2013 Lincoln MKS

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lincoln zaprezentował odświeżoną wersję modelu MKS na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Los Angeles w 2011 roku, z myślą o roku modelowym 2013, a zmiany były ogromne w każdej dziedzinie.

Choć wcześniejsze modele Lincoln znane były z masywnej budowy i klasycznego stylu, w 2013 roku nie było śladu tych cech w MKS. Jego gładkie linie, nowoczesne wnętrze oraz dynamiczne silniki z napędem na wszystkie koła, standardowym lub opcjonalnym, zdecydowanie nie wydawały się przestarzałe. Niemniej jednak luksusowa marka Forda pozostała wierna swoim podstawowym wartościom, oferując klientom komfortową i płynną jazdę. Te cechy pozostały niezmienne i były doceniane przez nabywców. Mimo to, sprzedaż ledwo przekraczała pięciocyfrowy poziom. W tym samym czasie Ford Taurus, który dzielił tę samą platformę D3 z MKS, cieszył się dużą sprzedażą. W efekcie Lincoln zakończył produkcję tego luksusowego pojazdu w 2017 roku, zastępując go modelem Continental.

Z przodu, odświeżony Lincoln MKS z 2013 roku miał nową interpretację grilla z podzielonymi skrzydłami, inspirowaną modelem Lincoln Zephyr z 1936 roku. Linie w zaktualizowanym modelu były jednak gładsze. Reflektory o wysokiej intensywności, które go otaczały, miały zakrzywione kształty i spłaszczoną formę z lampami kierunkowskazów umieszczonymi w rogach. Niżej na zderzaku producent umieścił szeroki, heksagonalny wlot powietrza z dwoma poziomymi szczelinami między bocznymi lampami przeciwmgielnymi, wbudowanymi w osobne zespoły z chromowanymi akcentami.

Chociaż 2014 Lincoln MKS był luksusowym sedanem w pełnym rozmiarze, miał sportowy wygląd, ze wznoszącą się linią boczną, która wizualnie łączyła reflektory z wysokim tylnym bagażnikiem. Chromowane wykończenia otaczające linię okien miały grubsze elementy na tylnych drzwiach. Aby nadać pojazdowi bardziej sportowy charakter, producent oferował aluminiowe felgi 19- i 20-calowe, co było odważnym krokiem jak na markę, która obiecywała komfortową jazdę. Ostatecznie, z tyłu, zwiększono przestrzeń bagażową, a pokrywa bagażnika miała szerszy dostęp, co ułatwiało załadunek i rozładunek.

Mimo że zewnętrzny wygląd samochodu nie różnił się znacząco od swojego poprzednika, wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane. Lincoln stworzył znacznie bardziej nowoczesną kabinę, z nowym deską rozdzielczą, która miała przyciski dotykowe na centralnej konsoli zamiast tradycyjnych pokręteł i wskaźników. Dodatkowo system infotainment wyposażono w ośmiocalowy ekran dotykowy z łącznością MyLincoln Touch. W instrumentach umieszczono także dwa konfigurowalne ekrany 4,2 cala, które flankowały prędkościomierz. Aby stać się jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów, Lincoln dodał dwa szyberdachy – jeden z przodu i jeden dla pasażerów siedzących z tyłu, z wysuwanymi osłonami.

Jednak 2013 Lincoln MKS zaimponował nabywcom swoimi układami napędowymi. Mimo że zachował te same silniki co jego poprzednik, zwiększono moc o 34 KM (35 PS) dla jednostki 3.7-litrowej oraz o 10 KM (10 PS) dla silnika V6 EcoBoost o pojemności 3.5 litra. Ponadto producent wprowadził zaawansowany system elektronicznego sterowania tłumieniem o nazwie CDC (ciągłe sterowanie tłumieniem), który poprawił jakość jazdy i szybkość pokonywania zakrętów. Moc trafiała na przednie koła lub na wszystkie koła, w zależności od wersji silnika.

 Lepsza obsługa, zwiększona moc, poprawiona efektywność paliwowa, dodatkowe standardowe wyposażenie, większa elegancja oraz nowe technologie, które pomagają kierowcom zmniejszyć ryzyko wypadków, stwarzają dla klientów luksusowych ważne nowe powody, by rozważyć nowego Lincolna MKS, flagowego sedana.

W pełnowymiarowym Lincolnie MKS na rok 2013 zastosowano zaktualizowany, smuklejszy styl, który zwiastuje szereg ulepszeń, które dorównują lub przewyższają droższe rywalizujące modele luksusowej klasy.

ZEWNETRZNE

Dedykowane studio projektowe Lincolna opracowało nowoczesny wygląd dla MKS z 2013 roku. Każda powierzchnia zewnętrzna od słupka A w przód jest nowa, w tym kratka, reflektory HID, przedni zderzak, maska i przednie błotniki. W nowym wyglądzie znajdują się również świeże 19- i 20-calowe aluminiowe koła. Z tyłu Lincoln MKS zyskuje nowy zderzak, LED-owe lampy tylne, końcówki wydechu i nowy projekt klapy bagażnika, który ułatwia dostęp do bagażnika.

