Chevrolet Silverado 3500 HD Double Cab z 2013 roku to wytrzymały i potężny pickup klasy ciężkiej, starannie zaprojektowany do radzenia sobie z wymagającymi zadaniami. Doskonale sprawdza się w trudnych pracach, jednocześnie dbając o komfort i wygodę kierowców oraz pasażerów.
Pod maską pojazdu znajduje się potężny napęd, w skład którego wchodzi silnik diesla V8 Duramax o pojemności 6,6 litra. Ten mocny silnik generuje imponującą moc 397 KM i znaczny moment obrotowy wynoszący 765 lb-ft. Został on połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, co zapewnia optymalne dostarczanie mocy i płynne, efektywne osiągi.
Konstrukcja pojazdu opiera się na solidnej i wytrzymałej ramie wykonanej z stali o wysokiej wytrzymałości, zapewniającej niezbędną trwałość i sztywność do ciężkich prac transportowych. Z maksymalną zdolnością holowniczą sięgającą 23 000 funtów (10 432 kg) jest doskonałym wyborem do holowania przyczep, łodzi czy innych dużych ładunków. Ponadto, pickup oferuje ładowność do 7 222 funtów (3 276 kg), co daje dużą możliwość przewozu towarów.
Innowacyjna technologia tego pojazdu zawiera system kontroli wibracji przyczepy, który daje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa podczas holowania. Ten zaawansowany system jest zaprojektowany tak, aby wykrywać wibracje przyczepy i podejmować odpowiednie działania, takie jak włączenie hamulców lub zmniejszenie mocy silnika, aby przywrócić kontrolę nad przyczepą i upewnić się, że pozostaje na właściwej drodze.
Kiedy przyczepa jest podłączona do standardowego okablowania pickup’a, system wykorzystuje elektryczne hamulce przyczepy, co eliminuje konieczność interwencji ze strony kierowcy dla optymalizacji jego działania.
Silverado wprowadza również różnorodne pomysłowe funkcje, które poprawiają osiągi i efektywność. Szczególnie warto zwrócić uwagę na system hamulca wydechowego, który umożliwia kontrolowane zwalnianie pojazdu na stromych zjazdach bez konieczności używania hamulców.
Dodatkowo, zoptymalizowane procesy spalania i oczyszczania wydłużają czas między regeneracjami filtra cząstek stałych do około 700 mil, co stanowi 75-procentową poprawę w porównaniu do wcześniejszych systemów i prowadzi do lepszej efektywności paliwowej. Ponadto, Silverado obsługuje biopaliwo jako alternatywną opcję zasilania.
Eksterior Silverado 3500 HD Double Cab odzwierciedla jego wytrzymałą naturę. Posiada odważny i muskularny wygląd, z grillem akcentowanym chromem oraz wyraźnymi nadkolami. Pickup dostępny jest z różnymi opcjami skrzyni ładunkowej, w tym standardowymi i długimi, aby sprostać różnym potrzebom transportowym.
Jeśli chodzi o dostępność, Silverado wyposażono w zderzak CornerStep, który, w połączeniu z wbudowanymi uchwytami na nowych osłonach skrzyni, ułatwia dostęp do ładowni.
Podsumowując, Chevrolet Silverado 3500 HD Double Cab z 2013 roku to potężny i wszechstronny ciężarowy pickup o imponujących możliwościach holowniczych i ładowności. Dzięki mocnemu silnikowi, solidnej konstrukcji, przestronnej kabinie i zaawansowanym funkcjom bezpieczeństwa stanowi niezawodne i komfortowe rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują kompetentnego i niezawodnego pracownika.
Chevrolet zaprezentował całkowicie nowego Silverado 1500 z 2014 roku, pełnowymiarowego pickupa. Nowy od maski po hak, Chevrolet Silverado został zaprojektowany jako najsilniejszy, najinteligentniejszy i najbardziej zdolny Silverado w historii.
Nowy Silverado bazuje na 95-letniej tradycji Chevroleta w produkcji samochodów dostawczych, podnosząc poprzeczkę dla pełnowymiarowych pickupów. Wśród wielu zmian w 2014 roku znajdują się nowa trójca potężnych, wydajnych silników EcoTec3; mocniejsza, cichsza i bardziej komfortowa kabina; zmienione układy kierownicze, zawieszenie i hamulce; pomysłowe rozwiązania do zarządzania ładunkiem w bagażniku oraz prawdziwa zdolność do holowania i przewożenia.
„Nasi klienci polegają na swoich pickupach, aby sprostać codziennym wyzwaniom związanym z zarabianiem na życie, prowadzeniem firmy i opieką nad rodziną,” powiedział Mark Reuss, prezydent GM North America. „Chevrolet zobowiązuje się do dostarczania klientom najlepszej jakości pickupów na rynku.”
