2013 Honda Accord Sedan

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 Honda Accord Sedan

Przejdź do galerii zdjęć2013 Honda Accord Sedan

Honda wprowadziła dziewiątą generację modelu Accord na rynek północnoamerykański pod koniec 2012 roku, na rok modelowy 2013, a samochód mógł poszczycić się imponującym zestawem ulepszeń w porównaniu do poprzedniej generacji.

Po sprzedaży ponad 11 milionów sztuk modelu Accord od momentu wprowadzenia tej nazwy handlowej w 1976 roku, producent udowodnił, że naprawdę zna swoich klientów. Słuchał ich potrzeb i zaoferował im średniej wielkości sedana, który miał przestronną kabinę, płynnie działające silniki oraz niskie koszty eksploatacji. Wszystko to w opakowaniu, które miało udokumentowaną historię niezawodności, dając właścicielom komfort psychiczny. Dodatkowo, japoński producent nauczył się, jak stworzyć lepszy system hybrydowy, który dramatycznie poprawił efektywność paliwową. Niemniej jednak, na papierze miał też kilka wad.

Język designu Hondy Accord 2013 podążał za śladami swojego poprzednika, ale ewoluował. Jego ostre, prostokątne reflektory LED były ozdobione perłowymi światłami do jazdy dziennej LED, które je podkreślały. Duża chromowana obramówka wokół grilla w kształcie heksagonu, na którym znajdowało się logo marki, mogła nie być ulubionym rozwiązaniem wszystkich, ale z pewnością nadawała autu ekskluzywny wygląd, mimo że nie było to Acura. Na dolnej części zderzaka Honda umieściła drugie wlot powietrza w kształcie trapezu, które było flankowane przez parę wlotów dla dostępnych lamp przeciwmgielnych LED.

Zespół projektowy Hondy nie był fanem innych producentów motoryzacyjnych, którzy próbowali projektować swoje pojazdy jak czterodrzwiowe coupe. Zamiast tego trzymał się swoich zasad tworzenia wysokiej kabiny z płaskimi i przestronnymi oknami. Niemniej jednak, rzeźbione, wznoszące się linie po bokach Hondy Accord Sedan 2013 tworzyły dynamiczny obraz jednego z ulubionych amerykańskich rodzinnych pojazdów. Lusterka boczne miały lampki kierunkowskazów. Jednocześnie to po stronie pasażera miało również kamerę cofania, aby obejmować martwy punkt. Dziewiąta generacja Accorda miała także duże tylne światła, z górną częścią zarezerwowaną dla świateł do wstecznego, a dolną dla świateł parkingowych i hamulcowych, wszystkie w technologii LED.

Wnętrze przyjmowało klientów komfortowymi, lekko wyprofilowanymi fotelami z przodu i dzieloną kanapą z tyłu, wystarczająco szeroką dla trzech dorosłych. Deska rozdzielcza miała długi kształt i mieściła ośmiocalowy wyświetlacz wielofunkcyjny umieszczony pośrodku, nad centralnym panelem. Przed kierowcą znajdował się zaokrąglony zestaw wskaźników, gdzie prędkościomierz zajmował centralną pozycję, a po jego lewej stronie znajdował się obrotomierz, zaś po prawej – wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. W centralnym panelu znajdował się pokrętło do systemu infotainment oraz kilka przycisków wokół niego. Poniżej nich, w wydzielonym obszarze, Honda umieściła panel sterowania klimatyzacją.

Pod maską, Honda nie poczyniła widocznego postępu, ponieważ silnik czterocylindrowy 2.4 litra oferował nieco mniej mocy niż jego poprzednik, ale poprawił efektywność paliwową. Ponadto, był połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub skrzynią CVT. Silnik V6 o pojemności 3.5 litra miał kilka koni więcej niż model z 2008 roku. Jednak obie wersje uzyskały lepsze czasy przyspieszenia niż ósma generacja. Od 2013 roku auto zyskało także wersję hybrydową typu plug-in, która okazała się zapewniać doskonałą efektywność paliwową. Znaczną różnicą był system zawieszenia. Honda Accord Sedan 2013 zrezygnowała z podwójnego zawieszenia przedniego, które stosowano od dziesięcioleci w jej poprzednikach, na rzecz zawieszenia typu McPherson.

