2013 BMW X1

BMW odświeżyło gamę modelu X1 na rok 2014, poprawiając nie tylko wygląd crossovera, ale także napęd.

X1 bazuje na tej samej platformie co seria 3 E90 i został wprowadzony jako alternatywa dla premium crossoverów małych rozmiarów w 2009 roku. W 2012 roku, po sprzedaży ponad 275 000 sztuk, producent zaprezentował odnowioną wersję na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. W efekcie sprzedaż wzrosła powyżej 150 000 sztuk w latach 2013 i 2014. Model E84 okazał się hitem na rynku.

Wraz z nową wersją, X1 otrzymał zmieniony przód z nowymi reflektorami i grillem. Dodatkowo, dolny zderzak został przekształcony i miał większy malowany obszar niż jego poprzednik. Reflektory również zostały przeprojektowane i miały diodowe światła do jazdy dziennej, które były częścią pakietu świateł ksenonowych. Z boku, mały crossover mógł pochwalić się kierunkowskazami umieszczonymi w kapsułach lusterka bocznego.

W środku, najważniejsza zmiana dotyczyła deski rozdzielczej oraz konsoli centralnej w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów. Producent zamontował nowe pokrętła i przełączniki. Jednocześnie nowy wybierak biegów nie miał już tradycyjnego wzoru PRND, a zamiast tego wykorzystywał system sekwencyjny. Ponadto, zamiast dźwigni znajdował się mały wybierak przypominający joystick. Podobnie jak w modelu X1 z 2009 roku, w tylnej części wnętrza było ograniczone miejsce z powodu wysokiego tunelu transferowego przebiegającego od przodu do tyłu pojazdu.

Pod maską, producent zamontował nowy silnik czterocylindrowy w układzie rzędowym, który był oferowany z turbosprężarką lub bez niej.

 Jako pierwszy luksusowy pojazd w swoim rodzaju, BMW X1 jest prawdziwym pionierem w segmencie kompaktowym. Po około dwóch i pół roku, sprzedaż kompaktowego modelu BMW X produkowanego w zakładzie BMW w Lipsku oraz w Tiexi w Chinach przekroczyła już 275 000 sztuk. Teraz ten wszechstronny talent pojawia się z nową energią, gotowy na szereg nowych wyzwań. Z wyjątkowo zmodyfikowanym designem nadwozia, starannie udoskonalonym wnętrzem, kompleksowo przemyślanym portfolio silnikowym, nową gamą linii BMW oraz innymi innowacyjnymi rozwiązaniami, nowy BMW X1 dostarcza jeszcze intensywniejsze doznania z charakterystycznej przyjemności prowadzenia, za którą marka jest znana.

Równocześnie z wprowadzeniem nowego BMW X1, trwają przygotowania do jego debiutu na rynku amerykańskim. Dodatkowe impulsy wzrostu pochodzą z produkcji w Chinach: nowe modele BMW X1 przeznaczone na rynek chiński są produkowane w nowo otwartym zakładzie w Tiexi w prowincji Shenyang.

Sukces koncepcji przeniesienia cech znanego BMW X do segmentu kompaktowego doprowadził do zwiększonej konkurencji w klasie pojazdów od momentu wprowadzenia BMW X1. Niezmiennie pozostaje pozycja lidera BMW X1 pod względem sportowości i efektywności. Ten atut jest teraz rozszerzany: relacja między wydajnością a zużyciem paliwa została jeszcze bardziej zoptymalizowana dzięki silnikom z technologią BMW TwinPower Turbo, unikalnej w tym segmencie ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, funkcji Auto Start-Stop, regeneracji energii hamowania, trybowi ECO PRO oraz szerszemu zakresowi technologii BMW EfficientDynamics. Szczególnie imponującym przykładem jest BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition z przeciętnym zużyciem paliwa w cyklu testowym UE wynoszącym 4,5 litra na 100 kilometrów (62,7 mpg) oraz emisją CO2 wynoszącą 119 gramów na kilometr.