„Oryginalne pojazdy MK były w pewien sposób celowo prowokacyjne,” powiedział Max Wolff, dyrektor projektowania Lincolna. „Styl nowego MKS dodaje zarówno elegancji, jak i wyrafinowania samochodowi, jednocześnie wizualnie obniżając i poszerzając przód. Ciągły jasny obrys łączący kratkę z reflektorami jest szczególnie bogaty i dodaje coś znaczącego do tego, co już jest wyrazistym, zrównoważonym wzornictwem.”

WNETRZE

„Zrobiliśmy nowe wnętrze MKS znacznie bardziej zapraszające i angażujące, z nowymi pojemnościowymi kontrolkami i MyLincoln Touch,” powiedział Wolff. „Poprzedni MKS był bardzo liniowy i poziomy. Teraz mamy wnętrze, którym dominują linie, które wznoszą się z centralnej konsoli i płyną na boki. To jest motyw stylistyczny, który z pewnością pojawi się w przyszłych modelach Lincolna.”

Te aktualizacje stylistyczne przekształcają kabinę Lincolna MKS 2013. Subtelne oświetlenie ambientowe dodaje luksusowego, nowoczesnego klimatu wnętrzu.

CECHY WNETRZA

Integracja MyLincoln Touch w nowym Lincoln MKS dopełnia najnowocześniejszą instrumentację i kontrolki, jakie Lincoln miał do tej pory.

Główne instrumenty zawierają centralny prędkościomierz otoczony przez dwa kolorowe, konfigurowalne ekrany LCD. Treści dla 4.2-calowych LCD są kontrolowane za pomocą pięciokierunkowych przycisków na kierownicy. Dominującym elementem centralnej konsoli jest 8-calowy, wielofunkcyjny ekran dotykowy LCD, który zapewnia wizualny i kontrolny interfejs dla systemu rozrywkowego, telefonu, nawigacji i klimatyzacji.

SYSTEMY INFOTAINMENT

Nowy MKS oferuje dwa systemy audio, oba sterowane przez MyLincoln Touch. Standardowy system obejmuje źródła AM/FM/CD/MP3/radia satelitarnego działające poprzez 210-watowy system, który napędza 10 głośników.

Opcjonalny system audio to THX® II Certyfikowany System Audio Samochodowego z funkcjami AM/FM/CD/DVD/MP3/HD Radio i 16 głośnikami, w tym 10-calowym subwooferem. Radio satelitarne SiriusXM z sześciomiesięczną opłacona subskrypcją, gniazdo wejścia AUX oraz port USB również są w zestawie. Głośność systemu automatycznie dostosowuje się do prędkości pojazdu, a zaawansowane przetwarzanie sygnału cyfrowego zapewnia równowagę spektralną, szeroki zakres dynamiczny i wyjątkową jakość dźwięku, która przynosi brzmienie kina domowego na drogi.

SiriusXM Traffic i SiriusXM Travel Link z aktywowanymi głosowo kontrolkami nawigacji są także dostępne. Prepaid subskrypcja na SiriusXM Traffic i Travel Link jest wliczona, gdy wybrany jest dostępny system nawigacji oparty na karcie SD. MyLincoln Touch i SYNC umożliwiają aktywację nawigacji głosowej. Oprócz łatwego do aktualizacji bazy danych nawigacyjnej, dodatkowe funkcje SiriusXM Travel Link obejmują dane pogodowe z wybrzeża na wybrzeże, prognozy, ceny paliw, wyniki sportowe, listy filmów i więcej.

LUKSUSOWY, ORGANICZNY, KOMFORTOWY

Ten styl Lincolna wspierany jest przez wyposażenie, które zwiększa komfort pasażerów. Standardowe podgrzewane i wentylowane, 12-stopniowo regulowane fotele przednie, regulowane pedały i elektryczna kolumna kierownicza pozwalają szerokiemu gronu kierowców poczuć się od razu jak w domu za kierownicą.

Kluczowe dostępne wyposażenie obejmuje również składany tylny parasol przeciwsłoneczny oraz, nowością na 2013 rok, fotele przednie z wieloma konturami oraz podgrzewaną kierownicę.

Dostępne w Lincoln fotele wielokonturowe mają siedem komputerowo sterowanych poduszek powietrznych, aby zapewnić pasażerom maksymalną regulację. Cztery sekcje w siedzisku i trzy w oparciu można regulować. Fotele kierowcy i pasażera mają indywidualne ustawienia statyczne oraz dynamiczne ustawienia masażu.

Powierzchnie siedzeń są zapewnione przez firmę Bridge of Weir, która zajmuje się skórą. Sprowadzana ze Szkocji skóra Bridge of Weir może być również spotkana w luksusowych samolotach, jachtach i meblach. Koneserzy doskonałych materiałów doceniają te skóry za ich naturalne piękno, a firma stosuje unikalną metodę garbowania organicznego, która produkuje materiał wolny od chromu, co sprawia, że jest on jedną z najbardziej przyjaznych dla środowiska, w pełni podlegających recyklingowi skór dostępnych na rynku. Francuskie i Deck szwy na wszystkich siedzeniach podnoszą wysoki poziom wykończenia wnętrza.

