Czwarta generacja luksusowego sedana GS została zaprezentowana na specjalnym wydarzeniu podczas Pebble Beach Concours d’Elegance w 2011 roku, zaskakując wszystkich swoim odważnym nowym wyglądem.
Premium marka Toyoty, Lexus, ciężko pracowała, aby przekonać nabywców luksusowych aut, że GS zasługuje na ich uwagę. Udało się to, ponieważ wszystkie generacje tego modelu cieszyły się jednymi z najwyższych ocen w branży motoryzacyjnej. Ponadto, luksusowe wnętrza i komfort jazdy były również częścią oferty, co w końcu sprawiło, że klienci zaczęli zastanawiać się, czy wydawać pieniądze na europejskie lub amerykańskie marki luksusowe. Jednak był jeden problem z tymi samochodami – nie były ekscytujące. Mimo że na papierze wyglądały sportowo, szczególnie w niektórych wersjach, w rzeczywistości były szybkie tylko na prostych odcinkach drogi, nie oferując żadnych emocji na krętej trasie. Wszystko zmieniło się z nadejściem czwartej generacji GS. Co więcej, dostępna była również wersja F-Sport, która nadawała samochodowi bardziej agresywny wygląd. Pod względem maszyn, oferowała coś dla każdego.
Podczas gdy jej poprzednicy próbowali przyciągnąć uwagę publiczności unikalnym wyglądem z czterema reflektorami, czwarta generacja Lexusa GS cofnęła się w czasie do pierwszej generacji tego modelu, stworzonej przez Giugiaro, oferując parę poziomych świateł. Posiadały one również perłową linię diod LED w kształcie litery L, pełniących funkcję świateł do jazdy dziennej. W efekcie, samochód wyglądał bardziej tradycyjnie, chociaż z wyraźnym przodem, który sportował design kratki chłodnicy w kształcie wrzeciona. Dolna część zderzaka miała przedni zderzak z prostokątnym wlotem powietrza, flanki którego tworzyły wloty, w których znajdowały się dostępne lampy przeciwmgielne.
Profil 2013 roku Lexusa GS przypominał bardziej standardowy sedan niż hatchback, jak w przypadku jego poprzednika. Sportowa linia boczna zaczynała się od nadkoli przednich i biegła w kierunku świateł tylnych. Ponadto, nawet w podstawowych modelach znajdowały się aerodynamicznie ukształtowane progi. W standardzie GS był wyposażony w zestaw 17-calowych felg aluminiowych, a w ofercie znajdowały się inne zestawy o dwa cale szersze. W 2012 roku większość producentów samochodów premium zaczęła oferować kierunkowskazy zintegrowane w osłonach lusterek, co również dotyczyło GS. Kolejną istotną zmianą w designie było kształtowanie słupka C, który miał bardziej kanciasty kształt w środkowej części, a nie zaokrąglony jak w poprzednich generacjach. Z tyłu, w zależności od wersji i silnika, producent zainstalował szerokie światła tylnie, które wychodziły z błotników na pokrywę bagażnika. Jako opcję, samochód mógł być wyposażony w spojler na pokrywie bagażnika.
Wnętrze wykończone było skórą na drzwiach, siedzeniach, desce rozdzielczej oraz podłokietnikach. Przed kierowcą znajdował się panel wskaźników z dwoma dużymi zegarami dla prędkościomierza i obrotomierza, flanki mniejszy wyświetlacz TFT monochromatyczny. Nad centralnym panelem, Lexus zainstalował 12.3-calowy ekran dla systemu multimedialnego. Kierowcy mogli nim sterować za pomocą kontrolera przypominającego myszkę, umieszczonego w konsoli centralnej. Przednie siedzenia oferowały umiarkowane wsparcie boczne, podczas gdy z tyłu wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych, chociaż wysoki tunel środkowy sprawiał, że auto było bardziej odpowiednie dla dwóch pasażerów.
Pod maską, 2013 Lexus GS oferował wybór między silnikami benzynowymi a hybrydowymi, wszystkie sparowane z sześciobiegową automatyczną lub eCVT skrzynią biegów. Najbardziej zaawansowaną wersją była 460, która dostarczała mnóstwo mocy, by dotrzymać kroku najlepszym w branży.
Lexus zaprezentował nowy model GS na prestiżowej wystawie Pebble Beach Concours d’Elegance w Kalifornii w 2011 roku. Samochód zadebiutuje na rynku brytyjskim w 2012 roku.
Nowy Lexus GS zapewnia bardziej angażujące doświadczenie podczas jazdy, odważniejszy design oraz przestronniejsze i nowoczesne wnętrze, otwierając nowy rozdział w historii marki Lexus.
Rozpoczynając od odważnej grilla w kształcie wrzeciona – który ma stać się charakterystycznym elementem przyszłych modeli Lexusa – nowy GS emanuje pewnością siebie. Wspiera to nowo zaprojektowane podwozie o szerokim i mocnym stanie, które wyraźnie sygnalizuje, że nowy Lexus GS został stworzony z myślą o inspiracji i satysfakcji kierowcy dzięki precyzyjnemu prowadzeniu.
