2013 BMW 3 Series Gran Turismo

2013 BMW 3 Series Gran Turismo

Przejdź do galerii zdjęć2013 BMW 3 Series Gran Turismo

Na tej samej platformie co 3 Seria, model 3 GT powstał, aby wypełnić lukę między praktycznością kombi a wyglądem sedana, co zaowocowało pięciodrzwiowym nadwoziem z tylną klapą, które starało się przekonać klientów swoim coupe’owym kształtem, jednocześnie oferując praktyczną kabinę.

Stworzenie nowego kształtu dla tradycyjnych klientów BMW było odważnym posunięciem. Niemiecki producent samochodów sądził, że to auto z tylną klapą przyciągnie klientów, którzy lubią styl coupe, ale potrzebują czterech drzwi. Audi z powodzeniem zastosowało to rozwiązanie w modelach A5/A7 Sportback, jednak 3 Seria poruszała się po niezbadanym terenie, starała się przekonać klientów, jeśli nie kształtem, to techniczną platformą, która była wspólna dla całej szóstej generacji 3 Serii. Co więcej, samochód był dostępny z kilkoma opcjami, które nie były dostępne w sedanie 3 Serii, F30.

Przód samochodu charakteryzował się podobnym stylem do pozostałych modeli 3 Serii, z opadającymi reflektorami, które flankowały szeroki grill. Pod nim producent oferował wybór dwóch zderzaków: jeden standardowy z trójkątnymi wlotami powietrza po bokach oraz wersję M z wyższymi wlotami i szerokim dolnym grillem. Główna różnica była zauważalna w profilu pojazdu. W przeciwieństwie do sedana 3 Serii, GT miało dłuższy „szklany” fragment nadwozia z opadającą ku dołowi klapą za tylnymi siedzeniami. Dodatkowo, producent dodał trzeci zestaw bocznych okien za tylnymi drzwiami. Na koniec, z tyłu, inżynierowie dodali nietypową opcję: chowany spoilera zamontowany na metalowej części klapy bagażnika.

Wewnątrz, BMW zamontowało wyższe siedzenia niż w 3 Serii, co zapewniło lepszą widoczność dla pasażerów z przodu. To było możliwe dzięki wyższemu „szklano” nadwoziu pojazdu. Deska rozdzielcza wyglądała bardzo podobnie do tej z regularnej 3 Serii, z zestawem przyrządów, który znajdował się przed kierowcą i był wyposażony w dwa duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza. Na centralnej konsoli BMW zainstalowało ekran systemu multimedialnego. Z tyłu, BMW zamontowało kanapę, na której mogły wygodnie usiąść trzy dorosłe osoby. Producent oferował samochód w opcjonalną panoramiczną szklaną dachówkę, która wpuszczała więcej światła do wnętrza. 3 Seria GT mogła pochwalić się dużym bagażnikiem z tyłu, gdzie zmieściły się dwie duże torby golfowe.

Pod maską, 3 Seria GT była dostępna z szerokim wyborem silników o mocy między 184 PS (181 KM) a 313 PS (308 KM), w połączeniu z manualną skrzynią biegów na sześć przełożeń lub automatyczną. Moc trafiała na tylne koła lub na wszystkie cztery, w zależności od wersji silnika i opcji. 3 Seria GT była dostępna z manualną skrzynią biegów na sześć przełożeń lub ośmiobiegową automatyczną, w zależności od rynku i opcji.

Nowe BMW 3-Series Gran Turismo to wyspecjalizowany model w segmencie premium średniej wielkości. Prezentuje unikalne podejście do estetyki, przestrzeni i funkcjonalności. Łączy dynamiczne cechy sedana 3-Series z praktycznością i wszechstronnością wersji Touring, oferując jednocześnie zwiększoną przestronność i komfort podczas długich podróży. To nowoczesne auto wyróżnia się swoim atrakcyjnym wyglądem, obecnością na drodze i przyjemnością z jazdy.

Wśród przykuwających uwagę elementów nowego BMW 3-Series Gran Turismo znajduje się wyrazisty przód, elegancka sylwetka z opadającą linią dachu w stylu coupe, bezramkowe okna boczne oraz smukły tył z dużym otworem bagażnika. W tylnej części umieszczony jest wydłużony spojler, pierwszy tego typu w BMW, który nadaje lekkości oraz zmniejsza siłę nośną przy prędkościach turystycznych. Zwiększona długość w porównaniu do sedana i wersji Touring korzystnie wpływa zarówno na elegancję sylwetki, jak i na przestronność wewnątrz samochodu.

Łatwy dostęp, podniesiona pozycja siedzenia, zapewniająca doskonały widok oraz przestronność dla każdego pasażera, tworzą natychmiastowe wrażenie komfortu. Gran Turismo oferuje szczególnie dużo miejsca w tylnej części – pasażerowie w trzech pełnowymiarowych siedzeniach doświadczają przestrzeni na nogi, która zazwyczaj występuje tylko w samochodach klasy luksusowej.