Silverado 2014 stanie się częścią portfela trzech pickupów Chevrolet, zaprojektowanych, aby pozwolić klientom wybrać odpowiedni pojazd do ich potrzeb. Dołączy do modelu Chevrolet Silverado 2500 i 3500 HD, które były nowe w 2011 roku, a które są doskonałymi narzędziami do holowania i przewożenia. Chevrolet pracuje również nad całkowicie nowym modelem Colorado w średnim rozmiarze, który zaoferuje sprawdzoną zdolność przewozu w wydajnym pakiecie pod względem przestrzeni i zużycia paliwa.
Każdy szczegół 2014 Chevrolet Silverado 1500 został zaprojektowany i opracowany, aby spełnić dokładne wymagania klientów korzystających z pełnowymiarowych pickupów i wzmocnić reputację Chevroleta jako producenta najbardziej niezawodnych i trwałych pełnowymiarowych samochodów dostawczych – pojazdów o najniższych całkowitych kosztach eksploatacji.
Chevrolet Silverado (2014)
2014 Chevrolet Silverado
„Nie daj się zwieść roboczym butom. Klienci korzystający z pickupów to jedni z najbardziej wymagających i wybrednych w branży,” powiedział Jeff Luke, główny inżynier ds. pełnowymiarowych i średniej wielkości pickupów.
„Projektanci i inżynierowie, którzy stworzyli nowego Silverado, dzielą tę pasję do pickupów. Zbudowali ten pojazd – i testowali go na skrajnych warunkach – by dostarczyć klientom odpowiednie narzędzia do trudnych zadań, a także opracowali dziesiątki rozwiązań dla problemów, z jakimi klienci pickupów stykają się każdego dnia.”
Silverado 1500 z 2014 roku został zaprojektowany i opracowany, by dostarczyć zdolności – bez kompromisów – które klienci oczekują od pickupów Chevroleta.
Deska rozdzielcza Silverado łączy mocne dziedzictwo pickupów Chevroleta z nowoczesną estetyką. Nowy design jest bardziej muskularny, funkcjonalny i aerodynamiczny. Podwójna atrapa chłodnicy, zderzak pełno szerokości i podwójna „mocna” maska tworzą silną obecność, która przejawia się w rzeźbionych bokach nadwozia i nadkolach.
Nowy design Silverado to jednak coś więcej niż tylko wygląd. Nowy przód został zaprojektowany tak, aby poprawić uszczelnienie dla bardziej efektywnego chłodzenia, podczas gdy dach i spojler klapy bagażnika były formowane w tunelu aerodynamicznym, aby wygładzić przepływ powietrza nad pickupem i zredukować opór. Nowe wbudowane drzwi, które wpasowują się w wycięcia w bokach nadwozia, redukują hałas wiatru dla cichszej kabiny.
Pod maską, Silverado 1500 z 2014 roku dysponuje rodziną trzech całkowicie nowych silników EcoTec3, w tym V-6 i dwóch V-8, zaprojektowanych specjalnie do użytku w pełnowymiarowych pickupach. Wszystkie trzy silniki są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, dezaktywację cylindrów oraz ciągłe zmienne sterowanie zaworami, kombinację zaawansowanych technologii, jakich nie znajdziemy w innych konkurencyjnych pickupach. Wszystkie trzy płynnie przełączają się na tryb czterocylindrowy, aby poprawić wydajność podczas jazdy przy małym obciążeniu, a wszystkie zostały zaprojektowane tak, aby dostarczyć więcej mocy, momentu obrotowego i lepszej efektywności niż poprzednie wersje.
Rodzina silników obejmuje nowy silnik V-6 o pojemności 4.3L, który zapewni wystarczający moment obrotowy do napędu pickupów z kabiną dla załogi oraz do holowania znacznego przyczepy, a także nowy silnik V-8 o pojemności 5.3L zaprojektowany w celu zapewnienia większej mocy, momentu obrotowego i lepszej efektywności w porównaniu do obecnej wersji, która jest liderem w oszczędności paliwa wśród silników V-8. Nowy silnik V-8 o pojemności 6.2L został zaprojektowany, aby być najbardziej wydajnym silnikiem w każdym lekkim pickupie.
Certyfikowane przez SAE dane dotyczące mocy i momentu obrotowego oraz szacunkowe zużycie paliwa EPA dla nowego Chevroleta Silverado będą dostępne na początku przyszłego roku.