Inżynierowie Lexusa postawili sobie za cel stworzenie bardziej przestronnego wnętrza nowego Lexusa GS. Zatrzymując wymiary zewnętrzne niemal bez zmian, zwiększyli przestrzeń w kabinie i bagażniku, aby stworzyć bogato wyposażone wnętrze, które zapewni komfort pasażerom i ich bagażowi niezależnie od pokonywanej odległości.
Nowy Lexus GS zadebiutuje na początku 2012 roku, w tym wersje hybrydowe i F-Sport. Na rynek brytyjski wprowadzona zostanie wersja GS 450h z pełną hybrydą oraz GS 250 z silnikiem benzynowym.
Nowa Osobowość, Zaproszenie do Jazdy
Zaprojektowanie nowego Lexusa GS jako pojazdu jednocześnie mocnego i zwinnego było kluczowym celem zespołu inżynieryjnego. Ich głównym zadaniem było zapewnienie bardziej angażującego doświadczenia podczas jazdy. Aby to osiągnąć, stworzono nową aerodynamiczną sylwetkę, szerszą postawę i sztywniejszą strukturę, a także skrzynię biegów z szybszymi zmianami i charakterystycznym dźwiękiem silnika oraz dźwiękiem wydechu.
Zmodyfikowana platforma jest bardziej sztywna w porównaniu do poprzedniego modelu dzięki zwiększonej liczbie spawów punktowych i dodaniu spawów laserowych w bardzo specyficznych miejscach. Szerokość toru, o 40 mm szersza z przodu i 50 mm z tyłu, współpracuje z poprawionym układem zawieszenia, co daje pewniejszą postawę i lepsze właściwości jezdne w zakrętach.
Nowy układ zawieszenia został zaprojektowany, by prowadzić Lexusa GS przez zakręty z precyzją. Z przodu aluminiowe górne i dolne wahacze wykorzystują większe tuleje. Tylna podstawa została całkowicie zaprojektowana na nowo, aby pomieścić nowy wielowahaczowy tylny układ zawieszenia, którego poprawiona geometria zwiększa kontrolę nad tyłem pojazdu. Dzięki sztywniejszej platformie i lżejszym komponentom, amortyzatory mogą używać cieczy o mniejszej lepkości, co sprawia, że szybciej reagują na drobne ruchy.
Zastosowanie aluminium zmniejsza wagę niewsprężynowaną i prowadzi do znacznie poprawionej zwinności, komfortu jazdy, kontroli nad karoserią oraz precyzji kierowania. Wentylowane hamulce tarczowe z czteroma tłokami aluminiowymi z przodu są wyposażone w najnowsze udoskonalenia elektroniczne, które zapewniają równowagę i kontrolę hamowania.
Uwagi na Temat Detali
Precyzyjnie wyrzeźbiony zewnętrzny wygląd nowego Lexusa GS łączy wyjątkowy styl z funkcjonalnością inżynieryjną, wyrażając nową generację filozofii projektowania Lexusa, która zostanie zastosowana w przyszłych modelach.
Jest to widoczne w detalach, takich jak wloty powietrza wbudowane w boki lamp tylnych oraz projekt przestrzeni bagażowej, które pomagają kierować powietrze nad i wokół pojazdu.
Ikoniczny grill w kształcie wrzeciona z trapezoidalnymi konturami wkomponowuje się w agresywny zderzak przedni, co umożliwia efektywny przepływ powietrza. Ten charakterystyczny element wzornictwa Lexusa, w połączeniu z głęboko osadzonymi, nowoczesnymi reflektorami i L-kształtnymi lampami dziennymi LED, podkreśla pewny i dynamiczny charakter pojazdu. Reflektory wykorzystują konstrukcję z wiązką projekcyjną, co nadaje im silny, wyrazisty wygląd i doskonałe oświetlenie.
Z boku GS ukazuje wizerunek przestronnego sportowego sedana o szerokiej postawie. Zwężone dolne progi drzwiowe i krótki przedni zwis nadają pojazdowi poczucie ruchu, a szersze nadkola dodają atletycznej postawy, sugerując dynamiczne możliwości pojazdu.
Tylny zderzak posiada dyfuzor i centralnie umieszczone wloty powietrzne, które pomagają kontrolować przepływ powietrza pod podwoziem. W połączeniu z L-kształtnymi lampami tylnymi LED, które są znakiem rozpoznawczym Lexusa, te elementy tylnego zderzaka nadają wysokowydajny wygląd.
Nawet technologii lakiernicze zostały opracowane w celu uwydatnienia subtelnych linii nadwozia i sprawienia, by jego powierzchnia wydawała się gładko polerowana. Nowe kolory skorzystają z dodatku szklanych drobinek w powłoce, co zwiększa poziom blasku lakieru. Inżynierowie Lexusa opracowali także nową technologię powlekania, która sprawia, że lakier wydaje się bardziej lśniący, a dodatkowa tekstura metaliczna zapewnia silne cieniowanie i wyraźne, ostre refleksy.
