2013 Jeep Grand Cherokee SRT8

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 Jeep Grand Cherokee SRT8

Przejdź do galerii zdjęć2013 Jeep Grand Cherokee SRT8

Marka Jeep wprowadziła drugą generację modelu SRT8 w 2012 roku jako wersję wysokowydajną WK Grand Cherokee.

Amerykański producent zauważył, że klienci bardziej interesują się SUV-ami o większej mocy, takimi jak Porsche Cayenne, BMW X5 czy Mercedes-Benz ML z silnikami AMG, dlatego postanowił zaproponować coś, co zadowoli swoich nabywców. Tak więc, od trzeciej generacji Grand Cherokee, Jeep wprowadził specjalną wersję, która była mocniejsza i bardziej nastawiona na jazdę po ulicach niż jej koleżanki z gamy. Sytuacja szybko się zmieniła i w 2012 roku zaprezentowano drugą generację SRT8. Nazwa pochodzi od działu Street and Racing Technology, który pracował nad tym modelem. To była odpowiedź Chryslera na AMG lub M Power.

Z bardziej agresywnym wyglądem, Grand Cherokee SRT z 2013 roku przypominał ulicznego wojownika w porównaniu do pozostałych modeli w ofercie. Jego prześwit był obniżony, a szeroki dolny grill w przednim zderzaku sugerował poważne intencje. Pięcioramienne felgi odsłaniały czerwone zaciski hamulcowe oraz duże tarcze, co można było zauważyć z profilu. Na końcu, spoiler dachowy zdobił górną część tylnej klapy, a para dużych, okrągłych rur wystawała spod zderzaka.

W środku, wersja o wysokiej mocy miała aluminiowe wykończenia na konsoli centralnej i panelu. Kierownica natomiast miała logo SRT na pokrywie poduszki powietrznej, zamiast tradycyjnego znaku Jeepa. Co więcej, te same trzy litery zostały wyszyte na mocno podpartych przednich fotelach. Jako wyraźne potwierdzenie wydajności, na konsoli centralnej Jeep zainstalował pokrętło do regulacji

trybów jazdy, które zawierało również funkcję kontroli startu.

Pod maską producent umieścił doładowany silnik V8 Hemi o pojemności 6,4 litra, który dostarczał 471 koni mechanicznych (477 PS) i przekazywał moc na wszystkie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Właściciele Jeepa® Grand Cherokee SRT oczekują i doceniają pojazd, który jest jednocześnie potężny, wyrafinowany, luksusowy i funkcjonalny, muskularny i stylowy. W 2014 roku Grand Cherokee SRT spełnia te oczekiwania, oferując jednocześnie niespodziewane przyjemności.

Udoskonalenia w modelu 2014 obejmują zupełnie nową, w pełni elektroniczną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która zapewnia lepszą oszczędność paliwa, znacznie zwiększoną zdolność holowania, a także zmiany w oprogramowaniu i sprzęcie, które dodatkowo zwiększają przyjemność z jazdy Jeepem Grand Cherokee SRT podczas codziennych dojazdów lub bardziej dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.

Na zewnątrz nowy Jeep Grand Cherokee SRT z 2014 roku ma jeszcze bardziej agresywny wygląd niż jego poprzednik. Wśród zmian stylistycznych na 2014 rok znalazły się nowa charakterystyczna lampka LED, mocniejszy grill, nowa klapa bagażnika z funkcją jednego dotknięcia oraz nowy tylny spojler.

W środku klienci Jeepa Grand Cherokee SRT mogą cieszyć się nowym dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 8,4 cala, który wyświetla bogactwo danych ekskluzywnych dla SRT, takich jak strony wydajności. Nowy przycisk kontroli startu znajduje się za nowym dźwignią T na konsoli centralnej, a przeprojektowany, ekskluzywny dla SRT trójramieniowy, podgrzewany zestaw kierowniczy z bardziej ergonomicznie efektywnymi przełącznikami, oferuje szereg funkcji komfortu, wygody i łączności.

