Na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2011 roku, Chevrolet zaprezentował najsilniejszą wersję kabrioletu Camara, ZL1, obiecując, że samochód to nie tylko pojazd do wygodnej jazdy po bulwarach.
Kiedy amerykański producent samochodów wprowadził wersję kabriolet piątej generacji Camara pod koniec 2010 roku na rok modelowy 2012, dostępne były dwie wersje wyposażeniowe: 1LT/2LT oraz 1SS/2SS. Jednak osoby szukające większej mocy mogły czuć się zawiedzione. Mimo że wersje z silnikiem V8 były w stanie przyspieszyć do 2012 Chevrolet Camaro Convertible w około pięć sekund, to nie było to, czego niektórzy klienci oczekiwali. Dla nich marka z charakterystycznym znakiem przygotowała coś specjalnego: wersję ZL1, która dzięki doładowanemu silnikowi znacznie poprawiła osiągi. Dodatkowo producent wzmocnił podwozie, więc nie było potrzeby wymiany lub regulacji tłumików, sprężyn czy łożysk. W rezultacie, mimo że samochód był cięższy od wersji coupe, nadal był bardzo szybki zarówno na prostych, jak i w zakrętach.
Camaro nigdy nie miało być subtelne, a kabriolet ZL1 miał jeszcze bardziej agresywny wygląd. Jego przedni pas zdradzał złowieszcze okrągłe reflektory z okrągłymi diodowymi światłami do jazdy dziennej, flankingującymi V-kształtną czarną kratkę, ozdobioną znakiem ZL1. Zderzak był wyraźnie wypukły i miał osłonę, która integrowała wysoką, trapezoidalną kratkę. Para pionowych, kanciastych wlotów powietrza mieściła światła przeciwmgielne i dodatkowe światła parkingowe. Poniżej tych wszystkich elementów, producent dodał spoiler, który był wysunięty na zewnątrz w celu zwiększenia docisku.
Chevrolet zaprojektował kabriolet tak, aby mógł używać jak najwięcej paneli nadwozia z wersji coupe. Z jednej strony, słupki A były grubsze w wersji z tkaninowym dachem, ponieważ pełniły również funkcję ochrony przed przewróceniem. Z drugiej strony, wyprofilowane panele drzwiowe były identyczne. Co więcej, aerodynamiczne progi boczne 2013 Chevrolet Camaro ZL1 Cabriolet zostały przejęte z wersji coupe. Jednakże, ponieważ nie było słupka C ani zamkniętego dachu, tylne ćwiartki, z ich kształtem przypominającym butelkę, wyglądały jeszcze bardziej elegancko, nawet gdy dach był uniesiony. Na końcu, producent umieścił te same prostokątne światła tylne na tylnej części nadwozia oraz podwójny system wydechowy poniżej zderzaka.
Chevrolet Camaro ZL1 z 2013 roku oferowało eleganckie, ale jednocześnie sportowe wnętrze. Nawet jeśli materiały użyte na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych nie były najlepsze, jakie GM mógł zaoferować, prezentowały się dobrze. Wysokie, dobrze wyprofilowane fotele z przodu obiecywały, że utrzymają pasażerów w miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, podczas gdy tylna kanapa była przystosowana dla dwóch osób. Mimo że nie było zbyt wiele miejsca na nogi dla tych siedzących z tyłu, przynajmniej mieli więcej miejsca nad głową niż w wersji coupe. Jednym z charakterystycznych elementów ZL1 Cabriolet w porównaniu z resztą otwartych modeli była konsola centralna, w której producent zainstalował „cztery” wskaźniki, pokazujące ciśnienie i temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę oleju w skrzyni biegów.
Pod maską Chevrolet zamontował ten sam doładowany silnik V8, co w wersji coupe. Oferował on moc 580 KM (587 PS) przekazywaną na tylne koła przez standardową sześciobiegową skrzynię manualną. Jednak producent zrozumiał, że niektórzy klienci chcą korzystać ze swoich kabrioletów ZL1 jako pojazdów do jazdy po autostradach, więc zaoferował również wersję z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Podwozie zostało wzmocnione za pomocą wzmocnień od wieży do wieży, wzmocnienia tunelu podwozia, przedniego wzmocnienia X oraz tylnego wzmocnienia w kształcie litery V. W rezultacie, adaptacyjne zawieszenie Magnetic Ride, łożyska i współczynniki sprężyn pozostały niezmienione, co pozwalało klientom korzystać z 2013 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible również na torze.