Całkowicie nowe wnętrze Silverado 1500 z 2014 roku odzwierciedla ten sam nacisk na formę i funkcję. Prosta deska rozdzielcza, sześciogaugesowy zestaw wskaźników oraz liczne opcje przechowywania zostały dostosowane specjalnie do potrzeb klientów pickupów. Kontrole są funkcjonalne, logicznie ulokowane i łatwe do obsługi nawet w rękawicach roboczych. Tylne drzwi w kabinach dla załogi są większe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a tylne drzwi w modelach z wydłużoną kabiną są teraz zawiasowane z przodu dla łatwiejszego dostępu, zwłaszcza w ciasnych miejscach.
Nowy system Chevrolet MyLink zapewnia łatwe w użyciu połączenie zarówno w miejscu pracy, jak i podczas rodzinnych wakacji, z naturalnym rozpoznawaniem głosu i wystarczającą liczbą portów i gniazd zasilających, aby obsłużyć wiele urządzeń.
Nowa kabina pickupów jest mocniejsza, z prawie dwoma trzeciami struktury wykonanymi ze stali o wysokiej wytrzymałości, co zapewnia pewne wrażenie i poprawioną bezpieczeństwo. Podobnie, główne belki i kluczowe poprzeczki zaktualizowanej ramy są wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, a główne elementy hydroformowane, aby zmniejszyć masę i poprawić wytrzymałość.
Nowe mocowanie typu shear-body wycisza zarówno ruchy w górę i w dół, jak i na boki, zapewniając cichszą i bardziej komfortową jazdę. Modele z wydłużoną i kabiną dla załogi mają trzeci zestaw hydraulicznych mocowań, aby jeszcze bardziej izolować kabiny. W połączeniu z licznymi innymi ulepszeniami akustycznymi i NVH (hałas, wibracje i szorstkość), zamierzonym efektem jest solidne, wyrafinowane odczucie bez utraty tradycyjnych zdolności pickupów.
Skrzynia bagażowa również korzysta z tego nacisku na dostarczenie klientom Chevroleta Silverado odpowiednich narzędzi do pracy. Skrzynia wykonana jest ze stali walcowanej na zimno, co zwiększa jej wytrzymałość i redukuje masę w porównaniu do tłoczonych skrzyń używanych przez głównych konkurentów, a także oferuje szereg inteligentnych rozwiązań na co dzień.
Zderzak CornerStep Silverado, w połączeniu z uchwytami umieszczonymi w nowych osłonach krawędzi skrzyni, ułatwia dostęp do bagażnika. Skrzynia bagażowa jest również dostępna z nowymi górnymi hakami do mocowania ładunków, podświetleniem LED pod krawędzią skrzyń oraz łatwą w użyciu klapą bagażnika.
Po raz pierwszy, kabiny Silverado 1500 będą dostępne z dłuższą skrzynią o długości 6’6″, oprócz dotychczasowej skrzyni o długości 5’8″, co umożliwia klientom przewożenie większych ładunków, a jednocześnie umożliwia parkowanie w wielu garażach.
Rama Chevroleta Silverado z 2014 roku zawiera szereg aktualizacji ukierunkowanych na klientów. Zmodyfikowane zawieszenie z przodu i z tyłu oraz szersze koła zapewniają bardziej komfortową jazdę i pewniejsze prowadzenie. Elektryczne wspomaganie kierownicy poprawia wrażenia związane z prowadzeniem i redukuje zużycie paliwa. Nowe hamulce tarczowe w czterech kołach z tarczami Duralife ™ poprawiają odczucia z hamowania i wydłużają żywotność tarcz.
Silverado będzie dostępne z unikalnymi funkcjami bezpieczeństwa w klasie, takimi jak system ostrzegania o kolizji, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu z aktywnym siedzeniem bezpieczeństwa oraz asystent parkowania z przodu i z tyłu. StabiliTrak z kontrolą stabilności przyczepy i asystent startu na wzniesieniach są standardowe we wszystkich modelach Silverado.
„Dokonaliśmy znacznych ulepszeń w kluczowych obszarach nowego Chevroleta Silverado, poprawiając niemal każdy detal samochodu,” powiedział Luke. „Uważamy, że zarówno lojalni klienci Chevroleta, jak i klienci konkurencyjni znajdą wiele powodów do zachwytu nad nowym Silverado, zaczynając od pierwszego momentu, gdy usiądą za kierownicą.”
Zaprojektowany i przetestowany dla wymagających klientów
Klienci korzystający z pickupów są jednymi z najbardziej wybrednych i wymagających w branży. Znają pickupy od podszewki – wielu z nich posiada je od dziesięcioleci. Mocno je eksploatują w warunkach, które zszokowałyby wielu właścicieli samochodów. Mają trudne zadania do wykonania i oczekują, że ich pickupy będą je realizować bez narzekań. Oczekują również, że ich pickupy będą trwałe – średni wiek pełnowymiarowego pickupa wynosi teraz ponad 10,4 lat.
