz o 542 funty lżejszy od Prius Liftback (2 500 vs. 3 042 funty). W dostosowaniu Hybrid Synergy Drive do mniejszej platformy Toyoty Prius c, każdy z głównych komponentów systemu został przeprojektowany, aby zredukować wagę, skalę i poprawić efektywność.

Cztery wersje z bogatym wyposażeniem standardowym

Prius c będzie dostępny w czterech poziomach wyposażenia, oferując pożądane funkcje i możliwości, co daje konsumentom atrakcyjną propozycję wartości. Toyota Prius c zapewnia wiele funkcji standardowych, takich jak automatyczna klimatyzacja, teleskopowa kierownica z kontrolą audio, klimatyzacją, wyświetlaczem Multi-Information oraz sterowaniem Bluetooth® hands-free, a także zdalnym bezkluczykowym wejściem z podświetleniem, w długiej liście wyposażenia standardowego.

Efektywne zapakowanie

Efektywny projekt pakowania Prius c strategicznie lokalizuje kluczowe komponenty napędu wewnątrz podwozia, co pomaga w optymalizacji przestrzeni wewnętrznej i prowadzenia. Kompaktowy silnik benzynowy, transaksja i jednostka sterująca mocą są optymalnie umieszczone w pojeździe, aby poprawić rozkład masy i obniżyć środek ciężkości. Dodatkowo, akumulator hybrydowy i zbiornik paliwa są usytuowane razem pod tylnym siedzeniem, idealnie rozmieszczając ich masę w obrębie rozstawu osi, aby poprawić rozkład masy w celu poprawy prowadzenia. Umieszczając akumulator i zbiornik paliwa poniżej tylnego siedzenia, Toyota Prius c jest w stanie zaoferować 104 stopy sześcienne objętości wewnętrznej (87,4 stopy sześcienne objętości pasażerskiej, 17,1 stopy sześcienne objętości ładunkowej).

Napęd Hybrid Synergy Drive w Prius c

System Hybrid Synergy Drive w Toyota Prius c integruje działanie komponentów, które obejmują silnik benzynowy, silnik elektryczny w ramach Continuously Variable Transaxle, akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy, jednostkę sterującą mocą (inwerter), przetwornicę DC-DC, przetwornicę podnoszącą i komputer kontrolujący hybrydę. Komputer kontrolujący hybrydę steruje bezproblemowym zastosowaniem mocy silnika benzynowego i elektrycznego w zależności od wymagań jazdy i wybranego trybu jazdy.

Toyota Prius c polega na silniku benzynowym o pojemności 1,5 litra, czterocylindrowym, w układzie SULEV (Tier 2 Bin 3), który wykorzystuje cykl Atkinsona w celu zwiększenia efektywności. Ten silnik produkuje 73 konie mechaniczne i 82 lb-ft momentu obrotowego, co przyczynia się do całkowitej mocy systemu hybrydowego wynoszącej 99 km.

Hybrydowy system Toyoty Prius c wykorzystuje akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy o napięciu 144 woltów, który znajduje się pod tylnym siedzeniem pasażera, w pobliżu środka pojazdu, i nisko w podwoziu, co pomaga poprawić środek ciężkości.

Toyota Prius c oferuje trzy różne tryby jazdy: Normal, Eco i EV. Tryb Eco zmniejsza całkowite zużycie energii, regulując klimatyzację i przepustnicę, aby poprawić efektywność pojazdu. W określonych warunkach tryb EV pozwala Prius c na jazdę wyłącznie z napędem elektrycznym na krótkich dystansach (poniżej 1 mili) przy prędkości poniżej 25 mph.

Struktura pojazdu – Ulepszone prowadzenie i bezpieczeństwo

Struktura nadwozia Toyoty Prius c w dużej mierze wykorzystuje lekką, wysokowytrzymałą stal, aby pomóc zredukować masę pojazdu i poprawić jego efektywność paliwową. Strategiczne zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości przyczynia się do zdolności pojazdu do absorbowania i rozpraszania energii uderzenia, co poprawia bezpieczeństwo pasażerów. Wysoki poziom sztywności skrętnej, którego dostarcza struktura nadwozia Prius c, pozwala na optymalne dostrojenie zawieszenia w celu poprawy komfortu jazdy i prowadzenia.