Oferta silników dla nowego BMW X1 obejmuje trzy silniki benzynowe i pięć diesli o mocy od 85 kW/116 hp do 180 kW/245 hp. Na czoło nowej generacji czterocylindrowych silników wysokoprężnych wysuwa się jednostka napędowa o mocy 160 kW/218 hp z nowego BMW X1 xDrive25d, wyposażona w technologię BMW TwinPower Turbo, w tym nowej generacji zmienną sekwencyjną turbosprężarkę. W zależności od wariantu modelu, moc jest przenoszona za pomocą typowego dla marki napędu na tylne koła lub inteligentnego systemu napędu na cztery koła BMW xDrive. Obie opcje są dostępne dla trzech z wariantów silników nowego BMW X1.

Nowe BMW X1 oferuje również innowacyjne możliwości indywidualizacji zarówno dla wnętrza, jak i nadwozia. Po raz pierwszy, jako alternatywa dla podstawowego poziomu wyposażenia, dostępne są linie BMW z ich ekskluzywnym, harmonijnie dopasowanym designem i cechami wyposażenia. Linia BMW xLine szczególnie podkreśla solidną wszechstronność nowego BMW X1, podczas gdy linia BMW Sport Line akcentuje jego zwinność i dynamikę.

Design: nowe akcenty podkreślają elegancję, wszechstronność i sportowość. Typowe proporcje BMW, ekspresywne, żywe powierzchnie i charakterystyczne cechy designu modeli BMW X kształtują wygląd BMW X1. Smukła maska, długa baza kół i cofnięta kabina pasażerska podkreślają dynamiczne talenty samochodu, podczas gdy atrakcyjne efekty światła i cienia sugerują jego wrodzoną zwinność. Wszechstronność i solidność modelu BMW X odzwierciedlają elementy takie jak czarne obramowanie w dolnej części nadwozia oraz muskularne nadkola.

Przede wszystkim nowy BMW X1 jeszcze wyraźniej przekazuje potężną postawę, która wyróżnia także Sport Activity Vehicles marki BMW. Oprócz wstawek w przednim i tylnym zderzaku – przypominających osłonę ochronną – oraz specjalnych osłon progowych, okrągłe światła przeciwmgielne umieszczone pod reflektorami dodają do charakterystycznych cech BMW X. Ponadto nowy BMW X1 może pochwalić się atrakcyjnymi akcentami sportowej elegancji. Zarówno z przodu, jak i z tyłu, powierzchnie malowane w kolorze nadwozia zajmują teraz większy obszar, a oferta kolorów lakieru zewnętrznego została wzbogacona o cztery nowe warianty.

Widok z przodu: jeszcze więcej detali w stylu modelu BMW X.

Z przodu, potężna postawa nowego BMW X1 na drodze i jego aura jakości są teraz podkreślone jeszcze intensywniej. Linia samochodu, która zbiega się na uchwycie tablicy rejestracyjnej z obu stron grilla, podąża za V-kształtnymi konturami maski, prowadząc w dół i na zewnątrz w dolnej części zderzaka, aby stworzyć smukłe „X”, znane z modeli BMW X w wyższych segmentach pojazdów. Nowe trójczęściowe wloty powietrza są również cechą wspólną dla wszystkich modeli BMW X.

Wyraziste linie nadwozia idą w parze z starannie wykonanym stylem powierzchni karoserii, sygnalizując pełen życia sportowy charakter i nadając przedniemu zderzakowi szczególnie ekskluzywny wygląd. Światła przeciwmgielne są teraz na poziomie dodatkowej linii przetłoczenia, która tworzy dyskretny wlot powietrza wzdłuż górnej krawędzi świateł i kontynuuje w bocznych ścianach. Zwiększona powierzchnia malowana w kolorze nadwozia również dodaje elegancji samochodu.

