2013 BMW 5 Series Gran Turismo

2013 BMW 5 Series Gran Turismo

Przejdź do galerii zdjęć2013 BMW 5 Series Gran Turismo

W 2013 roku BMW postanowiło zaktualizować szóstą generację serii 5 i spróbować poprawić wersję Gran Turismo, która borykała się z niską sprzedażą w porównaniu do jej wersji sedan i kombi.

BMW podjęło duże ryzyko, wprowadzając na rynek model 5 Series Gran Turismo w 2009 roku. Niemiecki producent samochodów starał się zapewnić klientom połączenie między serią 7 a SUV-em. W teorii powinno to działać dobrze, ale klienci nie byli zbyt zainteresowani wyglądem zewnętrznym auta, które znacznie odbiegało od atrakcyjności sedanów i kombi. Jednak, podobnie jak jego „rodzeństwo”, modele F10 i F11, 5 Series Gran Turismo (F07) otrzymało aktualizację w 2013 roku, poprawiając kluczowe aspekty pojazdu. Dodatkowo, jego wygląd zewnętrzny został znacznie wzbogacony.

Od przodu 5 Series GT wyposażono w nowe reflektory bi-xenonowe z opcjonalnymi adaptacyjnymi światłami LED, które mogły automatycznie przełączać się między długimi a krótkimi światłami. BMW lekko zmieniło wygląd nerki, starając się, aby wydawała się mniejsza. Mimo to, wysoka przednia część nadwozia była trudna do ukrycia. Aby to zrealizować, producent zmienił projekt dolnego zderzaka i ozdobił go poziomymi chromowanymi elementami, które sprawiły, że samochód wyglądał na szerszy.

Z profilu, 2013 5 Series Gran Turismo miało przeprojektowaną klapę bagażnika, która została wydłużona do tyłu, co stworzyło bardziej harmonijne przejście od zaokrąglonej linii dachu do opadającego tyłu. Nowy zestaw lusterek z sygnalizatorami LED również był częścią pakietu LCI i poprawił wygląd pojazdu. Na koniec, z tyłu, 5 Series Gran Touring otrzymało całkowicie nowe tylne światła LED, które podkreślały szerokość samochodu i nadawały mu sportowy wygląd. Podobnie jak jego brat bez faceliftingu, 2013 F07 miał okna drzwiowe bez ramek, a opcjonalnie również otwierany panoramiczny dach szklany.

Niezależnie od wyglądu zewnętrznego, wnętrze było zarówno luksusowe, jak i przestronne. Wysoko umieszczone fotele i długi rozstaw osi zapewniały wystarczającą przestrzeń na głowę i nogi dla czterech pasażerów. Osoba siedząca na środku z tyłu musiała zmagać się z tunelem przekładni, co nie było komfortowe podczas dłuższych podróży. Z przodu klienci znajdowali grube, miękkie fotele oddzielone wysokim konsolą centralną, w której znajdował się selektor biegów oraz kontroler systemu infotainment iDrive. Na desce rozdzielczej producent zainstalował nowy system NBT, który miał wyświetlacz o proporcjach 16:9 umieszczony na szczycie konsoli centralnej. Mimo że większość elementów wnętrza wyglądała podobnie do tych w sedanach serii 5 (F10), komfort był bliższy temu, co mogła zaoferować seria 7 (F01).

Pod maską producent zamontował szeroki wybór silników, w zależności od rynku. W Stanach Zjednoczonych BMW sprzedawało 5 Series Gran Turismo z turbodoładowanym silnikiem sześciocylindrowym lub podwójnie doładowanym V8 w połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. W Europie producent oferował więcej opcji, w tym kilka jednostek napędowych na olej napędowy.

Globalny bestseller, zwycięzca wielu testów porównawczych i „ulubiony samochód Niemców” – BMW Serii 5 to unikalna historia sukcesu. Dane sprzedażowe, opinie ekspertów oraz reakcje społeczeństwa tworzą przekonującą narrację. A teraz limuzyna BMW Serii 5, BMW Serii 5 Touring oraz BMW Serii 5 Gran Turismo przygotowują się, aby wzmocnić swoją obecność na światowych rynkach samochodowych, korzystając z nowoczesnych innowacji technologicznych i starannie zmodyfikowanych cech designu. Wprowadzenie nowej BMW Serii 5 to kolejny krok w rozwoju najstarszej linii modelowej firmy; BMW Serii 5 jest obecne w portfolio BMW od 1972 roku – dłużej niż jakikolwiek inny obecny model. Seria 5 szybko stała się wzorem przyjemności z jazdy i estetycznego uroku w swoim segmencie. Dziś może dodać do listy dyscyplin, w których wiedzie prym na rynku samochodów klasy executive, także efektywność i innowacyjność.

