2013 BMW 5 Series Touring

2013 BMW 5 Series Touring

Przejdź do galerii zdjęć2013 BMW 5 Series Touring

BMW odświeżyło całą gamę szóstej generacji serii 5 w 2013 roku, przygotowując ją do norm emisji Euro 6, które miały wejść w życie we wrześniu 2014 roku. Oprócz sedana, poprawiono również wersję kombi, tradycyjnie nazwaną Touring.

Niemiecki producent nie wprowadził nowych silników podczas odświeżenia modelu w 2013 roku, czekając na kolejny rok, aby zastąpić wcześniej stosowane jednostki z serii N silnikami z serii B. Mimo to, wprowadzono także inne istotne zmiany i ulepszenia, które firma wprowadziła do udanej serii 5. Co więcej, dotrzymała obietnicy, oferując klientom sportowo wyglądające kombi, które było wyposażone w wystarczającą ilość udogodnień, aby nabywcy czuli się komfortowo i bezpiecznie przez cały czas. Dodatkowo, wprowadzenie nowego systemu infotainment pomogło BMW utrzymać wysokie wyniki sprzedaży.

Na zewnątrz samochód przeszedł subtelne zmiany, ale osoby zwracające uwagę na detale z pewnością zauważyły różnice. BMW zainstalowało standardowe reflektory bi-xenonowe we wszystkich wersjach, z opcją reflektorów LED adaptacyjnych. Dodatkowo, dolny zderzak został nieco przeprojektowany, a pojazdy wyposażone w lampy przeciwmgielne miały je w kształcie okrągłym zamiast trójkątnym, jak w wersji sprzed liftingu. Ponieważ BMW nie oferowało serii 5 F11 (wersji kombi) w wersji M, jak to miało miejsce w poprzedniej generacji, to nadal zapewniało pakiet M, który obejmował zmodyfikowany przedni zderzak z większymi bocznymi wlotami powietrza oraz spojlerem przednim.

Profil samochodu wyglądał bardzo podobnie do wersji sprzed liftingu, ale producent zamontował nowe lusterka drzwiowe z wbudowanymi sygnalizatorami LED. Ponadto, pojazdy z pakietem M miały obniżone i aerodynamicznie profilowane progi, co sprawiło, że model 5 Series Touring z 2013 roku wyglądał bardziej sportowo. To wrażenie potęgowała pochylona do przodu pokrywa bagażnika z tradycyjnym niezależnym otwarciem tylnej szyby, co ułatwiało klientom załadunek i rozładunek mniejszych przedmiotów.

Wewnątrz, seria 5 Touring LCI była dostępna z długą listą opcji, które pozwalały na większe różnice w porównaniu do swojej wersji sprzed liftingu. BMW wprowadziło nową jednostkę infotainment o nazwie NBT, która pozwalała klientom na rysowanie liter na okrągłym pokrętle kontrolera iDrive umieszczonym w centralnej konsoli. Klienci mogli wykorzystać tę funkcję do wybierania nowych adresów lub znajdowania kontaktów w książce telefonicznej. Przed kierowcą znajdował się klasyczny zestaw wskaźników z czterema tarczami, z kolorowym wyświetlaczem LCD w dolnej części panelu. Dodatkowo, dostępny był 10,25-calowy wyświetlacz TFT z konfigurowalnymi układami. Z tyłu, 5 Series Touring miał dzieloną kanapę (40/20/40), co zwiększało przestrzeń bagażową z 560 litrów (19,8 cu-ft) do 1,670 litrów (59 cu-ft). W przeciwieństwie do sedana, F11 był standardowo wyposażony w adaptacyjne tylne zawieszenie, które utrzymywało poziom pojazdu niezależnie od obciążenia w bagażniku. Ponadto, pokrywa bagażnika miała funkcję soft-close, która była standardowa w całej gamie.

Pod maską producent zamontował szeroki wybór silników turbodiesel i benzynowych sparowanych z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegową automatyczną. W zależności od wersji silnika i opcji, seria 5 Touring z 2013 roku była dostępna z napędem na tylne lub wszystkie koła. Osoby szukające większej wydajności w tym sportowo wyglądającym kombi mogły skorzystać z ulepszonego silnika V8 twin-turbo o pojemności 4,4 litra, dostępnego w modelu 550i, który generował 450 PS (444 hp). Silniki z rodziny B dla czterocylindrowych i sześciocylindrowych jednostek później zastąpiły silniki z rodziny N i produkowały nieco więcej mocy niż ich poprzednicy.

Globalny bestseller, zwycięzca wielu testów porównawczych i „ulubiony samochód Niemców” – BMW serii 5 to wyjątkowa historia sukcesu. Jego wyniki sprzedaży, oceny ekspertów i reakcje publiczności tworzą przekonywującą narrację. A teraz BMW serii 5 Sedan, BMW serii 5 Touring i BMW serii 5 Gran Turismo szykują się do dalszego umacniania swojej pozycji na światowych rynkach motoryzacyjnych, korzystając z innowacji technologicznych i delikatnie zmodyfikowanych cech designu. Wprowadzenie nowej serii 5 stanowi najnowszy punkt kulminacyjny w rozwoju najdłużej obecnego w portfolio modelu firmy; BMW serii 5 jest obecne w ofercie BMW od 1972 roku – dłużej niż jakikolwiek inny aktualny model. Seria 5 szybko stała się paradygmatem przyjemności z jazdy i estetyki w swojej klasie. Dziś może dodać do swojej listy dyscyplin, w których przewodzi, również efektywność i innowacyjność na rynku samochodów klasy executive.