Nowe projektowane reflektory oferują szczegółowy widok na zaawansowaną technologię oświetleniową samochodu. W górnej części, chromowana listwa akcentująca przechodzi teraz przez górę podwójnych okrągłych reflektorów, podczas gdy akcent świetlny LED – wchodzący w skład opcjonalnego zestawu świateł ksenonowych, z pierścieniami LED dla świateł do jazdy dziennej – zapewnia klasyczny, wyrazisty wygląd BMW.

Widok z boku: charakterystyczne proporcje, nowe lusterka zewnętrzne.

Linia przetłoczenia, która stale wznosi się w kierunku tylnej części samochodu, kolejna linia charakterystyczna, rozszerzająca kontury grafiki bocznej, oraz mocno wybrane nadkola pozwalają BMW X1 wyróżnić się z boku. Wyraźne progi boczne są cechą charakterystyczną modeli BMW X, podczas gdy kierunkowskazy boczne są teraz zintegrowane w nowych lusterkach zewnętrznych.

Widok z tyłu: skoncentrowany nacisk na szeroką i mocną postawę.

Ekskluzywne odczucie nowego BMW X1 jest podkreślone z tyłu przez nową podziałkę zderzaka, zderzaka i osłony, z przestawionymi reflektorami, które teraz również są obramowane powierzchniami malowanymi w kolorze nadwozia. W rezultacie czarne plastikowe elementy są cieńsze, natomiast srebrna osłona ma bardziej wyrazistą strukturę powierzchni. Ponadto kontury tylnych świateł z diodami LED harmonijnie płyną w linię uchwytu klapy bagażnika. Silniejszy nacisk na poziome linie sprawia, że tył wygląda szerszy i sportowiej.

Wnętrze: precyzyjne linie, materiały wysokiej jakości, wyrafinowana kolorystyka.

Zmiany w designie wnętrza nowego BMW X1 tworzą jeszcze żywszą wystawę sportowej przyjemności z jazdy, nowoczesnej wszechstronności i wysokiej jakości, które ten samochód oferuje. Bok konsoli centralnej, zwrócony ku kierowcy, jest teraz płytszy i charakteryzuje się szczególnie wysoką jakością wykończenia powierzchni. Wyraźnie podkreśla to kierowczo skupiony układ deski rozdzielczej. Panel kontrolny systemu audio i klimatyzacji ma teraz powierzchnię o wysokim połysku czerni, aby dopasować się do obramowania nawiewu.

Nowe BMW X1 standardowo posiada schowek w centralnej części panelu wskaźników. W pojazdach z opcjonalnym systemem nawigacji, znajduje się tam centralny wyświetlacz sterujący systemem iDrive. Akcenty chromowane wokół monitora pokładowego podkreślają tę cechę wyposażenia. Wysokiej jakości elektroplatujące otoczki dla lewarka zmiany biegów i uchwytu na kubki w konsoli centralnej, a także chromowana klamra na przełączniku świateł dopełniają ekskluzywną atmosferę wnętrza.

Silniki: szeroki wybór, sportowa krzywa mocy, doskonała efektywność.

Portfolio silników nowego BMW X1 obejmuje trzy silniki benzynowe i pięć silników wysokoprężnych, oferując szerszy wybór niż jakikolwiek konkurent i zapewniając charakterystyczną sportową wydajność BMW. Ponadto ich wysoka efektywność w połączeniu z kompleksową technologią BMW EfficientDynamics nadaje wszystkim modelom jeszcze bardziej optymalny stosunek wydajności do zużycia paliwa, który jest wzorowy w danym polu konkurencyjnym.

Podstawową jednostką jest 2.0-litrowy silnik benzynowy czterocylindrowy w BMW X1 sDrive18i, wyposażony w zmienną regulację zaworów VALVETRONIC i zmienną kontrolę wałka rozrządu po obu stronie dolotu i wylotu (podwójne VANOS). Ma moc 110 kW/150 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Newton metrów, przyspieszając BMW X1 sDrive18i z miejsca do 100 km/h (62 mph) w czasie 9,7 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 7,7 litra na 100 kilometrów (36,7 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 180 gramów na kilometr.