Imponujący układ napędowy

W 2014 roku właściciele Grand Cherokee SRT zyskają trzy dodatkowe biegi dzięki nowej automatycznej skrzyni biegów 8HP70. Całkowicie elektroniczna, charakteryzuje się możliwością zmiany mapy biegów w locie.

Aby uzyskać jeszcze bardziej sportowe i kontrolowane przez kierowcę doświadczenie, skrzynia biegów 8HP70 może być zmieniana ręcznie przy użyciu nowo zaprojektowanych, wyraźniejszych, ergonomicznie efektywnych przełączników na kierownicy.

Jeep Grand Cherokee SRT oferuje nowy tryb Eco na 2014 rok, który optymalizuje harmonogram zmiany biegów nowej skrzyni i wydłuża zasięg technologii oszczędzania paliwa, która dezaktywuje cztery cylindry, gdy warunki na to pozwalają. Przycisk na konsoli centralnej pozwala kierowcom włączyć tryb Eco, aby poprawić oszczędność paliwa.

Nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów została specjalnie zaprojektowana w celu optymalizacji jakości zmiany biegów oraz punktów zmiany biegów w kontekście oszczędności paliwa, wydajności i komfortu jazdy. Inteligentne oprogramowanie uwzględnia zmienne, takie jak gradienty momentu silnika, zdarzenia kick-down, przyspieszenie wzdłużne i boczne, zmiany nachylenia, wykrywanie tarcia i wykrywanie redukcji biegów, aby określić odpowiednią mapę zmiany biegów.

Dodatkowe parametry zintegrowane w strategii kontrolnej obejmują kontrolę prędkości pojazdu, interakcję z elektroniczną kontrolą stabilności oraz temperaturę. Efektem jest automatyczne zmienianie biegów, które jest doskonale dostosowane do wymagań wydajności niemal każdej sytuacji drogowej.

Nowa skrzynia biegów współpracuje z potężnym silnikiem HEMI® V-8 o pojemności 6,4 litra z technologią oszczędzania paliwa, który generuje 470 koni mechanicznych (351 kW) przy 6,000 obrotów na minutę oraz 465 lb-ft (630 N•m) momentu obrotowego przy 4,300 obrotów na minutę, co znacząco zwiększa zdolność holowania do 7,200 funtów – co stanowi 44-procentową poprawę w porównaniu do 5,000 funtów w poprzednim modelu.

W 2014 roku nowa elektroniczna dźwignia T zapewnia kierowcom elastyczność wyboru harmonogramu zmiany biegów niezależnego od systemu Selec-Track. Zmiany biegów na tryb jazdy i sportowy można wybierać za pomocą dźwigni T, co nie wpływa na wybrane ustawienia zawieszenia, kontroli stabilności i podziału momentu obrotowego w układzie napędowym.

Nowym rozwiązaniem na 2014 rok jest system kontroli startu, który naśladuje reakcje profesjonalnego kierowcy, aby zoptymalizować wydajność Jeepa Grand Cherokee SRT, synchronizując silnik, skrzynię biegów, układ napędowy, kontrolę stabilności i zawieszenie w celu uzyskania idealnego startu. Sterowany przyciskiem umieszczonym za nową dźwignią T na konsoli centralnej, efekt to lepsze i bardziej konsekwentne przyspieszenie na prostej. Doświadczenie związane z wydajnością Grand Cherokee SRT 2014 jest jeszcze bardziej podkreślone dzięki zmianie proporcji w skrzyni rozdzielczej oraz dynamicznym kontrolom dla systemu Selec-Track, gdy pojazd znajduje się w trybie torowym. Gdy ten tryb jest aktywowany, 70 procent momentu obrotowego silnika jest dostarczane do tylnych kół dla bardziej wyraźnego doświadczenia napędu na tylne koła. Kierowcy Jeepa Grand Cherokee SRT odczują, że pojazd jest bardziej responsywny od środka łuku do wyjścia.

