Honda wprowadziła dziewiątą generację modelu Accord na rynek północnoamerykański pod koniec 2012 roku na rok modelowy 2013, a oprócz wersji sedan zaprezentowała również coupe.
Po ponad czterech dekadach i sprzedaniu 11 milionów egzemplarzy, japoński producent samochodów wiedział, czego oczekują jego klienci. Zrozumiał również, że wielu rodziców po wyprowadzeniu dzieci z domu, a nawet młodsze osoby, pragnęło sportowo wyglądającego coupe, które miało sprawdzoną reputację niezawodności. Przeznaczeniem Hondy Accord Coupe z 2013 roku była właśnie ta grupa odbiorców. Nic więc dziwnego, że mimo iż oba modele dzieliły tę samą platformę, nie miały takiego samego designu. Dwu-drzwiowy Accord był zaprojektowany jako pojazd codziennego użytku, który mógł pokonywać setki mil dziennie, nie obciążając mocno portfela ani nie męcząc kierowcy. Dodatkowo, choć nie był topowym sportowcem, to również nie był to samochód, który desperacko próbował wyprzedzić ciężarówkę na lewym pasie.
Honda wprowadziła nowe reflektory LED z dziennymi światłami w dolnej części, które wykorzystywały tę samą technologię diod świecących. Flankowały one grill z chromowanym wykończeniem w kształcie litery U, a logo marki zajmowało centralne miejsce. Samochód wciąż przypominał swojego cztero-drzwiowego kuzyna, ale był inny. Na dolnej części zderzaka producent dodał szeroki, trapezoidalny wlot powietrza ozdobiony siatką w kształcie plastra miodu oraz okrągłe lampy przeciwmgielne LED.
Dzięki niskiemu profilowi i wznoszącym się, rzeźbionym liniom nadwozia, Honda Accord Coupe z 2013 roku miała sportowy wygląd. W zależności od wersji, dostępne były felgi aluminiowe 17- lub 18-calowe, które doskonale wypełniały nadkola. W przeciwieństwie do swojego cztero-drzwiowego odpowiednika, który miał klamki w kolorze nadwozia, coupe było dostępne z chromowanymi klamkami. Jednak lusterka wyglądały identycznie, w tym zintegrowane lampy kierunkowskazów oraz kamera, która pokrywała martwy punkt po stronie pasażera. W przeciwieństwie do swojego kuzyna, szyba w dwu-drzwiowym Accordzie rozpoczynała się od nachylonej przedniej szyby. Następnie miała łukowaty dach i kończyła się nachyloną tylną szybą. Z tyłu krótki bagażnik był dostępny z małym spojlerem.
Wewnątrz, Honda Accord Coupe z 2013 roku posiadała parę foteli kubełkowych, które obiecywały utrzymanie pasażerów w miejscu podczas ostrego pokonywania zakrętów. Przed kierowcą znajdował się panel przyrządów, w którym prędkościomierz zajmował centralne miejsce, a obrotomierz znajdował się po lewej stronie, natomiast wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego po prawej. Deska rozdzielcza została przeniesiona z wersji sedan i miała ośmiocalowy ekran multimedialny nad centralnym panelem. Równocześnie, pomiędzy centralnymi wentylatorami dostępny był wyświetlacz dotykowy. Pomiędzy przednimi siedzeniami umieszczono wąski środkowy tunel, który mieścił selektor biegów (lub drążek zmiany biegów), podłokietnik oraz hamulec ręczny. Z tyłu, dzięki dłuższemu rozstawowi osi niż w poprzedniku, było wystarczająco miejsca na nogi dla dorosłych pasażerów. Jednak nachylona tylna szyba ograniczała przestrzeń na głowę.
Pod maską Honda wykorzystała ten sam silnik 2.4 litra, co w poprzedniej generacji Accorda, chociaż z nieco mniejszą mocą. Ku zaskoczeniu, mimo to, czasy przyspieszenia i efektywność paliwowa wzrosły. Dla najbogatszej wersji, producent zamontował zmodyfikowany silnik V6 o pojemności 3.5 litra z systemem VTEC (zmienna geometria zaworów). Silnik o mniejszej pojemności był połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub CVT, podczas gdy najpotężniejszy silnik był standardowo oferowany z pięciobiegową skrzynią automatyczną z możliwością dodatkowej sześciobiegowej skrzyni manualnej.
Nowa Honda Accord Sedan i Accord Coupe z 2013 roku oznaczają początek dziewiątej generacji najlepiej sprzedającego się samochodu średniej wielkości Hondy. Są bardziej luksusowe, wyrafinowane, lepiej jeżdżą i są lepiej wyposażone niż jakikolwiek inny model w 37-letniej historii Accorda, a modele z 2013 roku wyraźnie podnoszą wrażenie luksusu i rzemiosła, dynamikę jazdy oraz zakres standardowego wyposażenia na najwyższe poziomy w swojej klasie. Wyprodukowane w dwóch lokalizacjach w Ohio, premierowe modele świętują 30 lat nieprzerwanej produkcji Accorda w Stanach Zjednoczonych.