Obecnie produkowane BMW serii 5 Sedan to model szóstej generacji. Imponująca harmonia między sportowym stylem a elegancją jest cechą wyróżniającą czterodrzwiową wersję od momentu jej debiutu. Od 1991 roku, w czwartej generacji, BMW serii 5 Touring łączy charakterystyczną dynamikę BMW z uniwersalnym komfortem i przestronnym bagażnikiem, dostosowanym do różnych potrzeb. Z kolei BMW serii 5 Gran Turismo, zaprezentowane w 2009 roku, wprowadziło kierowców w zupełnie nowy typ samochodu. Jego ekstrawagancki design wyraża sportowe osiągi, luksusowy komfort podczas długich tras oraz wszechstronność.

Lider rynku: BMW serii 5 broni swojej czołowej pozycji na światowych rynkach motoryzacyjnych

Do tej pory z fabryki wyjechało ponad 6,6 miliona samochodów BMW serii 5. Obecna seria 5 jest w doskonałej formie, aby przebić rekordy ustanowione przez ostatnie dwie udane generacje, z których każda sprzedała się w liczbie przekraczającej 1,4 miliona egzemplarzy. Od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2010 roku dostarczono ponad milion egzemplarzy obecnego BMW serii 5 Sedan. Żadna inna generacja nie osiągnęła lepszych wyników sprzedaży w tak krótkim czasie.

BMW serii 5 ponownie obroniło swoją pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu w swojej klasie w doskonałym stylu, jeszcze bardziej wydłużając swoją krzywą wzrostu sprzedaży od momentu wprowadzenia na rynek.

Przyjmowane z uznaniem na całym świecie: BMW serii 5 zdobywa najwyższe oceny, wygrywa nagrody za design, prowadzi w ankietach czytelników

Jakość i popularność BMW serii 5 znajdują odzwierciedlenie w licznych nagrodach i wyróżnieniach przyznawanych członkom tej rodziny modeli na całym świecie. Na początku 2013 roku BMW serii 5 po raz trzeci z rzędu zajęło pierwsze miejsce w kategorii w ankiecie czytelników „Najlepsze Samochody” przeprowadzonej przez niemagazyn motoryzacyjny „auto, motor und sport”. Sukces ten nastąpił nie długo po tym, jak BMW 520d EfficientDynamics Edition z technologią BMW BluePerformance zostało uznane za „Samochód Przyszłości” i przyznano mu „Żółtego Anioła” od stowarzyszenia motoryzacyjnego ADAC. Cała seria 5 została uznana za „ulubiony samochód Niemców” w tej samej rywalizacji w 2011 roku.

Oprócz nagrody red dot, iF Product Design Award i Design Award Republiki Federalnej Niemiec, BMW serii 5 zdobyło również znaczną liczbę międzynarodowych wyróżnień w uznaniu za swój udany design zewnętrzny. Ponadto BMW serii 5 zostało uznane za „Samochód Roku”, „Najlepszy Samochód”, „Premium Car of the Year”, „Family Car of the Year” i „Executive Car of the Year” w różnych krajach.

Ta szeroka gama jakości została doceniona imponującymi ocenami w innych źródłach. Niemiecki dziennik motoryzacyjny „Auto Bild” uznał BMW 525d Touring za „Mistrza Wartości 2012” ze względu na wysoką wartość odsprzedaży na rynku wtórnym. Tytuł ten w poprzednim roku otrzymało BMW 520d Sedan. A BMW serii 5 przeszło zarówno testy zderzeniowe Euro NCAP, jak i US NCAP, z najwyższą oceną pięciu gwiazdek. Było także pierwszym pojazdem, który osiągnął 100-procentowy wynik w kategorii Safety Assist w testach Euro NCAP.

Design i nadwozie: Ponadczasowa elegancja, nowoczesna funkcjonalność i luksus na miarę

Natychmiast przyciągające uwagę i trwałe, estetyczne walory modeli BMW serii 5 zapewniły sukces sprzedażowy na całym świecie oraz wiele nagród i wyróżnień. „Nie całkowicie przeprojektowaliśmy BMW serii 5, po prostu nadaliśmy mu nieco ostrzejszy sportowy charakter,” mówi projektant zewnętrzny Won Kyu Kang, opisując zmiany w BMW serii 5 Sedan i BMW serii 5 Touring.

BMW serii 5 Sedan i BMW serii 5 Touring: sportowe kontury w przedniej części, reflektory ksenonowe w standardzie

Sportowa elegancja jest wyróżniającą cechą BMW serii 5 Sedan i BMW serii 5 Touring. Ich design definiują charakterystyczne proporcje BMW, stworzone przez długą maskę, długi rozstaw osi, krótkie zwisy i przesunięty do tyłu przedział pasażerski. Z przodu dodatkowe linie konturowe wokół grilla BMW oraz przeprojektowane dolne wloty powietrza podkreślają sportowy wygląd auta. Wszystkie warianty nowej rodziny modeli BMW serii 5 są standardowo wyposażone w reflektory ksenonowe.

