2013 Mercedes-Benz A45 AMG

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-Benz wprowadził trzecią generację Klasy A w 2011 roku, ale czekał dwa lata, zanim zaprezentował jej najsilniejszą wersję, A45 AMG.

Po dwóch nieprzekonujących generacjach Klasy A, niemiecki producent uznał, że nadszedł czas na zupełnie nowe podejście do tej serii. O ile wcześniejsze modele miały sylwetkę minivana, o tyle trzecia odsłona tej nazwy to pięciodrzwiowy hatchback. Wejście w ten nowy segment, zdominowany przez znanego Volkswagena Golfa, nie było łatwe. Co więcej, w segmencie premium kompaktowych hatchbacków Audi A3 zdobywało coraz większą popularność, a jego flagowa wersja, S3, nie miała konkurencji. W rezultacie Mercedes-Benz poprosił o pomoc swoje wydział AMG, co zaowocowało modelem A35 AMG oraz potężnym A45 AMG. Ten ostatni był najważniejszy.

W przeciwieństwie do zwykłej Klasy A, która nie zachwycała wyglądem, A45 prezentował się agresywnie. Jego dolny wlot powietrza w kształcie litery A, splitter i boczne wloty wskazywały na sportowy charakter. Dodatkowo, główny grill z poziomym podziałem, charakterystycznym dla wersji AMG, dawał znać, że to szybkie auto. Z profilu można było dostrzec czerwone zaciski hamulcowe oraz duże 18-calowe felgi ze stopów lekkich, a z tyłu, spojler dachowy i prostokątne końcówki wydechu, które wystawały przez dyfuzor, potwierdzały, że hatchback ten jest wyjątkowy. Dodatkowo, sygnatury świetlne LED w kształcie litery C w tylnej lampie, standardowo zamontowane, różniły się od tych w zwykłej Klasie A.

Wewnątrz klienci mogli poczuć, za co płacili wysoką cenę za hatchbacka. A45 AMG miał fotele z wysokim oparciem, a opcjonalnie sporty z wbudowanymi zagłówkami. Kabina była wykończona wystarczającą ilością elementów z włókna węglowego, aby stworzyć marzenie o wnętrzu dla młodego kierowcy. Dodatkowo, skórzana tapicerka i elementy z Alcantary dodawały luksusu kompaktowemu hatchbackowi w sposób, którego nie potrafiła zaoferować konkurencja. Kierowca miał przed sobą kierownicę z płaskim dnem, wyposażoną w łopatki do zmiany biegów, a w zestawie wskaźników znajdowały się dwa duże wskaźniki z białym tłem i czerwonymi literami dla prędkościomierza i obrotomierza, flankujące wyświetlacz TFT z informacjami z komputera pokładowego. Dla pasażerów z tyłu producent zastosował tę samą kanapę, co w zwykłej Klasie A, ale z lepszym wykończeniem i kontrastowymi szwami, jak w reszcie pojazdu.

Kiedy Mercedes-Benz zaprezentował A45, zaskoczył wszystkich najsilniejszym silnikiem o pojemności dwóch litrów dostępnym w produkcji seryjnej. W przeszłości tylko Mitsubishi udało się stworzyć tak mocny silnik w limitowanej edycji pojazdu i w wybranych krajach. Jednak nikt nie spodziewał się, że marka z trzema punktami stworzy pojazd, który będzie w stanie dotrzymać kroku poważnym samochodom sportowym. Ponadto A45 AMG był samochodem na co dzień, który równie łatwo mógł wozić dzieci do szkoły oraz na zakupy, jak i robić bączki na parkingu.

A45 AMG to nowa era dla Mercedes-AMG. Po raz pierwszy w historii firmy, sięgającej ponad 45 lat, marka sportowa Mercedes-Benz oferuje fascynujący pojazd o wysokich osiągach w klasie kompaktowej. Mercedes-Benz A45 AMG jest reprezentantem strategii „AMG Performance 50” na przyszłość, której celem jest osiągnięcie 50. rocznicy istnienia Mercedes-AMG GmbH w 2017 roku. Z maksymalną mocą 265 kW (360 KM) i momentem obrotowym sięgającym 450 Nm, silnik AMG o pojemności 2,0 litra i czterech cylindrach jest najpotężniejszym seryjnym silnikiem czterocylindrowym na świecie. Sensacyjna moc 133 kW (181 KM) przewyższa nawet najsilniejsze supersamochody. Jednocześnie silnik charakteryzuje się doskonałą efektywnością i spełnia normy emisji EU6. A45 AMG prowadzi także w swoim segmencie pod względem zużycia paliwa, osiągając wynik 6,9 litra na 100 kilometrów (40,9 mpg) w trybie NEDC. Te osiągi wskazują, że na drogi wkracza kolejny wysokowydajny członek rodziny BlueDIRECT. Skierowany na osiągi napęd AMG 4MATIC w A45 AMG wyznacza nowe standardy w swoim segmencie.

Nowa architektura pojazdu Mercedes-Benz, przeznaczona do napędu przedniego i napędu na cztery koła, stanowi idealną bazę dla A45 AMG oraz co najmniej dwóch innych wysokowydajnych samochodów premium z Affalterbach. W projektowaniu i rozwoju Mercedes-Benz A45 AMG eksperci z AMG czerpali z wieloletnich doświadczeń firmy w sportach motorowych oraz w produkcji potężnych, wysokowydajnych pojazdów. W związku z tym A45 AMG odziedziczy korporacyjną DNA i w doskonały sposób ucieleśnia hasło marki AMG „Driving Performance”: fascynujące wrażenia z jazdy połączone z imponującym rzemiosłem i wyrazistą indywidualnością.