Długość zewnętrzna i rozstaw osi zarówno Accorda Sedan, jak i Coupe są nieco bardziej kompaktowe niż w poprzedniej generacji, przy jednoczesnym zwiększeniu kluczowych wymiarów wewnętrznych, takich jak przestrzeń na nogi z tyłu i objętość bagażnika. Efektem jest przestronny, zupełnie nowy Accord, który może poszczycić się sportowym wyglądem, bardziej responsywnym prowadzeniem oraz lepszą dynamiką jazdy.
Od końca przednich zderzaków po końcówki wydechu, dosłownie nic nie zostało pominięte podczas przekształcania Hondy Accorda. Obejmuje to główne elementy, takie jak nadwozie, blacha, szkło i aerodynamika, a także cechy wnętrza i systemy elektroniczne, silniki i skrzynie biegów, komponenty podwozia oraz wiele systemów bezpieczeństwa. Pomimo całkowitych zmian pokoleniowych, jednak Accord Sedan i Coupe z 2013 roku nadal koncentrują się na zapewnieniu tego samego od lat uznawanego połączenia niezrównanego bezpieczeństwa Hondy, dobrej relacji jakości do ceny, przyjemności z jazdy i komfortu pasażerów.
Efektywność paliwowa również została poprawiona, z szacunkowymi ocenami zużycia paliwa na poziomie do 36 mpg na autostradzie dla 4-cylindrowego Accorda i 34 mpg dla V-6 Accorda Sedan. Accord nie tylko podnosi sztukę w swoim segmencie, ale także wprowadza szereg nowych technologii do Hondy – będąc pierwszym pojazdem korzystającym z nowej technologii Earth Dreams™, która jest poświęcona poprawie efektywności paliwowej i minimalizowaniu wpływu na środowisko. Na początku 2013 roku zadebiutuje nowy Accord Plug-in Hybrid (PHEV) Sedan, a latem 2013 roku pojawi się konwencjonalny hybrydowy na tej samej architekturze napędu, wnosząc radość i efektywność Hondy do segmentu hybrydowego.
Oprócz nadchodzących wersji hybrydowych, zupełnie nowy Accord Sedan 4-drzwiowy z 2013 roku jest dostępny w wersjach wyposażeniowych LX, Sport, EX, EX-L, EX-L V6 i nowej Touring, podczas gdy 2-drzwiowy Accord Coupe występuje w wersjach LX-S, EX, EX-L i EX-L V6. Standardowe wyposażenie nowego Accorda obejmuje Bluetooth® HandsFreeLink® z przesyłaniem dźwięku, integrację USB/iPod®, kamerę tylną oraz ekran audio/informacyjny i system Eco Assist™. Jak w dotychczasowych modelach EX, dostępna jest opcja tapicerki z tkaniny lub skóry.
Inne standardowe cechy Accorda obejmują dwustrefową klimatyzację, integrację z internetowym radiem Pandora® oraz funkcję wiadomości SMS. Dostępne cechy obejmują oparty na dysku twardym (HDD) system nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™ z rozpoznawaniem głosu i informacjami o ruchu drogowym, a także Adaptive Cruise Control. Nowe technologie widoczności obejmują powiększone lusterko kierowcy oraz nową funkcję LaneWatch™ Hondy – a także dostępne takie elementy jak reflektory LED, światła dzienne (DRL) i światła stopu.
Udoskonalenia bezpieczeństwa obejmują gruntownie zrewidowaną strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) oraz dostępne systemy ostrzegania o kolizji (FCW) i ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW).
Początkowo dostępne będą dwa napędy Earth Dreams™, w tym zupełnie nowy silnik 2.4-litrowy 4-cylindrowy z pierwszym zastosowaniem bezpośredniego wtrysku w Ameryce Północnej oraz 3.5-litrowy V-6 z zmodyfikowanymi funkcjami VTEC + VCM. Na początku 2013 roku gama Accorda ujrzy pierwsze zastosowanie nowego systemu hybrydowego Earth Dreams™ 2.0-litrowego 4-cylindrowego/ dwóch silników w Hondzie Accord PHEV Sedan. System hybrydowy Hondy z dwoma silnikami będzie działał w trzech trybach – elektrycznym, benzynowo-elektrycznym oraz bezpośrednim – aby maksymalizować efektywność paliwową. Accord Plug-in Hybrid z 2014 roku posłuży również jako baza dla konwencjonalnej wersji hybrydowej Accorda Sedan, która dołączy do oferty Accorda latem 2013 roku. Modele Accorda z silnikiem 4-cylindrowym oferują bezstopniową skrzynię biegów (CVT), która pomaga Accordowi osiągnąć znakomitą efektywność paliwową, a wybrane modele będą miały nową, wygodną w obsłudze 6-biegową skrzynię manualną. Silnik V-6 Accorda oferuje wybór nowej 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów lub w przypadku V-6 Coupe – 6-biegowej skrzyni manualnej. Honda Accord Plug-in Hybrid będzie wyposażona w nową bezstopniową skrzynię CVT z elektrycznym sprzęgłem.