Zespół, który zaprojektował nowego Silverado, posunął się do skrajności, aby stworzyć nowy pickup, który spełni wymagania tych klientów.
Na przykład, nowe pick-upy GM przejdą ponad 6 milionów mil testów wytrzymałościowych w trudnych warunkach na Milford Proving Ground, przez pustynie i góry Nevady oraz na zamarzniętych równinach w Kapuskasing w Ontario. To równowartość 240 podróży wokół ziemi. Dodatkowo, pickupy zbiorą ponad 7 milionów mil w realnych warunkach podczas finalnych testów, co łącznie daje ponad 13 milionów mil testowych.
Zwiększona moc, moment obrotowy i efektywność nowej rodziny silników EcoTec3 wynikają z bezprecedensowego poziomu analizy komputerowej, w tym rozbudowanej dynamiki przepływu, aby zoptymalizować spalanie powietrza i paliwa w cylindrach. W rozwój programu silnika zaangażowano ponad 10 milionów godzin analizy. Ponad 6 milionów godzin – około 685 lat – analizy dotyczyło zaawansowanego systemu spalania.
Nawet podstawowe elementy, takie jak nowe wbudowane drzwi, były testowane do skrajności, z drzwiczkami poddawanymi testom równym niemal 150 żywotom pickupów.
Produkcja kabiny Silverado 1500 rozpocznie się w drugim kwartale 2013 roku, a inne style kabin będą dostępne później w roku.
Nowoczesna interpretacja ikonicznego designu Chevroleta
Przy projektowaniu Silverado 2014 projektanci starali się znaleźć idealną równowagę między głęboką tradycją Chevroleta w pełnowymiarowych pickupach a bardziej nowoczesną, wyrafinowaną estetyką. Pragnęli również nadać nowemu Silverado bardziej dramatyczną obecność, z wyższą sylwetką i bardziej strukturalnym, muskularnym nadwoziem, jednocześnie poprawiając aerodynamikę, aby nowy Silverado był cichszy i bardziej wydajny.
„Tworzenie nowego Silverado przy jednoczesnym zachowaniu jego dziedzictwa było wyzwaniem, ale jestem pewien, że udało nam się znaleźć właściwą równowagę,” powiedział Kevin O’Donnell, menedżer ds. projektowania zewnętrznego Silverado. „Nowy Silverado na pewno będzie się wyróżniał, zarówno pod względem wyglądu, jak i poprawionej wydajności aerodynamicznej.”
Klasyczna atrapa chłodnicy Chevroleta w nowym stylu, przekształcone reflektory oraz jednolity zderzak od nadkola do nadkola nadają pickupowi szerszą, silniejszą sylwetkę. Atrapa chłodnicy nowego Silverado została zaprojektowana tak, aby doprowadzić dokładnie odpowiednią ilość powietrza, a przód został starannie uszczelniony, aby zapewnić efektywne chłodzenie przy minimalnym oporze aerodynamicznym.
Nowoczesna interpretacja pionowych reflektorów Chevroleta obejmuje lampy projekcyjne w modelach LTZ. Nowa maska z podwójnym „mocnym” wzorem nie tylko wzmacnia wizualną obecność, ale także kieruje powietrze nad wycieraczkami do szyby, co redukuje hałas wiatru.
Bardziej agresywny design ciągnie się wzdłuż nadwozia, z rzeźbionymi bokami i wyraźnymi nadkolami. Dostępne osłony nadkoli nadają bardziej wykończony wygląd. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali i są o pół cala szersze niż wcześniej, co zmniejsza odkształcenie opony oraz poprawia skręcanie i prowadzenie. Koła o średnicy 22 cali będą dostępne jako akcesoria Chevroleta.
Szczególną uwagę poświęcono przepływowi powietrza nad pickupem, by poprawić efektywność i zredukować hałas wiatru. Najbardziej zauważalne są wbudowane drzwi, które wpasowują się w boki nadwozia zamiast owijania się wokół dachu. W połączeniu z nowymi potrójnymi uszczelkami drzwiowymi, wbudowane drzwi redukują hałas wiatru i turbulencje, co pomaga wyciszyć kabinę.
Inne szczegóły aerodynamiczne obejmują nowe uszczelki kabiny do skrzyni, osłony na ramie w celu wygładzenia podwójnego przepływu powietrza, oraz deflektory, które prowadzą powietrze wokół tylnych opon. Zarówno dach, jak i górna część klapy bagażnika zostały precyzyjnie ukształtowane, aby pomóc zarządzać przepływem powietrza nad tyłem pickup.
