2013 Land Rover Range Rover Sport

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 Land Rover Range Rover Sport

Przejdź do galerii zdjęć2013 Land Rover Range Rover Sport

Land Rover zaprezentował drugą generację modelu Range Rover Sport w marcu 2013 roku na wystawie motoryzacyjnej w Nowym Jorku. Była to pierwsza generacja tego modelu, która powstała po odejściu od Ford Motor Company.

Tuż przed światowym kryzysem finansowym Ford sprzedał Jaguar-Land Rover indyjskiemu gigantowi przemysłowemu Tata. Nowe kierownictwo kontynuowało produkcję niektórych modeli, a Range Rover Sport był jednym z nich. Był to jedyny model Land Rovera, który mógł skutecznie konkurować z innymi sportowymi SUV-ami na rynku. Co więcej, w przeciwieństwie do głównych konkurentów, mógł stawić czoła poważnym wyzwaniom terenowym dzięki unikalnej funkcji Terrain-response z niskim przełożeniem i adaptivej zawieszeniu. Dodatkowo luksusowe wnętrze zostało wzbogacone, a nowe technologie pomogły kierowcom w komfortowej jeździe.

Land Rover zastosował ten sam przepis, co w poprzedniej generacji Range Rover Sport, budując drugą wersję tego modelu na tej samej platformie co Land Rover Discovery. Z kolei w przypadku nadwozia, projektanci czerpali inspirację z udanego modelu Range Rover Evoque, wyposażając go w wąskie reflektory osadzone na przednich błotnikach. W zależności od wersji, przedni grill był albo w kolorze pianie czerni, albo dopasowany do barwy nadwozia. Brytyjski producent zastosował sportową stylistykę przedniego zderzaka, z trapezoidalnym, szerokim dolnym grillem po obu stronach, który mieścił lampy przeciwmgielne. Z profilu, model z 2013 roku miał fałszywe wloty za górną częścią przednich błotników. Land Rover powiększył nadkola z przodu i z tyłu, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu. Z tyłu, nachylona klapa bagażnika była już znakiem rozpoznawczym pojazdu, a producent kontynuował jej użycie, dodając do niej spojler dachowy. Pod tylnym zderzakiem, w zależności od wersji silnikowej, model RRS miał jeden lub dwa wydechy wystające przez zderzak.

Wnętrze było luksusowe i zapewniało lepsze fotele niż w poprzedniku. Specjalnie wzmocnione siedzenia z przodu zapewniały większy komfort i lepsze wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów, nawet jeśli SUV nie był typowym samochodem sportowym. Między przednimi siedzeniami Land Rover umieścił pochyloną konsolę centralną, w której znalazł się 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz pokrętła do jednostki klimatyzacji. Poniżej znajdowała się konsola centralna z selektorem biegów, dwoma uchwytami na napoje oraz pokrętłem do programu jazdy Terrain Response. Przed kierowcą znajdował się nowy 12,3-calowy ekran panelu instrumentów, dostępny jako opcja, podczas gdy standardowa wersja oferowała dwa analogowe wskaźniki po bokach 5-calowego kolorowego wyświetlacza. Z tyłu, producent zainstalował dzieloną kanapę, mieszczącą trzy dorosłe osoby. Dodatkowo, jako opcję oferowano płaską, składaną sofę dla dwóch osób w bagażniku, która była odpowiednia głównie dla dzieci lub dorosłych na krótkie przejażdżki.

Pod maską, Land Rover zastosował te same silniki benzynowe co Jaguar, zaczynając od doładowanego silnika V6 o pojemności 3,0 litra, podczas gdy najwyższa wersja napędzana była silnikiem V8 o pojemności 5,0 litrów. Dla wybranych rynków, brytyjski producent oferował kilka wersji z silnikami turbo-diesel. Jednak najbardziej znaczące aktualizacje dotyczyły podwozia, które zyskało większy skok zawieszenia i wyższy prześwit niż poprzednik.

Całkowicie nowy Land Rover Range Rover Sport został zaprojektowany z myślą o uchwyceniu charakterystycznego DNA swojego poprzednika, jednak z odważną ewolucją, która umiejscowiła go w centrum nowej, wyrazistej trzymodelowej oferty marki, pomiędzy Range Roverem a Evoque.

Range Rover Sport zajmuje unikalną pozycję w swoim segmencie, a nowy model opiera się na tych kluczowych mocnych stronach, z designem, który potwierdza jego status jako definitywnego luksusowego SUV-a sportowego. Dzięki 'szybszemu’ kątowi szyby, opływowej sylwetce i opadającej linii dachu, nowy Sport jest o 8 procent bardziej aerodynamiczny niż poprzedni model i osiąga współczynnik oporu powietrza Cd 0.34.

Choć rozwijany był równolegle z Range Roverem i dzieli z nim pewne cechy wspólne, całkowicie nowy Range Rover Sport korzysta z 75 procent unikalnych części, z których wiele bezpośrednio wpływa na wygląd i odczucie nowego Sportu.

„Nowy Range Rover Sport to szczyt luksusowego SUV-a. Nowy Range Rover Sport dla nowej epoki. Aktualny, zrównoważony i niezwykle pożądany. Obok całkowicie nowego Range Rovera i Range Rovera Evoque, nowy Range Rover Sport stanowi trzeci, wyraźny produkt w rewolucji produktowej Land Rovera. Stanowi silny fundament brytyjskiej marki z wyjątkowym designem w centrum,” powiedział dyrektor ds. designu Land Rovera i główny dyrektor kreatywny, Gerry McGovern.