Nadwozie
Zgrabnie stylizowane i aerodynamicznie wydajne, nowy projekt i inżynieria nadwozia Accorda Sedan i Accord Coupe z 2013 roku są najbardziej zaawansowane w 37-letniej historii marki Accord. Udoskonalenia są dostosowane do poprawy każdego aspektu doświadczenia posiadania Accorda, od bardziej precyzyjnej jazdy i prowadzenia po cichsze wnętrze, a także zwiększoną widoczność i lepszą efektywność paliwową.
Nadwozie Accorda z 2013 roku wykorzystuje więcej stali wysokowytrzymałej niż jakikolwiek Accord w historii modelu. To zapewnia Accordowi wysoką wytrzymałość konstrukcyjną dla poprawy jakości jazdy i bardziej precyzyjnego pokonywania zakrętów. Projekt nadwozia Sedana jest odważny i zdecydowany, elegancki i płynny, podczas gdy projekt Coupe jest dynamiczny, napięty i sportowy. W obydwu stylach nadwozia rozszerzone użycie aerodynamiki, w tym szersze wykorzystanie osłon dolnych, poprawia aerodynamikę Hondy Accorda, co bezpośrednio korzystnie wpływa na efektywność paliwową. Inne innowacje obejmują dostępne reflektory LED, LED DRL, kierunkowskazy zamontowane w lusterkach oraz powiększone lusterko znajdujące się po stronie kierowcy, które zwiększa pole widzenia kierowcy o 4,2 stopnia.
Design Zewnętrzny
Nawet boki nadwozia Sedana są ekspresyjne, z linią charakterystyczną, która płynie w górę i do tyłu wzdłuż powierzchni drzwi, oraz głębokim konturem strategicznie umiejscowionym w dolnej części drzwi, co nadaje całości substancję i poczucie ruchu. Błyszcząca listwa dookoła okien dodaje luksusowego wyglądu, podczas gdy z tyłu, szczyty tylnych błotników wyginają się do wewnątrz w kierunku słupków C, przypominając wygięte mięśnie. Modele EX-L i Touring mają chromowane klamki drzwi i dodatkowe wykończenie w tylnej części nadwozia dla większej elegancji.
Accord Coupe to najbardziej ekscytujący 2-drzwiowy Accord w historii. Jego przednia część wyróżnia się dużym otworem dolnego chłodnicy i podwójnymi fałszywymi wlotami powietrza, które pełnią również funkcję lamp przeciwmgielnych we wszystkich modelach z wyjątkiem LX. Duże nadkola przechodzą w głębokie linie charakterystyczne płynące wzdłuż drzwi i powracające do muskularnych tylnych nadkoli, podczas gdy opływowy kształt dachu prowadzi wzrok ku górze do wiatrołapu kabiny.
Starannie wyrzeźbione dolne boki drzwi podtrzymują dynamiczny wygląd Accorda Coupe, a jednocześnie pomagają kierować strumień powietrza wokół tylnych opon. Kształt dachu, linie charakterystyczne boku i tylne nadkola zbiegają się w pokrywie bagażnika, przyciągając wzrok ku tylnemu spojlerowi w modelach V-6 i pozostawiając wyraźne wrażenie, gdy Coupe odjeżdża.
Wszystkie modele Accord LX i Sport Sedan posiadają wygodny system zdalnego dostępu, podczas gdy modele Accord EX, EX-L i Touring obejmują nowy system Smart Entry z przyciskiem start/stop silnika. Modele Accord EX, EX-L i Touring mają również elektryczny szklany szyberdach z funkcją pochylenia.
Wszystkie modele Accorda mają wycieraczki o zmiennej prędkości oraz automatycznie włączające się/wyłączające reflektory, a kamera tylna jest standardowa we wszystkich modelach Accorda. Udoskonalenia aerodynamiczne poprawiają efektywność paliwową, jednocześnie ograniczając hałas wewnętrzny. Te cechy obejmują słupki A nadwozia, które są teraz prawie na równi ze szkłem szyby, wycieraczki, które znajdują się w płaszczyźnie tylnej krawędzi maski, oraz optymalna grubość szyby przedniej i bocznej.
Sedan Accorda jest dostępny w dziewięciu kolorach zewnętrznych, w tym czterech metalicznych i pięciu perłowych. Nowe kolory to Champagne Frost Pearl, Hematite Metallic, Modern Steel Metallic oraz Obsidian Blue Pearl. Coupe Accorda z 2013 roku dostępne jest w siedmiu kolorach zewnętrznych, w tym dwóch metalicznych, pięciu perłowych i jednego solidnego. Nowe kolory to Modern Steel Metallic, Still Night Pearl, Tiger Eye Pearl oraz White Orchid Pearl.