Zawieszenie i układ kierowniczy dla ulepszonego prowadzenia

Przednie zawieszenie wykorzystuje konstrukcję Macpherson, a tylne opiera się na dostosowanej belce skrętnej. Charakterystyka sprężyn śrubowych i amortyzatorów Toyoty Prius c została dostosowana, aby poprawić prowadzenie, stabilność w zakrętach oraz komfort jazdy. Prius c dostępny jest z kombinacjami kół i opon 15- lub 16-calowych. Koła 15-calowe dostępne są ze stali z pokrywą do modelu podstawowego lub z aluminium dla wyższych poziomów wyposażenia. Modele Toyoty Prius c wyposażone w dostępne 16-calowe koła aluminiowe cieszą się lepszym prowadzeniem dzięki szybszemu współczynnikowi skrętu (2,28 obrotów od skraju do skraju), co pomaga przyspieszyć reakcję dynamiczną pojazdu.

Młodzieżowy design zewnętrzny i wewnętrzny

Design zewnętrzny Prius c projektem emanuje radosną, młodzieńczą postawą dla tego całkowicie nowego dodatku do rodziny Prius, jednocześnie oferując doskonałe właściwości aerodynamiczne. Rozległe cechy aerodynamiczne zostały zaprojektowane w Toyocie Prius c, aby osiągnąć współczynnik oporu powietrza 0,28. Nadając charakter temu subkompaktowi, stylizacja dolnej części Prius c jest szersza poniżej linii pasa, z rzeźbionymi nadkolami, które pomagają wyrazić solidną, sportową postawę, co komunikuje bardziej dynamiczne doświadczenie jazdy.

Dostępne kolory zewnętrzne Toyoty Prius c obejmują żywe odcienie, które są unikalne i ekspresyjne. Dostępne kolory dla Prius c to trzy nowe kolory – Habanero, Moonglow i Summer Rain Metallic – obok Blue Streak Metallic, Absolutely Red, Black Sand Pearl, Magnetic Gray Metallic, Classic Silver Metallic oraz Super White.

Wnętrze Toyoty Prius c dąży do stworzenia przestrzeni, która jest futurystyczna, ale przyjazna dla pasażerów. Używając czerni jako podstawowego koloru wnętrza, obramowania drzwi, powierzchnie siedzeń i deska rozdzielcza mają jaśniejsze akcenty, które pomagają stworzyć kontrast.

System audio Display i łączenie z Entune®

Model 2012 Toyota Prius c będzie oferować trzy konfiguracje systemu audio. Podstawowy system audio ma cztery lub sześć głośników, w zależności od modelu, i zawiera odtwarzacz CD AM/FM z możliwością odtwarzania MP3/WMA, złącze audio, gniazdo USB z łącznością z iPod®, możliwość korzystania z telefonu bez użycia rąk, dostęp do książki telefonicznej oraz strumieniowe przesyłanie muzyki za pośrednictwem technologii Bluetooth®.

System Audio Display z nawigacją i Entune™ ma sześć głośników i wzbogaca możliwości o 6,1-calowy ekran dotykowy, możliwości radia satelitarnego SiriusXM™ (z trzy miesięczną subskrypcją pakietu XM Select), radio HD™ z tagowaniem iTunes® oraz zaawansowane rozpoznawanie głosowe. System multimedialny Entune™ Toyoty działa przez interfejs wybranych smartfonów, co pozwala na dostęp do aplikacji takich jak Bing i Pandora® na ekranie audio pojazdu. Oferuje również informacje w czasie rzeczywistym, takie jak ruch drogowy, pogoda, ceny paliw, sport oraz giełda.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa

1.5L Hybrid VVT-i eCVT (99 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc55 Kw @ 4800 Rpm
75 Hp @ 4800 Rpm
74 Bhp @ 4800 Rpm
Moment obrotowy82 Lb-Ft @ 4000 Rpm
111 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna105 Mph (169 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyP175/65R15
Długość157.5 In (4001 Mm)
Szerokość66.5 In (1689 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58.1 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika17.1 Cuft (484 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2500 Lbs (1134 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3338 Lbs (1514 Kg)
Spalanie miasto53 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Spalanie trasa46 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.