Na liście opcji obok reflektorów LED znajdują się adaptacyjne reflektory LED. Tutaj zarówno światła mijania, jak i drogowe generowane są przez jednostki LED umieszczone na poziomych żebrach w centralnej części dwóch pierścieni świetlnych, które są spłaszczone u dołu. Płynne wstawki chromowe z grawerowanym napisem BMW dodają wykończenia do charakterystycznego i niezwykle eleganckiego wyglądu adaptacyjnych reflektorów LED. Wskaźniki boczne zostały teraz zintegrowane w zewnętrznych lusterkach we wszystkich nowych modelach BMW serii 5. Sedan i Touring mają nowo zaprojektowane tylne światła z wyjątkowo cienkimi, wyraziście konturowanymi paskami LED. Te światła oraz dodatkowe wcięcie w tylnym zderzaku podkreślają szerokie tory obu modeli.

Nowe BMW serii 5 Gran Turismo: potężna obecność z przodu, dynamiczna elegancja z tyłu

BMW serii 5 Gran Turismo łączy charakterystyczne proporcje BMW z innowacyjną koncepcją nadwozia. Elegancko wydłużona linia dachu coupé, cztery drzwi bez framug i szeroko otwierany bagażnik emanują sportowym zamiarem, luksusowym komfortem podczas długich tras i dużą wszechstronnością. Starannie ukierunkowane modyfikacje w designie samochodu jeszcze bardziej podkreślają jego niepodważalny charakter, który spełnia najwyższe standardy w szerokim zakresie.

Nowy wlot powietrza podkreśla potężną obecność przedniej części BMW serii 5 Gran Turismo. Klapa bagażnika została natomiast wydłużona, co sprawia, że przejście linii dachu w tył ma jeszcze bardziej harmonijny wygląd. Dzięki temu całe auto prezentuje się niżej i bardziej dynamicznie. Te zaostrzone kontury wpłynęły również pozytywnie na pojemność bagażnika nowego BMW serii 5 Gran Turismo, która została zwiększona o 60 litrów do 500 litrów.

Poziomo ułożone i trójwymiarowe powierzchnie odgrywają kluczową rolę w nowym wyglądzie tylnej części. Żywe efekty światła i cienia wokół mocowania tablicy rejestracyjnej, dynamicznie zarysowane wcięcie przechodzące w boki oraz chromowana listwa w zderzaku tylnym nadają tyłowi lżejszy i bardziej sportowy wygląd. Wrażenie to wzmacnia nowy kształt tylnych świateł w dwóch sekcjach. Ich poziome ułożenie wewnętrznie podkreśla projekt świetlny destylowany w dwa paski LED.

Wnętrze: każda wersja modelu oferuje własną interpretację komfortu podczas długich tras, wszechstronności i luksusowej atmosfery

Nowe detale wewnątrz wszystkich modeli nowej serii 5 zapewniają wysublimowane wrażenie premium oraz większą funkcjonalność. We wszystkich modelach wyświetlacz sterujący standardowego systemu iDrive jest teraz wykończony wysokiej jakości chromowaną listwą po obu stronach. A schowki i uchwyty na napoje w konsoli środkowej Sedana i Touringa mają teraz zwiększoną pojemność.

Przestronność, ekskluzywne materiały i wysokiej jakości wykonanie przyczyniają się do charakterystycznej atmosfery premium, jaką wyróżnia się rodzina modeli BMW serii 5, podobnie jak ekskluzywne detale projektowania wnętrza, takie jak standardowy iDrive oraz technologia czarnego panelu wyświetlacza zestawu wskaźników i systemu automatycznej klimatyzacji.

Kontroler iDrive można zamówić opcjonalnie z powierzchnią dotykową, umożliwiającą rozpoznawanie znaków. Na przykład, cel podróży można zaprogramować w systemie nawigacji, literując pożądany adres za pomocą ruchów palca na powierzchni kontrolera. Istniejący „Słownik” w wyświetlaczu sterującym można również wykorzystać w tym celu, a kierowca może swobodnie przełączać się między tymi dwiema metodami obsługi podczas wpisywania polecenia.

Kolejną unikalną opcją w tym segmencie jest wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników zaprojektowany z myślą o zwiększeniu przyjemności z jazdy. Ten 10,25-calowy ekran TFT w kokpicie dostosowuje swoje wskazania do wybranego trybu Driving Experience Control. Zmienność grafik i schematów kolorystycznych zapewnia wyraźne rozróżnienie. W trybie COMFORT wyświetlacz pokazuje klasyczną kombinację czterech okrągłych wskaźników. Funkcja powiększenia podkreśla aktualną prędkość i obroty silnika samochodu. W trybie ECO PRO obrotomierz przekształca się w wyświetlacz EfficientDynamics, wskazujący, jak efektywnie podróżujesz. W trybie SPORT prędkościomierz pokazuje prędkość samochodu cyfrowo w postaci dużej centralnej cyfry, podczas gdy aktualnie załączony bieg wyświetlany jest w środku obrotomierza.