Obecnie produkowana BMW Serii 5 Sedan to model szóstej generacji. Imponująca harmonia między sportowym stylem a elegancją była wyznacznikiem czterodrzwiowej wersji od momentu jej debiutu, kiedy przeszła z projektu na drogę i stała się najpopularniejszym samochodem executive w kolejnych rynkach. Wchodząc na rynek w 1991 roku, a teraz w czwartej generacji, BMW Serii 5 Touring łączy charakterystyczną dynamikę BMW i wszechstronny komfort z przestrzenią ładunkową, zaprojektowaną tak, aby spełniać wymagania różnych aktywności. A BMW Serii 5 Gran Turismo, zaprezentowane w 2009 roku, wprowadziło kierowców w zupełnie nowy typ pojazdu. Jego ekstrawagancki design to wyraz sportowej wydajności, luksusowego komfortu na długie trasy i wszechstronności.

Lider rynku globalnego: BMW Serii 5 broni swojej prowadzącej pozycji na światowych rynkach samochodowych

Do tej pory z fabryki wyjechało ponad 6,6 miliona samochodów BMW Serii 5. A obecna BMW Serii 5 jest w doskonałej kondycji, aby przekroczyć rekord ustanowiony przez ostatnie dwie udane generacje, z których każda sprzedała się w liczbie przekraczającej 1,4 miliona sztuk. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży Serii 5 w marcu 2010 roku dostarczono klientom ponad milion egzemplarzy obecnej BMW Serii 5 Sedan. Żadna inna generacja nie osiągnęła tak dobrych wyników sprzedaży w tak krótkim czasie.

BMW Serii 5 ponownie obroniło swoją prowadzącą pozycję jako najlepiej sprzedający się samochód w swojej klasie w sposób spektakularny w ubiegłym roku, dodatkowo rozszerzając swoją tendencję wzrostu, nieprzerwanie rosnących wyników sprzedaży od momentu debiutu na rynku.

Odbierając uznanie na całym świecie: BMW Serii 5 zdobywa najwyższe oceny, wygrywa nagrody za design, prowadzi w ankietach czytelników

Jakość i popularność BMW Serii 5 znajduje odzwierciedlenie w licznych nagrodach i wyróżnieniach przyznawanych członkom tej rodziny modeli na całym świecie. Na początku 2013 roku BMW Serii 5 zapewniło sobie zwycięstwo w klasie – po raz trzeci z rzędu – w badaniach czytelniczych „Najlepsze Samochody” przeprowadzonych przez niemagazyn motoryzacyjny „auto, motor und sport”. Sukces ten nastał niedługo po tym, jak BMW 520d EfficientDynamics Edition z technologią BMW BluePerformance zostało uznane za „Samochód Przyszłości” i otrzymało nagrodę „Żółty Anioł” od stowarzyszenia ADAC. Cała BMW Serii 5 została nazwana „ulubionym samochodem Niemców” w tej samej konkurencji w 2011 roku.

Oprócz nagrody red dot, nagrody iF Product Design oraz Nagrody Designu Republiki Federalnej Niemiec, BMW Serii 5 zdobyła również znaczną kolekcję międzynarodowych wyróżnień w uznaniu za udany design zewnętrzny. Poza tym, BMW Serii 5 była wielokrotnie uznawana za „Samochód Roku”, „Najlepszy Samochód”, „Premium Samochód Roku”, „Rodzinny Samochód Roku” oraz „Executive Samochód Roku” w różnych krajach.

Ta szeroka gama cech została doceniona także licznymi imponującymi ocenami w innych miejscach. Niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” ogłosił BMW 525d Touring „Mistrzem Wartości 2012” ze względu na wysoką wartość rezydualną na rynku samochodów używanych. Tytuł ten przyznano BMW 520d Sedan w roku poprzednim. Ponadto, BMW Serii 5 uzyskało najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP i US NCAP. Było to również pierwszy pojazd, który osiągnął 100-procentowy wynik w kategorii Safety Assist w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Design i nadwozie: Ponadczasowa elegancja, nowoczesna funkcjonalność i luksus na miarę

Natychmiast przyciągające uwagę i niezaprzeczalnie przekonujące, estetyczne walory modeli BMW Serii 5 przyczyniły się do sukcesów sprzedażowych na całym świecie oraz bogatej liczby nagród i wyróżnień. „Nie przeprojektowaliśmy całkowicie BMW Serii 5, po prostu nadaliśmy jego charakterowi nieco ostrzejszy sportowy zarys,” mówi projektant zewnętrzny Won Kyu Kang, opisując modyfikacje wprowadzone do BMW Serii 5 Sedan i BMW Serii 5 Touring.

BMW Serii 5 Sedan i BMW Serii 5 Touring: sportowe kontury w przedniej części, reflektory ksenonowe w standardzie

Sportowa elegancja to wyróżniająca cecha BMW Serii 5 Sedan i BMW Serii 5 Touring. Ich design definiują charakterystyczne proporcje BMW, stworzone przez długą maskę, długi rozstaw osi, krótkie zwisy i cofniętą kabinę pasażerską. W przedniej części dodatkowe linie konturowe wokół grilla nerkowego BMW i przekształcony dolny wlot powietrza podkreślają sportowy wygląd auta. Wszystkie warianty nowej rodziny modeli BMW Serii 5 są wyposażone w reflektory ksenonowe w standardzie.