Również w 2014 roku, tylne drzwi w modelach z kabiną dla załogi są większe. Słupki B zostały przesunięte do przodu, tylne siedzenie zostało przeprojektowane, a oparcia siedzeń z przodu zostały zwężone, co dodało około dwóch cali miejsca na nogi z tyłu, zwiększając łatwość wsiadania i wysiadania bez zwiększania długości pojazdu. W modelach z wydłużoną kabiną, tylne drzwi teraz zawiasowane są z przodu, w miejscu słupka B, co ułatwia dostęp w parkingach i innych ciasnych miejscach.
Trzy całkowicie nowe silniki EcoTec3
Serce każdego pickupa znajduje się pod maską, a Silverado 1500 z 2014 roku oferuje trzy nowe silniki EcoTec3 opracowane specjalnie do zadań typowych dla pickupów. Wszystkie wykorzystują zestaw nowoczesnych technologii – bezpośredni wtrysk, dezaktywację cylindrów i ciągłe zmienne sterowanie zaworami – które optymalizują moc, moment obrotowy i efektywność w szerokim zakresie warunków pracy.
Nowa trójka silników została zaprojektowana, aby odpowiadać potrzebom klientów korzystających z pickupów i zapewnia dodatkową moc, moment obrotowy oraz lepszą efektywność paliwową w porównaniu do wcześniejszych silników Silverado.
Wszystkie trzy silniki mają zaawansowany system spalania, aby efektywniej przekształcać paliwo w pracę i wszystkie zaprojektowano tak, aby bezproblemowo przełączały się na tryb czterocylindrowy, aby poprawić efektywność podczas jazdy przy niskim obciążeniu.
„Uważamy, że te silniki są najbardziej zaawansowanymi technicznie silnikami oferowanymi w lekkich pickupach, zaprojektowanymi specjalnie z myślą o sposobie, w jaki klienci korzystają z pickupów w rzeczywistych warunkach,” powiedział Jordan Lee, główny inżynier Small Block i menedżer programu.
„Silniki EcoTec3 oferują technologie, których żaden inny producent nie może dopasować, i oferujemy je w każdym z naszych silników, dla każdego z naszych klientów,” powiedział Lee. „To nie jest dodatkowa funkcja w cenie. Otrzymujesz naszą najlepszą i najbardziej zaawansowaną technologię, niezależnie od poziomu wyposażenia.”
Aby zapewnić niezawodność i niskie koszty eksploatacji, na których klienci korzystający z pickupów mogą polegać, wszystkie trzy silniki mają lekki i kompaktowy, przetestowany w warunkach wyścigowych projekt z zaworami górnozaworowymi, o naturalnie niskim tarciu, co poprawia efektywność paliwową. Wszystkie trzy mają aluminiowe bloki i głowice, co pozwala na zmniejszenie masy. (Szczegóły znajdują się w towarzyszącym komunikacie o silnikach EcoTec3.)
Nowa rodzina silników obejmuje:
Nowy standardowy silnik V-6 o pojemności 4.3L. Jego duża pojemność zapewnia moment obrotowy wystarczający do napędu kabiny dla załogi oraz ciągnięcia znacznej przyczepy, a jednak może bezproblemowo przełączać się na tryb czterocylindrowy przy małych obciążeniach, aby poprawić efektywność.
Nowy silnik V-8 o pojemności 5.3L. Jest zaprojektowany, aby zapewnić więcej mocy, momentu obrotowego i lepszej efektywności paliwowej niż aktualny silnik V-8 o pojemności 5.3L, co czyni go doskonałym wyborem dla głównych klientów.
Nowy silnik V-8 o pojemności 6.2L. Został zaprojektowany, aby być najbardziej wydajnym silnikiem w jakimkolwiek lekkim pickupie. Tak jak dwa inne silniki w rodzinie, może płynnie przełączać się na tryb czterocylindrowy w warunkach małego obciążenia, aby poprawić efektywność w codziennej jeździe.
Silverado 1500 z 2014 roku zostało zaprojektowane w celu dalszej poprawy efektywności, umożliwiając silnikom pracę w trybie czterocylindrowym dłużej. Na przykład, mocowania skrzyni biegów i wydechu eliminują wibracje, które mogą wystąpić, gdy silniki są w trybie czterocylindrowym, a aktywny system wydechowy precyzyjnie dostosowuje ciśnienie zwrotne i dźwięk wydechu dla płynniejszej, cichszej pracy. Modele z silnikiem V-8 o pojemności 6.2L mają aktywne anulowanie hałasu, które jeszcze bardziej wycisza kabinę w trybie czterocylindrowym.