Ta szeroka gama cech – zarówno funkcjonalnych, jak i estetycznych – sprawia, że nowe BMW 3-Series Gran Turismo spełnia oczekiwania aktywnych i wymagających kierowców, którzy potrzebują wszechstronnego samochodu, ale również cenią sobie urok coupe. Dzięki temu Gran Turismo staje się przekonywującym wyborem jako elegancki pojazd do biznesu oraz dynamiczny, komfortowy samochód na rodzinne wyjazdy i rekreację.

Design: innowacyjny, emocjonalny i praktyczny.

„BMW 3-Series Gran Turismo to samochód, który emanuje elegancją coupe, jednocześnie oferując ogromną praktyczność i dodatkową przestrzeń, które można wykorzystać na różne sposoby.” Page Beermann, projektant zewnętrzny nowego BMW 3-Series Gran Turismo.

Pierwsze wrażenie, jakie sprawia nowe BMW 3-Series Gran Turismo, koncentruje się na uderzającej kombinacji dynamiki i estetyki. Atrakcyjne proporcje, cztery drzwi z bezramkowymi oknami, opadająca linia dachu w stylu coupe oraz duża klapa bagażnika definiują jego wyjątkowy charakter w gamie BMW 3-Series. Potężne linie i napięte powierzchnie rysują atletyczną sylwetkę, która nadaje samochodowi dynamicznego i pewnego siebie wyglądu, a także sugeruje wysoki poziom funkcjonalności. Nowe BMW 3-Series Gran Turismo ustala nowe standardy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Przekonujące poczucie przestronności, wysoka pozycja siedzenia, hojne poziomy przestrzeni i inteligentne zarządzanie przestrzenią ładunkową potwierdzają jego status jako wyjątkowego modelu w segmencie premium średniej wielkości.

Przy długości 4824 mm, wysokości 1489 mm, szerokości 1828 mm i rozstawie osi wynoszącym 2920 mm, nowe BMW 3-Series Gran Turismo jest zdecydowanie większe od sedanów i wersji Touring. Pomimo to, inteligentne wykorzystanie proporcji, powierzchni i linii sprawia, że Gran Turismo wydaje się równie dynamiczne i niskoprofilowe jak jego rodzeństwo. Jego wymiary zapewniają imponująco dużą przestrzeń dla pasażerów i ich bagażu, przez co z pewnością przechodzi test „komfortu podczas długich podróży”. Pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, co oznacza wzrost o 25 litrów w porównaniu do BMW 3-Series Touring, a dodatkowe 70 mm przestrzeni dla nóg z tyłu plasuje go pomiędzy BMW 5-Series a BMW 7-Series, czyli w luksusowej klasie.

Widok z przodu: dynamiczna moc.

Przykuwający uwagę przód nowego BMW 3-Series Gran Turismo jasno wskazuje na jego rodzinne powiązania z BMW 3-Series, ale także wnosi własny, indywidualny akcent. Szeroka, potężna atrapa chłodnicy BMW oraz zmodyfikowany zderzak podkreślają sportowy charakter auta, podczas gdy wyraziste podwójne reflektory z pierścieniami corona (w przypadku zamówienia reflektorów ksenonowych) oraz LED-owe światła akcentujące tworzą wizualną całość z lekko pochylonymi nerkami, wzmacniając poczucie szerokości i obecności. Sylwetka reflektorów jest większa niż w sedanie. Duże wloty powietrza poniżej reflektorów podkreślają sportowy charakter pojazdu, podobnie jak aerodynamiczne szczeliny dla Air Curtains. Klapa silnika, tymczasem, ma gładsze kontury niż w sedanie i wersji Touring. Najwyraźniejszym elementem projektu pozostaje atrapa chłodnicy, która skupia wzrok na przedniej części, nadając samochodowi niższy i sportowy wygląd. Kolejnym rozpoznawalnym elementem BMW 3-Series Gran Turismo są „żyłki” umieszczone w zewnętrznych wlotach powietrza zderzaka.

Widok z boku: elegancja z opadającą linią dachu w stylu coupe.

Połączenie przodu i tyłu BMW 3-Series GT jest szczególnie płynne. Charakterystyczne proporcje BMW oraz opadająca linia dachu w stylu coupe wydłużają sylwetkę pojazdu, podczas gdy napięte powierzchnie i wznoszące się linie nadają bokom dynamiczne wrażenie. Gładkie przejście linii dachu w tył tworzy dodatkową przestrzeń wewnętrzną, jednocześnie podkreślając funkcjonalność samochodu. BMW 3-Series Gran Turismo to pierwszy model marki z aktywnym spojlerem tylnym. Przy niskich prędkościach chowa się on praktycznie z widoku, niezakłócając opadającej linii dachu w stylu coupe. Widocznym z boku elementem są również pędy nerek, które wznoszą się w kierunku klapy bagażnika, podkreślając zwinny charakter Gran Turismo.

