Po rozwiązaniu marki Saturn, GMC musiał uzupełnić lukę w swojej ofercie produktowej, tworząc Acadię jako wersję z przekształconym znakiem Chevroleta Traverse i Buicka Enclave.
Producenci samochodów planują swoją produkcję z wyprzedzeniem, nawet na wczesnych etapach rozwoju pojazdu. Aby wprowadzić na rynek swoje pierwsze siedmioosobowe CUV z nadwoziem typu unibody, GMC musiał sprzedać określoną liczbę tych samochodów i nie sądził, że zaledwie dwoma markami uda mu się to osiągnąć, więc sprzedawano je także jako Acadia. Co więcej, zaoferowano pojazd w pięciu wersjach wyposażeniowych, aby ludzie mogli wybrać tę, którą chcieli. Jednak sprzedaż nie przekroczyła granicy 80 000 jednostek odkąd model zadebiutował w 2006 roku, więc GMC odświeżył auto w 2012 roku na model 2013, co przyniosło rezultaty w postaci sprzedaży zamykającej się, a nawet przekraczającej 90 000 jednostek.
Odświeżona wersja z 2013 roku miała odważnie wyglądający przedni pas, gdzie chłodnica została poszerzona w porównaniu do wersji przed liftingiem. Dodatkowo, reflektory były wyższe i lekko odchylone na boki, zdobione w C-kształtne światła do jazdy dziennej. Poza tym, poziom wyposażenia Denali charakteryzował się większą ilością chromowanych elementów, co dodało luksusowego wyglądu.
Wewnątrz kierowcy mogli zabrać ze sobą do siedmiu pasażerów, ponieważ Acadia była pojazdem z trzema rzędami siedzeń. W zależności od opcji, producent mógł również zaoferować samochód z sześcioma indywidualnymi fotelami, co zapewniało większy komfort wszystkim podróżującym. Deska rozdzielcza miała prosty, ale skuteczny układ, z czytelnie uporządkowanym zestawem wskaźników, w którym zegar zajmował centralne miejsce, doskonałe do codziennych dojazdów. Dostępny był również wyświetlacz przezierny. Na środkowej konsoli GMC dodał system infotainment z ekranem dotykowym oraz kamerą tylnej wstecznej.
Podobnie jak jego „rodzeństwo”, Acadia była dostępna zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Pod maską producent zainstalował silnik V6 o pojemności 3,6 litra, połączony z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, która była standardem w całej gamie. Na liście znajdował się system napędu na wszystkie koła, podczas gdy ci, którzy go nie potrzebowali, mogli zamówić auto z napędem na przednie koła.
GMC zaprezentowało nowy model Acadia i Acadia Denali na Targach Motoryzacyjnych w Chicago w 2012 roku, podkreślając nowy wygląd zewnętrzny oraz funkcje bezpieczeństwa, w tym pierwszy w branży środkowy poduszkę powietrzną z przodu.
GMC Acadia, który zadebiutował w 2007 roku jako pierwszy crossover GMC i zdefiniował segment, który od tego czasu zyskał na popularności, osiągnął najlepsze wyniki sprzedaży w swojej pięcioletniej historii w 2011 roku. Model Denali, wprowadzony w połowie 2010 roku, poszerzył atrakcyjność Acadii wśród klientów luksusowych, łącząc funkcjonalność z eleganckim stylem.
„Dzięki nagradzanej kombinacji przestronności, zdolności i efektywności paliwowej, Acadia ucieleśnia podejście GMC 'nigdy nie mów nigdy'”, powiedział Tony DiSalle, wiceprezydent marketingu GMC w USA. „W 2013 roku nasi inżynierowie i projektanci zastosowali to samo podejście przy opracowywaniu nowej Acadii.”
GMC Acadia zachowuje funkcjonalność wnętrza cenioną przez rodziny, w tym system siedzeń SmartSlide, który umożliwia łatwy dostęp do trzeciego rzędu w konfiguracjach dla siedmiu i ośmiu pasażerów. Podobnie zarówno drugi, jak i trzeci rząd wciąż składa się na płasko, oferując wiodącą w klasie maksymalną przestrzeń bagażową, w tym możliwość przewozu arkuszy materiałów o szerokości 48 cali, takich jak płyty gipsowo-kartonowe i sklejka.
Odważny design
Pierwsze wrażenia mają ogromne znaczenie, a 2013 Acadia została zaprojektowana tak, aby robić silne wrażenie. Wyróżniający się, trójramienny grill znajduje się w nowym, bardziej pionowym designie.
Rozproszone diody LED w lampach dziennych nadają GMC Acadia premium wygląd i są standardem we wszystkich modelach, niezależnie od tego, czy wybrano standardowe reflektory projektorowe, czy opcjonalne lampy ksenonowe. Nowe detale tylnych lamp odzwierciedlają postępy w projekcie.
Nowy GMC Acadia otrzymuje również subtelne aktualizacje designu zewnętrznego, w tym zakrzywione tylne szyby oraz nowy spoiler. Nowe wzory kół o średnicach 18, 19 i 20 cali uzupełniają linie i sylwetkę pojazdu.
Wnętrze GMC Acadia zostało wzbogacone o lepsze materiały dotykowe, z francuskim przeszyciem, które nadaje elegancki wygląd, oraz z czerwonym podświetleniem płynącym wzdłuż deski rozdzielczej. Modele SLT i Denali mają aluminiowe akcenty na konsoli centralnej, drzwiach oraz desce.