„A45 AMG pozwoli Mercedes-AMG dotrzeć do nowych klientów i zdobyć nowe rynki,” zauważa Ola Källenius, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH. „Dodajemy do naszej oferty niezwykle atrakcyjny model o wyjątkowych osiągach.”

„Z nowym A45 AMG zrealizowaliśmy nasz cel rozwinięcia najbardziej dynamicznego, potężnego i wydajnego seryjnego samochodu czterocylindrowego,” komentuje Tobias Moers, szef rozwoju pojazdów i członek zarządu Mercedes-AMG GmbH. „Z imponującym pakietem technologicznym i układem napędu AMG 4MATIC A45 AMG jest prawdziwym koniem pociągowym AMG.”

Najpotężniejszy seryjny silnik czterocylindrowy na świecie

Dwa wskaźniki pokazują, że Mercedes-Benz A45 AMG zajmuje pozycję lidera w swoim segmencie: nowo opracowany silnik turbo AMG o pojemności 2,0 litra to najpotężniejszy seryjny czterocylindrowy silnik turbo na świecie. Maksymalna moc 265 kW (360 KM) i moment obrotowy do 450 Nm są niezrównane przez jakikolwiek inny seryjnie produkowany silnik turbo czterocylindrowy na świecie.

Gęstość mocy wynosząca 133 kW (181 KM) także nie ma sobie równych. W tej dziedzinie nowy silnik AMG o wysokiej wydajności przewyższa nawet najsilniejsze supersamochody.

Wysoka moc i moment obrotowy oraz połączenie z napędem AMG 4MATIC prowadzą do niezwykle dynamicznych osiągów: A45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (155 mph) [ograniczona elektronicznie]. Specjalnie opracowany silnik AMG jest także wzorem efektywności – Mercedes-Benz A45 AMG prowadzi również w swoim segmencie pod względem zużycia paliwa, osiągając 6,9 litra na 100 km (40,9 mpg) w trybie NEDC. Towarzyszy temu szczególnie niska emisja spalin: A45 AMG już spełnia normy emisji EU6, które wejdą w życie dopiero w 2015 roku, w połączeniu z limitem liczby cząstek na kilometr, który wejdzie w życie od 2017 roku.

Podstawą tych imponujących danych jest zaawansowany pakiet technologiczny opracowany przez Mercedes-AMG. Jako silnik wysokowydajny, należący do rodziny BlueDIRECT, silnik AMG o pojemności 2,0 litra z czterema cylindrami charakteryzuje się kierowaną sprayem bezpośrednią wtryską benzyny przez wtryskiwacze piezoelektryczne umieszczone centralnie w czterech komorach spalania. Połączenie wielokrotnego wtrysku paliwa i wielokrotnego zapłonu poprawia wykorzystanie paliwa i znacząco zwiększa efektywność termodynamiczną, prowadząc do niższej emisji spalin. Do innych wyróżniających cech należy odlewany piaskowo aluminiowy blok silnika, zoptymalizowana pod względem wagi konstrukcja korbowodu z kutym wałem korbowym oraz kutymi tłokami z pierścieniami tłokowymi o niskim tarciu, technologia ściany cylindrów NANOSLIDE, zarządzanie generatorem i funkcja ECO start/stop.

Twin-scroll turbosprężarka i sportowy układ wydechowy AMG z klapą wydechową

Mercedes-AMG stawia czoła kluczowym wyzwaniom związanym z reakcją silników turbo o małej pojemności, stosując turbosprężarkę twin-scroll, maksymalne odblokowanie układu wydechowego oraz innowacyjną strategię wtrysku. Technologia twin-scroll sprzyja szybszemu zwiększaniu ciśnienia doładowania, skutecznie wykorzystując ciśnienie, temperaturę i impuls spalinowy. Dzięki temu moment obrotowy buduje się szybciej już od niższych obrotów. Jako pozytywny skutek, technologia twin-scroll korzystnie wpływa także na zużycie paliwa i emisję spalin. Przy maksymalnym ciśnieniu doładowania wynoszącym 1,8 bara silnik turbo AMG o pojemności 2,0 litra również prowadzi w tej dziedzinie.

Sportowy układ wydechowy AMG charakteryzuje się dużymi przekrojami rur i automatycznie sterowaną klapą wydechową. Ta technologia, znana z SLK 55 AMG, godzi dwa z pozoru sprzeczne cele: wyraźną dynamikę i charakterystyczny komfort Mercedesa podczas długich podróży. Klapa jest nieprzerwanie dostosowywana przez kontrolę mapy w zależności od mocy wywołanej przez kierowcę, stanu obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Dwa wyraziste wyloty wydechu układu sportowego AMG emitują fascynujący, pełny dźwięk silnika, który szczególnie imponuje podczas dynamicznego przyspieszania.