Najmocniejszy kabriolet Chevroleta – 2013 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible – zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2011 roku. Gdy trafi do sprzedaży pod koniec 2012 roku, zaoferuje więcej osiągów i technologii niż wiele egzotycznych samochodów oraz ultra-luksusowych kabrioletów.
„2013 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible będzie jednym z najmocniejszych i najbardziej zdolnych kabrioletów dostępnych w każdej cenie,” powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. „To samochód, który zapewni uśmiech na Twojej twarzy za każdym razem, gdy opuścisz dach – lub naciśniesz pedał gazu.”
Podobnie jak coupe, 2013 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible jest wyposażone w doładowany silnik „LSA” o pojemności 6,2 litra, oceniany na 580 koni mechanicznych (432 kW) i 556 lb-ft momentu obrotowego (754 Nm). To wystarczająco, aby przewyższyć osiągi kabrioletów 2+2 wielu legendarnych marek, w tym:
2012 Aston Martin DB9 Volante – 470 hp / 443 lb-ft
2012 Mercedes SL63 AMG – 518 hp / 465 lb-ft
2011 Porsche 911 Turbo S – 530 hp / 516 lb-ft
2011 Ford Shelby GT500 – 550 hp / 510 lb-ft.
Moc Chevroleta Camaro ZL1 Convertible wspierana jest przez zaawansowane technologie napędu i podwozia, które mają na celu zapewnienie wyjątkowych osiągów zarówno na drodze, jak i torze. W rzeczywistości, to ta sama równowaga przyspieszenia, prowadzenia i jakości jazdy, która umożliwiła coupe Camaro ZL1 pokonanie pętli Nordschleife na Nürburgringu w czasie 7:41.27 minut.
Od samego początku konstrukcja piątej generacji Camaro została zaprojektowana z myślą o wersji kabriolet, co sprawia, że ZL1 Convertible oferuje dynamikę jazdy zbliżoną do coupe. Cztery strategiczne wzmocnienia zwiększają już sztywną strukturę nadwozia, eliminując drgania deski rozdzielczej i kierownicy, które są powszechne w kabrioletach. Należą do nich:
- Wzmocnienie od wieży do wieży pod maską
- Wzmocnienie wspornika skrzyni biegów
- Wzmocnienie tunelu pod podwoziem
- Przednie wzmocnienie „X” oraz sztywniejszy wspornik, a także tylne wzmocnienia „V” pod podwoziem.
Dodatkowe wzmocnienia strukturalne w ZL1 Convertible są zaprojektowane w celu poprawy właściwości akustycznych i wibracyjnych, a także zmniejszenia niepożądanych ruchów nadwozia. Należą do nich rurki hydrofoam w słupkach A, wzmocnienie wewnętrzne w górnej części przedniej szyby, wzmocniony przedni słup oraz wzmocnienia wewnątrz progów.
Zawieszenie ZL1 Convertible wykorzystuje trzecią generację systemu Magnetic Ride. Nowe, podwójne amortyzatory na wszystkich czterech kołach umożliwiają szybszą reakcję, z poziomami tłumienia dostosowywanymi teraz do 1000 razy na sekundę – około jednego dostosowania na cal przejazdu pojazdu przy prędkości 60 mph – co sprawia, że system reaguje wyjątkowo na zmieniające się warunki jazdy i drogowe.
2013 Chevy Camaro ZL1 Convertible zaoferuje również system Performance Traction Management jako standardowe wyposażenie, które jest ekskluzywne dla General Motors. Po raz pierwszy wprowadzony w Corvette ZR1, to zaawansowany system integrujący kontrolę jazdy magnetycznej, kontrolę startu, kontrolę trakcji i elektroniczną kontrolę stabilności, aby poprawić zarówno osiągi przyspieszenia na starcie, jak i w zakrętach.