Lamborghini zaprezentowało model Gallardo 570-4 Squadra Corse podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku, dając miłośnikom motoryzacji wersję uliczną samochodów wyścigowych, które brały udział w serii Super Trofeo tej marki.
To miał być ostatni limitowany model z tej serii, chociaż tytuł ten przypisuje się modelowi LP 560-4 Macau GP. Jednakże, ponieważ wyprodukowano go w zaledwie trzech egzemplarzach i tylko na rynek tajwański, Squadra Corse pozostał jedynym dostępnym modelem dla klientów z innych kontynentów. Z 50 wyprodukowanych sztuk, 15 trafiło do klientów w USA, a tylko trzy do Kanady. To naprawdę był samochód wyścigowy z numerami rejestracyjnymi.
Wygląd supersamochodu był podobny do wersji Superleggera, ale wyposażony w nietypowe cechy. Pod przednim zderzakiem znajdował się regulowany spoiler, który zwiększał docisk, podczas gdy z tyłu zastosowano regulowane skrzydło z wyścigowych modeli, które brały udział w rywalizacji Super Trofeo. Dodatkowo, pokrywa silnika miała system szybkiego demontażu, który pozwalał klientom na całkowite usunięcie jej podczas wyścigu, jeśli zajmowała się konserwacją. Lamborghini oferowało tę specjalną edycję w zaledwie czterech kolorach: Giallo Midas (żółty), Bianco Monocerus (biały), Grigio Thalasso (szary) i Rosso Mars (czerwony).
Wnętrze wykończone było elementami z włókna węglowego oraz lekkimi materiałami, co pozwoliło zaoszczędzić dodatkowe 70 kilogramów w porównaniu do standardowego modelu Gallardo LP 570-4. W standardzie ta wersja miała wyścigowe fotele kubełkowe, ale oferowano również wersję bardziej komfortową jako opcję.
Jednak najważniejszym elementem samochodu był jego napęd. Nierówny porządek zapłonu w silniku V10 sprawiał, że brzmiał on inaczej niż jakikolwiek inny podobny silnik na rynku. Sześciobiegowa zautomatyzowana skrzynia biegów przekazywała moc na wszystkie koła, co pozwalało osiągnąć znakomite osiągi, takie jak czas przyspieszenia 0-200 km/h (0-124 mph) w zaledwie 10,4 sekundy. Aby zatrzymać ten samochód, Lamborghini zainstalowało hamulce węglowo-ceramiczne.
Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse został po raz pierwszy zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku. Squadra Corse oferuje wysokie osiągi, jednocześnie przenosząc emocje związane z wyścigami na drogi. Ten nowy, ekstremalny model w gamie Gallardo oparty jest na modelu Gallardo Super Trofeo, samochodzie wyścigowym, który bierze udział w wyścigach Lamborghini Blancpain Super Trofeo – najszybszej serii wyścigowej na świecie. Squadra Corse będzie modelem limitowanej produkcji, w cenie 191 100 euro, plus podatek.
Nazwa Squadra Corse odnosi się do nowo powstałego działu Automobili Lamborghini, który zarządza wszystkimi aktywnościami motorsportowymi, od GT3 po mistrzostwa Lamborghini Blancpain Super Trofeo w Europie, Azji i Ameryce, gdzie kierowcy-amatorzy biorą udział w zaciętych rywalizacjach na najbardziej wymagających torach wyścigowych na świecie.
Nowy Gallardo Squadra Corse jest bezpośrednio inspirowany samochodem wyścigowym. Oba modele mają ten sam silnik V10, który jest używany w wersji wyścigowej bez żadnych modyfikacji. Podobnie, Squadra Corse posiada ten sam tylny spojler, co zapewnia większy docisk aerodynamiczny – osiągając w najlepszych warunkach aerodynamicznych trzykrotnie większy docisk niż Gallardo LP 560-4 – co zwiększa stabilność dynamiczną podczas ciasnych zakrętów przy dużych prędkościach. Inny element zaczerpnięty bezpośrednio z wersji wyścigowej to zdejmowana pokrywa silnika wyposażona w system szybkiego zwalniania. Zarówno tylny spojler, jak i pokrywa wykonane są z materiału kompozytowego węglowego, podobnie jak wiele innych elementów Squadrze Corse.