Dominującym motywem boków pojazdu jest podwójna linia swagu, składająca się z dwóch równoległych linii, która jest kluczowa dla wyglądu najnowszej BMW 3-Series. W połączeniu z wyraźną linią progu drzwi wzmacnia to dynamiczny, klinowy kształt nadwozia. Wysoko umieszczony graficzny motyw okna bocznego, który nieco wznosi się w strefie Hofmeistera, nadaje przyjemny estetyczny akcent podkreślający wyraźną orientację na przód w zewnętrznym designie. Nowym elementem BMW 3-Series Gran Turismo są Air Breathers. Umieszczone tuż za przednimi kołami, mają na celu zmniejszenie oporu powietrza wokół nadkoli. Air Breathers współpracują z Air Curtains, aby podkreślić sportowy charakter projektu pojazdu i dostarczyć namacalne dowody innowacyjnych rozwiązań aerodynamicznych zaprojektowanych przez BMW w ramach strategii rozwoju BMW EfficientDynamics.

Widok z tyłu: potężny tył z przekonywującą funkcjonalnością.

Tył nowego BMW 3-Series Gran Turismo wyróżnia się horyzontalnymi powierzchniami i liniami podkreślającymi muscularność i niezmienność stabilności. Otoczenie poniżej spojlera ma wyjątkowo płaską formę, co wizualnie obniża sylwetkę tyłu. Interplay światła i cienia generuje dynamikę nawet wtedy, gdy samochód stoi w miejscu.

Wydłużone tylne światła, w tradycyjnym kształcie L, sięgają daleko w boki pojazdu, dodając nowemu BMW 3-Series Gran Turismo potężnej obecności i sprawiając, że wydaje się niższe względem drogi. Dwie zintegrowane listwy LED umożliwiają smukły design świateł i zapewniają, że charakterystyczny wygląd BMW 3-Series Gran Turismo jest zachowany zarówno w dzień, jak i w nocy. Duża klapa bagażnika z kolei podkreśla wszechstronność i funkcjonalność nowego BMW 3-Series Gran Turismo. Umożliwia optymalny dostęp do przestrzeni ładunkowej, a dzięki szerokiemu i dobrze wymiarowanemu otworowi ułatwia załadunek i rozładunek nawet większych przedmiotów.

Wnętrze: zaskakująca przestronność, hojne możliwości ruchu.

„W centrum wnętrza BMW 3-Series Gran Turismo znajduje się wyraźnie przestrzeń tylna – tutaj chcieliśmy stworzyć zupełnie nową, przestronną, a jednocześnie przytulną atmosferę.” Georg Allmendinger, projektant wnętrz BMW 3-Series Gran Turismo.

Nowe BMW 3-Series Gran Turismo dodaje 200 mm do długości BMW 3-Series Touring i ma o 110 mm dłuższy rozstaw osi. Nowa wersja modelu jest również o 81 mm wyższa. Te hojne wymiary tworzą luksusowe poczucie przestrzeni dla pasażerów oraz zapewniają niezrównaną swobodę ruchu na każdym siedzeniu. Pasażerowie z przodu i z tyłu korzystają z podniesionej o 59 mm pozycji siedzenia, co zapewnia doskonały widok oraz znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Gran Turismo również zwiększa wysokość wnętrza.

Elegancja sprzyjająca przestrzeni z charakterem w stylu lounge.

Pasażerowie z tyłu korzystają z imponującego wzrostu przestronności. Gran Turismo oferuje 70 mm dodatkowego miejsca na nogi z tyłu, co zapewnia swobodę ruchu, która zwykle występuje tylko w autach klasy luksusowej. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi – oraz mniejszemu pokryciu z nadkolami – pełna szerokość tylnej kanapy może być wykorzystywana bez ograniczeń, co pozwala na komfortowe przewożenie trzech dorosłych osób. To doskonałe poczucie przestrzeni uzupełniają formy designu, schemat kolorów oraz materiały zastosowane we wnętrzu. Płynne linie paneli drzwi łączą przednią i tylną część w jedną stylistyczną całość, podczas gdy zestawienie płaskiej linii dachu i bezramkowych okien z przytulnym charakterem wnętrza tworzy przestronną atmosferę w stylu lounge w przestrzeni tylnej, co stanowi idealne otoczenie do relaksujących podróży.

Maksymalny komfort podczas długich podróży.

Liczne schowki i inne praktyczne detale przyczyniają się do odpowiedniego luksusowego poziomu komfortu podczas długich podróży. Dwie kieszenie na kubki są zamontowane w konsoli centralnej, ale w razie potrzeby można je zamienić na tackę na drobiazgi. Duże kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu mogą pomieścić butelki o pojemności do jednego litra (0,75 l z tyłu). BMW 3-Series Gran Turismo można precyzyjnie dostosować do zmieniających się potrzeb. W tym celu siedzenia tylne są wyposażone w składane zagłówki i mogą być dzielone w proporcji 40:20:40 w standardzie, co pozwala na stopniowe zwiększenie przestrzeni ładunkowej z 520 do 1600 litrów. Składanie tylko środkowego segmentu tworzy dużą przestrzeń ładunkową, co umożliwia przewożenie kilku par nart lub snowboardów dla czterech osób. Składając wszystkie oparcia, uzyskujemy nieco wznoszącą się, prawie poziomą i zlicowaną podłogę ładunkową.