Dwa silniki czterocylindrowe 2.0-litrowe w pozostałych modelach benzynowych są wyposażone w technologię BMW TwinPower Turbo, pakiet obejmujący turbosprężarkę twin-scroll, Precyzyjne Wtryskiwanie Benzyny, VALVETRONIC i podwójne VANOS. Silnik napędzający BMW X1 sDrive20i i BMW X1 xDrive20i zapewnia maksymalną moc na poziomie 135 kW/184 hp oraz moment obrotowy wynoszący 270 Newton metrów, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w czasie 7,4 (BMW X1 sDrive20i) i 7,8 sekundy (BMW X1 xDrive20i). Średnie zużycie paliwa wynosi od 6,9 do 7,1 litra (40,9 – 39,8 mpg imp) (BMW X1 sDrive20i) oraz od 7,5 do 7,7 litra na 100 kilometrów (37,7 – 36,7 mpg imp) (BMW X1 xDrive20i), z wartościami CO2 wynoszącymi od 162 do 165 g/km i od 176 do 179 g/km (dane oparte na cyklu testowym UE, w zależności od wybranej konfiguracji opon).

Najsilniejszy silnik w BMW X1 xDrive28i ma moc 180 kW/245 hp oraz 350 Newton metrów, przyspieszając od 0 do 100 km/h (62 mph) w czasie 6,1 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu UE wynosi od 7,7 do 7,8 litrów na 100 kilometrów (36,7 – 36,2 mpg imp), a emisja CO2 wynosi od 179 do 182 gramów na kilometr (zależnie od wybranej konfiguracji opon).

Dostępne w nowym BMW X1 silniki diesla czterocylindrowe oferują wybór pięciu poziomów mocy i dwóch wariantów technologii BMW TwinPower Turbo. Całkowicie aluminiowa blokada silnika, turbosprężarka z regulowaną geometrią dolotu oraz wtrysk paliwa typu common-rail z wykorzystaniem wtryskiwaczy elektromagnetycznych to cechy wspólne dla jednostek 2.0-litrowych w modelach BMW X1 sDrive16d, BMW X1 sDrive18d, BMW X1 xDrive18d, BMW X1 sDrive20d, BMW X1 xDrive20d i BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition. Nowy model bazowy diesla, BMW X1 sDrive16d, ma moc 85 kW/116 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 260 Newton metrów. Osiąga prędkość 100 km/h (62 mph) z miejsca w czasie 11,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 4,9 litra na 100 kilometrów (57,6 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 128 gramów na kilometr. Dla dwóch kolejnych modeli, silnik czterocylindrowy zapewnia moc 105 kW/143 hp oraz moment obrotowy wynoszący 320 Newton metrów. One przyspieszają od 0 do 100 km/h (62 mph) w czasie 9,6 (BMW X1 sDrive18d) i 9,9 sekundy (BMW X1 xDrive18d), a średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi odpowiednio 4,9 i 5,5 litra (57,6 / 51,4 mpg imp) oraz wartości CO2 wynoszą od 128 do 144 gramów na kilometr.

Dzięki ich mocy wynoszącej 135 kW/184 hp i momentowi obrotowemu wynoszącemu 380 Newton metrów, BMW X1 sDrive20d i BMW X1 xDrive20d osiągają standardowe przyspieszenie w czasie 7,8 i 8,1 sekundy. Wynikająca z tego przyjemność z jazdy łączy się z wartościami zużycia paliwa i CO2 w cyklu testowym UE wynoszącymi 4,9 litra (57,6 mpg imp) i 129 gramów w przypadku BMW X1 sDrive20d oraz 5,5 litra na 100 kilometrów (51,4 mpg imp) i 145 gramów na kilometr w przypadku BMW X1 xDrive20d. Jeszcze bardziej imponujący jest stosunek sportowości do oszczędności w przypadku BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition. Najoszczędniejszy na świecie luksusowy pojazd w swoim rodzaju generuje moc 120 kW/163 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący również 380 Newton metrów. Przyspieszenie od miejsca zajmuje mu 8,3 sekundy, a średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 4,5 litra na 100 kilometrów (62,8 mpg imp) przy emisji CO2 wynoszącej 119 gramów na kilometr.

