Opierając się na tej samej platformie co Citroen C3, DS3 Cabriolet stanowił powrót francuskiego producenta do samochodów z otwartym dachem, skierowanych do klientów premium.
Citroen wprowadził model DS3 w wersji hatchback w 2009 roku jako alternatywę dla małych, premium hatchbacków. Choć sama marka nie była od razu postrzegana jako luksusowy producent, to produkt wyróżniał się na tle innych modeli francuskiego koncernu motoryzacyjnego. Stanowił wyraźny krok naprzód w porównaniu do Citroena C3, z którym dzielił platformę, i oferował mocne silniki, które mogły konkurować z innymi sportowymi hatchbackami na rynku. W ciągu zaledwie trzech lat sprzedaż tego modelu przekroczyła 200 000 egzemplarzy, mimo światowego kryzysu finansowego, który zmniejszył rynek motoryzacyjny. W rezultacie Citroen zdecydował się wprowadzić jeszcze bardziej ekscytującą wersję, czyli DS3 Cabrio z 2013 roku.
DS3 Cabrio z przodu charakteryzował się opływowymi liniami oraz opadającymi światłami. Nowy model wprowadził nowy język designu dla marki. Główna atrapa chłodnicy zdobiona była chromowanym wykończeniem, na którym umieszczono emblemę „podwójnego chevronu”. Po bokach znajdowały się okrągłe światła przeciwmgielne, a pionowe diody LED do jazdy dziennej dopełniały przedni widok pojazdu w swojej bocznej pozycji.
W profilu, DS3 Cabrio miał konstrukcję z unoszącym się dachem. Producent zachował wszystkie słupki pojazdu i zainstalował składany dach z płótna. Był to raczej model pół-kabrioletu niż pełnego, co pomogło utrzymać niską wagę pojazdu. Citroen oferował DS3 Cabrio w wyborze siedmiu kolorów nadwozia i trzech wzorów dachu, co dawało łącznie czternaście kombinacji. Dodatkowo klienci mogli wybierać felgi aluminiowe o średnicy 16 lub 17 cali. Z tyłu, trójwymiarowe światła LED otaczały klapę bagażnika. W przeciwieństwie do regularnej wersji hatchback, Cabrio miało składane tylne okno, co sprawiało, że pokrywa bagażnika otwierała się w nietypowy, półokrągły sposób. Mimo że była wystarczająco przestronna, aby pomieścić kilka walizek, jej dostęp był wąski.
Wewnątrz, producent starał się przekonać klientów stylową kabiną, w której kierowca miał do dyspozycji tri-cylindrowy zestaw wskaźników, z prędkościomierzem na czołowej pozycji. Po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej wskaźnik poziomu paliwa, licznik kilometrów oraz inne informacje z komputera pokładowego. Na centralnej konsoli umieszczono elementy sterujące systemem klimatyzacji i radiem. W zależności od opcji, konsola środkowa mogła być wyposażona w dźwignię biegów lub wybierak do automatycznej skrzyni biegów. Z tyłu, kanapa była na tyle szeroka, by pomieścić trzy dorosłe osoby na krótkich trasach, aczkolwiek w długich podróżach stawała się niewygodna.
Pod maską Citroen zamontował szeroki wachlarz silników diesla i benzynowych z modelu DS3 hatchback, w tym potężny silnik benzynowy 1.6 THP o mocy 155 PS (153 hp) w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wybrane wersje były dostępne z automatycznymi skrzyniami biegów o czterech lub pięciu biegach.
Citroën DS3 Cabrio to najnowszy model w wyjątkowo stylowej linii DS. Kabriolet na bazie wielokrotnie nagradzanego DS3, ten ekscytujący nowy model charakteryzuje się inteligentnym designem i olśniewającym wyglądem, który sprawia, że jazda z otwartym dachem jest znacznie łatwiejsza i przyjemniejsza.