Przestronne Wnętrze z Luksusowymi Ulepszeniami
Dokładna uwaga na szczegóły została poświęcona kabinie Lexusa GS, aby stworzyć równowagę między luksusem, technologicznymi udogodnieniami a emocjonalnym projektem. Skoncentrowane na kierowcy i doświadczeniu jazdy, wnętrze zapewnia również więcej miejsca dla wszystkich pasażerów, zwiększając komfort zarówno przednich, jak i tylnych podróżnych. Nowy układ długiej, rzeźbionej deski rozdzielczej daje kierowcy i pasażerowi z przodu poczucie przestronności dzięki czystemu środkowemu panelowi i dużemu ekranowi o wysokiej rozdzielczości. Większość kontrolerów komfortu i wygody, takich jak audio i klimatyzacja, została przeniesiona, aby zapewnić czystszy i bardziej wyrafinowany układ deski rozdzielczej.
Przebudowane ramy siedzeń i zmiany w kolumnie kierownicy zwiększają komfort i lepszą widoczność do przodu dla kierowcy. Zrewidowane otwory drzwiowe umożliwiają łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, a dostęp do bagażnika został poprawiony dzięki szerszym i głębszym otwarciem. Pojemność bagażnika wzrosła o prawie 25 procent.
Wnętrze zawiera szereg wbudowanych luksusowych funkcji jako standardowe wyposażenie. Nowy, energooszczędny system automatycznej kontroli klimatu o nazwie S-Flow wykorzystuje system detekcji pasażerów, aby kierować przepływ powietrza tylko w przedniej części, gdzie rzeczywiście znajdują się pasażerowie, co stanowi pierwszą w klasie technologię. Nowa generacja Remote Touch z jedną-tak potwierdzeniem jest standardem we wszystkich modelach i umożliwia płynne, intuicyjne sterowanie kontrolami klimatyzacji, audio i telefonu, a także korzystanie z systemu nawigacji i innych funkcji. Standardowa kamera do parkowania pomaga zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę.
Wyszukany wystrój kabiny jest dodatkowo wzbogacony przez ambientowe oświetlenie, które dyskretnie wita i prowadzi użytkownika do pojazdu, zapewniając starannie zaprojektowane doświadczenie. Nowe białe lampy LED są włączane sekwencyjnie, aby oświetlić obszary wokół drzwi, konsoli środkowej i przestrzeni na stopy. Nowy analogowy zegar, wyrzeźbiony z odlewu, dodaje nieoczekiwanego akcentu.
Materiały w kabinie obejmują trzy rodzaje drewna, a starannie dobrane kontrastowe szwy są używane jako wizualny akcent, aby stworzyć bogate, dopasowane wnętrze.
Zintegrowane Systemy Bezpieczeństwa
Oprócz ulepszonych systemów hamulcowych i struktury nadwozia absorbującej uderzenia, nowy GS oferuje znaczące ulepszenia zarówno w pasywnych, jak i aktywnych systemach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie.
Wśród dziesięciu poduszek powietrznych w nowym Lexusa GS znajdują się poduszki na kolana zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu. Pasażerowie tylnych siedzeń mają poduszki boczne zamontowane w fotelach, a wszyscy czterej pasażerowie zewnętrzni są wyposażeni w poduszki powietrzne wzdłuż kurtyn.
Nowe siedzenia z systemem zmniejszającym obrażenia szyi (WIL) zwiększają prawdopodobieństwo, że pasażerowie będą w optymalnej pozycji w momencie uderzenia, co zwiększa efektywność systemu pasów bezpieczeństwa. Standardowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły stosowane w siedzeniach przednich i zewnętrznych siedzeniach tylnych dodatkowo zwiększają ochronę pasażerów.
Opcje obejmują system wczesnego ostrzegania o kolizji, który wykorzystuje system dynamicznego tempomatu, aby dostarczyć wczesne ostrzeżenie o nadchodzących obiektach, które mogą prowadzić do kolizji. System wykorzystuje także pierwszą w klasie kamerę podczerwieni, aby monitorować oczy kierowcy. Jeśli kierowca nie patrzy przed siebie, gdy zbliża się do kolizji, system wyda ostrzeżenie odpowiednio wcześniej. Jeśli kierowca nadal nie zareaguje i nie podejmie odpowiednich działań, system zainicjuje hamowanie do dwóch sekund przed uderzeniem, pomagając zmniejszyć ciężkość kolizji.
Inne dostępne systemy bezpieczeństwa obejmują system nocnej wizji, który poprawia widoczność kierowcy w nocy; wyświetlacz Head-Up (HUD); monitor martwego pola, który pomaga wykrywać pojazdy w tylnych/bocznych martwych polach; oraz asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa (LDW). Lexus GS jest pierwszym w swoim segmencie, który oferuje LKA z aktywnym momentem kierowniczym, aby zapewnić niewielką pomoc w utrzymaniu kierunku, podczas gdy funkcja LDW ostrzega kierowców, jeśli zaczynają zjeżdżać z pasa.
Bezbłędna Łączność
Nowa generacja multimediów Lexusa przynosi szereg standardowych ulepszeń w zakresie rozrywki i łączności, w tym ulepszone możliwości Bluetooth® z automatycznym pobieraniem książki telefonicznej i strumieniowym przesyłaniem audio.
Kierowcy GS otrzymają zgodność z dźwiękiem i wideo DVD, ulepszenia dźwięku MP3, dźwięk przestrzenny 5.1 oraz ekran centralny o wysokiej rozdzielczości, ośmiocalowy, umiejscowiony wysoko na desce rozdzielczej.