Bezpieczeństwo z branżowym priorytetem
Zmieniona Acadia będzie pierwszym pojazdem na rynku z nowym systemem środkowej poduszki powietrznej z przodu GMC, stworzonym w celu ochrony kierowców i pasażerów z przodu podczas uderzeń bocznych, gdy zagrożony pasażer znajduje się po stronie nieuzbrojonej. Poduszka rozwija się z wewnętrznej strony fotela kierowcy i ustawia się pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu.
„Choć żadna technologia ochrony nie może zaadresować wszystkich obszarów ciała ani wszystkich potencjalnych obrażeń, środkowa poduszka powietrzna z przodu została zaprojektowana tak, aby działać z innymi poduszkami powietrznymi i pasami bezpieczeństwa w pojeździe, aby wspólnie zapewnić jeszcze bardziej kompleksowy system zabezpieczeń dla pasażerów,” powiedziała Gay Kent, dyrektor wykonawcza ds. bezpieczeństwa pojazdów GM.
Standardowo w GMC Acadia Denali i dostępne w innych modelach znajdują się systemy ostrzegania przed martwymi polami oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Systemy te wykorzystują radar do monitorowania miejsc, których kierowca może nie widzieć – oraz dostarczają widoczne i dźwiękowe ostrzeżenia, aby pomóc zapobiegać kolizjom.
Każdy model GMC Acadia standardowo jest wyposażony w sześć miesięcy usługi Directions and Connections od OnStar, która obejmuje automatyczną odpowiedź na wypadki, nawigację krok po kroku, pomoc drogową, link do służb ratunkowych i zdalne odblokowywanie drzwi. Aplikacja zdalnego dostępu OnStar pozwala na zdalne raporty statusu pojazdu, przedłużone możliwości blokowania i odblokowywania oraz funkcję zdalnego uruchamiania, której zasięg ogranicza jedynie zasięg usługi telefonii komórkowej, a nie kilku setek stóp tradycyjnego kluczyka.
Lider technologii
Zmodernizowane funkcje infotainment Acadia 2013 posiadają pojemnościowe sterowanie dotykowe, które wykorzystuje elektrody do wykrywania właściwości przewodzących obiektów, takich jak dotyk palca.
Radio Color Touch GMC – po raz pierwszy wprowadzone w modelu Terrain 2012 – jest standardem w GMC Acadia. System IntelliLink pozwala klientom na bezproblemową integrację ich smartfonów do prowadzenia rozmów bez użycia rąk przez system audio oraz przesyłania strumieniowego popularnych internetowych stacji radiowych Pandora i Stitcher. IntelliLink umożliwia także kontrolę głosową iPoda podłączonego przez USB dla łatwego dostępu do przechowywanej muzyki.
Inne funkcje systemu audio obejmują możliwość odbioru radia HD, przeglądanie zdjęć oraz standardową kamerę tylną z dynamicznymi liniami prowadzącymi, która wyświetla się na ekranie w wysokiej rozdzielczości.
Mechanicznie, Acadia 2013 korzysta z nowej generacji automatycznej skrzyni biegów Hydra-Matic 6T70 z sześcioma biegami, zapewniając lepszą reakcję zmiany biegów i bardziej poprawione prowadzenie.
Najpopularniejsze opcje GMC Acadia, w tym rozrywka na tylnych siedzeniach, podwójny dach SkyScape i pakiet holowniczy, wciąż są dostępne.
Powrót Denali w wersji ekskluzywnej
Popularna, luksusowa wersja Denali GMC Acadia stanowi 30 procent sprzedaży, dlatego dużą wagę przyłożono do dodania luksusowych udogodnień oraz udoskonalenia charakterystycznych elementów designu Denali. Nowe lub zmienione dodatki zewnętrzne obejmują:
- Nowy, trójwymiarowy polerowany grill
- Przebudowane dolne zderzaki z przodu i z tyłu
- Dolna okleina w kolorze nadwozia oraz listwy progowe, zderzak tylny i nadkola
- Unikalne listwy boczne z chromowanymi akcentami i emblematami Denali
- Podwójne wyloty spalin z chromu przechodzące przez zderzak tylny
- 20-calowe obręcze kół
Wewnątrz, Denali dodaje standardowe funkcje komfortu i bezpieczeństwa, w tym:
- Skórzane siedzenia z perforacją i specyficzny dla Denali kolor wykończenia Cocoa Dune
- Skórzana kierownica z drewnianymi wstawkami oraz regulacją w pionie i poziomie
- Akcenty z aluminium
- Podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia
- Podświetlenie w podłokietnikach oraz oświetlone listwy progowe z logo Denali
- Nawigacja Color Touch
- Ostrzeganie przed martwymi strefami i ruchem poprzecznym z tyłu
- Podwójny system dachu SkyScape z przesuwanym przednim dachem i stałą tylną sekcją
- Napęd na wszystkie koła
„Podczas projektowania nowej Acadii braliśmy pod uwagę współczesne kształty i materiały, które klienci GMC oczekują od wielu produktów, które kupują,” powiedział Dave Lyon, dyrektor wykonawczy ds. designu. „Skrupulatność Denali to ostateczna demonstracja tego podejścia.”
Możliwości GMC
Wszystkie modele GMC Acadia z 2013 roku są napędzane efektywnym paliwowo silnikiem V-6 o pojemności 3.6L z bezpośrednim wtryskiem oraz zmiennym czasowaniem zaworów, produkującym 288 koni mechanicznych (215 kW) oraz 270 lb-ft (366 Nm) momentu obrotowego. Napęd na przednie koła jest standardem, podczas gdy dodatkowa kontrola napędu na wszystkie koła jest dostępna. Maksymalna zdolność holownicza wynosi 5000 funtów (2268 kg).