Opcjonalnie dostępny dla A45 AMG jest układ wydechowy AMG Performance z klapą wydechową i dedykowanym wykończeniem wylotu spalin. Zapewnia on jeszcze bardziej emocjonalny i wyrazisty dźwięk silnika podczas pełnego otwarcia przepustnicy i zmiany biegów. Funkcja podwójnego sprzęgnięcia podczas redukcji biegów oraz przerwa w zapłonie i wtrysku podczas zmiany biegów przy pełnym obciążeniu generują szczególnie chrapliwy dźwięk z układu wydechowego AMG Performance i tworzą poziom emocji, który zazwyczaj zarezerwowany jest dla silników o większej liczbie cylindrów.

Wydajny układ chłodzenia z komponentami z SLS AMG

Wysokie możliwości dynamiki jazdy A45 AMG wymagają bardzo efektywnego układu chłodzenia. Na podstawie komponentów SLS AMG zastosowano dodatkowo obieg wody o niskiej temperaturze do chłodzenia powietrza i doładowania silnika turbo. Duża sekcja chłodnicy z przodu modułu chłodzenia jest wspierana przez dodatkową chłodnicę w nadkolu. W połączeniu z chłodnicą doładowania, która jest podłączona szeregowo, wysoko wydajna pompa elektryczna zapewnia odpowiedni przepływ przez chłodnice umiejscowione za dużymi portami zasysającymi. To zapewnia idealne chłodzenie wysokociśnieniowego powietrza doładowującego, co przyczynia się do optymalnej wydajności silnika.

Chłodzenie oleju w skrzyni biegów jest zintegrowane w obiegu chłodzenia wody silnika. Chłodnica umiejscowiona za przednim zderzakiem jest wspierana przez wymiennik ciepła, który jest zamontowany bezpośrednio na skrzyni biegów i zasilany wodą chłodzącą w razie potrzeby za pomocą pompy pomocniczej.

Produkcja silników – tradycja ręcznie wytwarzanej doskonałości

Podobnie jak wszystkie silniki ośmio- i dwunastocylindrowe, nowy silnik turbo AMG o pojemności 2,0 litra jest również ręcznie składany według tradycyjnej filozofii AMG „jeden człowiek, jeden silnik”. W zakładzie produkcyjnym silników Mercedes-Benz w Kölleda uruchomiono ekskluzywną linię montażową dla nowego silnika AMG – gdzie produkowane są wszystkie silniki BlueDIRECT czterocylindrowe dla modeli klasy A i B. Charakterystyczną cechą procesu produkcji „jeden człowiek, jeden silnik” jest tablica silnika AMG z podpisem osoby odpowiedzialnej za montaż silnika. Oprócz potwierdzenia najwyższej jakości produkcji, tablica silnika AMG także poświadcza wyjątkowe DNA marki Mercedes-Benz o wysokich osiągach.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowa skrzynia sportowa

Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem i napęd na cztery koła – zestaw napędowy w nowym Mercedes-Benz A45 AMG jest demonstracją inżynieryjnej doskonałości. 7-biegowa skrzynia sportowa AMG SPEEDSHIFT DCT jest bezpośrednio zamontowana na transwersalnie zamontowanym silniku turbo AMG o pojemności 2,0 litra z czterema cylindrami. Kluczowe moduły oprogramowania zostały zapożyczone z supersamochodu SLS AMG z jego inspirującą koncepcją przenoszenia mocy. Skrzynia biegów w A45 oferuje siedem biegów, trzy programy jazdy, funkcję podwójnego sprzęgnięcia oraz RACE START dla optymalnego przyspieszenia. Mocne strony sportowej skrzyni biegów AMG DCT obejmują błyskawiczne zmiany biegów bez przerwy w mocy trakcyjnej, dostosowaną strategię sterowania, ekstremalnie płynne i łatwe zmiany biegów oraz wysoki poziom wydajności. Wzmocnione koła zębate zapewniają maksymalną stabilność. Koła synchronizacyjne z wkładkami tarczowymi z włókna węglowego poprawiają trwałość, a także optymalizują czas reakcji podczas manualnej zmiany biegów – idealna podstawa do ambitnych okrążeń na zamkniętych torach wyścigowych.

„Momentary M mode” dla jeszcze większej dynamiki i przyjemności z jazdy

Kolejną szczególną cechą mającą na celu zwiększenie dynamiki i przyjemności z jazdy jest tak zwany „Momentary M mode”. W trybie C i S umożliwia to kierowcy aktywację trybu manualnego („M”) bez konieczności odrywania ręki od kierownicy, poprzez jednokrotne naciśnięcie łopatki zmiany biegów „w górę” lub „w dół”. W trybie Momentary M kierowca doświadcza dynamiki i osiągów zmiany biegów w trybie manualnym we wszystkich automatycznych programach jazdy, z automatycznymi zmianami biegów na dodatek. To pozwala kierowcy skupić się w pełni na imponujących osiągach pojazdu.

Czasy zmiany biegów w trybie manualnym „M” i w trybie sportowym „S” są równie sportowe, jak te w supersamochodzie SLS AMG GT. Krótkie i precyzyjne przerwy w zapłonie i wtrysku przy pełnym obciążeniu prowadzą do jeszcze szybszych zmian biegów z bardziej emocjonalnym dźwiękiem niż kiedykolwiek wcześniej. W trybie „C” (Kontrolowana Efektywność), wyczuwalne miękkie charakterystyki skrzyni biegów i silnika wspierają oszczędny i komfortowy styl jazdy. Funkcja ECO start/stop również działa w trybie „C”.