Cechny nadwozia Accorda Sedan i Coupe
- Struktura nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™)
- Obszerne użycie stali o wysokim napotrzebowaniu
- Powiększone lusterko kierowcy
- Dostępny wyświetlacz martwego pola Honda LaneWatch™ (EX, EX-L i Touring Sedan; EX-L Coupe)
- Jedno dotykowe otwieranie/zamykanie elektrycznego szyberdachu (EX, EX-L i Touring)
- Wycieraczki o zmiennej prędkości
- Automatycznie włączające/włączające się reflektory
- Reflektory LED (Touring)
- LED światła dzienne (DRL) (V6)
- LED światła stopu (Sedan EX-L i wyższe)
- Kamera tylna
- Reflektory wieloreflektorowe/projektorowe
- Składane lusterka w kolorze nadwozia (z kierunkowskazami w EX, EX-L i Touring)
- 15.8 cu ft. objętości bagażnika (Sedan)
- 13.7 cu ft. objętości bagażnika (Coupe)
Wydajność aerodynamiczna
Inżynierowie rozważyli każdy aspekt zewnętrznego wyglądu Sedana i Coupe Accorda w dążeniu do uzyskania niskiego oporu aerodynamicznego, aby uzyskać cichą jazdę i maksymalną efektywność paliwową. Wysiłek zaczyna się od ogólnego kształtu nadwozia w formie kropli wody, co skutkuje najskuteczniejszą kombinacją niskiego oporu aerodynamicznego i używalnej przestrzeni wewnętrznej. Do tej podstawowej koncepcji inżynierowie dodali wiele szczegółów aerodynamicznych, w tym niemal płaskie szkło szyb, starannie dopasowane kształty słupków A, wycieraczki wmontowane w maskę oraz staranne kształtowanie underskóry, które redukują opór aerodynamiczny, bezpośrednio poprawiając efektywność paliwową.
Modele Accorda Sedan i Coupe mają aerodynamiczne osłony podwozia z przodu zespołu silnika/skrzyń biegów oraz tylnych kół i bagażnika. Modele Accorda V-6 mają również dwie dodatkowe osłony pod obszarami podłóg kierowcy i pasażera. Dodatkowo, prześwit jest celowo najniższy tuż przed tylnymi kołami, tworząc obszar niskiego ciśnienia między kołami. Ten obszar niskiego ciśnienia ciągnie strumień powietrza wokół tylnych kół, zamiast przez nie. Choć wydaje się to niewielkie, detale te sumują się i przynoszą znaczące zyski w efektywności paliwowej.
Stal o wysokiej wytrzymałości
Nadwozie Hondy Accorda z 2013 roku wykorzystuje 55,8% stali o wysokiej wytrzymałości, więcej niż w jakimkolwiek wcześniejszym Accordzie. Dodatkowo, 17,2% stali jest teraz klasy 780, 980 i 1,500 – ekstremalnie wysokie klasy, które nigdy wcześniej nie były używane w żadnym Accodzie. Przyczynia się to do wyższej sztywności nadwozia i zmniejszenia wagi, co przynosi bezpośrednie korzyści dla jakości jazdy i prowadzenia, ciszy wewnątrz, wydajności i trwałości na długi okres czasu.
Zmierzona poprawa w sztywności jest znacząca. W testach statycznych sztywność zginania wzrosła o 34%, a sztywność skrętna wzrosła o 42% w porównaniu do wcześniejszego modelu Accorda. W testach dynamicznych sztywność boczna z przodu wzrosła o 16%, a sztywność pionowa z tyłu wzrosła o 39%.
Składane lusterka w kolorze nadwozia
Standardowe we wszystkich modelach Accorda, składane lusterka w kolorze nadwozia pozwalają kierowcy łatwo regulować ich położenie. Mogą być również ręcznie składane do wewnątrz dla ułatwienia parkowania w wąskich miejscach. Lusterka w modelach EX i wyższych są podgrzewane, co zapewnia wygodę w trudnych warunkach pogodowych, a lusterko po stronie pasażera zawiera zintegrowaną kamerę LaneWatch™ Hondy. Lusterka zostały specjalnie zaprojektowane, aby były bardziej aerodynamiczne, zmniejszając hałas wiatru. Każdy model Accord EX, EX-L i Touring ma zintegrowane wskaźniki kierunkowskazów LED w obudowach lusterka, co zwiększa widoczność w ruchu.
Powiększone lusterko kierowcy
Wprowadzone do oferty Hondy w modelu CR-V z 2012 roku, powiększone lusterko kierowcy Accorda z 2013 roku jest zintegrowane w lusterku po stronie kierowcy. Stanowi standardowe wyposażenie we wszystkich modelach i wersjach Accorda z 2013 roku, lusterko zwiększa pole widzenia kierowcy o 4,2 stopnia, aby zapewnić lepszy widok obiektów z tyłu i po bokach pojazdu.
System wyświetlania martwego pola Honda LaneWatch™
Nowy system wyświetlania martwego pola Honda LaneWatch™, dostępny w modelach Accord EX, EX-L i Touring Sedan oraz EX-L Coupe, wykorzystuje kamerę zamontowaną poniżej lusterka po stronie pasażera, aby wyświetlić rozszerzony widok pasa ruchu po stronie pasażera na inteligentnym wyświetlaczu Multi-Information Display (i-MID).
Jedno dotykowe otwieranie/zamykanie elektrycznego szyberdachu
W modelach Accord EX, EX-L i Touring, elektryczny szklany szyberdach z funkcją pochylenia ma możliwość jednego dotyku dla otwierania i zamykania. Funkcja automatycznego cofnienia zmienia kierunek przesuwnej pokrywy szyberdachu, gdy system operacyjny wykryje opór przy zamykaniu. Ręcznie obsługiwany przesuwany filtr poprawia komfort w jasne lub gorące dni.