Nowa Honda Accord Sedan i Coupe z 2013 roku oznaczają początek dziewiątej generacji najlepiej sprzedającego się modelu Hondy w klasie średniej. Są one bardziej luksusowe, bardziej wyrafinowane, lepiej osiągające wyniki i lepiej wyposażone niż jakikolwiek inny model w 37-letniej historii Accorda. Modele z 2013 roku znacznie podnoszą poczucie luksusu i rzemiosła, dynamiki pojazdu i zakres standardowego wyposażenia na najwyższy poziom w swojej klasie. Nowe modele powstały w dwóch miejscach w Ohio, a ich premiera jest świętem 30-letniej produkcji Accorda w Stanach Zjednoczonych.

Długość zewnętrzna i rozstaw osi zarówno Accorda Sedan, jak i Coupe są nieco bardziej kompaktowe niż w poprzedniej generacji, a jednocześnie zapewniają poprawę kluczowych wymiarów wewnętrznych, w tym miejsca na nogi z tyłu i objętości bagażnika. Rezultatem jest przestronny, zupełnie nowy Accord, który szczyci się sportowym wyglądem, bardziej responsywnym prowadzeniem i poprawioną dynamiką jazdy.

Od czubka przednich zderzaków po końcówki wydechu, dosłownie nic nie zostało pominięte podczas redesignu Hondy Accorda. Obejmuje to główne elementy, takie jak nadwozie, blachy, szkło i aerodynamika, a także cechy wnętrza i systemy elektroniczne, silniki i skrzynie biegów, elementy podwozia oraz liczne systemy bezpieczeństwa. Pomimo całkowitych zmian generacyjnych, jednak modele Accord Sedan i Coupe z 2013 roku wciąż koncentrują się na zapewnieniu tej samej uznawanej mieszanki niezrównanego bezpieczeństwa i zabezpieczeń Hondy, wartości za pieniądze, przyjemności z jazdy oraz komfortu i wygody pasażerów.

Efektywność paliwowa również uległa poprawie, z szacowanym przez EPA zużyciem paliwa na autostradzie wynoszącym do 36 mpg dla 4-cylindrowego Accorda i 34 mpg dla V-6 Accorda Sedan. Accord nie tylko wyprzedza stan techniki w swoim segmencie, ale nowe modele Hondy Accord wprowadzają również szereg nowych technologii dla Hondy – będąc przy tym pierwszym pojazdem wykorzystującym nową technologię Earth Dreams™, która ma na celu zwiększenie efektywności paliwowej i zminimalizowanie wpływu firmy na środowisko. Na początku 2013 roku zadebiutuje zupełnie nowy model Accord Plug-in Hybrid (PHEV) Sedan, a latem 2013 roku do oferty dołączy konwencjonalny hybryda bazująca na tej samej architekturze napędowej, przynosząc poziom zabawy i efektywności Hondy do segmentu hybryd.

Oprócz nadchodzących wersji hybrydowych Accorda, nowy Accord Sedan 4-drzwiowy z 2013 roku jest dostępny w wersjach LX, Sport, EX, EX-L, EX-L V6 i nowej Touring, podczas gdy 2-drzwiowe Accord Coupe występuje w wersjach LX-S, EX, EX-L i EX-L V6. Standardowe wyposażenie nowego Accorda obejmuje Bluetooth® HandsFreeLink® z przesyłaniem dźwięku, integrację USB/iPod®, kamerę tylnego widoku oraz ekran audio/informacyjny oraz system Eco Assist™. Tak jak w poprzednich modelach Accorda z wykończeniem EX, dostępny jest wybór tapicerki z tkaniny lub skóry.

Inne standardowe cechy Accorda obejmują klimatyzację dwustrefową, integrację z internetowym radiem Pandora® oraz funkcję wiadomości SMS. Opcjonalnie dostępne cechy to oparty na dysku twardym (HDD) system nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™ z rozpoznawaniem głosu i informacjami o ruchu drogowym FM oraz tempomat adaptacyjny. Nowe technologie widoczności obejmują powiększone lusterko kierowcy oraz nową funkcję Honda LaneWatch™ – z dostępem do takich funkcji jak reflektory LED, dzienne światła (DRL) i światła stopu.

Postępy w zakresie bezpieczeństwa obejmują gruntownie zmienioną strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) oraz dostępne systemy ostrzegania o kolizji (FCW) i ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW).

