Trzecia generacja sedana Cadillac CTS to średniej wielkości luksusowy samochód, który wyróżnia się osiągami, podwyższoną jakością oraz nowoczesną technologią. Na swoich własnych atutach, sedan CTS wciąż ma wiele do zaoferowania. Pomimo nowych modeli ATS i XTS, CTS z 2013 roku pozostaje sercem sprzedaży i reputacji Cadillaca.
Charakterystyczny, osłonięty grillem w kształcie tarczy został ponownie zaktualizowany na 2013 rok, z jasnym wyglądem pionowych i poziomych pasków, które tworzą ramę grilla. Grill jest szerszy, a reflektory płynnie przechodzą w linię maski, włączając pasek świateł LED, który biegnie aż do dolnej krawędzi spoileru. Modele wyposażone w pakiet CTS Touring mają grill z ciemnymi pionowymi i poziomymi paskami.
Trzecia generacja sedana Cadillac CTS to średniej wielkości luksusowy samochód, który jest zbudowany na architekturze sportowego sedana ATS z napędem na tylną oś, co pozwala mu stać się najbardziej zwinnym i dynamicznym samochodem w swojej klasie.
W ofercie silników znajduje się nowy silnik Cadillac Twin-Turbo, połączony z automatyczną skrzynią biegów ośmiobiegową. Obejmuje także zawieszenie przednie na wielołączach MacPhersona, niezależne zawieszenie tylne na pięciu łączach, dostępny napęd na wszystkie koła oraz Magnetic Ride Control, które poprawia osiągi.
Wnętrze jest przestronne i skierowane ku kierowcy, z osiemnastoma wykończeniami wnętrza, z których każde jest wykończone drewnem, włóknem węglowym, aluminium i skórą. Wśród technologii Cadillaca, CTS oferuje ogrzewane i wentylowane przednie fotele z 20-stopniową regulacją, elektronicznie blokowany schowek, adaptacyjną funkcję zdalnego uruchamiania, wspomaganie awaryjnego hamowania, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i inne. Warto wspomnieć, że nowy CTS będzie pierwszym samochodem Cadillaca, który posiada system Automatycznego Parkowania, co umożliwia mu samodzielne zaparkowanie w równoległym miejscu.
Jeśli chodzi o osiągi, może nie być tak sportowy jak jego rywale, BMW czy Audi. Mimo że Cadillac CTS z 2013 roku nadal jest przyjemnym luksusowym sedanem, uważamy, że są lepsze opcje do rozważenia, takie jak BMW Serii 3 z 2013 roku czy podobnie wielki Lexus GS 350 z 2013 roku. CTS może być opcją, jeśli naprawdę potrzebujesz dodatkowej przestrzeni i stawiasz na komfort i przestronność.
Każdy Cadillac CTS z 2013 roku ma w standardzie napęd na tylne koła, ale dostępny jest także napęd na wszystkie koła dla tych, którzy go potrzebują. Model 3.0 Luxury ma w standardzie silnik V6 o pojemności 3.0 litra, który generuje 265 koni mechanicznych i 220 funtów stopy momentu obrotowego.
Podwójny układ wydechowy podnosi moc do 270 koni mechanicznych i 223 funtów stopy momentu obrotowego, gdy jest wyposażony w pakiet Touring. Skrzynia biegów nie jest najwydajniejsza, a dla miłośników automatycznych skrzyń dostępna jest tylko jedna – sześciobiegowa automatyczna.
Jeśli Cadillac ma pewne niedociągnięcia w zakresie osiągów, nie zaniedbał bezpieczeństwa swoich pasażerów. Standardowe funkcje bezpieczeństwa dla Cadillaca CTS z 2013 roku obejmują hamulce tarczowe z systemem antyblokady, kontrolę trakcji, kontrolę stabilności, aktywne zagłówki przednie, boczne poduszki powietrzne z przodu oraz poduszki powietrzne kurtynowe na całej długości.
W standardzie znajduje się również OnStar, który oferuje automatyczne powiadamianie o wypadkach, pomoc drogową na żądanie, przycisk awaryjny, lokalizator skradzionego pojazdu oraz zdalne odblokowanie drzwi. W teście zderzeniowym otrzymał 5 gwiazdek na 5, co czyni CTS jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.