Przestrzeń ładunkowa: duża, praktyczna i wszechstronna.

Odczuwalna wartość i funkcjonalność przestrzeni ładunkowej o dużych wymiarach w nowym BMW 3-Series Gran Turismo robią równie duże wrażenie. Ogromny otwór ładunkowy o wymiarach 1120 x 618 mm (szerokość x wysokość) i elektryczna klapa bagażnika otwierająca się wysoko ułatwiają załadunek większych przedmiotów. Kolejną bardzo praktyczną cechą jest funkcja transportowa dla oparć tylnych siedzeń. Kąt nachylenia oparć można regulować w piętnastu stopniach i do 19 stopni, a w razie potrzeby można je nawet ustawić w pozycji pionowej. Umożliwia to dostosowanie dostępnej przestrzeni w luk bagażowym do zmieniających się potrzeb, co ułatwia gładka powierzchnia paneli ścian bocznych przestrzeni ładunkowej. Inny przykład praktycznych cech nowego BMW 3-Series Gran Turismo to dwuczęściowa półka bagażowa. Większy segment otwiera się wraz z klapą bagażnika, co ułatwia dostęp do przestrzeni ładunkowej. Drugi segment pozostaje na swoim prowadzeniu, co umożliwia przechowywanie mniejszych przedmiotów nawet przy otwarszonym bagażniku. Kiedy nie jest używana, sekcje można łatwo usunąć i schludnie schować pod podłogą wnętrza. Nowe BMW 3-Series Gran Turismo jest standardowo wyposażone w elektryczną aktywację klapy bagażnika sterowaną przyciskiem, ale na liście opcji znajduje się również Smart Opener (część opcji Comfort Access), który umożliwia otwarcie klapy bagażnika bez użycia rąk za pomocą ruchu nogi pod tylnym zderzakiem.

Cztery punkty mocujące w podłodze ładunkowej oraz wielofunkcyjny hak w lewej bocznej części są dostępne do zabezpieczania ładunków, a wielofunkcyjna tacka do przechowywania pod podłogą i głęboki schowek w lewej bocznej części mogą pomieścić różnego rodzaju drobiazgi. Znajduje się tutaj również gniazdo zasilania 12 V do podłączenia lodówki turystycznej lub ładowania urządzeń zasilanych energią elektryczną. Opcjonalny zestaw do przechowywania podnosi komfort transportu zarówno osób, jak i ładunków. Oprócz szeregu funkcji wewnętrznych zawiera on również przydatne akcesoria do przestrzeni ładunkowej. Należą do nich funkcja zdalnego zwalniania oparć tylnych siedzeń, sprężyna ciśnieniowa dla podłogi przestrzeni ładunkowej, siatka mocująca po prawej stronie, dodatkowy pasek do zabezpieczania ładunków oraz zmienny system mocowania wykorzystujący dwa prowadnice zintegrowane w podłodze przestrzeni ładunkowej.

Typowe dla BMW 3-Series: funkcjonalna elegancja w kokpicie.

Kokpit nowego BMW 3-Series Gran Turismo odpowiada temu samemu wzorcowi co nowy 3-Series Sedan i nowy 3-Series Touring. W tradycyjny sposób, skierowany ku kierowcy układ zapewnia optymalny dostęp do wszystkich funkcji jazdy. Wyraziste okrągłe wskaźniki z wyświetlaczem w czarnym panelu oraz wolnostojący monitor iDrive w nowoczesnym stylu podkreślają poczucie funkcjonalnej elegancji. Sterownik iDrive – w łatwo dostępnym miejscu na konsoli centralnej – oraz opcjonalny przesuwany oraz składany podłokietnik między przednimi siedzeniami podkreślają doskonałą użyteczność i komfort wnętrza. Opisy dodatkowych funkcji wyposażenia, takich jak kolorowy wyświetlacz Head-Up oraz nowoczesne systemy wspomagające komfort i kierowcę, można znaleźć w rozdziale „BMW ConnectedDrive”.

Trzy linie wyposażeniowe, z których każda ma swój własny charakter.

Wysokiej jakości kombinacje materiałów oraz doskonałe wykonanie wzmacniają premium atmosferę wewnątrz nowego BMW 3-Series Gran Turismo. Duża liczba wariantów kolorystycznych i tapicerek oferuje wiele możliwości kombinacji. W wersji podstawowej, na przykład, można połączyć trzy różne kolory wykończenia z wyborem jednego materiału z tkaniny lub dwóch odcieni skóry. Klienci mogą również wybierać spośród trzech dodatkowych linii wyposażeniowych oraz pakietu M Sport, z których każda dodaje indywidualne akcenty do wyglądu samochodu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. W rzeczy samej, nawet klucz zapłonowy dzieli kolorystykę z linii wyposażeniowej.