Nowym, flagowym modelem wśród diesli jest BMW X1 xDrive25d. Oferując moc 160 kW/218 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Newton metrów, jego silnik zapewnia dodatkowy wzrost mocy ciągłej. Zapewniając natychmiastowy rozwój mocy, który utrzymuje się w wysokim zakresie obrotów, używa wielostopniowego doładowania z regulowaną geometrią dolotu dla mniejszej z dwóch turbosprężarek. Wtrysk paliwa typu common-rail wykorzystuje wtryskiwacze piezoelektryczne pracujące pod maksymalnym ciśnieniem 2000 barów. BMW X1 xDrive25d przyspiesza od zera do 100 km/h (62 mph) w czasie 6,8 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 5,9 litra na 100 kilometrów (47,9 mpg imp), a emisja CO2 wynosi 154 gramów na kilometr.

Wszystkie silniki są standardowo łączone z nowo opracowanymi sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi. Alternatywnie, wszystkie warianty silników – z wyjątkiem BMW X1 sDrive18i, BMW X1 sDrive16d i BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition – mogą być opcjonalnie łączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która jest unikalna w tym segmencie pojazdów. Dla modelu benzynowego podstawowego istnieje możliwość skrzyni automatycznej sześciobiegowej.

Szeroki wachlarz technologii BMW EfficientDynamics, tryb ECO PRO debiutuje w BMW X1.

W związku z ulepszonymi silnikami i skrzyniami biegów, ostateczny napęd nowego BMW X1 oraz dzielnik mocy systemu napędu na cztery koła xDrive także charakteryzują się zoptymalizowaną efektywnością. Wszystkie warianty modelu są wyposażone w regenerację energii hamowania. Modele manualne mają wskaźnik optymalnej zmiany biegów oraz funkcję Auto Start-Stop – ta ostatnia także w połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. W zależności od specyficznej dla modelu konfiguracji, dostępna jest obsługa jednostek pomocniczych na żądanie, rozłączany kompresor klimatyzacji oraz opony o zmniejszonym oporze toczenia.

Dzięki opcjonalnemu przełącznikowi w panelu sterującym konsoli centralnej poniżej systemu audio, tryb ECO PRO można teraz również aktywować w nowym BMW X1. Wspiera ono zrelaksowany i zoptymalizowany pod względem ekonomicznym styl jazdy poprzez ukierunkowane dostosowania do mapowania pedału gazu oraz charakterystyki zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów. Ponadto moc elektrycznie obsługiwanych funkcji, takich jak ogrzewanie siedzeń, system klimatyzacji i ogrzewanie lusterek zewnętrznych, jest regulowana, zapewniając bardzo efektywne zarządzanie energią. Specjalny wyświetlacz informuje kierowcę o dodatkowym zasięgu uzyskanym dzięki tym środkom.

System napędu na cztery koła BMW xDrive: inteligentny, szybki i precyzyjny dla zwiększonej przyjemności z jazdy.

Pięć z ośmiu silników dostępnych w nowym BMW X1 może przenosić swoją moc na drogę dzięki inteligentnemu napędowi na cztery koła BMW xDrive. Najlepsze silniki benzynowe i dieslowe są odpowiednio standardowo wyposażone w xDrive. Elektronika sterująca wielopłytkowym sprzęgłem umożliwia systemowi zmienną dystrybucję mocy na przednie i tylne koła, co zapewnia maksymalną przyczepność, najwyższe możliwe bezpieczeństwo, doskonałe prowadzenie i optymalny rozwój mocy niezależnie od warunków pogodowych czy drogowych.