Pojazdy wyposażone w system nawigacji będą miały pierwsze w branży 12,3-calowe wysokiej rozdzielczości multimedia, wystarczająco duże, aby obsługiwać jednoczesne, podzielone widokowo wyświetlanie dużej mapy, a także informacji audio, klimatyzacyjnych lub innych związanych z pojazdem.
Dla najwyższego poziomu jakości dźwięku dostępny jest system audio Mark Levinson o mocy 835 watów i 17 głośnikach. System zapewnia dźwięk przestrzenny 7.1 poprzez 10 kanałów, korzystając z nowego wzmacniacza cyfrowego klasy D i efektywnych głośników Green Edge™, które są lżejsze, bardziej energooszczędne i charakteryzują się mniejszym zniekształceniem. Nowy system produkcji prawie trzykrotnie większą moc na kanał w porównaniu do poprzedniej generacji.
##############################################################
GS 350 F Sport
Lexus zaprezentuje całkowicie nowy pakiet GS 350 F Sport na targach Specialty Equipment Market Association (SEMA) w Las Vegas w 2011 roku. Na bazie emocji związanych z czwartą generacją GS 350, która została zaprezentowana na Pebble Beach w sierpniu 2011 roku, pakiet Lexus GS 350 F Sport został zaprojektowany tak, aby zaangażować pasjonatów jazdy przy wykorzystaniu fabrycznego inżynieryjnego podejścia i możliwości podniesienia osiągów na zupełnie nowy poziom. W pakiecie F Sport znajdą się unikalne 19-calowe felgi, dostosowane do sportowej jazdy adaptacyjne zawieszenie (AVS), grubsze stabilizatory, zmiany tulei oraz nowe, większe przednie hamulce z wysokotemperaturowymi klockami. Dodatkowo, modele z napędem na tylne koła (RWD) będą wyposażone w 19-calowe felgi o różnej szerokości oraz zmienny stosunek przekładni kierowniczej (VGRS). Wewnątrz, nowy pakiet również charakteryzuje się sportowym stylem z nowymi, elektrycznie regulowanymi fotelami sportowymi z 16-stopniową regulacją, unikalnym wykończeniem wnętrza oraz ekskluzywną skórzaną tapicerką w kolorze Cabernet Red.
„Nowy GS 350 z pakietem F Sport zaoferuje naszym klientom większą zwinność i sportowy wygląd,” powiedział Mark Templin, wiceprezydent grupy Lexus i dyrektor generalny. „Elementy F Sport inspirowane wyścigami zostały precyzyjnie zaprojektowane dla tego pojazdu, zapewniając wysoką jakość osiągów bez kompromisów.”
Silnik/Przekładnia/Napęd/Osiągi
Podobnie jak w GS 350, pakiet GS 350 F Sport jest napędzany zaawansowanym silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, z czterema wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder oraz podwójnym zmiennym czasem otwarcia zaworów. O mocy 306 KM, jest jednym z najsilniejszych silników podstawowych w segmencie, a jedynym, który ma zarówno wtrysk pośredni, jak i bezpośredni. Przyspiesza do 60 mph w ciągu 5,7 sekundy, a jednocześnie poprawiono również zużycie paliwa.
Przyspieszenie z 30 do 50 mph trwa zaledwie 3,0 sekundy, a poprawione cechy dźwiękowe silnika dopełniają odważniejszej, bardziej energetycznej osobowości nowego GS. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z funkcją sekwencyjnej zmiany biegów ma także łopatki zmiany biegów oraz funkcje sportowe jako standardowe wyposażenie.
Skrzynia biegów zawiera wiele cech zaczerpniętych z wysokowydajnego sedana Lexus IS F — w tym szybsze zmiany biegów oraz ostrzeżenia przy redukcji biegów w celu wsparcia czterech trybów jazdy, które można obsługiwać za pomocą przełącznika trybu jazdy Lexusa. Oprócz trybu Normal, kierowca może dostosować doświadczenie jazdy, korzystając z trybów ECO, Sport S i Sport S+.
Opcjonalny elektronicznie kontrolowany system napędu na wszystkie koła został zaprojektowany, aby zwiększyć przyczepność w różnych warunkach jazdy. System może zmieniać równowagę momentu obrotowego między przodem i tyłem od 50/50 do 30/70, w zależności od warunków jazdy, aby zapewnić wyjątkową kontrolę.
Podwozie/Nadwozie/Zawieszenie/Opony/Hamulce
Aby zapewnić bardziej angażujące doświadczenie podczas jazdy, w tym nową aerodynamiczną sylwetkę, całkowicie nową platformę o szerszej postawie i sztywniejszej strukturze, skrzynię biegów z szybszymi zmianami, charakterystycznym dźwiękiem silnika i wydechu oraz lepszym wsparciem siedzeń, inżynierowie Lexusa zainspirowali się supersamochodem Lexus LFA.
Nowa platforma została zaprojektowana, aby być bardziej sztywną. Inżynierowie przeprowadzili obszerne testy platformy, ostatecznie zwiększając liczbę spawów punktowych i dodając spawy laserowe w bardzo specyficznych miejscach. Szerokość toru, szersza o prawie 2 cale, współpracuje z poprawionym układem zawieszenia, aby zapewnić solidniejszą postawę oraz lepsze osiągi w zakrętach.