Poduszki siedzeń, podparcia głowy i oparcia siedzeń wykonane są z pianki sojowej, która ma niższy wpływ na środowisko niż pianki na bazie ropy naftowej. Dodatkowo, materiały na bazie soi zapewniają doskonałe osiągi zarówno pod względem komfortu, jak i trwałości.

WYTWORZONE SZCZEGÓŁY

Nowa podgrzewana kierownica to mile widziana opcja dla kierowców, którzy żyją w chłodniejszych klimatach. Cienki metalowy element pod skórzanym owijanym wieńcem może podnieść temperaturę powierzchni wieńca z minus 4 stopni Fahrenheita (minus 20 stopni Celsjusza) do 74 F (23 C) w ciągu pięciu minut.

Nowe drewna (Burl Pruski i Brązowe Orzechy) oraz kolory skór (Orzechowy i Jasny Wydma) dopełniają obszerną listę zmian we wnętrzu na rok 2013. Choć istnieje spójność w wyborze drewna do wnętrza Lincolna MKS, żadne dwa wnętrza Lincolna z naturalnym drewnem nie mają dokładnie tego samego wzoru słoja.

CIĄGŁE KONTROLOWANE TŁUMIENIE

Przez 13 dekad rozwoju motoryzacji, inżynierowie zawieszeń niestrudzenie pracowali nad znalezieniem idealnej równowagi między komfortem jazdy a satysfakcjonującym, pewnym prowadzeniem. Zazwyczaj samochody o gładkiej jeździe źle się prowadzą, a ostre pojazdy jeżdżą szorstko.

Nowy Lincoln MKS rozwiązuje ten dylemat i wyróżnia się jako jedyny samochód w swojej klasie, który ma standardowe Ciągłe Kontrolowane Tłumienie (CCD).

„System CCD w MKS 2013 pomaga dostarczyć ekscytujące wrażenia z jazdy, które są komfortowe, gładkie i ciche, jednocześnie dynamiczne i angażujące,” powiedział Scott Tobin, dyrektor ds. rozwoju produktów Lincolna.

Standardowe CCD zapewnia bardziej pewne wrażenia podczas jazdy, które introdukuje kluczowe nowe DNA Lincolna – równowagę między komfortem jazdy a imponującym prowadzeniem.

Niezależnie od warunków drogowych, kierowcy będą cieszyć się zdecydowanie gładszą, bardziej kontrolowaną jazdą, ponieważ CCD zawsze dostosowuje i udoskonala jakość jazdy. Rezultatem około 4000 godzin czasu rozwoju, CCD dostarcza swoje korzyści na drodze poprzez znaczne rozszerzenie możliwości podwozia w porównaniu do podwozia z nieprzyciemnymi amortyzatorami i tłumicami, znanymi jako „tłumiki” przez inżynierów podwozi.

TŁUMIENIE W REALETYM CZASIE

W porównaniu do stałych tłumików zamontowanych w MKS 2012, nowe tłumiki CCD dla MKS 2013 oferują dramatycznie rozszerzony zakres kontroli.

CCD wykorzystuje zestaw 46 wejść, aby dostarczyć dane do zaawansowanego jednostki kontrolnej, która ciągle monitoruje ponad 23,000 pakietów informacji na sekundę. Algorytmy reagują na dane, obliczając optymalną siłę tłumienia co 2 milisekundy lub 500 razy na sekundę. System dyktuje zmiany siły tłumienia 20 razy na sekundę (20 Hz). Średnio, duże zmiany siły tłumienia (takie jak twarde na miękkie) następują w zaledwie 11 milisekund. Dla inżynierów, mechaniczne działania, które występują w mniej niż 13 milisekund, są uważane za działania w czasie rzeczywistym.

Potężna prędkość przetwarzania systemu i szybko działające mechanizmy umożliwiają CCD nieustanneczytanie nawierzchni drogi i ciągłe dostosowywanie stawek tłumienia w czasie rzeczywistym w trzech wybieranych zakresach – Sport, Normal i Komfort. CCD działa tak szybko, że może reagować prewencyjnie.

CCD rozpoznaje, na przykład, kiedy samochód napotyka dziurę i może natychmiast zacieśnić kontrolę tłumienia, aby zapobiec pełnemu zanurzeniu koła i opony w głębokość dziury. Zazwyczaj, wskaźnik tłumienia wzrasta o ponad 150 procent w porównaniu do najsłabszego ustawienia systemu, co pomaga wygładzić ogólnie szorstkie i wstrząsające zdarzenie. System działa tak szybko, że sygnały otrzymywane na przednich kołach są następnie używane do przygotowania tylnych kół do dostarczenia bardziej dopracowanych wrażeń z jazdy.

„CCD jest zawsze aktywne i wspiera rozszerzone możliwości dynamiczne nowego MKS,” powiedział Brian Naspinsky, inżynier integracji pojazdów Lincolna. „CCD pozwala na zapewnienie gładszej, bardziej kontrolowanej jazdy praktycznie po każdej nawierzchni drogi, częściowo poprzez zmniejszenie przechyłów nadwozia o nawet 20 procent. CCD poprawia także prowadzenie. Podsterowność w Lincolnie MKS została zredukowana o około 25 procent, więc samochód wydaje się bardziej chętny i gotowy do reakcji.”