Sport Line: Sport Line dodaje nowy wymiar do dynamicznego charakteru BMW 3-Series Gran Turismo dzięki wyborowi przykuwających uwagę elementów zewnętrznych w wysokim połysku czarnego koloru. Dziewięć czarnych żeber atrapy chłodnicy z chromowanym otoczeniem nadaje przedniej części wyjątkowo sportowy i czujny wygląd, a pochylony kąt nerek BMW dodatkowo wzmacnia ten efekt. Czarne wloty powietrza oraz również połyskujące czarne Air Breathers przyciągają wzrok na aerodynamiczne cechy samochodu. Opcjonalne felgi w stylu podwójnych szprych, w rozmiarze 18 lub 19 cali w zależności od modelu, dodają sportowego charakteru, podczas gdy lusterka zewnętrzne i „opasanie” okna (dostępne również w wysokim połysku czarnego koloru jako opcja), słupki B w dopasowanym wykończeniu lakierniczym oraz listwa na wysokości zderzaka tylnego zapewniają dodatkowe akcenty. Wewnątrz samochodu kontrast między czernią a czerwonymi akcentami dodaje sportowego i ekskluzywnego uroku, który potęgują akcentowe paski w drzwiach (także część pakietu Luxury i Modern Line oraz pakietu M Sport). Standardowe sportowe siedzenia można zamawiać w trzech wariantach tapicerki w czterech różnych kolorach.

Luxury Line: Dyskretne akcenty z wysokiego połysku chromu nadają zewnętrznej części BMW 3-Series Gran Turismo szczególnie elegancki i ekskluzywny wygląd. 11 skomplikowanych żeberek atrapy chłodnicy z chromowaną przednią stroną i matowymi czarnymi bokami, dwie chromowane listwy w wlotach powietrza zderzaka przedniego oraz chromowane Air Breathers dodają elementy klasy. W obrębie lśniącej chromowanej ramki okiennej czarny słupek B stanowi szczególny akcent, a specjalne felgi w rozmiarze 18 i 19 cali w wieloszprychowym wzorze podkreślają ekstrawagancję Luxury Line. Luxury Line Gran Turismo można rozpoznać z tyłu dzięki stylowej, lśniącej chromowanej listwie nad zderzakiem tylnym oraz chromowanej końcówce wydechu. Wnętrze również wyróżnia się różnymi elementami chromowanymi, takimi jak obramowania systemu audio i klimatyzacji. Lśniące drewniane pasy, siedzenia z wyraźnymi szwami oraz wybór dwóch materiałów tapicerskich w czterech klasycznie eleganckich kolorach podkreślają ekskluzywność Luxury Line.

Modern Line: Wysokiej jakości chromowane elementy zewnętrzne definiują chłodną estetykę Modern Line, podczas gdy atrapa chłodnicy BMW z 11 żebrami, Air Breathers i podwójne elementy ozdobne w wlotach powietrza kontynuują ten temat. Opcjonalna rama okien w satynowym aluminium przyciąga uwagę do grafiki okna i płynnie współgra z elementami wykończeniowymi z przodu i z tyłu. Felgi w stylu turbiny 18 lub 19 cali nadają zewnętrznemu wzornictwu BMW 3-Series Gran Turismo świeżego wyglądu, podczas gdy jasna deska rozdzielcza w połączeniu z ciemnym koksem tworzą wyjątkową atmosferę w kokpicie. Tapicerka skórzana lub kombinacje tkaniny i skóry w kolorach antracytowym, ostra, czarnym oraz wybór trzech powierzchni wykończeniowych z akcentami w chromie perłowym zapewniają interesującą grę między materiałami.

Pakiet M Sport: Opcjonalny pakiet M Sport nadaje nowemu BMW 3-Series Gran Turismo zastrzyk adrenaliny, który rozprzestrzenia się na jego zewnętrzny i wewnętrzny design. Oprócz nowego pakietu aerodynamicznego, w tym wielu komponentów nadwozia (przedni zderzak z dużym wlotem powietrza, tylni zderzak z dyfuzorem, progi), oraz ekskluzywnych wykończeń BMW Individual High-gloss Shadow Line, wyjątkowy kolor lakieru zewnętrznego Estoril Blue metallic zapewnia niepowtarzalny sportowy wygląd i niesamowitą obecność na drodze – efekt, który podkreślają 18 lub 19-calowe felgi w klasycznym stylu M. Wnętrze samochodu cechują takie elementy jak wykończenia progów M, skórzana kierownica M oraz podnóżek kierowcy M, które tworzą sportowo elegancką atmosferę. Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji sportowe fotele z tkaniny Hexagon Anthracite/Alcantara z królewskim niebieskim akcentem, oferowane wyłącznie w pakiecie M Sport. Techniczne elementy tego pakietu obejmują obniżone zawieszenie M Sport oraz opcjonalne hamulce M Sport z zaciskami w kontrastującym niebieskim kolorze.

Kolory zewnętrzne i felgi: Paleta kolorów dostępnych dla nowego BMW 3-Series Gran Turismo czerpie inspirację z BMW 3-Series Sedan i obejmuje od eleganckich i klasycznych po nowoczesne i ekspresyjne. Klienci mogą wybierać spośród 12 różnych odcieni lakieru, niezależnie od wybranej linii wyposażeniowej, w tym intensywnych kolorów, gamy opcji metalicznych oraz szerokiej gamy klasycznych tonów. Odcienie Kalahari Beige metallic, Midnight Blue metallic oraz Sparkling Brown metallic zarezerwowane są wyłącznie dla nowego BMW 3-Series Gran Turismo. Dostępny jest również imponujący wybór felg aluminiowych.