Skierowany na osiągi napęd AMG 4MATIC

Nowy A45 AMG standardowo wyposażony jest w zmienny, skierowany na osiągi napęd AMG 4MATIC na cztery koła. W opracowywaniu tego napędu skupiono się przede wszystkim na wydajności i dynamice. Przepływ mocy do tylnej osi zapewnia kompaktowa jednostka odbioru mocy (PTU), która jest w pełni zintegrowana w 7-biegowej skrzyni sportowej. Nie ma własnego obiegu olejowego. Zamiast tego, jest zasilana smarem z obiegu olejowego skrzyni sportowej. Taka konfiguracja daje duże oszczędności wagowe w porównaniu do konkurencyjnych systemów, które oddzielają moc za pomocą dodatkowego komponentu z własnym obiegiem olejowym. Razem z łożyskami stożkowymi o minimalnym tarciu, PTU osiąga doskonały poziom wydajności. Dodatkowo, waga systemu nowego napędu AMG 4MATIC jest do 25 procent lżejsza niż wersje napędu na cztery koła oferowane przez konkurencję.

Dwuczęściowy wał napędowy przenosi moc z silnika turbo AMG o pojemności 2,0 litra na tylną oś. W interesie korzystnego rozkładu masy, elektrohydraulicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe jest zintegrowane z dyferencjałem tylnej osi. Sprzęgło wielotarczowe natychmiast wykrywa poślizg na przedniej osi. Hydrauliczna pompa błyskawicznie zaciska tarcze i w razie potrzeby kieruje moment obrotowy silnika na tylne koła. Całość odbywa się praktycznie bez zauważalnych dla kierowcy efektów. Aby umożliwić szczególnie szybki czas reakcji, pompa jest zawsze aktywna i nie wymaga uruchamiania za każdym razem, gdy jest potrzebna, jak to jest powszechne w innych systemach. Rozkład mocy jest w pełni zmienny: w normalnej jeździe A45 AMG korzysta z napędu na przednie koła w interesie optymalnej efektywności. Gdy dynamika jazdy tego wymaga, zmienny napęd AMG 4MATIC dzieli moment obrotowy między przednią i tylną osią w proporcji do 50:50. Wariablne wpływające na rozkład momentu obrotowego to prędkość pojazdu, przyspieszenie boczne i podłużne, kąt skrętu, różnica prędkości między poszczególnymi kołami, wybrany bieg i położenie pedału przyspieszenia.

Trzystopniowe ESP® z ESP® Curve Dynamic Assist

Wyjątkowym elementem jest interakcja napędu AMG 4MATIC z trzystopniowym ESP® i ESP® Curve Dynamic Assist. Trzy stopnie ESP® umożliwiają kierowcy dostosowanie dynamiki A45 AMG zgodnie z ich indywidualnymi życzeniami za naciśnięciem przycisku. Tryb „ESP ON” wspiera kierowcę w utrzymaniu neutralnych charakterystyk prowadzenia. System inicjuje interwencję hamulca na jednym lub więcej kołach i zmniejsza moment obrotowy silnika w przypadku wykrycia, że warunki eksploatacyjne stają się niestabilne.

Krótkie naciśnięcie przycisku ESP® aktywuje tryb „ESP SPORT Handling”. Ten dynamicznie ukierunkowany tryb jazdy stosuje odpowiednie strategie kontrolne dla późniejszej interwencji ESP® oraz zwiększonego momentu obrotowego na tylnej osi. Oznacza to więcej radości za kierownicą dla kierowców, którzy chcą wykorzystać dynamiczny potencjał pojazdu. Dłuższe naciśnięcie przycisku ESP® aktywuje tryb „ESP OFF”. W tym trybie funkcje ESP® nie są dostępne. ESP OFF powinno być używane tylko przez doświadczonych kierowców na zamkniętych torach wyścigowych. Gdy kierowca naciska pedał hamulca w trakcie hamowania w trybie „SPORT Handling” lub „ESP OFF”, wszystkie funkcje bezpieczeństwa systemu ESP® zostają przywrócone.

ESP® Curve Dynamic Assist doskonale uzupełnia system ESP®: podczas dynamicznego pokonywania zakrętów niemal niezauważalna interwencja hamulca na wewnętrznym kole generuje zdefiniowany moment obrotowy wokół osi pionowej, co zapewnia precyzyjne pokonywanie zakrętów przez Mercedes-Benz A45 AMG i zapewnia, że pojazd pozostaje pod kontrolą w każdych warunkach. Curve Dynamic Assist jest dostosowywane w zależności od wybranego trybu ESP®. W trybie „ESP SPORT Handling” oraz „ESP OFF” wspiera życzenie kierowcy na większą zwinność i dynamikę jazdy. ESP® Curve Dynamic Assist to dodatkowa funkcja Elektronicznego Programu Stabilności, która zauważalnie poprawia nie tylko zwinność, ale także aktywne bezpieczeństwo jazdy w krytycznych warunkach.

