Lincoln ponownie zaskoczył swoich klientów, prezentując drugą generację modelu MKZ na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2012 roku, z odważnym stylingiem i nowoczesnym podejściem do średniej wielkości luksusowego sedana.
Amerykańska marka luksusowa stworzyła drugą generację modelu MKZ na platformie Ford CD4, która była wykorzystywana w europejskim Fordzie Mondeo oraz siódmej generacji Forda Taurusa. Z aestheticznego punktu widzenia niemal nie było żadnych wskazówek, które mogłyby wskazywać na podobieństwo do tych modeli. Zespół projektantów Lincolna wykonał świetną pracę w tej kwestii. Wewnątrz producent stworzył wygodne i luksusowe wnętrze. Dodatkowo, oferował ten średniej wielkości luksusowy sedan z napędem wyłącznie na benzynę lub hybrydowym, z napędem na przednie lub wszystkie koła.
Lincoln zastosował projekt o podzielonych skrzydłach dla przedniego pasa modelu MKZ 2013, z szerokimi poziomymi żebrami, które wznosiły się na bocznych krawędziach. Reflektory wokół podzielonej atrapy chłodnicy były cofnięte i miały diodowe lampy oraz sygnalizatory kierunkowskazów zamontowane w narożnikach. Na dolnej części zderzaka producent umieścił szeroki, odwrócony trapezoidalny wlot powietrza w środku z organicznie ukształtowanymi klastrami świateł przeciwmgielnych po bokach.
Z profilu, Lincoln MKZ 2013 mógł pochwalić się nowoczesnym designem z nachyloną tylną szybą i grubymi słupkami C. Jego płynny kształt był ozdobiony rzeźbionymi liniami na dolnej części drzwi oraz linią, która wizualnie łączyła reflektory z tylnymi światłami. Osłony zewnętrznych lusterek w kolorze nadwozia miały diodowe kierunkowskazy z przezroczystymi soczewkami. Lincoln dodał zestaw 18-calowych aluminiowych kół, aby dodatkowo podkreślić luksusowy aspekt auta, z opcją na 19-calowy zestaw. Z tyłu szerokie tylne światła, które przechodziły przez klapę bagażnika, sprawiały, że pojazd wyglądał na szerszy, podczas gdy tylny spojler dodawał sportowego charakteru. Mimo że średniej wielkości luksusowy sedan miał zaokrąglone kształty i panele nadwozia, producent dodał prostokątne podwójne wydechy pod tylnym zderzakiem.
Producent starał się zaimponować klientom kabiną, która pod względem komfortu, wykończenia i ciszy nie miała sobie równych w swoim segmencie. Większość funkcji, które ułatwiały życie klientom w trakcie podróży modelem Lincoln MKZ 2013, była standardem w całej ofercie, podczas gdy kilka funkcji znajdowało się na liście opcji. Właściciele mogli sparować swoje telefony z systemem multimedialnym za pośrednictwem systemu MyLincoln Touch, ponieważ Android Auto i Apple CarPlay były jeszcze w fazie tworzenia. Przed kierowcą znajdował się konfigurowalny panel przyrządów o przekątnej 10,1 cala, który umożliwiał osobom za kierownicą widzenie potrzebnych informacji w wybranym przez nich miejscu. Para foteli przednich z umiarkowanym podparciem bocznym zapewniała wystarczające wsparcie, podczas gdy tylna kanapa mogła pomieścić trzy dorosłe osoby. Podwójny panel dachowy, z funkcją uchylania i otwierania dla przedniego, był również standardem, w zależności od wersji.