Dzięki integracji z Dynamiczną Kontrolą Stabilności (DSC), system sterujący xDrive jest w stanie precyzyjnie analizować sytuację drogową. Może w ten sposób przeciwdziałać każdej tendencji do nadsterowności lub podsterowności, dystrybuując moc w razie potrzeby, zanim kierowca zdąży sobie zdać sprawę z potrzeby. Co więcej, współpraca xDrive i DSC umożliwia funkcję kontroli zjazdu z wzniesienia (HDC) dla bezpiecznego pokonywania zboczy przy automatycznie regulowanej prędkości.

Nowoczesna technologia zawieszenia dla zwinnego i bezpiecznego prowadzenia.

Przekonująca zwinność nowego BMW X1 jest wspierana przez doskonałe i precyzyjnie kontrolowane właściwości jezdne. Jego zaawansowana technologia zawieszenia i nowoczesne systemy stabilności osiągają idealną równowagę między dynamiką jazdy a komfortem podróży, zapewniając wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa. Warianty z napędem na cztery koła mają z przodu podwójną oś wahaczową, podczas gdy BMW X1 sDrive20i, BMW X1 sDrive18i, BMW X1 sDrive20d, BMW X1 sDrive18d oraz BMW X1 sDrive16d są wyposażone w oś wahaczową podwójną. Obie warianty osi przedniej są połączone z tylną osią pięcioarmową.

Do precyzyjnego prowadzenia nowego BMW X1 przyczyniają się także jego układy kierownicze z hydraulicznym lub elektrycznym wspomaganiem. W wariantach z napędem na tylne koła wspomaganie kierownicy zapewniane jest przez elektryczny silnik, który jest aktywowany tylko wtedy, gdy wsparcie kierownicy jest faktycznie wymagane lub żądane przez kierowcę. Silnik nie zużywa energii podczas jazdy na wprost lub w stabilnych zakrętach. Wspomaganie kierownicy o zmiennej czułości Servotronic jest opcjonalnie dostępne w wszystkich modelach.

Potężny system hamulcowy, który utrzymuje swoje zdolności nawet pod ekstremalnymi obciążeniami, jest wspierany przez system Dynamicznej Kontroli Stabilności (DSC), który jest standardowo dostępny. System ten obejmuje m.in. system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), dynamiczną kontrolę trakcji (DTC), kontrolę hamowania na zakrętach (CBC) oraz dynamiczną kontrolę hamowania (DBC). Dodatkowe funkcje to wspomaganie hamowania, kompensacja wyblaknięcia oraz funkcja osuszania hamulców. BMW X1 sDrive20i, BMW X1 xDrive20i, BMW X1 xDrive28i oraz BMW X1 xDrive25d dodatkowo wyposażone są w funkcję Hamulca Zapasowego oraz Asystenta Startu na Wzniesieniu.

Opcjonalnie, modele z napędem na cztery koła mogą ustawić system Performance Control, który zapewnia precyzyjne impulsy hamowania w połączeniu z kompensacją momentu obrotowego. To stanowi korektę przeciwko pierwszym oznakom podsterowności na śliskich nawierzchniach lub w szczególnie dynamicznych zakrętach.

Wszystkie warianty modelu BMW X1 są standardowo wyposażone w 17-calowe stalowe lub aluminiowe koła. Oferta dostępnych opcjonalnie felg aluminiowych w rozmiarach 17, 18 oraz – po raz pierwszy – 19 cali została dodatkowo rozszerzona.

Premiera w nowym BMW X1: BMW xLine i BMW Sport Line.