Początkowo dostępne są dwa napędy Earth Dreams™, w tym nowy silnik 2,4 litra 4-cylindrowy z pierwszym zastosowaniem w Ameryce Północnej bezpośredniego wtrysku oraz silnik V-6 o pojemności 3,5 litra z poprawionymi funkcjami VTEC + VCM. Na początku 2013 roku gama Accorda otrzyma pierwsze zastosowanie nowego systemu hybrydowego Earth Dreams™ 2,0-litrowego 4-cylindrowego/dwusilnikowego hybrydowego systemu plug-in w modelu Accord PHEV Sedan. System hybrydowy Hondy będzie działał w trzech trybach – całkowicie elektrycznym, benzynowo-elektrycznym i bezpośrednim – maksymalizując efektywność paliwową. Accord Plug-in Hybrid z 2014 roku posłuży również jako baza dla konwencjonalnej wersji hybrydowej Accorda Sedan, która dołączy do gamy Accorda latem 2013 roku. Modele Accorda z silnikiem 4-cylindrowym będą oferować bezstopniową skrzynię biegów (CVT), która pomoże Accorda osiągnąć znakomitą efektywność paliwową, a także nową manualną skrzynię biegów o 6 biegach w wybranych modelach. Silnik V-6 Accorda oferuje wybór nowej automatycznej skrzyni biegów o 6 biegach lub w Coupe V-6, manualną skrzynię biegów o 6 biegach. Accord Plug-in Hybrid od Hondy będzie oferować nową bezstopniową skrzynię biegów z elektrycznym sprzęgłem.

Nadwozie

Nowa Honda Accord Sedan i Accord Coupe z 2013 roku cechują się wyrazistym stylem i aerodynamiczną efektywnością, a ich projekt nadwozia i inżynieria są najnowocześniejsze w historii marki Accord. Postępy te są starannie przemyślane, aby poprawić każdy aspekt doświadczenia z użytkowania Accorda, od precyzyjnej jazdy i prowadzenia po cichsze wnętrze, wzmocnioną widoczność i większą efektywność paliwową.

Nadwozie Accorda z 2013 roku zawiera więcej stali o wysokiej wytrzymałości niż jakikolwiek Accord w historii modelu. Dzięki temu Accord ma wysoką wytrzymałość strukturalną, co poprawia jakość jazdy i precyzję pokonywania zakrętów. Projekt nadwozia Sedana jest odważny i zdecydowany, smukły i płynny, podczas gdy design Coupe jest sportowy, napięty i atletyczny. W obu wersjach nadwozia szerokie zastosowanie detali aerodynamicznych, w tym rozszerzone wykorzystanie osłon podwozia, poprawia aerodynamiczną efektywność Hondy Accorda, co bezpośrednio przekłada się na efektywność paliwową. Inne innowacje to opcjonalne reflektory LED, LED DRL, kierunkowskazy montowane w lusterkach oraz powiększone lusterko kierowcy, które zwiększa pole widzenia kierowcy o 4,2 stopnia.

Design Zewnętrzny

Nawet boki nadwozia Sedana są wyraziste, z linią charakterystyczną płynącą w górę i ku tyłowi wzdłuż powierzchni drzwi, oraz głębokim konturem umiejscowionym strategicznie na dolnych drzwiach, oferującym substancję i poczucie ruchu. Lśniące wykończenie ramy okiennej dodaje luksusowego wyglądu, podczas gdy z tyłu górne części tylnych błotników delikatnie wyginają się w stronę słupków C, przypominając napięte mięśnie. Modele EX-L i Touring oferują chromowane klamki drzwi i dodatkowe wykończenie na tylnym panelu dla zwiększenia elegancji.

Accord Coupe jest najbardziej ekscytującym 2-drzwiowym Accordo w historii. Jego przednia część wyróżnia się dużym dolnym otworem chłodnicy i podwójnymi sztucznymi otworami wentylacyjnymi, które podwajają się jako obudowy świateł przeciwmgielnych we wszystkich modelach oprócz LX. Duże nadkola przednie przechodzą w głębokie linie charakterystyczne, które rozciągają się wzdłuż drzwi i wracają do muskularnych tylnych nadkoli, podczas gdy opływowa linia dachu prowadzi wzrok w górę i nad aerodynamiczną kabinę.

Starannie wyrzeźbione dolne boki drzwi utrzymują kinetyczny wygląd Accorda Coupe, jednocześnie pomagając w kierowaniu przepływu powietrza wokół tylnych opon. Linia dachu, linie charakterystyczne boku nadwozia i nadkola tylne zbiegają się przy klapie bagażnika, przyciągając wzrok do tylnego spojlera w modelach V-6 i zapewniając wyraźne wrażenie końcowe, gdy Coupe odjeżdża.