Nowy układ zawieszenia został zaprojektowany, aby prowadzić 2013 GS przez zakręty z precyzją. Z przodu górne i dolne wahacze wykonane są z aluminium i wykorzystują większe tuleje. Tylna subframe została całkowicie zaprojektowana, aby pomieścić nowy wielowahaczowy układ zawieszenia tylniego, korzystając z poprawionej geometrii zawieszenia, która zachowuje siłę skrętną opon i zwiększa kontrolę nad tyłem. Dzięki sztywniejszej platformie i lżejszym komponentom, amortyzatory mogą używać cieczy o mniejszej lepkości, dzięki czemu łatwo się poruszają i szybciej reagują na drobne wprowadzenia.
Zastosowanie aluminiowych wahaczy z przodu i tyłu pomaga zmniejszyć wagę niewsprężynowaną i skutkuje znacznymi poprawami w zakresie zwinności, tłumienia ruchu, komfortu jazdy, kontroli nad karoserią oraz dokładności kierowania. Ogólnie rzecz biorąc, zawieszenie jest lżejsze i mocniejsze, co pozwala mu na szybką reakcję na polecenia kierowcy i cichą jazdę bez szarpania.
Pakiet Lexus GS 350 F Sport będzie oferować opcjonalny nowo opracowany system dynamicznego prowadzenia Lexusa (LDH) z dynamicznym tylnym kierowaniem (DRS) dla tych, którzy poszukują większej zwinności. Ta nowoczesna technologia platformowa oferuje pierwszą integrację DRS w Lexusa; elektryczne wspomaganie kierownicy; oraz zmienny stosunek przekładni kierowniczej. Monitorując prędkość pojazdu, kierunek kierownicy oraz polecenia kierowcy, system oblicza optymalny kąt dla wszystkich czterech kół. LDH pomaga zoptymalizować kąt poślizgu pojazdu. Używając VGRS z przodu i DRS z tyłu, system może niezależnie zarządzać kątami kierowania przednich i tylnych kół, poprawiając reakcję na zakręty, przyczepność tyłu, kontrolę pojazdu oraz ogólną zwinność podczas pokonywania zakrętów.
Najnowsza generacja unikalnego systemu zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu Lexusa koordynuje dynamiczne prowadzenie Lexusa; system ABS; kontrolę trakcji; kontrolę stabilności pojazdu; oraz adaptacyjne zawieszenie zmiennej twardości. Adaptacyjne zawieszenie zmiennej twardości pomaga w kontroli kół przednich i tylnych i zapewnia zwinne, ostre i pewne zachowanie podczas jazdy z bardziej bezpośrednią odpowiedzią na działania kierowcy. System LDH monitoruje prędkość pojazdu, kąt i prędkość skrętu oraz boczne przeciążenie, aby obliczyć wymagany wkład kierowania tylnymi kołami, do maksymalnego kąta DRS wynoszącego 2.0 stopnie. Przy większości prędkości poniżej 50 mph przednie i tylne koła obracają się w przeciwnych kierunkach. W pewnych warunkach przy prędkościach powyżej 50 mph przednie i tylne koła obracają się w tym samym kierunku.
Dodatkowo, koordynując DRS z VGRS i AVS, system Dynamic Handling Lexusa automatycznie dostosuje tuning zawieszenia adaptacyjnego oraz aktywne systemy bezpieczeństwa do warunków drogowych, prędkości pojazdu i stylu jazdy, dając kierowcom pewność pełnego wykorzystania wyjątkowej wydajności jazdy pakietu GS z F Sport.
GS 350 RWD z pakietem F Sport będzie wyposażony wyłącznie w 19-calowe felgi o różnej szerokości połączone z oponami 235/40/19 z przodu i 265/35/19 z tyłu, które są najszerszymi tylnymi oponami w historii modelu Lexus. Szersze felgi pozwalają na sportowy wygląd, a także pomagają zapewnić lepszą przyczepność. Modele z napędem na wszystkie koła (AWD) będą połączone z 235/40/19 oponami całorocznymi z przodu i tyłu.
Funkcje bezpieczeństwa/ochrony
Tak jak w GS 350, pakiet GS 350 F Sport będzie standardowo wyposażony w 10 poduszek powietrznych, w tym poduszkę na kolana dla kierowcy i pasażera z przodu. Pasażerowie tylnych siedzeń mają boczne poduszki powietrzne zamontowane w fotelach, a wszyscy czterej pasażerowie zewnętrzni są wyposażeni w poduszki powietrzne wzdłuż kurtyn. Standardowo dostępne są również nowe siedzenia z systemem zmniejszającym obrażenia szyi (WIL), zaprojektowane w celu ograniczenia nadmiernego ruchu głowy oraz zmniejszenia ciężkości obrażeń o typie whiplash w przypadku niektórych zderzeń tylnych. Standardowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami z ogranicznikami siły używanymi w siedzeniach przednich i zewnętrznych siedzeniach tylnych dodatkowo przyczyniają się do ochrony pasażerów.