Wyjątkowa jazda, prowadzenie i możliwości

Grand Cherokee SRT korzysta z niezależnego zawieszenia przedniego o krótkich i długich ramionach (SLA) ze sprężynami śrubowymi, adaptacyjnym zawieszeniem Bilstein (ADS), górnymi i dolnymi wahaczami („A” arm), oraz stabilizatorem.

Tylne zawieszenie ma konstrukcję wielowahaczową ze sprężyną śrubową, Bilstein ADS, aluminiowym dolnym wahaczem, niezależnymi górnymi wahaczami (napinacz i kąt nachylenia), dodatkowym wahaczem oraz stabilizatorem.

Ulepszenia oprogramowania w przeprojektowanym systemie Selec-Track jeszcze bardziej wyodrębniają pięć dynamicznych trybów: Auto, Sport, Tow, Track i Snow, umożliwiając kierowcom wybór ustawienia pojazdu, które najlepiej odpowiada ich potrzebom i warunkom otoczenia. Kierowcy zauważą, że zmiana podziału momentu obrotowego w trybie Torowym zapewnia pojazd, który jest bardziej responsywny od środka łuku do wyjścia oraz który osiąga lepsze czasy okrążeń na ulubionym torze.

Benchmarkowe hamowanie

Nowy Grand Cherokee SRT 2014 oferuje doskonałą wydajność hamowania, potrzebując zaledwie 116 stóp, aby całkowicie się zatrzymać z prędkości 60 mil na godzinę (mph). Zasługa należy się czerwonym malowanym sześciotłoczkowym (z przodu) i czterotłoczkowym (z tyłu) hamulcom Brembo oraz wentylowanym tarczom na wszystkich czterech rogach o średnicy 15 cali (z przodu) i 13,8 cala (z tyłu).

Design

Zaczynając od skoncentrowanych na wydajności i funkcjonalnych wzorów marki SRT (Street and Racing Technology), model Jeep® Grand Cherokee SRT 2014 rozwija ten sukces w nowym stylu zewnętrznym i wewnętrznym, który przekazuje jeszcze wyższy poziom luksusu i mocy.

„Jeep Grand Cherokee SRT 2014 ponownie podnosi poprzeczkę dla naszego SUV-a o wysokich osiągach,” powiedział Mark Trostle, szef projektu – SRT Brand, Mopar i Motorsports, Chrysler Group LLC. „Z zewnętrzem, które jest jeszcze bardziej agresywne, a jednocześnie pozostaje wysublimowane i funkcjonalne, oraz luksusowym wnętrzem, które oferuje nową technologię i łączność, nowy Grand Cherokee SRT czuje się swobodnie zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym.”

Agresywna i funkcjonalna sylwetka

Połączenie agresywnego, eleganckiego i funkcjonalnego stylu nowego Jeepa Grand Cherokee SRT jest wyraźnie widoczne z przodu, gdzie charakterystyczny górny grill z siedmioma szczelinami z czarnym wkładem został skrócony i jest otoczony cieńszymi, adaptacyjnymi reflektorami bi-ksenonowymi, które są otoczone charakterystycznym oświetleniem LED. Ikoniczny grill Jeepa jest większy, a reflektory mają unikalną czarną tło, aby odróżnić nowy model SRT od innych modeli Grand Cherokee, podkreślając ich diamentowy wygląd.

„Chcieliśmy, aby nowy model Grand Cherokee SRT miał dwa wyraźne wizualne znaki: jeden za dnia, a drugi w nocy, coś, co byłoby unikalne dla tego pojazdu. Wszystkie ulepszenia stylistyczne – szczególnie reflektory i otaczające je LED – nadają temu pojazdowi wyjątkowy, skoncentrowany na wydajności i groźny wygląd,” powiedział Trostle.