Na liście opcji obok reflektorów LED znajdują się Adaptacyjne Reflektory LED. Tutaj zarówno światła mijania, jak i drogowe są generowane przez moduły LED umiejscowione na poziomych listwach w centrum dwóch okręgów świateł, które są wyrównane na dole. Ażurowe chromowane wstawki z grawerowanym napisem BMW nadają wykończenie unikatowemu i bardzo wysokiej jakości wyglądowi Adaptacyjnych Reflektorów LED. Wskaźniki boczne są teraz zintegrowane z lusterkami zewnętrznymi we wszystkich nowych modelach BMW Serii 5. A Sedan i Touring mają nowo ukształtowane tylne światła z wyjątkowo cienkimi i wyrazistymi paseczkami LED. Te światła oraz dodatkowe załamanie w tylnej osłonie podkreślają szeroki rozstaw obu modeli.

Nowe BMW Serii 5 Gran Turismo: potężna obecność z przodu, dynamiczna elegancja z tyłu

BMW Serii 5 Gran Turismo łączy charakterystyczne proporcje BMW z innowacyjną koncepcją nadwozia. Elegancko wydłużona linia dachu coupé, cztery drzwi bez ramek i wysoka klapa bagażnika emanują sportowym zamiarem, luksusowym komfortem na długie dystanse oraz dużą wszechstronnością. Starannie przemyślane modyfikacje w designie samochodu jeszcze bardziej uwydatniają jego niepowtarzalny charakter, który spełnia najwyższe standardy w bardzo szerokim zakresie.

Nowy wlot powietrza podkreśla potężną obecność przodu BMW Serii 5 Gran Turismo. Klapa bagażnika natomiast została wydłużona ku tyłowi, co nadaje przejściu dachu do tyłu jeszcze bardziej harmonijny wygląd. Całość pozwala pojazdowi zyskać niższy i bardziej dynamiczny kształt. Te zaostrzone kontury pozytywnie wpłynęły również na pojemność bagażnika nowego BMW Serii 5 Gran Turismo, która wzrosła o 60 litrów do 500 litrów.

Poziomo ustrukturyzowane i trójwymiarowe powierzchnie odgrywają kluczową rolę w nowym wyglądzie tylnej części. Dynamiczne efekty światła i cienia wokół uchwytu tablicy rejestracyjnej, dynamicznie wyginająca się linia sięgająca boków oraz chromowana listwa w tylnej osłonie nadają tyłowi lżejszy i sportowy charakter. Wrażenie to potęguje nowy kształt dwuczęściowych tylnych świateł. Ich poziome ułożenie jest zaakcentowane wewnętrznie przez projekt świetlny złożony z dwóch pasków LED.

Wnętrze: każdy wariant modelu oferuje własne spojrzenie na komfort na długie trasy, wszechstronność i luksusową atmosferę

Nowe detale wewnątrz wszystkich modeli z nowej BMW Serii 5 zapewniają wyrafinowane wrażenie premium i zwiększoną funkcjonalność. W wszystkich modelach wyświetlacz sterujący standardowego systemu iDrive jest teraz otoczony po obu stronach wysokiej jakości chromowanymi listwami. Kieszenie i uchwyty na napoje w konsoli środkowej Sedana i Touringa mają teraz zwiększoną pojemność.

Horyzontalnie przestronność, wyselekcjonowane materiały oraz wysoka jakość wykonania przyczyniają się do charakterystycznej dla rodziny modeli BMW Serii 5 atmosfery premium, podobnie jak ekskluzywne detale designu wnętrza, takie jak standardowy iDrive oraz technologia black-panel w desce rozdzielczej i wyświetlaczu automatycznej klimatyzacji.

Kontroler iDrive można zamówić opcjonalnie z powierzchnią dotykową, umożliwiającą rozpoznawanie znaków. Na przykład, cel można wprowadzić do systemu nawigacji poprzez przeliterowanie żądanej adresu, używając ruchów palców na powierzchni kontrolera. Istniejący „Speller” w wyświetlaczu kontrolnym również można wykorzystać do tego celu, a kierowca może swobodnie przełączać się między dwoma metodami wprowadzania poleceń.

Inną opcją unikalną w tym segmencie jest wyświetlacz instrumentów wielofunkcyjnych, zaprojektowany w celu zwiększenia przyjemności z jazdy. Ten 10,25-calowy ekran TFT w kokpicie podąża za wybranym trybem Driving Experience Control. Różne grafiki i schematy kolorów zapewniają wyraźne zróżnicowanie. W trybie COMFORT wyświetlacz instrumentów przedstawia klasyczną kombinację czterech okrągłych wskaźników. Funkcja powiększania podkreśla aktualną prędkość i obroty pojazdu. W trybie ECO PRO obrotomierz przekształca się w wyświetlacz EfficientDynamics, który wskazuje, jak efektywnie prowadzisz. W trybie SPORT prędkościomierz wyświetla prędkość pojazdu cyfrowo w formie dużej centralnej cyfry, podczas gdy aktualnie załączony bieg wyświetlany jest w centrum obrotomierza.