Dostępne opcje, które mają na celu dalsze zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów, obejmują system wczesnego ostrzegania o kolizji, który wykorzystuje system dynamicznego regulowania prędkości, aby dostarczyć wczesne ostrzeżenie o nadchodzących obiektach, które mogą prowadzić do zderzenia frontalnego. System wykorzystuje także kamerę podczerwieni, co jest pierwszym rozwiązaniem w branży, aby monitorować oczy kierowcy, aby sprawdzić jego status. W przypadku, gdy kierowca nie wygląda przed siebie, gdy zbliża się do kolizji, system wyda ostrzeżenie wcześniej. Jeśli kierowca nadal nie zareaguje i nie podejmie odpowiedniej manewru, system zainicjuje lekką interwencję hamulcową do dwóch sekund przed uderzeniem, co ma na celu zmniejszenie ciężkości kolizji. Przy dostępnych systemach dynamicznych Lexusa, PCS dodatkowo pomoże ograniczyć ryzyko kolizji.
Inne dostępne systemy bezpieczeństwa obejmują system nocnej wizji, który poprawia widoczność kierowcy w nocy; wyświetlacz przezierny; monitor martwego pola, który pomaga wykrywać pojazdy w tylnych/bocznych martwych polach; oraz asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa (LDW). GS jest pierwszym w swoim segmencie, który oferuje LKA z aktywnym momentem kierowniczym, aby zapewnić niewielką pomoc w utrzymaniu kierunku, podczas gdy funkcja LDW ostrzega kierowcę, jeśli system wykrywa, że pojazd zaczyna zjeżdżać z pasa.
Design Zewnętrzny
Model GS 2013 wyraża nową generację filozofii projektowania Lexusa dzięki swojemu precyzyjnie wyrzeźbionemu wyglądowi i poprowadzi resztę linii w zupełnie nowym kierunku. Gdy projektanci kształtowali GS, wizualizowali przepływ powietrza wokół niego i, podobnie jak w supersamochodzie LFA, maksymalizowali efektywność aerodynamiczną dla niskiego współczynnika oporu.
Podążając za inspirującymi wskazówkami projektowymi linii IS oraz CT 200h, pakiet F Sport oddziela się od linii GS wyróżniającymi się detalami zewnętrznymi. Aby ukazać swoją agresywną postawę, pakiet Lexus GS 350 F Sport będzie wyposażony w sportowy zderzak przedni i dolne wykończenie tylnej, tylny spojler oraz unikalne wkładki w siatkę F Sport i oznaczenia F Sport.
GS łączy niezwykły styl z funkcjonalnością inżynieryjną. Ikoniczny grill w kształcie wrzeciona z trapezoidalnymi konturami w pełni integruje się w agresywny zderzak przedni, co pozwala na efektywny przepływ powietrza. Wloty powietrza umiejscowione na zewnętrznych krawędziach dolnego grilla pełnią funkcję chłodniczą. Ten charakterystyczny element wzornictwa Lexusa, w połączeniu z głęboko osadzonymi reflektorami i L-kształtnymi lampami dziennymi LED, podkreślają pewny i dynamiczny charakter pojazdu. Reflektory wykorzystują konstrukcję z wiązką projekcyjną, co nadaje im silny, wyrazisty wygląd i doskonałe oświetlenie. Wloty powietrza wbudowane w boki lamp tylnych oraz projekt przestrzeni bagażowej pomagają kierować powietrze wokół pojazdu. Obszar pod zderzakiem zaprojektowano w celu zmniejszenia oporu powietrza, co pomaga utrzymać pojazd na drodze.
Z boku GS ukazuje wizerunek przestronnego sportowego sedana z szeroką postawą. Zwężone dolne progi drzwiowe i krótki przedni zwis nadają pojazdowi poczucie ruchu. Szersze nadkola z przodu i z tyłu nadają atletycznej postawy, co zwiększa dynamiczną obecność pojazdu.
Tylny zderzak wyposażony jest w charakterystyczny dyfuzor wydechowy i centralnie umieszczone wloty powietrza, które pomagają kontrolować przepływ powietrza pod podwoziem. W połączeniu z L-kształtnymi lampami tylnymi LED, które są znakiem rozpoznawczym Lexusa, te cechy tylnego zderzaka nadają wysokowydajny wygląd. Ogólnie rzecz biorąc, nowa blacha GS reprezentuje znaczącą kontynuację filozofii L-finesse Lexusa, która jest kluczowa dla projektowania wszystkich produktów Lexusa.
Pakiet Lexus GS 350 F Sport będzie dostępny w dwóch nowych kolorach: Riviera Red i Liquid Platinum, a także w kolorach Starfire Pearl, Nebula Gray Pearl oraz Obsidian. Pojazdy w kolorze Riviera Red będą korzystać z dodatku szklanych drobinek w powłoce, co zwiększa poziom blasku lakieru. Inżynierowie Lexusa opracowali nowy, zaawansowany proces powlekania dla wykończeń Liquid Platinum. GS 350 będzie pierwszym modelem Lexusa, który zastosuje tę nową technologię powlekania. Pojazdy z wykończeniem Liquid Platinum będą wyglądać bardziej promiennie, ponieważ dodatkowa tekstura metaliczna zapewnia zarówno silne cieniowanie, jak i wyraźne, ostre refleksy. Ten metaliczny efekt sprawia, że subtelne i zdefiniowane linie nadwozia stają się bardziej zauważalne, a powierzchnia wydaje się starannie wypolerowana.