DS3 został wprowadzony na rynek prawie trzy lata temu i okazał się ogromnym sukcesem dla Citroëna, sprzedając ponad 200 000 egzemplarzy na całym świecie, w tym ponad 36 000 zarejestrowanych w samej Wielkiej Brytanii. Oferując szerokie możliwości personalizacji z różnorodnymi wzorami dachów, seriami edycji specjalnych, wersjami Racing i Ultra Prestige, DS3 odegrał istotną rolę w zwiększaniu świadomości na temat rozwijającej się linii DS. Łącznie, sprzedaż modeli DS3, DS4 i DS5 przekroczyła już 300 000 egzemplarzy w ciągu zaledwie 30 miesięcy.
Citroën DS3 Cabrio ma wszystkie cechy, które przyczyniły się do sukcesu hatchbacka – odważny styl, wyrafinowanie, szerokie możliwości personalizacji i niezwykle przyjemne wrażenia z jazdy – połączone z radością jazdy na świeżym powietrzu.
Citroën DS3 Cabrio prowadzi w kwestii przestrzeni dla pasażerów, będąc jedynym pięcioosobowym modelem w swojej klasie i oferując największy bagażnik w segmencie o pojemności 245 litrów VDA. Elektrycznie sterowany dach można całkowicie otworzyć lub zamknąć z prędkościami do 75 mph – co jest również unikalne w tym segmencie – a jego zamknięcie zajmuje zaledwie 16 sekund. Jazda z otwartym dachem nigdy nie była tak łatwa.
PROFIL KUPUJĄCEGO I KONKURENCJA
Rynek kabrioletów 'B2′ jest zdominowany przez kobiety, a profil klienta Citroëna DS3 Cabrio w dużej mierze odzwierciedli istniejące zapotrzebowanie, z właścicielami zazwyczaj w wieku 35+. W tym segmencie wysoki odsetek nabywców stanowią także osoby „młode duchem”, z dorosłymi, niezależnymi dziećmi w domu. Model ten przyciągnie również młodsze pary i osoby samotne, zarówno mężczyzn, jak i kobiety, które poszukują pojazdu odzwierciedlającego ich osobowość – oferując wyjątkowy styl, prestiż, emocje, sportowy charakter i poczucie ucieczki od codzienności.
Wielka Brytania jest jednym z największych rynków dla kabrioletów w Europie i oczekuje się, że będzie jednym z głównych rynków dla Citroëna DS3 Cabrio. Nowe modele będą konkurować z podstawowymi kabrioletami segmentu 'B2′, takimi jak Fiat 500C i MINI Convertible. Dzięki przestrzeni dla pasażerów i pojemności bagażnika na najwyższym poziomie, Citroën DS3 Cabrio ma także szansę przyciągnąć potencjalnych nabywców kabrioletów w innych segmentach rynkowych, takich jak Mazda MX5 czy Renault Mégane CC.
Oferując wszystkie przyjemności jazdy kabrioletem bez zwykłych kompromisów w zakresie przestrzeni, funkcjonalności czy ekonomii, Citroën DS3 Cabrio daje potencjalnym nabywcom możliwość „ucieczki od codzienności”.
NA ZEWNĄTRZ I WEWNĄTRZ
Citroën DS3 Cabrio zachowuje unikalną osobowość hatchbacka, z tymi samymi kompaktowymi, dynamicznymi proporcjami i odważnymi wyborem stylizacji, od „unosi się” dwukolorowego dachu po „rekinowy płetwę” słupek B i rzeźbiony przód z charakterystycznym sygnaturą świetlną LED.
Zachowując wszechstronność personalizacji linii DS, Citroën DS3 Cabrio dostępny jest w siedmiu kolorach nadwozia z trzema wzorami dachów w harmonizujących kolorach, co daje łącznie czternaście kombinacji. Istnieje dziewięć różnych stylów felg, które pozwalają właścicielom jeszcze bardziej wyrazić swoją osobowość, a nabywcy mogą wybierać pomiędzy 16-calowymi lub 17-calowymi alufelgami w różnych kolorach i wzorach.
Obszerne chromowane detale, takie jak na górze klapy bagażnika i na bocznych listwach, podkreślają charyzmatyczny design modelu, a przyciemnione tylne okna dodają eleganckiego akcentu.