Odważny i postępowy design zewnętrzny

Dynamiczny nowy Range Rover Sport ma odważny i postępowy design zewnętrzny, który pewnie plasuje pojazd w najnowszej linii Range Rover. Z nową interpretacją silnego DNA designu obecnego modelu, nowy pojazd ma smukły i nowoczesny wygląd, a jego opadająca linia dachu nadaje mu wyrazisty sportowy charakter.

Nowy Sport jest tylko o 62 mm dłuższy niż jego poprzednik, jednak przy długości 4850 mm jest krótszy od innych SUV-ów siedmioosobowych i większości sedanów segmentu E, co zwiększa jego manewrowość i ułatwia parkowanie. Jednak znacznie dłuższy rozstaw osi (powiększony o 178 mm) zapewnia więcej miejsca i lepszy dostęp do tylnych siedzeń. Nowy Sport jest o 149 mm krótszy i o 55 mm niższy niż nowy Range Rover, na którym jest oparty, a model za modelem waży o 45 kg mniej.

Ekscytujące nowe interpretacje charakterystycznych cech designu Range Rover Sport obejmują sygnaturową klapę typu clamshell, pływający dach oraz wloty powietrza w bocznych błotnikach. Pojazd posiada również odważne nowe wersje graficzne mocnych nadkoli, poziome linie cechujące nadwozie oraz charakterystyczne listwy progowe, które są kluczowymi elementami mocnego DNA modelu.

Zachowując mocny charakter Range Rover Sport, przednia część ma bardziej nowoczesny, opływowy wygląd, z cieńszymi światłami, pochyłą kratką i bardziej rzeźbionymi narożnikami.

„Litera 'S’ w SUV-ie została wyniesiona na nowy poziom z nowym Range Roverem Sport. Jest dramatyczny i mocny, z ogromną obecnością drogową. Posiada niski środek ciężkości, co promuje dynamiczną postawę, jednocześnie komunikując swoje sportowe możliwości. Jego sportowe cechy są jeszcze bardziej podkreślone przez wysoką linię okien, krótkie zwisy i charakterystyczną sylwetkę, naprawdę nie ma nic innego takiego,” powiedział Gerry McGovern.

Przyciągające wzrok detale

Przyciągające wzrok detale w designie podkreślają bardziej dynamiczny i nowoczesny charakter nowego Range Rover Sport. Wloty powietrza w bocznych błotnikach mają bardziej dynamiczny, opadający kształt. Dopasowane podwójne wloty powietrza na klapie silnika podkreślają mocny i sportowy charakter pojazdu.

Projektanci kontynuowali klasyczny motyw dwóch pasów Range Rover Sport, który jest odzwierciedlony w podwójnych wlotach powietrza w błotnikach, podwójnej kratce z przodu oraz podwójnych liniach w grafice lamp tylnych.

Prawie płaskie boczne szyby, w połączeniu z premium czarnym wykończeniem błotników, podkreślają odważną grafikę pływającego dachu Range Rover Sport – który może być dodatkowo podkreślony trzema kontrastującymi kolorami dachu: szarym, czarnym lub srebrnym – jednocześnie akcentując bardziej opływową formę nadwozia. Wykończone na czerwono zaciski hamulcowe Brembo oraz pakiet Black Pack, który usuwa wszystkie błyszczące elementy z zewnątrz, są również dostępne, aby stworzyć bardziej spersonalizowany wygląd.

Z przodu duże zewnętrzne wloty powietrza i odważne trapezoidalne kształty otaczające centralną belkę zderzaka i płytę osłonową przesyłają silny, sportowy komunikat. Ten sam trapezoidalny motyw powtarza się z tyłu, gdy płyta osłonowa jest flankowana przez duże podwójne wydechy.

Przednie lampy kontynuują odważną ewolucję Sportu, z bardzo charakterystycznymi grafikami LED, które wyróżniają nową grafikę. Cieńszy design nadaje mu bardziej agresywny, techniczny wygląd.

Z tyłu lampy mają bardziej kompaktowy kształt z uderzającym nowym designem wykorzystującym technologię LED. Główne lampy tylne i stopu nawiązują do charakterystycznego języka designu lamp przednich, podczas gdy kierunkowskazy wykorzystują nową interpretację graficzną 'podwójnej linii’ z obecnego modelu.

Zarówno przednie, jak i tylne lampy płynnie przechodzą w ramiona nadwozia z charakterystyczną zwężającą się grafiką ostrza, występującą w innych pojazdach w najnowszej ofercie Range Rover.

Nowoczesne, luksusowe wnętrze z mocnym sportowym charakterem

„Silne architektoniczne elementy Range Rovera łączą się z minimalistycznym podejściem 'mniej znaczy więcej’, aby stworzyć sportowe, luksusowe wnętrze, które promuje większe zaangażowanie kierowcy.

„Użycie materiałów najwyższej jakości oraz ich wykończeń z najwyższą precyzją zwiększa to ekscytujące i otulające wnętrze. To po prostu wspaniałe miejsce do przebywania,” powiedział Gerry McGovern.

Wnętrze ma wyrafinowany i nowoczesny wygląd, włączając charakterystyczne elementy designu Range Rover Sport i zapewniając kierowcy luksusowy i sportowy kokpit. W nowym modelu mocne, architektoniczne formy designu zostały ulepszone przez czystsze, bardziej wyrafinowane wykończenie powierzchni, pięknie zrealizowane przy użyciu materiałów najwyższej jakości.