KONTROLA JAZDY LINCOLNA

„Kontrola Jazdy Lincolna to miejsce, w którym dzieje się magia, ponieważ łączy wszystkie regulowane elementy samochodu – zawieszenie, kierownicę, silnik i skrzynię biegów – w jednym zharmonizowanym systemie,” wyjaśnia główny inżynier MKS, Mike Celentino. „Dzięki Kontroli Jazdy Lincolna nowy MKS jest sportowy, zwrotny i połączony, ale jednocześnie nadal zachowuje komfort jazdy Lincolna.”

Interfejs Kontroli Jazdy Lincolna nadaje MKS wyraźne osobowości jazdy, które kierowcy mogą wybierać. Obejmują one:

Tryb Normalny – Kiedy selektor biegów jest w trybie jazdy, Kontrola Jazdy Lincolna dostarcza idealną jazdę Lincolna, równoważąc komfort z pewną kontrolą i prowadzeniem. Wielu kierowców uzna to ustawienie za idealne na codzienną jazdę, ponieważ zapewnia angażujące wrażenie jazdy i bezpośrednie połączenie z drogą bez poświęcania spokoju i gładkości, których można oczekiwać od luksusowego sedana.
Tryb Sport – Kiedy selektor biegów jest w trybie sportowym, Kontrola Jazdy Lincolna przekształca osobowość pojazdu, dostarczając bardziej zorientowane na wydajność doświadczenie jazdy. W trybie sportowym zmieniają się ustawienia następujących systemów:
Zawieszenie CCD przechodzi z trybu normalnego do najtwardszego sportowego, co oferuje 25-30 procent więcej kontroli niż w trybie normalnym, podkreślając prowadzenie.
Kierownica z wspomaganiem elektrycznym jest kalibrowana ponownie, aby zapewnić lepsze odczucie drogi i większy wysiłek kierowniczy.
Silnik reaguje bardziej bezpośrednio na sygnały kierowcy.
Skrzynia biegów przełącza się na wyższe obroty. Zmiany biegów stają się bardziej agresywne, a skrzynia biegów utrzymuje biegi dłużej i podczas pokonywania zakrętów. Dodatkowo, szósty bieg jest blokowany.
Ustawienia systemów kontroli trakcji i elektronicznej stabilizacji są modyfikowane, aby pozwolić na bardziej dynamiczną jazdę.
Oprócz trybu Normalnego i Sportowego, Kontrola Jazdy Lincolna oferuje tryb Komfortowy na czas, gdy kierowcy chcą najbardziej relaksującego doświadczenia jazdy. Tryb Komfort można aktywować za pomocą MyLincoln Touch w menu Ustawienia, gdy skrzynia biegów jest w trybie jazdy.

Tryb Komfort instruuje zawieszenie CCD, aby działało w najmiększym zakresie. Tłumiki wywierają 10-15 procent mniej kontroli w porównaniu do trybu normalnego. System wspomagania kierownicy elektrycznej również zmniejsza potrzebny wysiłek na skręcanie kierownicy przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania.

„CCD to kluczowa nowa technologia, która umożliwia Kontrolę Jazdy Lincolna,” powiedział Naspinsky. „Amortyzatory i tłumiki systemu mają większy całkowity zakres od twardego do miękkiego niż stały tłumik. Daje nam to elastyczność w oferowaniu trzech różnych ustawień zawieszenia, które nadają Lincolnowi MKS wiele osobowości jazdy, które są łatwe do wyboru przez kierowcę.”

UKŁAD NAPĘDOWY

Standardowy silnik na rok 2013 to mocniejszy i bardziej efektywny 3.7-litrowy V6, który teraz zawiera podwójne niezależne zmienne timery wałka rozrządu (Ti-VCT). Możliwość zmiany czasu wałka rozrządu w celu optymalizacji otwierania i zamykania zarówno zaworów dolotowych, jak i wylotowych zwiększa responsywność i efektywność silnika.

Moc na rok 2013 wzrasta do prognozowanych 300 koni mechanicznych z 273 – wzrost o 9 procent. Moment obrotowy poprawia się do 275 lb.-ft. przy 4,000 obrotów na minutę z 270 lb.-ft. Jednocześnie prognozowana efektywność paliwowa wzrasta dla sedana wyposażonego w 3.7-litrowy silnik – poprawa o 3 mpg na autostradzie w porównaniu do dzisiejszego Lincolna MKS. 3.7-litrowy silnik osiąga szacowane 19 mpg w mieście/28 mpg na autostradzie w wersji z napędem na przednie koła i 18/26 mpg w wersji z napędem na wszystkie koła.

Lincoln MKS oferuje teraz lepszą standardową efektywność paliwową na autostradzie niż 2012 Acura RL, Cadillac STS i Mercedes-Benz E350. Dodatkowo silnik Lincolna produkuje moc przy użyciu zwykłego paliwa bezołowiowego, a nie premium, jak wymaga to niektórych producentów, w tym Audi, BMW i Mercedes-Benz.