Zawieszenie sportowe AMG z niezależnymi osiami przednimi i tylnymi

Jak każdy samochód wysokowydajny AMG, nowy A45 AMG również wykorzystuje zaawansowaną technologię osi. Aby poprawić dynamikę jazdy, trzylinkowe zawieszenie przednie wyposażono w sztywniejsze zwrotnice i całkowicie nową elastokinematykę. W dolnym układzie linków zastosowano nowo opracowane, bardziej sztywne łożyska. Zapewniają one bardziej zwinne właściwości pokonywania zakrętów oraz bardziej precyzyjne i bezpośrednie informacje zwrotne z nawierzchni drogi. Bardziej sztywne łożyska prowadzą także do wyższej sztywności kąta pochylenia, co umożliwia wyższe prędkości pokonywania zakrętów. Podczas opracowywania całego przedniego układu zawieszenia przywiązano dużą wagę do osiągnięcia jak najlepszej trakcji przy dynamicznej jeździe.

Czterowahaczowy tylny układ zawieszenia A45 AMG to również całkowicie nowy rozwój. W procesie optymalizacji elastokinematyki dostosowano łożyska podporowe do maksymalnej dynamiki jazdy i kontroli. Nośnik tylnego zawieszenia wyposażono w bardziej sztywne łożyska, co zwiększa stabilność jazdy; subframe jest sztywno połączony z nadwoziem. Sportowe zawieszenie AMG z odpowiednio stworzonymi jednostkami sprężyn / amortyzatorów oraz większymi stabilizatorami zapewnia wysoką przyspieszenie boczne i zmniejsza tendencję do przechylania się w szybkich podwójnych zakrętach. Mercedes-Benz A45 AMG standardowo wyposażony jest w lekkie felgi AMG w układzie podwójnych ramion, malowane w szarym tytanowym kolorze z wysokim połyskiem, z oponami 235/40 R 18.

AMG układ kierowniczy w zależności od prędkości i system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności

Elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy w zależności od prędkości AMG Dual Pinion z zależnym od prędkości wspomaganiem oraz stałym współczynnikiem skrętu (14,5 : 1) umożliwia wysoką precyzję kierowania i zwinność. Silnik elektryczny znajduje się w oszczędnej konfiguracji na mechanizmie kierowniczym. System hamulcowy o wysokiej wydajności AMG z wentylowanymi i perforowanymi tarczami hamulcowymi o wymiarach 350 x 32 milimetrów z przodu i 330 x 22 milimetrów z tyłu zapewnia spontaniczne i niezawodne hamowanie.

Design zewnętrzny z sportowymi i muskularnymi akcentami

Mercedes-AMG dodaje wyraźnie sportowe i muskularne akcenty do emocjonalnego designu zewnętrznego nowego Mercedes-Benz klasy A, charakteryzującego się nowym dynamicznym stylem, rzeźbiarskim charakterem i liniami bocznymi. Te udoskonalenia sprawiają, że A45 AMG wygląda jak wyróżniający się samochód o wysokich osiągach – prawdziwe AMG przez duże A.

Widok z przodu Mercedes-Benz A45 AMG cechuje się grilem chłodnicy AMG „twin blade” oraz poprzeczką w przednim zderzaku AMG, obydwa malowane matowym szarym tytanowym kolorem. Wyraziste czarne flici otaczają duże wloty powietrza po bokach. Interesujący widok z boku gwarantują lekkie felgi AMG w stylu podwójnych ramion oraz panele progowe z matowymi wstawkami w kolorze tytanowym. Tylny zderzak AMG z wyróżnionymi otworami wentylacyjnymi po bokach charakteryzuje się wkładem dyfuzora oraz wykończeniem w matowym szarym tytanie. Dwa kwadratowe, chromowane wyloty układu wydechowego AMG z klapą wydechową dodają odpowiedniego, odważnego wykończenia.

Dynamiczny i ekskluzywny design wnętrza oraz wykończenia

Wewnątrz nowy A45 AMG również zachwyca mieszanką charakterystycznej dynamiki i ekskluzywności Mercedes-AMG. Sportowe fotele z sztucznej skóry ARTICO / mikrofibry DINAMICA z czerwonym kontrastowym przeszyciem, wielofunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów oraz jednostka AMG DRIVE wyznaczają nowe standardy zarówno pod względem wyglądu, jak i jakości. Wykończenie deski rozdzielczej ma wygląd włókna węglowego – doskonałe dopasowanie do pięciu otworów wentylacyjnych w kolorze czarnym/czerwonym, czerwonych pasów bezpieczeństwa oraz paneli progowych AMG. Zestaw wskaźników AMG prezentuje informacje za pomocą centralnego wyświetlacza kolorowego z głównym menu AMG oraz RACETIMER.

Dla Mercedes-Benz A45 AMG dostępne są liczne opcje personalizacji (wybór):

