2012 Toyota Prius V/Prius+

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2012 Toyota Prius V/Prius+

Przejdź do galerii zdjęć2012 Toyota Prius V/Prius+

Toyota próbowała uzyskać więcej pieniędzy z platformy opracowanej dla drugiej generacji Priusa, wprowadzając Priusa+, siedmiomiejscowego MPV, które opierało się na tych samych podstawach, co jego liftbackowy brat.

Podczas gdy światowy kryzys finansowy nadal uszczuplał portfele producentów samochodów i klientów, Toyota próbowała mocniej zaistnieć na rynku z modelem Prius+, znanym także jako Prius V w wybranych krajach, gdzie „V” oznaczało uniwersalność. Nowy model był minivanem, który miał na celu zdobycie portfeli tych klientów, którzy potrzebowali siedmiomiejscowego samochodu. Niestety dla japońskiego producenta, ten segment był wąski i już zatłoczony. W Stanach Zjednoczonych każdy znaczący producent samochodów miał swoje minivany, podczas gdy w Europie segment ten dominował Renault. Ponadto, nabywcy ze Starego Kontynentu chętniej wybierali pojazdy z turbodieslem, które były tańsze i bardziej wydajne niż hybrydowe, które kosztowały więcej i miały gorsze osiągi. Mimo to, auto było dobrze przyjęte w Japonii i USA, gdzie nosiło nazwę Prius V. Udało mu się sprzedać ponad 600 000 egzemplarzy w ciągu pięciu lat, co było dobrym wynikiem dla takiego pojazdu.

Trudno było nie dostrzegać związku między Priusem a Prius+ z powodu podwójnie łukowatego kształtu górnej części reflektorów. Z drugiej strony, wąski grill utrzymany w stylu chromowanej poziomej listwy przypominał Corollę. Jednak dolny zderzak wskazywał na wyraźne powiązanie z Priusem dzięki prostokątnemu wlotowi powietrza, flankowanemu przez pionowe wloty, w których znajdowały się przeciwmgielne światła i kierunkowskazy.

Z profilu, Prius V miał krótki przód i panoramiczną szybę. Wysokie okno charakteryzowało się zakrzywioną linią dachu, która lekko opadała w kierunku końca pojazdu, kończąc się prawie pionowym spadkiem dla klapy. Wysiłki Toyoty mające na celu poprawę aerodynamiki MPV były widoczne z tyłu, gdzie producent umieścił spojler dachowy. Po wszystkich zmaganiach, producent samochodów stworzył minivan o współczynniku oporu powietrza 0,29 Cd, co pomogło Prius V uzyskać przyzwoitą efektywność paliwową, chociaż nieznacznie lepszą niż europejski minivan z turbodieslem. Toyota zrozumiała znaczenie dobrego designu, dlatego starała się stworzyć ładniejszego minivana z Prius V. W wyniku tego pojazd wyposażono w 16-calowe felgi aluminiowe z opcją 17-calowych. Aby pomieścić trzeci rząd siedzeń, Toyota wydłużyła rozstaw osi Priusa o trzy cale (8 cm). Ostatecznie z tyłu, diodowe światła tylne pokryte przezroczystymi soczewkami i mające chromowane tło przypominały te z tradycyjnego Priusa.

Jednak prawdziwe znaczenie pojazdu kryło się wewnątrz. Tam Toyota zainstalowała wysokie siedzenia z przodu dla dwóch pasażerów, oddzielone przez wysoką konsolę środkową, która zawierała przestrzeń do przechowywania i mały uchwyt na kubek. Na centralnym panelu producent umieścił 6,5-calowy ekran dotykowy do systemu multimedialnego Entune, a obok znajdował się wybierak biegów, przypominający koniec kija golfowego. Na desce rozdzielczej producent umieścił prostokątną tablicę instrumentów z wyświetlaczem LED. Nie wyglądała tak nowocześnie jak ta umieszczona na centralnym panelu, ale była funkcjonalna. W środkowym rzędzie Toyota zainstalowała trzy indywidualne przesuwne i odchylane siedzenia, przy czym zewnętrzne mogły się nachylać do przodu dla łatwiejszego wsiadania i wysiadania dla tych siedzących z tyłu.