Do 3.7-litrowego silnika V6 dodano specyficzne technologie akcesoriów, aby poprawić wydajność efektywności paliwowej. Aktywne żaluzje kratki otwierają się i zamykają w zależności od potrzeb chłodzenia silnika. Kiedy są całkowicie zamknięte, żaluzje pomagają zmniejszyć opór powietrza o 6 procent, poprawiając efektywność paliwową na autostradzie. Dopracowany podwójny układ wydechowy zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach. Inteligentne zarządzanie akumulatorami również przyczynia się do poprawy efektywności, priorytetując ładowanie akumulatora pojazdu w optymalnych momentach, takich jak podczas jazdy na luzie.

3.5-litrowy silnik EcoBoost V6

Silnik premium na rok 2013 pozostaje podwójnie doładowanym 3.5-litrowym silnikiem V6 EcoBoost®, który zapewnia wydajność V8 z efektywnością paliwową V6. Silnik EcoBoost V6 zdobył miejsce na liście „10 Najlepszych Silników” Warda w roku jego wprowadzenia w 2010 roku.

3.5-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (GTDI) generuje prognozowane 355 koni mechanicznych przy 5,700 obrotach na minutę i rozległą krzywą momentu obrotowego, która plateau przy 350 lb.-ft. momentu obrotowego od 1,500 do 5,250 obrotów na minutę. Efektywność paliwowa napędu EcoBoost/ AWD szacowana jest na 17 mpg w mieście i 25 mpg na autostradzie.

Opcjonalny silnik EcoBoost V6 jest najpotężniejszym V6 wśród konkurencji MKS, produkując 45 więcej koni mechanicznych niż opcjonalny silnik doładowany 3.0-litrowy V6 w Audi A6 i 55 więcej koni mechanicznych niż opcjonalny turbodoładowany 3.0-litrowy I-6 w BMW 5-Series.

„Kombinacje silnikowe dla Lincolna MKS 2013 dostarczają niezrównanej kombinacji bardziej wyrafinowanej mocy i zwiększonej efektywności paliwowej,” powiedział Greg Johnson, menedżer napędu Lincolna. „Lincoln MKS 2013 został zaprojektowany tak, aby dostarczać wrażenia z osiągów, które są gładkie, bez wysiłku i pewne.”

EFEKTYWNE SZEŚCIOBIEGOWE SKRZYNIE BIEGÓW

Lincoln MKS 2013 jest wyposażony w dwie wersje sześciobiegowej automatycznej skrzyni SelectShift™, obie z manetkami przy kierownicy. 3.7-litrowy silnik Ti-VCT V6 używa 6F-50. Mocniejszy 3.5-litrowy EcoBoost korzysta z wytrzymałej 6F-55, która korzysta z materiałów o dużej energii tarcia, większej zębatki oraz specyficznego konwertera momentu obrotowego, aby poradzić sobie z dużym momentem obrotowym podwójnego doładowanego V6.

Te skrzynie biegów oferują kierowcom Lincolna MKS wybór między pełną automatyczną obsługą a manualnym sterowaniem. Łatwe w obsłudze, naciśnięcie na którejkolwiek manetce spowoduje przełączenie na wyższy bieg, natomiast delikatne pchanie do przodu na którejkolwiek manetce wywołuje zredukowane obroty. W przeciwieństwie do niektórych skrzyń biegów konkurencji, SelectShift nie będzie domyślnie zmieniać biegów za kierowcę. Funkcję manualną w pełni kontroluje kierowca.

NAPĘD NA WSZYSTKIE KOŁA

Napęd na wszystkie koła jest standardowy w silniku podwójnie doładowanym 3.5-litrowym V6 i opcjonalny w 3.7-litrowym V6. W dobrych warunkach pogodowych, na gładkich drogach przy umiarkowanych prędkościach oraz gdy AWD nie jest potrzebny, system inteligentnie kieruje moc tylko na przednie koła, aby poprawić efektywność paliwową.

Gdy sygnał od kierowcy lub warunki drogowe wskazują, że może dojść do poślizgu, system kieruje moc na tylne koła, aby pomóc zapobiec poślizgowi opon, na przykład na mokrej lub zaśnieżonej drodze. Oprócz zapewnienia większej przyczepności, AWD poprawia także prowadzenie, pomagając zredukować podsterowność, tendencję pojazdu do „popychania” w zakręcie.

Szereg wejść umożliwia systemowi kontrolowanemu komputerowo natychmiastowe zidentyfikowanie i zareagowanie w zaledwie 16 milisekund na zmieniające się warunki drogowe i wymagania kierowcy. Ilość momentu obrotowego przesyłanego na oś tylną zmienia się w zależności od warunków drogowych i dynamicznych potrzeb.

ULEPSZENIA PODWOZIA

Aby połączyć dodatkową moc silnika z dodatkowymi możliwościami prowadzenia zawieszenia, Lincoln znacznie zmodernizował system hamulcowy MKS na rok 2013, dając kierowcy pewność i kontrolę.