Wszystkie modele Accord LX i Sport Sedan są wyposażone w wygodny system zdalnego dostępu manualnego, podczas gdy modele Accord EX, EX-L i Touring zawierają nowy system Smart Entry z przyciskiem start/stop silnika. Modele Accord EX, EX-L i Touring mają również elektrycznie otwierany szklany szyberdach z funkcją uchylania.

Wszystkie modele Accorda mają wycieraczki o zmiennej prędkości i automatyczne światła włączające się/wyłączające, a kamera tylna jest standardem we wszystkich modelach Accorda. Postępy aerodynamiczne poprawiają efektywność paliwową, a także redukują hałas wewnętrzny. Do funkcji tych należy m.in. nadwozie, którego słupki A są teraz niemal na równi ze szkłem szyby, wycieraczki szyby umieszczone na tylnym końcu krawędzi maski oraz optymalna grubość szyby przedniej i bocznej.

Nowy Accord Sedan dostępny jest w dziewięciu kolorach zewnętrznych, w tym czterech metalicznych i pięciu perłowych. Nowe kolory to Champagne Frost Pearl, Hematite Metallic, Modern Steel Metallic i Obsidian Blue Pearl. Accord Coupe z 2013 roku jest dostępny w siedmiu kolorach zewnętrznych, w tym dwóch metalicznych, pięciu perłowych i jednym solidnym. Nowe kolory to Modern Steel Metallic, Still Night Pearl, Tiger Eye Pearl i White Orchid Pearl.

Cechy nadwozia Accorda Sedan i Coupe

  • Struktura nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™)
  • Rozległe zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości
  • Powiększone lusterko kierowcy
  • Dostępny system wyświetlania martwego pola Honda LaneWatch™ (EX, EX-L i Touring Sedan; EX-L Coupe)
  • System elektrycznego szyberdachu z funkcją jednego dotyku (EX, EX-L i Touring)
  • Wycieraczki o zmiennej prędkości
  • Automatyczne włączanie/wyłączanie świateł
  • Reflektory LED (Touring)
  • LED dzienne światła (DRL) (V6)
  • LED światła stopu (Sedan EX-L i wyższe)
  • Kamera tylna
  • Reflektory z wieloma reflektorami/projektorami
  • Pomalowane w kolorze nadwozia składane lusterka boczne (z kierunkowskazami w EX, EX-L i Touring)
  • 15,8 cu ft objętości bagażnika (Sedan)
  • 13,7 cu ft objętości bagażnika (Coupe)

Wydajność aerodynamiczna

Inżynierowie rozważali każdy aspekt zewnętrzny Accorda Sedan i Coupe w dążeniu do niskiego oporu aerodynamicznego, zapewniając cichą jazdę i maksymalną efektywność paliwową. Działania zaczynają się od ogólnego kształtu kabiny „kropli wody”, co prowadzi do najskuteczniejszego połączenia niskiego oporu aerodynamicznego i dostępnej przestrzeni wewnętrznej. Do tego podstawowego konceptu inżynierowie dodali liczne szczegóły aerodynamiczne, w tym prawie na równi szyby, starannie dopasowane kształty słupków A, wycieraczki szyby montowane na równi i staranne dostosowanie podwozia, co redukuje opór aerodynamiczny, bezpośrednio poprawiając efektywność paliwową.

Model Accorda Sedan i Coupe ma podwozia z aerodynamicznymi osłonami z przodu zespołu silnika/skrzyni biegów oraz z tyłu kół i bagażnika. Modele Accorda V-6 mają również dwie dodatkowe osłony pod podłogą miejsca kierowcy i pasażera z przodu. Ponadto, prześwit jest celowo najniższy tuż przed tylnymi kołami, co powoduje utworzenie strefy niskiego ciśnienia między kołami. Ta strefa niskiego ciśnienia przyciąga przepływ powietrza wokół tylnych kół, a nie przez nie. Choć mogą wydawać się niewielkie, detale te sumują się i prowadzą do znaczących zysków w efektywności paliwowej.

Stal o wysokiej wytrzymałości

Nadwozie Hondy Accorda z 2013 roku używa 55,8% stali o wysokiej wytrzymałości, więcej niż w jakimkolwiek wcześniejszym modelu Accorda. Dodatkowo, 17,2% stali to klasy 780, 980 i 1 500 – niezwykle wysokie klasy, które nigdy wcześniej nie były stosowane w Accorcie. Przyczynia się to do wyższej sztywności nadwozia oraz zmniejszenia wagi, co bezpośrednio przekłada się na jakość jazdy i prowadzenia, ciszę wewnętrzną, osiągi, efektywność i długoterminową trwałość.