Opierając się na charakterystycznej architekturze wnętrza Range Rover Sport, centralnym punktem kabiny jest odważne przecięcie mocnych poziomych elementów deski rozdzielczej i pionowych linii centralnej konsoli. Dynamiczny charakter kokpitu jest wzmacniany przez szybszy kąt centralnej konsoli, z uderzającymi satynowymi chromowanymi słupkami, które przechodzą od deski rozdzielczej do tylnej kabiny oraz aluminium akcentujące, które przechodzi od konsoli centralnej w stronę deski rozdzielczej.

Konsola centralna jest umieszczona wyżej, co zbliża przyciski do kierowcy i tworzy bardziej otulające odczucie dla pasażerów z przodu. To otulające odczucie jest podkreślone przez mocny wizualny motyw akcentów wykończenia środkowej części deski rozdzielczej, łączący ją z drzwiami, otaczając pasażerów pasem kontrastowego koloru.

Sportowa atmosfera wnętrza jest również odzwierciedlona w kierownicy o mniejszej średnicy i grubszej obręczy, pionowej dźwigni zmiany biegów oraz siedzeniach z bardziej obszernymi bocznymi bolcami.

Przednie i tylne fotele mają bardziej rzeźbiony design z ulepszonym wyściełaniem z przodu oraz indywidualnym siedzeniem w drugim rzędzie. Szczególną uwagę poświęcono zapewnieniu większego komfortu siedzeń tylnych, oferując poprawioną przestrzeń na nogi z tyłu (+24 mm miejsca na kolana) i przestronność barków, a także opcję tylnej kanapy podzielonej w proporcjach 60/40 lub 40/20/40 oraz opcję zasilanej trzeciej rzędu, która chowa się w podłodze, dla ulepszonej wszechstronności.

Materiały najwyższej jakości, doskonałe rzemiosło

Każdy nowy Range Rover Sport jest wykonany z materiałów najwyższej jakości, z starannie dobranymi kolorami i teksturami, aby wzmocnić unikalne połączenie luksusu z sportowym charakterem. Użycie bardziej technicznych wykończeń i oklein nadaje kabinie bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd.

Jakość materiałów została podniesiona na nowy poziom, z bardziej luksusowymi powierzchniami dotykowymi w kluczowych punktach dotyku w kabinie, takimi jak środkowa część deski rozdzielczej.

Luksusowe powierzchnie dotykowe są kontrastowane przez autentyczne metalowe detale, które są chłodne w dotyku i oszałamiające w wyglądzie. Należą do nich uderzające satynowe chromowane słupki po obu stronach centralnej konsoli z doskonałym szlachetnym wykończeniem oraz wybór charakterystycznych wykończeń aluminiowych na konsoli centralnej, końcach deski rozdzielczej i wykończeniach drzwi.

Obsesja na punkcie jakości i tradycyjnego rzemiosła widoczna jest w pięknie dopasowanym przeszyciu podwójną nitką, które wykańcza luksusowe skórzane fotele i powierzchnie wewnętrzne pokryte skórą. Nienaganne przeszycia są precyzyjnie definiowane przez ekspertów Range Rovera, od długości i kierunku przeszycia po skręt, grubość i materiał nici. Nawet rozmiar i kształt igły są definiowane, aby zapewnić najwyższą jakość wykończenia.

Indywidualny wybór dla wymagających klientów

Aby maksymalnie zwiększyć personalizację, nowy Sport oferuje jeszcze więcej indywidualnych możliwości dla klientów, aby mogli stworzyć własny pojazd na zamówienie, z doskonałym wyborem motywów kolorystycznych i wykończeń.

Rozszerzony wybór specjalnych funkcji obejmuje innowacje takie jak wnętrza w kolorze z tematem kolorystycznym z dwu- lub trzy-tonowym designem, oszałamiającą gamę fabrycznie montowanych kół aluminiowych o średnicy od 19- i 20-calowych (po jednym wzorze) do 21-calowych (pięć wzorów) oraz do 22-calowych (dwa wzory), w tym ikoniczne koło „Viper’s Nest”, dostępne po raz pierwszy w całej gamie modeli Range Rover.

Klienci, którzy chcą podkreślić bardziej sportowy charakter nowego pojazdu, mogą wybrać pakiet 'Dynamic’ w modelach HSE i Autobiography z unikalnymi opcjami wykończenia i funkcjami wydajnościowymi.

Te funkcje obejmują odważne elementy designu, takie jak błyszcząca czarna kratka i detale zewnętrzne, zderzaki w kolorze nadwozia oraz unikalne tematy kolorystyczne wnętrza i wykończenia, a także elementy wydajnościowe takie jak podkręcenie prędkości maksymalnej do 250 km/h / 155 mph [5.0 S/C], specjalne 21- i 22-calowe koła aluminiowe oraz czerwone zaciski hamulcowe Brembo.