Design Wnętrza
Aby uzupełnić agresywnie wyglądający zewnętrzny design pakietu F Sport, wnętrze będzie miało unikalne wykończenie z gładkimi, prążkowanymi detalami z aluminium, unikalnymi perforowanymi detalami skórzanymi, czarnym podsufitką i aluminiowymi pedałami. Charakterystyczne oznaczenia F Sport będą wyeksponowane na kierownicy. Skupiając się na kierowcy, pakiet F Sport będzie miał nowy fotel sportowy z elektryczną regulacją w 16 kierunkach, zwiększający boczne wsparcie. Fotel kierowcy będzie wyposażony w po raz pierwszy w Lexusa elektryczne boczne podpory, wsparcie ud, regulację oparcia i czterokrotną regulację odcinka lędźwiowego. Aby dopełnić unikalności pakietu F Sport, dostępne będzie także uderzające wnętrze z czerwonej skóry Cabernet.
Dokładna uwaga na szczegóły została poświęcona kabinie GS, aby stworzyć równowagę między luksusowymi i technologicznymi udogodnieniami, a także emocjonalnym designem. Nowy układ długiej, rzeźbionej deski rozdzielczej daje kierowcy i pasażerowi z przodu poczucie przestronności dzięki czystemu środkowemu panelowi i nowemu dużemu ekranowi centralnemu o wysokiej rozdzielczości, umiejscowionemu głęboko blisko przedniej szyby. Większość kontrolek komfortu i wygody, takich jak audio i klimatyzacja, została przeniesiona, aby zapewnić czystszy i bardziej wyrafinowany układ deski rozdzielczej.
Wnętrze zawiera szereg wbudowanych ulepszeń premium jako standardowe wyposażenie. Nowy, energooszczędny system automatycznej kontroli klimatu o nazwie S-Flow wykorzystuje system detekcji pasażerów, aby kierować przepływem powietrza tylko do przedniej części, gdzie rzeczywiście siedzą pasażerowie, co stanowi pierwszą w klasie technologię. Nowa generacja Remote Touch z jedną-tak potwierdzeniem jest standardem we wszystkich modelach i umożliwia płynne, intuicyjne sterowanie.
Remote Touch pozwala użytkownikowi obsługiwać system klimatyzacji, audio, telefon, opcjonalny system nawigacji i inne funkcje. Menu ekranów wybierane są za pomocą kontrolera, co eliminuje potrzebę sięgania. Remote Touch także redukuje ruch oczu i pomaga użytkownikom obsługiwać funkcje przy mniejszym wysiłku i rozproszeniu. Standardowa kamera do parkowania z tyłu zwiększa wygodę.
Starannie wykonane detale kabiny są dodatkowo wzbogacone oświetleniem ambientowym, które dyskretnie wita oraz prowadzi użytkownika do pojazdu, zapewniając starannie zaprojektowane doświadczenie. Nowe białe lampy LED są włączane sekwencyjnie, aby oświetlić obszary wokół drzwi, konsoli środkowej i przestrzeni na stopy. Nowy analogowy zegar z wskaźnikami LED, wyrzeźbiony z odlewu, dodaje unikalny akcent, łącząc nowoczesność z tradycją.
„GS 350 z pakietem F Sport będzie wyróżniającą się ofertą luksusu i ekscytacji,” mówił Templin. „Dzięki dynamicznemu prowadzeniu, sile hamowania i prawdziwemu sportowemu odczuciu, ten pakiet F Sport z pewnością zadowoli naszych entuzjastów.”
##############################################
Lexus GS 450h
Dzięki pięciu modelom hybrydowym, Lexus podkreśla swoje zaangażowanie w technologię hybrydową z całkowicie nowym modelem 2013 Lexus GS 450h. Gdy wprowadzono go na rynek w roku modelowym 2007, GS 450h był pierwszym luksusowym sportowym sedanem z napędem hybrydowym. Dziś Lexus GS 450h jest pierwszym na świecie premium sedaniem o wysokich osiągach, który został wyposażony w silnik V6 cyklu Atkinsona oraz system hybrydowy z dwoma silnikami, w pojeździe z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.
Hybrydowa wersja 2013 GS 350 wprowadza ulepszenia do swojego układu napędowego hybrydowego i jest wyposażona w system hybrydowy drugiej generacji Lexus Hybrid Drive. Inżynierowie GS 450h dążyli do redukcji zużycia paliwa i emisji, jednocześnie zachowując ekscytujące osiągi.
Dzięki łącznej mocy systemu wynoszącej 338 KM, Lexus GS 450h przyspiesza bez wysiłku z 0-60 mph w 5,6 sekundy. W przeciwieństwie do tego, przewiduje się poprawę zużycia paliwa o ponad 30 procent. GS 450h ma na celu uzyskanie certyfikatu Super-Ultra Low Emissions Vehicle II (SULEV II). Nowy GS hybrydowy ma także selektor trybu jazdy. Oprócz trybu Normal, kierowca może dostosować doświadczenie jazdy, korzystając z trybów Eco, Sport S, Sport S+ i EV.