Z tyłu Citroën DS3 Cabrio wyróżnia się przyciągającą wzrok trójwymiarową sygnaturą świateł LED. Nowa technologia tylnych lamp LED 3D zainspirowana została projektami samochodów koncepcyjnych Citroëna – Revolte i Survolt. Centralna część światła składa się z prostokątnego zestawu 31 diod LED z półrefleksyjnymi lustrami, które odbijają światło w „nieskończoność”. 15-diody LED w górnej części światła podkreślają jednostkę 3D i działają jako światła boczne i hamulcowe. Do projektu wkomponowano również logo DS w wykończeniu chromowanym, wytłoczonym w czarnej ramce DS.
PODNOŚ DACH
Jedną z wyróżniających cech Citroëna DS3 Cabrio jest jego elektrycznie chowany dach z wysokiej jakości materiału, który może być obsługiwany z prędkościami do 75 mph. Unikalna w swoim segmencie, ta ważna funkcjonalność pozwala kierowcom na reakcję na zmiany pogody bez konieczności zatrzymywania się lub zwalniania – nawet podczas jazdy autostradą.
Przycisk na konsoli dachowej steruje dachem w trzech pozycjach – pośredniej, poziomej i całkowitej – z dachem, który całkowicie otwiera się lub zamyka w zaledwie 16 sekund. Nawet w ustawieniu poziomym pasażerowie tylni mają całkowicie swobodny widok nad głowami.
Dach dostępny jest w trzech wzorach – Czarnym, Nieskończonym Niebieskim i Szarym Moondust z monogramem DS. Sophisticated Infinite Blue canvas składa się z delikatnych odcieni niebieskiego i fioletowego. Efekt wizualny powstaje dzięki tkaninie z trzech różnych kolorów nici, z których jedna jest błyszcząca, a każda z nici reaguje inaczej na zmiany warunków oświetleniowych. Nawiązując do produktów producentów dóbr luksusowych, logo DS na dachu z monogramem jest subtelnym wzorem uzyskanym poprzez kontrastowanie dwóch odcieni szarości „Jacquard” z bazą Szarości Moondust.
WNĘTRZE NA ZEWNĄTRZ
Wewnątrz Citroën DS3 Cabrio oferuje wyrafinowane wnętrze dla kierowcy i pasażerów. Wokół konsoli sufitowej umieszczone jest białe podświetlenie LED, a w zestawie wskaźników świecą białe światła. Materiał na dach jest wysokiej jakości, zapewniając standardowe wygłuszenie dźwiękowe porównywalne z hatchbackiem DS3, z jednym z najlepszych poziomów izolacji akustycznej w swojej klasie, chroniącym przed hałasem drogowym i warunkami atmosferycznymi. Gdy dach jest otwarty, aerodynamiczny deflektor z przodu zapewnia optymalny komfort akustyczny, odchylając strumienie powietrza i zapobiegając kołysaniu powietrza.
Dostępne są całkowicie nowe opcje tapicerki, w tym skóra Granite Blue. Dekoracja na desce rozdzielczej, okolice kratki wentylacyjnej i gałki zmiany biegów są dopasowane kolorystycznie do lakieru nadwozia i materiału dachu. Istnieje sześć dostępnych opcji dekoracyjnych – efekt aluminium, błyszcząca czerń, biel, efekt włókna węglowego, nieskończony niebieski i szarość Moondust.
Chromowane i skórzane akcenty, w gałce zmiany biegów, wokół dźwigni zmiany biegów, na hamulcu ręcznym oraz na kierownicy dodatkowo podkreślają premiumową osobowość Citroëna DS3 Cabrio. Dla sportowego akcentu dostępne są także aluminiowe pedały z otworami.
TWÓRCZA TECHNOLOGIA NA pokładzie
Citroën DS3 Cabrio dziedziczy całą wygodę technologii hatchbacka, w tym zintegrowany system nawigacji satelitarnej Citroëna, eMyWay, który oferuje wysokiej rozdzielczości 7-calowy wyświetlacz kolorowy, nawigację w całej Europie oraz łączność Bluetooth® i USB.
Czujniki parkowania z tyłu są standardem w całej gamie, co zwiększa pewność podczas parkowania z otwartym dachem. Dla dodatkowego komfortu pasażerów, niezależnie od warunków pogodowych, dostępna jest automatyczna klimatyzacja cyfrowa.