Mierzone poprawy w zakresie sztywności są znaczące. W testach statycznych, sztywność zginająca wzrosła o 34%, a sztywność skrętna wzrosła o 42% w porównaniu do poprzedniego modelu Accorda. W testach dynamicznych, sztywność boczna z przodu wzrosła o 16%, a sztywność pionowa z tyłu wzrosła o 39%.

Pomalowane w kolorze nadwozia składane lusterka boczne z napędem elektrycznym

Standardowo we wszystkich modelach Accorda, składane lusterka boczne w kolorze nadwozia pozwalają kierowcy na łatwe dostosowanie ich pozycji. Mogą być również ręcznie składane do wewnątrz w ciasnych przestrzeniach parkingowych, jeśli jest to pożądane. Lusterka boczne w modelach EX i wyższych są ogrzewane, co zapewnia wygodę w każdych warunkach pogodowych, a lusterko pasażera zawiera zintegrowaną kamerę Honda LaneWatch™. Lusterka zostały zaprojektowane tak, aby były bardziej aerodynamiczne, redukując hałas wiatru. Każdy model Accorda EX, EX-L i Touring ma zintegrowane wskaźniki kierunkowskazów LED.

Powiększone lusterko kierowcy

Wprowadzone do linii Hondy w modelu CR-V z 2012 roku, powiększone lusterko kierowcy w Accorcie z 2013 roku jest zintegrowane z lusterkiem po stronie kierowcy. Stanowi standardowe wyposażenie we wszystkich modelach i wersjach Accorda z 2013 roku, lusterko zwiększa pole widzenia kierowcy o 4,2 stopnia, zapewniając lepszy widok obiektów z tyłu i po bokach pojazdu.

System wyświetlania martwego pola Honda LaneWatch™

Nowy system wyświetlania martwego pola Honda LaneWatch™, dostępny w modelach Accord EX, EX-L i Touring Sedan oraz EX-L Coupe, wykorzystuje kamerę umieszczoną pod lusterkiem pasażera, aby na inteligentnym wyświetlaczu Multi-Information Display (i-MID) pokazać rozszerzony widok drogi po stronie pasażera.

System elektrycznego szyberdachu z funkcją jednego dotyku

Zawarty w modelach Accord EX, EX-L i Touring, elektryczny szyberdach ze szkła z funkcją uchylania zawiera sterowanie jednego dotyku dla obu funkcji otwierania i zamykania. Funkcja automatycznego cofania zmienia kierunek panelu szyberdachu, jeśli system operacyjny wykryje opór podczas zamykania. Ręcznie obsługiwany przesłona przeciwsłoneczna poprawia komfort w jasne lub gorące dni.

Zintegrowana antena tylnej szyby

Wszystkie nowe Accordy mają antenę AM/FM zintegrowaną w tylnej szybie. Eliminuje to potrzebę tradycyjnej anteny masztowej, poprawiając wygląd zewnętrzny pojazdu i eliminując możliwość uszkodzenia w automatycznych myjniach. Modele wyposażone w XM Radio mają małą antenę typu fin zamontowaną z tyłu dachu.

Elektryczne zamki drzwi z zdalnym dostępem i programowalnym systemem automatycznego blokowania drzwi

Wszystkie modele Accord LX i Sport Sedan mają wygodny system zdalnego dostępu manualnego, podczas gdy modele Accord EX, EX-L i Touring zawierają nowy system Smart Entry.

System zdalnego dostępu

System zdalnego dostępu manualnego pozwala kierowcy na zablokowanie lub odblokowanie drzwi i bagażnika jednym naciśnięciem przycisku na zintegrowanym kluczyku. System ma zasięg do 50 stóp i zawiera przycisk awaryjny „panika”, który uruchamia klakson po naciśnięciu. Dodatkowo, system zdalnego dostępu manualnego ma system zabezpieczeń, który automatycznie włącza się po naciśnięciu przycisku zamka na pilocie. Dźwięk klaksonu potwierdza, że system zabezpieczeń jest aktywowany. Jakiekolwiek nieautoryzowane wejście spowoduje uruchomienie alarmu.