Nowe wentylowane tarcze przednie mają średnicę 13.86 cala (352 mm), co jest większe o ponad cal od modelu 2012. Aby poprawić chłodzenie hamulców, „czapka” tarczy hamulcowej jest również wentylowana, co jest unikalnym rozwiązaniem opracowanym przez inżynierów Ford Motor Company.

Dodatkowo średnica tylnych tarcz wzrosła o 0.58 cala do 13.58 cala, a teraz są one również wentylowane. Powierzchnia klocków hamulcowych i całkowita powierzchnia hamowania znacznie wzrosły, a każde z ulepszeń współpracuje ze sobą, aby poprawić ogólną wydajność hamulców, zmniejszyć ich blaknięcie pod dużym obciążeniem i zapewnić kierowcy bardziej bezpośrednie i liniowe odczucie hamowania.

KIEROWANIE

System kierowniczy Lincolna MKS przeszedł gruntowną modernizację w 2013 roku. Stosunek przekładni jest szybszy (15:1 dla 2013 roku w porównaniu do 17.1:1 dla obecnego MKS), co sprawia, że kierownica reaguje natychmiastowo we wszystkich prędkościach. Dodatkowo wspomaganie kierownicy jest teraz elektryczne zamiast hydrauliczne. Nowa elektryczna kierownica wspomagana (EPAS) współpracuje z CCD w celu wniesienia doświadczonego kontrolera jazdy Lincolna.

Inne ulepszenia przyczyniają się do całkowitej poprawy wydajności systemu. Przekładnia kierownicza jest teraz solidnie zamontowana do przedniego podwozia. Dodatkowo, wprowadzono wzmocnienie pod pojazdem (wzdłuż tunelu skrzyni biegów), aby wzmocnić punkty mocowania podwozia do nadwozia. Te detale znacząco poprawiają odczucie kierowcy o połączeniu z drogą poprzez kierownicę. Ogólna reakcja kierownicy dla MKS 2013 poprawiła się o 25 procent.

EPAS oferuje dodatkowe korzyści. W niższych prędkościach, na przykład podczas parkowania, EPAS zapewnia dodatkowe wsparcie dla łatwego manewrowania. Przy wyższych prędkościach, EPAS zwiększa wysiłek kierowniczy i informacje zwrotne, dając kierowcy bardziej precyzyjne odczucie kierownicy.

EPAS zastępuje tradycyjną hydraulicznie wspomaganą pompę kierowniczą elektrycznym silnikiem. Pomaga to oszczędzać paliwo, ponieważ silnik działa tylko wtedy, gdy wsparcie jest wymagane, w przeciwieństwie do hydraulicznych systemów, które działają ciągle. EPAS był standardem w modelach MKS 2010-12 z 3.5-litrowym silnikiem EcoBoost V6, ale w 2013 roku staje się standardem we wszystkich modelach MKS.

Technologie oparte na oprogramowaniu, niewidoczne dla kierowcy, zwiększają zdolność EPAS. Kompensacja driftu wykrywa warunki drogowe, takie jak spadek lub wiatry boczne, i dostosowuje EPAS, aby zrekompensować. Aktywna kontrola drgań automatycznie niweluje niepożądane wibracje kierownicy przy prędkościach autostradowych. Te działania mają na celu zapewnienie kierowcy pewności i maksymalnej kontroli w każdych warunkach jazdy.

AKTYWNA POMOC PARKINGOWA

EPAS jest również główną technologią za dostępnym systemem aktywnej pomocy parkingowej (APA).

Po włączeniu za pomocą przełącznika na konsoli centralnej, ultradźwiękowe czujniki precyzyjnie mierzą wolne przestrzenie, aby znaleźć odpowiednie miejsce do równoległego parkowania. Przy kilku działaniach (zmiana biegów, przyspieszenie i hamowanie), Lincoln MKS samodzielnie wprowadza się do wolnej przestrzeni. Kierowca zachowuje pełną kontrolę nad przyspieszeniem, hamulcami i zmianą biegów przez cały czas, gdy APA jest aktywne.

KONTROLA WEKTOROWANIA MOMENTU OBROTOWEGO

Kierowcy najprawdopodobniej zauważą nowy system Kontroli Wektorowania Momentu Obrotowego (TVC) Lincolna, gdy Kontrola Jazdy Lincolna jest ustawiona w tryb Sportowy. TVC pomaga Lincolnowi MKS przejeżdżać przez zakręty z większą równowagą i wdziękiem.

TVC indywidualnie wpływa na prędkość przednich kół, aby poprawić zwinność zakrętów, niwelując dynamiczny warunek, który inżynierowie nazywają podsterownością. Kiedy przyspieszamy przez zakręty, a system wykrywa spadek przyczepności, TVC precyzyjnie stosuje siłę hamowania na wewnętrzne przednie koło (które ma mniejszą przyczepność), powodując przeniesienie momentu obrotowego silnika na zewnętrzne koło (które ma większą przyczepność). To pomaga utrzymać MKS na zamierzonej linii kierowcy przez zakręt.