„Nowy GS 450h dostarczy naszym klientom ekscytujący miks wydajności i precyzji w nowym hybrydowym pakiecie,” powiedział Mark Templin, wiceprezydent grupy Lexus i dyrektor generalny w USA. „Dzięki dynamicznemu stylowi zewnętrznemu, przestronnemu wnętrzu oraz zaawansowanym funkcjom technologicznym, GS 450h jeszcze bardziej demonstruje mistrzostwo Lexusa w luksusowych hybrydach.”
Silnik/Przekładnia/Napęd/Osiągi
Podobnie jak w przypadku wszystkich hybrydowych pojazdów Lexusa, nowy Lexus GS 450h jest pełną hybrydą, zdolną do pracy w trybie tylko na benzynę, tylko na energię elektryczną, jak również w kombinacji obu. Jego system Lexus Hybrid Drive wykorzystuje ultra-gładko działający, silnik V6 cyklu Atkinsona o pojemności 3,5 litra, sparowany z kompaktowym, wysokowydajnym, chłodzonym wodą silnikiem elektrycznym o magnetycznych magnesach trwałych. Oba źródła napędu napędzają tylne koła zarówno niezależnie, jak i współbieżnie, w miarę potrzeby.
Oprócz silnika benzynowego i silnika elektrycznego, nowy system hybrydowy GS 450h składa się z generatora; wysokowydajnej baterii niklowo-metalowo-wodorkowej; urządzenia do rozdziału mocy, które, za pomocą planetarnych zębatek redukcyjnych, łączy i rozdziela moc z silnika, silnika elektrycznego i generatora zgodnie z wymaganiami operacyjnymi; oraz kompaktowej jednostki sterującej zasilaniem, aby zarządzać szybką interakcją komponentów systemu.
Dostosowany specjalnie do hybrydowego układu napędowego i jako pierwszy w luksusowych sedanach o wysokich osiągach, silnik V6 o pojemności 3,5 litra DOHC korzysta z kilku technicznych ulepszeń, w tym z zastosowania cyklu Atkinsona w celu optymalizacji korzyści z efektywnego zużycia paliwa z systemu Lexus Hybrid Drive.
W cyklu Atkinsona zapłon jest opóźniony, ponieważ zawory dolotowe zamykają się późno. Tworzy to wysoki współczynnik rozprężania dla mniejszego sprężania, zmniejszając straty energii dolotowej i wydechowej oraz skuteczniej przekształcając energię spalania w moc silnika.
Wysoki współczynnik sprężania wynoszący 13:1; nowy generator wirnikowy w średnim dolocie; oraz zastosowanie najnowszej ewolucji czterotaktowej technologii wtrysku bezpośredniego Lexusa, D-4S, pomagają Lexusowi GS 450h osiągnąć lepsze zużycie paliwa.
Z jednym wtryskiwaczem zamontowanym w komorze spalania oraz drugim umieszczonym w dolocie, D-4S łączy mocne strony zarówno wtrysku pośredniego, jak i bezpośredniego, osiągając optymalną efektywność silnika w całym zakresie mocy oraz poprawiając moment obrotowy przy różnych obrotach, minimalizując jednocześnie zużycie paliwa i emisje.
System D-4S wykorzystuje nowe wtryskiwacze w kształcie szczeliny z zmodyfikowanym kształtem portu, wyższe ciśnienie paliwa do efektywniejszego spalania oraz wtrysk w dolocie w trybie jałowym w celu poprawy cech NHV.
Hałas silnika, wibracje i tarcie zostały zmniejszone dzięki zastosowaniu lekkiej technologii łańcucha.
Efektywność chłodzenia jednostki sterującej mocy systemu hybrydowego (PCU) pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i została poprawiona dzięki zastosowaniu podwójnych dróg chłodzenia oraz zintegrowanego konwertera AC/DC w jednym kawałku.
Kontrola systemu została ulepszona. PCU podnosi napięcie napędu silnika do maksymalnie 650V w trybie sportowym i ogranicza je do maksymalnie 500V w trybie eco w normalnych warunkach jazdy, gdzie maksymalna moc nie jest wymagana. Silnik jest napędzany mniejszym napięciem, aby zapewnić bardziej zaawansowane zrównoważone osiągi jazdy, co pomaga zwiększyć efektywność paliwową.
Silnik elektryczny ma lżejsze mocowania i zmniejszone tarcie. Zakres działania systemu odzyskiwania energii hamulcowej został rozszerzony, co przyczynia się do dalszych popraw w zużyciu paliwa. Dodatkowo, układ baterii został zaprojektowany na nowo. Nowa konfiguracja stosu maksymalizuje przestrzeń bagażową, co pozwala na większą przestrzeń ładunkową niż w poprzedniej generacji modelu benzynowego.
Podwozie/Nadwozie/Zawieszenie/Opony/Hamulce
Wszystkie drugiej generacji hybrydowe modele GS posiadają nową platformę, która została zaprojektowana, aby być bardziej sztywną w porównaniu do wcześniejszych modeli. Inżynierowie przeprowadzili obszerne testy platformy, ostatecznie zwiększając liczbę spawów punktowych oraz dodając spawy laserowe w bardzo specyficznych miejscach. Szerokość toru współpracuje z poprawionym układem zawieszenia, aby zapewnić solidniejszą postawę oraz lepsze osiągi w zakrętach.