System Smart Entry

Nowy system Smart Entry z przyciskiem uruchamiania/wyłączania silnika w modelach Accord EX, EX-L i Touring ułatwia zbliżanie się, wchodzenie i uruchamianie Accorda – szczególnie gdy kierowca ma przy sobie przedmioty osobiste. System Smart Entry pozwala kierowcy podejść do pojazdu, dotknąć klamki drzwi, aby odblokować drzwi, uruchomić silnik i wyłączyć go na końcu podróży za pomocą przycisku zapłonu, a następnie wyjść i dotknąć przycisku zamka na klamce, aby zabezpieczyć samochód – wszystko bez dotykania klucza. System wymaga jedynie, aby kierowca miał przy sobie klucz Smart Entry. Klucz Smart Entry ma korpus odlewany ciśnieniowo z atrakcyjnym wykończeniem chromowanym i akrylowe okładki, które wykorzystują „drukowanie z tyłu” dla zwiększenia trwałości.

System automatycznego blokowania/odblokowywania

Wszystkie modele Accorda z 2013 roku zawierają również programowalny system automatycznego blokowania/odblokowywania, który jest ustawiony na automatyczne blokowanie drzwi, gdy pojazd osiągnie prędkość około 10 mph. Kierowcy mogą zaprogramować system do blokowania i odblokowywania drzwi na kilka różnych sposobów lub dezaktywować niektóre lub wszystkie funkcje systemu, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Wycieraczki o zmiennej prędkości

Wszystkie modele Accorda mają wycieraczki o zmiennej prędkości, które automatycznie dostosowują prędkość działania w zależności od prędkości pojazdu. Dzięki temu uzyskuje się najskuteczniejsze oczyszczanie szyby z wilgoci oraz minimalny hałas wiatru przy prędkości na autostradzie. Konstrukcja wycieraczek wspomaga również ich przyleganie do szyby nawet przy większych prędkościach, co dodatkowo wspomaga proces oczyszczania. W modelu z 2013 roku wycieraczki są umieszczone na tej samej wysokości, co tylny brzeg maski Accorda, kiedy nie są w użyciu, co zmniejsza opór aerodynamiczny i hałas wiatru.

Automatyczne światła włączające się/wyłączające

Wszystkie modele Accorda z 2013 roku mają automatyczne światła włączające się/wyłączające dla większej wygody. Reflektory są jednostkami z wieloma reflektorami/projektorami we wszystkich modelach Sedan i Coupe, z wyjątkiem V-6 Touring Sedan, który ma automatyczne światła LED. Reflektory zostały sculptowane dla maksymalnej efektywności aerodynamicznej i by podkreślać styl Accorda. Wszystkie modele Accorda mają również dzienne światła (DRL) – halogenowe w modelach 4-cylindrowych i jasne, efektowne LED DRL w modelach V-6.

Reflektory LED

Nowy Accord Touring Sedan z 2013 roku jako pierwszy model wykorzystuje reflektory diodowe LED. Zestaw reflektorów LED zapewnia lepsze rozprowadzanie światła, poprawiając widoczność i osiągi podczas jazdy w nocy, wymagając jednocześnie tylko połowy mocy elektrycznej w porównaniu do konwencjonalnych reflektorów halogenowych/projektorowych. Zestaw LED ma również zaawansowany wygląd techniczny, który wyróżnia model Touring Sedan.

LED dzienne światła (DRL)

Każdy Accord wyposażony jest w dzienne światła (DRL), co ułatwia pieszym i innym kierowcom zauważenie Accorda zarówno w dzień, jak i w zmierzchu. W 2013 roku nowe dzienne światła LED znajdują się we wszystkich modelach Accord Sedan i Coupe z silnikiem V-6.

LED światła stopu

Reflektory diodowe LED są standardem w modelach Accord Sedan EX-L i Touring. W porównaniu do tradycyjnych żarówek żarowych, LEDy świecą szybciej, zużywają mniej energii i mają dłuższą żywotność. Zapewniają również nowoczesny wygląd tylnej części modeli EX-L i Touring.

Kolory zewnętrzne

Nowy Accord Sedan z 2013 roku dostępny jest w ośmiu kolorach zewnętrznych, w tym trzech metalicznych i pięciu perłowych. Nowe kolory to Champagne Frost Pearl, Hematite Metallic, Modern Steel Metallic i Obsidian Blue Pearl. Dostępne są również kolory Alabaster Silver Metallic, Basque Red Pearl II, Crystal Black Pearl i White Orchid Pearl.