  • Pakiet aerodynamiczny AMG: tylni spojler AMG, dodatkowe flici w przednim zderzaku, większy przedni splitter
  • Obudowa zewnętrznych lusterek w włóknie węglowym AMG
  • Pakiet zewnętrzny AMG z włókna węglowego: przedni splitter, wstawki w panelach progowych i wykończenie w tylnym zderzaku z prawdziwego włókna węglowego
  • Tylni spojler AMG
  • Pakiet ekskluzywny AMG
  • Wieloramienne lekkie felgi AMG z oponami 235/35 R 19, w dwóch wariantach: malowane szarym tytanowym kolorem z wysokim połyskiem lub matowym czarnym
  • Pakiet nocny AMG: szyby przyciemniane, czarne anodyzowane listwy wykończeniowe, czarne końcówki wylotów spalin wykończone na chromowo, żebra chłodnicy w srebrnym chromie, wykończenie na wysoki połysk czarny dla przedniego splittera, lusterek zewnętrznych, wstawek w panelach progowych i wykończenia tylnego zderzaka
  • Układ wydechowy AMG Performance z końcówkami wylotów w specjalnym designie
  • Zawieszenie AMGP z twardszym dostrojeniem sprężyn/amortyzatorów
  • Kierownica AMG Performance i dźwignia E-SELECT, klucz elektroniczny z emblematem AMG
  • Fotele o wysokich osiągach AMG
  • Osłony na śruby kół AMG w czarnym kolorze z centralnymi nakrętkami w wyglądzie blokady (tylko dla standardowych felg AMG)
  • Czerwone malowane zaciski hamulcowe

#######################################################################

2015

Zwinny i bezpieczny na wiejskich drogach, ultra-dynamiczny na torze wyścigowym: Mercedes-Benz A45 AMG zaprezentowany w 2013 roku przewyższył wszelkie oczekiwania i natychmiast zdobył czołową pozycję na swoim rynku. Niemniej jednak, ten sukces na całym świecie nie jest powodem, by marka samochodów sportowych w ramach Mercedes-Benz spoczęła na laurach. Wręcz przeciwnie, po obszernej aktualizacji Mercedes-AMG A45 4Matic teraz gwarantuje jeszcze większą atrakcyjność i przyjemność z jazdy. Z maksymalną mocą 280 kW (381 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 475 newton metrów, doładowany silnik AMG o pojemności 2,0 litra ponownie przewodzi w konkurencyjnej stawce. Zmodyfikowane przełożenia skrzyni biegów, drobne dopasowanie aerodynamiczne i nowe tryby jazdy DYNAMIC SELECT, znane z Mercedes-AMG GT, podnoszą osiągi na jeszcze wyższy poziom. Dynamikę jazdy można dodatkowo zwiększyć dzięki opcjonalnym akcesoriom w postaci sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL oraz pakietu AMG DYNAMIC PLUS.

Wejście Mercedes-AMG do klasy kompaktowej, a tym samym do zupełnie nowego segmentu rynku w 2013 roku, było odważnym posunięciem. Ale okazało się, że było bardziej niż opłacalne: w bardzo krótkim czasie kompaktowe modele AMG stały się imponującą historią sukcesu. Sportowe i ekscytujące wrażenia z jazdy połączone z emocjonalnie atrakcyjnym designem od razu zaimponowały dynamicznej i indywidualistycznej grupie docelowej, przyciągając nowych klientów do marki samochodów sportowych.

Mercedes-AMG nadal działa na pełnych obrotach: „Nigdy nie spoczywamy na laurach, lecz nieustannie dążymy do dalszego rozwoju naszych produktów,” mówi Tobias Moers, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH. „A45 miała jeszcze tak wiele potencjału do poprawy, że czuliśmy się zobowiązani do pełnej realizacji tego. Nasze hasło marki po prostu nas do tego zobowiązuje.”

Zespół rozwoju AMG dokładnie przyjrzał się każdemu szczegółowi tego kompaktowego bestsellera, którego oznaczenie Mercedes-AMG A45 4Matic podąża za nową nomenklaturą, i wprowadził udoskonalenia wszędzie tam, gdzie drobiazgowa analiza wskazała na potrzebę dalszego zwiększenia dynamiki jazdy i przyjemności. Efekt jest z pewnością imponujący, a przede wszystkim wyczuwalny, gdy siedzi się za sportową kierownicą oferującą doskonały chwyt: „Dalszy rozwój naszego doładowanego silnika czterocylindrowego pozwolił nam uzyskać 280 kW (381 KM) i 475 Nm momentu obrotowego. To oznacza, że Mercedes-AMG A45 pozostaje najbardziej potężnym i dynamicznym kompaktowym modelem sportowym na świecie,” mówi Christian Enderle, szef rozwoju silników i napędu w Mercedes-AMG.

I to nie wszystko. Zmiany w skrzyni biegów, zawieszeniu, elektronice, designie i wykończeniu przekształciły kompaktowy model sportowy w całkowicie nowy samochód: w żadnym innym modelu w tej klasie duch wyścigów motorowych nie jest tak oczywisty jak w Mercedes-AMG A45.

Ulepszenie mocy wyniosło ten niezwykle sportowy kompakt do wymiarów wcześniej zarezerwowanych dla wyższych klas pojazdów: 100 km/h osiągane jest z miejsca w 4,2 sekundy. To oznacza, że nowy A45 przyspiesza o 0,4 sekundy szybciej niż poprzednik. Jednocześnie jego wzorowe zużycie paliwa pozostało na poziomie poprzedniego modelu: żaden inny model o wysokich osiągach w tej klasie nie dorównuje mu pod względem zużycia paliwa NEDC wynoszącego 6,9 litra na 100 kilometrów (odpowiada 162 g/km CO2).

Niezwykle zwinny, doładowany silnik czterocylindrowy łączy swoją ekscytującą moc i wzorową efektywność z kolejną cechą na wysokim poziomie: moc 141 kW (191 KM) na litr stanowi rekord dla seryjnego silnika czterocylindrowego i podnosi wysokowydajny układ napędowy AMG do poziomu czystej supersamochodowej rasy.