Aby kierowcy mogli nadać swojemu nowemu BMW X1 indywidualny styl oparty na osobistych preferencjach, linie BMW zostały po raz pierwszy udostępnione dla tych modeli. Linia BMW xLine pozwala na wyraźniejsze podkreślenie solidnej wszechstronności kompaktowego modelu BMW X, składającej się z elementów ochronnych z przodu i z tyłu, pokryć progów, wlotów powietrza oraz listew grilla w matowym wykończeniu Titanium Silver, a także ekskluzywnych 18-calowych felg w designie Y. Wyrazisty charakter nowego BMW X1 jest również podkreślony w wnętrzu, począwszy od listw wejściowych z napisami „BMW xLine”, sportowej skórzanej kierownicy z przyciskami wielofunkcyjnymi, Oświetlenia Ambient z kolorami zmieniającymi się od białego do pomarańczowego, a także ekskluzywnych listew wykończeniowych w wysokim połysku Dark Copper i dywaników podłogowych z kolorystycznym obszyciem. Kolejną ekskluzywną cechą BMW xLine są fotele w nowej wersji Carve z odporną na zużycie tkaniną na powierzchni siedziska i środkowej części oparcia, oraz wysokiej jakości skórą na bocznych podparciach. W połączeniu z BMW xLine, tapicerka skórzana Nevada jest również opcją, przy czym ekskluzywne odcienie kolorystyczne Terra i Oyster są również stosowane na panelach drzwiowych oraz dolnej części deski rozdzielczej, podczas gdy zagłówki mają charakterystyczne tłoczone „X”. Jako dodatkowa opcja, listew wykończeniowych w wykończeniu z matowego drewna Fineline Bay dostępne są wyłącznie w połączeniu z BMW xLine.

Wyraźna zwinność i dynamika nowego BMW X1 w kontekście konkurencyjnym mogą być również podkreślone przez ekskluzywne i starannie dopasowane cechy designu i wyposażenia. To zapowiedź linii BMW Sport Line, która zawiera przednie i tylne elementy ochronne, pokrycia progów, wloty powietrza i listwy grilla w czarnym wykończeniu, końcówki wydechu w czarnym chromie, ekskluzywne 17-calowe lub – w zależności od modelu – 18-calowe lekkie felgi w stylu podwójnych szprych z dwukolorowymi powierzchniami, oraz listwy wejściowe z napisem „BMW Sport”. Wnętrze, sportowe fotele tapicerowane w antracytowej tkaninie z koralowymi akcentami, sportowa skórzana kierownica i lewarek zmiany biegów z czerwonymi przeszyciami, listew wykończeniowych w wysokim połysku czerni, dywaniki podłogowe z czerwonym obszyciem i Oświetlenie Ambient zmieniające kolor z białego na pomarańczowy – wszystko to przyczynia się do atmosfery, która jest wyraźnie ukierunkowana na intensywną przyjemność z jazdy. Opcjonalnie dostępne są również skórzane sportowe fotele w wyborze dwóch kolorów, podczas gdy listwy wykończeniowe w aluminium z akcentem są opcjonalnym dodatkiem dostępnym wyłącznie w BMW Sport Line.

Obie linie BMW są oferowane jako alternatywa dla wersji bazowej. Dodatkowo dla nowego BMW X1 dostępny jest pakiet M Sport jako opcja. Solidna konstrukcja nadwozia, kompleksowe wyposażenie bezpieczeństwa.

Jak wszystkie modele BMW X, nowy BMW X1 ma nadwozie o wysokiej sztywności skrętnej, które dzięki inteligentnej konstrukcji lekkiej łączy ekstremalną wytrzymałość z optymalną wagą. W trosce o bezpieczeństwo bierne, siły uderzeniowe w przypadku wypadku są odprowadzane wzdłuż kilku ścieżek obciążeniowych, absorbując uderzenia w precyzyjnie zdefiniowanych strefach deformacji, a tym samym trzymając je z dala od stabilnej kabiny pasażerskiej.

Oprócz przednich i bocznych poduszek powietrznych dla przednich siedzeń, standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje boczne poduszki powietrzne głowy dla obu rzędów siedzeń, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, ograniczniki napięcia pasów i napięcie pasów z przodu oraz uchwyty ISOFIX dla fotelików dziecięcych z tyłu. Wszystkie systemy zabezpieczeń są kontrolowane przez centralny system elektroniczny. Natychmiast po wprowadzeniu na rynek, BMW X1 otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Wnętrze pozwala na różnorodne zastosowania z nowoczesną funkcjonalnością.