Nowy Accord Coupe z 2013 roku dostępny jest w siedmiu kolorach zewnętrznych, w tym dwóch metalicznych, czterech perłowych i jednym solidnym. Nowe kolory to Modern Steel Metallic, Still Night Pearl, Tiger Eye Pearl i White Orchid Pearl. Dostępne są również kolory Alabaster Silver Metallic, Crystal Black Pearl i San Marino Red.

Redukcja hałasu, wibracji i szorstkości (NVH)

Z generacji na generację zdolność Accorda do filtrowania hałasu, wibracji i szorstkości (NVH) z doświadczenia jazdy systematycznie się poprawia. W 2013 roku wysiłki redukcyjne są jeszcze bardziej imponujące, zaczynając od ulepszeń strukturalnych w nadwoziu oraz największego użycia stali o wysokiej wytrzymałości w historii Accorda. Wyjątkowa sztywność nadwozia redukuje zginanie i skręcanie, co bezpośrednio poprawia właściwości NVH.

Aerodynamiczne dostosowanie nadwozia i podwozia również przyczyniają się do redukcji poziomu hałasu w kabinie, gdyż turbulencje wokół przepływu powietrza są zmniejszane. Starannie dobrane materiały izolacyjne silnika, nadwozia, drzwi i wnętrza także przyczyniają się do cichszej kabiny zarówno w modelach Sedan, jak i Coupe. To bezpośrednio zwiększa komfort pasażerów i pomaga umieścić Accorda blisko szczytu swojej klasy pod względem ciszy. Środki zaradcze NVH są kontynuowane, nawet w obszarach, które nie są widoczne. Należą do nich te pod maską, wewnątrz drzwi i otworów nadwozia oraz techniczne właściwości dywanów i wykończeń wnętrza. Kluczowe środki zaradcze NVH Accorda obejmują:

  • Słupki A nadwozia są teraz prawie na równi ze szkłem szyby, co redukuje hałas wiatru
  • Wycieraczki szyby są umieszczone na równi z tylną krawędzią maski, co wygładza przepływ powietrza, redukując hałas
  • Grubość szyby przedniej i bocznej została zoptymalizowana w celu redukcji hałasu wiatru
  • Izolacja maski redukuje słyszalny hałas silnika i drogi
  • Izolatory linerów błotników redukują hałas z drogi i opon
  • Uszczelki gumowe u dołu drzwi redukują hałas z drogi
  • Izolacja na przedniej krawędzi otworów drzwiowych redukuje hałas z drogi i opon
  • Wykończenie bagażnika z izolacją redukuje hałas z drogi

Obszar bagażowy

Honda Accord Sedan ma pojemność bagażnika wynoszącą 15,8 stopy sześciennej – o 1,1 stopy sześciennej większą niż w poprzedniej generacji Accorda Sedan, a wystarczająco przestronną, aby pomieścić cztery duże torby golfowe. Natomiast bagażnik Coupe ma pojemność 13,7 stopy sześciennej, o 1,8 stopy sześciennej większą niż wcześniej. W obu modelach nowy obszar bagażnika jest łatwiejszy do dostępu i użytkowania, a podłoga bagażnika jest bardziej płaska, co umożliwia łatwe umieszczanie i wyjmowanie przedmiotów, z bardziej bezpiecznym przechowywaniem. Zintegrowane haki do przechowywania pozwalają na zabezpieczenie ładunku podczas transportu. Wszystkie modele Accorda mają jednolitą tylną kanapę, którą można złożyć, aby powiększyć obszar bagażnika, gdy zajdzie taka potrzeba, poprzez pociągnięcie wygodnej rączki znajdującej się w bagażniku. Bagażnik jest wykładziany i wykończony, a tymczasowa opona zapasowa znajduje się w wnęce pod demontowalną częścią podłogi obszaru bagażowego.

Kamera tylna

Kamera tylna jest teraz standardem we wszystkich modelach Accorda. Modele Accord LX, Sport i EX mają wyświetlacz „Normal View” o pojedynczym kącie, podczas gdy modele EX-L i Touring mają wielokątną kamerę tylną z trzema kątami widzenia – szerokim, normalnym i z góry. Kierowcy mogą wybierać preferowany widok w zależności od warunków jazdy. Wszystkie systemy kamer tylnych mają linie prowadzące.