Pod maską Toyota zamontowała 1,8-litrowy silnik benzynowy cyklu Atkinsona połączony z silnikiem elektrycznym, co dawało łącznie 134 KM (136 PS). Cała jednostka napędowa była połączona z elektronicznie sterowaną skrzynią biegów CVT, która optymalizowała efektywność paliwową. Jeśli chodzi o osiągi, była nieco wolniejsza niż jej hatchbackowy odpowiednik, ale wystarczająca do większości podróży i włączania się na autostradzie.

Nowa Toyota Prius V, gdzie „v” symbolizuje wszechstronność pojazdu, zaspokoi potrzeby rosnących rodzin prowadzących aktywny tryb życia, jednocześnie oferując te same cechy, które tradycyjnie można znaleźć w DNA Prius. Będzie dzielić platformę z aktualną generacją Priusa oraz technologię Hybrid Synergy Drive. Charakteryzując się kompaktową sylwetką, ale przestronnym wnętrzem, Toyota Prius V oferuje ponad 50% więcej miejsca ładunkowego wewnątrz w porównaniu do aktualnego Priusa.

Oferując doskonałą przestronność, wyrafinowany styl i gładką aerodynamikę, Toyota Prius V ma niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,29, co nie wpływa na funkcjonalność pojazdu. To nowy model zaprojektowany od podstaw, którego kształt rozwijał się z Priusa, a nie jest jedynie wydłużoną wersją.

Stylizacja zewnętrzna jest smukła, zaokrąglona i odważna, z wydłużoną linią dachu, która pozwala zachować trójkątny kontur charakterystyczny dla Priusa. Trapezoidalny przód ma ostro zakończone reflektory, aerodynamiczne narożniki, które poprawiają aerodynamikę, oraz powiększony dolny grill, co wszystko pomaga stworzyć unikalny design rozwijający się z aktualnego Priusa. Tylna stylizacja Toyoty Prius V wyróżnia się wyrafinowaną tylną klapą, złożonymi lampami tylnymi oraz specjalnie zaprojektowanym spojlerem dachowym, który poprawia przepływ powietrza.

Wewnątrz Toyota Prius V kładzie nacisk na proporcje, przestronność i elastyczność dla aktywnych rodzin. Wygodne wnętrze i dobre widoczność zapewniają wysokie siedzenie, dużo przestrzeni na głowę oraz imponującą odległość wynoszącą 38 cali, co zapewnia hojność miejsca na nogi z tyłu. Niska, szeroko otwierająca się tylna klapa odsłania 34,3 stopy sześcienne przestrzeni bagażowej za tylnymi siedzeniami, co czyni go najprzestronniejszym dedykowanym pojazdem hybrydowym na rynku i lepszym niż niektóre kompaktowe SUV-y.

Wygodne siedzenia dla pięciu osób zostały zaprojektowane z myślą o młodych rodzinach. Przesuwne siedzenia drugiego rzędu ułatwiają wsiadanie i wysiadanie oraz elastyczność przechowywania z tyłu, z możliwością pochylenia o 45 stopni dla większego komfortu. Tylnie siedzenia dzielące w proporcjach 60/40 oferują cztery różne układy siedzeń, które zapewniają doskonałą użyteczność zarówno dla pasażerów, jak i bagażu, podczas gdy składające się siedzenie pasażera z przodu umożliwia przewożenie bardzo długiego ładunku.

Również dostępne, i jako pierwszy w Toyocie, jest panoramiczne okno dachowe z żywicy, z elektrycznie chowanymi roletami przeciwsłonecznymi, które zapewniają otwartą atmosferę wewnątrz kabiny, z 40% redukcją wagi w porównaniu do konwencjonalnych szklanych dachów tej samej wielkości oraz doskonałą izolacją cieplną.

Na przednim panelu, kontrolki deski rozdzielczej, w tym jedno pokrętło do sterowania klimatyzacją i centralnie umieszczony cyfrowy wskaźnik, oferują nowoczesny wygląd i przyjazną obsługę. Kontrolki jazdy – w tym przycisk uruchamiania, przełącznik parkingowy, elektroniczna dźwignia zmiany biegów i wybór trybu jazdy – są odznaczone srebrnym wykończeniem.