Układ napędowy i zawieszenie: przyjemność z jazdy, doskonała dynamika oraz komfort na krótkich i długich dystansach.

Klienci mogą wybierać spośród pięciu mocnych, wyrafinowanych i ekonomicznych silników, które będą dostępne od momentu wprowadzenia nowego BMW 3-Series Gran Turismo, wszystkie z najnowszą technologią BMW TwinPower Turbo. W gamie pojawił się mocny silnik benzynowy sześciocylindrowy w BMW 335i Gran Turismo oraz nowoczesne jednostki czterocylindrowe w BMW 328i Gran Turismo i BMW 320i Gran Turismo. Dwa silniki diesla 2.0-litrowe napędzające BMW 320d Gran Turismo i BMW 318d Gran Turismo dopełniają oferty dostępnej przy wprowadzeniu. Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej w standardzie, chociaż BMW oferuje także opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynię dla wszystkich wariantów silnikowych. Obie skrzynie współpracują z funkcją Auto Start-Stop, która oszczędza paliwo.

BMW 335i Gran Turismo: wersja z silnikiem benzynowym sześciocylindrowym z mocnym rozwinięciem mocy, imponującym momentem obrotowym i ekstremalnym wyrafinowaniem.

Miłośnicy dużych silników sześciocylindrowych będą zachwyceni nowym BMW 335i Gran Turismo. Silnik rzędowy o pojemności 3.0 litrów zaskoczy sportowych kierowców doskonałym przekazywaniem mocy, chęcią do obrotów i wyjątkowym wyrafinowaniem. Osiągając moc 225 kW/306 hp przy 5,800 rpm, jednostka sześciocylindrowa sprawia, że Gran Turismo zyskuje przekonywającą dynamikę. Moment obrotowy wynoszący 400 Nm (295 lb-ft) dostępny jest od 1,200 rpm i utrzymuje się aż do 5,000 rpm. Przy tak imponującej mocy, nowe BMW 335i Gran Turismo przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5.7 sekundy, osiągając elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155 mph). Pomimo tej imponującej wydajności, silnik sześciocylindrowy jest także niezwykle ekonomiczny i mało zanieczyszczający. Jego zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 8.1 litra na 100 kilometrów (34.9 mpg imp), a emisja CO2 to 188 gramów na kilometr.

BMW 328i Gran Turismo: silnik benzynowy czterocylindrowy wyznacza nowe standardy dynamiki i efektywności.

Moc i wydajność, responsywne przyspieszenie, imponujący moment obrotowy, wysoki pułap obrotów i niska waga tej innowacyjnej jednostki turbodoładowanej sprawiają, że idealnie wpisuje się w dynamiczny temat nowego BMW 3-Series Gran Turismo. Jednocześnie silnik czterocylindrowy jest niezwykle ekonomiczny i mało zanieczyszczający. Zaawansowany silnik BMW generuje maksymalną moc 180 kW/245 hp przy pojemności 1997 cc przy 5,000 rpm. Jednostka benzynowa dostarcza maksymalny moment obrotowy 350 Nm (258 lb-ft) już przy 1,250 rpm i utrzymuje go aż do 4,800 rpm. Nowe BMW 328i Gran Turismo przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 6.1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość elektronicznie ograniczoną do 250 km/h (155 mph), jednocześnie osiągając średnie zużycie paliwa wynoszące tylko 6.7 litra na 100 kilometrów (42.2 mpg imp) w cyklu testowym UE. Emisja CO2 jest również na poziomie 156 gramów na kilometr. Tempo postępu technicznego staje się jeszcze bardziej widoczne w przypadku zastosowania ośmiobiegowej automatycznej skrzyni, z zużyciem paliwa i emisją na poziomie 6.4 litra na 100 kilometrów (44 mpg imp) oraz 149 g/km.

BMW 320i Gran Turismo: silnik benzynowy podstawowy z mocnym przyspieszeniem.

BMW 320i Gran Turismo napędza jednostka oparta na tym samym silniku 1,997 cc o ultra-niskim tarciu co BMW 328i, a różnice w mocy osiągane są głównie dzięki modyfikacjom w technologii wtrysku i doładowania. W nowym BMW 320i Gran Turismo czterocylindrowy silnik benzynowy generuje moc 135 kW/184 hp przy 5,000 rpm i dostarcza maksymalny moment obrotowy 270 Nm (199 lb-ft) przy niewielkich 1,250 rpm. Wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną, 320i potrzebuje tylko 7.9 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h (62 mph) z miejsca, ale ma bardzo stonowany apetyt na paliwo. Imponujące średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynoszące 6.6 litra na 100 kilometrów (42.8 mpg imp) oraz emisja CO2 wynosząca 153 gramów na kilometr poprawiają się jeszcze bardziej, gdy zamówiona zostanie ośmiobiegowa automatyczna skrzynia; wtedy zużycie spada do 6.2 litra na 100 km (45.5 mpg imp), a emisje CO2 spadają do 145 g/km.