Nowa BMW Serii 5 Sedan podkreśla swoje cechy jako pojazd długodystansowy do użytku biznesowego lub podróży z wysokim poziomem komfortu dla wszystkich pasażerów. Ponadto, jego bagażnik ma pojemność 520 litrów.

Dla tych, którzy mają dalsze wymagania dotyczące pojemności ładunkowej, BMW Serii 5 Touring będzie modelem do wyboru. Szereg indywidualnych rozwiązań nadaje Touringowi poziom funkcjonalności i wszechstronności, który nie ma sobie równych w swoim segmencie. Nawet gdy wszystkie siedzenia są zajęte, oferuje 560 litrów pojemności bagażnika, którą można rozszerzyć do 1,670 litrów w miarę potrzeby. Tylnie oparcia siedzeń dzielą się w proporcji 40:20:40 w standardzie i można je również zamówić z regulowanym kątem nachylenia jako opcja. Para dźwigni w komorze ładunkowej pozwala rozpocząć proces składania oparć z bagażnika, a ich przystosowanie do pozycji poziomej jest teraz nieco amortyzowane, aby je ustabilizować. Osłona bagażnika automatycznie opuszcza się podczas zamykania klapy bagażnika. Ponadto, klapa bagażnika BMW Serii 5 Touring w standardzie wyposażona jest w funkcję Soft Close Automatic oraz tylne okno, które można otworzyć niezależnie od klapy bagażnika, unosząc się automatycznie po naciśnięciu przycisku.

BMW Serii 5 Gran Turismo: doskonałe połączenie luksusowego komfortu na długie trasy i wszechstronności

BMW Serii 5 Gran Turismo oferuje niezrównane połączenie luksusowego komfortu na długie trasy i wszechstronności, łącząc imponującą elegancję sedana z wnętrzem o zmiennym przeznaczeniu Touringa oraz wszechstronnością Sport Activity Vehicle. Jego pozycja siedząca – nieco podwyższona, na wysokości pośredniej pomiędzy siedzeniem w sedanie a SAV – umożliwia szczególnie komfortowe wsiadanie i wysiadanie. Pasażerowie tylni mogą cieszyć się przestrzenią na nogi i głowę, która zazwyczaj jest zarezerwowana dla luksusowych samochodów. Tylne siedzenia przesuwają się do przodu o 73 milimetry, a kąt ich oparć można regulować w zakresie 33 stopni. Po uwolnieniu z zablokowanej pozycji, przegroda za tylnymi siedzeniami podąża za ruchami wzdłużnymi siedzeń, pozwalając pojemności bagażnika wzrosnąć z 500 do 650 litrów. Przegroda i tylne oparcia siedzeń dzielą się w proporcji 40:20:40. Składanie wszystkich elementów i przesunięcie tylnych siedzeń maksymalnie do przodu pozwala ujawnić maksymalną pojemność ładunkową Gran Turismo wynoszącą 1,750 litrów. Aby załadować przedmioty do bagażnika, można otworzyć jednocześnie pełną, wysoką klapę bagażnika lub oddzielną klapę bagażnika poniżej tylnego okna. Podobnie jak w sedanie, to mniejsze otwarcie umożliwia dostęp do przestrzeni ładunkowej bez przeszkadzania pasażerom tylnym.

Automatyczna obsługa klapy bagażnika jest standardem w BMW Serii 5 Touring i BMW Serii 5 Gran Turismo, a opcjonalnie dostępna jest również dla BMW Serii 5 Sedan. Funkcja opcjonalnego systemu Comfort Access, która umożliwia otwieranie klapy bagażnika bez użycia rąk, została rozszerzona – dla wszystkich członków nowej rodziny modeli BMW Serii 5 – o mechanizm zamykający, co oznacza, że ruch stopy pod tylną osłoną może teraz również używać do zamykania klapy bagażnika, jak i jej otwierania. Po rozładowaniu przedmiotów z bagażnika klienci mogą także zamknąć klapę bagażnika bez konieczności odkładania trzymanych przedmiotów.

Nowości w BMW Serii 5: Linie BMW oferują szczegółowe personalizacje

Klienci BMW Serii 5 mogą wybierać z szerokiej gamy kolorów nadwozia. Nowymi dodatkami do gamy – dostępnymi dla wszystkich modeli – są: Calisto Grey metallic, Jatoba metallic, Mineral White metallic i Glacier Silver metallic. Nowe warianty zostały również wprowadzone do oferty opcjonalnych kół ze stopów lekkich.

Ekskluzywne linie BMW są teraz dostępne po raz pierwszy dla wszystkich członków nowej rodziny modeli BMW Serii 5 jako alternatywa do standardowej specyfikacji. Klienci mogą wybierać między pakietami designu BMW Luxury Line i BMW Modern Line, które efektownie uwydatniają wybrane cechy charakteru samochodu. Obie linie obejmują reflektory LED, 18-calowe (BMW Serii 5 Gran Turismo: 19-calowe) koła ze stopów lekkich, wykończenie słupka B oraz podstawy lusterka zewnętrznego w połysku czarnego, podświetlane uchwyty drzwiowe z chromowanym wykończeniem oraz podświetlane listwy progowe z wkładkami aluminium z logo BMW. Odznaki Luxury / Modern znajdują się na przednich bocznych panelach.