Nowe BMW serii 5 Sedan podkreśla swoje walory jako samochód do długich podróży dla biznesu lub wakacji, oferując wysoki poziom komfortu dla wszystkich pasażerów. Co więcej, jego bagażnik pomieści 520 litrów ładunku.

Dla osób z większymi wymaganiami co do pojemności, BMW serii 5 Touring będzie modelem do wyboru. Szeroki wachlarz indywidualnych rozwiązań sprawia, że Touring oferuje funkcjonalność i wszechstronność nieporównywalną w swoim segmencie. Nawet przy zajętych wszystkich miejscach oferuje 560 litrów pojemności bagażnika, którą można zwiększyć do 1,670 litrów w zależności od potrzeb. Oparcia tylnej kanapy dzielą się w standardzie w proporcji 40:20:40 i można je również zamówić z regulowanym kątem nachylenia jako opcję. Para dźwigni w przedziale ładunkowym umożliwia inicjowanie procesu składania oparć z bagażnika, a ich przechylanie do poziomu jest teraz nieco amortyzowane, aby je właściwie ustawić. Pokrywa przedziału ładunkowego automatycznie opada, gdy klapa bagażnika jest zamykana. Ponadto, klapa bagażnika modelu BMW 5-Series Touring standardowo wyposażona jest w funkcję Soft Close Automatic, a tylna szyba otwiera się oddzielnie od samej klapy bagażnika, unosząc się automatycznie po naciśnięciu przycisku.

BMW serii 5 Gran Turismo: doskonałe połączenie luksusowego komfortu na długich trasach i wszechstronności

BMW serii 5 Gran Turismo oferuje niespotykaną mieszankę luksusowego komfortu na długich trasach i wszechstronności, łącząc imponującą elegancję Sedana z przestrzenią użytkową modelu Touring oraz wszechstronnością pojazdu Sport Activity. Jego pozycja siedząca – nieco wyższa, gdzieś pomiędzy tym, co oferuje sedan a SAV – zapewnia szczególnie komfortowe wsiadanie i wysiadanie. Pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się przestrzenią na nogi i głowę, która zazwyczaj jest zarezerwowana dla samochodów luksusowych. Tylne siedzenia przesuwają się do przodu o 73 milimetry, a kąt ich oparć można regulować w zakresie 33 stopni. Po zwolnieniu z zablokowanej pozycji przegroda za tylnymi siedzeniami podąża za ruchami podłużnymi siedzeń, co pozwala na zwiększenie pojemności bagażnika z 500 do 650 litrów. Przegroda i oparcia tylnej kanapy dzielą się w proporcji 40:20:40. Składając wszystkie elementy i przesuwając tylne siedzenia maksymalnie do przodu, Gran Turismo ujawnia swoją maksymalną pojemność ładunkową wynoszącą 1,750 litrów. Aby załadować przedmioty do bagażnika, można otworzyć pełną, szeroką klapę bagażnika lub oddzielne wieko bagażnika poniżej tylnej szyby. Podobnie jak w sedanie, to mniejsze otwarcie umożliwia dostęp do przedziału ładunkowego bez zakłócania pasażerów na tylnej kanapie.

Automatyczne otwieranie klapy bagażnika jest standardem w BMW serii 5 Touring i BMW serii 5 Gran Turismo, a także dostępne jako opcja w BMW serii 5 Sedan. Funkcja opcjonalnego systemu Comfort Access, która umożliwia otwieranie klapy bagażnika bez użycia rąk, została rozszerzona – dla wszystkich modeli nowej rodziny BMW serii 5 – o mechanizm zamykający, co oznacza, że ruch nogi pod tylnym zderzakiem może teraz również służyć do zamykania klapy bagażnika po jej otwarciu. Po załadunku przedmiotów z bagażnika, klienci mogą również zamknąć klapę bagażnika bez potrzeby odkładania trzymanych przedmiotów.

Nowości w BMW serii 5: Linie BMW oferują szczegółową personalizację

Klienci BMW serii 5 mogą wybierać spośród szerokiej gamy kolorów lakieru zewnętrznego. Nowe kolory dostępne dla wszystkich modeli to: Calisto Grey metallic, Jatoba metallic, Mineral White metallic i Glacier Silver metallic. Nowe warianty zostały również dodane do gamy opcjonalnych felg aluminiowych.

Ekskluzywne linie BMW są teraz dostępne po raz pierwszy dla wszystkich modeli nowej rodziny BMW serii 5 jako alternatywa dla standardowej specyfikacji. Klienci mogą wybierać między pakietami projektowymi BMW Luxury Line i BMW Modern Line, które skutecznie podkreślają wybrane cechy charakteru samochodu. Obie linie obejmują reflektory LED, 18-calowe (BMW serii 5 Gran Turismo: 19-calowe) felgi aluminiowe, wykończenia słupków B oraz podstawy lusterek zewnętrznych w wysokopołyszczanym czarnym kolorze, oświetlane uchwyty drzwiowe z chromowanym wykończeniem oraz oświetlane listwy progowe z wstawkami aluminiowymi z napisem BMW. Znajdą się też oznaczenia Luxury / Modern na przednich bocznych panelach.