BMW 320d Gran Turismo: silnik diesla o dużym momencie obrotowym, który charakteryzuje się również wyjątkowym wyrafinowaniem i ekonomicznością.

Nowe BMW 320d Gran Turismo napędza czterocylindrowy silnik diesla, którego zadziwiająca moc ukrywa niezwykle oszczędny i mało zanieczyszczający charakter. Maksymalna moc wynosząca 135 kW/184 hp przy 4,000 rpm i moment obrotowy 380 Nm (280 lb-ft) – dostępny między 1,750 a 2,750 rpm – zapewniają, że nowe BMW 320d Gran Turismo jest wyróżniającym się dynamicznym performerem, który również spełnia profil sportowego GT nawet przy napędzie diesla. Jego osiągi to potwierdzają. Zwinny diesel potrzebuje tylko 8.0 sekundy na sprint od 0 do 100 km/h (62 mph), a prędkość maksymalna 230 km/h (143 mph) jest dostępna w razie potrzeby. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynoszące 4.9 litra na 100 kilometrów (57.7 mpg imp) i emisja CO2 wynosząca 129 gramów na kilometr stawiają nowe BMW 320d Gran Turismo wśród samochodów o niskiej emisji.

BMW 318d Gran Turismo: ultra-ekonomiczny model diesla podstawowego.

Wysoka moc i rosnący moment obrotowy również wyróżniają podstawowy model diesla, który oparty jest na tym samym silniku 2.0-litrowym, co jednostka napędowa w BMW 320d. W BMW 318d Gran Turismo generuje moc 105 kW/143 hp przy 4,000 rpm, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm (236 lb-ft) dostępny jest w zakresie od 1,750 do 2,500 rpm. Przy czasie od 0 do 100 km/h (62 mph) wynoszącym 9.7 sekundy (automatyczna: 9.6 sekundy) i prędkości maksymalnej 210 km/h (130 mph), BMW 318d Gran Turismo jest bardzo oszczędne w zużyciu diesla: przy manualnej skrzyni uzyskuje średnie zużycie paliwa wynoszące 4.5 litra na 100 kilometrów (62.8 mpg imp) i emisję CO2 na poziomie 119 g/km, podczas gdy wersja automatyczna osiąga 4.8 litra (58.8 mpg imp) oraz 127 g/km.

Dalsze warianty napędu od lata 2013: BMW 325d Gran Turismo oraz cztery modele z napędem na wszystkie koła BMW xDrive.

W późniejszym czasie tego roku BMW doda kolejny silnik diesla oraz inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive do nowej gamy BMW 3-Series Gran Turismo. W gamie pojawi się BMW 325d Gran Turismo o mocy 160 kW/218 hp i imponującym momencie obrotowym 450 Nm (332 lb-ft), a także warianty xDrive BMW 320i, 328i, 335i oraz 320d Gran Turismo.

Sześciobiegowa skrzynia manualna w standardzie.

Łatwe zmiany biegów, precyzyjny skok zmiany oraz optymalne odstępy biegowe są cechami wychodzącymi na pierwszy plan sześciobiegowych skrzyń manualnych w nowym BMW 3-Series Gran Turismo. Ich lekka, kompaktowa konstrukcja i innowacyjny, niskotaryfowy design przyczyniają się do przyjemności z jazdy. Dla kierowców z ambicjami sportowymi interfejs, przez który moc z silnika przekazywana jest na napęd, ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji dynamicznych osiągów samochodu.

Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna dostępna jako opcja.

Dzięki dodatkowym przełożeniom, płynna ośmiobiegowa skrzynia automatyczna zapewnia komfort zmiany biegów, sportowe osiągi i najwyższą efektywność – oferując klientom w kompaktowym segmencie premium opcję, która wcześniej nie była im dostępna. Automatyczna skrzynia doskonale wpisuje się w dynamiczny koncept nowego BMW 3-Series Gran Turismo. Liczne innowacje techniczne oraz wyjątkowo wysoka efektywność wewnętrzna ośmiobiegowej automatycznej skrzyni zapewniają, że dynamiczne przyspieszenia i szybkie przyspieszenia w średnim zakresie można cieszyć się bez znacznego wzrostu zużycia paliwa. Kierowcy, którzy są nastawieni na osiągi, będą zadowoleni, szczególnie że mogą również ręcznie zmieniać biegi, przyjmując znacznie bardziej aktywną rolę w doświadczeniu jazdy. Podsumowując, potencjał nowego BMW 3-Series Gran Turismo można odkrywać w sposób zrelaksowany lub jak najbardziej skoncentrowany. Dzięki harmonijnemu odstępowi przełożeń, BMW 3-Series Gran Turismo oferuje wyrafinowane i mocne przyspieszenie, ale może być również prowadzone w luźnym stylu jazdy i z myślą o oszczędności paliwa przy niskich obrotach silnika.