Linia BMW Luxury Line emanuje wysokim poziomem elegancji i ekskluzywności, dzięki starannie dobranym cechom zewnętrznym i wewnętrznym. Chromowane wykończenie listew w zewnętrznych częściach dolnego wlotu powietrza, przody czarnych listew grilla nerkowego, wykończenia okien oraz listwy w tylnej osłonie i wykończenia rur wydechowych dodają błyszczących akcentów. Skórzana tapicerka z ekskluzywnym przeszyciem, czarna sportowa kierownica z skórzaną okładziną oraz wnętrza wykończone wyjątkowym drewnem Fineline anthracite stwarzają szczególnie wyrafinowaną atmosferę wnętrza.

Pakiet BMW Modern Line cechuje się wyrazistą, współczesną i dynamiczną linią. Listew wlotu powietrza, listew grilla nerkowego, tylnej listwy oraz wykończenia rur wydechowych są w matowym chromie, a deska rozdzielcza oraz sportowa kierownica mogą być opcjonalnie dostarczane w jasnym odcieniu Oyster. Wnętrza wykończone w ciemnym Perle i ekskluzywne przeszycia tapicerki skórzanej zapewniają, że wnętrze robi uderzające wrażenie.

Wszystkie warianty nowej BMW Serii 5 można również zamówić ze specyficznym dla modelu pakietem sportowym M, co dalej zwiększa zakres personalizacji.

Silnik i zawieszenie: Doskonała równowaga dynamiki i komfortu

Atrakcyjność czystej przyjemności z jazdy w luksusowym samochodzie klasy executive ma wzrosnąć jeszcze bardziej zarówno w intensywności, jak i zasięgu z wprowadzeniem nowej rodziny modeli BMW Serii 5. Szereg zoptymalizowanych detali w każdej wersji nowej BMW Serii 5 prowadzi do (w niektórych przypadkach znacznie) obniżonego zużycia paliwa, przy jednoczesnym braku spadku w sportowych możliwościach. Jako że niektóre modele oferują teraz nawet lepsze osiągi. Ponadto wszystkie warianty silników spełniają wymagania normy spalin EU6.

Nowy podstawowy wariant silnikowy diesla, dodatkowe modele wyposażone w napęd na wszystkie koła xDrive oraz jeszcze mocniejsza, a jednocześnie bardziej efektywna V8 na szczycie oferty dołączają do akcji, uzupełniając ofertę silników, która teraz obejmuje zakres mocy od 105 kW/143 hp do 330 kW/450 hp. Nowa BMW Serii 5 Sedan i nowa BMW Serii 5 Touring można zamówić z wyborem czterech silników benzynowych oraz sześciu diesli. Oprócz tego, Sedan dostępny jest również w wersji pełnohybrydowej BMW ActiveHybrid 5 oraz BMW M5 o wysokich osiągach. Oferta silników nowej BMW Serii 5 Gran Turismo obejmuje dwie jednostki benzynowe i trzy diesle.

Nowoczesna technologia zawieszenia, która stoi za wszystkimi modelami rodziny BMW Serii 5, dostarcza równowagę między dynamicznymi osiągami a komfortem jazdy, której nie ma w tej klasie, podczas gdy system wspomagania kierownicy elektrycznej jest standardowo wyposażony w SerwoTronika, wrażliwego na prędkość. BMW Serii 5 Touring i BMW Serii 5 Gran Turismo również są standardowo wyposażone w automatyczne, samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi. Wśród opcji dostępnych dla wszystkich członków rodziny BMW Serii 5 są systemy Integral Active Steering oraz Adaptive Drive, które nie są dostępne w żadnym innym modelu w tym segmencie. Celowe ulepszenia akustyki i komfortu zawieszenia BMW Serii 5 Gran Turismo, natomiast, dodatkowo uwydatniają jego rolę jako doskonałego specjalisty od długich dystansów w ofercie. Sedan i Touring również osiągnęły znaczne postępy w tych obszarach.

Efektywny start: nowy podstawowy silnik diesla dla Sedana i Touringa

Technologia BMW TwinPower Turbo zapewnia wzorcową równowagę między przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa w całej gamie silników. W nowym podstawowym silniku diesla, który napędza BMW 518d Sedan i BMW 518d Touring, ta technologia składa się z turbosprężarki o zmiennej geometrii wlotu oraz bezpośredniego wtrysku common rail z wtryskiwaczami solenoidowymi. Silnik o pojemności 2,0 litra rozwija maksymalną moc 105 kW/143 hp, generuje szczytowy moment obrotowy wynoszący 360 niutonmetrów (266 lb-ft) i przyspiesza nową BMW 518d Sedan od 0 do 100 km/h (62 mph) w 9,6 sekundy. Czterocylindrowa jednostka spala średnio 4,5 – 4,9 litra paliwa na 100 kilometrów (co odpowiada 62,8 – 57,7 mpg imp) w cyklu testowym EU (emisiones CO2: 119 – 129 gramów na kilometr, w zależności od skrzyni biegów i formatu opon).