Linia BMW Luxury emanuje wysokim poziomem elegancji i ekskluzywności dzięki starannie dobranym, szczególnie wysokiej jakości cechom zarówno dla wnętrza, jak i zewnętrza. Chromowane wykończenie listew w zewnętrznych sekcjach dolnych wlotów powietrza, przody czarnych listew grilla, wykończenia okien, listew w zderzaku tylnym i ozdób końcówek wydechu dodają błyszczących akcentów. Skórzana tapicerka z ekskluzywnym szyciem, czarna sportowa skórzana kierownica i wykończenia wnętrza w wykwintnym drewnie Fineline antracytowym tworzą szczególnie elegancką atmosferę w środku.

Pakiet BMW Modern Line prezentuje wyraźnie współczesny i dynamiczny styl. Listwy wlotu powietrza, listwy grilla, tylna listwa wykończeniowa i ozdoby końcówek wydechu są w matowym chromie, a deska rozdzielcza i sportowa skórzana kierownica mogą być opcjonalnie wykonane w jasnym odcieniu Oyster. Wykończenia wnętrza w ciemnym kolorze Pearl i ekskluzywne szycie dla opcjonalnej tapicerki skórzanej zapewniają wnętrzu efektowny wygląd.

Wszystkie warianty nowej serii 5 mogą być również zamówione z specyficznym dla modelu pakietem M Sport, co dodatkowo zwiększa możliwości personalizacji.

Układ napędowy i zawieszenie: Idealna równowaga między dynamiką a komfortem

Atrakcyjność niezrównanej przyjemności z jazdy w samochodzie klasy premium executive ma szansę jeszcze bardziej wzrosnąć dzięki wprowadzeniu nowej rodziny modeli BMW serii 5. Wiele zoptymalizowanych detali w wszystkich wariantach nowej serii 5 doprowadziło do (w niektórych przypadkach znacznie) obniżonego zużycia paliwa, ale bez utraty sportowych osiągów. W rzeczywistości niektóre modele oferują obecnie lepsze parametry osiągów. Ponadto wszystkie warianty silnikowe spełniają wymogi normy spalin EU6.

Nowa wersja podstawowego silnika wysokoprężnego, dodatkowe modele wyposażone w napęd na cztery koła xDrive i jeszcze mocniejsza, a jednocześnie bardziej efektywna jednostka V8 dopełniają gamę silników, która teraz obejmuje zakres mocy od 105 kW/143 hp do 330 kW/450 hp. Nowe BMW serii 5 Sedan i nowe BMW serii 5 Touring mogą być wyposażone w wybór czterech silników benzynowych i sześciu silników wysokoprężnych. Ponadto, Sedan dostępny jest również w wersji BMW ActiveHybrid 5 – pełnohybrydowy oraz w wysokowydajnej wersji BMW M5. Gama silników dla nowego BMW serii 5 Gran Turismo obejmuje dwie jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne.

Nowoczesna technologia zawieszenia, która stanowi podstawę wszystkich modeli w rodzinie BMW serii 5, zapewnia równowagę między sportowymi osiągami a komfortem jazdy, nie mającą sobie równych w tym segmencie rynku, podczas gdy system wspomagania kierownicy elektrycznej jest wyposażony w standardzie w system Servotronic, dostosowujący wspomaganie do prędkości. BMW serii 5 Touring i BMW serii 5 Gran Turismo posiadają standardowo automatyczne, samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi. Wśród opcji dostępnych dla wszystkich modeli w rodzinie BMW serii 5 znajdują się systemy Integral Active Steering i Adaptive Drive, których nie oferuje żaden inny model w tym segmencie. Ukierunkowane ulepszenia komfortu akustycznego i zawieszenia w BMW serii 5 Gran Turismo jeszcze bardziej podkreślają jego rolę jako specjalisty od długich tras w ofercie. Sedan i Touring również poczyniły zauważalne postępy w tych obszarach.

Efektywny start: nowy podstawowy silnik wysokoprężny dla Sedana i Touringa

Technologia BMW TwinPower Turbo zapewnia wzorcową równowagę między przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa w całej gamie silników. W nowym podstawowym silniku wysokoprężnym, który napędza BMW 518d Sedan i BMW 518d Touring, ta technologia składa się z turbosprężarki z zmienną geometrią wlotu i bezpośredniego wtrysku paliwa z szeregowo umieszczonymi wtryskiwaczami. Silnik o pojemności 2.0 litra rozwija maksymalną moc 105 kW/143 hp, generuje maksymalny moment obrotowy 360 Nm (266 lb-ft) i przyspiesza nowe BMW 518d Sedan od 0 do 100 km/h (62 mph) w 9.6 sekundy. Jednostka czterocylindrowa spala średnio 4.5 – 4.9 litra paliwa na 100 kilometrów (co odpowiada 62.8 – 57.7 mpg) w cyklu testowym UE (emisja CO2: 119 – 129 gramów na kilometr, w zależności od wybranego typu skrzyni biegów i opon).