ULEPSZONY SYNC

Następna generacja nagradzanego systemu SYNC staje się coraz łatwiejsza w użyciu oraz bardziej niezawodna w działaniu. Nowe, prostsze projekty ekranów poprawiają interfejs użytkownika. Większe i wyraźniejsze czcionki ułatwiają odczytanie ekranów. Doświadczenie rozpoznawania głosu SYNC, zasilane przez Nuance, również się poprawia.

Oprogramowanie Microsoft Windows Embedded Auto pozostaje platformą operacyjną, która zapewni szybsze czasy reakcji. SYNC ewoluował z autonomicznego modułu komunikacyjnego i rozrywkowego do w pełni zintegrowanego systemu operacyjnego dla pojazdów Lincolna z MyLincoln Touch.

Jako dalsze ulepszenie doświadczenia SYNC, standardowy system w MKS 2013 zapewnia asystencję operatora jako standardową funkcję usług SYNC, umożliwiając użytkownikom połączenie z żywą osobą bez opłat.

SYNC umożliwia również przekształcenie wnętrza Lincolna MKS w hotspot Wi-Fi, gdy jest połączony z urządzeniem mobilnym obsługującym dane. Przy aktywnym Wi-Fi pasażerowie mogą łączyć się z siecią na swoich tabletach lub laptopach.

SYSTEM UTRZYMANIA PASA RUCHU

Nowością w MKS 2013 jest System Utrzymania Pasa Ruchu, który dopełnia całą gamę technologii wspomagających kierowcę, oprócz kompleksowego pakietu bezpieczeństwa obejmującego sześć poduszek powietrznych, systemy ABS, kontrolę trakcji i AdvanceTrac® ESC (elektroniczna stabilizacja toru jazdy).

W parze z nowym Systemem Utrzymania Pasa Ruchu idzie Uwaga na Utrzymanie Pasa Ruchu i Pomoc w Utrzymaniu Pasa Ruchu. Wspólnie te technologie znacząco zwiększają zaawansowane funkcje wspomagające kierowcę dostępne już w Lincolnie MKS, w tym ostrzeżenia o kolizji i BLIS® (System Informacji o Martwym Polu) z powiadomieniem o ruchu krzyżowym.

Uwaga na Utrzymanie Pasa Ruchu pomaga kierowcom unikać niezamierzonego opuszczania pasa z powodu dekoncentracji lub zmęczenia. Po aktywacji przez kierowcę, Uwaga na Utrzymanie Pasa Ruchu wykorzystuje monokamerę zamontowaną za lusterkiem wstecznym, aby rozpocząć poszukiwanie znaczników pasa. Jednostka kontrolna monitoruje dane i określa, kiedy pojazd błądzi poza swój pas. Gdy pojazd zbliża się do zewnętrznej granicy swojego pasa, system wibruje kierownicą, przypominając kierowcy o zwróceniu uwagi.

Uwaga na Utrzymanie Pasa Ruchu jest nieaktywna, gdy włączony jest kierunkowskaz lub gdy kierowca wykonuje manewr uniku.

Pomoc w Utrzymaniu Pasa Ruchu działa w połączeniu z Uwagą na Utrzymanie Pasa Ruchu. Po aktywacji przez kierowcę, Pomoc w Utrzymaniu Pasa Ruchu delikatnie dodaje momentu do kierownicy, aby przywrócić MKS do swojego pasa, jeśli kierowca zbliżył się zbyt blisko krawędzi pasa. System ma również zdolność wyczuwania, czy kierowca prowadzi bez użycia rąk. Dźwięk ostrzegawczy informuje o niewłaściwym użytkowaniu systemu.

Ustawienia czułości systemu są regulowane za pośrednictwem interfejsu MyLincoln Touch. Żadna z technologii nie zapobiega aktywnie opuszczeniu pasa. Odpowiedzialność za bezpieczne prowadzenie pojazdu pozostaje całkowicie w gestii kierowcy.

Alert kierowcy to trzeci element Systemu Utrzymania Pasa Ruchu. Jeśli system wykryje wzór jazdy typowy dla zmęczonego kierowcy, zostanie wydany dźwięk ostrzegawczy, a na lewym 4.2-calowym wyświetlaczu LCD na zestawie wskaźników pojawi się przyjazna sugestia w postaci graficznej filiżanki kawy.

Jeśli kierowca nie zareaguje, a system nadal będzie wyczuwał, że kierowca jest zmęczony, pojawią się dalsze ostrzeżenia i dźwięki ostrzegawcze. Skrupulatni kierowcy, którzy są ciekawi swojego stanu czujności, mogą monitorować swoje wyniki w dowolnym momencie.

AUTOMATYCZNE REFLEKTORY DŁUGIE

Automatyczne reflektory długie również wykorzystują kamerę zamontowaną na szybie, aby monitorować warunki drogowe i kontrolować aktywację świateł długich.

W ciemności automatycznie zapalają się reflektory długie, chyba że zostaną wykryte inne pojazdy. System nieustannie skanuje bodźce – światła nadjeżdżających pojazdów sprawiają, że lampy przygasają, ale światła drogowe lub odbicie znaku drogowego nie wpływa na światła długie. Ustawienie czułości można dostosować od domyślnego „Blisko” do „Daleko”.