Nowe BMW X1 pokazuje również swoją wszechstronność, jeśli chodzi o potencjalne wykorzystanie transportowe. Tylną część siedzeń można dzielić w proporcji 40 : 20 : 40, z trzema sekcjami, które mogą być składane pojedynczo lub razem w zależności od potrzeb i można je regulować w dziesięciu stopniach. Kąt nachylenia wynosi od 31° – szczególnie komfortowy kąt dla pasażerów – do prawie pionowej pozycji ładunkowej wynoszącej 1°. Ta funkcjonalność pozwala na różnorodność przestrzeni bagażowej od 360 do 480 litrów, z pojemnością 420 litrów, gdy tylna część siedzeń jest w normalnej pozycji. Składanie wszystkich trzech elementów siedziska tworzy niemal płaską podłogę bagażnika o pojemności 1350 litrów. Dwa torby golfowe o długości 46 cali można umieścić szeroko lub, po złożeniu środkowej części oparcia, wzdłuż. Przeładunkowe otwory między bocznymi tylnymi siedzeniami mogą być również wykorzystywane do transportu dwóch snowboardów lub czterech par nart. Kabina pasażerska oferuje szeroki zakres przestrzeni do przechowywania i różnych rozmiarów schowków, a także przestronnych kieszeni w drzwiach. Dodatkowy potencjał transportowy zapewniają relingi dachowe (w trzech kolorach), pakiet schowków, hak holowniczy z demontowalną kulą oraz przygotowanie do montażu bagażnika.

Luksusowy charakter dzięki kompleksowemu wyposażeniu standardowemu i wysokiej jakości opcjom.

Dodatkowo rozszerzone wyposażenie standardowe w nowym BMW X1 gwarantuje przyjemność z jazdy i komfort na poziomie samochodu premium. W skład standardowego wyposażenia wchodzą klimatyzacja, elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka zewnętrzne, światła przeciwmgielne, diodowe światła tylne, chromowane końcówki wydechu, elastyczne paski do przednich kieszeni drzwi, skórzana kierownica, komputer pokładowy oraz system audio z odtwarzaczem CD, złączem AUX-IN, pięcioma głośnikami oraz dwu-liniowym wyświetlaczem pokazującym dane komputera, numery telefonów i tytuły utworów muzycznych. Oferta dodatkowych opcji obejmuje między innymi system nawigacji Professional z twardym dyskiem i systemem dźwiękowym Harman Kardon Surround Sound, a także opcje Comfort Access, Automatyczna Klimatyzacja, panoramiczny dach szklany, automatycznie przyciemniane lusterka zewnętrzne i wsteczne, elektrycznie regulowane siedzenia, czujnik deszczu oraz podgrzewanie kierownicy.

BMW ConnectedDrive oferuje szeroki wybór opcji do optymalizacji funkcji wygody, bezpieczeństwa i infotainment samochodu. Adaptacyjne reflektory z funkcją skrętu, dostępne w połączeniu z opcją reflektorów ksenonowych, oświetlają drogę na podstawie kąta skrętu, prędkości i prędkości obrotowej. Nowe BMW X1 oferuje także czujnik deszczu, w tym automatyczną kontrolę świateł drogowych oraz asystenta świateł drogowych. Dokładne i bezpieczne manewrowanie ułatwiają system Park Distance Control oraz kamera tylna, która na żywo przesyła swoje obrazy na wyświetlacz sterujący systemem iDrive. System tempomatu z funkcją hamowania nie tylko reguluje zarządzanie silnikiem i hamowanie, ale także dobiera biegi opcjonalnej automatycznej skrzyni biegów, aby utrzymać wcześniej wybraną prędkość przez kierowcę.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.