Nowe zmiany stylistyczne umożliwiły projektantom SRT zintegrowanie spryskiwaczy reflektorów z obudową reflektorów po raz pierwszy – zamiast na zderzaku – dla czystszego, bardziej funkcjonalnego wyglądu.

Nowe, pięcioramienne 20-calowe koła „Goliath” w standardzie z wykończeniem polerowanym są standardem i są wyposażone w standardowe opony całoroczne Pirelli 295/45ZR20 Scorpion Verde lub dostępne opony Pirelli P Zero do jazdy w trzech sezonach. Dostępne koła aluminiowe o pięciu rozdzielonych ramionach o średnicy 20 cali z projektem „Spider Monkey” w wykończeniach Satin Carbon lub ekskluzywnym dla SRT Black Vapor Chrome.

Nowa emblemat Grand Cherokee na bokach pojazdu ma bardziej wyraźną, wyraźniejszą czcionkę.

Przednie oświetlenie nowego Jeepa Grand Cherokee SRT z 2014 roku jest odzwierciedlone z tyłu, tworząc spójną stylistykę i posiada większe lampy tylne z charakterystycznym oświetleniem LED. Aby jeszcze bardziej podkreślić zdobycze wydajności designu SRT, lampy tylne mają czarne obramowanie, co tworzy iluzję unoszących się lamp.

Nie jest to iluzja, to całkowicie nowy, bardziej aerodynamiczny tylny spojler, zintegrowany z nową klapą bagażnika.

„Zazwyczaj projektanci muszą pracować z funkcjami bazowymi i integrować je z innymi wariantami. W przypadku naszego tylnego spojlera było inaczej. Stworzyliśmy go dla naszego modelu SRT i działa on tak dobrze w poprawie efektywności aerodynamicznej i docisku, że postanowiono wprowadzić go do wszystkich modeli Grand Cherokee 2014,” dodał Trostle.

Nowa klapa bagażnika z funkcją jednego dotknięcia zapewnia lepszą wygodę dla klientów i ma nową emblemat SRT, która nie odnosi się już do liczby cylindrów silnika. Zamiast polegać na ręcznym dźwigni, klapa bagażnika jest obsługiwana elektronicznie za pomocą przycisku. W modelu 2014 zrezygnowano z szyby odchylanej – co znacznie poprawia widoczność wsteczną i zmniejsza wagę.

Standardowe podwójne końcówki wydechu o średnicy 4 cale zintegrowane w dolnej części nadwozia wydają głęboki dźwięk wydechu, którego entuzjaści Jeepa Grand Cherokee SRT oczekują od swojego pojazdu i dopełniają tylne akcenty stylistyczne.

Grand Cherokee SRT 2014 będzie dostępny w następujących kolorach zewnętrznych: Billet Silver Metallic Clear Coat, Bright White Clear Coat, Brilliant Black Crystal Pearl Coat, Deep Cherry Red Pearl Coat, Granite Crystal Pearl Coat, Maximum Steel Metallic Clear Coat i Redline Pearl Clear Coat.

Wnętrze inspirowane wyścigami i wysokowydajne

Grand Cherokee SRT 2014 oferuje wnętrze, które jest luksusowe, funkcjonalne i idealnie nadaje się do codziennych jazd lub bardziej dynamicznej jazdy sportowej na torze.

Nowy dotykowy ekran Uconnect 8.4AN zajmuje centralną scenę – dosłownie – i wyświetla bogactwo informacji, w tym ekskluzywne dla SRT Strony Wydajności, które pokazują ostatnie czasy okrążeń, przyspieszenie boczne, czasy od 0 do 60 mil na godzinę (mph) i wiele więcej. Te wyświetlenia są wyświetlane w pełnym kolorze i można teraz dzielić się nimi z innymi entuzjastami SRT za pośrednictwem wbudowanego połączenia 3G.