Zintegrowana antena tylna
Wszystkie nowe Accorda mają antenę AM/FM zintegrowaną w tylnym oknie. Dzięki temu eliminuje się konieczność tradycyjnej anteny masztowej, co poprawia wygląd zewnętrzny pojazdu oraz eliminuje możliwość uszkodzenia w automatycznych myjniach. Modele z XM Radio mają małą antenę typu fin zamontowaną z tyłu dachu.
Elektryczne zamki drzwi z zdalnym dostępem i programowalnym systemem automatycznego blokowania drzwi
Wszystkie modele Honda Accord LX i Sport Sedan posiadają wygodny system ręcznego zdalnego dostępu, podczas gdy modele Accord EX, EX-L i Touring mają nowy system Smart Entry.
System zdalnego dostępu
System ręcznego dostępu zdalnego pozwala kierowcy zablokować lub odblokować drzwi i bagażnik za pomocą naciśnięcia przycisku zintegrowanego klucza fale. Zasięg tego systemu wynosi do 50 stóp i zawiera przycisk „panic”, który uruchamia klakson po naciśnięciu. Dodatkowo, system ręcznego dostępu zdalnego ma system zabezpieczeń, który jest automatycznie aktywowany po naciśnięciu przycisku blokady na pilocie. Dźwięk klaksonu potwierdza ustawienie systemu ochrony. Każda nieautoryzowana próba dostępu uruchomi alarm.
System Smart Entry
Nowy system Smart Entry z przyciskiem start/stop silnika w modelach Accord EX, EX-L i Touring upraszcza podejście, wchodzenie i uruchamianie Accorda – szczególnie gdy kierowca ma przy sobie przedmioty osobiste. System Smart Entry pozwala kierowcy podejść do pojazdu, dotknąć klamki drzwi, aby odblokować drzwi, uruchomić silnik i wyłączyć go na końcu podróży przy użyciu przycisku zapłonu, a następnie wysiąść i dotknąć przycisku blokady na klamce drzwi, aby zabezpieczyć auto – wszystko bez potrzeby dotykania klucza. System wymaga jedynie, aby kierowca miał przy sobie klucz Smart Entry. Klucz Smart Entry ma odlewowaną obudowę z atrakcyjnym chromowanym wykończeniem oraz akrylowe pokrywy, które wykorzystują „drukowanie z tyłu” dla trwałości.
Programowalny system automatycznego zamykania/odblokowywania
Wszystkie modele Accorda z 2013 roku zawierają również programowalny system automatycznego blokowania/odblokowywania, który jest ustawiony na automatyczne zablokowanie drzwi, gdy pojazd osiągnie prędkość około 10 mph. Kierowcy mogą zaprogramować system tak, aby blokował i odblokowywał drzwi na różne sposoby lub dezaktywować niektóre lub wszystkie funkcje, jeśli uznają to za stosowne.
Wycieraczki o zmiennej prędkości
Wszystkie modele Accorda mają wycieraczki o zmiennej prędkości, które automatycznie dostosowują swoje działanie w zależności od prędkości pojazdu. Efektem jest najbardziej efektywne usuwanie wilgoci z szyby i minimalny hałas wiatru przy dużych prędkościach. Kształt wycieraczek pomógł również ostrzom mocno przylegać do szyby, nawet przy wyższych prędkościach, wspierając proces czyszczenia. W 2013 roku wycieraczki były umieszczone na tym samym poziomie co tylna krawędź maski Accorda, gdy nie były używane, co zmniejsza opór aerodynamiczny i hałas wiatru.
Automatyczne reflektory włączające/wyłączające
Wszystkie modele Accorda z 2013 roku mają automatycznie włączające się/wyłączające reflektory dla większej wygody. Reflektory te są jednostkami wieloreflektorowymi/projektorowymi we wszystkich modelach Sedan i Coupe, z wyjątkiem V-6 Touring Sedan, który ma automatyczny włączający/wyłączający się reflektory LED. Reflektory są zaprojektowane z maksymalną efektywnością aerodynamiczną na celu uzupełnienie stylizacji Accorda. Wszystkie modele Accorda mają również światła dzienne (DRL) – halogenowe w modelach 4-cylindrowych oraz jasne, dramatyczne LED DRL w modelach V-6.
Reflektory LED
Honda Accord Touring Sedan ekskluzywnie korzysta z pierwszego zastosowania reflektorów diodowych (LED) przez Hondę. Ten podwójny projektor LED poprawia rozkład światła dla lepszej widoczności i wzmocnionej wydajności jazdy w nocy, przy wymaganym jedynie połowie mocy elektrycznej tradycyjnych reflektorów halogenowych/projektorowych. Układ LED ma również bardzo techniczny wygląd, co wyraźnie wyróżnia model Touring Sedan.
LED światła dzienne (DRL)
Każdy Accord jest wyposażony w światła dzienne (DRL), co ułatwia pieszym i innym kierowcom dostrzec Accorda zarówno w świetle dziennym, jak i zmierzchu. W 2013 roku nowe diody LED DRL pojawiają się w modelach Accorda Sedan i Coupe z silnikiem V-6.
