Citroen C-Elysee z 2013 roku to druga generacja tego modelu, kontynuująca dziesięcioletnią historię samochodu. Nowy model poszerza ofertę sprawdzonego kompaktowego auta, które sprzedawane jest na międzynarodowym rynku w dużych ilościach.
W porównaniu do poprzedniej generacji, gama silników benzynowych została wzbogacona o nowy silnik VTi 115, który można połączyć z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Citroen C-Elysee oferuje także silnik HDi 92, sprawdzony silnik diesla, którego wyprodukowano ponad sześć milionów jednostek. Ten silnik łączy zalety samochodu osobowego, takie jak wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach, z imponującą efektywnością paliwową.
Pojazd wyposażony jest również w nowy silnik benzynowy VTi 72, który został zaprojektowany z myślą o warunkach jazdy i wymaganiach paliwowych rynków międzynarodowych. Skupia się na optymalizacji osiągów i osiąganiu lepszej oszczędności paliwa niż silnik 1.4, który zastępuje.
Design pojazdu oparty jest na trzech głównych przedziałach, które są wyraźnie oddzielone, ale jednocześnie zintegrowane w całości nadwozia. Zaokrąglone błotniki nadają samochodowi szerszy wygląd, podkreślając przestronne wnętrze.
Nawet po przekształceniu, przedni grill wyraźnie wpisuje model w rodzinę marki, sprawiając, że charakterystyczne logo wygląda, jakby rozciągało się pomiędzy reflektorami. Samochód dostępny jest w siedmiu różnych kolorach i opcjonalnie może mieć chromowane wstawki.
Aby lepiej dostosować się do warunków w krajach, w których jest sprzedawany, C-Elysee z 2013 roku ma pewne ulepszenia strukturalne. Projektowany jest z odpowiednim prześwitem i wyposażany w odpowiednie opony, a niektóre elementy nadwozia są wzmacniane, aby zapewnić właściwe wrażenia z jazdy. Dla poprawy bezpieczeństwa, samochód może również mieć ulepszoną ochronę podwozia.
Wnętrze auta opiera się na efektywności i praktyczności. Użyte materiały są dobrane tak, aby były atrakcyjne, ale także łatwe w pielęgnacji, mając na uwadze solidną konstrukcję pojazdu.
Podczas omawiania wymiarów wnętrza, główny nacisk kładzie się na przestronną przestrzeń na nogi. W swojej klasie tylne siedzenia wyróżniają się wyjątkowym komfortem. Mimo zwiększonego rozmiaru wnętrza, przestrzeń ładunkowa pozostaje na niezmienionym poziomie, ponieważ bagażnik należy do największych w kompaktowym segmencie pojazdów.
Postęp technologiczny sprawia, że w niektórych krajach pojazd standardowo wyposażony jest w funkcje takie jak cyfrowy wyświetlacz, czujniki parkowania z tyłu oraz funkcję tempomatu. Istnieją opcje, które poprawiają komfort i dostępność Citroena, takie jak GPS z ekranem dotykowym i kamera cofania.