Lekka konstrukcja dzięki konsekwentnemu użyciu włókna węglowego
Wraz z aluminium, włókno węglowe stanowi podstawę konstrukcji nowego, niezwykle lekkiego, topowego modelu Gallardo.
Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse może poszczycić się masą własną wynoszącą 1340 kilogramów, o 70 mniej niż już lekki Gallardo LP 560-4, co daje Squadra Corse oszałamiający stosunek mocy do wagi wynoszący 2,35 kg/konną moc. Oprócz niewiarygodnych osiągów, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy i osiąga 200 km/h w zaledwie 10,4 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 320 km/h. Standardowy system hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami zapewnia niespotykaną siłę hamowania.
Technologia i układ napędowy
Podobnie jak wyścigowa wersja Super Trofeo, nowa Squadra Corse oparta jest na technicznych fundamentach Gallardo Superleggera. Silnik V10 generuje 570 KM, co odpowiada 419 kW, dostępnych przy 8000 obr/min. Unikalny porządek zapłonu silnika V10 wydaje charakterystyczny dźwięk znany z jego wyścigowego odpowiednika. Jak w przypadku samochodu wyścigowego, Gallardo Squadra Corse standardowo wyposażone jest w zrobotyzowaną, sześciobiegową skrzynię biegów e-gear, obsługiwaną za pomocą łopatek przy kierownicy. Ten elektronicznie sterowany system płynnie zmienia biegi w swoim sześciobiegowym zakresie, znacznie szybciej, niż jakikolwiek profesjonalny kierowca wyścigowy mógłby to zrobić. Każdy kilometr przejechany Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse jest naładowany czystą ekscytacją, częściowo dzięki niezłomnej przyczepności w niemal wszystkich sytuacjach, dzięki napędowi na cztery koła.
Lamborghini Blancpain Super Trofeo to jedyna seria wyścigowa na świecie, która oferuje samochody wyścigowe z napędem na cztery koła. Gallardo Squadra Corse to skoncentrowana maszyna do jazdy, która oferuje niezrównane doświadczenia za kierownicą, z zachwycającymi prędkościami pokonywania zakrętów oraz szybką, natychmiastową reakcją.
Reprezentacja włoskiego wyścigowania
Ostateczne osiągi wyścigowe Gallardo Squadra Corse odzwierciedlają się również w jego zewnętrznym designie – wyraźnie potwierdzającym jego przywiązanie do włoskiego dziedzictwa. Pasek dekoracyjny wzdłuż boków pojazdu wyświetla kolory zielony, biały i czerwony, czyli barwy flagi włoskiej. Squadra Corse dostępna jest w kolorach Giallo Midas (żółty), Bianco Monocerus (biały), Grigio Thalasso (szary) oraz Rosso Mars (czerwony). Zewnętrzny wygląd Gallardo Squadra Corse doskonale podkreśla matowe wykończenie dużego tylnego spojlera, które kontrastuje z lakierem nadwozia. Pokrywa silnika, przednie wloty powietrza, tylny dyfuzor i 19-calowe felgi z kutego aluminium są malowane na wysoki połysk w kolorze czarnym, podczas gdy zaciski hamulcowe są dostępne w kolorze czerwonym, czarnym lub żółtym.
Minimalistyczne, sportowe wnętrze
Niezwykle lekkie włókno węglowe i Alcantara®, doskonałe połączenie sportowego minimalizmu, to dominujące materiały wewnątrz Squadra Corse. Alcantara zdobi spód deski rozdzielczej, centralny panel siedziska i oparcie. Panele drzwi, fotele wyścigowe oraz pokrywa konsoli centralnej wykonane są z włókna węglowego, w technologii, w której Lamborghini osiągnęło światową ekspertizę. Włókno węglowe zastosowane jest również w ramie hamulca ręcznego; w centralnej części konsoli; w dolnej obręczy kierownicy; w obramowaniu głównych i dodatkowych paneli instrumentów; w uchwytach drzwi; oraz w uchwycie do otwierania schowka. Fotele standardowe można również zamówić zamiast kubełkowych foteli wyścigowych.
Squadra Corse oferuje nową serię wydarzeń motoryzacyjnych