Pełna gama opcji designu dostępnych dla klientów Range Rover Sport będzie obejmować:

11 motywów kolorystycznych wnętrza, plus dodatkowy wybór koloru siedzeń
4 aluminiowe wykończenia wnętrza, 3 prawdziwe okleiny z drewna
3 kolory podsufitki
19 kolorów lakieru zewnętrznego
3 kolory dachu kontrastowego – szary Corris, czarny Santorini lub srebrny Indus
9 wzorów kół aluminiowych, na 19-, 20-, 21- i 22-calowych
Wykończenie Atlas Silver, Dark Atlas lub Gloss Black dla elementów zewnętrznych
Podświetlane listwy progowe

ZDOLNOŚCI DYNAMICZNE

Całkowicie nowy Range Rover Sport oznacza istotny krok naprzód dla modelu, przyjmując zaawansowane technologie pojazdów lekkich i nowe jednostki napędowe z wysoko cenionego nowego Range Rovera, aby przekształcić doświadczenia jazdy dla klientów szukających najlepszego luksusowego SUV-a sportowego.

Ta bezprecedensowa inwestycja w technologie premium wzmocniła unikalną propozycję Range Rovera Sport w segmencie SUV, zapewniając znacznie ulepszone prowadzenie na drodze z zwiększonymi możliwościami w trudnych warunkach terenowych.

„Całkowicie nowy Range Rover Sport to wynik ogromnego wysiłku inżynieryjnego, aby dostarczyć liczne przełomowe technologie,” powiedział Nick Rogers, dyrektor linii pojazdów Range Rover. „Dzięki aerodynamicznej karoserii, dynamiczna wydajność tego pojazdu w każdym terenie została przekształcona. Jesteśmy pewni, że ten pojazd jest nie tylko najbardziej zdolnym pojazdem w swojej klasie, ale także ma najszerszy zakres możliwości jakikolwiek produkt Land Rovera do tej pory.”

Połączenie dynamicznego prowadzenia na drodze

Nowy Range Rover Sport został zaprojektowany, aby zapewnić dramatycznie ulepszone właściwości jezdne na drodze, z bardziej połączonym i zwrotnym prowadzeniem, uzupełnionym przez ulepszony komfort jazdy i wykończenie.

Stanowisko pojazdu z nowoczesną konstrukcją aluminiowego monokoku – zaprojektowane równolegle z nowym Range Roverem – jest o 39 procent lżejsze niż stalowa półmonokokowa konstrukcja oraz rama podwozia poprzedniego modelu, co prowadzi do znacznie ulepszonej zwrotności i wydajności.

Ta nowa sztywna i lekka konstrukcja jest wspierana przez całkowicie nową koncepcję lekkiego zawieszenia z przodu i z tyłu, która została zaprojektowana, aby zapewnić znacznie szerszy zakres możliwości dynamicznych w każdym terenie.

Całkowicie nowy system kierowniczy, całkowicie przeprojektowane zawieszenie powietrzne na czterech rogach oraz najnowsze technologie podwozia i stabilności – w tym ulepszone systemy Dynamic Response i Adaptive Dynamics – również przyczyniają się do znacznej zmiany w zdolnościach.

„Po zaledwie kilku chwilach za kierownicą klienci docenią, że ten całkowicie nowy Range Rover Sport oferuje najbardziej dynamiczne doświadczenie jazdy spośród wszystkich pojazdów Land Rovera,” powiedział Nick Rogers. „Dzięki całkowicie aluminiowej strukturze monokoku dostarczyliśmy pojazd, który jest o pół tony lżejszy i znacząco bardziej zwrotny, dynamiczny i responsywny, zachowując przy tym komfort i stabilność, których można oczekiwać od Land Rovera.”

Zaawansowane technologie podnoszą dynamikę

Wydajność systemów zawieszenia w nowym Sport zostały wzmocnione przez zastosowanie zaawansowanych technologii podwozia i pojazdów w celu zoptymalizowania dynamiki pojazdu.

Bardziej potężne modele są wyposażone w dedykowany tryb Dynamic w systemie Terrain Response® 2, zapewniający bardziej sportowe nastawienie podczas entuzjastycznej jazdy po drodze, z twardszym zawieszeniem, ściślejszą kontrolą nad karoserią, zmniejszonym przechyłem i bardziej responsywnym kierowaniem oraz wydajnością.

Tryb Dynamic aktywuje unikalne kalibracje dla szerokiego zakresu systemów pojazdu i podwozia, w tym elektrycznego wspomagania kierownicy, reakcji na gaz i przekładni, tłumienia i kontroli przechyłu oraz ustawień dla systemów trakcji i stabilności.

Aby dostarczyć najlepsze wrażenia z jazdy sportowej, tryb Dynamic jest określony w połączeniu z wieloma kluczowymi technologiami, w tym systemem Dynamic Response aktywnej kontroli przechyłu, dynamicznym aktywnym tylnym mechanizmem różnicowym oraz wektoryzowaniem momentu obrotowego przez hamowanie.

Znacznie redukując poziom przechyłu nadwozia podczas pokonywania zakrętów, Dynamic Response przekształca prowadzenie pojazdu i komfort pasażerów. System drugiej generacji, jest w stanie kontrolować niezależnie przednie i tylne osie, co pozwala na dostrojenie zwiększające zwrotność przy niskich prędkościach, a także poprawiające kontrolę i stabilność przy dużych prędkościach.

Dynamiczny aktywny tylny mechanizm różnicowy cechuje się elektronicznie kontrolowanym mechanizmem różnicowym, który może niemal natychmiastowo zmieniać stopień blokady, aby jeszcze bardziej zoptymalizować przyczepność, prowadzenie i stabilność w zakrętach. Tylni dyferencjał reaguje 70 ms szybciej niż w poprzednim modelu.