KLASA SAMOTNA
Przy długości 3,95 m, szerokości 1,71 m i wysokości 1,46 m, Citroën DS3 Cabrio oferuje prawie taką samą przestrzeń dla pasażerów jak DS3 hatchback i zachowuje 60/40 podział tylnych siedzeń. Mieści do pięciu dorosłych, co jest unikalnym osiągnięciem w tej klasie, każdy z trzech pasażerów tylnych ma odpowiednią przestrzeń na nogi i indywidualne poduszki na głowy.
Citroën DS3 Cabrio oferuje klasyczny bagażnik o pojemności 245 litrów VDA. Klapa bagażnika zawiera także oryginalny mechanizm otwierania, który używa okrągłego ruchu w górę, co pozwala na całkowite otwarcie bagażnika nawet wtedy, gdy zaparkowany jest blisko przeszkód. Do ładowania większych przedmiotów, tylne siedzenia składane są z łatwością do przodu.
Porównanie objętości bagażnika
Citroën DS3 Cabrio – 245 l
MINI Convertible – 125 l
Fiat 500C – 185 l
POWIERZCHNIA I DYNAMIKA
Dodając do gamy chwalonej za przyjemne prowadzenie – i mającej silne dziedzictwo WRC – Citroën DS3 Cabrio pozostaje przyjemnością w prowadzeniu, z optymalną architekturą, która zachowuje zwinną i responsywną charakterystykę oryginalnego DS3.
Posiadając tę samą platformę techniczną i precyzyjne układy napędowe co hatchback, z dodatkowymi wzmocnieniami z tyłu dla maksymalnej sztywności, Citroën DS3 Cabrio zapewnia tę samą ochotną charakterystykę prowadzenia, która czyni gamę DS3 tak przyjemną za kierownicą. Jednocześnie Citroën DS3 Cabrio oferuje najwyższy poziom komfortu, kontroli i bezpieczeństwa, stawiając kierowcę w pełni kontrolującym sytuację na drodze.
Inżynierowie Citroëna DS3 Cabrio skupili się na efektywności i minimalizacji wagi podczas procesu projektowania. Nowy model waży zaledwie 25 kg więcej niż hatchback. Zwykle kabriolety są około 100 kg cięższe od odpowiadających im wersji hatchback.
Tylny spojler i deflektory na tylnych oknach oznaczają, że aerodynamika – SCx wynosząca 0,69m2 – jest identyczna z hatchbackiem z zamkniętym dachem, co poprawia wydajność modelu i pomaga w redukcji emisji CO2.
EFEKTYWNE ZASILANIE
Citroën DS3 Cabrio będzie dostępny od startu z wyborem trzech wyrafinowanych i efektywnych silników benzynowych Euro V – VTi 82, VTi 120 i THP 155. Silniki VTi są połączone z 5-biegowymi skrzyniami manualnymi, a THP 155 jest sparowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Ekonomia paliwowa wynosi do 57,6 mpg w cyklu mieszanym, a emisja CO2 wynosi zaledwie 112 g/km.
W standardzie znajduje się również Wskaźnik Efektywności Przełożenia (GEI), który sygnalizuje optymalny moment zmiany biegów – oszczędzając paliwo i zachęcając do ekonomicznej jazdy.
BEZPIECZEŃSTWO NA PIERWSZYM MIEJSCU
Citroën DS3 Cabrio utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa oferowany przez gamę hatchbacków DS3, w tym:
- ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD)
- Asystent hamowania awaryjnego (EBA)
- Elektroniczna kontrola stabilności (ESC)
- Poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera z przodu, boczne i kurtynowe
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Punkty mocowania fotelików dziecięcych Isofix
- Wyróżniony nagrodą system eTouch Emergency & Assistance Citroëna, który automatycznie lub ręcznie wykonuje geo-lokalizowane połączenia awaryjne lub pomocowe za pomocą wbudowanej karty SIM, co umożliwia szybką interwencję w przypadku wypadku lub unieruchomienia pojazdu
CENY I WYPOSAŻENIE