Oferta silników diesla dostępnych dla Sedana i Touringa obejmuje dwa czterocylindrowe warianty – zainstalowane w BMW 520d rozwijającym 135 kW/184 hp oraz BMW 525d z mocą 160 kW/218 hp – i trzy sześciocylindrowe jednostki. Przy średnim zużyciu paliwa w cyklu testowym UE wynoszącym 4,5 litra na 100 kilometrów (62,8 mpg imp) i emisjach CO2 wynoszących 119 gramów na kilometr, nowa BMW 520d dorównuje wynikom 520d EfficientDynamics Edition, którą zastępuje.

Na wyższych szczeblach, BMW 530d rozwija moc 190 kW/258 hp, a BMW 535d produkuje 230 kW/313 hp. Na końcu oferty znajdują się dwa modele M Performance: BMW M550d xDrive Sedan i BMW M550d xDrive Touring. Również wykorzystują one 3,0-litrowy silnik rzędowy, wykorzystujący technologię M TwinPower Turbo z trzema turbosprężarkami, aby osiągnąć niezrównaną maksymalną moc 280 kW/381 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 740 niutonmetrów (546 lb-ft). Trzy silniki diesla są dostępne dla nowej BMW Serii 5 Gran Turismo, napędzając BMW 520d Gran Turismo, BMW 530d Gran Turismo oraz BMW 535d Gran Turismo.

Jeszcze mocniejszy, jeszcze efektywniejszy: silnik V8 dla BMW Serii 5

Nowa generacja silnika V8 z technologią BMW TwinPower Turbo dla rodziny modeli BMW Serii 5 wkrótce zadebiutuje z 10-procentowym wzrostem mocy i jednocześnie znacznie zmniejszonym zużyciem paliwa. Ośmiocylindrowa jednostka, znajdująca się pod maską BMW 550i Sedan, BMW 550i Touring i BMW 550i Gran Turismo, teraz łączy swoje dwie turbosprężarki twin-scroll oraz bezpośredni wtrysk wysokociśnieniowy z kontrolą zaworów VALVETRONIC. Silnik rozwija moc 330 kW/450 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 650 niutonmetrów (479 lb-ft) przy pojemności 4,4 litra. Nowa BMW 550i Sedan, jak na przykład, przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 8,6 – 8,8 litra na 100 kilometrów (32,9 – 32,1 mpg imp). Emisje CO2 wynoszą 199 – 206 g/km, w zależności od formatu opon.

Oprócz modeli BMW 535i Sedan i BMW 535i Touring, wielokrotnie nagradzany silnik rzędowy z mocą 225 kW/306 hp napędza także BMW 535i Gran Turismo. Para czterocylindrowych silników benzynowych jest również dostępna dla Sedana i Touringa. Silnik napędzający BMW 520i rozwija moc 135 kW/184 hp, podczas gdy jednostka oferowana dla BMW 528i od momentu wprowadzenia nowej BMW Serii 5 zawiera zmiany w różnych detalach i osiąga moc 180 kW/245 hp.

Warianty Sedana i Touringa BMW 520i, BMW 528i, BMW 535i, BMW 518d, BMW 520d i BMW 525d są standardowo wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną. Każdy z tych modeli można również zamówić opcjonalnie z niezwykle szybką i precyzyjną, a także wyjątkowo efektywną, ośmiobiegową skrzynią automatyczną standardowo dostarczaną dla BMW 550i, BMW 530d i 535d, jak również wszystkich wariantów BMW Serii 5 Gran Turismo. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna teraz zawiera funkcję kołowania i może być również zamawiana z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy. Łopatki do zmiany biegów są również standardowym wyposażeniem ośmiobiegowej skrzyni sportowej, cechującej się wyjątkowymi dynamicznymi przełożeniami, które wyróżniają BMW M550d xDrive.

Dodatkowe modele z inteligentnym napędem na wszystkie koła BMW xDrive

Wybór wariantów silników, które można połączyć z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła BMW xDrive, został również rozszerzony. BMW 520d xDrive Sedan i BMW 520d xDrive Touring to nowe uzupełnienia w ofercie, a elektronicznie kontrolowane rozmieszczenie napędu między przednią a tylną osią zapewnia im znaczną poprawę trakcji i stabilności kierunkowej, a także jeszcze ostrzejszą dynamikę podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Napęd na wszystkie koła dostępny jest również opcjonalnie dla wersji Sedana i Touringa BMW 528i, BMW 535i, BMW 525d, BMW 530d i BMW 535d, a także BMW 550i Sedan. Samochody z linii M Performance przenoszą moc swoich sześciocylindrowych silników diesla na wszystkie cztery koła w standardzie. Wszystkie modele w ofercie BMW Serii 5 Gran Turismo – z wyjątkiem BMW 520d – można zamówić z xDrive.