Wnętrze

Aby zapewnić Accordowi każdy atut w wysoce konkurencyjnej klasie średniej, zaprojektowano zupełnie nowe wnętrze, które wprowadza poziom luksusu i rzemiosła, jakiego wcześniej w Accorcie nie było. Dostępne w kolorach czarnym, szarym i kości słoniowej, nowe wnętrze Accorda łączy przyjemny komfort z imponującym zakresem standardowych i dostępnych technologii. Przebudowane siedzenia i cechy, takie jak klimatyzacja dwustrefowa, zwiększają komfort pasażerów wewnątrz przestronnej kabiny, a sterowanie i instrumenty zostały uproszczone, aby pomóc kierowcy poczuć się pewnie za kierownicą.

Choć długość Accorda zmniejszyła się o ponad trzy cale, a rozstaw osi jest prawie o cal krótszy, kluczowe wymiary wewnętrzne rosną. Choć smuklejszy kształt Accorda nieznacznie zmniejsza dostępne miejsce na głowę, to przestrzeń na nogi z tyłu zwiększa się o ponad cal, a zarówno przestrzeń na ramionach z przodu, jak i z tyłu wzrasta, a przestrzeń bagażowa zwiększa się o ponad stopę sześcienną. Wnętrza Accorda Sedan i Coupe oferują przestronne warunki dla pięciu pasażerów, styl wyższej klasy oraz wysoką jakość wykonania. Przestronny bagażnik ma również teraz płaską podłogę i więcej miejsca, co zwiększa jego funkcjonalność. Wraz z ciszą wewnętrzną, siedzeniami i ergonomią, osobista łączność oraz technologie elektroniczne szybko się rozwijają, a Accord może płynnie integrować się z najnowszą generacją zgodnych osobistych urządzeń mobilnych.

Jasny, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 8 cali (diagonal) „inteligentny” Multi-Information Display (i-MID) pełni funkcję centrum sterowania wieloma funkcjami elektronicznymi Accorda. Ekran i-MID wyświetla obraz z nowej standardowej kamery tylnej, informacje o zużyciu paliwa, funkcje audio i dostępny system LaneWatch™, który może pomóc kierowcom na zatłoczonych wielopasmowych drogach, wyświetlając szerokokątny widok pasażera po stronie drogi pojazdu.

Nowy system audio z interfejsem dotykowym jest standardem i zawiera interfejs z internetowym radiem Pandora® oraz wygodną funkcję wiadomości SMS, która może głośno odczytywać przychodzące wiadomości tekstowe i pozwala kierowcy odpowiedzieć za pomocą fabrycznie ustawionych wiadomości tekstowych. Interfejs Bluetooth® HandsFreeLink® zapewnia intuicyjne wygodne połączenia bez użycia rąk. Dostępny jest również system nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™ z rozpoznawaniem głosu i informacjami o ruchu drogowym FM.

Accord z 2013 roku to pierwszy produkt Hondy, który oferuje technologię HondaLink™, która współpracuje z kompatybilnym smartfonem właściciela, aby połączyć Accorda z muzyką i innymi źródłami mediów, aplikacjami internetowymi, pomocą drogową i innymi, co ma na celu poprawę doświadczeń z jazdy. Aha™ od Harman to pierwsze źródło aplikacji HondaLink, a przyszłe aplikacje znacznie rozszerzą funkcjonalność HondaLink.

Modele Accord EX-L i Touring mają nowy system ostrzegania o kolizji (FCW), który informuje kierowcę, gdy system wykryje potencjalną kolizję z innym pojazdem z przodu. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW) ostrzega kierowcę dźwiękowymi i wizualnymi sygnałami, gdy kierowca zaczyna wychodzić z wykrywanego pasa bez użycia kierunkowskazów. Najlepszy w ofercie Accord Touring wyposażony jest w tempomat adaptacyjny (ACC), który może regulować prędkość Accorda, aby utrzymać z góry ustaloną odległość między nim a pojazdem bezpośrednio przed nim.

Materiały wnętrza

Wnętrze Accorda zaprojektowano w taki sposób, aby oferowało doskonałe codzienne użytkowanie, z dużą ilością miejsca na przechowywanie. Zmodernizowana konsola centralna zwiększa wszechstronność Accorda i oferuje wewnętrzną przestrzeń do przechowywania, która może pomieścić siedem pudełek CD. Port USB, gniazdo wejściowe oraz gniazdo zasilania o napięciu 12 V są umieszczone z przodu konsoli, a kolejne gniazdo 12 V znajduje się wewnątrz konsoli. Padded lid of the console serves as a comfortable armrest for the driver or front passenger.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.