Specjaliści od silników w AMG w dużej mierze osiągnęli ten wzrost mocy dzięki nowo zaaranżowanej konstrukcji zaworów. Dodatkowo procesy spalania zostały zoptymalizowane poprzez dostosowanie rozrządu i doładowania. Maksymalne ciśnienie doładowania pozostaje na poziomie 1,8 bara.

Silnik turbo AMG o pojemności 2,0 litra z licznymi komponentami high-tech

Zaawansowane technologie silnika turbo czterocylindrowego Mercedes-AMG obejmują stratę kierowaną bezpośrednią wtrysk benzyny. Wtryskiwacze piezoelektryczne umieszczone centralnie w czterech komorach spalania wtryskują paliwo pod ciśnieniem do 200 barów. Połączenie wielokrotnego wtrysku i wielokrotnego zapłonu poprawia oszczędność paliwa i znacząco zwiększa efektywność termodynamiczną, prowadząc do niskiej emisji spalin. Turbosprężarka twin-scroll oraz maksymalne odblokowanie układu wydechowego poprawiają budowanie ciśnienia doładowania, a zatem reakcję silnika na pedał gazu.

Do innych wyróżniających cech należy: odlew piaskowy całkowicie aluminiowy blok silnika, zoptymalizowana pod względem wagi konstrukcja korbowodu z kutym wałem korbowym oraz kutymi tłokami z pierścieniami tłokowymi o niskim tarciu, technologia ściany cylindrów NANOSLIDE®, zarządzanie alternatorem i funkcja ECO start/stop. Wysokiej jakości chłodzenie oleju silnikowego, chłodziwa, powietrza doładowującego i płynu przekładniowego nie tylko poprawia trwałość, ale także przydatność na torze wyścigowym.

Nowatorskie technologie i znakomite cechy tego wysokowydajnego czterocylindrowego silnika zdobyły również najwyższe uznanie wśród niezależnych ekspertów: w latach 2014 i 2015 silnik AMG otrzymał pożądana nagrodę „Międzynarodowy Silnik Roku” w klasie 1,8 – 2,0 litra.

Wysoki moment obrotowy, duża elastyczność i emocjonalny dźwięk silnika

Na drodze doładowany silnik czterocylindrowy AMG o pojemności 2,0 litra zachwyca niezwykle szybką reakcją na ruchy pedału gazu, wysokim momentem obrotowym, ogromną elastycznością oraz emocjonalnym dźwiękiem silnika. Układ wydechowy standardowo wyposażony jest w automatycznie sterowaną klapę wydechową. Intensywność dźwięku silnika zmienia się w zależności od aktualnie aktywnego trybu jazdy DYNAMIC SELECT. Dźwięk został ogólnie poprawiony i udoskonalony.

Z GT i C63: nowe tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT

Już znane z samochodu sportowego Mercedes-AMG GT i topowego modelu klasy C, Mercedes-AMG C63, DYNAMIC SELECT teraz również umożliwia najszerszy wybór dynamiki jazdy w Mercedes-AMG A45. W tym celu dostępne są cztery tryby: „Comfort”, „Sport”, „Sport +” i „Individual”. Tryby wybierane są za pomocą kontrolera AMG DYNAMIC SELECT, a parametry takie jak charakterystyka silnika i skrzyni biegów są modyfikowane. Kontroler znajduje się na konsoli centralnej, za dźwignią zmiany biegów skrzyni sportowej AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowej.

Tryb „Comfort” umożliwia jazdę z oszczędnością paliwa i komfortem, z przyciszonym dźwiękiem silnika i łagodnymi zmianami biegów. Funkcja „żeglowania”, wprowadzona po raz pierwszy, pomaga zaoszczędzić paliwo poprzez odłączenie silnika od układu napędowego, gdy kierowca zwalnia pedał gazu w zakresie prędkości od 60 do 160 km/h. W trybie Comfort również aktywna jest funkcja ECO start/stop, automatycznie wyłączając silnik, gdy pojazd zatrzymuje się na dłużej.

Tryb „Sport” podkreśla zwinność i przyjemność z jazdy, z sportową konfiguracją silnika i skrzyni biegów. Dźwięk silnika doładowanego staje się bardziej chrapliwy. System ECO start/stop i funkcja żeglowania są nieaktywne.

W trybie „Sport +” przeniesienie mocy reaguje jeszcze szybciej. Strategia zmiany biegów jest optymalnie dostosowana do potrzeb bardzo sportowego stylu jazdy – w tym bardzo krótkich czasów zmiany biegów, emocjonalnego podwójnego sprzęgnięcia oraz szybszej reakcji na pedał gazu. Częściowe tłumienie cylindrów za pomocą chwilowego i precyzyjnego opóźnienia zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu przyspiesza zmiany biegów, co również jest słyszalne dla kierowcy.

Oprócz wstępnie skonfigurowanych trybów, tryb jazdy „Individual” pozwala na modyfikację indywidualnych parametrów dla silnika, trybu skrzyni biegów manualnej lub automatycznej oraz 3-stopniowego ESP®.