Na konsoli centralnej kierowcy znajdą nową dźwignię T do nowej ośmiobiegowej skrzyni biegów, która pozwala kierowcy wybrać pomiędzy harmonogramami zmiany biegów w trybie jazdy i sportowym. Owijana w skórę z fakturą, ta zaawansowana dźwignia dodatkowo wzmacnia dziedzictwo marki związane z ulicą i wyścigami. Za dźwignią znajduje się nowy przycisk kontroli startu, wyróżniony kolorową grafiką – podobną do świateł w rodzaju „choinki” w wyścigach.

Standardowy, ekskluzywny dla SRT, skórzany, podgrzewany zestaw kierowniczy z płaskim dnem został przeprojektowany z wieloma nowymi funkcjami komfortu, wygody i łączności oraz bardziej wyraźnymi i ergonomicznie efektywnymi przełącznikami zmiany biegów.

„Właściciele SRT są bardzo wrażliwi na różne punkty styku, więc w 2014 roku kontynuowaliśmy udoskonalanie naszego ekskluzywnego dla SRT koła kierownicy w odpowiedzi na profesjonalne opinie z naszego zespołu inżynierów i profesjonalnych kierowców,” powiedział Klaus Busse, szef projektu wnętrz – Chrysler Group LLC. „Również kluczowe dla naszego zespołu projektowego było zmienienie kształtu i umiejscowienie nowych przełączników zmiany biegów, wprowadzając wklęsły kształt z tyłu, aby ergonomicznie dostosować się do kształtu palców kierowcy.”

Nowe koło kierownicy zostało zaprojektowane i ustawione w taki sposób, aby zapewnić optymalny widok na nową tablicę wskaźników, która teraz ma 7-calowy, pełnokolorowy, konfigurowalny wyświetlacz instrumentów. Ten nowy ekran pozwala kierowcom wybierać spośród wielu układów i informacji, które mają być wyświetlane w centralnej części tablicy wskaźników.

Prawdziwe akcenty z włókna węglowego rozciągają się przez drzwi kierowcy, panel instrumentów i drzwi pasażera z przodu.

Dostępny system audio surround SRT o mocy 825 watów i 19 głośnikach od Harmana Kardona oferuje światowej klasy innowacje, w tym 32-woltowe zasilanie śledzące (TPS) oraz 12-kanałowy wzmacniacz klasy D, który zapewnia doskonałą akustykę i przynosi wielowymiarowy, jakościowy dźwięk dla wszystkich pasażerów.

Technologia głośników i wzmacniaczy GreenEdge oferuje doskonałą jakość dźwięku i wysokie wyjścia ciśnienia dźwięku przy minimalnym zużyciu energii. Wzmacniacze GreenEdge mają wydajność wyższą niż tradycyjne wzmacniacze nawet o 55 procent, co w niektórych przypadkach świadczy o wydajności netto powyżej 90 procent. Głośniki są dostrojone do maksymalnej wydajności i idealnie dopasowane do wyjścia wzmacniacza.

Syste 19 głośników GreenEdge o wysokiej wydajności obejmują dziewięć wysokotonowych, pięć głośników średniotonowych, dwa średnio-niskotonowe i trzy subwoofery rozmieszczone w całym wnętrzu.

Wnętrze Grand Cherokee SRT w skórze Laguna na 2014 rok jest dostępne w dwóch odrębnych kolorach: Torque (czarny) oraz nowym zestawieniu Sepia.

W ramach zestawienia wnętrza Sepia, czarny sufit Dynamica i czarne słupki dodatkowo podkreślają luksusowy wygląd wnętrza SRT.

Zwiększone bezpieczeństwo, wygoda i ochrona pasażerów

Uconnect Access to nowość w Jeepie Grand Cherokee SRT. Dzięki wbudowanej technologii komórkowej, system umożliwia bezpośrednią komunikację z lokalnymi służbami 9-1-1 za pomocą jednego przycisku – bez czekania na operatorów call center.