LED światła stopu
Światła stopu diodowe (LED) są standardem w modelach Accord Sedan EX-L i Touring. W porównaniu do tradycyjnych żarówek żarowych, diody LED zapalają się szybciej, zużywają mniej energii i mają dłuższą żywotność. Zapewniają również nowoczesny wygląd tyłu modeli EX-L i Touring.
Kolory zewnętrzne
Accord Sedan z 2013 roku jest dostępny w ośmiu kolorach zewnętrznych, w tym trzech metalicznych i pięciu perłowych. Nowe kolory to Champagne Frost Pearl, Hematite Metallic, Modern Steel Metallic oraz Obsidian Blue Pearl. Dostępne kolory to również Alabaster Silver Metallic, Basque Red Pearl II, Crystal Black Pearl oraz White Orchid Pearl.
Accord Coupe z 2013 roku dostępny jest w siedmiu kolorach zewnętrznych, w tym dwóch metalicznych, czterech perłowych oraz jednym solidnym. Nowe kolory to Modern Steel Metallic, Still Night Pearl, Tiger Eye Pearl oraz White Orchid Pearl. Dostępne kolory to również Alabaster Silver Metallic, Crystal Black Pearl oraz San Marino Red.
Redukcja hałasu, wibracji i szumów (NVH)
Z pokolenia na pokolenie, zdolność Accorda do wyciszania hałasu, wibracji i szumów (NVH) z doświadczenia jazdy mogła zostać znacząco poprawiona. Dla 2013 roku wysiłki w tym zakresie są jeszcze bardziej imponujące, zaczynając od strukturalnych ulepszeń w nadwoziu oraz największego wykorzystania stali o wysokim napotrzebowaniu w historii Accorda. Wyjątkowa sztywność nadwozia zmniejsza zginanie i skręcanie, co wpływa na charakterystyki NVH.
Aerodynamiczne dostosowanie nadwozia i podwozia również przyczynia się do zmniejszenia poziomu hałasu w kabinie, gdy turbulencje są redukowane w otaczającym strumieniu powietrza. Strategiczne wykorzystanie specyficznych materiałów izolacyjnych w silniku, nadwoziu, drzwiach i wnętrzu również przyczynia się do jeszcze cichszego wnętrza w modelach Sedan i Coupe. To bezpośrednio zwiększa komfort pasażerów i pomaga umieścić Accorda w czołówce pod względem cichości. Środki zaradcze NVH są kontynuowane, nawet w trudno dostępnych miejscach. Obejmuje to obszar pod maską, wewnątrz drzwi i wnęk nadwozia oraz w właściwościach technicznych dywaników i wykończeń wnętrza. Kluczowe środki zaradcze NVH Accorda obejmują:
- Słupki A nadwozia są teraz prawie na równi ze szkłem szyby dla zmniejszenia hałasu wiatru
- Wycieraczki są umiejscowione na równi z tylną krawędzią maski, co wygładza strumień powietrza i redukuje hałas
- Grubość szyb przedniej i bocznej jest zoptymalizowana dla zmniejszenia hałasu wiatru
- Izolator maski zmniejsza słyszalny hałas silnika i hałas z drogi
- Izolatory błotników redukują hałas z drogi i opon
- Uszczelki gumowe na dolnej krawędzi drzwi redukują hałas z drogi
- Pianka w górnej krawędzi drzwi frontowych redukuje hałas z drogi i opon
- Wykończenie bagażnika z izolacją zmniejsza hałas z drogi
Przestrzeń ładunkowa
Honda Accord Sedan ma pojemność bagażnika wynoszącą 15,8 stopy sześciennej – o 1,1 stopy sześciennej większą niż bagażnik poprzedniej generacji Accorda Sedan, i jest wystarczająco przestronny, aby pomieścić cztery duże torby golfowe. Podczas gdy bagażnik Coupe ma pojemność 13,7 stopy sześciennej, o 1,8 stopy sześciennej większą niż wcześniej. W obu modelach nowa przestrzeń bagażnika jest łatwiejsza do dostępny i użytkowania, a podłoga bagażnika jest bardziej płaska, co umożliwia łatwe umieszczanie i usuwanie przedmiotów, zapewniając bezpieczniejsze przechowywanie. Zintegrowane zaczepy umożliwiają zabezpieczenie ładunku podczas transportu. Tylna kanapa w każdym modelu Accord może być opuszczona, aby zwiększyć przestrzeń bagażową w razie potrzeby, ciągnąc wygodną rączkę umieszczoną w bagażniku. Bagażnik jest pokryty dywanem i wyłożony, a tymczasowa opona zapasowa znajduje się w komorze pod wymienną sekcją podłogi przestrzeni ładunkowej.
Kamera tylna
Kamera tylna jest teraz standardowa we wszystkich modelach Accorda. Modele Accord LX, Sport i EX mają wyświetlacz jednego kąta „Normal View”, podczas gdy modele EX-L i Touring mają kamerę tylną z wieloma kątami widzenia – szeroki widok, normalny widok i widok z góry. Kierowcy mogą wybrać preferowany widok w zależności od warunków jazdy. Wszystkie systemy kamer tylnej mają linie pomocnicze.