Wektoryzacja momentu obrotowego przez hamowanie wykorzystuje system hamulcowy samochodu, aby naśladować działanie mechanizmu różnicowego wektoryzującego moment obrotowy, stale równoważąc dystrybucję momentu obrotowego silnika pomiędzy czterema kołami podczas pokonywania zakrętów, co prowadzi do poprawy przyczepności i prowadzenia, oraz zmniejszenia poziomu podsterowności.

System działa, wykorzystując moduł Dynamic Stability Control (DSC) pojazdu, monitorując pojazd 100 razy na sekundę. Kiedy samochód przyspiesza przez zakręt, system wykorzystuje czujniki przechyłu, aby wykryć początek podsterowności. Aby zredukować podsterowność, stosowane są niezauważalne poziomy hamowania, aby skorygować postawę pojazdu, podczas gdy moment obrotowy silnika jest przekazywany na zewnętrzne koła, które mają większą przyczepność, tym samym utrzymując kontrolę trakcji i kierowania.

Bardziej potężne modele Sport są również wyposażone w Adaptive Dynamics z ciągle zmiennymi amortyzatorami, zapewniającymi optymalne połączenie komfortu jazdy i kontroli dzięki nieskończonym ustawieniom amortyzatorów pomiędzy miękkim a twardym.

System Adaptive Dynamics monitoruje ruchy pojazdu co najmniej 500 razy na sekundę, reagując na wejścia kierowcy lub drogi praktycznie natychmiastowo, aby zapewnić większą kontrolę i zminimalizować przechył nadwozia, dostarczając skomponowane, płaskie doświadczenie jazdy.

Kluczowym elementem dynamicznego i angażującego charakteru pojazdu jest całkowicie nowy system wspomagania elektrycznego (EPAS), który charakteryzuje się zmiennym współczynnikiem, wrażliwym na prędkość. System został starannie dostrojony, aby zapewnić bardziej responsywny, pewny i intuicyjny charakter. Ustawiony na 3,0 obrotów od skrajnego do skrajnego, system zapewnia szybszy ogólny współczynnik kierowania, ale jest wolniejszy wokół pozycji środkowej dla lepszej stabilności i kontroli przy dużych prędkościach.

Sportowa pozycja kierowcy zwiększa pewność i kontrolę

Całkowicie nowy Range Rover Sport oferuje kierowcom sportową pozycję kierowcy (CDP), która łączy doskonałe poczucie pewności i kontroli, jakie oferuje Range Rover, z bardziej sportową, mniej wyprostowaną pozycją siedzenia, podobną do tej w Evoque.

CDP Sportu zapewnia podwyższony i uspokajający widok na otoczenie pojazdu, a nowy model został starannie opracowany, aby zachować doskonałą widoczność nad przednią maską, co przyczynia się do unikalnego charakteru Range Rovera.

Skrupulatne prace rozwojowe nad pakietem pojazdu i designem słupka zapewniły poprawę wyjątkowej widoczności obecnego pojazdu. Pomimo smuklejszej, bardziej aerodynamicznej sylwetki, nadal oferuje pozycję siedzenia, która jest o 50 do 100 mm wyższa niż w jego bezpośrednich konkurentach.

W trakcie rozwoju, jak wszystkie Range Rovery, nowy model otrzymał cele dotyczące przestrzeni na głowę, uwzględniając potrzebę swobody ruchów głowy w terenie, które były surowo egzekwowane, prowadząc do większej przestronności i lepszej prześwitu w trakcie off-roadowych wycieczek.

Intuicyjne technologie wyświetlania

Całkowicie nowy Range Rover Sport oferuje kierowcy ulepszony zestaw wyświetlaczy i sterowania, wprowadzając najnowsze technologie w eleganckim, uporządkowanym układzie z nowoczesną funkcjonalnością.

Po raz pierwszy w Range Rover Sport modele o wysokiej serii są wyposażone w nowoczesną 12,3-calową wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości dla głównego panelu instrumentów, jak to miało miejsce w Range Roverze. Towarzyszy mu 8-calowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości na konsoli centralnej do funkcji multimedialnych i drugorzędnych, z opcjonalnym trybem Dual View.

Grafika na obu wyświetlaczach została sprytnie zaprojektowana, aby stworzyć wrażenie powierzchni 3D, pięknie podświetlonych i z subtelnymi chromowanymi detalami. Każdy wyświetlacz jest w stanie dostosować swoją treść do sytuacji na drodze – na przykład w trybie Dynamic, dwa główne wskaźniki na wyświetlaczu 12,3-calowym przyjmują sportową czerwoną kolorystykę, a aktualna pozycja biegu jest wyraźnie wyświetlana pomiędzy dwoma wskaźnikami. Model hybrydowy otrzyma swoją unikalną grafikę wyświetlacza, z łatwo zrozumiałą wskaźnikiem mocy.

Tam, gdzie 12,3-calowy ekran nie jest stosowany, pojazdy mają sportowe podwójne anologowe wskaźniki z centralnym 5-calowym wyświetlaczem kolorowym.

Nowy model jest pierwszym Range Roverem, który oferuje projekcji przez Head-Up Display, wykorzystującą technologię laserową dla lepszej klarowności i kontrastu. Kolorowy wyświetlacz projekcyjny przekazuje kluczowe dane o pojeździe i nawigacji bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Wysokość i jasność wyświetlacza mogą być ręcznie dostosowane.

W całym kokpicie układ sterowania został znacznie uproszczony, z 50 procentami mniej przycisków, aby zrealizować prowadzenie na najwyższym poziomie komfortu.