Dodatkowo Grand Cherokee SRT 2014 pokazuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, od ostrzeżenia przed kolizją do monitorowania martwego pola i detekcji przejazdu wstecz, które pomagają kierowcom w zmianie pasa ruchu lub w sytuacjach parkingowych.

Jakość: Udoskonalając najczęściej nagradzanego SUV-a w historii

Jak poprawić najczęściej nagradzanego SUV-a w historii? Zespoły Jeepa i SRT zaczynają od słuchania swoich klientów.

„Cieszymy się z długiej listy nagród produktowych i jakości, które zdobył Jeep Grand Cherokee,” powiedział Doug Betts, starszy wiceprezydent ds. jakości w Chrysler Group. „Jednak najważniejsza opinia pochodzi od klientów, którzy mówią nam, co chcieliby zobaczyć poprawione. Nieustannie analizujemy opinie i odpowiadamy na nie ulepszeniami.”

Kluczowe ulepszenia w nowym modelu Jeep Grand Cherokee z 2014 roku obejmują ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, aby poprawić wydajność i oszczędność paliwa, a także najnowszy system Uconnect, który łączy zaawansowaną technologię i funkcje łączności z łatwymi w użyciu kontrolkami i komendami głosowymi.

Z fotela kierowcy wszystko, co widzi, dotyka – a nawet o czym mówi przy użyciu komend głosowych – jest ulepszane, aby zwiększyć funkcjonalność, łączność i responsywność. Nie tylko działa lepiej, ale też prezentuje się lepiej, zapakowane w bardziej premium materiały i elegancką grafikę. Obejmuje to przeprojektowane koło kierownicy, zoptymalizowane pod kątem pozycji kierowcy, a także zapewniające przyciski sterujące dla często używanych funkcji, takich jak radio, tempomat, telefon i komendy głosowe. Opinie klientów pomogły projektantom i inżynierom określić idealną lokalizację dla przycisków sterujących, aby kierowcy mogli swobodnie trzymać ręce na kole i oczy na drodze.

Inną znaczącą zmianą w wnętrzu Grand Cherokee jest dostępność nowego dotykowego ekranu Uconnect Access 8.4AN. Łączność i dotykowe ekrany wiążą się z szybko zmieniającą się technologią i rosnącymi oczekiwaniami konsumentów – obie te kwestie mają duży wpływ na ogólną ocenę jakości nowych pojazdów. Zespół Uconnect nieustannie ocenia opinie konsumentów, przywiązując dużą wagę do projektowania systemów, które są intuicyjne zarówno dla technologicznych klientów, jak i kierowców, którzy wolą fizyczne pokrętła do regulacji klimatu czy stacji radiowej.

Przez ostatnie dwa lata Jeep Grand Cherokee zdobył tytuł lidera jakości całkowitej w segmencie średniej wielkości SUV-ów według Strategic Vision. To wyróżnienie bazuje na badaniach właścicieli nowych pojazdów, które całościowo oceniają dobre i złe doświadczenia konsumentów z ich nowym pojazdem. Podobnie zespół Jeepa ceni wszystkie komentarze od klientów – zwłaszcza opinie, które prowadzą do poprawy jakości i satysfakcji klientów.

Produkcja: Wyprodukowane w Detroit

6.4L HEMI V8 8AT (470 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6417 Cm3
Moc351 Kw @ 6000 Rpm
477.2 Hp @ 6000 Rpm
471 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy465 Lb-Ft @ 4300 Rpm
630 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane 380 X 34
Hamulce tylneTarcze wentylowane 380 X 34
Rozmiar opony295/45Zr20
Długość191.3 In (4859 Mm)
Szerokość77.1 In (1958 Mm)
Wysokość69.1 In (1755 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/64.3 In (1
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika35.1 Cuft (994 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna5150 Lbs (2336 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6499 Lbs (2948 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.