Wnętrze
Aby zapewnić Accordowi jak największą przewagę w silnie konkurencyjnej klasie samochodów średniej wielkości, zaprojektowano zupełnie nowe wnętrze, które wprowadza poziom luksusu i kunsztu, jakiego nigdy wcześniej nie widziano w Accordzie. Dostępne w kolorze czarnym, szarym i kości słoniowej, nowe wnętrze Accorda łączy komfort z imponującym zakresem standardowych i dostępnych technologii. Przebudowane siedzenia oraz takie cechy jak dwustrefowa klimatyzacja zwiększają komfort pasażerów w przestronnej kabinie, a sterowanie i instrumentacja zostały uproszczone, aby kierowca czuł się pewnie i swobodnie.
Choć długość Accorda zmniejszyła się o ponad trzy cale, a rozstaw osi jest prawie o cal krótszy, kluczowe wymiary wnętrza wzrastają. Podczas gdy smuklejszy kształt Accorda minimalnie zmniejsza już obszerną przestrzeń nad głową, przestrzeń na nogi z tyłu wzrosła o ponad cal, a przestrzeń na ramiona z przodu i z tyłu wzrosła, a przestrzeń w bagażniku zwiększyła się o ponad stopę sześcienną. Wnętrza Accorda Sedan i Coupe oferują przestronny komfort dla pięciu pasażerów, elegancki styl oraz wysokiej jakości dopasowanie i wykończenie. Większy bagażnik ma również teraz płaską podłogę i więcej miejsca dla większej użyteczności. Oprócz cichości wnętrza, siedzenia i ergonomika, osobiste łączenie się oraz technologie elektroniczne szybko ewoluują, a Accord może płynnie łączyć się z najnowszymi generacjami kompatybilnych urządzeń mobilnych.
Jasny, pełno kolorowy 8-calowy (przekątna) „inteligentny” wyświetlacz Multi-Information Display (i-MID) służy jako centrum sterujące dla wielu funkcji elektronicznych Accorda. Ekran i-MID wyświetla obraz z nowej standardowej kamery pokazującej tył, informacje o oszczędności paliwa, funkcje audio oraz dostępny monitoring pasów LaneWatch™, który może pomóc kierowcom na ruchliwych, wielopasowych drogach, wyświetlając szerokokątny widok drogi po stronie pasażera.
Nowy system Audio z ekranem dotykowym jest standardowy i zawiera interfejs radia internetowego Pandora® oraz wygodną funkcję wiadomości SMS, która potrafi odczytać przychodzące wiadomości na głos i umożliwia kierowcy odpowiedzenie gotowymi wiadomościami. Interfejs telefonu Bluetooth® HandsFreeLink® zwiększa wygodę bezprzewodowego rozmowy. System nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™ z rozpoznawaniem głosu i informacjami o ruchu drogowym jest dostępny.
Accord z 2013 roku jest pierwszym produktem Hondy z dostępną technologią HondaLink™, która współpracuje z kompatybilnym smartfonem właściciela, aby połączyć Accorda z muzyką oraz innymi źródłami mediów, aplikacjami internetowymi, pomocą drogową i innymi, aby poprawić doświadczenie jazdy. Aha™ firmy Harman jest pierwszym zasobem aplikacji internetowej HondaLink, a przyszłe aplikacje znacznie rozszerzą funkcjonalność HondaLink.
Modele Accord EX-L i Touring mają nowe systemy ostrzegania o potencjalnej kolizji (FCW), które informują kierowcę, gdy system stwierdzi, że może wystąpić zderzenie z innym pojazdem z przodu. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW) ostrzeże kierowcę dźwiękowymi i wizualnymi sygnałami, jeśli kierowca zacznie zjeżdżać z wykrywanego pasa bez używania kierunkowskazów. Najwyższy model Accord Touring wyposażony jest w Adaptive Cruise Control (ACC), który może regulować prędkość Accorda, aby zachować ustaloną odległość między pojazdem a pojazdem bezpośrednio przed nim.
Materiały wnętrza
W Accorcie, wszystkie powierzchnie dotykowe, od klamek drzwiowych po kontrolery siedzeń, panel instrumentów, kierownicę i przełączniki, zostały zaprojektowane tak, aby były przyjemne w dotyku – i łatwe w obsłudze. Górna część panelu instrumentów jest teraz jednoczęściowa z miękkiego materiału, stworzona w wyniku nowego procesu produkcji w Hondzie. Ta miękka górna podkładka ma lepsze dopasowanie, luksusowe wykończenie i zintegrowaną osłonę poduszki powietrznej po stronie pasażera. Tapicerka welurowa jest standardem w Accorcie, podczas gdy modele Accord EX-L i Touring mają standardowe powierzchnie siedzeń skórzanych.