Wszystkie trzy silniki mają sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z optymalizowanymi dla wydajności i osiągów przełożeniami i harmonogramami zmiany. Skrzynie te mają funkcję Auto Grade Braking, która zmienia bieg na niższy na zjazdach, aby pomóc zredukować zużycie hamulców. Z powodu zwiększonego momentu obrotowego nowych silników V-8, stosowane są nowe tylne osie o długości 9.5 lub 9.76 cala.
„Nie tylko pracowaliśmy nad poprawą mocy, momentu obrotowego i szacunków zużycia paliwa EPA dla wszystkich trzech silników EcoTec3, ale również ciężko pracowaliśmy, aby poprawić rzeczywistą efektywność, zwłaszcza podczas holowania i przewożenia,” powiedział Lee. „Nie możemy się doczekać, aby dziennikarze i inne niezależne osoby miały okazję przetestować nasze pickupy w bezpośrednim porównaniu z konkurencją w rzeczywistych warunkach.”
Bardziej komfortowe i funkcjonalne wnętrze
Z kabinami dla załogi, które teraz stanowią ponad dwie trzecie sprzedaży lekkich pickupów w całej branży, pickupy stają się coraz bardziej wielozadaniowymi narzędziami, używanymi do prowadzenia biznesu lub zarabiania na życie w ciągu dnia, a transportowania przyjaciół i rodziny w czasie wolnym. Aby sprostać tym potrzebom, projektanci Chevroleta Silverado dążyli do stworzenia wnętrza, które było cichsze, przestronniejsze, bardziej komfortowe i funkcjonalne, nie przypominając wnętrza samochodu osobowego czy crossovera.
Efekt: całkowicie nowe wnętrze, które wyznacza nowe standardy w kategorii pełnowymiarowych pickupów.
„Zmiany w wyglądzie zewnętrznym Silverado 2014 można opisać jako ewolucyjne, ale aktualizacje wnętrza są dramatyczne,” powiedziała Helen Emsley, dyrektor ds. projektowania Silverado. „Skrupulatna uwaga na szczegóły i kroki, które podjęliśmy, aby zapewnić optymalny komfort i wygodę kierowcy oraz pasażerów, znalazły odzwierciedlenie w tym, że nowe wnętrza uzyskały znakomite oceny w badaniach klientów.”
Prosta deska rozdzielcza z sześciogaugesowym zestawem wskaźników została dostosowana specjalnie do potrzeb klientów pickupów, a większość modeli zawiera także kolorowe Centrum Informacji Kierowcy o wielkości 4.2 cala wyświetlające dane pojazdu i informacje multimedialne.
Kontrole zostały rozmieszczone zgodnie z krzywymi zasięgu, a ważne elementy sterujące umieszczono najbliżej kierowcy i zgrupowano funkcjonalnie. Pokrętła, przyciski i interfejsy są duże, łatwe do przeczytania i łatwe w obsłudze, nawet w rękawicach.
Na przykład, Chevrolet Silverado zachował tradycyjny dźwignię zmiany biegów na kolumnie, z funkcjami tap-up/tap-down i tow-haul zintegrowanymi w dźwigni, ponieważ uwalnia miejsce w konsoli i jest łatwy do obsługi, nawet w mocnych rękawicach roboczych. Podobnie, dostępny zintegrowany kontroler hamulca przyczepy umieszczony jest wysoko i z lewej strony kierownicy, gdzie kierowca może bardziej naturalnie go dosięgnąć.
Efektem jest prosta, dobrze zaprojektowana deska rozdzielcza – zgodna z tym, jak klienci korzystają z swoich pełnowymiarowych pickupów.
Dostępny system infotainment MyLink Silverado został zaprojektowany z myślą o łatwości obsługi, wysokiej personalizacji i możliwości połączenia do 10 urządzeń. Oferuje naturalne rozpoznawanie głosu, pozwalające klientom na wykonywanie połączeń, wprowadzanie adresów, przeglądanie mediów, odtwarzanie muzyki i kontrolowanie innych funkcji po prostu mówiąc pojazdowi, co ma zrobić. Nie ma kluczowych fraz do zapamiętania i nie ma potrzeby patrzenia na ekran.
MyLink można również obsługiwać za pomocą dużych, wyraźnych pokręteł, za pomocą zintegrowanych przycisków na kierownicy lub za pomocą ekranu dotykowego w modelach z ekranem o średnicy ośmiu cali.
System może również przechowywać do 60 ulubionych, w tym stacji radiowych (AM/FM/XM), kontaktów, kierunków, muzyki i innych mediów – co jest wygodnym rozwiązaniem dla małych firm lub właścicieli, którzy często podróżują.
Wszystkie modele mają również dużą ilość przestrzeni do przechowywania wewnątrz, dostosowaną do sposobu korzystania klientów z ich pickupów. Liczne porty USB, w połączeniu z gniazdami zasilającymi 12-voltowymi i 110-voltowymi, pomagają podłączyć wiele urządzeń.
