Citroen wprowadził facelifting modelu C3 Picasso w 2013 roku, przygotowując go na nadchodzące standardy Euro6, które weszły w życie w Europie jesienią 2014 roku.
Po pięciu latach obecności na rynku, C3 Picasso zostało w końcu zaktualizowane przez francuskiego producenta, który nie znajdował się w najlepszej sytuacji finansowej. Co więcej, mały MPV nie cieszył się dużym zainteresowaniem, a jego sprzedaż była znacznie poniżej oczekiwań. Wprowadzono więc zmiany w wyglądzie oraz poprawiono silniki. Niestety, ta zmiana nie uczyniła samochodu bestsellerem.
W modelu z 2013 roku, C3 Picasso zyskało nowy przód. Citroen dodał chromowane wykończenie na górnej części zderzaka oraz zintegrował z nim emblemat „podwójnego chevrona”. Ponadto, dolna część zderzaka została przeprojektowana i wyposażona w diodowe światła do jazdy dziennej umieszczone pod reflektorami przeciwmgielnymi. Producent nie poprzestał na tym i poprawił również wygląd tylnych świateł, które otrzymały przejrzyste soczewki.
Wnętrze również przeszło zmiany, z lepszymi materiałami i nowym systemem nawigacji umieszczonym na szczycie centralnej konsoli. Podobnie jak jego poprzednik, C3 Picasso miało licznik prędkości umieszczony na środku deski rozdzielczej, co umożliwiało pasażerom z tyłu odczytanie prędkości. Tylna kanapa dzielona (60/40) miała funkcję przesuwania, co pozwalało właścicielom na zwiększenie przestrzeni w bagażniku.