Układ sterowania
Podczas projektowania Hondy Accorda, projektanci dążyli do stworzenia wysoce funkcjonalnego i intuicyjnego interfejsu między pojazdem a kierowcą. Kluczowe cechy projektowe obejmują dużą analogową instrumentację uzupełnioną nowym 8-calowym kolorowym „inteligentnym” wyświetlaczem Multi-Information Display (i-MID) umieszczonym wysoko w centralnej części panelu instrumentów. Oferowana jest gama nowych systemów audio, w tym modele EX-L i Touring Sedan oraz EX i wyższe Coupe, które wyposażone są w łatwy w obsłudze kolorowy ekran dotykowy, eliminujący bałagan przycisków. Ostateczne elementy podejścia inteligentnego interfejsu Accorda to sterowanie z kierownicy. Dzięki umożliwieniu kierowcy obsługi szereg funkcji bez odrywania rąk od kierownicy, potencjał rozproszenia uwagi kierowcy może być ograniczony w wielu sytuacjach.
Instrumentacja
Accord ma elegancką analogową instrumentację o wyrafinowanym i technologicznym wyglądzie. Na środkowym miejscu w zespole wskaźników znajduje się największa funkcja: prędkościomierz. Wyświetlacz Multi-Information Display (MID) o wysokim kontraście jest umieszczony w centrum prędkościomierza i dostarcza szereg informacji oraz funkcji komputera pokładowego. Podświetlane łuki Eco Assist po bokach prędkościomierza wskazują, kiedy pojazd jest eksploatowany efektywnie. Prędkościomierz jest flankowany przez analogowy obrotomierz, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego oraz wskaźnik poziomu paliwa.
Inteligentny wyświetlacz Multi-Information Display (i-MID)
Wszystkie modele Accorda bez nawigacji mają „inteligentny” wyświetlacz Multi-Information Display (i-MID) z dużym 8-calowym ekranem WQVGA (480 x 320 pikseli). W porównaniu do poprzedniego systemu MID Accorda, nowy system i-MID oferuje dodatkowe interaktywne elementy oraz poprawioną grafikę. i-MID wyświetla informacje na temat Bluetooth® HandsFreeLink®, oszczędności paliwa, funkcji audio i innych. Wyświetlacz tapety i opcje dostosowywania są również dostępne. Modele Accorda z nawigacją mają wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości WVGA (800×480 pikseli), który zastępuje wyświetlacz i-MID w modelach bez nawigacji. Wyświetlacz wysokiej rozdzielczości łączy funkcjonalność nawigacji i i-MID. Kategorie informacji i-MID obejmują:
- System audio
- Kamera tylna
- Honda LaneWatch™ (EX, EX-L i Touring Sedan, EX-L Coupe)
- Funkcja wiadomości SMS
- Kompatybilność z internetowym radiem Pandora®
- Bluetooth® HandsFreeLink®
- Ekrany ostrzegawcze
- Zegar
- Kompasa
- Możliwość dostosowywania tapet
- Opcje dostosowywania
Wieloinformacyjny wyświetlacz (MID)
Wszystkie modele Accorda mają nowy, większy wieloinformacyjny wyświetlacz (MID) umieszczony w centralnej części prędkościomierza. Wyświetlacz o dużym kontraście biało-na-czarnym może dostarczyć dużą ilość informacji dla kierowcy, w tym zewnętrzną temperaturę, informacje o trasie i wiele innych.
Kategorie informacji MID obejmują:
- Średnia oszczędność paliwa
- Cyfrowy przebieg i dwa cyfrowe liczniki podróży
- Żywotność oleju silnikowego
- Temperatura zewnętrzna
- Świeża oszczędność paliwa
- System Maintenance Minder™
- Mil od pustego
- Pozycja dźwigni zmiany biegów (gdy wyposażona w CVT lub 6AT)
- Adaptive Cruise Control (ACC) (Touring)
Wyświetlacz Maintenance Minder
Wszystkie modele Accorda mają system Maintenance Minder, który śledzi elementy związane z obsługą na podstawie użycia pojazdu. System Maintenance Minder automatycznie wskazuje, kiedy należy przeprowadzić standardową obsługę na podstawie rzeczywistych warunków jazdy (śledzonych przez ECU) i minimalizuje niepewność dotyczącą tego, czy pojazd jest używany w standardowych lub trudnych warunkach pod względem interwału serwisowego. Wyświetlacz wskazuje, kiedy należy wymienić olej, filtr powietrza, płyn przekładniowy, świece zapłonowe czy płyn chłodzący, a także kiedy obrócić opony. Informacje Maintenance Minder pojawiają się na wieloinformacyjnym wyświetlaczu w centrum prędkościomierza.
Kamera tylna
W 2013 roku kamera tylna jest standardowa we wszystkich wersjach Accorda. Modele Accord LX, Sport i EX mają wyświetlacz jednego kąta „Normal View”, podczas gdy EX-L i Touring mają kamerę tylną z wieloma kątami widzenia (szeroki widok, normalny widok i widok z góry). Kierowcy mogą wybrać preferowany widok w zależności od warunków jazdy. Tylne obrazy wyświetlane są na kolorowym 8-calowym ekranie i-MID lub na ekranie systemu nawigacji w modelach wyposażonych w nawigację. Wszystkie systemy kamer tylnych mają linie dystansowe.
Kierownica