Intuicyjne podejście odzwierciedla się w innych głównych kontrolach, takich jak doskonale umieszczona pionowa dźwignia zmiany biegów, pokrętło Terrain Response® 2, uproszczone pokrętła ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji oraz podwójne pięcio-kierunkowe przełączniki i funkcje dodatkowe na kierownicy.

Klasa prowadzenia w terenie

Bazując na legendarnym dziedzictwie Land Rovera w pokonywaniu najtrudniejszych warunków klimatycznych i nawierzchni drogowych, całkowicie nowy Range Rover Sport został opracowany w celu osiągnięcia klasycznej zdolności w terenie, z doskonałą stabilnością w każdych warunkach.

Terrain Response® 2 i technologie terenowe

Sport wzmacnia swój status lidera klasy dzięki wprowadzeniu przełomowej wersji następnej generacji systemu Terrain Response® Land Rovera, która wynosi możliwości nagradzanego systemu na nowy poziom.

Opracowany przez mały zespół ekspertów Land Rovera, Terrain Response® 2 posiada ustawienie Auto, które używa zaawansowanych 'inteligentnych’ systemów do analizy aktualnych warunków jazdy i automatycznego wyboru najbardziej odpowiedniego programu terenowego.

Zapewniając, że pojazd zawsze działa w optymalnym trybie, nowy system może całkowicie automatycznie przełączać się pomiędzy pięcioma ustawieniami: General, Grass/Gravel/Snow, Mud/Ruts, Sand i Rock Crawl. Jak wszystkie systemy Terrain Response®, każde ustawienie optymalizuje zdolności jazdy i przyczepność, dostosowując reakcje silnika, skrzyni biegów, centralnego mechanizmu różnicowego i systemów podwozia do wymagań terenu.

Choć działa całkowicie automatycznie, Terrain Response® 2 dostarczy także kierowcy dodatkowe porady, takie jak kiedy wybrać zakres niskiego lub off-road, gdy system obliczy, że jest to konieczne.

Stuart Frith, główny inżynier programu Range Rover Sport, wyjaśnił: „System Terrain Response® 2 Land Rovera umożliwia nawet niedoświadczonym kierowcom korzystać z pełnych możliwości systemu, mając pewność, że pojazd jest automatycznie skonfigurowany w najlepszy możliwy sposób dla każdej chwili ich podróży. Niezależnie od warunków, Range Rover Sport będzie gotowy do pokonywania drogi.”

Inną unikalną innowacją Land Rovera, wprowadzoną po raz pierwszy w Range Rover Sport, jest nowa funkcja Wade Sensing™. Wade Sensing™ używa czujników w lusterkach drzwi, aby dostarczyć kierowcy informacji podczas jazdy przez wodę, co jest szczególnie korzystne przy słabej widoczności i w nocy. Wizualny wyświetlacz i dźwiękowe powiadomienia informują kierowcę, gdy poziom wody rośnie wokół pojazdu.

Aby uzupełnić te innowacyjne funkcje, nowy Sport może być również wyposażony w unikalny zestaw technologii terenowych, które pomagają maksymalizować wydajność i bezpieczeństwo, w tym kontrolę zjazdu z góry (HDC), kontrolę uwolnienia gradientu (GRC), wspomaganie rozruchu na wzniesieniu (HSA), dynamiczną kontrolę stabilności (DSC), elektroniczną kontrolę trakcji (ETC) oraz kontrolę stabilności przy przewróceniu (RSC).

Działanie tych systemów hamowania i stabilności jest wzmocnione przez najnowszy modulator hamulcowy Bosch 6-tłokowy, który zapewnia szybsze reakcje oraz płynniejsze, cichsze i bardziej precyzyjne działanie.

Całkowicie inteligentne systemy 4WD

Nowy Range Rover Sport oferuje wybór dwóch inteligentnych systemów 4WD, z których każdy jest w stanie znaleźć napęd na najtrudniejszych nawierzchniach o niskiej przyczepności.

Jeden system zapewnia przekładnię o dwóch zakresach z opcją niskiego zakresu dla najbardziej wymagających warunków terenowych, z domyślnym rozkładem momentu obrotowego 50/50 z przodu i z tyłu. Optymalna przyczepność jest utrzymywana dzięki elektronicznie kontrolowanej wielopłytkowej sprzęgle w centralnym mechanizmie różnicowym, które dystrybuuje moment obrotowy pomiędzy kołami w zakresie od 100 procent z przodu do 100 procent z tyłu. Jest to połączone z zaawansowanymi elektronicznymi systemami kontroli trakcji.

Przekładnia oferuje wybór zakresów wysokiego i niskiego, korzystając z systemu 'shift on the move’ z pełną synchronizacją, który pozwala na zmianę z zakresu niskiego na wysoki przy prędkości do 60 km/h, bez konieczności zatrzymywania pojazdu, co zapewnia wyjątkową elastyczność jazdy. Zakres wysoki zapewnia bezpośredni stosunek przełożenia 1:1, podczas gdy stosunek dla zakresu niskiego wynosi 2.93:1, co daje niezwykle niską prędkość jazdy.