Sportowa wersja automatycznej ośmiobiegowej skrzyni jest dostępna jako dodatkowa opcja dla nowego BMW 3-Series Gran Turismo, oferując jeszcze ostrzejszą dynamikę zmiany biegów i manualne zmiany biegów za pomocą łopatek zmiany zamontowanych na kierownicy.

Wyrafinowana technologia zawieszenia: charakterystyczne prowadzenie BMW 3-Series, imponująca stabilność kierunkowa oraz zwiększony komfort podczas długich podróży.

Dynamika jazdy zawsze była jedną z wyróżniających cech gamy BMW 3-Series. Kluczową rolę odgrywa tutaj starannie dopracowana technologia zawieszenia, która zawiera wiele komponentów z lekkiego stopu i doskonale uzupełnia sprawdzoną formułę silnika montowanego wzdłuż, napędu na tylne koła, skrzyni kierowniczej Electric Power Steering bez skrętu momentu, precyzyjnego rozkładu obciążenia osi (50:50) oraz sztywnej w torsji lekkiej konstrukcji nadwozia. Inżynierowie przy nowym BMW 3-Series Gran Turismo osiągnęli doskonałe właściwości jezdne oraz wysoki stopień zwinności i precyzji. Ogólny charakter zawieszenia został nieco przesunięty w stronę stabilności kierunkowej i komfortu podczas długich podróży. Kluczowymi czynnikami są dłuższy rozstaw osi wynoszący 2920 mm (+ 110 mm w porównaniu do 3-Series Touring) oraz standardowe wyposażenie, w tym 17-calowe koła (Sedan i Touring: 16-calowe). Wszystko to wskazuje na skoncentrowanie nowego BMW 3-Series Gran Turismo na zwiększonym komforcie podczas długich podróży w połączeniu z wyraźnie sportową dynamiką.

Podwójne przegubowe zawieszenie przednie z amortyzatorami sprężynowymi i stabilizatorem.

Przednie zawieszenie nowego BMW 3-Series Gran Turismo jest znane z BMW 3-Series Sedan i 3-Series Touring. Zawieszenie kół łączy maksymalną sztywność z minimalną wagą, a aluminiowe wahacze, tuleje i łożyska znacznie redukują masy niesprężyste. Ponadto podwójne przegubowe zawieszenie zostało zoptymalizowane dzięki braku skrętu momentu. Kolejną korzyścią jest niskowagaowa układ kierowniczy BMW 3-Series Gran Turismo, który przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Pięcio-linkowe zawieszenie tylne kładzie nacisk na dynamikę jazdy i komfort.

Tylne zawieszenie nowego BMW 3-Series Gran Turismo ma istotny wpływ na dynamikę jazdy i komfort nowego modelu. Jego oszczędna pięcio-linkowa konstrukcja charakteryzuje się precyzyjnie obliczoną elastokinematyką, co zapewnia długi skok sprężyny oraz precyzyjne umiejscowienie kół w różnych sytuacjach. Co więcej, tylne zawieszenie zapewnia doskonałe tłumienie hałasu i drgań. Efektem tego jest to, że nowy Gran Turismo zachowuje charakterystyczne cechy jazdy i prowadzenia BMW 3-Series i idzie zauważalnie dalej pod względem stabilności kierunkowej i komfortu podczas długich podróży.

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zwiększa zwinność i komfort.

Nowe BMW 3-Series Gran Turismo jest wyposażone w elektromechaniczny system wspomagania kierownicy EPS, który działa tylko wtedy, gdy rzeczywiście wymagane jest wspomaganie kierownicy. Atrybuty systemu obejmują nie tylko wysoką efektywność, ale także niską wagę, wysoką precyzję kierowania z dobrym feedbackiem oraz precyzyjne reakcje. Charakterystyczny układ napędu na tylne koła BMW zapobiega skrętom momentu.

Wydajny, lekki system hamulcowy.

Nowe BMW 3-Series Gran Turismo polega na swojej mocy hamowania dzięki lekkim hamulcom pływającym z dużymi wewnętrznie wentylowanymi tarczami, a zaciski hamulcowe z przodu wykonane są z aluminium. Oprócz niskich mas niesprężystych, ten system wysokowydajny wyróżnia się także doskonałą tolerancją na ciepło, wysoką wydajnością hamowania na mokrej nawierzchni, łatwą obsługą i doskonałym uczuciem. Wskaźnik zużycia klocków hamulcowych oraz funkcja suszenia hamulców są standardowe w wszystkich modelach. Kierowca korzysta z sieci bezpieczeństwa różnych nowoczesnych pomocy elektronicznych zintegrowanych w systemie Dynamic Stability Control (DSC). Należą do nich następujące funkcje: system antyblokujący ABS, automatyczna kontrola stabilności ASC, dynamiczna kontrola trakcji DTC, dynamiczna kontrola hamulców DBC oraz kontrola hamulców w zakręcie CBC, a także asystent do ruszania z miejsca oraz funkcja elektronicznego ogranicznika poślizgu dla tylnego dyferencjału, którą można aktywować za pomocą przycisku „DSC Off”.

Koła i opony.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.