Wszystkie tryby DYNAMIC SELECT są też wizualizowane na wyświetlaczu w kokpicie. Kierowca widzi specjalną ikonę i odpowiednie informacje w centralnym wyświetlaczu zestawu wskaźników AMG. Okno wyskakujące pojawia się również na wolnostojącym centralnym wyświetlaczu za każdym razem, gdy zmienia się tryb skrzyni biegów: w zależności od trybu, animowany Mercedes-AMG A45 jest przedstawiony z odpowiednią grafiką i prezentacją kolorów. Podczas gdy w trybie „Comfort” dominują stonowane odcienie niebieskiego, w trybie „Race” (uwzględnionym w opcjonalnym pakiecie DYNAMIC PLUS lub sportowym zawieszeniu AMG RIDE CONTROL – łącznie z czerwono-białymi krawężnikami) ukazano samochód na torze wyścigowym.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS z mechanizmem różnicowym na przedniej osi

Całkowicie nowy dla Mercedes-AMG A45, pakiet AMG DYNAMIC PLUS jeszcze bardziej zaostrza dynamikę pojazdu. Wyraźnie pokazuje wpływ licznych sukcesów w wyścigach przez Mercedes-AMG na rozwój pojazdów drogowych.

Jednym z głównych komponentów jest nowo opracowane mechaniczne blokujące różnicowe przedniej osi, które znacząco poprawia przyczepność podczas sportowej jazdy. Największe korzyści są widoczne podczas szybkiego przyspieszania z zakrętów, kiedy blokujące różnicowe zapewnia maksymalną przyczepność i wysokie wartości przyspieszenia bocznego. Ponadto A45 jest stabilizowany jeszcze skuteczniej podczas zmian obciążenia i przy dużych prędkościach.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS obejmuje również sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL: jednym z jego nowych elementów jest dwustopniowa, adaptacyjna regulacja tłumienia. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła zgodnie z sytuacją drogową i warunkami. Dzieje się to w milisekundach i jest nieskończono zmienne, z szerokim rozkładem charakterystyk tłumienia. Ten komfort jazdy i zwinność są w równym stopniu zwiększone. Kierowca ma także możliwość wstępnego wyboru podstawowych charakterystyk tłumienia w dwóch stopniach dla osobiście skonfigurowanej konfiguracji. Wybór między maksymalną sportowością a wyraźnym komfortem długodystansowym dostępny jest za naciśnięciem przycisku. Zawieszenie AMG RIDE CONTROL dostępne jest również osobno jako opcjonalny element.

Wrażliwość na prędkość sportowego wspomagania kierownicy zasadniczo wspiera bardziej sportowy styl jazdy dzięki wysokiej precyzji kierowania i bezpośrednich cech samosterujących. Posiada dwa różne zestawy charakterystyk: w zależności od tego, jaki układ tłumienia kierowca wybrał, zapewnia ciasne, sportowe lub bardziej komfortowe informacje zwrotne.

Piąty tryb jazdy DYNAMIC SELECT „Race” jest uwzględniony w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS oraz sportowym zawieszeniu AMG RIDE CONTROL: czyni to A45 4Matic idealnym do szybkich okrążeń na torze wyścigowym. Charakterystyki reakcji silnika turbo o pojemności 2,0 litra oraz pedału gazu są teraz jeszcze szybsze niż w trybie „Sport +”. Układ wydechowy, zawieszenie i kierownica pozostają na poziomie „Sport +”, podczas gdy 3-stopniowe ESP® zmienia się w „TRYB OBSŁUGI SPORTOWEJ” i umożliwia szersze kąty poślizgu. Funkcje ECO start/stop oraz żeglowania są nieaktywne. Skrzynia biegów aktywuje tryb „Race”, który jest skonfigurowany w celu utrzymania optymalnych obrotów silnika na najniższym możliwym biegu podczas jazdy z prędkościami torowymi. Tryb „RACE” kończy się szybkim i responsywnym zmienianiem biegów.

Do innych elementów pakietu AMG DYNAMIC PLUS należy sportowa kierownica z mikrofibry DINAMICA w strefie uchwytu oraz emblemat AMG na dźwigni E-SELECT i kluczu głównym pojazdu.

Krótsze przełożenia: 7-biegowa skrzynia sportowa AMG SPEEDSHIFT DCT

Dynamiczne przenoszenie mocy wspomagane jest przez 7-biegową sportową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT DCT. Dzięki teraz krótszym przełożeniom w 3. do 7. biegu kierowca doświadcza jeszcze bardziej dynamicznego przyspieszenia w całym zakresie prędkości. W połączeniu z optymalizacją reakcji i czasami zmiany biegów, węższy rozkład przełożeń zapewnia lepsze przejścia podczas zmiany biegów na wyższy bieg.

2.0L 4MATIC 7AT (365 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc265 Kw @ 6000 Rpm
360 Hp @ 6000 Rpm
355 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 2250-5000 Rpm
450 Nm @ 2250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg-Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R18
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość52.2 In (1326 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.3/61.5 In (1
Rozstaw osi4.2 In (107 Mm)
Prześwit4.4 In (112 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3100 Lbs (1406 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2165 G/Km

2.0L 4MATIC 7AT (380 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc279.5 Kw @ 6000 Rpm
380 Hp @ 6000 Rpm
375 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy350 Lb-Ft @ 2250-5000 Rpm
475 Nm @ 2250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg-Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R18
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość52.2 In (1326 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.3/61.5 In (1
Rozstaw osi4.2 In (107 Mm)
Prześwit4.4 In (112 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3428 Lbs (1555 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.