Nowoczesna technologia zawieszenia oferuje dynamikę i komfort na życzenie

Dopracowania, które zostały przeprowadzone na zawieszeniu nowych modeli BMW Serii 5, pozwalają jeszcze lepiej przekształcać moc silnika w dynamiczne osiągi i komfort jazdy. Zarówno przednia osie typu double-wishbone, jak i integralna tylna oś są wykonane głównie z aluminium. Pozwalają systemom sprężyn i amortyzatorów reagować z dużą precyzją na nierówności nawierzchni i zawsze zapewniają optymalne trzymanie się drogi. Całościowy rezultat to równowaga między sportowymi zdolnościami a komfortem jazdy, której żaden konkurent nie może zaoferować. Co więcej, ustawienia samochodu mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb lub sytuacji na drodze za pomocą standardowo montowanego przełącznika Driving Experience Control na konsoli środkowej. Naciśnięcie przycisku zmienia tryb jazdy, zmieniając reakcje pedału przyspieszenia i kierownicy, jak również – jeśli są zamontowane – charakterystykę zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznie kontrolowanych amortyzatorów.

Opcjonalny system Dynamic Damper Control dostosowuje się elektronicznie zarówno do stanu nawierzchni, jak i stylu jazdy kierowcy. A charakterystyka jazdy samochodu jest dodatkowo ulepszona przez system Adaptive Drive, który obejmuje aktywną stabilizację przechyłów. Elektronika kontrolowane amortyzatory przeciwdziałają przechyłom nadwozia w szybko pokonywanych zakrętach oraz w nagłych zmianach kierunku. Opcjonalne sportowe zawieszenie M Sport również jest dostępne.

Oprócz kontrolowania poziomu wspomagania kierownicy zależnego od prędkości oraz regulacji kąta skrętu przednich kół, Integral Active Steering reguluje również kąt skrętu tylnych kół. System ten nadaje samochodowi imponującą zwinność w dynamicznych sytuacjach, komfortowe i pewne reakcje podczas zmiany pasa ruchu i pokonywania zakrętów, a także optymalną zwrotność w wąskich miejscach i w miejskim ruchu.

BMW ConnectedDrive w nowej BMW Serii 5: wyjątkowe innowacje dla zwiększonego bezpieczeństwa, wygody i infotainmentu

Inteligentne połączenie kierowcy, pojazdu i otaczającego świata wkracza w nowy, unikalny wymiar w nowej rodzinie modeli BMW Serii 5. Zakres technologii BMW ConnectedDrive poszerza już imponującą sieć systemów wspomagania kierowcy oraz usług mobilności, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa, wygody oraz infotainmentu w samochodzie. Nowe dodatki sprawiają, że BMW Serii 5 umacnia swoją wiodącą rolę w obszarze mobilnych aplikacji biznesowych i infotainmentu opartego na internecie.

Zakres produktów i usług BMW ConnectedDrive zyskał również na wartości dzięki skoncentrowanym pracom rozwojowym w obszarze systemów wspomagania kierowcy. Wśród najnowszych innowacji znajdują się systemy, które odciążają kierowcę w sytuacjach takich jak korki czy wolno poruszający się ruch oraz zapewniają jeszcze większą pomoc w manewrach parkowania.

BMW ConnectedDrive: doskonała łączność w biznesie, podróżach i infotainmentcie

Karta SIM zamontowana w samochodzie, szeroka integracja smartfonów oraz szereg innowacyjnych funkcji BMW ConnectedDrive otwierają nowe drogi komunikacji mobilnej i korzystania z usług online w BMW Serii 5. Te funkcje podnoszą wygodę i różnorodność oferowane przez aplikacje biurowe w samochodzie, możliwości nawigacji i infotainmentu do niespotykanego poziomu. Możliwość prowadzenia rozmów bez użycia rąk z połączeniem USB jest standardem we wszystkich nowych modelach BMW Serii 5.

Zestaw funkcji biurowych przekształca BMW Serii 5 w mobilne miejsce pracy – podparte przez albo telefon komórkowy klienta, albo wbudowaną kartę SIM. E-maile, spotkania, kontakty, wpisy w kalendarzu i notatki są wyświetlane na centralnym ekranie kokpitu. Funkcja dyktowania konwertuje notatki mówione przez kierowcę na tekst pisany, który następnie może być zapisany i wysłany przez SMS lub e-mail.

Aplikacje BMW prowadzą użytkownika przez dużą i nieustannie rosnącą liczbę usług, które można uzyskać za pomocą telefonu lub połączenia internetowego klienta. Wyjątkową funkcją na całym świecie jest Concierge Service, z której klienci BMW ConnectedDrive mogą korzystać, aby na przykład zarezerwować hotele, wyszukiwać adresy i numery telefonów lub sprawdzać godziny otwarcia. Również dostępne są zdalne funkcje z BMW ConnectedDrive, korzystanie z internetu w samochodzie oraz opcja rozrywki online oferująca wybór około 12 milionów utworów muzycznych. Aplikacje BMW obejmują funkcje takie jak funkcja radia internetowego, dostęp do spersonalizowanej biblioteki muzycznej Aupeo! oraz korzystanie z Facebooka i Twittera w samochodzie. Ta usługa nieustannie się rozwija o nowe aplikacje, które można załadować do samochodu za pośrednictwem karty SIM lub smartfona. Wbudowana karta SIM samochodu stanowi również podstawę dla funkcji Inteligentnego Połączenia Awaryjnego, oferowanej standardowo w wielu rynkach. Jeśli zainstalowany jest opcjonalny system nawigacyjny Professional, klienci mogą również korzystać z opcji informacji o ruchu w czasie rzeczywistym, która dostarcza kierowcy bardzo dokładne alerty o ruchu i raporty o korkach w czasie rzeczywistym.