Wybór silników wysokoprężnych dostępnych dla Sedana i Touringa obejmuje dwa warianty czterocylindrowe – zamontowane w BMW 520d o mocy 135 kW/184 hp oraz BMW 525d z mocą 160 kW/218 hp – oraz trzy jednostki sześciocylindrowe. Przy średnim zużyciu paliwa w cyklu testowym UE wynoszącym 4.5 litra na 100 kilometrów (62.8 mpg) i emisji CO2 wynoszącej 119 gramów na kilometr, nowe BMW 520d osiąga wartości, które zastępuje model 520d EfficientDynamics Edition.

W górnej części oferty, BMW 530d rozwija moc 190 kW/258 hp, a BMW 535d generuje 230 kW/313 hp. A na końcu ofertę zamykają dwa samochody z linii M Performance: BMW M550d xDrive Sedan i BMW M550d xDrive Touring. Wykorzystują one silnik 3.0 litra z szeregowego silnika sześciocylindrowego, wdrażając technologię M TwinPower Turbo z trzema turbosprężarkami w celu uzyskania niezrównanej szczytowej mocy wynoszącej 280 kW/381 hp oraz maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 740 Nm (546 lb-ft). Trzy silniki wysokoprężne są dostępne dla nowego BMW serii 5 Gran Turismo, zasilając BMW 520d Gran Turismo, BMW 530d Gran Turismo i BMW 535d Gran Turismo.

Jeszcze mocniejszy, jeszcze bardziej efektywny: silnik V8 w BMW serii 5

Nowa generacja silnika V8 z technologią BMW TwinPower Turbo dla rodziny modeli BMW serii 5 wkracza na scenę z 10-procentowym wzrostem mocy, a jednocześnie znacząco obniżonym zużyciem paliwa. Ośmiocylindrowa jednostka, znajdująca się pod maską BMW 550i Sedan, BMW 550i Touring i BMW 550i Gran Turismo, łączy teraz swoje dwie turbosprężarki twin-scroll oraz bezpośredni wtrysk High Precision z całkowicie zmiennym sterowaniem zaworami VALVETRONIC. Jednostka generuje 330 kW/450 hp i maksymalny moment obrotowy 650 Nm (479 lb-ft) przy pojemności 4.4 litra. Nowe BMW 550i Sedan, na przykład, przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4.6 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 8.6 – 8.8 litra na 100 kilometrów (32.9 – 32.1 mpg). Emisja CO2 wynosi 199 – 206 g/km, w zależności od wybranego formatu opon.

Oprócz modeli BMW 535i Sedan i BMW 535i Touring, wielokrotnie nagradzany sześciocylindrowy silnik o mocy 225 kW/306 hp napędza również BMW 535i Gran Turismo. Dla Sedana i Touringa dostępne są również dwie jednostki benzynowe czterocylindrowe. Silnik napędzający BMW 520i rozwija moc 135 kW/184 hp, podczas gdy jednostka przeznaczona dla BMW 528i od momentu wprowadzenia nowej serii 5 zyskała pewne poprawki i dostarcza 180 kW/245 hp.

Warianty Sedana i Touringa BMW 520i, BMW 528i, BMW 535i, BMW 518d, BMW 520d i BMW 525d są standardowo wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną. Każdy z tych modeli można również wyposażyć opcjonalnie w niezwykle szybką i precyzyjną, a także nadzwyczaj efektywną, ośmiobiegową skrzynię automatyczną, która jest standardowo wyposażona w BMW 550i, BMW 530d i 535d, a także we wszystkich wariantach BMW serii 5 Gran Turismo. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna ma teraz funkcję coasting i można ją również zamówić z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy. Łopatki do zmiany biegów znajdują się również w ośmiobiegowej skrzyni biegów sportowej, będącej standardowym wyposażeniem BMW M550d xDrive, które wyróżnia się niezwykle imponującą dynamiką zmiany biegów.

Dodatkowe modele z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive

Wybór wariantów silnikowych, które można połączyć z inteligentnym systemem napędu na cztery koła BMW xDrive, został również rozszerzony. BMW 520d xDrive Sedan i BMW 520d xDrive Touring są nowymi dodatkami do tej gamy, a elektronicznie kontrolowana dystrybucja napędu między osiami przednią i tylną zapewnia im zauważalny wzrost przyczepności i stabilności kierunkowej, a także jeszcze ostrzejszą dynamikę podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Napęd na cztery koła jest również dostępny opcjonalnie dla wersji Sedana i Touringa BMW 528i, BMW 535i, BMW 525d, BMW 530d i BMW 535d oraz BMW 550i Sedan. Samochody z linii M Performance kierują moc swoich sześciocylindrowych silników wysokoprężnych na wszystkie cztery koła jako standard. Wszystkie modele w ofercie BMW serii 5 Gran Turismo – z wyjątkiem BMW 520d – można zamówić z xDrive.