Mimo przestronności przyjaznego rodzinom pojazdu średniej wielkości, Toyota Prius V dostarczy szacunkowych wartości ekonomii paliwowej EPA wynoszących 42 mpg w mieście, 38 mpg na autostradzie i 40 mpg w cyklu łączonym, co czyni go najlepszym pod względem oszczędności paliwa wśród wszystkich SUV-ów, crossoverów i kombi na rynku. Będzie również emitować o 66% mniej emisji smogu niż przeciętny nowy pojazd.

Podobnie jak aktualna generacja Priusa, Toyota Prius V jest pokazem technologii, który będzie zawierał wiele tych samych standardowych cech. Cztery tryby jazdy (Normal, Power, Eco i EV) zaspokajają różnorodne warunki drogowe i preferencje kierowcy. System Smart Key z przyciskiem uruchamiania, elektroniczna dźwignia zmiany biegów, system Hill Start Assist Control (HAC) oraz kamera cofania są standardem. Dostępne opcje to energooszczędne reflektory LED, Dynamiczna Radarowa Kontrola Tempomatu z systemem wczesnego ostrzegania o kolizji (PCS) i Zaawansowany System Pomocy w Parkowaniu.

Dla zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa, Prius V ma siedem poduszek powietrznych, kabinę o wysokiej wytrzymałości oraz konstrukcję nadwozia absorbującą energię z belkami ochronnymi, wspornikami i poduszkami na nogi. Nowy projekt foteli kierowcy i pasażera z przodu pomaga zredukować możliwości urazów szyi podczas kolizji.

Jak wszystkie modele Toyoty, Prius V będzie standardowo wyposażony w system bezpieczeństwa Toyota Star Safety System™, który obejmuje Kontrolę Stabilności Pojazdu (VSC), Kontrolę Traction (TRAC), System Antyblokujący (ABS), Elektroniczny Rozdział Siły Hamowania (EBD) i Wspomaganie Hamowania. Posiada także standardowy system technologii Smart Stop Technology do pomijania hamulców.

Toyota Prius V będzie jednym z pierwszych modeli Toyoty z systemem multimedialnym Entune™, który po raz pierwszy w samochodzie wykorzystuje telefon komórkowy, aby zapewnić bogatsze wrażenia w pojeździe z pełną integracją i bezprzewodową aktualizacją nawigacji, rozrywki i usług informacyjnych.

Toyota Entune wprowadza pierwsze wsparcie dla angażujących aplikacji mobilnych, takich jak Bing, OpenTable i movietickets.com, oraz umożliwia dostęp do przydatnych usług związanych z podróżą, takich jak na żywo prognoza pogody, informacje o ruchu drogowym, paliwie (lokalizacja i cena), akcjach giełdowych, wiadomości i sport.

Toyota Entune oferuje największy wybór opcji muzycznych dostępnych w pojeździe, w tym 750+ stacji iheartradio, spersonalizowaną muzykę Pandora, osobiste utwory kierowcy z przenośnych odtwarzaczy multimedialnych i iPodów (przez USB lub strumieniowe audio Bluetooth), a także ponad 170 stacji z radia satelitarnego XM.

Oferując najlepszy w swojej klasie, zaawansowany system rozpoznawania głosu, który pomaga kierowcy skupić się na drodze, Toyota Entune eliminuje potrzebę zapamiętywania tysięcy komend głosowych i pomaga zredukować rozpraszanie uwagi kierowcy.

Entune umożliwi również odczyt i powtarzanie wiadomości tekstowych, z możliwością odpowiadania za pomocą predefiniowanych „Szybkich Odpowiedzi”.

Toyota Prius V połączy Entune z standardowym systemem audio Display, bogatym w dynamiczne funkcje rozrywkowe i komunikacyjne. System będzie zawierał radio HD z taggingiem iTunes do przyszłych zakupów; radio XM, prognozy pogody, sport, akcje i lokalne ceny paliwa; bezprzewodowy telefon Bluetooth i audio; oraz pełną integrację iPoda obejmującą muzykę i wideo.

1.8 CVT (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1797 Cm3
Moc72.8 Kw @ 5200 Rpm
99 Hp @ 5200 Rpm
98 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 2800 Rpm
142 Nm @ 2800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna103 Mph (166 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość181.9 In (4620 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/60.5 In (1
Rozstaw osi109.4 In (2779 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika34.3 Cuft (971 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3241 Lbs (1470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4751 Lbs (2155 Kg)
Spalanie miasto61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO296 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.