OSTRZEŻENIE O KOLIZJI

Ostrzeżenie o kolizji pomaga zapobiegać powszechnym wypadkom drogowym, gdy radar wskazujący na przód identyfikuje potencjalne przeszkody.

Gdy wykryje zagrożenie kolizją, system ostrzega kierowcę głośnym sygnałem i jednocześnie czerwoną lampką ostrzegawczą wyświetlaną na przedniej szybie powyżej panelu wskaźników.

Te ostrzeżenia powinny być wystarczające, aby dać kierowcy czas na zahamowanie przed potencjalnym wypadkiem. Ostrzeżenie o kolizji zapewnia także wsparcie dla hamowania awaryjnego, co umożliwia szybsze i mocniejsze hamowanie, aby pomóc kierowcom zatrzymać się lub zmniejszyć prędkość, aby złagodzić skutki kolizji.

ADAPTACYJNY TEMPOMAT

Ostrzeżenie o kolizji jest połączone z adaptacyjnym tempomatem (ACC), ponieważ oba systemy korzystają z radaru z przodu. Z zasięgiem do 600 stóp, ACC monitoruje i dostosowuje prędkość pojazdu, aby utrzymać bezpieczną odległość za innym pojazdem w tym samym pasie, nawet w mgle czy czasie intensywnego deszczu.

Zaawansowany system radarowy i moduł kontrolny ignorują obiekty stacjonarne, gdy określają tempo zamknięcia w stosunku do pojazdu z przodu, aby ustalić, czy konieczne jest automatyczne dostosowanie ustawienia przepustnicy silnika lub włączenie systemu hamulcowego. Może działać przy prędkości zaledwie 20 mph, kierowcy mogą ustawić system do pracy podczas codziennych dojazdów, co pomaga zredukować zmęczenie kierowcy.

SYSTEM INFORMACJI O MARTWYM POLU

System Informacji o Martwym Polu (BLIS®) z alertem o ruchu krzyżowym może wykrywać pojazdy w martwych polach podczas normalnej jazdy, jak również ruch nadjeżdżający z boku podczas wycofywania się z miejsca parkowania.

BLIS wykorzystuje czujniki radarowe do nieustannego monitorowania każdej strony pojazdu w celu wykrycia, kiedy inny pojazd wchodzi do zdefiniowanej strefy martwego pola (w promieniu 45 stóp). Na odpowiednim lusterku bocznym pojawia się światło, aby wskazać, że inny pojazd jest w zdefiniowanej strefie martwego pola.

W modelach bez opcjonalnego BLIS standardowe lusterka boczne mają zintegrowany element lustra, który zapewnia wyraźny widok na wszystko, co znajduje się w tradycyjnym martwym polu standardowego lusterka zewnętrznego.

MYKEY

MyKey® pozwala rodzicom lub innym zaniepokojonym właścicielom ograniczyć niektóre funkcje Lincolna MKS, gdy są w rękach kierowcy MyKey.

Właściciele po prostu programują klucz pojazdu poprzez centrum wiadomości, aby uwzględnić takie funkcje, jak:

3.7L Ti-VCT FWD (304 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3721 Cm3
Moc224 Kw @ 6500 Rpm
305 Hp @ 6500 Rpm
300 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy279 Lb-Ft @ 4000 Rpm
378 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowySekwencyjny Multiport Electronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSix-Speed With Selectshift Automatyczna With Paddle Shift Activation
Hamulce przednieVentilated Disc With Wentylowane Hat Section
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45R19
Długość205.6 In (5222 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość61.6 In (1565 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9/65.1 In (1
Rozstaw osi112.9 In (2868 Mm)
Pojemność bagażnika19.2 Cuft (544 L)
Masa własna4204 Lbs (1907 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)

3.5L Ecoboost 6AT AWD (365 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc268 Kw @ 6500 Rpm
364 Hp @ 6500 Rpm
359 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500-5000 Rpm
350 Nm @ 1500-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówSix-Speed With Selectshift Automatyczna With Paddle Shift Activation
Hamulce przednieVentilated Disc With Wentylowane Hat Section
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45R19
Długość205.6 In (5222 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość61.6 In (1565 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9/65.1 In (1
Rozstaw osi112.9 In (2868 Mm)
Pojemność bagażnika19.2 Cuft (544 L)
Masa własna4436 Lbs (2012 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

3.7L Ti-VCT AWD (304 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3721 Cm3
Moc224 Kw @ 6500 Rpm
305 Hp @ 6500 Rpm
300 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy279 Lb-Ft @ 4000 Rpm
378 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowySekwencyjny Multiport Electronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówSix-Speed With Selectshift Automatyczna With Paddle Shift Activation
Hamulce przednieVentilated Disc With Wentylowane Hat Section
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45R19
Długość205.6 In (5222 Mm)
Szerokość79.4 In (2017 Mm)
Wysokość61.6 In (1565 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9/65.1 In (1
Rozstaw osi112.9 In (2868 Mm)
Pojemność bagażnika19.2 Cuft (544 L)
Masa własna4391 Lbs (1992 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.