Nowy materiał pokrywający siedzenia, odporny na zużycie i łatwy do czyszczenia, jest dostępny, a przednie fotele mają bardziej wytrzymałą, podwójną piankę zapewniającą lepszy komfort i dłuższą żywotność.
Celem było w każdym przypadku stworzenie poziomu komfortu i wygody, zazwyczaj związanych z luksusowymi samochodami, ale dostosowanych do sposobu, w jaki klienci faktycznie korzystają ze swoich pickupów.
Wzmocnione kabiny i ramy
Klienci korzystający z pickupów mają najwyższe oczekiwania, jeśli chodzi o trwałość i zdolność – muszą wiedzieć, że jeden z najważniejszych narzędzi w ich skrzynce narzędziowej wytrzyma codzienne obciążenia ich pracy i aktywnego stylu życia. Oczekują także, że ich pickupy będą długo służyć – średni wiek pickupów na drodze wynosi teraz ponad 10,4 lat.
Aby zapewnić, że nowy Silverado sprosta wyzwaniom, kluczowe elementy zaktualizowanej ramy, w tym główne belki i główne poprzeczki, są wykonane z stali o wysokiej wytrzymałości, a także wykorzystano hydroformowanie, aby poprawić wytrzymałość i zredukować masę przedniej części ramy.
Struktury kabin są całkowicie nowe i zawierają stal o wysokiej wytrzymałości w słupkach A, słupkach B, prowadnicach dachowych i panelach bocznych. Ultra-wysokowy stal użyta w obszarach paneli bocznych i podwozia z wyprzedzeniem, w związku z nowymi testami zderzeniowymi w płytkim przesunięciu. W sumie około dwóch trzecich konstrukcji kabiny wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości, co zapewnia cichszą jazdę, pewniejsze odczucia i lepszą wydajność w nowych, trudniejszych testach zderzeniowych rządu i przemysłu.
Mocowania, które izolują kabinę od ramy, mają ogromny wpływ zarówno na hałas, jak i wibracje w kabinie pasażerskiej. Wszystkie modele Silverado mają teraz mocowania typu shear, które izolują zarówno ruchy w górę i w dół, jak i na boki, a modele z wydłużoną i kabiną dla załogi mają dodatkowe hydrauliczne mocowania, aby zapewnić jeszcze lepszą izolację. Rezultatem jest pickup, który wydaje się znacznie cichszy, bardziej wyrafinowany i zwarty niż wcześniejsze modele.
2014 Chevrolet Silverado 1500 dysponuje również skrzynią pickupową ze stali walcowanej, która jest lżejsza, mocniejsza i trwalsza niż tradycyjne skrzynie stalowe używane przez głównych konkurentów.
Stosowanie stali o wysokiej wytrzymałości oraz innych lżejszych materiałów, takich jak aluminiowe maski, bloki silnika i zawieszenie, pomogło zrównoważyć masę nowych funkcji, takich jak mocniejsze kabiny, szersze koła, większa bateria i większe tylne osie dla Silverado V-8. Silverado 2014 wciąż jest lżejszy niż porównywalne modele głównego konkurenta.
Pewniejsza jazda, prowadzenie i hamowanie
Zawieszenie, kierownica i hamulce Silverado 1500 z 2014 roku zostały gruntownie zaktualizowane, aby zapewnić cichszą i bardziej wyrafinowaną jazdę oraz pewniejsze prowadzenie i hamowanie.
Zawieszenie przednie typu coil-over-shock obejmuje aluminiowe górne i dolne ramiona, które są lżejsze i sztywniejsze niż poprzednie komponenty, a sprężyny z przodu są do 30% sztywniejsze niż te w modelach obecnych, co zapewnia pewniejsze prowadzenie.
Zawieszenie tylne nadal korzysta z dwustopniowych sprężyn wielowarstwowych, co zapewnia optymalną równowagę między komfortową jazdą a zdolnością do przewożenia ładunków. Tuleje sprężyn zostały zmienione dla lepszego komfortu jazdy, a zarówno przednie, jak i tylne amortyzatory mają konstrukcję twin-tube z nowym zaworowaniem, aby poprawić tłumienie przy niskich prędkościach, co zapewnia gładszą, lepiej kontrolowaną jazdę. Modele Z71 używają amortyzatorów monotube Rancho dla zwiększonej zdolności terenowej.
Chevrolet Silverado 1500 z 2014 roku ma nowe elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennym wspomaganiu, co poprawia ogólne prowadzenie pojazdu oraz zmniejsza wysiłek kierowania przy niskich prędkościach. Dzięki temu, że nie ma pompy napędzanej silnikiem, elektryczne wspomaganie kierownicy redukuje również zużycie paliwa i eliminuje konserwację związaną z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy.