Nowoczesna technologia zawieszenia zapewnia dynamikę i komfort na żądanie

Precyzyjne dostosowanie zawieszenia nowych modeli BMW serii 5 sprawia, że przełożenie mocy silnika na dynamikę i komfort jazdy jest jeszcze bardziej pewne. Zarówno przednia oś z podwójnymi wahaczami, jak i integralna tylna oś w dużej mierze wykonane są z aluminium. Pozwalają one systemom sprężyn i amortyzatorów reagować z dużą precyzją na nierówności nawierzchni drogi i zapewniają optymalną przyczepność w każdych warunkach. W rezultacie osiągnięto równowagę między sportowymi osiągami a komfortem jazdy, której żaden konkurent nie potrafi dorównać. Co więcej, ustawienia pojazdu można dostosować do indywidualnych potrzeb lub sytuacji drogowej za pomocą standardowo wyposażonego przełącznika Driving Experience Control na konsoli środkowej. Naciśnięcie przycisku zmienia tryb jazdy, zmieniając reakcje pedału gazu i kierownicy, a także – jeśli jest dostępny – charakterystykę zmiany biegów automatu oraz ustawienia elektronicznie sterowanych amortyzatorów.

Opcjonalny system Dynamic Damper Control dostosowuje się elektronicznie do warunków na drodze oraz stylu jazdy kierowcy. A charakterystyka jazdy samochodu jest dodatkowo wzmacniana przez system Adaptive Drive, który obejmuje aktywne stabilizatory przechyłów. Elektronicznie sterowane stabilizatory pomagają zredukować przechyły nadwozia pojazdu podczas szybkiego pokonywania zakrętów i nagłych zmian kierunku. Opcjonalnie dostępne jest również obniżone zawieszenie sportowe M.

Oprócz kontrolowania ilości generowanej pomocy kierownicy w zależności od prędkości i regulacji kąta skrętu przednich kół, Integral Active Steering również dostosowuje kąt skrętu tylnych kół. Ten system nadaje samochodowi imponującą zwinność w dynamicznych sytuacjach jazdy, zapewnia komfortowe i pewne reakcje podczas zmiany pasa ruchu i w pokonywaniu zakrętów, a także optymalizuje manewrowość w ciasnych zakrętach i w ruchu miejskim.

BMW ConnectedDrive w nowym BMW serii 5: Unikalne innowacje dla zwiększonego bezpieczeństwa, wygody i informacji

Inteligentne połączenie kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego wkracza w nową, unikalną dla świata wymiar w nowej rodzinie modeli BMW serii 5. Gama technologii BMW ConnectedDrive poszerza już imponującą sieć systemów wspomagania kierowcy i usług mobilności, zaprojektowanych w celu zwiększenia bezpieczeństwa, wygody i infotainment w samochodzie. Nowe dodatki umacniają rolę BMW serii 5 w zakresie mobilnych aplikacji biznesowych i internetowych rozwiązań infotainment.

Gama produktów i usług BMW ConnectedDrive także skorzystała z ukierunkowanej pracy rozwojowej w obszarze systemów wspomagania kierowcy. Wśród najnowszych innowacji znajdują się systemy, które odciążają kierowcę w sytuacjach takich jak korki czy wolno poruszający się ruch i zapewniają jeszcze większą pomoc podczas manewrów parkowania.

BMW ConnectedDrive: doskonała łączność dla biznesu, turystyki i infotainment

W samochodzie zainstalowana karta SIM, szeroka integracja smartfonów oraz zestaw nowatorskich funkcji BMW ConnectedDrive otwierają nowe możliwości w zakresie komunikacji mobilnej i korzystania z usług online w BMW serii 5. Te funkcje wynoszą wygodę i różnorodność oferowane przez aplikacje biurowe w samochodzie, zdolności nawigacyjne i infotainment na bezkonkurencyjny poziom. Standardem we wszystkich nowych modelach BMW serii 5 jest funkcja zestawu głośnomówiącego z łączem USB.

Zestaw funkcji biurowych przekształca BMW serii 5 w mobilne miejsce pracy – wsparte zarówno telefonem komórkowym klienta, jak i zintegrowaną kartą SIM samochodu. Emaile, spotkania, kontakty, zapisy w kalendarzu i notatki są wyświetlane na centralnym ekranie kokpitu. Funkcja dyktowania przekształca notatki wygłoszone przez kierowcę w tekst pisany, który można następnie zapisać i wysłać przez SMS lub email.

Aplikacje BMW prowadzą użytkownika przez dużą i stale rosnącą liczbę usług, które można uzyskać za pomocą telefonu klienta lub połączenia internetowego. Unikalnym rozwiązaniem na świecie jest usługa Concierge, z której klienci BMW ConnectedDrive mogą korzystać, na przykład, do rezerwacji hoteli, wyszukiwania adresów i numerów telefonów, czy sprawdzania godzin otwarcia. Dostępne są również zdalne funkcje od BMW ConnectedDrive, korzystanie z internetu w samochodzie i opcja rozrywki online, oferująca wybór około 12 milionów utworów muzycznych. Aplikacje BMW obejmują funkcje takie jak funkcja radia internetowego, dostęp do spersonalizowanej biblioteki muzycznej Aupeo! oraz korzystanie z Facebooka i Twittera w samochodzie. Ta usługa jest na bieżąco rozbudowywana o nowe aplikacje, które można załadować do samochodu za pomocą karty SIM lub smartfona. Zintegrowana karta SIM samochodu stanowi również podstawę funkcji Intelligent Emergency Call, oferowanej standardowo na wielu rynkach. Jeśli wybierany jest opcjonalny system nawigacji Professional, klienci mogą również korzystać z opcji Real Time Traffic Information, która dostarcza kierowcy niezwykle precyzyjnych informacji o ruchu drogowym i raportów o korkach w czasie rzeczywistym.