Niezrównana różnorodność, nowe funkcje: systemy wspomagania kierowcy BMW ConnectedDrive

Zakres systemów wspomagania kierowcy BMW ConnectedDrive jest teraz bardziej innowacyjny i bogatszy w różnorodność niż kiedykolwiek. Wprowadzenie asystenta świateł drogowych bez oślepiania, a także BMW Night Vision z Dynamic Light Spot i rozpoznawaniem osób i zwierząt, zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy nocą. Nowa generacja asystenta świateł drogowych zapewnia optymalną widoczność w każdej chwili bez konieczności interakcji ze strony kierowcy. System wykorzystuje kamerę zamontowaną w lusterku wstecznym, aby identyfikować pojazdy poruszające się z prędkością do 400 metrów (około ¼ mili) przed samochodem. Nadjeżdżające pojazdy są wykrywane, gdy są jeszcze 1000 metrów na drodze (nieco poniżej ¾ mili). Przy włączonym asystencie świateł drogowych reflektory są częściowo maskowane w razie potrzeby, aby wyeliminować ryzyko oślepienia pojazdów zbliżających się z przeciwka.

BMW Night Vision również zyskało nowe funkcje. System jest zasilany danymi przez kamerę termalną zamontowaną z przodu pojazdu. Zapewnia ona na wyświetlaczu kontrolnym obraz w czasie rzeczywistym pokazujący ludzi, zwierzęta i wszystko inne, co emituje ciepło, nawet jeśli znajdują się poza obszarem oświetlonym przez reflektory. Ponadto jednostka kontrolna analizuje strumień danych wideo, poszukując pieszych, rowerzystów i zwierząt, które mogą znaleźć się na kolizyjnym torze z pojazdem. Kierowca jest powiadamiany o takiej sytuacji za pomocą symbolu na desce rozdzielczej oraz opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up. Funkcja nagłej ostrzeżenia dodaje sygnał dźwiękowy. Dynamic Light Spot to specjalny reflektor, który kieruje snop światła na osoby lub zwierzęta wykryte przez BMW Night Vision, dostarczając dodatkowego ostrzeżenia dla kierowcy.

Driving Assistant i Traffic Jam Assistant: zwiększone bezpieczeństwo i komfort w korkach i miejskim ruchu

Nowa opcja Driving Assistant łączy ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz ostrzeżenie przed kolizją z funkcją hamowania. Jeśli system wykryje niezamierzone odchylenie od toru jazdy pojazdu, kierownica wibruje w celu ostrzeżenia kierowcy. System można używać przy prędkościach co najmniej 70 km/h (43 mph), a jego kamera również dostarcza dane wymagane do ostrzeżenia przed kolizją z funkcją hamowania. Funkcję tę można aktywować przy prędkościach co najmniej 15 km/h (9 mph) i korzysta z wizualnych i dźwiękowych powiadomień, aby ostrzec kierowcę o niebezpieczeństwie kolizji z nadjeżdżającymi pojazdami. Hamulce pojazdu są jednocześnie wstępnie ładowane, aby skrócić możliwą odległość hamowania.

Driving Assistant Plus zapewnia jeszcze bardziej rozległą pomoc. System ten łączy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz Driving Assistant, aby zapewnić przede wszystkim większy komfort i bezpieczeństwo w wolno poruszającym się ruchu oraz korkach. Kierowca może zlecić systemowi zapewnienie kontroli odległości. Połączenie kamery montowanej z przodu oraz radarów pełnozakresowych wykrywa zarówno pojazdy poruszające się z przodu, jak i pojazdy stojące. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o grożącej kolizji z tyłu, Driving Assistant Plus automatycznie hamuje pojazd z maksymalną siłą, w miarę potrzeby.

Funkcja Traffic Jam Assistant ma zostać dodana do Driving Assistant Plus w listopadzie 2013 roku. Przy prędkościach do 40 km/h (25 mph) ta funkcja monitoruje zarówno odległość do pojazdu z przodu, jak i położenie samochodu w jego pasie. Asystent w korkach wykorzystuje system wspomagania kierownicy, aby utrzymać pojazd w niezawodnym centrum pasa.

W pełni automatyczny asystent parkowania BMW oferuje jeszcze bardziej kompleksową pomoc

Inną nowością, która ma być dostępna w listopadzie 2013 roku dla nowego BMW Serii 5 Sedan i nowego BMW Serii 5 Touring, jest w pełni automatyczny asystent parkowania BMW. Nowa wersja systemu nie tylko wykonuje wymagane manewry kierownicze do parkowania równoległego wstecz, ale także obsługuje pedały gazu i hamulca. Dzięki temu BMW Serii 5 może w pełni automatycznie wjechać w wybrane miejsce parkingowe.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.