Alternatywny system jest o 18 kg lżejszy i zawiera całkowicie nową jednobiegową przekładnię z mechanizmem różnicowym Torsen i domyślnym rozkładem momentu obrotowego 42/58 procent z przodu i z tyłu, zaprojektowanym w celu osiągnięcia przewagi napędu na tylne koła dla optymalnej dynamiki jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu wydajności terenowej. Centralny mechanizm różnicowy Torsen nieprzerwanie zmienia dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy 62 procentami z przodu a 78 procentami z tyłu, w zależności od warunków i dostępnej przyczepności. System kontroli trakcji został zoptymalizowany, aby współpracować z mechanizmem różnicowym w celu zapewnienia doskonałej przyczepności w każdym warunkach.

Aby jeszcze bardziej zoptymalizować przyczepność i stabilność w ekstremalnych warunkach, bardziej potężne modele Sport są również wyposażone w dynamiczny aktywny tylny mechanizm różnicowy w połączeniu z dwubiegowym napędem 4WD. Tylny mechanizm różnicowy blokujący został dalej zoptymalizowany, aby działać w połączeniu z elektronicznym systemem wektoryzacji momentu obrotowego.

Stworzony dla całkowitych możliwości

Od samego początku procesu rozwoju, całkowicie nowy Range Rover Sport został zaprojektowany i skonstruowany w celu zapewnienia niezwykłej szerokości możliwości, z której marka jest znana.

Nowa struktura nadwozia została zoptymalizowana równolegle z nowym Range Roverem, co stanowi najbardziej rozbudowany proces optymalizacji, jaki kiedykolwiek przeprowadzono przez Land Rovera. To obejmowało bezprecedensowe wykorzystanie zaawansowanej symulacji komputerowej – wymagającej znacznie ponad 1000 lat czasu procesora – aby osiągnąć doskonałą siłę i wytrzymałość, doskonałe bezpieczeństwo i minimalną wagę.

Aby przeanalizować mordercze obciążenia terenowe, które naprawdę testują granice struktury samochodu, takie jak narzucające się 'upuszczenie w rowie’ , inżynierowie sięgnęli po specjalistyczne i niezwykle potężne narzędzia symulacyjne, które zazwyczaj używane są do modelowania zdarzeń kolizyjnych.

Nowy Sport charakteryzuje się ulepszoną geometrią nadwozia do warunków terenowych, z gładkim podwoziem, które pomaga zapewnić 51 mm więcej prześwitu niż jego poprzednik, wynoszącego 278 mm (mierzonego na wysokości off-road) oraz kątami podejścia i zejścia wynoszącymi odpowiednio 33 i 31 stopni. Dolna część pojazdu została specjalnie zaprojektowana, aby zapewnić gładką powierzchnię, z płynnym przejściem między elementami zawieszenia, aby zredukować podatność na uszkodzenia lub interferencje.

Głębokość brodzenia również została znacząco poprawiona – wzrost o 150 mm w porównaniu do poprzedniego modelu, wynoszącej 850 mm – dzięki innowacyjnemu systemowi dolotowemu, który pobiera powietrze pomiędzy wewnętrznymi a zewnętrznymi panelami maski po bokach pojazdu, zanim spłynie do systemu dolotowego silnika.

Przeprojektowany system zawieszenia powietrznego z nowym ustawieniem +35 mm oznacza, że tryb off-road może być dostępny przy znacznie wyższych prędkościach (80 km/h w porównaniu do 50 km/h), co jest cenne w terenie z długimi, wyboistymi drogami gruntowymi.

Całkowicie nowa zawieszenie oferuje doskonałą artykulację kół, a to jest jeszcze bardziej wzmacniane, gdy zamontowany jest system Dynamic Response aktywnej kontroli przechyłu. Jeśli ten system wykryje warunki terenowe, izoluje stabilizator i zmniejsza poziom kompensacji przechyłu, pozwalając tym samym na większą artykulację kół i zwiększając strefę kontaktu z terenem. W trybie Dynamic Response artykulacja kół wynosi liderujący w klasie 546 mm, w porównaniu do typowych konkurentów, którzy oferują mniej niż 450 mm.

Stuart Frith, główny inżynier programu Range Rover Sport, powiedział: „Nowy Range Rover Sport może mieć wyrafinowany, sportowy wygląd, ale w sercu jest prawdziwym Land Roverem – ma naprawdę wyjątkowo szeroki zakres możliwości. Poddaliśmy Sport klasycznym testom Land Rovera, gdzie przeszedł 18 miesięcy intensywnych testów w najcięższych warunkach, jakie można sobie wyobrazić.”

Wytrzymałość i trwałość Land Rovera

Dzięki bezprecedensowemu procesowi rozwoju inżynieryjnego przy użyciu nowoczesnych narzędzi symulacji wirtualnej, a następnie surowemu procesowi testowania i rozwoju on- i off-road Land Rovera, całkowicie nowy Range Rover Sport został zaprojektowany, aby osiągnąć wyjątkową trwałość i niezawodność.

Mimo że początkowa inżynieria i optymalizacja były przeprowadzane prawie wyłącznie przy użyciu symulacji komputerowej, wydajność i solidność pojazdu są weryfikowane poprzez szerokie testy fizyczne, wykorzystujące zarówno jazdy, jak i testy oparte na stanowiskach.

Zrealizowano ponad 20 000 testów fizycznych dla wszystkich komponentów i systemów, a flota pojazdów rozwojowych pokonała niezliczone tysiące mil w trakcie 18-miesięcznych intensywnych testów w ponad 20 krajach z ekstremalnymi warunkami klimatycznymi i nawierzchniami. W tym 60 000 mil testów wytrzymałościowych w Chinach, największym rynku Land Rovera.