Czterotarczowe hamulce tarczowe z tarczami Duralife ™ są standardowe. Tarczki mają utwardzoną i wzmocnioną powierzchnię, która opiera się rdzy, co potencjalnie podwaja ich żywotność oraz poprawia wygląd pojazdu. Uczucie pedału hamulca również zostało poprawione.
Chevrolet Silverado oferuje również funkcję Auto Grade Braking, która wykorzystuje silnik i kontrolki skrzyni biegów do spowolnienia pojazdu na długim zjeździe, co pomaga utrzymać prędkość pojazdu i zmniejsza potrzebę używania hamulców przez kierowcę.
Inteligentniejsza skrzynia ładunkowa
W 2014 roku Silverado czyni również skrzynię ładunkową inteligentniejszą. Zderzak CornerStep i wbudowane uchwyty w nowych osłonach krawędzi skrzyni ułatwiają wchodzenie do skrzyni i dostęp do przedmiotów.
Klapa bagażnika ma wewnętrzną sprężynę, która zmniejsza wysiłek potrzebny do podnoszenia i opuszczania klapy bagażnika, a obrotowy tłumik umożliwia kontrolowane i bardziej stopniowe opuszczanie klapy bagażnika podczas otwierania. Funkcja blokady, podwójne załadunki i lampa w skrzyni są standardowe. Dostępne funkcje obejmują górne haki do mocowania, które ułatwiają zabezpieczanie ładunków, i diody LED pod krawędzią skrzyni, które ułatwiają widoczność przedmiotów w skrzyni.
Skrzynia ładunkowa jest dostępna w trzech długościach – 5’8″, 6’6″ i 8′. Modele z kabiną dla załogi dodają skrzynię o długości 6’6″ jako nową opcję, oprócz skrzyni o długości 5’8″. Modele z wydłużoną kabiną mają skrzynie o długości 6’6″, a modele z kabiną standardową są dostępne z skrzyniami o długości 6’6″ lub 8′. Klienci, którzy holują, docenią czteropinowy i siedmio-pinowy złącze przyczepy umieszczone w tylnym zderzaku.
Z71 z możliwością jazdy w terenie
Dla właścicieli, których praca lub rozrywka prowadzi ich w teren, Z71 powraca jako unikalny model, dostępny w wersjach LT i LTZ. W 2014 roku Z71 obejmuje monotube amortyzatory Rancho, przednie haki holownicze, osłonę skrzyni transferowej oraz unikalne opony terenowe 18- lub 20-calowe. Pakiet Z71 obejmuje również system Hill Descent Control. Aktywowany przez kierowcę przyciskiem na desce rozdzielczej, używa systemu ABS, aby umożliwić płynne i kontrolowane zjazdy w trudnym terenie.
Z71 zawiera również unikalne 18-calowe koła (opcjonalnie w LT, standardowo w LTZ) i unikalne wykończenie wnętrza, w tym szczotkowane metalowe osłony, techniczne wykończenie elementów wykończeniowych wnętrza oraz grafiki Z71 na zestawie wskaźników.
Standardowo w Z71, a także dostępne w innych modelach Silverado, znajduje się wyłącznie automatycznie blokujący tylny dyferencjał GM, który działa w milisekundach w warunkach niskiej przyczepności, aby poprawić bezpieczeństwo i pewność na mokrych, śnieżnych lub błotnistych nawierzchniach.
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa
Jak wspomniano powyżej, Silverado 1500 z 2014 roku posiada całkowicie nową kabinę, z około dwoma trzeciami struktury wykonaną ze stali o wysokiej wytrzymałości. Pomaga to chronić pasażerów w przypadku wypadku i zwiększa wydajność w nowych, trudniejszych testach zderzeniowych rządu i przemysłu.
Chevrolet Silverado kontynuuje oferowanie kompleksowego zestawu standardowych technologii bezpieczeństwa, w tym systemu kontroli stabilności StabiliTrak z kontrolą stabilności przyczepy oraz asystentem startu na wzniesieniach, poduszek powietrznych w rogach i ochroną przed przewróceniem oraz OnStar.
Nowością w 2014 roku, Chevrolet Silverado oferować będzie kilka wiodących w branży funkcji. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu informuje kierowcę, jeśli pojazd zaczyna zjeżdżać do innego pasa, za pomocą sygnału dźwiękowego lub dostępnego siedzenia z ostrzeżeniem. Dostępny jest również system ostrzegania o kolizji, który monitoruje przestrzeń przed pojazdem za pomocą kamery i ostrzega kierowcę, jeśli zbliża się za blisko do pojazdu z przodu.