Niezrównana różnorodność, nowe funkcje: systemy wspomagania kierowcy BMW ConnectedDrive

Zakres systemów wspomagania kierowcy BMW ConnectedDrive jest teraz bardziej zaawansowany i bogatszy w różnorodność niż kiedykolwiek wcześniej. Wprowadzenie asystenta świateł drogowych bez olśnienia, a także systemu BMW Night Vision z Dynamic Light Spot oraz rozpoznawaniem osób i zwierząt zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy nocą. Nowa generacja asystenta świateł drogowych zapewnia optymalną widoczność w każdej sytuacji, nie wymagając przy tym żadnej interwencji ze strony kierowcy. System wykorzystuje kamerę umieszczoną w lusterku wstecznym do identyfikacji pojazdów poruszających się do 400 metrów (około ¼ mili) przed samochodem. Nadjeżdżający ruch jest wykrywany, gdy jest on jeszcze 1,000 metrów (nieco poniżej ¾ mili) z daleka. Po włączeniu asystenta świateł drogowych, reflektory są częściowo przyciemniane w razie potrzeby, aby wyeliminować ryzyko oślepienia zbliżających się pojazdów.

System BMW Night Vision również zyskał nowe funkcje. System ten jest wspierany przez kamerę termowizyjną zamontowaną z przodu pojazdu. Zapewnia on w czasie rzeczywistym obraz wideo w wyświetlaczu sterującym, pokazując ludzi, zwierzęta i wszystko inne, co emituje ciepło, nawet jeśli znajduje się to poza obszarem oświetlonym przez reflektory. Dodatkowo, jednostka sterująca analizuje strumień danych wideo w poszukiwaniu pieszych, rowerzystów oraz zwierząt, które mogą znaleźć się na kursie kolizyjnym z pojazdem. Kierowca jest informowany o takiej sytuacji za pomocą symbolu w zestawie wskaźników oraz opcjonalnym wyświetlaczu Head-Up. Funkcja pilnego ostrzegania dodaje dźwiękowy sygnał. Dynamic Light Spot to specjalny reflektor, który kieruje snop światła na wykryte przez system BMW Night Vision osoby lub zwierzęta, zapewniając kierowcy dodatkowe ostrzeżenie o zagrożeniu.

Driving Assistant i Traffic Jam Assistant: zwiększone bezpieczeństwo i komfort w korkach i miejskim ruchu

Nowa opcja Driving Assistant łączy ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz ostrzeżenie przed kolizją z funkcją hamowania. Jeśli system wykryje niezamierzone odchylenie od toru jazdy, kierownica wibruje, aby ostrzec kierowcę. System może być stosowany przy prędkościach co najmniej 70 km/h (43 mph), a jego kamera dostarcza również danych wymaganych do ostrzeżenia o kolizji z funkcją hamowania. Ta funkcja może być aktywowana przy prędkości co najmniej 15 km/h (9 mph) i wykorzystuje wizualne oraz dźwiękowe sygnały, aby ostrzec kierowcę o niebezpieczeństwie kolizji z pojazdami poruszającymi się z przodu. Hamulce są jednocześnie wstępnie ładowane, aby skrócić potencjalną drogę hamowania.

Driving Assistant Plus zapewnia jeszcze bardziej rozbudowaną pomoc. Ten system łączy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz Driving Assistant, co zapewnia w pierwszej kolejności większy komfort i bezpieczeństwo w wolno poruszającym się ruchu oraz korkach. Kierowca może powierzyć systemowi zadania związane z kontrolowaniem odległości. Połączenie kamery umieszczonej z przodu i radarowych czujników pełnozakresowych wykrywa zarówno pojazdy poruszające się z przodu, jak i pojazdy stojące. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o nadchodzącej kolizji, Driving Assistant Plus automatycznie hamuje pojazd z maksymalną siłą, jeśli to konieczne.

Funkcja Traffic Jam Assistant ma zostać dodana do Driving Assistant Plus w listopadzie 2013 roku. Przy prędkościach do 40 km/h (25 mph) ta funkcja monitoruje zarówno odległość do pojazdu z przodu, jak i położenie samochodu w swoim pasie ruchu. Traffic Jam Assistant wykorzystuje pomoc w kierowaniu, aby utrzymać pojazd w centrum pasa.

W pełni automatyczny asystent parkingowy BMW oferuje jeszcze bardziej kompleksową pomoc

Kolejna innowacja, która ma być dostępna w listopadzie 2013 roku dla nowego BMW serii 5 Sedan i nowego BMW serii 5 Touring, to w pełni automatyczny asystent parkingowy BMW. Nowa wersja systemu nie tylko wykonuje wymagane ruchy kierownicy podczas parkowania równoległego wstecz, ale także obsługuje pedał przyspieszenia i hamulca. Dzięki temu BMW serii 5 może w pełni automatycznie wjeżdżać w wybrane miejsce parkingowe.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.