Protokoły były prowadzone w trudnych warunkach terenowych takich jak piasek, błoto i śnieg, a ich trwałość była testowana w ekstremalnych ćwiczeniach, aby zweryfikować głębokie brodzenie, podatność na uszkodzenia podwozia, regenerację przy haka oraz holowanie przy maksymalnym GTW. Dalsze ekstremalne testy wytrzymałości obejmują najgorsze scenariusze, takie jak jazda w krawężniki przy dużych prędkościach, skoki z mostów, upadki w rowy i boczne uderzenia w krawężnik.

Surowe dłuższe reżimy testowe stanowią ostateczne wyzwanie dla trwałości i niezawodności, w tym miesięczny test trwałości 'króla piasku’ w intensywnym cieple na pustyni Bliskiego Wschodu, 5000-milowy ekstremalny test wytrzymałości na torze Nürburgring w Niemczech oraz wymagające cykle testowe off-road, obejmujące tysiące mil na trudnych drogach testowych w UK.

Napęd Range Rover Sport

Całkowicie nowy Range Rover Sport ma ulepszony zestaw potężnych silników benzynowych i diesla, wszystkie dostępne z oszczędzającym paliwo systemem Start/Stop w połączeniu z zaawansowaną 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF, które zapewniają doskonałe osiągi z natychmiastowymi reakcjami oraz dynamicznym i połączonym charakterem.

Znaczne oszczędności wagi do 420 kg osiągnięte dzięki aluminiowej platformie, pomogły wprowadzić ogromną zmianę w oferowanej wydajności, wraz z istotnymi oszczędnościami paliwa i emisji CO2.

3.0L V6 SC 8AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 3500-5000 Rpm
450 Nm @ 3500-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie350Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne350Mm Ventilated Disc
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.3 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna4727 Lbs (2144 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6504 Lbs (2950 Kg)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2249 G/Km

5.0L SC V8 8AT AWD (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4999 Cm3
Moc375 Kw @ 6000-6500 Rpm
510 Hp @ 6000-6500 Rpm
503 Bhp @ 6000-6500 Rpm
Moment obrotowy461 Lb-Ft @ 2500-5500 Rpm
625 Nm @ 2500-5500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie380Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne365Mm Ventilated Disc
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.3 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna5093 Lbs (2310 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6724 Lbs (3050 Kg)
Spalanie miasto15.4 Mpg Us (15.3 L/100Km)
Spalanie trasa29.1 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie22.1 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2298 G/Km

5.0L SVR V8 8AT AWD (550 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4999 Cm3
Moc405 Kw @ 6000-6500 Rpm
551 Hp @ 6000-6500 Rpm
543 Bhp @ 6000-6500 Rpm
Moment obrotowy502 Lb-Ft @ 2500-5500 Rpm
681 Nm @ 2500-5500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna162 Mph (261 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie380Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne365Mm Ventilated Disc
Rozmiar opony295/40 R22
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.3 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna5093 Lbs (2310 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6724 Lbs (3050 Kg)
Spalanie miasto12.9 Mpg Us (18.2 L/100Km)
Spalanie trasa24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Średnie spalanie18.4 Mpg Us (12.8 L/100Km)
Emisja CO2298 G/Km

3.0L SDV6 8AT AWD (292 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc215 Kw @ - Rpm
292 Hp @ - Rpm
288 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 2000 Rpm
601 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna138 Mph (222 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie380Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne365Mm Ventilated Disc
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4663 Lbs (2115 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6616 Lbs (3001 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

3.0L SDV6 8AT AWD (306 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc225 Kw @ 4000 Rpm
306 Hp @ 4000 Rpm
302 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1500-1750 Rpm
700 Nm @ 1500-1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie380Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne365Mm Ventilated Disc
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.3 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4663 Lbs (2115 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6616 Lbs (3001 Kg)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

3.0L TDV6 8AT AWD (258 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc190 Kw @ 4000 Rpm
258 Hp @ 4000 Rpm
255 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 2000 Rpm
601 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie350Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne350Mm Ventilated Disc
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.3 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4663 Lbs (2115 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6614 Lbs (3000 Kg)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2182 G/Km

3.0L TDV6 8AT AWD (258 KM) biturbo

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc190 Kw @ 4000 Rpm
258 Hp @ 4000 Rpm
255 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 2000 Rpm
601 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie350Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne350Mm Ventilated Disc
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.3 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4663 Lbs (2115 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6614 Lbs (3000 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

4.4L TDV8 8AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4367 Cm3
Moc250 Kw @ 3500 Rpm
340 Hp @ 3500 Rpm
335 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
700 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie380Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne365Mm Ventilated Disc
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.3 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5287 Lbs (2398 Kg)
Emisja CO2229 G/Km

3.0L Hybrid 8AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc215 Kw @ 4000 Rpm
292 Hp @ 4000 Rpm
288 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 2000 Rpm
601 Nm @ 2000 Rpm
Moc silnika elektrycznego35 Kw (48 Hp)
Electrical Motor Torque170 Lb-Ft (230 Nm)
Całkowita maksymalna moc250.1 Kw (340 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy516.3 Lb-Ft (700 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednie380Mm Ventilated Disc
Hamulce tylne365Mm Ventilated Disc
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość81.6 In (2073 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.3 In (1
Rozstaw osi115.1 In (2924 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika27.7 Cuft (784 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna5229 Lbs (2372 Kg)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.